П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 березня 2019 р.
м.Одеса
Справа № 821/1153/18
Головуючий в 1 інстанції: Хом'якова В.В.
П 'ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді -
Кравченка К.В.,
судді -
Джабурія О.В.,
судді -
Вербицької Н.В.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Олешківської районної ради Херсонської області на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2018 року по справі за позовом Голови Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області ОСОБА_4 до Олешківської районної ради Херсонської області, Голови Олешківської районної ради Херсонської області ОСОБА_5, за участю третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Олешківської районної державної адміністрації про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування рішення районної ради,-
В С Т А Н О В И В:
В червні 2018 року Олешківська районна державна адміністрація Херсонської області (надалі - позивач) звернулась до суду з адміністративним позовом до Олешківської районної ради Херсонської області (надалі - відповідач), голови Олешківської районної ради Херсонської області ОСОБА_5, голови постійної комісії Олешківської районної ради, мандатної, з питань регламенту, депутатської діяльності та етики, захисту прав і свобод людини, законності і правопорядку, місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою ОСОБА_6, члена постійної комісії Олешківської районної ради мандатної, з питань регламенту, депутатської діяльності та етики, захисту прав і свобод людини, законності і правопорядку, місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою ОСОБА_7 та члена постійної комісії Олешківської районної ради мандатної, з питань регламенту, депутатської діяльності та етики, захисту прав і свобод людини, законності і правопорядку, місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою ОСОБА_8, в якому (з урахуванням уточнень від 27.06.2018 року) просила:
- визнати дії голови Олешківської районної ради Херсонської області сьомого скликання ОСОБА_5 та Олешківської районної ради щодо внесення в порядок денний та розгляд питання "Про висловлення недовіри голові Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області ОСОБА_4" протиправними;
- визнати протиправним та скасувати рішення XXXI сесії Олешківської районної ради Херсонської області сьомого скликання від 04.05.2018 року №565 "Про висловлення недовіри голові Олешківської районної державної адміністрації ОСОБА_4" та зобов'язати Олешківську районну раду Херсонської області сьомого скликання скерувати рішення суду до Херсонської обласної державної адміністрації, Херсонської обласної ради, Кабінету Міністрів України та Адміністрації Президента України у тижневий строк з моменту набрання рішенням законної сили;
- встановити відсутність компетенції (повноважень) комісії мандатної, з питань регламенту, депутатської діяльності та етики, захисту прав і свобод людини, законності і правопорядку, місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою щодо розгляду питання про недовіру голові Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області ОСОБА_4.
У судовому засіданні 15.08.2018 року протокольною ухвалою суду першої інстанції (т.1 а.с.206) здійснена заміна неналежного позивача - Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області на належного - голову Олешківської районної державної адміністрації ОСОБА_4 (надалі-позивач).
Ухвалою суду першої інстанції від 15.08.2018 року закрито провадження в адміністративній справі в частині позовних вимог до голови та членів постійної комісії мандатної, з питань регламенту, депутатської діяльності та етики, захисту прав і свобод людини, законності і правопорядку Олешківської районної ради (т.1 а.с.208-209).
Ухвалою суду першої інстанції від 15.08.2018 року залучено до участі в розгляді справи Олешківську районну державну адміністрацію в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача (т.1 а.с.211).
Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 27.09.2018 року позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано рішення XXXI сесії Олешківської районної ради Херсонської області сьомого скликання від 04.05.2018 року №565 «Про висловлення недовіри голові Олешківської районної державної адміністрації ОСОБА_4». В задоволені решти позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням, Олешківська районна рада Херсонської області подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з'ясування обставин, що мають значення для справи, просить рішення суду першої інстанції скасувати, прийняти по справі нове рішення, яким в задоволенні позову відмовити.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційних скарг, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Встановлені судом першої інстанції обставини справи полягають в наступному.
Розпорядженням Президента України від 31.05.2017 року позивача призначено головою Олешківської районної державної Херсонської області з 02.06.2017 року.
З 02.06.2017 року позивач приступила до виконання повноважень голови Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області (а.с.21, 22).
03.04.2018 року Олешківська районна рада VII скликання направила лист №06-157/2-16-02 голові Олешківської районної державної адміністрації ОСОБА_4 з проханням на ХХХІ сесії районної ради прозвітувати про виконання Олешківською районною державною адміністрацією делегованих повноважень за 2017 рік (а.с.15).
13.04.2018 року голова Олешківської районної ради ОСОБА_5 видав розпорядження "Про скликання XXXI сесії районної ради VII скликання" №25, відповідно до якого визначено скликати XXXI сесію районної ради VII скликання 27.04.2018 року о 10 годині. На розгляд сесії були винесені питання, серед яких, було питання про звіт голови Олешківської районної державної адміністрації за 2017 рік (в подальшому пленарне засідання 31 сесії районної ради VII скликання перенесене з 27 квітня на 04 травня 2018 року).
На лист від 03.04.2018 року №06-157/2-23-02 позивачем надана відповідь від 16.04.2018 року №892-01-30/0/18/617-1, в якій позивач повідомила, що оскільки приступила до виконання повноважень 02.06.2017 року, відзвітує про виконання делегованих повноважень за повний рік своєї роботи у ІІ півріччі 2018 року (а.с.16).
26.04.2018 року до голови Олешківської районної ради надійшов лист від 20-ти депутатів районної ради, в якому депутати надали негативну оцінку діяльності голови Олешківської РДА ОСОБА_4 та внесли пропозицію про розгляд питання про висловлення недовіри голові Олешківської РДА ОСОБА_4 під час розгляду питання порядку денного чергової ХХХІ сесії районної ради 7 скликання "Про звіт голови Олешківської РДА за 2017 рік" (а.с.108-110).
В день, на який була призначена чергова сесія районної ради 04.05.2018 року об 08 год. 24 хв. до Олешківської районної ради надійшов звіт голови районної державної адміністрації "Про виконання делегованих районною радою повноважень за 2017 рік" із супровідним листом від 04.05.2018 року за №892-01-30/0/18/617-2 (а.с.23). Разом із звітом 04.05.2018 року Олешківська районна державна адміністрація надала голові Олешківської районної ради ОСОБА_5: проект рішення ХХХІ сесії районної ради VII скликання "Про звіт голови районної державної адміністрації "Про виконання делегованих районною радою повноважень за 2017 рік", лист погодження Проекту рішення сесії районної ради VII скликання "Про звіт голови районної державної адміністрації про виконання делегованих районною радою повноважень за 2017 рік".
Відповідно до протоколу засідання постійної комісії районної ради мандатної, з питань регламенту, депутатської діяльності та етики, захисту прав і свобод людини, законності і правопорядку, місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою від 04.05.2018 року, дана комісія розглянула серед інших питань лист голови РДА від 16.04.2018 року №892-01-30/0/18/617-1 та лист-звернення депутатів Олешківської районної ради сьомого скликання від 26.04.2018 року №05-279/2-6 та рекомендувала голові районної ради внести проект рішення "Про оголошення недовіри голові Олешківської районної державної адміністрації ОСОБА_4" до порядку денного чергової сесії (а.с.111-115).
Відповідно до протоколу засідання президії районної ради від 04.05.2018 року, яка розпочала засідання о 09 год. 00 хв., члени президії отримали пропозиції до порядку денного сесії, в яких пунктом 1 було вказано питання "Про висловлення недовіри голові Олешківської районної державної адміністрації ОСОБА_4". Більшістю голосів члени президії проголосували за винесення порядку денного, який включав питання про висловлення недовіри голові Олешківській районній державній адміністрації ОСОБА_4, на розгляд ХХХІ сесії районної ради VII скликання (т.1 а.с.133-137). На засіданні президії була присутня позивач, яка просила надати їй слово для виступу але
таке звернення не було підтримано членами президії необхідною кількістю голосів.
04.05.2018 року XXXI сесія районної ради VII скликання розпочалася о 10 годині 00 хв., на якій були присутні 32 депутати з 36 обраних.
Згідно з витягу із протоколу ХХХІ сесії районної ради VII скликання депутатами проведено обговорення пропозиції до порядку денного, в ході якого висунуті депутатами пропозиції по зміні до порядку денного, зокрема, пропозиція депутата ОСОБА_9 про включення до порядку денного питання «Про звіт голови РДА» та пропозиція депутата ОСОБА_10 «Про зняття з порядку денного питання "Про висловлення недовіри голові Олешківській районній державній адміністрації», не були підтримані необхідною кількістю голосів, а запропонований порядок денний із включенням до нього під номером 1 питання про висловлення недовіри голові Олешківській РДА був підтриманий необхідною кількістю голосів депутатів - 30 з 32 присутніх (т.1 а.с.125-130).
Позивач приймала участь в засіданні Олешківської районної ради та виступала під час розгляду питання про висловлення їй недовіри. Також під час розгляду питання про висловлення недовіри голові Олешківській РДА було розглянуто лист-звернення депутатів Олешківської районної ради сьомого скликання від 26.04.2018 року №05-279/2-6 та проведено обговорювання депутатами.
Як слідує з протоколу №2 засідання лічильної комісії ХХХІ сесії районної ради VII скликання по підрахунку результатів про висловлення недовіри голові Олешківській РДА від 04.05.2018 року за результатами таємного голосування із загального складу ради - 36 депутатів, в голосуванні приймало участь 32 депутати, з них 20 депутатів висловились "за недовіру", 12 депутатів висловились "проти недовіри".
За результатами проведеного таємного голосування рішенням ХХХІ сесії VII скликання Олешківської районної ради було прийнято рішення від 04.05.2018 року №565, яким вирішено висловити недовіру голові Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області ОСОБА_4 та направити дане рішення до Адміністрації Президента України, Кабінету міністрів України, голові Херсонської обласної ради та Херсонській обласної державної адміністрації.
Задовольняючи позовні вимоги частково, суд першої інстанції виходив з того, що була порушена встановлена Регламентом та Законом «Про місцеве самоврядування» процедура включення до порядку денного питання щодо висловлення недовіри голові районної державної адміністрації. Порушення процедури розгляду цього питання на думку суду першої інстанції полягають в наступному:
- питання про висловлення недовіри голові РДА було запропоновано включити до проекту порядку денного тільки у день сесії, а не завчасно;
- ні депутати, які підписали лист-звернення до голови районної ради від 26.04.2018 року, ні представник постійної комісії мандатної, з питань регламенту, депутатської діяльності та етики, захисту прав і свобод людини законності і правопорядку, місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою не виступали перед депутатським корпусом з приводу включення до порядку денного пропозиції про висловлення недовіри;
- не наведено мотивів невідкладності включення до порядку денного питання про недовіру та прийняття рішення з цього питання того ж дня або винятковості якихось обставин, що склались на той час;
- відсутність попереднього погодження питання про висловлення недовіри голові РДА із самою головою РДА;
- не доведеність компетенції постійної комісії мандатної, з питань регламенту, депутатської діяльності та етики, захисту прав і свобод людини законності і правопорядку, місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою по попередньому розгляду питання про висловлення недовіри голові РДА;
На думку суду першої інстанції порядок та спосіб включення питання про висловлення недовіри до проекту порядку денного пленарного засідання не відповідав Регламенту та порушував права голови РДА, та права депутатів районної ради на змістовне та ґрунтовне обговорення, участь у дебатах, надання пропозицій та запитань, виступати з обґрунтуванням своїх пропозицій та мотивів голосування, тощо, а тому такі процедурні порушення могли вплинути на правильність прийнятого відповідачем рішення про висловлення недовіри голові РДА.
При вирішенні даного спору, колегія суддів виходить з наступного.
Відповідно до абз.6, 9 ст.118 Конституції України, місцеві державні адміністрації підзвітні і підконтрольні радам у частині повноважень, делегованих їм відповідними районними чи обласними радами. Обласна чи районна рада може висловити недовіру голові відповідної місцевої державної адміністрації, на підставі чого Президент України приймає рішення і дає обґрунтовану відповідь.
Частинами 1-3 ст.72 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено наступне:
- місцеві державні адміністрації є підзвітними відповідним районним, обласним радам у виконанні програм соціально-економічного і культурного розвитку, районних, обласних бюджетів, підзвітними і підконтрольними у частині повноважень, делегованих їм відповідними районними, обласними радами, а також у виконанні рішень рад з цих питань;
- районна, обласна рада може шляхом таємного голосування висловити недовіру голові відповідної місцевої державної адміністрації, на підставі чого Президент України приймає рішення і дає відповідній раді обґрунтовану відповідь;
- якщо недовіру голові районної, обласної державної адміністрації висловили не менш як дві третини депутатів від загального складу відповідної ради, Президент України приймає рішення про відставку голови місцевої державної адміністрації.
Згідно з частинами 3, 6-8 ст.34 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», місцеві державні адміністрації підзвітні та підконтрольні відповідним радам у частині делегованих повноважень. Голови місцевих державних адміністрацій щорічно звітують перед відповідними радами з питань виконання бюджету, програм соціально-економічного та культурного розвитку територій і делегованих повноважень. Обласна та районна ради можуть висловити недовіру голові відповідної місцевої державної адміністрації, на підставі чого, з урахуванням пропозицій органу виконавчої влади вищого рівня, Президент України приймає рішення і дає відповідній раді обґрунтовану відповідь. Якщо недовіру голові обласної чи районної державної адміністрації висловили дві третини від складу відповідної ради, Президент України приймає відставку голови відповідної місцевої державної адміністрації.
Аналіз положень Конституції та законів України, в яких закріплено право місцевої ради депутатів висловлювати недовіру голові місцевої державної адміністрації, свідчить про те, що реалізація такого права не залежить від результатів розвитку регіону та звіту голови місцевої державної адміністрації тощо.
Наведеними законодавчими актами не визначено переліку підстав та умов для висловлення радою недовіри голові відповідної місцевої державної адміністрації та не встановлено будь-яких обмежень щодо висловлення такої недовіри.
Рішення районної чи обласної ради про висловлення недовіри голові відповідної місцевої державної адміністрації може бути предметом судового оскарження, проте лише в частині дотримання визначеної законодавством процедури його прийняття.
Колегія суддів зазначає, що суд не може здійснювати власну оцінку роботи голови місцевої державної адміністрації, а також не може будь-яким чином переоцінювати позицію депутатів ради, які висловились за недовіру голові місцевої державної адміністрації. Оцінку рішенню ради депутатів про висловлення недовіри голові місцевої державної адміністрації відповідно до приписів ст.118 Конституції України, ст.72 Закону України ««Про місцеве самоврядування в Україні» та ст.9 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» може дати лише Президент України.
Вирішуючи питання про дотримання визначеної законодавством процедури прийняття спірного рішення, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до ч.1 ст.43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання, зокрема: затвердження регламенту ради (пункт 5); заслуховування звітів постійних комісій, керівників органів, які рада утворює, обирає та призначає (пункт 8); заслуховування звітів голів місцевих державних адміністрацій, їх заступників, керівників структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій про виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку, бюджету, рішень ради із зазначених питань, а також про здійснення місцевими державними адміністраціями делегованих їм радою повноважень (пункт 28); прийняття рішення про недовіру голові відповідної місцевої державної адміністрації (пункт 29).
Частинами 2, 3 ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.
Рішення ради приймається відкритим (у тому числі поіменним) або таємним голосуванням. Таємне голосування обов'язково проводиться у випадках, передбачених пунктами 4 і 16 ст.26, пунктами 1, 29 і 31 ст.43 та статтями 55, 56 цього Закону.
Відповідно ч.14 ст.46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», не пізніш як на другій сесії затверджується регламент роботи відповідної ради, а також положення про постійні комісії ради.
Відповідно до п.6 ч.2 ст.19 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», депутат місцевої ради має право вносити на розгляд ради та її органів проекти рішень з питань, що належать до їх відання.
Статтею 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що районна рада проводить свою роботу сесійно. Рада в межах своїх повноважень приймає нормативні й інші акти у формі рішень, що доводяться до відома населення. Відповідно до частини 14 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», порядок скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовка і розгляд питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом роботи районної ради.
Статтею 24 Регламенту Олешківської районної ради передбачено наступне:
- проект порядку денного пленарного засідання ради формується головою ради на підставі плану роботи ради, пропозицій Президії ради, постійних комісій, депутатських груп (фракцій), депутатів, районної державної адміністрації, підприємств, установ та організацій району. Проект порядку денного сесії доводиться до відома депутатів виконавчим апаратом ради в порядку та у спосіб, установлений для скликання сесії (пункт 1);
- пропозиції до порядку денного пленарного засідання вносяться вищезазначеними органами не пізніш як за 21 робочий день до пленарного засідання. Голова ради організовує їх попередній розгляд та обговорення (пункт 2);
- пропозиції, внесені пізніше вищезазначеного строку або безпосередньо при розгляді порядку денного на пленарному засіданні, можуть бути включені до порядку денного в тому випадку, якщо вони були попередньо погоджені з головою ради, розглянуті відповідними органами ради. У такому випадку заслуховується повідомлення ініціатора пропозиції про готовність цього питання до розгляду радою, а також заслуховується виступ з цього питання представника відповідної постійної комісії, райдержадміністрації тощо (пункт 3);
- попередній розгляд питань, які вносяться до порядку денного пленарного засідання, здійснюється постійними комісіями або президією ради за дорученням голови ради (пункт 5);
- проект порядку денного пленарного засідання обговорюється і затверджується радою більшістю голосів депутатів від загального складу ради шляхом відкритого поіменного голосування (пункт 5).
Отже, Регламент Олешківської районної ради передбачає можливість внесення змін в перелік питань, які виносяться на розгляд сесії безпосередньо в день проведення сесії та навіть на самій сесії під час розгляду питання про затвердження порядку денного.
Згідно статті 13 Регламенту Президія ради є дорадчим органом ради, який попередньо готує узгоджені пропозиції з питань, що передбачається внести на розгляд ради.
Як вже зазначено вище, включення до порядку денного сесії Олешківської районної ради питання про висловлення недовіри голові Олешківській РДА було попередньо розглянуто та рекомендовано до розгляду на сесії постійною комісією районної ради мандатної, з питань регламенту, депутатської діяльності та етики, захисту прав і свобод людини, законності і правопорядку, місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою, про що свідчить протокол засідання цієї комісії від 04.05.2018 року (т.1 а.с.115), а також президією Олешківської районної ради, як органом ради, згідно статті 13 Регламенту попередньо готує узгоджені пропозиції з питань, що передбачається внести на розгляд ради (т.1 а.с.133-137).
Згідно ч.12 ст.46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та п.4 статті 27 Регламенту сесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради.
Як вже зазначено вище, у сесії Олешківської районної ради були присутні 32 депутати з 36 обраних, що вказує на прийняття цією радою рішень у правомочному складі.
Враховуючи, що запропонований президією Олешківської районної ради порядок денний ХХХІ сесії Олешківської районної ради із включенням до нього під номером 1 питання про висловлення недовіри голові Олешківській РДА був підтриманий 30 депутатами з 32 присутніх (т.1 а.с.125-130), колегія суддів вважає, що відповідачем не порушений визначений законодавством порядок та спосіб включення цього питання до проекту порядку денного.
Посилання суду першої інстанції на відсутність попереднього погодження питання про висловлення недовіри голові РДА із самою головою РДА колегія суддів вважає хибними, оскільки право депутатів поставити таке питання на вирішення не може залежати від позиції голови РДА.
З посиланнями суду першої інстанції на недоведеність компетенції постійної комісії мандатної, з питань регламенту, депутатської діяльності та етики, захисту прав і свобод людини законності і правопорядку, місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою по попередньому розгляду питання про висловлення недовіри голові РДА колегія суддів також не може погодитися, оскільки дана комісія попередньо розглядала це питання не в частині наявності або відсутності підстав для висловлення недовіри, а в частині можливості винесення цього питання на розгляд сесії, тобто суто процедурне питання, що відповідає компетенції цієї комісії.
Колегія суддів вважає за необхідне зауважити, що відповідно до положень ст.47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» діяльність постійних комісій ради носить допоміжний характер і направлена на вивчення, попередній розгляд і підготовку питань, які належать до відання ради, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету. За результатами вивчення і розгляду питань постійні комісії готують висновки і рекомендації. Виходячи з цього, місцева рада не обмежена у праві розглядати та вирішувати на сесії питання, які віднесені до її повноважень, в залежності від попереднього розгляду таких питань постійними комісіями ради. Визначальним для реалізації такого права є голосування більшості депутатів за включення того чи іншого питання до порядку денного засідання ради.
Факт того, що 30 з 32 присутніх на сесії депутатів проголосували за затвердження порядку денного ХХХІ сесії Олешківської районної ради із включенням до нього під номером 1 питання про висловлення недовіри голові Олешківській РДА вказує на правомірну реалізацію цим органом місцевого самоврядування свого закріпленого в Конституції України права вирішувати питання про висловлення недовіри голові Олешківській РДА.
А дотримання радою процедури таємного голосування по цьому питання вказує на те, що це питання було вирішено у спосіб, передбачений законом.
Підсумовуючи викладене, колегія суддів вважає, що при прийнятті рішення про висловлення недовіри голові Олешківській РДА було дотримано процедуру прийняття такого рішення та його прийнято відповідно до вимог чинного законодавства в рамках повноважень відповідної районної ради, наданих Конституцією та Законами України.
Виходячи з цього, колегія суддів вважає, що рішення суду першої інстанції підлягає скасуванню, як прийняте з порушенням норм матеріального права, та приймає по справі нову постанову про відмову у задоволенні позовних вимог.
За таких обставин апеляційна скарга підлягає задоволенню.
Керуючись ст.311, ст.315, ст.317, ст.321, ст.322, ст.325, ст.329 КАС України, апеляційний суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Олешківської районної ради Херсонської області - задовольнити.
Рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2018 року - скасувати.
Прийняти по справі нову постанову, якою позовні вимоги Голови Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області ОСОБА_4 - залишити без задоволення.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя
Кравченко К.В.
Судді
Джабурія О.В. Вербицька Н. В.