Справа № 610/1175/17
2-а/610/70/2017
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19.06.2017 року Балаклійський районний суд Харківської області у складі:
головуючого - судді Усенка С.І.,
за участю: секретаря судового засідання - Бартєнєвої Ю.І.,
позивача - ОСОБА_1,
представників відповідача - Хорошенко Т.Б., Кваша Л.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Балаклія Харківської області адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Харківської установи виконання покарань управління Державної пенітенціарної служби України в Харківській області (№27)
про стягнення заробітної плати,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Харківської установи виконання покарань управління Державної пенітенціарної служби України в Харківській області (№27) про стягнення недоотриманої суми індексації заробітної плати в сумі 6042,54 грн.
В обґрунтування позову зазначив, що з 10.02.2012 року по 29.01.2016 року проходив службу в органах Державної пенітенціарної служби України в різних установах виконання покарань на різних посадах. З 25.01.2015 року по 29.01.2016 року проходив службу в Харківському слідчому ізоляторі управління Державної пенітенціарної служби України в Харківській області на посаді інспектора відділу режиму і охорони. З 01 липня 2015 року йому припинили виплачувати індексацію заробітної плати, яку було встановлено з квітня 2014 року.
Індексацію позивачу було встановлено з квітня 2014 року, що підтверджується копією грошового атестату №1 Жовтневської ВК від 09.02.2015 р.
22.05.2015 р. Харківський СІЗО було реорганізовано в Харківську установу виконання покарань управління Державної пенітенціарної служби України в Харківській області (№27).
Після реорганізації з 22.05.2015 р. по 01.07.2015 р. позивач отримував індексацію заробітної плати. В період з 01.07.2015 р. по 29.01.2016 р. індексацію він не отримував.
Не погоджуючись з діями відповідача, змушений звернутись до суду за захистом своїх прав та інтересів.
В судовому засіданні позивач підтримав позовні вимоги в повному обсязі, посилаючись на обставини викладені в позові та наполягав на їх задоволенні.
Представники відповідача - Харківської установи виконання покарань управління Державної пенітенціарної служби України в Харківській області (№27) в судовому засіданні заперечували проти задоволення позову та просили відмовити в його задоволенні, про що надали письмові заперечення., в яких зазначили, що ОСОБА_1 з 6 лютого 2015 року проходив службу в Харківському слідчому ізоляторі управління ДПтС України в Харківській області. 22 травня 2015 року Харківський слідчий ізолятор було реорганізовано в Харківську установу виконання покарань управління Державної пенітенціарної служби України в Харківській області (№27). В зв'язку з цим, наказом управління Державної пенітенціарної служби України в Харківській області «Про особовий склад» № 139 о/с від 18 вересня 2015 року позивач був прийнятий до Харківської установи виконання покарань (№27) інспектором відділу режиму і охорони, відповідно до поданого ним рапорту, з іспитовим строком шість місяців, та увільнений від посади у Харківському слідчому ізоляторі. Отже, ОСОБА_1 дав згоду на проходження служби в нових умовах праці та в новій установі. Позивач у своїй позовній заяві посилається на абзац 2 пункт 5 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядку проведення індексації грошових доходів населення» №1078 від 17.07.2003 року із змінами внесеними від 11.02.2016 року. Але на момент встановлення Харківською установою виконання покарань (№27) базового місяця, а саме липня 2015 року, діяла постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядку проведення індексації грошових доходів населення» №1078 від 17.07.2003 року із змінами внесеними від 29.01.2014 року. Отже, посилання позивача на абзац 2 пункт 5 Постанови не є вірним.
Оскільки в Харківській установі виконання покарань (№27) існує колективний договір, який передбачає відносини всіх співробітників - членів профспілки, з установою, після проведення організаційно-штатних заходів, відповідно до статті 97 Кодексу законів про працю, внесено зміни до колективного договору і прописано в ньому базовий місяць для нарахування індексації, а саме липень 2015 року, що було узгоджене з Управлінням праці та соціального захисту населення адміністрації Жовтневого району Харківської міської ради. Також аналіз динаміки виплат ОСОБА_1 за період роботи в установі показує, що нарахування і відповідно виплата грошового забезпечення не зменшилась, а навпаки зросла за рахунок збільшення процента нарахування щомісячної премії, що згідно з наказом Державного департаменту України з питань виконання покарань №222 від 07.10.2009 року є складовою щомісячного грошового забезпечення. Отже, виплата грошового забезпечення та відповідно нарахування індексації ОСОБА_1 проводилась вчасно, в повному обсязі з дотриманням вимог діючого законодавства України.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Суд, вислухавши пояснення сторін, всебічно, повно, об'єктивно та безпосередньо дослідивши наявні у справі докази, з'ясувавши обставини, на які посилається позивач, як на підставу своїх вимог, та заперечення представників відповідача, дослідивши матеріали справи, оцінивши ці докази в сукупності, визнає позов таким, що не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 з 25.01.2015 року по 29.01.2016 року перебував у трудових відносинах з Харківською установою виконання покарань управління Державної пенітенціарної служби України в Харківській області (№27), де він працював на посаді інспектора відділу режиму та охорони.
Відповідно до наказу № 24о/с від 06.02.2015 р. лейтенанта внутрішньої служби ОСОБА_1 призначено інспектором відділу режиму і охорони Харківського СІЗО УДПС України в Харківській області з посадовим окладом 625 грн., увільнивши його від посади оперуповноваженого оперативно відділу Жовтневської ВК №17 - спеціалізованої туберкульозної лікарні з 06.02.2016 р. (а.с.11).
Позивач подав власний розрахунок сум індексації за період з травня 2015 по лютий 2016 і вважає, що відповідач повинен виплатити за цей період індексацію в сумі 6042,54 грн.
22 травня 2015 року Харківський слідчий ізолятор було реорганізовано в Харківську установу виконання покарань управління Державної пенітенціарної служби України в Харківській області (№27). В зв'язку з цим, наказом управління Державної пенітенціарної служби України в Харківській області «Про особовий склад» № 139 о/с від 18 вересня 2015 року позивач був прийнятий до Харківської установи виконання покарань (№27) інспектором відділу режиму і охорони, відповідно до поданого ним рапорту, з іспитовим строком шість місяців, та увільнений від посади у Харківському слідчому ізоляторі.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про оплату праці» заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу.
Статтею 33 Закону України «Про оплату праці» встановлено, що в період між переглядом розміру мінімальної заробітної плати індивідуальна заробітна плата підлягає індексації згідно з чинним законодавством.
Індексація заробітної плати здійснюється на підставі Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» (в редакції від 1 січня 2003 року), згідно з нормами ст. ст. 1, 2 якого індексація грошових доходів населення - це встановлений законами та іншими нормативно-правовими актами України механізм підвищення грошових доходів населення, що дає можливість частково або повністю відшкодовувати подорожчання споживчих товарів й послуг. Об'єктом індексації грошових доходів населення є оплата праці (грошове забезпечення) як грошовий дохід громадян, одержаний ними в гривнях на території України і який не має разового характеру.
Згідно з ч. ч. 1-4 ст. 4 Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» індексація грошових доходів населення проводиться в разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який установлюється в розмірі 101 %. Обчислення індексу споживчих цін для індексації грошових доходів населення провадиться наростаючим підсумком, починаючи з місяця введення в дію цього Закону. Для проведення подальшої індексації грошових доходів населення обчислення індексу споживчих цін починається за місяцем, у якому індекс споживчих цін перевищив поріг індексації, зазначений у частині першій цієї статті. Підвищення грошових доходів населення у зв'язку з індексацією здійснюється з першого числа місяця, що настає за місяцем, у якому опубліковано індекс споживчих цін.
На підставі ч. 5 ст. 4 Закону України «Про індексацію грошових доходів населення», в разі якщо грошові доходи населення підвищено з урахуванням прогнозного рівня інфляції випереджаючим шляхом, при визначенні обсягу підвищення грошових доходів у зв'язку з індексацією враховується рівень такого підвищення у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п. 1-1 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 року № 1078, обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації грошових доходів населення провадиться наростаючим підсумком починаючи з 06 березня 2003 року (дати опублікування Закону України від 06 лютого 2003 року «Про внесення змін до Закону України «Про індексацію грошових доходів населення»).
Відповідно до п. 5 Порядку індексації грошових доходів населення, затвердженого Постановою КМУ від 17.07.2003 року ( із змінами та доповненнями в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) у разі підвищення розмірів мінімальної заробітної плати, пенсії, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, стипендій, а також у разі зростання грошових доходів населення без перегляду їх мінімальних розмірів місяць, в якому відбулося підвищення, вважається базовим при обчисленні індексу споживчих цін для індексації грошових доходів населення. У базовому місяці значення індексу споживчих цін приймається за 1 або 100 відсотків. Індексація грошових доходів, отриманих громадянами за цей місяць, не провадиться. З наступного місяця здійснюється обчислення наростаючим підсумком індексу споживчих цін для проведення подальшої індексації.
Грошове забезпечення осіб рядового і начальницького складу установ виконання покарань здійснюється відповідно до Закону України «Про Державну кримінально-виконавчу службу України», Законом України "Про Національну поліцію", постанови Кабінету Міністрів України №1078 від 17 липня 2003 року, постанови Кабінету Міністрів України №1294 від 7 листопада 2007 року та Наказу Державного департаменту України з питань виконання покарань №222 від 07.10.2009 року.
Відповідно до абзацу 3 пункту 101 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядку проведення індексації грошових доходів населення» №1078 від 17.07.2003 року із змінами внесеними від 29.01.2014 року обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації заробітної плати новоприйнятих працівників здійснюється з місяця прийняття працівника на роботу. Відповідно до ст. 97 Кодексу законів про працю України форми i системи оплати працi, норми працi, розцiнки, тарифнi сiтки, ставки, схеми посадових окладiв, умови запровадження та розмiри надбавок, доплат, премiй, винагород та iнших заохочувальних, компенсацiйних i гарантiйних виплат встановлюються пiдприємствами, установами, органiзацiями самостiйно у колективному договорi з дотриманням норм i гарантiй, передбачених законодавством, генеральною та галузевими (регiональними) угодами. Якщо колективний договiр на пiдприємствi, в установi, органiзацiї не укладено, власник або уповноважений ним орган зобов'язаний погодити цi питання з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником), що представляє iнтереси бiльшостi працiвникiв, а у разi його вiдсутностi - з iншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом.
Оскільки в Харківській установі виконання покарань (№27) існує колективний договір, який передбачає відносини всіх співробітників - членів профспілки, з установою, після проведення організаційно-штатних заходів, відповідно до статті 97 Кодексу законів про працю, внесено зміни до колективного договору і прописано в ньому базовий місяць для нарахування індексації, а саме липень 2015 року, що було узгоджене з Управлінням праці та соціального захисту населення адміністрації Жовтневого району Харківської міської ради.
Відповідачем надано письмовий розрахунок нарахування індексації ОСОБА_1, згідно якого:
Липень 2015 року - базовий місяць, індексація не проводиться.
Серпень 2015 року - індекс буде приймати участь в розрахунках при його опублікуванні у вересні.
Вересень 2015 року - зрівнюється опублікованний індекс за серпень - 99,2, він меньший ніж 101 %, відповідно право на індексацію у ОСОБА_1 не настало.
Жовтень 2015 року - береться індекс за вересень в розмірі 102,3;
приймає участь в розрахунках індекс за серпень в розмірі 99,2;
індекси перемножуються 101,4816, округлюється до 101,5, він більше, ніж 101% відповідно право на індексацию є.
101,5-100( 100% береться за 1) =1,5 - розмір перевищення порога інфляції.
Індексований дохід 1368,00 грн помножується на розмір перевищення порога інфляції.
Розмір індексації 20,52.
Разом з цим відбувається підвищення постійних складових грошового забезпечення на 114,00 грн. Таким чином жовтень став новим базовим місяцем внаслідок перевищення суми підвищення доходу над розміром індексації.
Листопад 2015 року - приймає участь в розрахунках індекс за грудень.
Разом з цим відбувається підвищення постійних складових грошового забезпечення на 9,00 грн., що більше суми індексації. Таким чином листопад став новим базовим місяцем внаслідок перевищення суми підвищення доходу над розміром індексації.
Грудень 2015 - индекс буде приймати участь в розрахунках при його опублікуванні у січні.
Січень 2016 - відбулися зміни в законодавстві ( п. 21 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 24.12.2015 року ), збільшився рівень порога інфляції - 103%.
індекс инфляції за грудень - 100,7. Він меньше, ніж 103%, відповідно право на індексацію не настало.
Суд приймає вищенаведений розрахунок відповідача до уваги, оскільки він відповідає вимогам чинного законодавства і не спростований належними та допустимими доказами з боку позивача.
Отже, виплата грошового забезпечення та відповідно нарахування індексації ОСОБА_1 проводилась вчасно, в повному обсязі з дотриманням вимог діючого законодавства України, а тому суд відмовляє ОСОБА_1 в задоволенні позову.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 17, 70, 158, 160, 161-163 КАС України, ч.6 ст. 122, ст.ст. 247, 287-289 КУпАП, ст. 95, ч.1 ст. 116 КЗпП України, ст. 33 Закону України «Про оплату праці», ст. 2, 4, 5 Закону України «Про індексацію грошових доходів населення», суд -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Харківської установи виконання покарань управління Державної пенітенціарної служби України в Харківській області (№27) про визнання дій незаконними та стягнення недоотриманої суми індексації заробітної плати - відмовити.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Балаклійський районний суд Харківської області шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання її копії апеляційної скарги.
СУДДЯ