ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"17" липня 2017 р. Справа № 925/549/17
Господарський суд Черкаської області в складі головуючого - судді Довганя К.І., з секретарем судового засідання Петрик І.О. за участю прокурора - Архипенко В.О. за посвідченням та представників сторін: позивача - Дворкова А.В. за довіреністю, відповідача Гладких С.В. директор за посадою, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси справу за позовом Черкаської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Черкаської міської ради до Приватного підприємства "Інда" про стягнення 212649,64грн. та розірвання договору оренди землі,-
ВСТАНОВИВ:
Заявлено позов про стягнення 212649,64грн., з яких: 162585,04грн. боргу з орендної плати, 25830,22грн. пені, 19381,78грн. інфляційних та 4852,60грн. 3% річних. Крім того, позивач просить розірвати договір оренди землі від 24.03.2006, площею 19000 кв.м., розташованої по вул. Сержанта Волкова, 1/3 у м. Черкаси, нормативною грошовою оцінкою 12650010,00грн. укладений між Черкаською міською радою та ПП "Інда", зареєстрований у Черкаській регіональній філії ДП "Центр ДЗК при Держкомземі України" за № 040677500191 від 07.04.2006( кадастровий номер 7110136700:01:005:0041), яку повернути на користь Черкаської міської ради.
Позов вмотивовано систематичним порушенням відповідачем умов договору щодо повної та своєчасної плати за орендовану земельну ділянку.
Прокурор та представник позивача підтримували позов повністю з підстав вказаних у ньому.
Відповідач у відзиві на позов та його представники у судовому засіданні проти позову заперечували повністю. Заперечення вмотивовано наступним.
Заявлена до стягнення заборгованість була повністю погашена в ході розгляду справи. Крім того, за твердженням відповідача, він не міг використовувати орендовану земельну ділянку для мети, для якої вона виділялась, з вини позивача, а тому на підставі ст.. 762 ЦК України він звільняється від орендної плати.
Суд, дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін встановив наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
У відповідності до ч. 1 ст. 93 Земельного кодексу України визначено, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
З матеріалів справи вбачається, що рішенням Черкаської міської ради від 24.03.2006 № 9-339 ПП «ІНДА" надано в оренду строком на 49 років земельну ділянку площею 19000 кв. м, що знаходиться за адресою: м. Черкаси, вул. Сержанта Волкова, 1/3 під будівництво готельно-ресторанного комплексу.
На виконання даного рішення 24.03.2006 між сторонами було укладено договір оренди цієї земельної ділянки, який зареєстрований у Черкаській регіональній філії ДП ,Дентр ДЗК при Держкомземі України" за № 040677500191 від 07.04.2006 (надалі Договір).
Згідно п. 2.1 Договору, земельну ділянку площею 19000 кв.м передано під розташування та подальшу експлуатацію готельно-ресторанного комплексу за рахунок земель Черкаської міської ради. За функціональним використанням земельну ділянку віднесено на період будівництва - до категорії земель рекреаційного призначення; після завершення будівництва - до категорії земель житлової та громадської забудови.
Пунктом 2.4 Договору передбачено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: на період нормативного терміну будівництва 599070,00 грн., після завершення будівництва при комерційному використанні 2994790,00 грн.
Згідно п. 4.1 Договору від 24.03.2006 річна орендна плата за земельну ділянку по вул. Сержанта Волкова, 1/3, як земель комерційного використання, із розрахунку 3% від її грошової оцінки і на час укладення цього договору становила 89849,00 грн.
Пунктом 4.2 Договору передбачено, що розмір грошової оцінки та орендної плати не є сталим і змінюється у зв'язку з проведенням її щорічної індексації та внесенням змін на підставі вимог діючого законодавства. В таких випадках розмір грошової оцінки земельної ділянки та розмір щорічної орендної плати змінюється без внесення змін та доповнень до цього договору.
Орендна плата за землю вноситься Орендарем щомісячно до 30 числа місяця наступного за звітним на відповідний казначейський рахунок (п. 4.3 Договору).
Рішенням Господарського суду Черкаської області від 10.10.2014 у справі № 925/1207/14 у справі за первісним позовом Черкаської міської ради до ІШ „ІНДА" про внесення змін до договору оренди землі - задоволено зустрічний позов відповідача та встановлено розмір річної плати за користування земельною ділянкою по вул. Сержанта Волкова, 1/3 в розрахунку 3 % від її нормативної грошової оцінки, як на період нормативного будівництва, так і в розмірі 3 % після завершення будівництва.
Згідно довідки Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області від 21.04.2017 № 10-23-0.10-4046/2-17 - нормативна грошова оцінка земельної ділянки передана у довгострокове користування ПП „ІНДА", площею 19000 кв.м. по вул. Сержанта Волкова, 1/3 (кадастровий номер: 7110136700:01:005:0041), на даний час, складає 12 650 010,00 грн.
ПП „ІНДА" належним чином договірні забов"язання систематично не виконувало та постійно накопичувало перед бюджетом недоїмку з орендної плати за землю. Планове будівництво на земельній ділянці орендарем не здійснюється, нерухомі об'єкти за вказаною адресою - не зареєстровані.
Згідно наданого департаментом фінансової політики Черкаської міської ради розрахунку заборгованості ПП „ІНДА" по орендній платі за земельну ділянку по вул. Сержанта Волкова, 1/3, згідно договору оренди землі від 07.04.2006 № 040677500191 (розрахунок від 20.04.2017 № 587/18-08) - за суб'єктом господарювання рахується недоїмка у розмірі 327569,00 грн., з якої - 25830 грн. 22 коп. складає пеня.
Наявна заборгованість, на даний час, у розмірі 208730 грн. 62 коп., з яких 196042 грн. 01 коп. сума основного боргу та 12688 грн. 61 коп. - пеня, що виникла за період дії Договору з 24.03.2006 по 31.01.2015 - Відповідачем у справі визнана у повному обсязі, про що ухвалою Господарського суду Черкаської області від 06.04.2015 між Черкаською міською радою та ПП „ІНДА" затверджено мирову угоду зі строком виконання орендарем зобов'язань до кінця жовтня 2015 року.
Однак, у зв'язку з не виконанням ПП „ІНДА" умов мирової угоди, 21.07.2015 Черкаською міською радою ухвалу Господарського суду Черкаської області від 06.04.2015 скеровано для примусового виконання до Центрального відділу ДВС Черкаського міського управління юстиції, яким з боржника у примусовому порядку станом на 20.04.2017 стягнуто 69576 грн. 88 коп. (інформація надана згідно листа виконавчого комітету Черкаської міської ради № 5382-01-21 від 25.04.2017).
В свою чергу з лютого 2015 року по лютий 2017 року ПП „ІНДА" орендна плата згідно умов діючого Договору за встановленою ставкою у розмірі 3% від її нормативної грошової оцінки взагалі не сплачувалася, внаслідок чого перед бюджетом виникла додаткова заборгованість не охоплена раніше позовними вимогами та рішеннями судів у розмірі 188415 грн. 26 коп., з якої - 162585 грн. 04 коп. складає нарахована орендна плата та 25830 грн. 22 коп. - пеня.
Одночасно, факт неналежного виконання ПП „ІНДА" договірних зобов'язань за користування земельною ділянкою по вул. Сержанта Волкова, 1/3 та систематичної несплати до бюджету коштів за її оренду упродовж 2010 - 20017 років підтверджується довідкою ДНІ у м. Черкасах ГУ ДФС у Черкаській області від 21.04.2017 №4986/23-01-11-018.
У відповідності до ст. 21 Закону України „Про оренду землі", ст. ст. 96, 206 Земельного кодексу України, ст. 288 Податкового кодексу України встановлено, що використання землі в Україні є платним і землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.
Крім того, нормами ст. 526 Цивільного кодексу України визначено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства. Відповідно до ст. 629 цього Кодексу договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Згідно ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).
Відповідно до п. 4.6 Договору сторони передбачили відповідальність за неналежне виконання договірних зобов'язань орендарем, а саме: за несвоєчасне внесення орендної плати стягується пеня у розмірі подвійної облікової ставки Національного Банку України, що діяла в період, за який стягується пеня, від суми заборгованості за кожний день прострочення платежу, але не більше визначеної законом ставки пені за несвоєчасну сплату земельного податку.
Нормами ч. 4 ст. 231 Господарського кодексу України передбачено, якщо розмір штрафних санкцій законом не визначено, санкції застосовуються в розмірі, передбаченому договором. При цьому, розмір санкцій може бути встановлено договором у відсотковому відношенні до суми невиконаної частини зобов'язання або у певній, визначеній грошовій сумі, або у відсотковому відношенні до суми зобов'язання незалежно від ступеня його виконання, або у кратному розмірі до вартості товарів (робіт, послуг).
Частиною 6 цієї ж статті визначено, що штрафні санкції за порушення грошових зобов'язань встановлюються у відсотках, розмір яких визначається обліковою ставкою Національного банку України, за увесь час користування чужими коштами, якщо інший розмір відсотків не передбачено законом або договором.
Вимогами ч. 6 ст. 232 Господарського кодексу України нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов'язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов'язання мало бути виконано.
Як наслідок, за неналежне виконання взятих на себе по Договору зобов'язань ПП „ІНДА" нарахована пеня за період з лютого 2015 по лютий 2017 року у розмірі 25830 грн. 22 коп.
Крім того, відповідно до ст. 625 Цивільного кодексу України Боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу Кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від прострочення суми.
Згідно проведеного розрахунку, інфляційні втрати в межах дії Договору оренди землі від 07.04.2006 № 040677500191, нараховані за період з лютого 2015 року по лютий 2017 року, які допущені з вини ПП „ІНДА" - склали 19381 грн. 78 коп.
Частиною 4 ст. 232 Господарського кодексу України визначено, що відсотки за неправомірне користування чужими коштами справляються по день сплати суми цих коштів кредитору, якщо законом або договором не встановлено для нарахування відсотків інший строк.
Розмір додаткового грошового зобов'язання по спірному Договору оренди землі від 07.04.2006 № 040677500191, з урахуванням визначених законом 3% річних від суми наявного боргу, нараховані за період з лютого 2015 року по лютий 2017 року, які допущені з вини ПП „ІНДАМ - склали 4852 грн. 60 коп.
Судом також встановлено, що вже після порушення провадження у справі відповідач самостійно сплатив позивачу 213495,88 грн. Вказана обставина ні прокурором ні позивачем не оспорюється.
Згідно пункту «д» статті 141 Земельного кодексу України встановлено, що підставою припинення права користування земельною ділянкою є систематична несплата земельного податку або орендної плати.
Відповідно до статті 24 Закону України „Про оренду землі" орендодавець має право вимагати від орендаря своєчасного внесення орендної плати.
Приписами ч. 1 ст. 32 Закону України „Про оренду землі" передбачено, що на вимогу однієї із сторін договір оренди землі може бути достроково розірваний за рішенням суду в разі невиконання сторонами обов'язків, передбачених статтями 24 і 25 цього Закону та умовами договору, в разі випадкового знищення чи пошкодження об'єкта оренди, яке істотно перешкоджає передбаченому договором використанню земельної ділянки, а також на підставах, визначених Земельним кодексом України та іншими законами України.
Статтею 31 зазначеного вище Закону встановлено, що розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або цим договором.
Відповідно до ч. 1 ст. 782 ЦК України передбачено, що наймодавець має право відмовитися від договору найму і вимагати повернення речі, якщо наймач не вносить плату за її користування протягом трьох місяців підряд.
Абзацом 3 пункту 8 Постанови Пленуму Верховного суду України від 16.04.2004 № 7 „Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ" встановлено, що питання про дострокове припинення користування землею на умовах оренди вирішується шляхом пред'явлення позову про розірвання договору.
В свою чергу, п. 2.20. Постанови Пленуму ВГСУ „Про деякі питання
практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" від 17.05.2011 № 6 зазначено, що під час вирішенні спорів про розірвання договору І оренди земельної ділянки судам слід враховувати, що відповідно до ст. 32 Закону України „Про оренду землі" на вимогу однієї із сторін договір оренди землі може' бути достроково розірваний за рішенням суду в разі невиконання сторонами обов'язків, передбачених умовами договору, та з підстав, визначених Земельним кодексом України та іншими законами України.
Згідно п. 2.23. Пленуму ВГСУ № 6 від 17.05.2011 суди, розглядаючи справи зі спорів про розірвання договору оренди з підстав заборгованості по орендній платі, мають мати на увазі, що згідно зі статтями 1, 13 Закону України „Про оренду землі" основною метою договору оренди земельної ділянки та одним з визначальних прав орендодавця є своєчасне отримання останнім орендної плати у встановленому розмірі.
Разом з тим доводи, про наявність заборгованості з орендної плати мають підтверджуватися належними доказами, наприклад, довідкою, виданою державною податковою інспекцією про наявність (або відсутність) заборгованості за земельним податком та орендною платою.
Відповідне застосування окреслених норм матеріального права у відповідності до ч.І ст. 360-7 Цивільного процесуального кодексу знайшло своє підтвердження у Правовій позиції Верховного Суду України від 12.12.2012 у справі про розірвання договору оренди земельної ділянки, стягнення заборгованості з орендної плати (постанова ВСУ у справі № 146цс12 від 12.12.2012), де зроблено правовий висновок про обов'язковість встановлення факту систематичності несплати орендної плати як підстави для розірвання договору оренди.
Згідно ст. 131-1 Конституції України прокуратура здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Підставою для пред'явлення прокурором позову в інтересах Черкаської міської ради в розумінні ст. 23 Закону України „Про прокуратуру" є невжиття органом місцевого самоврядування достатніх заходів спрямованих на Стягнення з Відповідача - ПП „ІНДА" орендної плати за користування земельною ділянкою по вул. Сержанта Волкова, 1/3, яка накопичилась за період з лютого 2015 року по лютий 2017 року та відсутності заходів позовного характеру, спрямованих на розірвання з боржником діючого договору оренди, з метою визначення ефективного землекористувача на конкурентних засадах.
Пред'являючи позов в інтересах вказаного органу, прокурором переслідується мета належного виконання Відповідачем взятих на себе договірних зобов'язань в частині повноти, своєчасності здійснення плати за користування ділянкою комунальної форми власності та її ефективного використання згідно цільових та функціональних властивостей.
Згідно зі ст. 14 Конституції України та ст. 1 Земельного кодексу України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.
Згідно зі ст. 13 Конституції України земля та її надра є об'єктами права власності Українського народу, від імені якого право власності здійснюють органи державної влади і місцевого самоврядування у межах, визначених Конституцією України і Законами України.
Відповідно до п. З Прикінцевих та перехідних положень Закону України „Про внесення до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності", з дня набрання чинності цим Законом (01.01.2013) землями комунальної власності відповідних територіальних громад f вважаються земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна комунальної власності відповідної територіальної громади; які перебувають у постійному користуванні органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств, установ, організацій; всі інші землі, розташовані в межах відповідних населених пунктів, крім земельних ділянок приватної власності та земельних ділянок, зазначених у підпунктах „а" і „б" пункту 4 цього розділу (землі державної власності). Згідно із ст. 6 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні", первинним суб'єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста. Відповідно до ст. 10 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Підставою для набуття територіальною громадою в особі Черкаської міської ради права комунальної власності на майно та землю є безоплатна передача їй цього майна і землі державою. Оскільки право комунальної власності і територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб'єктів, кожне порушення закону та несплата за використання об'єкту комунальної власності є порушенням державних інтересів.
Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 12 та ч. 9 ст. 16 Господарського процесуального кодексу України (виключна підсудність справ), справи у спорах, що виникають із земельних відносин, розглядаються господарським судом за місцезнаходженням об'єктів земельних відносин або основної їх частини, за винятком справ у спорах про порушення майнових прав інтелектуальної власності.
Таким чином, справа про стягнення заборгованості за договором оренди землі та розірвання договору оренди з підстав систематичної несплати за землю, що знаходиться за адресою: м. Черкаси, вул. Сержанта Волкова, 1/3 має розглядатись господарським судом Черкаської області (за місцезнаходженням земельної ділянки).
Доводи відповідача про неможливість використання ним орендованої ділянки з вини позивача суд вважає безпідставними, виходячи з наступного.
Рішенням позивача № 9-339 від 24.03.2006 року Відповідачу було надано земельну ділянку площею 19000 кв.м. по вул. Сержанта Волкова, 1/3 у м. Черкаси під розміщення та подальшу експлуатацію готельно-ресторанного комплексу.
За основним цільовим призначенням земельну ділянку, вказаним рішенням, було віднесено до земель житлової та громадської забудови.
На виконання п. 3.2 рішення, сторонами укладено спірний договір.
Відповідно до умов пп. а) та б) п. 9.2 Договору оренди позивач зобов'язаний передати у користування орендареві (Відповідачу) земельну ділянку у стані, придатному для використання за цільовим призначенням, визначеним в умовах цього договору та не вчиняти дій, які перешкоджали б орендареві користуватися земельною ділянкою.
Підпунктами 3.2 та 3.3 пункту 3 рішення позивача № 9-74 від 31.01.2006 року зобов'язано Відповідача отримати вихідні дані на проектування та будівництво виконувати після отримання дозволу.
Доказів відмови позивача в наданні таких даних, відмови в наданні дозволу на будівництво у період з 2006 по 2013 р.р. відповідачем суду не подано.
Листом вих. № 7359-арх від 25.10.2013 року Позивач повідомив Відповідача про те, що відповідно до генерального плану м. Черкаси, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 29.12.2011 № 3-505 «Про затвердження Генерального плану міста Черкаси», земельна ділянка по вул. Сержанта Волкова, 1/3 потрапляє в межі території рекреації. Враховуючи вищевикладене та ст. 51 Земельного Кодексу України, відмовлено у наданні містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, але вже під розміщення котеджного містечка, а не готельно-ресторанного комплексу. Цей лист був відповіддю на заяву відповідача від 19.09.2013.
12.12.2013 року Відповідач звернувся до Позивача з проханням внести до генерального плану м. Черкаси земельну ділянку за адресою вул. Сержанта Волкова, 1/3, площею 1,9 га з території рекреаційних закладів на територію під розміщення садибних житлових забудов.
Листом вих. № 17256-01-14 від 18.12.2013 року Позивач повідомив Відповідача про те, що управлінням планування та архітектури внесено дану територію до переліку об'єктів, що потребують зміни функціонального призначення земельної ділянки по вул. Сержанта Волкова, 1/3, з територій рекреаційних закладів і зелених насаджень загального користування на територію садибної житлової забудови та підготовлено пропозиції майбутньому розробнику містобудівної документації на здійснення актуалізації генерального плану міста Черкаси.
12.12.2013 року Відповідач також звернувся до Позивача з проханням замовити розроблення містобудівної документації, а саме детального плану території лісової просіки між вулицями Сержанта Волкова, Михайла Ткалича та Чичеріна, орієнтовною площею 10 га., та з можливістю забудови земельної ділянки під садибну житлову забудову.
Рішенням Позивача № 4-442 від 26.12.2013 року було вирішено розробити детальний план території лісової просіки між вулицями Сержанта Волкова, Михайла Ткалича та Чичеріна в місті Черкаси, площею 10 га.
Рішенням Позивача № 4-532 від 13.03.2014 року було внесено, зокрема, зміни в рішення № 4-442 від 26.12.2013 року, а саме, доповнено пунктом: «Провести інвентаризацію з метою визначення категорії земель та внести зміни в статистичну звітність Держземагенства».
Рішенням Позивача № 2-1036 від 26.02.2015 року було затверджено проект містобудівної документації «Детальний план території лісової просіки між вулицями Сержанта Волкова, Михайла Ткалича та Чичеріна в м. Черкаси».
03.04.2015 року Відповідач знову звернувся до Позивача з заявою про видачу містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки по вул. Сержанта Волкова 1/3 під будівництво котеджного містечка.
Рішенням Позивача № 589 від 06.05.2015 року Відповідачу було надано містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки по вул. Сержанта Волкова, 1/3 для будівництва котеджного містечка.
Вказані вище містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки по вул. Сержанта Волкова, 1/3 під будівництво котеджного містечка видано Відповідачу 15.07.2015 року, про що свідчить відмітка адміністратора Управління надання адміністративних послуг на заяві Відповідача від 03.04.2015 року.
Таким чином відповідач всупереч умовам договору не здійснював будівництво готельного-ресторанного комплексу на орендованій земельній ділянці в період з 2006 по 2013 р.р. Лише 19.09.2013 Відповідач звернувся до Позивача із заявою про зміну функціонального використання орендованої земельної ділянки та розміщення на ній вже котеджного містечка.
Відповідач не був позбавлений можливості звертатись до Позивача із пропозицією змін умов договору в частині орендної плати у зв'язку із необхідністю зміни функціонального використання орендованої земельної ділянки та розміщення на ній саме котеджного містечка. Позивач приймав всі необхідні рішення за заявами Відповідача.
Таким чином, суд приходить до висновку про те, що відповідач не довів суду належними та допустимими доказами того, що він не міг використовувати орендовану земельну ділянку через обставини, за які він не відповідає.
Оцінивши доводи прокурора та сторін, суд виходить з наступного.
На час звернення прокурора до суду із даним позовом за відповідачем рахувалась заборгованість з орендної плати за спірним договором. Цю заборгованість відповідач сплатив уже в ході розгляду справи.
Таким чином, на час прийняття рішення між сторонами в частині стягнення боргу з орендної плати, інфляційних та річних відсутній предмет спору. Отже провадження у справі в цій частині підлягає припиненню на підставі п. 1-1 ст. 80 ГПК України.
Що стосується вимоги про розірвання договору, суд вважає, що прокурор та позивач належними та допустимими доказами довели суду порушення відповідачем умов спірного договору орендної ділянки в частині систематичної несплати орендної плати, а тому вправі вимагати розірвання цього договору. Тому позов у цій частині підлягає задоволенню.
Крім того, з відповідача на користь прокурора підлягають до стягнення судові витрати у вигляді сплачених сум судового збору пропорційно задоволених вимог.
Статтею 7 Закону України "Про судовий збір" врегульовано, що закриття (припинення) провадження у справі є підставою для повернення судового збору за відповідним клопотанням сторони, крім випадків, якщо провадження у справі припинено у зв'язку з відмовою позивача від позову.
Таким чином, сплачений судовий збір, в частині вимоги про стягнення боргу, підлягає поверненню прокурору з відповідною заявою останнього.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 49, п. 1-1 ст. 80, ст..ст.82-85 ГПК України, суд,-
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
1. Розірвати договір оренди землі від 24.03.2006, площею 19000 кв.м, розташованої по вул. Сержанта Волкова, 1/3 у м. Черкаси, нормативною грошовою оцінкою 12650010,00 грн., укладений між Черкаською міською радою (код ЄДРПОУ 25212542) та приватним підприємством „ІНДА" (код ЄДРПОУ 33828504), зареєстрований у Черкаській регіональній філії ДП „Центр ДЗК при Держкомземі України" за № 040677500191 від 07.04.2006 (кадастровий номер 7110136700:01:005:0041), яку повернути на користь Черкаської міської ради.
2. В решті позову провадження у справі припинити.
3. Стягнути з приватного підприємства „ІНДА" (код ЄДРПОУ 33828504) на користь прокуратури Черкаської області (код ЄДРПОУ 02911119) судовий збір у розмірі 1600 грн. 00 коп. на банківський р/р 35212034003751 в Державній казначейській службі України у м. Київ (МФО 820172) за кодом класифікації видатків бюджету - 2800.
Рішення може бути оскаржене до Київського апеляційного господарського суду.
Повне рішення складено 24.07.2017.
СУДДЯ К.І.Довгань