ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 травня 2019 року
Справа № 160/2783/19
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Тулянцевої І.В., розглянувши у місті Дніпрі в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Новолатівської сільської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
27 березня 2019 року ОСОБА_1 звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Новолатівської сільської ради, в якому позивач просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення 32 (позачергової) сесії сьомого скликання Новолатівської сільської ради від 18 січня 2019 року №777-32/VІІ «Про дострокове припинення повноважень депутата Новолатівської сільської ради Галушко Інни Вікторівни 7-го скликання» та невідкладно поновити повноваження депутата Новолатівської сільської ради Галушко Інни Вікторівни.
В обґрунтування позову позивачем зазначено, що 15 лютого 2019 року з офіційного сайту Новолатівської сільської ради позивач дізналась, що 18 січня 2019 року відповідачем було прийнято рішення №777-32/VІІ «Про дострокове припинення повноважень депутата Новолатівської сільської ради Галушко Інни Вікторівни 7-го скликання», відповідно до якого було вирішено припинити достроково повноваження депутата виборчого округу № 3 Новолатівської сільської ради 7-го скликання ОСОБА_1 у зв`язку з її особистою заявою про складання депутатських повноважень. Позивач не погоджується із вказаним рішенням та вважає його таким, що прийнято з порушенням вимог чинного законодавства, оскільки всупереч регламенту Новолатівської сільської ради розпорядження про скликання засідання 32 сесії було оприлюднено з порушенням строку. Крім того, на пленарному засіданні 32 (позачергової) сесії 18.01.2019 року були присутні шість депутатів замість необхідного складу щонайменше 8 депутатів Новолатівської сільської ради. Також, позивач зауважила, що не створювалась лічильна комісія під час підрахунку голосів, а заява позивача про складання депутатських повноважень не могла бути розглянута на пленарному засіданні, так як за своїм змістом не підлягала розгляду, тому що оформлена не належним чином і була відхилена на сесії Новолатівської сільської ради від 17 січня 2019 року.
Ухвалою суду від 01.04.2019 року відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Цією ж ухвалою відповідачу було надано строк для подання письмового відзиву на позовну заяву - протягом 15 днів з дня вручення ухвали.
25 квітня 2019 року від відповідача на адресу суду надійшов відзив, в якому Новолатівська сільська рада проти задоволення позову заперечує, вказуючи, що рішення про скликання 32 (позачергової) сесії ради було прийнято у зв`язку з винятковими обставинами у встановлений законодавством строк. Розпорядження сільського голови «Про скликання засідання виконавчого комітету Новолатівської сільської ради» №6-р від 16 січня 2019 року містить підставу для скликання позачергової сесії, дату та час скликання та перелік питань, які передбачається винести на розгляд ради. Також зазначив, що спірне рішення було прийнято повноважною більшістю депутатів на підставі самостійно поданої позивачем заяви про складання своїх депутатських повноважень. Прийняття без попереднього обговорення проекту рішення відповідними постійними комісіями ради та виконавчим комітетом ради та відсутність роботи лічильної комісії під час підрахунку голосів, на думку відповідача, не свідчить про порушення процедури дострокового припинення повноважень депутата. Таким чином, вважає, що оскаржуване рішення є правомірним та скасуванню не підлягає.
Ухвалою суду від 30.05.2019 року у клопотанні представника відповідача про зупинення провадження у справі було відмовлено.
Частиною 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
У відповідності до частини 2 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.
Згідно зі статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Датою ухвалення судового рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено – повне чи скорочене). Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення (частина 5 статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України).
Дослідивши матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
ОСОБА_1 було обрано депутатом Новолатівської сільської ради 18 грудня 2016 року, що підтверджується посвідченням від 24.12.2016 року.
11.12.2018 року позивачкою на ім`я Голови виконавчого комітету Новолатівської сільської ради Зубрія О.О. було подано заяву (вх. №696/7/2-08 від 11.12.2018 року) про складання своїх депутатських повноважень за особистою заявою на підставі пункту 2 частини 2 статті 5 Закону України «Про місцеве самоврядування».
З офіційного сайту Новолатівської сільської ради за посиланням: https://novolativska-gromada.gov.ua/rozporyadzhennya-pro-ochischennya-vladi-19-19-25-27-10-2016/ судом встановлено, що:
- розпорядженням Сільського голови Зубрія О.О. № 194-р від 11.12.2018 року на підставі ст. 42, 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» скликано 27 (позачергову) сесію Новолатівської сільської ради VІI скликання 12.12.2018 року на 15.00 год. із включенням до порядку денного 27-ої (позачергової) сесії сільської ради, зокрема, питання про розгляд заяв депутатів Новолатівської сільської ради щодо складання депутатських повноважень;
- розпорядженням Сільського голови Зубрія О.О. від 12.12.2018 року № 196-р вирішено провести засідання виконавчого комітету Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області 14 грудня 2018 року о 14:00 год. для розгляду, зокрема, заяв депутатів Новолатівської сільської ради щодо складання депутатських повноважень;
- розпорядженням Сільського голови Зубрія О.О. № 198-р від 13.12.2018 року скликано 28 (позачергову) сесію Новолатівської сільської ради VІI скликання 17.12.2018 року з метою розгляду заяв депутатів Новолатівської сільської ради щодо складання депутатських повноважень;
- розпорядженням Сільського голови Зубрія О.О. № 203-р від 20.12.2018 року скликано 29 (позачергову) сесію Новолатівської сільської ради VІI скликання із включенням до порядку денного розгляд заяв депутатів Новолатівської сільської ради щодо складання депутатських повноважень;
- розпорядженням Сільського голови Зубрія О.О. № 210–р від 22.12.2018 року скликано тридцяту (позачергову) сесію Новолатівської сільської ради VІI скликання 26.12.2018 року із включенням до порядку денного розгляд заяв депутатів Новолатівської сільської ради щодо складання депутатських повноважень;
- розпорядженням Сільського голови Зубрія О.О. № 212-р від 27.12.2018 року скликано тридцять першу (позачергову) сесію Новолатівської сільської ради VІI скликання 28.12.2018 року із включенням до порядку денного розгляду заяв депутатів Новолатівської сільської ради щодо складання депутатських повноважень.
Як вбачається з офіційного сайту Новолатівської сільської ради за посиланням: https://novolativska-gromada.gov.ua/7-sklikannya-12-41-35-28-07-2016/, двадцять сьома (позачергова) сесія, двадцять восьма (позачергова) сесія, двадцять дев`ята (позачергова) сесія, тридцята (позачергова) сесія, тридцять перша (позачергова ) сесія не відбулися за відсутності кворуму.
Розпорядженням Сільського голови Зубрія О.О. №7-р від 16.01.2019 року «Про скликання засідання тридцять другої (позачергової) сесії 7 скликання Новолатівської сільської ради» скликано засідання сесії сільської ради на 18 січня 2019 року о 14.00 годині. На розгляд сесії винесено, окрім інших питань, розгляд заяв депутатів Новолатівської сільської ради щодо складання депутатських повноважень.
18 січня 2019 року відбулась тридцять друга (позачергова) сесія сьомого скликання Новолатівської сільської ради, до порядку денного якої було включено питання про дострокове припинення повноважень депутата Новолатівської сільської ради Галушко Інни Вікторівни 7-го скликання.
У протоколі тридцять другої (позачергової) сесії сьомого скликання Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області від 18.01.2019 року (пункт 42) зазначено, що за дострокове припинення повноважень депутата виборчого округу №3 Новолатівської сільської ради 7-го скликання Галушко Інни Вікторівни «за» проголосували 6 депутатів із зазначенням результатів поіменного голосування.
Рішенням 32 (позачергової) сесії сьомого скликання Новолатівської сільської ради від 18 січня 2019 року №777-32/VІІ «Про дострокове припинення повноважень депутата Новолатівської сільської ради Галушко Інни Вікторівни 7-го скликання» вирішено достроково припинити повноваження депутата виборчого округу № 3 Новолатівської сільської ради 7-го скликання ОСОБА_1 у зв`язку з його особистою заявою про складання ним депутатських повноважень.
Вважаючи вказане рішення протиправним та таким, що прийнято з порушенням вимог законодавства, позивач звернувся з даною позовною до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Правовий статус депутата сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - місцева рада) як представника інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та рівноправного члена місцевої ради, гарантії депутатської діяльності та порядок відкликання депутата місцевої ради визначений Законом України «Про статус депутатів місцевих рад» від 11.07.2002 року №93-IV (далі - Закон №93-IV).
Відповідно до частини 1 статті 2 Закону №93-IV, депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - депутат місцевої ради) є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад, який відповідно до Конституції України і закону про місцеві вибори обирається на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування на строк, встановлений Конституцією України.
Згідно з частинами 1-2 статті 4 Закону №93-IV, депутат місцевої ради набуває свої повноваження в результаті обрання його до ради відповідно до Закону України «Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів».
Повноваження депутата місцевої ради починаються з дня відкриття першої сесії відповідної ради з моменту офіційного оголошення підсумків виборів відповідною територіальною виборчою комісією і закінчуються в день відкриття першої сесії цієї ради нового скликання, крім передбачених законом випадків дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради або ради, до складу якої його обрано.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 5 Закону №93-IV, повноваження депутата місцевої ради можуть припинятися достроково також за рішенням відповідної ради у зв`язку з особистою заявою депутата місцевої ради про складення ним депутатських повноважень.
Пунктом 14 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування» від 21.05.1997 року №280/97-ВР (далі – Закон №280/97-ВР) закріплено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються прийняття рішень щодо дострокового припинення повноважень депутата ради в порядку, встановленому законом.
У відповідності до положень частини 1 статті 45 Закону №280/97-ВР, сільська, селищна, міська, районна в місті (у разі її створення), районна, обласна рада складається з депутатів, які обираються жителями відповідного села, селища, міста, району в місті, району, області на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.
Загальний склад ради визначається відповідно до закону про вибори (ч. 3 ст. 45 Закону №280/97-ВР).
Рада вважається повноважною за умови обрання не менш як двох третин депутатів від загального складу ради (ч. 4 ст. 45 Закону №280/97-ВР).
У разі дострокового припинення повноважень деяких депутатів, внаслідок чого до складу ради входить менш як дві третини депутатів, до обрання необхідної кількості депутатів така рада вважається повноважною за наявності більше половини депутатів від загального складу ради (ч. 6 ст. 45 Закону №280/97-ВР).
Згідно з пунктом 2.1.2 Регламенту Новолатівської сільської ради, затвердженого рішенням сільської ради №370-13/ VІІ від 24.12.2016 року (далі – Регламент), сесія, у тому числі перша, є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради.
На початку пленарного засідання проводиться реєстрація депутатів. У разі відсутності кворуму для прийняття рішення, головуючий може перенести засідання на інший час, про що депутатам повідомляється додатково.
В ході розгляду справи було встановлено, що однією з підстав визнання оскаржуваного рішення протиправним, позивачка вважає порушення процедури його прийняття, в тому числі, відсутність попереднього обговорення проекту рішення постійними комісіями.
Відповідно до частини 1 статті 47 Закону №280/97-ВР, постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.
Вказана норма кореспондується з пунктом 6.1 Регламенту.
Згідно з частиною 4 статті 47 Закону №280/97-ВР, постійні комісії за дорученням ради або за власною ініціативою попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.
Пунктом 6.2 Регламенту закріплено, що у складі ради функціонують постійні комісії:
- з питань соціального , культурного і освітнього розвитку та охорони здоров`я;
- з питань планування, бюджету, фінансів і цін;
- з питань депутатської діяльності та дотримання законності.
- з аграрних питань та охорони довкілля ;
У разі необхідності, рішенням ради можуть бути створені нові постійні комісії, скасовано або реорганізовано раніше створені, змінено кількісний склад постійних комісій, переобрано їх персональний склад і голову.
Таким чином, Законом №280/97-ВР та Регламентом передбачено обрання постійних комісій ради на профільній основі, до якої питання щодо дострокового припинення повноважень депутата не віднесено.
Судом встановлено, що попереднього обговорення оскаржуваного рішення постійними комісіями не здійснювалось, оскільки обрання постійних комісій ради на профільній основі, до якої питання щодо припинення повноважень депутатів не входить.
З огляду на викладене, доводи позивача стосовно того, що відповідач не забезпечив обговорення проекту оскаржуваного рішення у відповідній постійній чи тимчасовій контрольній комісії судом до уваги не приймаються.
Відповідно до частини четвертої статті 42 Закону №280/97-ВР, сільський, селищний, міський голова, зокрема, видає розпорядження у межах своїх повноважень.
Згідно з частиною 1 статті 46 Закону №280/97-ВР, сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.
Частиною 10 статті 46 Закону №280/97-ВР передбачено, що рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.
Відповідно до пункту 2.2.9. Регламенту, рішення про скликання сесії ради доводиться до відома депутатів і населення не пізніш, як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та основних питань, які передбачається винести на розгляд ради та доповідачів з даних питань.
Судом встановлено, що члени Виконавчого комітету та депутати Новолатівської сільської ради подали на ім`я сільського голови Зубрія О.О. вимогу про скликання позачергової сесії сільської ради, мотивуючи позачерговою необхідністю розгляду проекту рішення «Про сільський бюджет на 2019 рік».
Після отримання від членів Виконавчого комітету вимогу про скликання позачергової сесії сільської ради, сільський голова прийняв розпорядження №7-р від 16.01.2019 року «Про скликання засідання тридцять другої (позачергової) сесії 7 скликання Новолатівської сільської ради».
У вказаному Розпорядженні зазначено підставу для скликання позачергової сесії - вимога членів Виконавчого комітету та однієї третини депутатів Новолатівської сільської ради зазначено час скликання та перелік питань, які передбачається винести на розгляд ради.
Вказане розпорядження було оприлюднено на офіційному сайті Новолатівської сільської ради 16.01.2019 року, тобто за день до проведення 32 (позачергової) сесії сьомого скликання Новолатівської сільської ради, що відповідає приписам Закону №280/97-ВР та Регламенту. Питання про дострокове припинення депутатських повноважень також було включено до переліку питань, що мають розглядатися на 32 (позачерговій) сесії 7 скликання.
Суд зазначає, що ані Закон 280/97-ВР, ані Регламент не містить тлумачення які саме випадки можуть бути винятковими, у зв`язку з чим суд вважає, що скликання позачергової сесії Новолатівської сільської ради, на якій було прийнято рішення, що є предметом оскарження у даній справі, із обґрунтуванням статтями 42, 46 Закону №280/97-ВР, може трактуватися як такі, що є винятковими та на підставі яких відповідачем могли бути скликані позачергові пленарні засідання Новолатівської сільської ради.
Крім того, дане розпорядження на час розгляду справи не оспорювалося, не скасоване і, відповідно, є чинним та діючим, будь-яких письмових доказів зворотного матеріали адміністративної справи не містять.
Стосовно посилання позивача про відсутність у сільського голови Зубрія О.О. повноважень щодо скликання та проведення сесії у зв`язку з прийняттям 12 січня 2019 року на 32 (позачерговій) сесії Новолатівської сільської ради 7-го скликання було прийняте рішення №738-32/VII «Про дострокове припинення повноважень сільського голови», відповідно до якого двома третинами від загального складу депутатів висловлено недовіру та достроково припинено повноваження сільського голови ОСОБА_2 , а секретаря Новолатівської сільської ради ОСОБА_3 уповноважено тимчасово здійснювати повноваження сільського голови, суд зазначає наступне.
Копію рішення №738-32/VII від 12.01.2019 року позивачем до суду не надано. Крім того, судом встановлено, що вказане рішення не було опубліковано на офіційному сайті Новолатівської сільської ради. При цьому, під вказаним номером №738-32/VII та датою 18.01.2019 року на офіційному сайті відповідача міститься рішення «Про передачу коштів іншої субвенції на 2019 рік», копія якого залучена до матеріалів справи за ініціативою суду.
Суд зазначає, що вказане рішення від 12.01.2019 року щодо висловлення недовіри сільському голові ОСОБА_2 не є предметом розгляду у даній справі, у зв`язку з чим, судом не досліджуються обставини його прийняття. При цьому, в ході розгляду справи встановлено, що вказане рішення не передавалось до виборчої комісії та відповідно вибори не призначались, у зв`язку з чим, суд дійшов висновку про наявність повноважень у сільського голови ОСОБА_2 на скликання сесії 18.01.2019 року.
Крім того, матеріали справи не містять доказів повідомлення позивача про проведення позачергової сесії та винесення питання про припинення його повноважень, а лише було опубліковано розпорядження сільського голови про скликання позачергової сесії на офіційному сайті Ноловлатівської сільської ради за день до засідання, в якому вказано розгляд заяв депутатів Новолатівської сільської ради щодо складання депутатських повноважень.
Таким чином, позивача не було повідомлено та не запрошено на засідання позачергової сесії з розгляду питання про припинення її повноважень, що позбавило позивача гарантованого законом права захищати свої права в процедурі припинення повноважень депутата.
Щодо повноважності пленарного засідання 32 (позачергової) сесії сьомого скликання Новолатівської сільської ради при прийняття оскаржуваного рішення щодо дострокового припинення повноважень депутата , суд зазначає наступне.
Судом встановлено, що відповідно до рішення «Про початок повноважень депутатів Новолатівської сільської ради» від 24 грудня 2016 року №-13/, загальна кількість депутатів Новолатівської сільської ради - 14 депутатів.
Матеріалами справи підтверджено, що до Новолатівської сільської ради від Новолатівської виборчої комісії 18.01.2019 року надійшло Повідомлення (вх. №22), яким сільська виборча комісія проінформувала про припинення повноважень депутатів Новолатівської сільської ради одномандатного виборчого округу №5 ОСОБА_4 , одномандатного виборчого округу №6 ОСОБА_5 , одномандатного виборчого округу №7 Шепілової Н.І.
Відповідач в своїх запереченнях зазначив, що враховуючи припинення повноважень депутатів Новолатівської сільської ради одномандатного виборчого округу №5 ОСОБА_4 , одномандатного виборчого округу №6 ОСОБА_5 , одномандатного виборчого округу №7 Шепілової Н. ОСОБА_6 , загальна кількість депутатів Новолатівської сільської ради на час проведення 32 (позачергової) сесії Новолатівської сільської ради становила - 11 депутатів.
Згідно з протоколом 32 (позачергової) сесії Новолатівської сільської ради від 18 січня 2019 із загальної кількості депутатів – 14 осіб, на сесії були присутні 6 депутатів, в тому числі: головуючий – сільський голова Зубрій О.О., секретар – Кузнецова О.О., депутати – ОСОБА_7 ., Бондаренко М.В., Удовіченко ОСОБА_8 , ОСОБА_9 .
Частиною 6 статті 45 Законом №280/97-ВР передбачено, що у разі дострокового припинення повноважень деяких депутатів, внаслідок чого до складу ради входить менш як дві третини депутатів, до обрання необхідної кількості депутатів така рада вважається повноважною за наявності більше половини депутатів від загального складу ради.
При цьому, у відповідності до статті 1 Закону №280/97-ВР, загальний склад ради - кількісний склад депутатів ради, визначений радою відповідно до закону.
Положення, що містяться у вказаних правових нормах, є чітко визначеними і не підлягають розширеному тлумаченню.
Крім того, пунктом 2.1.2 Регламенту Новолатівської сільської ради, затвердженого рішенням сільської ради №370-13/ VІІ від 24.12.2016 року (далі – Регламент), передбачено, що сесія, у тому числі перша, є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради.
Системний аналіз наведених норм дає підстави для висновку про те, що у разі дострокового припинення повноважень деяких депутатів, внаслідок чого до складу ради входить менш як дві третини депутатів, сесія сільської ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради.
Тобто, оскільки станом на 18.01.2019 року троє депутатів Новолатівської сільської ради достроково припинили свої повноваження, склад ради складав більш ніж дві третини депутатів (11 депутатів), у зв`язку із чим, сесія ради вважається повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загальної кількості депутатів (14 депутатів), а саме, 8 депутатів.
Як було встановлено в ході розгляду справи, 18.01.2019 року на пленарному засіданні 32 сесії Новолатівської сільської ради 7 скликання, були присутні лише 6 депутатів, тобто сесія не була повноважною у прийнятті рішень, винесених на її розгляд.
За таких обставин, судом відхиляються доводи відповідача щодо правомочності 32 сесії Новолатівської сільської ради 7 скликання при проведенні пленарного засідання 18.01.2019 року, оскільки на його думку, в пленарному засіданні приймали участь більшість від фактичного складу ради (11 депутатів), а саме – 6 депутатів, так як вказані твердження протиречать вищенаведеним нормами законодавства.
Судом також встановлено, що рішення про дострокове припинення повноважень позивача (п. 43 Порядку денного) було проведено відкритим голосуванням, що підтверджується протоколом тридцять другої (позачергової) сесії сьомого скликання Новолатівської сільської ради Широківського району Дніпропетровської області від 18.01.2019 року, у зв`язку з чим лічильна комісія не створювалась.
Відповідно до п. 2.8.12 Регламенту Новолатівської сільської ради, рішення ради приймаються відкритим поіменним або таємним голосуванням. Відкрите голосування здійснюється шляхом підняття руки. Для підрахунку голосів утворюється лічильна комісія.
За таких обставин, судом відхиляються доводи відповідача що до того, що відкрите голосування за питаннями, які внесені до Порядку денного із занесенням до Протоколу є допустимим і без проведення підрахунку голосів лічильною комісією.
Щодо посилань позивача на ту обставину, що підставою для прийняття оскаржуваного рішення була особиста заява про складання нею депутатських повноважень, яка не могла бути розглянута на пленарному засіданні, так як за своїм змістом вона була оформлена не належним чином і була відхилена на сесії Новолатівської сільської ради від 17 січня 2019 року, суд зазначає наступне. По – перше, за інформацією офіційного сайту Новолатівської сільської ради, пленарне засідання сесії 17 січня 2019 року не відбулося за відсутності кворуму. По – друге, позивачем в позові не наведено в чому конкретно полягає невідповідність змісту заяви вимогам законодавства, у зв`язку із чим, суд відхиляє такі доводи та вважає їх безпідставними.
З огляду на норми Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», Регламенту Новолатівської сільської ради, з урахуванням фактичних обставин справи, наданих доказів, суд вважає, що прийняття рішення від 18 січня 2019 року №777-32/VІІ «Про дострокове припинення повноважень депутата Новолатівської сільської ради Галушко Інни Вікторівни 7-го скликання», яким достроково припинені повноваження позивача як депутата, відбулося з порушенням порядку його прийняття, не у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Щодо позовних вимог в частині невідкладно поновити повноваження депутата Новолатівської сільської ради ОСОБА_1 суд зазначає, що процесуальним законодавством передбачено, що захисту в адміністративному суді може підлягати виключно порушене право позивача. Позивачем не надано до суду доказів того, що відповідач буде ухилятися від виконання даного судового рішення, а також відмовить у поновленні повноваження позивача як депутата.
З урахуванням наведеного, суд не вбачає підстав для задоволення позовних вимог у вказаній частині, оскільки вищевказана вимога позивача про зобов`язання Новолатівської сільської ради поновити повноваження депутата ОСОБА_1 є формою втручання в дискреційні повноваження відповідача. Разом з цим, суд акцентує увагу на тому, що судове рішення в адміністративній справі гарантує повний та всебічний захист порушеного суб`єктивного права особи.
Відповідно до приписів статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
На підставі сукупності встановлених судом обставин справи, досліджених доказів, норм чинного законодавства, адміністративний позов підлягає частковому задоволенню.
Розподіл судових витрат вирішується у відповідності до положень частини 3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись статтями 2, 9, 73-78, 90, 241 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
Адміністративний ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Новолатівської сільської ради (53711, Дніпропетровська область, Широківський район, с.Новолатівка, вул.Шкільна, буд.7А, код ЄДРПОУ 04338233) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії – задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення 32 (позачергової) сесії сьомого скликання Новолатівської сільської ради від 18 січня 2019 року №777-32/VІІ «Про дострокове припинення повноважень депутата Новолатівської сільської ради Галушко Інни Вікторівни 7-го скликання».
У задоволенні решти позовних вимог – відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Новолатівської сільської ради (53711, Дніпропетровська область, Широківський район, с.Новолатівка, вул.Шкільна, буд.7А, код ЄДРПОУ 04338233) на користь ОСОБА_1 АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати у розмірі 384,20 грн. (триста вісімдесят чотири гривні двадцять копійок).
Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені статтями 295 та 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.В. Тулянцева