open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09.10.2017

Справа

№607/6913/17

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

в складі :

головуючого Ромазана В.В.

з участю секретаря Буцик О.П.

представника позивача ОСОБА_1

представника відповідача Гребеняка Р.Б.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Тернополі справу за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Тернопільської митниці Державної фіскальної служби України про визнання протиправною та скасування постанови в справі про порушення митних правил №0120/40300/16 від 20 грудня 2016 року ,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач ОСОБА_3 звернувся в суд з адміністративним позовом до Тернопільської митниці Державної фіскальної служби України про визнання протиправною та скасування постанови в справі про порушення митних правил №0120/40300/16 від 20 грудня 2016 року, якою його притягнуто до адміністративної відповідальності за ст. 480 МК України та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 17 000 грн.

Заявлені вимоги позивач мотивує тим, що підставою для притягнення його до адміністративної відповідальності стало те, що він, як директор ТОВ РМЗ «Гефест» порушив встановлений Митним кодексом України порядок здійснення операцій з переробки товарів, а саме: не вивіз за межі митної території України або не заявив в інший митний режим готову продукцію (гумову суміш) вагою 1 900 кг. на суму 870,20 дол. США після закінчення строку переробки. Однак, позивач вважає вказану постанову необґрунтованою та такою, що підлягає скасуванню, із наступних підстав. 04.12.2012 p. між «САЙНТІФІК РІСЬЙОЧ КОНСЕРН «ХЕВІА» ЛТД» та TOB «РЕМОНТНО-МЕХАНІЧНИЙ ЗАВОД «ГЕФЕСТ» було укладено зовнішньоекономічний договір - контракт №4 про надання послуг по переробці сировини на митній території України в зовнішньоекономічних відносинах. Відповідно до п. 1.1 Контракту, Замовник (позивач у даній справі) передає Виконавцю (TOB «РМЗ «ГЕФЕСТ») для переробки на митній території України сировину (каучук синтетичний), а виконавець виготовляє із нього гумову суміш. На підставі заяви від 07.08.2015 p., TOB «РМЗ «Гефест», надано дозвіл на поміщення товарів (каучуку синтетичного) в митний режим переробки на митній території України та встановлено строк переробки 360 днів, який обраховується з дати завершення митного оформлення сировини - до 02.08.2016 p. 25.07.2016 р. між Представництвом «САЙНТІФІХ РІСЬЙОЧ КОНСЕРН «ХЕВІА» АТД» та TOB «РМЗ «ГЕФЕСТ» було укладено додаткову угоду №4.29 до Контракту, відповідно до якої Виконавець (TOB «РМЗ «ГЕФЕСТ»), на виконання ст. 155 Митного кодексу України (умови реалізації продуктів переробки на території України) передає продукцію в кількості 1,9 тонн, виготовлену в межах даного контракту офіційному представництву позивача на території України, а саме Представництво «САЙНТІФІК РІСЬЙОЧ КОНСЕРН «ХЕВІА» ЛТД». Згідно п.3 даної Додаткової угоди, після передачі Виконавцем продукції Представництву, обов'язки Виконавця з виготовлення даної партії продукції вважаються виконаними. Подальше митне оформлення продукції покладається на Представництво. Таким чином, між сторонами зовнішньо-економічного контракту було досягнуто згоди щодо реалізації товару на території України та у зв'язку із цим, на підставі ч. 2 ст. 155 МК України продукти переробки були передані Представництву «САЙНТІФІК РІСЬЙОЧ КОНСЕРН «ХЕВІА» ЛТД» для митного оформлення. Позивач вважає, що він, як директор TOB «РМЗ «Гефест», не міг нести жодної відповідальності за митне оформлення товару, оскільки вищезазначений товар не підлягав вивезенню за межі України, та в силу ч. 2 ст. 155 МК України підлягав декларуванню для вільного обігу на території України. При цьому, обов'язок декларування, відповідно до додаткової угоди №4.29 до Контракту та ч. 2 ст. 155 МК України, покладався на Представництво «САЙНТІФІК РІСЬЙОЧ КОНСЕРН «ХЕВІА» ЛТД», а не на TOB «РМЗ «Гефест». За таких обставин, він, як директор ТОВ РМЗ «Гефест» не брав і не міг брати жодної участі в митному оформленні продуктів переробки, і тим більше вивозити ці продукти за межі України. Оскільки, копію оскаржуваної постанови позивач отримав 24.05.2017 р. в Святошинському районному відділі ДВС міста Києва, тому вважає, що він з поважних причин пропустив строк на оскарження, який просить поновити.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала повністю та просить суд їх задовольнити.

Представник Тернопільської митниці ДФС в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, підтримав подані ним письмові заперечення та просить відмовити у задоволенні позову з підстав, викладених у них.

Дослідивши та оцінивши докази по справі, суд встановив.

Як вбачається із змісту протоколу про порушення митних правил №0120/40300/16 від11 жовтня 2016 року, ОСОБА_3, як директор ТОВ РМЗ «Гефест», порушив встановлений Митним кодексом України порядок здійснення операцій з переробки товарів, а саме: не вивіз за межі митної території України або не заявив в інший митний режим готову продукцію (гумову суміш) вагою 1 900 кг. на суму 870,20 дол. США після закінчення строку переробки.

За наслідками розгляду вказаного протоколу, заступником начальника Тернопільської митниці ДФС винесено постанову в справі про порушення митних правил №0120/40300/16 від 20 грудня 2016 року, якою ОСОБА_3 визнано винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст.480 МК України та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 17 000 грн.

У відповідності зі ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до вимог ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до вимог ст.458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до ч.1 ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Відповідно до вимог ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов'язана з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

04.12.2012 p. між «САЙНТІФІК РІСЬЙОЧ КОНСЕРН «ХЕВІА» ЛТД» та TOB «РЕМОНТНО-МЕХАНІЧНИЙ ЗАВОД «ГЕФЕСТ» було укладено зовнішньоекономічний договір - контракт №4 про надання послуг по переробці сировини на митній території України в зовнішньоекономічних відносинах. Відповідно до п. 1.1 Контракту, Замовник (позивач у даній справі) передає Виконавцю (TOB «РМЗ «ГЕФЕСТ») для переробки на митній території України сировину (каучук синтетичний), а виконавець виготовляє із нього гумову суміш.

07 серпня 2015 року директор ТОВ РМЗ "Гефест" ОСОБА_3 звернувся в Тернопільську митницю ДФС із заявою №070815 про надання дозволу на поміщення товарів (каучуку синтетичного) в митний режим переробки на митній території України та встановлення строку переробки 360 днів, додавши до неї рахунок-проформу від 24.07.2015 р. №24, додаткову угоду від 24.07.2015 р. №24, додаток від 24.07.2015 р. №24 та додаткову угоду від 24.07.2015 р. №27.

Відповідно до поданої заяви директор ТОВ РМЗ "Гефест" ОСОБА_3, зокрема, зобов'язався проводити операції з переробки товарів відповідно до вимог законодавства України, заявити у відповідному митному режимі товарну продукцію. Із вказаної заяви встановлено, що окремі операції щодо переробки виконуються іншим виконавцем, а саме: ТОВ РМЗ "Гефест" уклало договір №1 від 15.10.2015р. (з додатковими угодами) із ТОВ "Резинпромсервис" (07452, Київська область, Броварський район, с. Гоголів, вул. Леніна, 32) на виготовлення гумової суміші.

Тернопільською митницею ДФС надано дозвіл ТОВ РМЗ «Гефест» на поміщення товарів (каучуку синтетичного) в митний режим переробки на митній території України в термін до 31.07.2016 р.

07.08.2015 року ТОВ РМЗ «Гефест» згідно із митною декларацією №403030000/2015/001041 помістило товар (каучук синтетичний) вагою нетто 20 160 кг. вартістю 4 233,60 дол. США в митний режим переробки на митній території України.

03.08.2016 року частину готової продукції - гумової суміші вагою нетто 20 500 кг. на суму 9 389 доларів США заявлено у митний режим реекспорт (вивезення товару за межі митної території України, раніше ввезеного на митну територію України) згідно із митною декларацією №403040003/2016/000737, а частина готової продукції - гумової суміші, вагою брутто 2 044 кг. та вагою нетто 1 900 кг. на суму 870 доларів США, розміщена на складі тимчасового зберігання ТОВ «ЛАД» за єдиним уніфікованим документом від 01.08.2016 р. №340/10.

25.07.2016 р. між «Представництвом «САЙНТІФІХ РІСЬЙОЧ КОНСЕРН «ХЕВІА» АТД» та TOB «РМЗ «ГЕФЕСТ» було укладено додаткову угоду №4.29 до Контракту, відповідно до якої Виконавець (TOB «РМЗ «ГЕФЕСТ»), на виконання ст. 155 Митного кодексу України (умови реалізації продуктів переробки на території України) передає продукцію в кількості 1,9 тонн, виготовлену в межах даного контракту офіційному представництву позивача на території України, а саме «Представництво «САЙНТІФІК РІСЬЙОЧ КОНСЕРН «ХЕВІА» ЛТД».

Згідно п.3 даної Додаткової угоди, після передачі Виконавцем продукції Представництву, обов'язки Виконавця з виготовлення даної партії продукції вважаються виконаними. Подальше митне оформлення продукції покладається на Представництво. Таким чином, між сторонами зовнішньо-економічного контракту було досягнуто згоди щодо реалізації товару на території України та у зв'язку із цим, на підставі ч. 2 ст. 155 МК України продукти переробки були передані «Представництву «САЙНТІФІК РІСЬЙОЧ КОНСЕРН «ХЕВІА» ЛТД» для митного оформлення.

На виконання додаткової угоди №4.29 до контракту, 28.07.2016 року представництвом «САЙНТІФІК РІСЬЙОЧ КОНСЕРН «ХЕВІА» ЛТД» подано митну декларацію за №403040003.2016.000717 від 28.07.2016 року щодо декларування товару гумової суміші вагою 1900 кг із зазначеною додатковою угодою.

01.08.2016 року представництву «САЙНТІФІК РІСЬЙОЧ КОНСЕРН «ХЕВІА» відповідачем було надіслано картку відмови в прийнятті зазначеної декларації, митному оформлені випуску чи пропуску товарів відповідно до якої декларанту відмовлено в оформленні митної декларації у зв»язку із неправильними відомостями про код товару за УКТЗЕД та методу визначення митної вартості.

Зазначену відмову відповідача було оскаржено до Тернопільського окружного адміністративного суду, яким було прийняте рішення про скасування зазначеної відмови митного органу, що не заперечується представником відповідача.

В подальшому, представництво «САЙНТІФІК РІСЬЙОЧ КОНСЕРН «ХЕВІА» ЛТД» здійснило електронне декларування шляхом подання митної декларації (форми МД-2) №403040008/2017/000385, з метою випуску у вільний обіг та сплати платежів, товару - не вулканізованої гумової суміші вагою 1 900 кг., виробник ТОВ «Резинпромсервіс», яку було прийнято Тернопільською митницею 21.02.2017 року про що свідчить відмітка митниці.

Відповідно до ст.147 Митного кодексу України, переробка на митній території - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари піддаються у встановленому законодавством порядку переробці без застосування до них заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, за умовк.подальшого реекспорту продуїсгів переробки.

Згідно ч.1 ст.149 Митного кодексу України, поміщення товарів у митний режим переробки на митній території допускається з письмового дозволу органу доходів і зборів за заявою власника цих товарів або уповноваженої ним особи.

Строк переробки товарів на митній території України встановлюється органом доходів і зборів у кожному випадку під час видачі дозволу підприємству, виходячи з тривалості процесу переробки товарів та розпорядження продуктами їх переробки. Зазначений строк обчислюється, починаючи з дня завершення митного оформлення органом доходів і зборів іноземних товарів для переробки. За заявою підприємства, якому видано дозвіл на переробку товарів, з причин, підтверджених документально, строк переробки товарів на митній території України продовжується зазначеним органом, але загальний строк переробки не може перевищувати 365 днів (ч. 1 ст. 151 Митного кодексу України).

Відповідно до ч. 1 ст. 160 МК України митний режим переробки на митній території України завершується шляхом реекспорту продуктів переробки чи поміщення їх в інший митний режим.

Пунктом 1 Розділу V "Особливості виконання митних формальностей відповідно до митних режимів переробки на митній території та переробки за межами митної території", Порядку виконання митних формальностей відповідно до заявленого митного режиму, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.05.12р. № 657 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02.10.12р. за № 1669/21981 (далі Порядок) передбачено, що заявник режиму переробки - підприємство - резидент, яке отримало дозвіл митного органу на поміщення товарів у митний режим переробки на митній території або митний режим переробки за межами митної території.

Згідно із п.11 Розділу V «Особливості виконання митних формальностей відповідно до митних режимів переробки на митній території та переробки за межами митної території» Порядку продукти переробки до завершення строку переробки товарів підлягають митному оформленню митним органом, зазначеним у дозволі на переробку, в обраний декларантом митний режим залежно від умов зовнішньоекономічного договору (контракту) та з додержанням вимог МК України й інших нормативно-правових актів України з питань державної митної справи.

Разом з тим, порядок переробки на митній території України, визначений главою 23 МК передбачає також можливість поміщення продуктів переробки до митного режиму імпорту, зокрема у випадку, якщо прийнято рішення про реалізацію товару на митній території України ст. 155, 160 МКУ). Тобто, законодавством передбачено випадки, коли товар, поміщений в режим переробки на митній території України не вивозиться, а залишається для його подальшої реалізації в Україні за умови сплати митних платежів.

Зокрема, відповідно до ст. 156 Митного Кодексу України, дозволяється ввезення товарів для переробки на митній території України з метою подальшого митного оформлення продуктів переробки для вільного обігу на цій території. Товари можуть бути допущені до переробки для вільного обігу на митній території України за умови, що 1) митний орган може впевнитись в тому, що продукти переробки були отримані саме з цих товарів; та 2) товари після переробки не можуть бути економічно вигідно відновлені у первинному стані. Переробка товарів для вільного обігу на митній території України завершується шляхом поміщення продуктів їх переробки у митний режим імпорту. За рішенням декларанта або уповноваженої ним особи допускається поміщення зазначених продуктів в інші митні режими.

Згідно ч. 2 ст. 155 МК України, реалізація на митній території України продуктів переробки, власником яких є нерезидент, здійснюється через зареєстроване в Україні його представництво, на яке покладається обов'язок з декларування цих продуктів переробки для вільного обігу.

Аналізуючи вищенаведені факти, суд вважає, що постанову заступника начальника Тернопільської митниці ДФС про порушення митних правил №0120/40300/16 від 20.12.2016 року про притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ст. 480 КУпАП та накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 17 000 грн., слід скасувати, задовольнивши позовні вимоги. При цьому, суд зазначає, що самим відповідачем в подальшому було прийнято митну декларацію представництва ««САЙНТІФІК РІСЬЙОЧ КОНСЕРН «ХЕВІА» ЛТД» відповідно до якої спірний товар не вулканізована гумова суміш вагою 1 900 кг., виробник ТОВ «Резинпромсервіс» було випущено у вільний обіг. Крім цього, митним органом зазначений товар було допущено до переробки. Також суд наголошує, що ч.3 ст.156 МК України надає право декларанту або уповноваженій ним особі приймати рішення щодо поміщення продуктів у інші митні режими.

Крім того, суд вважає, що слід поновити пропущений позивачем строк для оскарження спірної постанови, оскільки вона була отримана позивачем в Святошинському районному відділі ДВС міста Києва - 24.05.2017 року.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 11, 18, 71, 86, 158, 163, 186 КАС Україн, ст.ст. 147,149, 151, 155, 156, 263, 480 МК України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Поновити ОСОБА_3 строк оскарження постанови про накладення адміністративного стягнення.

Адміністративний позов ОСОБА_3 до Тернопільської митниці Державної фіскальної служби України про визнання протиправною та скасування постанови в справі про порушення митних правил №0120/40300/16 від 20 грудня 2016 року - задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову в справі про порушення митних правил №0120/40300/16 від 20 грудня 2016 року, винесену заступником начальника Тернопільської митниці ДФС ОСОБА_4 стосовно ОСОБА_3 про притягнення його до адміністративної відповідальності за ст. 480 МК України та накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 17 000 грн.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції може бути подана протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя

В

. В. Ромазан

Джерело: ЄДРСР 69680693
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку