ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
вул. Шолуденка, буд. 1, літера А, м. Київ, 04116, (044) 230-06-58 inbox@nag.court.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"26" листопада 2018 р. Справа№ 910/21590/17
Північний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: Суліма В.В
суддів: Чорногуза М.Г.
Коротун О.М.
при секретарі судового засідання : Пугачовій А.С.
за участю представників сторін:
від позивача: Мазепа Н.М.;
від відповідача: Рог О.В.;
третя особа: Штода І.В.,
розглянувши апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Євротрансбуд"
на рішення Господарського суду міста Києва від 14.12.2017 (дата підписання повного тексту рішення - 21.12.2017)
у справі №910/21590/17 (суддя Сівакова В.В.)
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Євротрансбуд"
до Київської міської ради
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
про внесення змін до договору № 892 від 08.12.2015,-
Встановив
Товариство з обмеженою відповідальністю "Євротрансбуд" (далі - позивач) звернулося до Господарського суду міста Києва з позовною заявою до Київської міської ради (далі - відповідач), за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - третя особа) про внесення змін до договору оренди земельної ділянки, укладеного між Київською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Євротрансбуд», що посвідчений Щербаковим В.З., приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу 08.12.2005 за реєстровим № 892 та зареєстрований Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 26.01.2006 за № 91-6-00528 зі змінами внесеними Угодою про поновлення та про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 19.04.2012, укладеної між Київською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Євротрансбуд», посвідченої Кравченко Н.П., приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу 19.04.2012, зареєстрованої в реєстрі за № 279 та зареєстрованої Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 26.04.2012 за № 91-6-00958, а саме підпункт 4.2. договору викласти в наступній редакції:
«Річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі 4 (чотирьох) відсотків від її нормативної грошової оцінки.
У разі передачі в оренду будівлі, що розташована на земельній ділянці, розмір річної орендної плати встановлюється у розмірі 4,8 (чотири цілих і вісім десятих) відсотків від нормативної грошової оцінки.
Обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням цільового призначення піа коефіцієнтів індексації, визначених законодавством.».
Позовну заяву мотивовано тим, що згідно угоди про поновлення та про внесення змін та доповнень до договору оренди земельної ділянки визначено, що річна орендна плата за земельну ділянку встановлена у розмірі 11,25 % від нормативної грошової оцінки. Рішенням Київської міської ради № 554/1558 від 12.12.2016 «Про бюджет міста Києва на 2017 рік» (додаток 10) розмір орендної плати за земельні ділянки комунальної власності територіальної громади міста Києва (у відсотках від нормативної грошової оцінки) для діяльності, пов'язаної наданням в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна становить 4%. Рішення міської ради є обов'язковими до виконання на відповідній території в силу норм ст. 144 Конституції України і ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». На орендованій земельній ділянці позивач здійснює лише діяльність з надання в оренду приміщень власної будівлі, яка і розташована на даній земельній ділянці. Крім того, позивач займається виключно здаванням в оренду власного та орендованого майна, від чого і отримує прибуток. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, вона підлягає приведенню у відповідність до встановлених ставок орендної плати. На виконання умов п. 11.1 договору та ст. 651 Цивільного кодексу України, ст. 188 Господарського кодексу України позивач 10.11.2017 листом № 09-11/2 від 09.11.2017 звернувся до відповідача з пропозицією внести зміни до договору в частині розміру орендної плати, разом з примірниками угоди про внесення змін до договору. Станом на день звернення до суду першої інстанції відповідач відповіді не надав.
Рішенням Господарського суду міста Києва від 14.12.2017 у справі №910/21590/17 в задоволенні позовних вимог відмовлено в повному обсязі.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, Товариство з обмеженою відповідальністю "Євротрансбуд" звернулося до Київського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просило рішення Господарського суду міста Києва від 14.12.2017 скасувати та ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Євротрансбуд" до Київської міської ради про внесення змін до договору № 892 від 08.12.2015 задовольнити.
Апеляційна скарга мотивована тим, що Господарський суд міста Києва, визнав обставини встановленими, які є недоведеними і мають значення для справи, неправильно застосував норми процесуального та матеріального права, зокрема суд першої інстанції не дав оцінки рішенню Господарського суду міста Києва від 20.01.2017 та постанові Київського апеляційного господарського суду від 31.01.2017 у справі №910/25371/15.
Крім того скаржник вказав, що встановлене раніше судами у справі №910/25371/15 правопорушення, має триваючу дію та на сьогодні продовжує порушувати права позивача, у зв'язку з неправомірним встановленням в договорі оренди земельної ділянки розміру орендної плати.
Так, скаржник зазначив, що суд першої інстанції не зважаючи на те, що всі спірні обставини були встановлені в рішеннях судів, що на день ухвалення рішення по даній справі набрали законної сили, не захистив гарантоване Конституцією право позивача сплачувати законну та справедливу оренду за земельну ділянку.
Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 17.01.2018 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Євротрансбуд" на рішення Господарського суду міста Києва від 14.12.2017 у справі №910/21590/17.
Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 06.02.2018 призначено розгляд справи №910/21590/17 на 28.02.2018.
Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 28.02.2018 було оголошено перерву у розгляді справи до 14.03.2018.
14.03.2018 від представника відповідача надійшло клопотання про зупинення провадження у справі № 910/21590/17 до закінчення перегляду Великою Палатою Верховного Суду судового рішення у справі №910/7905/17, яке мотивовано аналогічністю підстав звернення до суду в даних справах.
Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 14.03.2018 клопотання Київської міської ради про зупинення провадження у справі №910/21590/17 задоволено. Зупинено апеляційне провадження у справі №910/21590/17 до закінчення перегляду в касаційному порядку судових рішень по справі №910/7905/17.
02.04.2018 через відділ забезпечення документообігу суду та моніторингу виконання документів від Товариства з обмеженою відповідальністю "Євротрансбуд" подано касаційну скаргу на ухвалу Київського апеляційного господарського суду від 14.03.2018.
23.05.2018 постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Євротрансбуд" залишено без задоволення. Ухвалу Київського апеляційного господарського суду від 14.03.2018 у справі №910/21590/17 залишити без змін.
Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 04.09.2018 поновлено апеляційне провадження у справі №910/21590/17.
25.06.2018 року на виконання Указу Президента України №454/2017 від 29.12.2017 року "Про ліквідацію апеляційних господарських судів та утворення апеляційних господарських судів в апеляційних округах", яким ліквідовано Київський апеляційний господарський суд, утворено Північний апеляційний господарський суд в апеляційному окрузі, що включає Київську, Сумську, Черкаську, Чернігівську області та місто Київ.
Відповідно до ч. 6 ст. 147 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" у разі ліквідації суду, що здійснює правосуддя на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (відповідних адміністративно-територіальних одиниць), та утворення нового суду, який забезпечує здійснення правосуддя на цій території, суд, що ліквідується, припиняє здійснення правосуддя з дня опублікування в газеті "Голос України" повідомлення голови новоутвореного суду про початок роботи новоутвореного суду.
03.10.2018 року в газеті "Голос України" №185 (6940) опубліковано повідомлення голови Північного апеляційного господарського суду про початок роботи новоутвореного суду. Зважаючи на викладене Київський апеляційний господарський суд припинив здійснення правосуддя.
Частиною 5 ст. 31 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що у разі ліквідації або припинення роботи суду справи, що перебували у його провадженні, невідкладно передаються до суду, визначеного відповідним законом або рішенням про припинення роботи суду, а якщо такий суд не визначено - до суду, що найбільш територіально наближений до суду, який ліквідовано або роботу якого припинено.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи від 18.10.2018, справу №910/21590/17 передано для розгляду колегії суддів у складі: головуючий суддя - Сулім В.В., судді: Чорногуз М.Г., Агрикова О.В.
Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 23.10.2018 прийнято апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Євротрансбуд" на рішення Господарського суду міста Києва від 14.12.2017 року у справі № 910/21590/17 до провадження у складі колегії суддів: головуючий суддя - Сулім В.В., судді: Чорногуз М.Г., Агрикова О.В.
Витягом з протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 26.11.2018, у зв'язку з перебуванням судді Агрикової О.В., на лікарняному з 20.11.2018, було сформовано для розгляду апеляційної скарги у справі № 910/21590/17 нову колегію суддів у складі: головуючого судді: Суліма В.В., суддів: Чорногуз М.Г., Коротун О.М.
Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 26.11.2018 прийнято апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Євротрансбуд" на рішення Господарського суду міста Києва від 14.12.2017 у справі № 910/21590/17 до провадження у складі нової колегії суддів: головуючий суддя - Сулім В.В., судді: Чорногуз М.Г., Коротун О.М.
У судовому засіданні 26.11.2018 року апелянт підтримав доводи апеляційної скарги, просив її задовольнити, рішення місцевого господарського суду скасувати та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити повністю.
У судовому засіданні представник відповідача заперечував проти доводів апеляційної скарги, просив рішення Господарського суду першої інстанції залишити без змін а скаргу без задоволення.
Розглянувши апеляційну скаргу, перевіривши матеріали справи, Північний апеляційний господарський суд вважає, що рішення Господарського суду міста Києва від 14.07.2018 року підлягає залишенню без змін, а апеляційна скарга Товариства з обмеженою відповідальністю "Євротрансбуд" - без задоволення, з наступних підстав.
Відповідно до ст. 269 Господарського процесуального кодексу України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
08.12.2005 між Київською міською радою (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Євротрансбуд» (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки (далі - договір), відповідно до п. 1.1 якого орендодавець на підставі рішення Київської міської ради № 159/2735 від 17.03.2005 за актом приймання-передачі передає, а орендар приймає в оренду (строкове платне користування) земельну ділянку (об'єкт оренди або земельна ділянка), визначену цим договором.
Згідно з п. 2.1 договору об'єктом оренди відповідно до цього договору є земельна ділянка з наступними характеристиками:
- місце розташування - просп. Перемоги, 5-а у Шевченківському районі м. Києва;
- розмір - 707 кв. м.;
- цільове призначення - для експлуатації та обслуговування адміністративного будинку;
- кадастровий номер - 8000000000:88:168:0001.
Даний договір посвідчено приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Щербаковим В.З. 08.12.2005 та зареєстровано в реєстрі за № 892. Також договір зареєстрований Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про що зроблено запис від 26.01.2006 за № 91-6-00528 у книзі записів державної реєстрації договорів.
Відповідно до п. 6.1 договору передача земельної ділянки здійснюється за актом приймання-передачі об'єкта оренди в день державної реєстрації цього договору.
Згідно акту приймання-передачі земельної ділянки від 26.01.2006 орендодавець передав, а орендар прийняв в оренду земельну ділянку площею 707 кв. м. за адресою: м. Київ, просп. Перемоги, 5-а, кадастровий номер 8000000000:88:168:0001.
Відповідно до п. 3.1 договору він укладений на 2 (два) роки.
Рішенням Київської міської ради № 811/7047 від 01.12.2011 «Про поновлення Товариству з обмеженою відповідальністю «Євротрансбуд» договорів оренди земельних ділянок на просп. Перемоги, 5-а у Шевченківському районі м. Києва від 26.01.2006 № 91-6-00528 та від 15.05.2008 № 91-6-00778», зокрема поновлено Товариству з обмеженою відповідальністю «Євротрансбуд» договір оренди земельної ділянки площею 0,0707 га для експлуатації та обслуговування адміністративного будинку № 91-6-00528 від 26.01.2006, укладений на підставі рішення Київської міської ради від 17.03.2005 № 159/2735 «Про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю «Євротрансбуд» земельної ділянки для експлуатації та обслуговування адміністративного будинку на просп. Перемоги, 5-а у Шевченківському районі м. Києва» - на 15 років. Встановлено, що розмір річної орендної плати, визначеної в договорі оренди земельної ділянки № 91-6-00528 від 26.01.2006 підлягає приведенню у відповідність до норм законодавства.
19.04.2011 між Київською міською радою (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Євротрансбуд» (орендар) було укладено угоду про поновлення та про внесення змін та доповнень до договору оренди земельної ділянки (далі - угода), відповідно до якої п. 4.2 договору викладено в редакції: «Річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі 11,25 відсотків від її нормативної грошової оцінки. Обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством.»
Рішенням Київської міської ради від 12.12.2016 № 554/1558 «Про бюджет міста Києва на 2017 рік» (п. 23) визначено установити розміри орендної плати за земельні ділянки комунальної власності територіальної громади міста Києва згідно з додатком 10 до цього рішення. Установити, що річна орендна плата за земельні ділянки комунальної власності територіальної громади міста Києва, на яких здійснюються різні види економічної діяльності, у тому числі передача будівель, споруд чи приміщень в оренду, встановлюється пропорційно до видів діяльності та розмірів орендної плати.
Згідно додатку 10 до рішення Київської міської ради № 554/1558 від 12.12.2016 розмір орендної плати за земельні ділянки комунальної власності територіальної громади міста Києва (у відсотках від нормативної грошової оцінки) для діяльності, пов'язаної наданням в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна встановлено в розмірі 4%.
Згідно з ст. 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельним кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Відповідно до ст. 9 Земельного кодексу України Київській міській раді надано широкі повноваження у галузі земельних відносин.
Згідно п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» вирішення відповідно до Закону питань регулювання земельних відносин є виключною компетенцією пленарних засідань сільських, селищних, міських рад, а за пунктом 2 ст. 22 Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» Київська міська рада має право визначати особливості землекористування.
Відповідно до ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» Київська міська рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Згідно з частиною 1 ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Відповідно до змісту цієї норми закону право власності або право користування земельною ділянкою із земель державної або комунальної власності виникає лише за наявності рішення зазначених органів і тільки в межах, вказаних в цих рішеннях.
Тобто, як правильно встановлено судом першої інстанції, такі повноваження на території м. Києва є виключною компетенцією Київської міської ради.
Стаття 1 Закону України «Про оренду землі» визначає, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Загальний порядок укладення, зміни і розірвання цивільно-правових договорів врегульовано Главою 53 Цивільного кодексу України. Порядок укладення, зміни і розірвання господарських договорів встановлено Главою 20 Господарського кодексу України
Згідно ч. 7 ст. 179 Господарського кодексу України господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.
Відповідно до ст. 626 Цивільного кодексу України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Договір є двостороннім, якщо правами та обов'язками наділені обидві сторони договору.
Згідно ст. 627 Цивільного кодексу України встановлено, що відповідно до ст. 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Відповідно ч. 1 до ст. 638 Цивільного кодексу України, договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Отже, істотними вважаються насамперед ті умови договору, які названі такими за законом.
Стаття 15 Закону України «Про оренду землі» однією з істотних умов договору оренди землі визначає орендну плату із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
Відповідно до ст. 21 Закону України «Про оренду землі» орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
За статтею 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін, тобто є вільною, за винятком випадків, визначених законом, у яких ціни (тарифи, ставки тощо) встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Відповідно до ч. 2 зазначеної статті зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.
Відповідно до ст. 30 Закону України «Про оренду землі» зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
В силу приписів ч. 1 ст. 188 Господарського кодексу України, ст. 651 Цивільного кодексу України зміна господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
Відповідно до п. 4.3 договору розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до цього договору.
Згідно з п. 4.7 договору, в редакції угоди, розмір орендної плати переглядається у разі зміни умов господарювання, передбачених договором, зміни розмірів земельного податку, зміни мінімального розміру орендної плати, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами, та у інших випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше, ніж один раз у рік. Після прийняття відповідного рішення Київської міської ради орендар зобов'язаний сплачувати орендну плату відповідно до нової орендної ставки.
Як вбачається з матеріалів справи та правильно встановлено судом першої інстанції, 10.11.2017 позивач подав відповідачу лист № 09-11/2 від 09.11.2017 з пропозицією внести зміни до договору в частині розміру орендної плати при цьому надавши два примірника відповідної угоди про внесення змін до договору оренди земельної ділянки.
Листом № 05707-22761 від 14.12.2017 Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повідомив позивача, що згідно п. 4.3. договору розмір орендної плати може змінюватися за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київської міської ради, внесення змін до цього договору.
Виходячи зі змісту статті 93 Земельного кодексу України, статей 762, 792 Цивільного кодексу України, статей 13 та 21 Закону України «Про оренду землі», правовідносини щодо оренди земельної ділянки передбачають передачу орендарю земельної ділянки у володіння та користування на певний строк для її використання відповідно до умов договору та положень земельного законодавства; в силу статей 177, 181, 373, 374 Цивільного кодексу України земельна ділянка (як індивідуалізований об'єкт, що має ознаки у вигляді кадастрового номеру, площі, меж) є об'єктом права власності територіальної громади, а правомочності щодо володіння та користування орендованою земельною ділянкою, як і правомочність розпорядження, є складовими права власності територіальної громади щодо земельної ділянки.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 Цивільного кодексу України територіальні громади є учасниками цивільних відносин, діючи у цивільних відносинах на рівних правах з іншими учасниками цих відносин, набуваючи та здійснюючи цивільні права та обов'язки через органи місцевого самоврядування у межах їхньої компетенції, встановленої законом (статті 169 та 172 Цивільного кодексу України).
Цивільні права та обов'язки виникають (змінюються та припиняються) із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, зокрема, із договорів та інших правочинів, що являють собою дії, спрямовані на набуття, зміну або припинення цивільних прав або обов'язків; цивільні права та обов'язки можуть виникати (змінюватися, припинятися) безпосередньо з актів органів місцевого самоврядування у випадках, встановлених актами цивільного законодавства.
Як вбачається з матеріалів справи, Київською міською радою рішення щодо внесення змін до договору не приймалося, що свідчить про відсутність згоди сторін на внесення змін до договору.
Додаток 10 до рішення Київської міської ради № 554/1558 від 12.12.2016 «Про бюджет міста Києва на 2017 рік» не містить зобов'язання переглядати орендні ставки у договорах оренди землі, укладених до набрання чинності цим рішенням.
Крім того, колегія суддів приймає до уваги, що на відповідача рішенням Київської міської ради №554/1558 від 12.12.20165 обов'язок щодо забезпечення оформлення внесення відповідних змін до договорів оренди земельної ділянки покладено не було.
При цьому, колегія суддів приймає до уваги, що рішення Київської міської ради може бути самостійною підставою для внесення змін до договору оренди, якщо сторони цього договору визначили безпосередньо в самому договорі таку підставу для внесення змін для нього, що відповідає принципу свободи договору, встановлену ст.ст. 3, 6, 327 Цивільного кодексу України (аналогічна позиція міститься в постанові Верховного Суду у складі судової палати для розгляду справ щодо земельних відносин та права власності касаційного господарського суду від 16.04.2018 у справі №910/7905/17).
Так, в спірному договорі сторони не передбачили можливість внесення змін до договору в разі прийняття відповідного рішення КМР.
З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відмови в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
При цьому, колегія суддів приймає до уваги посилання скаржника на рішення Господарського суду міста Києва від 20.01.2017 та постанову Київського апеляційного господарського суду від 31.01.2017 у справі №910/25371/15, яким встановлено правомірність вимог позивача до відповідача щодо невідповідності встановленої річної орендної плати рішенню Київської міської ради «Про бюджет міста Києва на 2016 рік». Поряд з цим, зазначені посилання не спростовують висновків суду першої інстанції щодо відсутності підстав для приведення у відповідність річної орендної плати до рішення «Про бюджет міста Києва на 2017 рік». Під час розгляду справи судом не встановлено, а позивачем не доведено наявність підстав для внесення змін до договору з урахуванням приписів ст. 632, 651, 652 Цивільного кодексу України.
Щодо посилань апелянта на зміну граничного розміру орендної плати слід зазначити, що до переліку повноважень Київської міської ради у галузі земельних відносин, визначено статтею 9 Земельного кодексу України, не входить законодавче встановлення або зміна граничного (мінімального та максимального) розміру орендної плати за земельні ділянки комунальної власності, оскільки такі повноваження в силу приписів ст. 288 Податкового кодексу України належать Верховній Раді України - єдиному органу законодавчої влади в Україні (ст. 75 Конституції України).
Також, колегія суддів зазначає, що хоча п. 1 ст. 6 Конвенції зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довід сторін (рішення Суду у справі Трофимчук проти України no. 4241/03 від 28.10.2010 року).
Отже, зазначені в апеляційній скарзі доводи не знайшли свого підтвердження під час перегляду рішення судом апеляційної інстанції, апелянт не подав жодних належних та допустимих доказів на підтвердження власних доводів, які могли б бути прийняті та дослідженні судом апеляційної інстанції в розумінні ст.ст. 73, 76-79, 86 Господарського процесуального кодексу України. А тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Судові витрати, згідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України покласти на апелянта.
Керуючись ст. ст. 129, 269, 270, 275, 276 Господарського процесуального кодексу України, Північний апеляційний господарський суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Євротрансбуд" залишити без задоволення.
2. Рішення Господарського суду міста Києва від 11.12.2017 року у справі №910/21590/17 залишити без змін.
3. Судові витрати, понесені у зв'язку з переглядом справи у суді апеляційної інстанції, покласти на апелянта.
4. Матеріали справи №910/21590/17 повернути до Господарського суду міста Києва.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена до Верховного Суду у порядку та строк, передбачений ст.ст. 286-291 Господарського процесуального кодексу України.
Головуючий суддя В.В. Сулім
Судді М.Г. Чорногуз
О.М. Коротун
Дата підписання повного тексту 13.12.2018 у зв'язку з участю судді Коротун О.М., у тренінгу у НШСУ.