ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,
тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
У Х В А Л А
18 вересня 2019 року м. Херсон Справа № 923/1194/17
Господарський суд Херсонської області у складі судді Немченко Л.М. за участю секретаря судового засідання Степанової Н.Д., розглянувши справу
за заявою кредитора: Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (пр-т Ушакова, 75, м. Херсон, 73026, ідентифікаційний номер 39394259)
до боржника: Комунального підприємства "Таврійський" виконавчого комітету Херсонської міської ради (вул. Карбишева, буд. 19, м. Херсон, 73000, код ЄДРПОУ 34786387)
за участі кредитора Товариства з обмеженою відповідальністю "Херсонрегіонгаз" (код ЄДРПОУ 39500143, 73025, м. Херсон, вул. Михайлівська, 18)
третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні боржника Товарної біржі "Елада" (код ЄДРПОУ 35788364, 73034, м. Херсон, Миколаївське шосе, буд. 25)
заінтересованої особи з правами третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні боржника: Херсонської міської ради (пр.Ушакова,37, м. Херсон, 73000)
про банкрутство
за участю учасників судового процесу:
від кредиторів:
ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим та м.Севастополі - Шаповал Д.В., представник, довіреність № 8171/9/21-22-10-03-04 від 16.07.2019;
ТОВ "Херсонрегіонгаз" - Предместнікова Д.О., адвокат, свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю № 000168 від 10.07.2018, довіреність № 190102/Д/03 від 02.01.2019.
від боржника:
КП "Таврійський" виконавчого комітету Херсонської міської ради - Хромченко О.С., адвокат, свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю № 21/1600 від 08.08.2018, довіреність від 02.09.2019;
ліквідатор Ляшко О.В. - не прибув;
від 3-ї особи: Товарної біржі "Елада" - не прибув;
від 3-ї особи: Херсонської міської ради - Протас О.П., представник, довіреність № 9-21-9/21 від 09.01.2019; Зеленіна С.М., представник, довіреність № 9-745-9/21 від 20.12.2018; Амелькіна О.М., представник, довіреність № 9-299-9/27 від 07.06.2019.
в с т а н о в и в:
Справа знаходиться в ліквідаційній процедурі введеній постановою Господарського суду Херсонської області від 26.09.2018, повноваження ліквідатора виконує арбітражний керуючий Ляшко Олександр Віталійович.
Ухвалою від 13.08.2019 судом призначено розгляд заяви Херсонської міської ради про закриття провадження у справі № 923/1194/17 поданої 22.03.2019, заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Херсонрегіонгаз" про грошову вимогу, скарг Херсонської міської ради на протиправні дії ліквідатора банкрута, клопотання Херсонської міської ради щодо проведення переоцінки майна.
До початку судового засідання від боржника - КП "Таврійський" виконавчого комітету Херсонської міської ради надійшло клопотання про зупинення розгляду справи.
Своє клопотання він обґрунтував наступним.
22.03.2019 Херсонською міською радою було подано клопотання про закриття провадження у справі № 923/1194/17 на підставі рішення № 1890 від 14 березня 2019 року "Про незастосування до комунального підприємства (КП) "Таврійський", яке має суспільну та іншу цінність, передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", прийнятого на XXVII сесії міської ради VII скликання, яким Херсонська міська рада вирішила не застосовувати до Комунального підприємства «Таврійський» (код ЄДРПОУ - 34786387), яке має суспільну та іншу цінність, передбачених Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» процедур та закрити провадження у судовій справі № 923/1194/17.
Боржник звернув увагу суду в клопотанні , що в провадженні Господарського суду Херсонської області перебуває справа № 923/714/19 за позовом Головного управління ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі до Херсонської міської ради, третя особа: КП «Таврійський» про визнання незаконним та скасування рішення Херсонської міської ради від 14.03.2019 року № 1890.
Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 22.08.2019 у справі № 923/714/19 відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання на 17.09.2019 року о 14:00.
За результатами проведеного підготовчого засідання, призначено розгляд справи по суті на 22.10.2019
КП «Таврійський» вважає, що на теперішній час неможливий розгляд клопотання Херсонської міської ради про закриття провадження у справі № 923/1194/17 на підставі рішення № 1890 від 14 березня 2019 року з огляду на те, що в провадженні Господарського суду Херсонської області розглядається справа № 923/714/19 про визнання незаконним та скасування цього рішення Херсонської міської ради.
На його думку, обидві справи є пов`язаними між собою і відповідно розгляд клопотання Херсонської міської ради у справі № 923/1194/17 є неможливим до вирішення справи № 923/714/19 про визнання незаконним та скасування рішення Херсонської міської ради від 14.03.2019 року № 1890.
Суд розглянув клопотання та відхиляє його виходячи із наступного.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 227 ГПК України суд зобов`язаний зупинити провадження у справі в разі об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі; суд не може посилатися на об`єктивну неможливість розгляду справи у випадку, коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду.
Суд вважає, що відсутні обставини, які складають об`єктивну неможливість розгляду заяви про закриття провадження у справі про банкрутство комунального підприємства "Таврійський" виконавчого комітету Херсонської міської ради. Заява Херсонської міської ради про закриття провадження ґрунтується на нормах ст.85 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", тобто надання оцінки обставинам, з якими заявник пов`язує закриття провадження у справі ґрунтується на законодавстві, яке регулює правовідносини, що витікають із правовідносин банкрутства, тому суд має повноваження надати їм оцінку саме в межах справи про банкрутство.
Суд також прийшов до висновку, що зупинення провадження у справі призведе до затягування ліквідаційної процедури банкрута - КП "Таврійський" виконавчого комітету Херсонської міської ради, яка визначена чинним законодавством на 12 місяців та яка розпочата з жовтня 2018 р., та призведе до невиправданих затрат, пов`язаних з виплатою винагороди ліквідатору протягом усього часу зупинення провадження.
Із огляду на подані в межах справи про банкрутство протягом березня-вересня 2019 року заяви учасниками судового провадження, суд прийшов до висновку, що в першу чергу до розгляду підлягає заява Херсонської міської ради про закриття провадження у справі, оскільки у випадку її задоволення та закриття провадження у справі, інші заяви не потребують розгляду, бо втратять свою актуальність.
При таких обставинах, суд розглянув по суті заяву Херсонської міської ради про закриття провадження у справі, заслухав пояснення усіх учасників справи та встановив наступне.
22.03.2019 Херсонською міською радою було подано клопотання про закриття провадження у справі № 923/1194/17.
Херсонська міська рада у заяві послалася на ті обставини, що комунальне підприємство «Таврійський» фактично є підприємством, яке має важливе суспільне значення та суспільну цінність для територіальної громади міста Херсона, його стале та безперебійне функціонування становить основу системи життєзабезпечення міста, керуючись нормами статей 84, 85 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», відповідно до рішення Херсонської міської ради від 14.03.2019 № 1890 не застосовувати до Комунального підприємства «Таврійський» (код ЄДРПОУ -34786387), яке має суспільну та іншу цінність, передбачених Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» процедур та закрити провадження у судовій справі № 923/1194/17 про банкрутство.
Разом з тим, Херсонська міська рада гарантує задоволення всіх вимог кредиторів за грошовими зобов`язаннями комунального підприємства «Таврійський» за рахунок міського бюджету ( т.7 а.с.15).
До заяви Херсонською міською радою додано рішення № 1890 від 14 березня 2019 року "Про незастосування до комунального підприємства (КП) "Таврійський", яке має суспільну та іншу цінність, передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" прийнятого на XXVII сесії міської ради VII скликання (т.7 а.с.17).
За рішенням № 1890 від 14 березня 2019 року, прийнятого на XXVII сесії міської ради VII скликання Херсонська міська рада вирішила:
1.Не застосовувати до комунального підприємства «Таврійський» (код ЄДРПОУ - 34786387), яке має суспільну та іншу цінність, передбачених Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» процедур та закрити провадження у судовій справі № 923/1194/17.
2.Херсонська міська рада гарантує задоволення всіх вимог кредиторів за грошовими зобов`язаннями комунального підприємства «Таврійський» за рахунок міського бюджету.
3.Херсонському міському голові Миколаєнку В.В. забезпечити підготовку та подання від імені Херсонської міської ради до Господарського суду Херсонської області клопотання про незастосування до комунального підприємства «Таврійський» (код ЄДРПОУ - 34786387) передбачених Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» процедур та закриття провадження у справі про банкрутство.
4.Відділу інформаційного та програмного забезпечення міської ради (Букін В.О.) опублікувати дане рішення на офіційному сайті Херсонської міської ради та її виконавчих органів.
5.Контроль за виконанням рішення покласти на заступника голови згідно з розподілом обов`язків.
Також Херсонська міська рада в додаткових поясненнях просила суд при розгляді заяви врахувати судову практику та додала постанову Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду у справі №918/199/16 від 04.10.2018 ( т.7 а.с.80-85).
Відповідно до частин 1, 2 статі 85 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» під час розгляду справи про банкрутство суб`єкта підприємницької діяльності, що має суспільну або іншу цінність для Автономної Республіки Крим або територіальної громади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування може звернутися до господарського суду з клопотанням не застосовувати до такого суб`єкта передбачені цим. Законом, процедури та закрити провадження у справі про банкрутство. До клопотання додається рішення Ради міністрів Автономної Республіки Крим, рішення ради органу місцевого самоврядування, прийняте виключно на її пленарному засіданні, про незастосування до відповідного суб`єкта підприємницької діяльності передбачених цим Законом процедур та закриття провадження у справі про банкрутство, а також гарантії задоволення всіх вимог кредиторів за грошовими зобов`язаннями.
Із огляду на норму права суд прийшов до висновку, що згідно Закону органу місцевого самоврядування надано повноваження прийняття рішення про незастосування процедур, передбачених Законом, не до всіх комунальних підприємств, а лише до тих, що мають суспільну або іншу цінність. При цьому, Законом не надано органу місцевого самоврядування повноважень щодо вирішення питання чи складає комунальне підприємство суспільну чи іншу цінність, така цінність повинна існувати об`єктивно.
Тому суд, при розгляді заяви досліджував наявність фактичних обставин, які б свідчили про соціальне значення та суспільної цінності для територіальної громади міста Херсона КП «Таврійський" виконавчого комітету Херсонської міської ради (м. Херсон, вул. Карбишева, 19, код ЄДР 34786387).
Згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Комунальне підприємство «Таврійський» виконавчого комітету Херсонської міської ради (м. Херсон, вул. Карбишева, 19, код ЄДР 34786387) є комунальним підприємством, в графі «Перелік засновників (учасників) юридичної особи» зазначено - Херсонська міська рада Херсонської області.
Відповідно до п. 2.1. Статуту КП «Таврійський», Підприємство створено для здійснення господарської діяльності, спрямованої на задоволення потреб наймачів, орендарів та власників житла в житловому фонді, в частині надання житлово-комунальних послуг, обслуговування об`єктів благоустрою та інженерної інфраструктури міста. ( т.7 а.с.68-72).
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг.
Пунктом 2 частини 1 статті 2 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено, що державна політика у сфері житлово-комунальних послуг базується зокрема на принципі створення та підтримання конкурентного середовища при виробленні та наданні житлово-комунальних послуг, забезпечення контролю у сфері діяльності природних монополій.
Відповідно до п. 5 ст. 13 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», у разі якщо протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом (тобто до 01.07.2016 року) співвласники багатоквартирного будинку, в якому не створено об`єднання співвласників, не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, управління таким будинком здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої розташований багатоквартирний будинок. У разі якщо місцевою радою або її виконавчим комітетом відповідно до законодавства прийнято рішення про делегування іншому органу - суб`єкту владних повноважень функцій із здійснення управління об`єктами житлово-комунального господарства, забезпечення їх утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг, управитель призначається на конкурсних засадах таким органом.
Отже, діяльність з надання житлово-комунальних послуг не є прерогативою комунальних підприємств і здійснюється на конкурентних засадах.
Судом встановлено, що в пояснювальній записці до проекту рішення Херсонської міської ради № 1890 від 14.03.2019 року було зазначено наступне: «...станом, на сьогодні існує велика кількість багатоквартирних житлових будинків, управління котрими здійснює КП «Таврійський», та чітка позиція співвласників багатоквартирних будинків щодо небажання обрання іншого Управителя. КП «Таврійський» є фактично підприємством, яке має важливе соціальне значення та суспільну цінність для територіальної громади міста Херсона, з огляду на здійснення підприємством управління майном територіальної громади та недопущення надзвичайних наслідків, які можуть виникнути без виконання підприємством своїх функцій.
Крім того, більшість будинків, управління якими здійснює КП «Таврійський» перебувають в аварійному стані, відповідно припинення здійснення обслуговування вказаних будинків може призвести до незворотніх наслідків та завдати фінансової шкоди Херсонській міській територіальній громаді.». ( т.7 а.с102)
В ході розгляду заяви не знайшло свого підтвердження здійснення боржником управління майном територіальної громади .
Так, за результатами проведеного конкурсу на управителя багатоквартирного будинку, пунктом 4 наказу Департаменту житлово-комунального господарства Херсонської міської ради від 29.01.2018 року № 28 призначено управителем багатоквартирних будинків у місті Херсоні, за об`єктом конкурсу під № 4 товариство з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Таврія», ідентифікаційний код 408303339 (т.7 а.с. 74-87 (перелік багатоквартирних будинків згідно додатку 4) ( т.7 а.с.83).
Листом від 30.01.2018 року № 01-38-142/25 Департаментом житлово-комунального підприємства Херсонської міської ради було повідомлено КП «Таврійський» про те, що на житлові будинки, які обслуговувалися даним підприємством, за результатами конкурсу призначено управителя багатоквартирного будинку. Додатком до листа був перелік адрес житлових будинків, на яких призначено управителя багатоквартирного будинку. ( т.7 а.с.97)
Наказом Департаменту житлово-комунального господарства від 31.01.2018 року №44/1 зобов`язано КП «Таврійський», ЖЕК № 1 Суворовського району, КП «Центр», КП «Дніпровський» внести зміни до діючих договорів про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, щодо виключення багатоквартирних будинків з дислокації будинків, які обслуговує, зокрема КП «Таврійський» згідно додатку №1 (т. 7 а.с. 89) Пунктом 2 вказаного наказу зобов`язано комунальні підприємства, що здійснюють обслуговування житлового фонду міської територіальної громади міста в термін до 28.02.2018 року передати багатоквартирні будинки відповідному управителю багатоквартирного будинку на території міста Херсона, призначеному згідно наказу департаменту житлово-комунального господарства міської ради від 29.01.2018 року № 28 (т.7 а.с.88- 96).
На виконання наказу Департаменту ЖКГ міської ради, 28.02.2018 року між КП «Таврійський» та ТОВ КК «Таврія» складений акт приймання-передачі житлових будинків (у кількості 21 будинок) ( т.7 а.с.100).
Відповідно до наказу КП «Таврійський» від 08.02.2018 року № 08, з 01 березня 2018 року КП «Таврійський» припинив обслуговування житлових будинків ( т.7 а.с.98).
Станом на 01 березня 2018 року на обслуговуванні у КП «Таврійський» перебував лише 1 гуртожиток за адресою: м. Херсон, вул. Полковника Кедровського, 2.
Відповідно до наказу Департаменту житлово-комунального господарства міської ради від 06.08.2018 року № 271 зобов`язано КП «Таврійський» до 01.09.2018 року передати на утримання ЖЕК № 1 Суворовського району гуртожитки та житлові будинки згідно з дислокацією (додаток 2) з прибудинковими територіями, інженерними мережами (т. 7 а.с.93-96).
На підставі наказу КП «Таврійський» від 23.08.2018 року № 37 з 01 вересня 2018 року було припинено обслуговування КП «Таврійський» гуртожитку № 2 по вул. Полковника Кедровського. ( т.7 а.с.99).
30.08.2018 року гуртожиток за адресою: м. Херсон , вул. Полковника Кедровського, 2 було передано за актом приймання-передачі на утримання до ЖЕК № 1 Суворовського району (т. 7 а.с.101).
Інших будинків на обслуговуванні КП " Таврійський ( код ЄДРПОУ 34786387) не мав.
Таким чином, з 01 вересня 2018 року КП «Таврійський» припинив здійснення статутної діяльності - надання житлово-комунальних послуг, обслуговування об`єктів благоустрою та інженерної інфраструктури міста.
З урахуванням викладених вище обставин, суд прийшов до висновку, що в ході розгляду заяви Херсонської міської ради не знайшов підтвердження факт, що КП «Таврійський» ( код ЄДРПОУ 34786387) становить для територіальної громади міста Херсона соціальної, суспільної чи іншої цінності, зазначеної в рішенні Херсонської міської ради від 14.03.2019 № 1890, оскільки не задовольняє потреби жителів територіальної громади в наданні житлово-комунальних чи інших послуг, бо не здійснює статутну господарську діяльність.
Також в ході розгляду заяви Херсонська міська рада не надала доказів намірів відновити роботу комунального підприємства.
Оскільки фактично КП «Таврійський» не має суспільної та іншої цінності, зазначеної в рішенні Херсонської міської ради від 14.03.2019 № 1890 в якості підстави для його прийняття, суд дійшов до висновку, що Херсонською міською радою прийнято рішення про незастосування процедур банкрутства до комунального підприємства, яке не має суспільної або іншої цінності для територіальної громади міста.
Прийняття ж органом місцевого самоврядування рішення щодо незастосування процедур банкрутства до комунального підприємства, яке не має суспільної чи іншої цінності для територіальної громади, не належить до його повноважень.
Враховуючи збитковість та з огляду на відсутність на балансі житлових будинків, КП «Таврійський» не відноситься до суб`єктів підприємницької діяльності, що мають суспільну, іншу цінність або особливий статус, зазначених в ст. 85 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", тому підстаив для застосовування норм зазначеної статті відсутні.
Відтак, і підстави для закриття провадження у справі № 923/1194/17 за нормами ст.85 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" відсутні.
Відповідно до п. 3.2 рішення Конституційного Суду України від 20.06.2007 року №5-рп/2007, пунктом 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року (надалі - Конвенція) врегульовано, зокрема, що кожен має право на справедливий і відкритий розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру. У низці рішень Європейського суду з прав людини, юрисдикцію якого в усіх питаннях, які стосуються тлумачення і застосування Конвенції, визнано Україною, закріплено, що право на справедливий судовий розгляд може бути обмежене державою, якщо це обмеження не завдає шкоди самій суті права. Так, у рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Осман проти Сполученого Королівства" від 28 жовтня 1998 року викладено позицію, відповідно до якої "обмеження не буде сумісним з пунктом 1 статті 6 Конвенції, якщо воно не має правомірної мети і якщо відсутнє пропорційне співвідношення між вжитими засобами та поставленою метою". Така практика Європейського суду з прав людини збігається з правовою позицією Конституційного Суду України, виписаною у Рішенні від 24 березня 2005 року № 2-рп/2005 (справа про податкову заставу), в якому сказано, що елементи права, зокрема розмірність, рівність, мораль, об`єднуються якістю, що відповідає ідеології справедливості, ідеї права, яка значною мірою дістала відображення в Конституції України (підпункт 4.3 мотивувальної частини). Тому розмірність (пропорційність) обмеження прав кредиторів суб`єктів господарювання у комунальному секторі економіки на задоволення своїх вимог у провадженні у справах про банкрутство має визначатися відповідно до встановлених принципів справедливості.
Визначаючи справедливість обмеження приписом частини 8 статті 5 Закону прав і законних інтересів кредиторів суб`єктів господарювання у комунальному секторі економіки, Конституційний Суд України виходить із закріплених у Конституції України положень про права територіальних громад самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції України і законів України, зокрема безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування, управляти майном, що є у комунальній власності, утворювати, реорганізовувати та ліквідовувати комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснювати контроль за їх діяльністю (пункт 3.3 рішення Конституційного Суду України від 20.06.2007 року № 5-рп/2007).
Для з`ясування розмірності (пропорційності) обмеження права кредиторів комунальних підприємств на справедливий судовий розгляд слід враховувати призначення інституту комунальної власності та дійсну суспільну необхідність у функціонуванні суб`єктів господарювання, заснованих на цій формі власності (пункт 3.4 рішення Конституційного Суду України від 20.06.2007 року № 5-рп/2007).
За принципом розмірності, що є елементом ідеї права та ідеології справедливості, встановлене у частині 8 статті 5 Закону обмеження прав кредиторів суб`єктів господарювання у комунальному секторі економіки на задоволення своїх вимог у провадженнях у справах про банкрутство має відповідати правомірній та суспільно необхідній меті. Для з`ясування розмірності в обмеженні прав цих кредиторів слід враховувати закріплену в установчих документах їх неплатоспроможних боржників основну мету діяльності останніх та відповідність цій меті організаційно-правової форми суб`єктів господарювання. Оцінюючи співвідношення цілей державної політики з питань банкрутства щодо комунальних унітарних підприємств та обмеженням державою прав кредиторів названих підприємств на справедливий судовий розгляд, що закріплене у частині 8 статті 5 Закону, Конституційний Суд України вважає, що це обмеження є розмірним (пропорційним) та суспільно необхідним для задоволення нагальних потреб жителів територіальних громад, які можуть отримувати відповідні комунальні послуги виключно від таких категорій підприємств. Цією нормою оптимально врівноважено права і законні інтереси жителів територіальних громад на отримання життєво необхідних послуг від комунальних унітарних підприємств, з одного боку, та права і законні інтереси кредиторів цих суб`єктів господарювання - з іншого (пункт 3.7 рішення Конституційного Суду України від 20.06.2007 року № 5-рп/2007).
На теперішній час відповідно до Законів України «Про житлово-комунальні послуги» та «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» потреби жителів територіальної громади можуть задовольнятися не лише комунальними підприємствами, а й суб`єктами господарювання інших форм власності.
З урахуванням того, що КП «Таврійський» з 1 вересня 2018 року не здійснює діяльності, спрямованої на задоволення потреб жителів територіальної громади міста Херсона в житлово-комунальних послугах, суд прийшов до висновку, що обмеження прав кредиторів КП «Таврійський» не є пропорційним суспільній необхідності в його функціонуванні, у зв`язку з чим права кредиторів на справедливий суд порушуються без достатньої суспільної необхідності.
Таким чином, рішення Херсонської міської ради від 14.03.2019 року № 1890 про незастосування до КП «Таврійський», яке має суспільну та іншу цінність, процедур банкрутства та закриття провадження у справі № 923/1194/17, є непропорційним, оскільки даним рішенням обмежуються права кредиторів у справі № 923/1194/17 про банкрутство КП «Таврійський» без достатньої суспільної необхідності.
Суд прийшов до висновку, що заява Херсонської міської ради закриття провадження у справі про банкрутство на підставі рішення Херсонської міської ради від 14.03.2019 року № 1890 «Про незастосування до комунального підприємства (КП) «Таврійський», яке має суспільну та іншу цінність, передбачених Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» процедур та закриття провадження у справі про банкрутство порушує право на справедливий суд та позбавить кредиторів можливості отримати задоволення своїх грошових вимог.
Зазначені дії Херсонської міської ради призводять до затягування ліквідаційної процедури та нарощування пов`язаних з нею витрат.
На підставі викладеного, керуючись ст.85 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», ст.231, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд
п о с т а н о в и в :
1. Відмовити у задоволенні заяви Херсонської міської ради про закриття провадження у справі, поданої 22.03.2019.
2.Призначити розгляд заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Херсонрегіонгаз" про грошову вимогу, скарг Херсонської міської ради на протиправні дії ліквідатора банкрута, клопотання Херсонської міської ради щодо проведення переоцінки майна в судовому засіданні на 03 жовтня 2019 року о 14:15, яке відбудеться в залі судових засідань № 209 Господарського суду Херсонської області (м. Херсон, вул. Театральна, 18).
3.Викликати в судове засідання представників сторін з доказами їх повноважень, визначеними ст.60 ГПК України.
4. Копію ухвали надіслати учасникам справи в порядку, встановленому статтею 242 ГПК України.
Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення та може бути оскаржена відповідно до ст.ст. 255, 256 ГПК України.
Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: ks.arbitr.gov.ua/sud5024
Повний текст ухвали оформлено і підписано 23.09.2019
Суддя Л.М. Немченко