ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,
тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
У Х В А Л А
04 жовтня 2019 року м. Херсон Справа № 923/1194/17
Господарський суд Херсонської області у складі судді Немченко Л.М. за участю секретаря судового засідання Степанової Н.Д., розглянувши заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Херсонрегіонгаз" про грошову вимогу, скарги Херсонської міської ради на протиправні дії ліквідатора банкрута, клопотання Херсонської міської ради щодо проведення переоцінки майна по справі
за заявою кредитора: Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (73026, м. Херсон, пр-т Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 43143201)
до боржника: Комунального підприємства "Таврійський" виконавчого комітету Херсонської міської ради (вул. Карбишева, буд. 19, м. Херсон, 73000, код ЄДРПОУ 34786387)
за участі кредитора: Товариства з обмеженою відповідальністю "Херсонрегіонгаз" (код ЄДРПОУ 39500143, 73025, м. Херсон, вул. Михайлівська, 18)
третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні боржника: Товарної біржі "Елада" (код ЄДРПОУ 35788364, 73034, м. Херсон, Миколаївське шосе, буд. 25)
заінтересованої особи з правами третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні боржника: Херсонської міської ради (пр.Ушакова,37, м. Херсон, 73000)
про банкрутство
за участю учасників судового процесу:
від кредиторів:
ГУ ДПС у Херсонській області, АР Крим та м.Севастополі - не прибув;
ТОВ "Херсонрегіонгаз" - Предместнікова Д.О., адвокат, свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю № 000168 від 10.07.2018, довіреність № 190102/Д/03 від 02.01.2019.
від боржника:
КП "Таврійський" виконавчого комітету Херсонської міської ради - Хромченко О.С., адвокат, свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю № 21/1600 від 08.08.2018, довіреність від 02.09.2019;
ліквідатор Ляшко О.В.;
від 3-ї особи: Товарної біржі "Елада" - не прибув;
від 3-ї особи: Херсонської міської ради - не прибув.
в с т а н о в и в
Справа знаходиться в ліквідаційній процедурі введеній постановою Господарського суду Херсонської області від 26.09.2018, повноваження ліквідатора виконує арбітражний керуючий Ляшко Олександр Віталійович.
Ухвалою від 18.09.2019 судом призначено розгляд заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Херсонрегіонгаз" про грошову вимогу, скарг Херсонської міської ради на протиправні дії ліквідатора банкрута, клопотання Херсонської міської ради щодо проведення переоцінки майна.
В судовому засіданні 03.10.2019 з перервою до 14:15 год. 04.10.2019 розглянута заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Херсонрегіонгаз" про грошову вимогу на суму 13877,85 грн.
Заявник доводив, що 30.12.2016 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Херсонрегіонгаз" (далі ТОВ "Херсонрегіонгаз") та Комунальним підприємством "Таврійський" було укладено /Договір № 1-6006В-РГ постачання природного газу.
Відповідно до Додаткової угоду до Договору від 29.12.2017 період постачання газу 01.01.2018 по 31.03.2018.
Відповідно до Додаткової угоду до Договору від 30.03.2018 період постачання газу 01.01.2018 по 31.05.2018.
Відповідно до Додаткової угоду до Договору від 01.06.2018 період постачання газу 01.01.2018 по 31.07.2018.
Відповідно до Додаткової угоду до Договору від 01.08.2018 період постачання газу 01.01.2018 по 31.08.2018.
Відповідно до умов п. 4.4. Договору, оплата за газ здійснюється Споживачем виключно грошовими коштами у національній валюті шляхом 30 % поточної оплати договірного обсягу постачання газу, визначеного в п. 1.3 Додатку № 1 до Договору або відповідною заявкою Споживача до 10 числа місяця поставки. У випадку недоплати за фактично поставлений природний газ за розрахунковий період Споживач проводить остаточний розрахунок не пізніше 05 числа місяця, наступного за місяцем поставки на підставі підписаного Сторонами акта приймання - передачі газу за розрахунковий місяць та/або акту звіряння.
Комунальним підприємством "Таврійський" порушено умови договору щодо оплати природного газу, а саме не сплачено заборгованість за газ у розмірі 7538,64 грн., інфляційні у розмірі 557,14 грн., пеня у розмірі 1303,78 грн., 3 % річних у розмірі 108,59 грн., штраф у розмірі 527,70 грн.
30.01.2019 було надіслано Претензію керівнику Комунального підприємства "Таврійський" з вимогою погасити заборгованість за послуги газопостачання.
08.02.2019 на адресу ТОВ "Херсонрегіонгаз" надійшло підтвердження отримання претензії КП "Таврійським", але станом на сьогоднішній день відповіді на претензію не отримано.
Кредитор просив визнати вимоги до боржника, що складаються з суми заборгованості за газ у розмірі 7538,64 грн., інфляційні у розмірі 557,14 грн., пеня у розмірі 1303,78 грн., 3 % річних у розмірі 108,59 грн., штраф у розмірі 527,70 грн., судові витрати та грошові вимоги ТОВ "Херсонрегіонгаз" включити до реєстру вимог кредиторів.
Судом встановлено, що арбітражний керуючий-ліквідатор Ляшко О.В. розглянув заяву кредитора ТОВ "Херсонрегіонгаз" та листом від 23.07.2019 за № 02-01/1194-134 повідомив останнього про наступне.
Відповідно до публікації № 54427 від 26.09.2018 на сайті Вищого господарського суду України повідомлення щодо визнання КП «Таврійський» банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, граничний строк на звернення до суду з заявою про грошові вимоги кредиторів до боржника становить 26.11.2018.
16.05.2019 на адресу ліквідатора від ТОВ «Херсонрегіонгаз» надійшла заяви з кредиторськими вимогами до КП «Таврійський» із порушенням строку, встановленого ч. 8 ст. 23 та ч. 1 ст. 38 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
Ліквідатором розглянута вказана заява та з урахуванням вказаних вище норм Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» вимоги ТОВ «Херсонрегіонгаз» будуть погашатися в шосту чергу в ліквідаційній процедурі, про що було повідомлено кредитора листом від 22.05.2019 року №02-01/1194-114.
Керуючись ст. 41 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» та на виконання ухвали господарського суду Херсонської області від 12.07.2019 року у справі № 923/1194/17 він направив до Господарського суду Херсонської області оновлений реєстр вимог кредиторів КП «Таврійський».
Судом оглянуто реєстр кредиторів, який складено ліквідатором станом на 23.10.2019 та встановлено, що до реєстру ліквідатором включено грошові вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Херсонрегіонгаз" до боржника Комунального підприємства "Таврійський" виконавчого комітету Херсонської міської ради у сумі 13877,85 грн., із яких сума основного боргу 7538,64 грн., інфляційні втрати у сумі 557,14 грн., пеня у розмірі 1303,78 грн., 3% річних у розмірі 108,59 грн., штраф у розмірі 527,70 грн., до шостої черги 3 842 грн. - судові витрати до першої черги.
При таких обставинах, суд реєстр кредиторів приймає до уваги та задовольняє заяву ТОВ " Херсонрегіонгаз" про грошові вимоги як таку, що доведена та відповідає абз. 8 ч. 1 ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", згідно з яким вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.
Також суд визнає грошові вимоги товариства з обмеженою відповідальністю "Херсонрегіонгаз" до боржника комунального підприємства "Таврійський" виконавчого комітету Херсонської міської ради у сумі 13877,85 грн., із яких сума основного боргу 7538,64 грн., інфляційні втрати у сумі 557,14 грн., пеня у розмірі 1303,78 грн., 3% річних у розмірі 108,59 грн., штраф у розмірі 527,70 грн., які мають бути віднесені до шостої черги та суму 3 842 грн. - судових витрат, які мають бути віднесені до першої черги.
В ході судового засідання судом також розглянуто дві скарги на дії ліквідатора банкрута (т.7 а.с. 2-8, а.с 133-150), поданих до суду Херсонською міською радою-засновником банкрута 11.06.2019 та 16.07.2019, а також клопотання Херсонської міської ради про проведення переоцінки майна ( т.6 а.с. 158-180).
Також до заяви 16.07.2019 Херсонською міською радою додано клопотання про забезпечення скарги шляхом заборони Комунальному підприємству «Таврійський» виконавчого комітету Херсонської міської ради та Товарній біржі «Елада» вживати будь-яких заходів щодо продажу рухомого майна банкрута до моменту розгляду скарги по суті.
Представники Херсонської міської ради не заперечували проти розгляду їх одночасно, оскільки вони обґрунтовані одними підставами.
Ухвалою суду у справі № 923/1194/17 від 19.06.2019 судом було задоволено заяву про вжиття заходів забезпечення скарги Херсонської міської ради шляхом заборони Комунальному підприємству «Таврійський» виконавчого комітету Херсонської міської ради та Товарній біржі «Елада» вживати будь-яких заходів щодо продажу нерухомого майна банкрута, а саме: автостоянку, а також будівлі та споруди, розташовані за адресою м. Херсон, вул. Карбишева, 19, яка приймалась до моменту розгляду скарги по суті.
В судовому засіданні ліквідатор Ляшко О.В. пояснив, що він після винесення згаданої ухвали не вчиняв будь-яких заходів щодо продажу будь-якого майна банкрута.
У зв'язку з цим, Херсонська міська рада не наполягала на розгляді заяви про забезпечення скарги, поданої до суду 16.07.2019. Суд залишає заву про забезпечення скарги без розгляду та роз'яснює, що заявник не позбавлений права звернутись з заявою до суду про повернення судового збору у порядку визначеному Законом України "Про судовий збір".
В скарзі про протиправні дії ліквідатора - арбітражного керуючого Ляшко О.В. банкрута Комунального підприємства «Таврійський» виконавчого комітету Херсонської міської ради заявник зазначив наступне.
Арбітражний керуючий - ліквідатор Ляшко О. В. з 26.09.2018 на підставі відповідної ухвали суду здійснює повноваження ліквідатора КП «Таврійський».
На виконання своїх повноважень, ліквідатором Ляшко О.В. здійснюються заходи щодо продажу дебіторської заборгованості КП «Таврійський» та нерухомого майна, яке станом на сьогоднішній день зареєстровано за КП «Таврійський» на праві господарського відання, а саме:
- будівлі та споруди, розташовані за адресою м. Херсон, вул. Карбишева, 19, до складу яких входять: частина адміністративної будівлі. А, призначення: нежитлові приміщення, загальна площа: 1046,1 кв.м., матеріали стін: цегла; кількість поверхів: 3, кількість приміщень: 64, площа провідних приміщень: 618,3 кв.м., площа підсобних приміщень: 427,8 кв.м.; Будівля охорони, И, призначення: нежитлові приміщення, загальна площа: 44,1 кв.м., матеріали стін: цегла; кількість поверхів: 2, кількість приміщень: 5, площа провідних приміщень: 40,5 кв.м., площа підсобних приміщень: 3,6 кв.м.; Склад, Р, призначення: нежитлові приміщення, загальна площа:12,4 кв.м., матеріали стін: залізо, кількість поверхів: 1, кількість приміщень: 1, площа провідних приміщень: 12,4 кв.м., площа підсобних приміщень: О кв.м.; Склад, У, призначення: нежитлові приміщення, загальна площа: 7,3 кв.м., матеріали стін: залізо, кількість поверхів: 1, кількість приміщень: 1, площа провідних приміщень: 7,3 кв.м., площа підсобних приміщень: О кв.м.; Склад, Ф, призначення: нежитлові приміщення, загальна площа: 10,0 кв.м., матеріали стін: залізо, кількість поверхів: 1, кількість приміщень: 1, площа провідних приміщень: 10,0 кв.м., площа підсобних приміщень: О кв.м.; Склад, М, призначення: нежитлові приміщення, загальна площа: 50,0 кв.м., матеріали стін: цегла, кількість поверхів: 1, кількість приміщень: 1, площа провідних приміщень: 50,0 кв.м., площа підсобних приміщень: О кв.м.; Навіс, К, загальна площа 121,8 кв.м., призначення - для стоянки автомобілів; Навіс, Н, загальна площа 32,4 кв.м., призначення - для зберігання майна; Бокси, Д, призначення: нежитлові приміщення, загальна площа: 224,8 кв.м., матеріали стін: цегла; кількість поверхів: 2, кількість приміщень: 12, площа провідних приміщень: 173,0 кв.м., площа підсобних приміщень: 51,8 кв.м.; Бокси, Л, призначення: нежитлові приміщення, загальна площа: 525,5 кв.м., матеріали стін: цегла; кількість поверхів: 1, кількість приміщень: 2, площа провідних приміщень: 516,3 кв.м., площа підсобних приміщень: 9,2 кв.м.; склад-майстерня, П, призначення: нежитлові приміщення, загальна площа: 1312,9 кв.м., матеріали стін: цегла; кількість поверхів: 2, кількість приміщень: 39, площа провідних приміщень: 1173,2 кв.м., площа підсобних приміщень: 139,7 кв.м.; Склади, X, призначення: нежитлові приміщення, загальна площа: 321,7 кв.м., матеріали стін: цегла; кількість поверхів: 2, кількість приміщень 8, площа провідних приміщень: 263,7 кв.м., площа підсобних приміщень: 58,0 кв.м.; Огорожа, №1-8;
-автостоянка, розташована за адресою м. Херсон, вул. Карбишева, 19, до складу якої входять: Будівля охорони. О, призначення: нежитлові приміщення, загальна площа 4,6 кв.м., матеріал стін: залізо, кількість поверхів: 1, кількість приміщень: 1, площа провідних приміщень: О кв.м., площа підсобних приміщень: 4,6 кв.м.; Туалет, Т, площа 4,14 кв.м.; Навіси: Ч, загальна площа 235,2 кв.м., Ш, загальна площа 91,8 кв.м.; Щ, загальна площа 144 кв.м.; Ю загальна площа 16,2 кв.м., призначення - для стоянки автомобілів; Огорожа: №1,2,3. Водночас, власником майна є територіальна громада міста Херсона, повноваження якої як власника здійснюються Херсонською міською радою, що не заперечується ні ліквідатором, ні кредиторами.
Також заявник за другою скаргою на дії ліквідатора зазначає, що на виконання своїх повноважень, ліквідатором Ляшко О. В. здійснюються заходи щодо продажу дебіторської заборгованості КП «Таврійський» та рухомого майна, яке станом на сьогоднішній день зареєстровано за КП «Таврійський» на праві господарського відання, а саме:
- Автомобіль ГАЗ-31029 Седан Легковий. Реєстраційний номер - ВТ6208АН; Марка - ГА331029; рік випуску - 1995; об'єм двигуна-2445 см. куб.; вид пального-бензин, колір-сірий; пробіг - не встановлений; стан -задовільний, потребує ремонту або заміни генератора, заміни покришок.
- Автомобіль ЗИЛ-431412 Сміттєвоз Вантажний. Реєстраційний номер -ВТ8159АМ; Марка - ЗИЛ431412; рік випуску-1993, об'єм двигуна-6000 см. куб.; вид пального-бензин; колір-синій; пробіг - не встановлений; в робочому стані, відсутня акумуляторна батарея, має механічні та корозійні пошкодження кузова; потребує незначного ремонту. Автомобіль ГАЗ-5319 Сміттєвоз Вантажний. Реєстраційний номер - ВТ3197АН; Марка - ГА35319; рік випуску-1989, об'єм двигуна-4250 см. куб., вид пального-бензин; колір-синій; пробіг - не встановлений; в задовільному стані, розкомплектований, відсутні задні колеса; потребує ремонту.
- Автомобіль ГАЗ-3307 Сміттєвоз Вантажний. Реєстраційний номер -
ВТ3193АН; Марка - ГА33307; рік випуску-1995; об'єм двигуна - 4250 см.куб.; вид пального-бензин; колір-жовтий; пробіг - не встановлений; в задовільному стані, має механічні та корозійні пошкодження кузова; потребує незначного ремонту.
- Автомобіль Уо1к8\Ґа§еп Тгап8рог( Катафалк легковий. Реєстраційний номер - ВТ7758АІ; рік випуску-1994; об'єм двигуна-2400 см.куб.; вид пального-дизельне паливо; колір-жовтий; пробіг - 686145 км; в робочому стані, має значний знос, потребує поточного ремонту.
- Трактор колісний МТЗ-50. Реєстраційний номер - 04082ВТ; Марка - М ГЗ-50; трактор колісний; рік випуску - 1976; об'єм двигуна - 4749 см.куб. вид пального - дизельне пальне; колір - синій; пробіг - не встановлений; в задовільному стані, має значний знос, механічні та корозійні пошкодження кузова; потребує незначного ремонту.
- Причіп 2ПТС-4. Реєстраційний номер - ВТ04084; Марка - 2ПТС-4; причіп; рік
випуску - 1992; колір - зелений; пробіг - не встановлений; в задовільному стані, має значний знос, механічні та корозійні пошкодження, зношені покришки; потреба у ремонті - потребує незначного ремонту.
- окремо визначене майно, до складу якого входить:
1.Автомобіль ГАЗ-24 Сєдан легковий. Реєстраційний номер - ВТЗ165АН; Марка -ГА324; Сєдан легковий; рік випуску-1972, об'єм двигуна-2445 см.куб.; вид пального-бензин; колір - чорний; пробіг - не встановлений; розкомплектований, в наявності лише кузов, який має механічні та корозійні пошкодження; відновленню не підлягає.
2.Автомобіль ГАЗ-52 Бортовий Вантажний. Реєстраційний номер - ВТ6167А1; Марка - ГА352; Бортовий Вантажний; рік випуску-1976, об'єм двигуна-3480 см.куб.; вид пального-бензин; колір-синій; пробіг - не встановлений; розкомплектований, має механічні та корозійні пошкодження, потребує повного відновлення.
3.Автомобіль ГАЗ-2410 Седан Легковий. Реєстраційний номер - ВТ3069АІ; Марка - ГА32410; Сєдан Легковий; рік випуску - 1974; об'єм двигуна-2445 см. куб.; вид пального-бензин; колір-чорний; пробіг - не встановлений; частково розкомплектований (основні вузли та агрегати наявні), має механічні та корозійні пошкодження; потребує капітального ремонту.
4.Автомобіль ВАЗ-21043 Універсал Легковий. Реєстраційний номер - ВТ3132АН; Марка - ВА321043; Універсал Легковий; рік випуску - 1994; об'єм двигуна - 1498 см.куб.; вид пального - бензин; колір - бежевий; пробіг - не встановлений; розкомплектований, в наявності лише кузов, який має механічні та корозійні пошкодження; відновленню не підлягає.
5.Прес-форма гайка на гребінку. Металева. Розкомплектована.
6.Прес-форма ролик для ліфта. Металева. Розкомплектована.
7.Прес-форма кутник 120°. Металева. В задовільному стані.
8.Прес-форма кутник 90°. Металева. Розкомплектована, має корозійні пошкодження.
9.Прес гідравлічний. Модель не встановлена. Бувший у використанні. Розкомплектований. Має корозійні пошкодження.
10.Верстат металообробний. Модель не встановлена. Бувший у використанні. Розкомплектований.
11.Верстат різьбонарізний. Модель не встановлена. Бувший у використанні. Розкомплектований - в наявності лише станина.
12.Верстат свердлувальний 2К52-01. Бувший у використанні. Розкомплектований.
13.Верстат універсальний Модель КС-1. Бувший у використанні. Розкомплектований. Має корозійні пошкодження.
14.Шаровий млин бувший у використанні. Розкомплектований. Має корозійні
пошкодження .
15 Компресор Саморобний. Бувший у використанні. В робочому стані.
На думку заявника, ліквідатор Ляшко О. В. грубо порушує законодавство про банкрутство та права територіальної громади міста Херсона.
Вимоги скарг на дії ліквідатора заявник обґрунтовані наступним.
Так, Херсонською міською радою 27.06.2019 за вх. №8-5624-17/12, отримано листа Товарної біржі «Елада» щодо проведення аукціону з продажу майна Комунального підприємства «Тарвійський» виконавчого комітету Херсонської міської ради: "Транспорт на інші малоцінні матеріальні активи-призначений на 18.07.2019 о 10:00год." тобто рухомого майна.
Із змісту оголошення Товарної біржі «Елада», опублікованого на сайті Міністерства юстиції України та на сайті Вищого господарського суду України 14.06.2019 Херсонська міська рада дізналась, що вказане нерухоме майно буде виставлено на прилюдні торги, які призначено на 18.07.2019.
Також із змісту оголошення Товарної біржі «Елада», опублікованого на сайті Міністерства юстиції України та на сайті Вищого господарського суду України 17.05.2019 Херсонська міська рада дізналась, що вищевказане нерухоме майно буде виставлено на прилюдні торги, які призначено на 20.06.2019.
По змісту документації, вказаної у складі електронних торгів, містяться висновки про вартість нерухомого майна, які нібито виконані фізичною особою-підприємцем Броніним А.О.
У Херсонської міської ради є обґрунтовані сумніви у достовірності вказаної оцінки, у зв'язку із цим, як власник комунального майна Херсонська міська рада звернулась із клопотанням про проведення переоцінки майна.
Заявник доводив, що мали місце недостовірність відомостей у висновку про оцінку майна, що вказують на його підробку. Зокрема, за висновком дата оцінки 26 лютого 2018 року.
На думку заявника, вказані відомості у висновку про вартість майна містять ознаки, які вказують на підробку висновку.
По-перше, оскільки арбітражний керуючий Ляшко О.В. призначений ліквідатором КП «Таврійський» лише постановою Господарського суду Херсонської області від 26.09.2018, він аж ніяк не міг укласти від імені КП «Таврійський» договір про проведення оцінки, яка здійснена 26 лютого 2018 року, тобто - за 7 місяців до вступу у свої повноваження ліквідатора.
Заявник доводить, що оцінка не могла бути проведена 26.02.2018 - до моменту вступу Ляшка О.В. у повноваження ліквідатора.
Заявник звернув увагу суду, що по-друге, оцінювач вказав, що КП «Таврійський» є власником майна, що оцінюється, однак це не відповідає дійсності.
Він доводить, що станом на 26 лютого 2018 року за КП «Таврійський» взагалі не було зареєстровано жодного речового права на вказане нерухоме майно, у тому числі - і право власності.
Заявник звернув увагу суду, що як вбачається із витягів із Державного реєстру речових прав на нерухоме майно індексний номер 146169053 та індексний номер 146167500 від 21.11.2018, право господарського відання КП «Таврійський» зареєстровано за банкрутом лише 19.11.2018.
Тобто, станом на 26.02.2018 оцінювач взагалі не мав юридичних підстав стверджувати, що майно, яке оцінюється, взагалі належить КП «Таврійський».
Херсонська міська рада повідомила суд, що наразі вона оспорює вказані реєстраційні дії щодо державної реєстрації права господарського відання на нерухоме майно за КП «Таврійський» (справа № 766/3371/19).
З метою недопущення протиправного вибуття нерухомого майна з комунальної власності, заявник звертався до ліквідатора Ляшко О. В. з вимогою зупинити дії щодо реалізації нерухомого майна на торгах, що підтверджує копією листа від 10.05.2019 №03-10-366. На думку заявника, ліквідатор обмежився лише формальною відпискою, з якої вбачається, що він не збирається зупиняти торги незважаючи на існуючий спір щодо майна.
Враховуючи наявність спору заявник вважає, що майно у будь-якому не може бути реалізоване до вирішення справи №766/3371/19.
Заявник доводить, що на розгляд суду подано 22.03.2019 клопотання про закриття провадження у справі про банкрутство на підставі до ст. 85 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або про визнання його банкрутом» , а тому задоволення цього клопотання зумовить ситуацію, що ліквідатор взагалі не матиме права реалізувати будь-яке майно банкрута.
Будучи обізнаним із фактом подання вказаного клопотання та наявністю законних підстав для закриття провадження у справі, ліквідатор продовжує вжиття заходів, спрямованих на реалізацію майна банкрута.
Виходячи із цього заявник вважає, що ліквідатор Ляшко О.В. має певний корисливий інтерес у реалізації комунального майна, оскільки він незважаючи ні на що здійснює дії по його реалізації, у тому числі - з використанням підробних документів про оцінку майна.
Заявник за скаргою на дії ліквідатора, яка була подана до суду 11.06.2019 просить суд:
1.Прийняти до розгляду скаргу Херсонської міської ради на протиправні дії арбітражного керуючого ліквідатора Комунального підприємства «Таврійський» виконавчого комітету Херсонської міської ради Ляшка Олександра Віталійовича.
2.Визнати протиправними дії арбітражного керуючого ліквідатора Комунального підприємства «Таврійський» виконавчого комітету Херсонської міської ради Ляшка Олександра Віталійовича щодо не проведення належної оцінки нерухомого майна банкрута та щодо здійснення заходів, спрямованих на продаж нерухомого майна банкрута незважаючи на наявність судового спору щодо такого майна, який вирішується у справі №766/3371/19 щодо майна: автостоянка, а також будівлі та споруди, розташовані за адресою м. Херсон, вул. Карбишева, 19.
3.Заборонити ліквідатору Комунального підприємства «Таврійський» виконавчого комітету Херсонської міської ради здійснювати заходи, спрямовані на продаж нерухомого майна банкрута до моменту вирішення судової справи №766/3371/19, а саме: автостоянку, а також будівлі та споруди, розташовані за адресою м. Херсон, вул. Карбишева, 19.
4.Припинити повноваження арбітражного керуючого Ляшка Олександра Віталійовича як ліквідатора Комунального підприємства «Таврійський» виконавчого комітету Херсонської міської ради.
5.Призначити ліквідатором Комунального підприємства «Таврійський» виконавчого комітету Херсонської міської ради арбітражного керуючого Бєлоусова Ігора Валентиновича, свідоцтво № 866 від 24.06.2013, (адреса: м. Херсон, бульвар Мирний, З, офіс 612).
Херсонська міська рада за скаргою на дії ліквідатора, поданої 16.07.2019 просить суд заборонити ліквідатору Комунального підприємства «Таврійський» виконавчого комітету Херсонської міської ради здійснювати заходи, спрямовані на продаж перерахованого у скарзі рухомого майна банкрута до моменту розгляду клопотання про закриття провадження у справі про банкрутство у зв'язку із прийняттям Херсонською міською радою рішення від 14.03.2019 №1890 по суті.
В ході розгляду справи ліквідатор - арбітражний керуючий Ляшко О.В. та головне управління Державної податкової служби у Херсонській області, АРК та м. Севастополі заперечували проти скарги, доводячи, що ліквідатор діяв у відповідності до ст. 41, 42 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"
Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та, враховуючи те, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що скарги на дії ліквідатора та клопотання про проведення переоцінки майна не підлягають задоволенню, з наступних підстав.
Згідно із ч. 11 ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" дії (бездіяльність) ліквідатора (ліквідаційної комісії) можуть бути оскаржені до господарського суду учасниками справи про банкрутство, права яких порушено такими діями (бездіяльністю).
Відповідно до ч. 12 ст. 41 цього ж Закону, у разі невиконання або неналежного виконання ліквідатором своїх обов'язків господарський суд за клопотанням комітету кредиторів або з власної ініціативи може припинити повноваження ліквідатора і призначити нового ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом.
Постановою Господарського суду Херсонської області від 26.09.2018 по справі №923/1194/17 Комунальне підприємство «Таврійський» виконавчого комітету Херсонської міської ради (код ЄДРПОУ 34786387) визнано банкрутом і відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Ляшка Олександра Віталійовича.
Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 04.12.2018 у справі №923/1194/17 затверджені зміни до реєстру вимог кредиторів Комунального підприємства «Таврійський» Виконавчого комітету Херсонської міської ради, загальна сума яких становить 8 240 500,08 грн.
Арбітражним керуючим Ляшко О.В. здійснюються заходи по наповненню ліквідаційної маси та реалізації майна банкрута для подальшого задоволення кредиторських вимог.
11.06.2019 Херсонською міською радою було подано скаргу на протиправні дії ліквідатора.
У скарзі на протиправні дії ліквідатора не зазначається в чому саме полягають протиправні дії, не наводяться норми права, порушені ліквідатором. Отже, підстави для застосування ч. 12 ст. 41 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» стосовно припинення повноважень ліквідатора і призначення нового - відсутні.
Щодо посилання на недостовірність відомостей у висновку про оцінку майна, що на думку Херсонської міської ради вказують на його підробку.
Скаржником зазначається, що у висновку про вартість майна, затвердженого ФОП Броніним А.О. від 06.04.2016, вказана, серед всього іншого, дата оцінки 26 лютого 2018 року, що у свою чергу свідчить про ознаки, які вказують на підробку висновку».
З цього приводу варто зауважити наступне.
Помилковість внесених у документ відомостей не свідчить про його підробку, оскільки такі помилкові відомості можуть бути внесені особою, яка склала документ на законних підставах. Але Херсонською міською радою не обґрунтовано, що такі відомості внесено у висновок про оцінку майна саме в результаті його підробки.
Листом від 10.06.2019 № 30 ФОП Бронін А.О. повідомив ліквідатора КП «Таврійський» Ляшко О.В., що у висновку про вартість майна, який містився у звіті про незалежну оцінку - будівель, споруд та автостоянки Комунального підприємства «Таврійський» виконавчого комітету Херсонської міської ради, які розташовані за адресою: м. Херсон, вул. Карбишева, 19 допущено технічну помилку, а саме зазначено дата оцінки - « 26» лютого 2018 року, замість « 26» лютого 2019 року.
У зв'язку з викладеним, дійсною датою оцінки є « 26» лютого 2019 року.
Отже, твердження Херсонської міської ради про те, що технічна помилка в даті оцінки (26.02.2018) свідчить про підробку висновку про оцінку, не відповідає дійсності.
При цьому, зазначивши у скарзі про наявність ознак підробки, Херсонська міська рада не зазначає на підставі яких даних зроблений такий висновок.
Відповідно до ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показанням свідків.
Відповідно до ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
У даному випадку, до скарги Херсонської міської ради не додано жодного доказу про те, висновок про вартість майна містить ознаки підробки.
Щодо посилання Херсонської міської ради, стосовно нерухомого майна, яке виставлене на торги існує спір, який остаточно не розглянутий у судовому порядку.
Херсонським міським судом Херсонської області розглядається справа № 766/3371/19 за позовом Херсонської міської ради до державного реєстратора Станіславської сільської ради Білозерського району Херсонської області Савченко К.М. про скасування запису в реєстрі прав власності на нерухоме майно.
Предметом позову в зазначеній справі є правомірність дій реєстратора, а не право господарського відання, а відповідачем - державний реєстратор, а не особа, якій таке право належить.
Отже, спору щодо нерухомого майна або прав на нього, в даній справі не існує. Разом з тим, навіть існування спору не є підставою для зупинення дій щодо продажу майна - такою підставою є забезпечення позову. Однак, заходи забезпечення позову у справі № 766/3371/19 були скасовані постановою Херсонського апеляційного суду від 17.04.2019.
У своїй скарзі Херсонська міська рада посилається на клопотання про закриття провадження у справі № 923/1194/17 про банкрутство КП «Таврійський».
Постановою Господарського суду Херсонської області від 26.09.2018 у справі № 923/1194/17 та Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» на ліквідатора покладені певні обов'язки, в тому числі і вжиття заходів щодо продажу майна банкрута з метою погашення вимог кредиторів. При цьому, строк ліквідаційної процедури є обмеженим.
Клопотання про закриття провадження у справі № 923/1194/17 було розглянуто судом в межах даної справи про банкрутство та ухвалою від 18.09.2019 відмовлено у його задоволенні.
Крім того, факт звернення до суду з клопотанням про закриття провадження у справі не зумовлює зупинення ліквідаційної процедури та повноважень ліквідатора. Тому, у ліквідатора не було правових підстав для зупинення продажу майна банкрута.
Судом встановлено, що ліквідатор на звернення Херсонської міської ради повідомив про готовність припинити дії щодо продажу майна банкрута в разі вжиття міською радою заходів, спрямованих на реальне погашення вимог кредиторів. Однак таких заходів Херсонською міською радою вжито не було.
При таких обставинах, суд дійшов до висновку про відмову у задоволенні скарг Херсонської міської ради на дії ліквідатора, поданих до суду 11.06.2019 та 16.07.2019.
Також суд розглянув клопотання Херсонської міської ради про проведення переоцінки майна, поданої до суду 11.06.2019.
В клопотанні Херсонська міська рада зазначає, що опубліковане оголошення не містить ні договору з оцінювачем, ні його кваліфікаційного сертифікату, ні самого звіту про оцінку майна із детальним описом проведених у ході оцінки дій.
Статтею 59 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» встановлені вимоги до змісту оголошення про проведення аукціону на веб-сайті.
Зазначення в оголошенні інформації щодо договору з оцінювачем, його кваліфікованого сертифікату та звіту про оцінку Закон про банкрутство не вимагає.
Відповідно до ч. 2 ст. 43 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» під час продажу майна банкрута на аукціоні вартість майна, що визначається ліквідатором, є початковою вартістю.
Частиною 3 статті 57 Закону про банкрутство встановлено, що у разі наявності обґрунтованих сумнівів щодо визначеної арбітражним керуючим початкової вартості майна комітет кредиторів або окремий кредитор чи власник майна боржника можуть звернутися до господарського суду з клопотанням про проведення незалежної оцінки. Господарський суд своєю ухвалою може призначити незалежну оцінку майна боржника за рахунок зацікавлених кредиторів (кредитора), що здійснюється у порядку, визначеному Законом України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".
З огляду на викладене, підстави для проведення незалежної оцінки можливі у випадку наявності обґрунтованих сумнівів щодо визначеної арбітражним керуючим початкової вартості майна.
Переоцінка майна Законом про банкрутство не передбачена.
Таким чином, переоцінка майна Законом про банкрутство не передбачена.
В даному випадку, з метою уникнення будь-яких спорів щодо вартості майна КП «Таврійський», ліквідатором було проведено незалежну оцінку, для чого було залучено Суб'єкта оціночної діяльності ФОП Броніна А.О. Варто зазначити, що Бронін А.О. систематично залучається для проведення незалежної оцінки майна Херсонської міської ради, що підтверджується інформацією з Бюлетеня управління комунальної власності міської ради.
На підставі проведеної Суб'єктом оціночної діяльності ФОП Броніним А.О. оцінки, а також з урахуванням висновків про вартість об'єктів незалежної оцінки майна КП «Таврійський», виконаних на замовлення Херсонської міської ради (від 20.02.2018, від 03.05.2018, від 23.05.2018) ліквідатором було визначено початкову вартість майна банкрута, яке підлягає продажу на аукціоні.
В клопотанні Херсонська міська рада не зазначає будь-яких сумніві щодо визначення вартості майна суб'єктом оціночної діяльності Броніним А.О. У власника майна є сумніви лише щодо достовірності висновку про оцінку, тому посилання Херсонської міської ради на ч. 3 ст. 57 Закону про банкрутство в даному випадку є безпідставним.
Керуючись ст.ст. 23, 41, 42, 45, 57 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.234 Господарського процесуального кодексу України, суд
п о с т а н о в и в :
1.Визнати грошові вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Херсонрегіонгаз" до боржника Комунального підприємства "Таврійський" виконавчого комітету Херсонської міської ради у сумі 13877,85 грн., із яких сума основного боргу 7538,64 грн., інфляційні втрати у сумі 557,14 грн., пеня у розмірі 1303,78 грн., 3% річних у розмірі 108,59 грн., штраф у розмірі 527,70 грн., 3 842 грн.- судові витрати.
2.Прийняти до відома оновлений реєстр вимог кредиторів, який складено арбітражним керуючим-ліквідатором Ляшко О.В. станом на 23.07.2019, згідно якого сума 10035,85 грн. складається з: 7538,64 грн. основного боргу, 557,14 грн. інфляційних втрат, 1303,78 грн. пені, 108,59 грн. 3% річних, 527,70 грн. штрафу та віднесена до 6 черги, 3842 грн. судові витрати - до 1 черги.
3.В задоволенні скарги на протиправні дії ліквідатора банкрута, поданої до суду засновником банкрута Херсонською міською радою 11.06.2019 відмовити.
4.В задоволенні скарги на протиправні дії ліквідатора банкрута, поданої до суду засновником банкрута Херсонською міською радою 16.07.2019 відмовити.
5.Відмовити у задоволенні клопотання засновника банкрута Херсонської міської ради щодо проведення переоцінки майна, поданої до суду 11.06.2019.
6.Скасувати ухвалу Господарського суду Херсонської області у справі № 923/1194/17 від 19.06.2019 про вжиття заходів забезпечення скарги Херсонської міської ради шляхом заборони Комунальному підприємству «Таврійський» виконавчого комітету Херсонської міської ради (73003, м. Херсон, вул. Карбишева,19, код ЄДРПОУ 34786387) та Товарній біржі «Елада» (73003, м. Херсон, Миколаївське шосе, 25, код ЄДРПОУ 35788364, електронна пошта elada.tb@gmail.com) вживати будь-яких заходів щодо продажу нерухомого майна банкрута, а саме: автостоянку, а також будівлі та споруди, розташовані за адресою м. Херсон, вул. Карбишева, 19, яка приймалась до моменту розгляду скарги по суті.
7. Ухвалу надіслати усім учасникам справи про банкрутство.
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена відповідно до ст.ст. 255, 256 ГПК України.
Повний текст ухвали оформлено та підписано 10.10.2019
Суддя Л.М. Немченко