Справа № 461/8656/17
Провадження № 2/461/398/18
ОКРЕМА УХВАЛА
СУДОВОГО ЗАСІДАННЯ
07.05.2018 року Галицький районний суд м. Львова
в складі: головуючого судді Волоско І.Р.,
секретар судового засідання Мисько С.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові цивільну справу за позовом за позовом ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) до приватного підприємства «Монтана» (м. Львів, вул. Ковжуна, буд. 2), треті особи - Управління Держпродспоживслужби в м. Львові (м. Львів, вул. Промислова, буд. 9Б1), ОСОБА_2 (АДРЕСА_2) про зобов’язання до вчинення дій, -
в с т а н о в и в :
ОСОБА _1 звернувся до суд з позовом до приватного підприємства «Монтана», треті особи - Управління Держпродспоживслужби в м. Львові, ОСОБА_2 про зобов’язання до вчинення дій.
Свої вимоги позивач обґрунтував тим, що він є мешканцем квартири № 4 на вул. Ковжуна, буд. 2 у м. Львові, яка належить йому на праві приватної власності та знаходиться на другому поверсі житлового будинку. На першому поверсі та в підвальному приміщені будинку (безпосередньо під квартирою позивача), знаходиться та здійснює нічну розважальну діяльність суб’єкт підприємницької діяльності ПП «Монтана» (код ЄДРПОУ 37073226, юридична адреса м. Львів, вул. Кубанська 1/2) в «Ренесанс Клуб», який знаходиться за адресою м. Львів, вул. Ковжуна, 2. Позивач вважає діяльність вказаного підприємства протиправною та несумісною як із діючими законодавчими заборонами такої діяльності в нічний час в житлових будинках і обов'язкових до викононання санітарно-безпекових норм шуму, так і порушення його конституційних прав, зокрема на відпочинок, безпечні умови на проживання та здоров'я. Зокрема, діями ПП «Монтана» в житловому будинку, грубо порушується встановлений громадський порядок та дотримання тиші в нічний час, що унеможливлює умови проживання в цю пору доби позивачу та його сім’ї. Позивач неодноразово звертався до правоохоронних органів, місцевого самоврядування, а також в інші інстанції, однак належного реагування з боку правоохоронців не було, у зв’язку із чим він звернуся з позовом до суду.
Рішенням суду від 07 травня 2018 року в задоволенні позову відмовлено, однак, виходячи із вимог ст. 262 ЦПК України, суд, виявивши під час розгляду справи недоліки в діяльності державного органу, встановивши причини та умови, що сприяли вчиненню порушення, вважає за необхідне постановити окрему ухвалу і направити її до Управління Держпродспоживслужби в м. Львові для належного реагування та виконання, з огляду на наступне.
Під час розгляду справи судом встановлено та підтверджується матеріалами, що мешканці будинку №2 на вул. Ковжуна, у м. Львові неодноразово зверталися до різних державних органів із відповідними скаргами щодо незадовільних умов проживання внаслідок порушення режиму тиші (музичне озвучення, гучні вечірки, співи, робота систем вентиляції та кондиціонування) закладом ресторанного господарства ПП «Монтана», який знаходиться у тому ж будинку.
Частина 2 ст.19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб’єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
Відповідно до ст.1 цього Закону державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно з положеннями пунктів 1, 10, 11 статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Плановий чи позаплановий захід щодо суб'єкта господарювання - юридичної особи має здійснюватися у присутності керівника або особи, уповноваженої керівником. Плановий чи позаплановий захід щодо фізичної особи - підприємця має здійснюватися за його присутності або за присутності уповноваженої ним особи.
Відповідно до п.1 ст.6 вказаного Закону серед підстав для здійснення позапланових заходів є звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров'ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу. У такому разі перед початком здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) посадові особи органів державного нагляду (контролю) зобов'язані пред'явити керівнику чи уповноваженій особі суб'єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі, крім документів, передбачених цим Законом, додатково копію погодження центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу на проведення такої перевірки. Суб'єкти господарювання мають право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю), якщо вони не пред'явили документи, передбачені цим абзацом.
Під час проведення позапланового заходу з'ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов'язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення заходу державного нагляду (контролю).
Відповідно до пунктів третього-четвертого статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» суб'єкт господарювання повинен ознайомитися з підставою проведення позапланового заходу з наданням йому копії відповідного посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю).
За результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.
Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.
В останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом.
На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Таким чином, задля забезпечення дотримання встановлених норм режиму діяльності закладу в нічний час, належну роботу систем припливно-витяжної механічної вентиляції та кондиціонування повітря приміщень закладу, їх експлуатацію в режимі, що не призводить до перевищення допустимих рівнів шуму, Управлінню Держпродспоживслужби в м. Львові слід періодично проводити заходи щодо суб’єкта господарювання ПП «Монтана», який здійснює свою господарську діяльність у закладі громадського харчування «Ренесанс» (м. Львів, вул. Ковжуна, буд. 2).
У разі виявлення порушень, Управлінню Держпродспоживслужби в м. Львові, в межах компетенції, наданої Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та Законом України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» слід вжити заходи для приведення режиму роботи ПП «Монтана» у відповідність до норм законодавства.
Керуючись ст.262 ЦПК України, суд,-
у х в а л и в:
копію окремої ухвали скерувати Начальнику Управління Держпродспоживслужби в м. Львові (м. Львів, вул. Промислова, буд. 9Б1) – для відому та відповідного реагування.
Про вжиті заходи протягом місяця з дня надходження окремої ухвали повинно бути повідомлено суд.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до апеляційного суду Львівської області протягом п’ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Суддя І.Р.Волоско