open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 357/4091/17
Моніторити
Ухвала суду /04.07.2024/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.12.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.11.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.10.2022/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.09.2022/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.06.2022/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /31.01.2022/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.07.2021/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.07.2021/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.07.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /01.07.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.06.2021/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.06.2021/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.04.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /22.04.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /19.04.2021/ Київський окружний адміністративний суд Постанова /01.04.2021/ Касаційний адміністративний суд Постанова /01.04.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /30.03.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /30.03.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /02.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /02.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /01.12.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /31.10.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /24.10.2017/ Вищий адміністративний суд України Постанова /03.10.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.08.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.08.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /28.07.2017/ Білоцерківський міськрайонний суд Київської області Постанова /28.07.2017/ Білоцерківський міськрайонний суд Київської області Ухвала суду /21.04.2017/ Білоцерківський міськрайонний суд Київської області
emblem
Справа № 357/4091/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /04.07.2024/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.12.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.11.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.10.2022/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.09.2022/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.06.2022/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /31.01.2022/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.07.2021/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.07.2021/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.07.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /01.07.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.06.2021/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.06.2021/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.04.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /22.04.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /19.04.2021/ Київський окружний адміністративний суд Постанова /01.04.2021/ Касаційний адміністративний суд Постанова /01.04.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /30.03.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /30.03.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /02.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /02.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /01.12.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /31.10.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /24.10.2017/ Вищий адміністративний суд України Постанова /03.10.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.08.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.08.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /28.07.2017/ Білоцерківський міськрайонний суд Київської області Постанова /28.07.2017/ Білоцерківський міськрайонний суд Київської області Ухвала суду /21.04.2017/ Білоцерківський міськрайонний суд Київської області

Справа № 357/4091/17

2-а/357/534/17

П ОС Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 липня 2017 року Білоцерківський міськрайонний суд Київської області у складі:

головуючий – суддя Ярмола О. Я. ,

при секретарі – Ліщинська О. С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Білоцерківського міськрайонного суду Київської області, в залі суду №5, адміністративну справу за позовом ТОВ «Узинський цукровий комбінат» до Узинської міської ради, третя особа : Білоцерківська об’єднана державна податкова інспекція головного управління у Київській області про визнання незаконним та скасування рішення в частині, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з вказаним позовом, мотивуючи тим, що відповідач 14.07.2016р. на сьомій сесії сьомого скликання Узинської міської ради Білоцерківського району прийняв рішення «Про затвердження Положень та ставок місцевих податків і зборів на території міста Узин». Пунктом 3 даного рішення було затверджено Положення про встановлення плати за землю, зокрема ставка земельного податку за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання встановлюється у розмірі 3 % від їх нормативної грошової оцінки. Позивач вважає в цій частині рішення відповідача є незаконним, оскільки суперечить п.271.2 ст. 271 Податкового Кодексу України, яким встановлено спеціальний порядок набрання чинності рішень рад щодо затвердження ставок податку за земельні ділянки, а тому позивач просить суд визнати незаконним та скасувати рішення сьомої сесії сьомого скликання Узинської міської ради Білоцерківського району в частині затвердження положення «Про встановлення плати за землю на території міста Узин (додаток №2)»; стягнути судові витрати з відповідача.

В судовому засіданні представники позивача підтримали позов.

Представник відповідача, згідно довіреності в справі, позов не визнав, подав письмово викладені заперечення на позов.

Представник третьої особи, згідно довіреності, позов не підтримав, подав письмово викладені заперечення на позов.

Заслухавши пояснення представників сторін, третьої особи, дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позов не підлягає до задоволення з наступних підстав.

Як було встановлено судом, Узинська міська рада на VII сесії VII скликання від 14.07.2016 року прийняла рішення за № 7-67/2016 «Про затвердження Положень та ставок місцевих податків і зборів на території міста Узин на 2017рік» яким, серед іншого, було затверджено Положення про встановлення плати за землю на території міста Узин на 2017 рік (додаток № 2). Згідно із п.п.4.2 п.4 Положення Узинською міською радою було встановлено ставку земельного податку за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності) в розмірі 3 (трьох) відсотків від їх нормативної грошової оцінки (а.с.6,7-10).

Встановлено, що позивач на території Узинської міської ради використовує земельні ділянки на праві постійного користування, та орендна плата за використання земельних ділянок була встановлена на рівні 1% від нормативно-грошової оцінки землі згідно рішення Узинської міської ради від 31.12.2014 року №31-340.

Представники позивача в судовому засіданні вказали, що річна сума земельного податку за 2017 рік позивачем була визначена на підставі рішення Узинської міської ради від 31.12.2014 року №31-340 та внесена сума податку до відповідної декларації, яка була подана до Білоцерківської ОДПІ. А 10.04.2017 року позивачу, випадково, стало відомо, що позивач невірно розрахував річну суму земельного податку на 2017 рік, оскільки плата була змінена з 1% до 3% від нормативно-грошової оцінки землі. Позивач вважає такі зміни розміру земельного податку та процедуру прийняття відповідачем рішення про розмір плати за землю на території міста Узин незаконним, що призвело до порушення прав позивача, які підлягають відновленню. Сторона позивача заперечує будь-яке сповіщення їх про прийняте Узинською міськрадою 14.07.2016року рішення.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечив позовні вимоги, вказавши на належне оприлюднення на офіційному сайті Узинської міської ради проекту рішення «Про затвердження Положень та ставок місцевих податків і зборів на території міста Узин», крім того, представником відповідача було надано суду для огляду Журнал реєстрації вихідної документації Узинської міської ради де міститься запис про запрошення представників позивача на засідання VII сесії VII скликання 14.07.2016 року де розглядалося питання податків та прийнято рішення, яке, наразі, позивач оскаржує. Представник відповідача вказав, що позивачу було достовірно відомо про прийняття Узинською міською радою 14.07.2016 р. рішення та відповідач діяв в межах і в спосіб передбачений законом.

Представник третьої особи заперечив позовні вимоги та надав суду письмово викладену свою позицію по даній справі.

При вирішенні даного спору суд виходить з наступного.

Згідно зі статтею 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Відповідно до ч.1,2,3 ст. 59 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. {Офіційне тлумачення положень частини першої статті 59 див. в Рішенні Конституційного Суду № 7-рп/2009 від 16.04.2009} 2. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. 3. Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов’язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід’ємною частиною протоколу сесії ради.

А відповідно доч.5 ст. 59 даного Закону акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.{Частина п'ята статті 59 в редакції Закону № 1170-VII від 27.03.2014}.

Слід звернути увагу, що відповідач, дотримуючись вказаної норми, заздалегідь опублікував на офіційному сайті Узинської міської ради проект оскаржуваного рішення, що підтверджується роздруківкою з сайту (а.с.39-47), тобто всі зацікавлені фізичні та юридичні особи мали можливість ознайомитися з проектом цього рішення, а в подальшому і з самим рішенням за № 7-67/2016 від 14.07.2016 року.

Відповідно до ст.73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території. На вимогу відповідних органів та посадових осіб місцевого самоврядування керівники розташованих або зареєстрованих на відповідній території підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності зобов'язані прибути на засідання цих органів для подання інформації з питань, віднесених до відання ради та її органів, відповіді на запити депутатів. Місцеві органи виконавчої влади, підприємства, установи та організації, а також громадяни несуть встановлену законом відповідальність перед органами місцевого самоврядування за заподіяну місцевому самоврядуванню шкоду їх діями або бездіяльністю, а також у результаті невиконання рішень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, прийнятих у межах наданих їм повноважень.

Відповідно до оглянутого в судовому засіданні Журналу реєстрації вихідних документів Узинської міської ради за січень2016р. - грудень 2016 р., вбачається, що відповідач запрошував представників Узинського цукрового комбінату прийняти участь на сесії Узинської міської ради по питанню встановлення податків на землю, що слідує з запису №239 від 07.07.2016 року та самого листа-запрошення (а.с.79--81).

Згідно п.24 ст. 26 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Податкового кодексу України.

{Пункт 24 частини першої статті 26 в редакції Закону № 2756-VI від 02.12.2010}

Аналіз повноважень ради в галузі планування та в бюджетно-фінансовій сфері, закріплених у частині першій статті 26 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», а саме: встановлення місцевих податків і зборів та розмірів їх ставок у межах, визначених Законом (п. 24); прийняття рішень щодо надання відповідно до чинного законодавства пільг по місцевих податках і зборах (п. 28); встановлення для підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, розміру частки прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету (п.29); затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є у власності відповідних територіальних громад (п.35) - дає підстави стверджувати, що місцева рада має право скасовувати місцеві податки та змінювати їх розміри, а отже, – скасовувати чи змінювати свої раніше прийняті рішення із зазначених питань.

Так, відповідно до п.п.12.3 ст. 12 ПК України сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

Згідно п.п.12.3.4. ст.12 ПК України рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Однак, при цьому слід зазначити, що відповідно до п.4 розділу «Прикінцеві положення» Закону України «Про внесення змін до Податкового Кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» було встановлено , що в 2016 році до прийнятих рішень органів місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів на 2016 рік не застосовуються вимоги, встановлені підпунктом 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України та Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Отже, встановлені пунктами 12.3.4, .12.3 ст. 12 ПК України вимоги про те, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів, має бути офіційно оприлюднене до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлених місцевих податків та зборів, - не застосовуються до прийнятих рішень органів місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів на 2016 рік.

При цьому, пунктом 7 розділу II «Прикінцеві положення» вказаного Закону органам місцевого самоврядування рекомендовано у місячний строк з дня набрання чинності цим Законом переглянути прийняті на 2016 рік рішення щодо встановлення місцевих податків і зборів, визначених статтею 10 Податкового кодексу України.

Таким чином, законодавцем було лише рекомендовано органам місцевого самоврядування привести свої рішення у відповідність зі змінами у ПК України, причому закріплені в п.п.12.3.4 п.12.3 ст. 12 ПК України правила щодо оприлюднення таких рішень та їх застосування лише з бюджетного періоду, наступного за запланованим, в 2016 році не діють внаслідок введеного мораторію, про що зазначено вище.

Але, як було встановлено судом, відповідач окрім запрошення позивача на сесію міської ради по питанню встановлення податків на землю, ще й оприлюднив до 15.07.2017р. на сайті Узинської міськради проект Положення про земельний податок. Крім того, слід зазначити, що між сторонами раніше вже виникав спір щодо розміру податку, а також, позивач в 2016 році оскаржував податкове повідомлення-рішення Білоцерківської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області, тобто позивач мав можливість ознайомитися на сайті Узинської міської ради з будь-якою інформацією, зокрема, з Положенням про земельний податок, але при цьому, позивач сам собі визначив річну суму земельного податку за 2017 рік на підставі рішення Узинської міської ради від 31.12.2014 року №31-340.

Суд критично ставиться до пояснень сторони позивача, з приводу того, що відповідач зобов’язаний був оприлюднити оскаржуване рішення в друкованих ЗМІ та не є належним опублікуванням рішення Узинської міської ради на офіційному інтернет-сайті органу місцевого самоврядування. При цьому, слід зазначити, що засоби масової інформації (ЗМІ),мас медіа (Mass media) це - преса (газети,журнали,книги), радіо, телебачення, інтернет, кінематограф,комп'ютерні та інші лінії зв'язку. Законом України ,,Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації» передбачено, що засіб масової інформації органу державної влади чи органу місцевого самоврядування - засіб масової інформації, засновником (співзасновником) якого є орган державної влади або орган місцевого самоврядування і який повністю або частково утримується за рахунок державного чи місцевих бюджетів. Зазначеним Законом не передбачено обов’язку органів місцевого самоврядування висвітлювати свою діяльність, лише, в друкованих засобах інформації (пресі). Слід, також, зазначити, що одним з найчастіше створюваних інформаційних структур держустанов і місцевих органів влади інформаційних продуктів є веб-сайти відповідних владних структур. Їх створення здійснюється з метою підвищення ефективності та прозорості діяльності цих органів шляхом впровадження та використання сучасних інформаційних технологій для надання інформаційних та інших послуг громадськості, забезпечення її впливу на процеси, що відбуваються у державі. Їх інформаційне наповнення регулюється Постановою Кабінету Міністрів України "Порядок оприлюднення у мережі Інтернет інформації про діяльність органів виконавчої влади"

Відповідно до ст..6,7 ЗУ « Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації» для висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування їх інформаційні служби мають право використовувати такі форми підготовки та оприлюднення інформації: випуск і поширення бюлетенів (спеціальних бюлетенів),

прес-релізів, оглядів, інформаційних збірників, експрес-інформації тощо; проведення прес-конференцій, брифінгів, організація інтерв'ю з керівниками органів державної влади та органів місцевого самоврядування для працівників вітчизняних і зарубіжних засобів масової інформації; підготовка і проведення теле- і радіопередач; забезпечення публікацій (виступів) у засобах масової інформації керівників або інших відповідальних працівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування; створення архівів інформації про діяльність органів державної

влади та органів місцевого самоврядування; інші форми поширення офіційної інформації, що не суперечать законодавству України. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають право засновувати або бути співзасновниками друкованих чи аудіовізуальних засобів масової інформації .

Отже, даючи аналіз зазначеному, суд приходить до висновку, що Узинська міська рада прийняла рішення в межах та в спосіб передбачений Законом. Оскаржуване позивачем рішення було розглянуто та проголосовано депутатами на сесії міської ради, оприлюднено, тобто, доведено до відома всіх членів територіальної громади. Позивача було запрошено на сесію Узинської міської ради де було прийнято Положення про встановлення плати за землю, проект якого було заздалегідь опубліковано на офіційному веб-сайті Узинської міської ради. Відсутність доказу про вручення даного листа-запрошення не може бути підставою для скасування рішення органу місцевого самоврядування. Позивач ТДВ «Узинський цукровий комбінат» в силу вимог Конституції України, ПК України та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», як платник місцевих податків зобов’язаний виконувати рішення Узинської міської ради від 14.07.2016р. № 7-67/2016 «Про затвердження Положень та ставок місцевих податків і зборів на території міста Узин на 2017рік» в повному обсязі, в т.ч. в частині ставки орендної плати за землю.

За нормами ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Представником відповідача в суді надано належні та допустимі докази на обґрунтування заперечень проти позову, тоді як представниками позивача не надано доказів на обґрунтування позовних вимог.

На підставі викладеного, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» , ЗУ « Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації», ЗУ «Про внесення змін до Податкового Кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», ст. ст. 2, 6, 9, 17, 71,158-163, 167, 185, 186 КАС України, суд-

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні позову Товариства з додатковою відповідальністю «Узинський цукровий комбінат» до Узинської міської ради, третя особа : Білоцерківська об’єднана державна податкова інспекція головного управління у Київській області про визнання незаконним та скасування рішення в частині – відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Київського адміністративного апеляційного суду через Білоцерківський міськрайонний суд протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя

ОСОБА_1

Джерело: ЄДРСР 68086414
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку