ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,
тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
УХВАЛА
17 жовтня 2017 року Справа № 923/1904/14
Господарський суд Херсонської області у складі судді Закуріна М. К., при секретарі судового засідання Бєловій О.С., розглянувши скаргу Публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" на дії та рішення відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Херсонській області, подану в межах справи
за позовом: Публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України"
до: Міського комунального підприємства "Херсонтеплоенерго"
про стягнення 753 052,21 грн,
за участі представників:
від позивача не зявився,
від відповідача ОСОБА_1 (представника за дорученням),
від ДВС ОСОБА_2 (представника за дорученням),
в с т а н о в и в:
Публічне акціонерне товариство "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" звернулося до суду зі скаргою, за змістом якої просить: 1) визнати незаконними дії державного виконавця щодо зупинення виконавчого провадження № 47883613; 2) визнати недійсною постанову державного виконавця від 22.08.2017 у виконавчому провадженні № 47883613 про зупинення виконавчого провадження.
Безпосередньо вимоги за скаргою скаржник обґрунтовує незаконністю винесеної постанови, в якій підставою для зупинення виконавчого провадження вказано положення пункту 10 частини 1 статті 34 Закону України «Про виконавче провадження», оскільки, на його думку, зупинення виконавчого провадження можливе лише у випадку наявності заборгованості за спожитий природний газ, що слідує з абзацу 5 частини 1 статті 1 Закону України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та генеруючих організацій та підприємств централізованого постачання і водовідведення за спожиті енергоносії», за яким під заборгованістю розуміється кредиторська заборгованість перед постачальником природного газу теплопостачальних та теплогенеруючих організацій за спожитий природний газ, використаний для виробництва теплової та електричної енергії, надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води, але у даній справі предметом стягнення були інфляційні та річні, що не є тотожними зобовязаннями (заборгованістю).
В свою чергу, відділом примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Херсонській області та відповідачем у справі подані заперечення на скаргу, з яких слідує, що оскаржувана постанова винесена на підставі пункту 10 частини 1 статті 34 Закону України «Про виконавче провадження», оскільки відповідача включено до реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та генеруючи організацій та підприємств централізованого постачання і водовідведення за спожиті енергоносії». Разом з тим, відповідач та ДВС зазначили, що наявна заборгованість відповідача за виконавчим провадженням зі сплати інфляційних та річних була списана позивачем на підставі названого Закону, а тому на даний час заборгованість за виконавчим провадженням та рішенням суду відсутня.
Ухвалою суду від 25.09.2017 вказана скарга прийнята до розгляду та судове засідання призначене на 17.10.2017. У вказаний скаржник свого представника до суду не направив, а тому скарга розглянута без його участі.
Крім викладеного судом встановлено, що 20.04.2015 у даній справі винесене рішення, яким з Міського комунального підприємства "Херсонтеплоенерго" стягнуто на користь Публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" 112389,23 грн річних, 640662,99 грн інфляційних та 15061,04 грн компенсації по сплаті судового збору.
Після набрання рішенням законної сили 08.05.2015 позивачу виданий відповідний наказ № 923/1904/14.
У відповідності до постанови ВП 47883613 від 22.06.2015 з метою примусового виконання вказаного наказу органом державної виконавчої служби Комсомольського районного управління юстиції у м. Херсоні відкрите відповідне виконавче провадження.
В процесі виконавчого провадження відділом примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Херсонській області 22.08.2017 винесена постанова про зупинення виконавчого провадження на підставі пункту 10 частини 1 статті 34 Закону України «Про виконавче провадження», в якій зазначено, що підставою цьому є включення боржника до реєстру підприємств що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та генеруючи організацій та підприємств централізованого постачання і водовідведення за спожиті енергоносії».
Вирішуючи скаргу по суті, суд зазначає, що процедура здійснення виконавчого провадження регулюється серед іншого Законом України «Про виконавче провадження». Так, в статті 34 цього Закону наведені підстави зупинення вчинення виконавчих дій, а саме за пунктом 10 частини 1 цієї статті встановлено, що включення підприємств, що виробляють, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), до реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії", з виконавчих проваджень, стягувачами за якими є Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", її дочірня компанія "Газ України", Публічне акціонерне товариство "Укртрансгаз", постачальники електричної енергії, а боржниками - підприємства, що виробляють теплову енергію, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, та підприємства централізованого водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем); є підставою для зупинення виконавчих дій.
Суд вважає, що вказана норма є імперативною, обовязковою для державного виконавця, а тому у випадку встановлення державним виконавцем такої обставини, настають наслідки обовязкового зупинення виконавчого провадження.
В даному випадку державним виконавцем було встановлено, що у відповідності до наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 190 від 03.08.2017 «Про включення до Реєстру теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії субєктів господарювання», а також Повідомлення Департаменту економіки систем життєзабезпечення Мінрегіону за вих. № 8/10-1474-17 від 03.08.2017 Міське комунальне підприємство "Херсонтеплоенерго" включене до відповідно Реєстру з наявною основною заборгованістю в розмірі 9009828,39 грн та нарахуваннями неустойки, інфляційних та річних в розмірі 11326121,99 грн.
Разом з тим, суд зазначає, що включення відповідача до Реєстру на підставі Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії" підтверджується і самим скаржником, яким на підставі механізму врегулювання заборгованості, здійснене списання заборгованості боржника, в тому числі і за рішенням, прийнятим у даній справі на суму 753052,22 грн, що слідує з його листа, адресованого Міському комунальному підприємству "Херсонтеплоенерго", доданому до матеріалів справи.
За таких обставин, відділ примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Херсонській області правомірно, встановивши факт включення боржника до названого Реєстру, застосував положення пункту 10 частини 1 статті 34 Закону України «Про виконавче провадження» та зупинив виконавче провадження, а тому скарга є необґрунтованою та задоволенню не підлягає.
При цьому судом не приймаються до уваги посилання скаржника на можливість зупинення виконавчого провадження лише у випадку наявності заборгованості за спожитий природний газ, що слідує з абзацу 5 частини 1 статті 1 Закону України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та генеруючих організацій та підприємств централізованого постачання і водовідведення за спожиті енергоносії», за яким під заборгованістю розуміється кредиторська заборгованість перед постачальником природного газу теплопостачальних та теплогенеруючих організацій за спожитий природний газ, використаний для виробництва теплової та електричної енергії, надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води, але у даній справі предметом стягнення були інфляційні та річні, що не є тотожними зобовязаннями (заборгованістю), оскільки головною підставою для зупинення виконавчого провадження за пунктом 10 частини 1 статті 34 Закону про виконавче провадження є включення боржника до відповідно Реєстру та зазначення при цьому наявної заборгованості за конкретними договірними зобовязаннями та судовим рішенням.
На підставі викладеного та керуючись статтями 86, 121-2 ГПК України,
у х в а л и в:
В задоволенні скарги відмовити.
Суддя М.К. Закурін