Зіньківський районний суд Полтавської області
Справа № 530/1721/16-а
Номер провадження 2-а/530/4/17
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03.05.2017 року м. Зіньків
Зіньківський районний суд Полтавської області в складі головуючого судді Дем'янченка С.М., секретарі Тараненко Т.І. розглянувши в відкритому судовому засіданні адміністративний позов ОСОБА_1 до Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області про визнання рішення Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області протиправним, скасування його та поновлення на роботі ,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до Зіньківського районного суду Полтавської області з позовом до Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області про визнання рішення Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області протиправним, скасування його та поновлення на роботі.
З позову вбачається, що 25 жовтня 2015 року відбулися вибори до місцевих рад, позивач ОСОБА_1 був обраний територіальною громадою сіл: Загрунівка, Романівка, Сулими Зіньківського району Полтавської області, на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування в порядку, визначеному законом, сільським головою та став здійснювати свої повноваження на постійній основі. Позивач зазначає, що свої обов'язки та повноваження, передбачені ч.4 ст.42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» він виконував сумлінно та у відповідності з вимогами закону і на його адресу скарг від виборців не надходило. 23 вересня 2016 року з ініціативи секретаря Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області ОСОБА_3 відбулася позачергова дев'ята сесія сьомого скликання Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області на якій вирішилося питання висловити ОСОБА_1, як сільському голові недовіру. В цей же день, як вбачається з запису в трудовій книжці ОСОБА_1 був звільнений з посади Загрунівського сільського голови Зіньківського району Полтавської області в зв'язку з достроковим припиненням повноважень сільського голови згідно ст.79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та ст. 20 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування». Позивач ОСОБА_1 вважає рішення дев'ятої позачергової сесії сьомого скликання Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області від 23 вересня 2016 року протиправним та таким що підлягає скасуванню, оскільки не містить ніяких даних про те, що перебуваючи на посаді сільського голови ОСОБА_1 порушував Конституцію та закони України, обмежував права чи свободи громадян, не забезпечував здійснення наданих йому законом повноважень. За час роботи на посаді сільського голови він жодного разу до дисциплінарної та адміністративної відповідальності не притягувався. За час роботи на посаді сільського голови не приймав рішень та розпоряджень, які були оскаржені та опротестовані і не визнавалися як протиправні компетентними органами. Враховуючи вищевикладене позивач просить визнати рішення Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області від 23 вересня 2016 року про висловлення недовіри сільському голові Загрунівської сільської ради ОСОБА_1 та дострокове припинення його повноважень протиправним, скасувати дане рішення та поновити його на роботі сільського голови.
В судовому засіданні представник позивача ОСОБА_1 за довіреністю ОСОБА_4позовні вимоги підтримав, послався на обставини викладені в позовній заяві, представники відповідача Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області за довіреністю ОСОБА_3 та адвокат ОСОБА_5 позовні вимоги не визнали, послалися на заперечення, щодо відмови в задоволенні позовних вимог, яке приєднано до матеріалів справи (а.с.23-28).
Суд, прийнявши до уваги пояснення представника позивача ОСОБА_1 за довіреністю ОСОБА_4, представників відповідача Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області за довіреністю ОСОБА_3 та адвоката ОСОБА_5,пояснення свідків ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, вивчивши та проаналізувавши всі докази в їх сукупності, приходить до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 про визнання рішення Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області протиправним, скасування його та поновлення на роботі задоволенню не підлягають з наступних підстав.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах своїх повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілям, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь в процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 народився ІНФОРМАЦІЯ_1 в селі Сулими Зіньківського району Полтавської області (а.с.4-5). Згідно записів трудової книжки ОСОБА_1, останній 06.11.2015 року обраний на посаду сільського голови Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області. 23.09.2016 року звільнений з посади Загрунівського сільського голови Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області в зв'язку з достроковим припиненням повноважень сільського голови, рішення дев'ятої позачергової сесії сьомого скликання Загрунівської сільської ради від 23 вересня 2016 року (а.с.7). Рішенням дев'ятої сесії сьомого скликання Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області від 23 вересня 2016 року: висловлено недовіру сільському голові Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області ОСОБА_1 Припинено достроково повноваження сільського голови Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області ОСОБА_1 Бухгалтеру провести розрахунки згідно чинного законодавства та забезпечити складання акту, щодо передачі ОСОБА_1 матеріальних цінностей до Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області. Секретарю ради видати трудову книжку ОСОБА_1 (а.с.8). 06.09.2016 року депутати Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області звернулися з листом до сільського голови Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області про скликання сесії з питань соціально-економічного розвитку сіл Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області (а.с.20). 20.09.2016 року депутати Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області звернулися з листом до секретаря Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області ОСОБА_3 про скликання сесії на 23.09.2016 року та включити до порядку денного питання: про соціально-економічний розвиток сіл Загрунівка, Романівка,ОСОБА_10 Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області про висловлення недовіри сільському голові Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області ОСОБА_1( а.с.21).
Рішення Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області дев'ятої сесії сьомого скликання від 23 вересня 2016 року «Про висловлення недовіри сільському голові Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області ОСОБА_1» є законним та обґрунтованим, а тим більше є волевиявленням територіальної громади села. В свою чергу позивач не забезпечував належним чином виконання наданих йому повноважень, в ході роботи не міг знайти порозуміння з виконавчим апаратом сільської ради та умисно не реагував на зауваження депутатів, щодо не цільового використання бюджетних коштів. Крім цього ОСОБА_1 умисно не виконував вимоги депутатів, щодо скликання сесії, а намагався самостійно без присутності депутатів приймати рішення в яких особисто зацікавлений. 23 вересня 2016 року в день проведення сесії, сільський голова в черговий раз умисно та без поважних причин був відсутній на робочому місці про, що складено відповідний акт. Посилання позивача, що сесія проведена незаконно не відповідає дійсності, так як ч. ч. 6, 7 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», де зазначено, що сесія сільської ради, повинна бути також скликана за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради», скликається - секретарем сільської, селищної ради, так, як на протязі двох тижнів ОСОБА_1 не виконав вимоги депутатів. Відповідно до протоколу дев'ятої сесії сьомого скликання від 23.09.2016 року чітко вирішено поставлені питання, зокрема щодо висловлення недовіри сільському голові, що передбачено п.10 ч. 1 ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні". На думку депутатів сільський голова не забезпечує здійснення наданих йому повноважень та порушує законодавство України (а.с.42-51).
З протоколу засідання дев'ятої сесії Загрунівської сільської ради сьомого скликання від 23 вересня 2016 року,вбачається, що на засіданні даної сесії на порядок денний ставили питання "Про дострокове припинення повноважень сільського голови ОСОБА_1" за що проголосували ТАК - 10 голосів, Ні - 1 голос (а.с. 40-51,115-120). З акту від 27.03.2017 року секретаря та депутатів Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області вбачається, що в ксерокопії протоколу дев'ятої (позачергової) сесії Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області від 23.09.2016 року, невірним являється 2 листок протоколу з списком присутніх депутатів ( помилково зазначено в списку 9 осіб замість 11 осіб (а.с.115-120).
Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" (з змінами та доповненнями) відповідно до Конституції України, визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні,засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
Статтею 1 Закону надано такі визначення - районні та обласні ради - органи місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст; правомочний склад ради - кількість депутатів, обраних до відповідної ради, повноваження яких визнано і не припинено в установленому законом порядку, яка становить не менш як дві третини від загального складу ради;
Відповідно до частини 1 статті 12 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідно села (добровільного об'єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста, а частиною 5 статті 1 Закону встановлено, що на сільських, селищних, міських голів поширюються повноваження та гарантії депутатів рад, передбачені законом про статус депутатів рад, якщо інше не встановлено законом.
Пунктом 10 частини 1 статті 26 Закону Україні "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішується питання прийняття рішення про недовіру сільському, селищному, міському голові.
Так, відповідно до частини 1 статті 42 Закону, повноваження сільського, селищного, міського голови починаються з моменту оголошення відповідною сільською, селищною, міською виборчою комісією на пленарному засіданні ради рішення про його обрання. Повноваження сільського, селищного, міського голови закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на наступних чергових місцевих виборах, або, якщо рада не обрана, з моменту вступу на цю посаду іншої особи, обраної на наступних місцевих виборах, крім випадків дострокового припинення його повноважень відповідно до частин першої та другої статті 79 цього Закону, а в частині 4 статті 42 Закону визначено, що сільський, селищний, міський голова: 1) забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади; 2) організує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету; 3) підписує рішення ради та її виконавчого комітету; 4) вносить на розгляд ради пропозицію щодо кандидатури на посаду секретаря ради; 5) вносить на розгляд ради пропозиції про кількісний і персональний склад виконавчого комітету відповідної ради; 6) вносить на розгляд ради пропозиції щодо структури виконавчих органів ради, апарату ради та її виконавчого комітету, їх штатів, встановлених відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України; 7) здійснює керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету; 8) скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради; 9) забезпечує підготовку на розгляд ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень ради з інших питань, що належать до її відання; оприлюднює затверджені радою програми, бюджет та звіти про їх виконання; 10) призначає на посади та звільняє з посад керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, крім керівників дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів; 11) скликає загальні збори громадян за місцем проживання; 11.1) вносить на розгляд ради пропозиції про утворення спеціалізованої установи з надання безоплатної первинної правової допомоги; 11.2) вносить на розгляд ради пропозиції щодо кандидатури на посаду керівника установи з надання безоплатної первинної правової допомоги; 12) забезпечує виконання рішень місцевого референдуму, відповідної ради, її виконавчого комітету; 13) є розпорядником бюджетних коштів, використовує їх лише за призначенням, визначеним радою; 14) представляє територіальну громаду, раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами, а також у міжнародних відносинах відповідно до законодавства; 15) звертається до суду щодо визнання незаконними актів інших органів місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, які обмежують права та інтереси територіальної громади, а також повноваження ради та її органів; 16) укладає від імені територіальної громади, ради та її виконавчого комітету договори відповідно до законодавства, а з питань, віднесених до виключної компетенції ради, подає їх на затвердження відповідної ради; 17) веде особистий прийом громадян; 18) забезпечує на відповідній території додержання законодавства щодо розгляду звернень громадян та їх об'єднань; 18.1) бере участь у здійсненні державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності в межах та у спосіб, встановлені Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності"; 19) здійснює інші повноваження місцевого самоврядування, визначені цим та іншими законами, якщо вони не віднесені до виключних повноважень ради або не віднесені радою до відання її виконавчих органів; 20) видає розпорядження у межах своїх повноважень.
Відповідно частини 6 статті 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні, при здійсненні наданих повноважень сільський, селищний, міський голова є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед територіальною громадою, відповідальним - перед відповідною радою, а з питань здійснення виконавчими органами ради повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади.
Відповідно до частини 1 статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради, а частиною 7 статті 46 даного Закону, встановлено, що сесія сільської, селищної, міської, районної у місті ради повинна бути також скликана за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, а сесія районної, обласної ради - також за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради або голови відповідної місцевої державної адміністрації.
Так, депутатами Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області є ОСОБА_11, ОСОБА_3, ОСОБА_12, ОСОБА_10, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_7, ОСОБА_18, ОСОБА_19.(а.с.125). Згідно Листа від 06 вересня 2016 року, 5 депутатів Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_15, ОСОБА_18,ОСОБА_17 (більше одної третини від загального складу відповідної ради) звернулися до сільського голови Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області ОСОБА_1 з проханням про скликання засідання сесії сільської ради ( а.с.20). Листом від 20 вересня 2016 року, 5 депутатів Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_15, ОСОБА_18, ОСОБА_17 (більше одної третини від загального складу відповідної ради) звернулися до секретаря Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області ОСОБА_3 з проханням про скликання засідання сесії сільської ради на 23 вересня 2016 року о 9 год. 30 хв. з порядком денним : 1. Про соціально-економічний розвиток сіл Загрунівка, Романівка, Сулими, Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області. 2.Про висловлення недовіри сільському голові Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області ОСОБА_1 (а.с.21).
Закон України "Про статус депутатів місцевих рад", визначає правовий статус депутата сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - місцева рада) як представника інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та рівноправного члена місцевої ради, встановлює гарантії депутатської діяльності та порядок відкликання депутата місцевої ради.
Згідно статті 3 даного Закону, депутат місцевої ради є повноважним і рівноправним членом відповідної ради - представницького органу місцевого самоврядування. Депутат місцевої ради відповідно до цього Закону наділяється всією повнотою прав, необхідних для забезпечення його реальної участі у діяльності ради та її органів.
Відповідно до частини 1 та 2 статті 49 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", повноваження депутата ради починаються з моменту офіційного оголошення відповідною територіальною виборчою комісією на сесії ради рішення про підсумки виборів та визнання повноважень депутатів і закінчуються в день першої сесії ради нового скликання. Повноваження депутата можуть бути припинені достроково у випадках, передбачених законом. Рада невідкладно інформує відповідну територіальну виборчу комісію про дострокове припинення повноважень депутата ради. Депутат представляє інтереси всієї територіальної громади, має всю повноту прав, що забезпечують його активну участь у діяльності ради та утворюваних нею органів, несе обов'язки перед виборцями, радою та її органами, виконує їх доручення. Депутат, крім секретаря ради, повинен входити до складу однієї з постійних комісій ради.
Так, відповідно до статті 18 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", депутат місцевої ради зобов'язаний : 1) додержуватися Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, регламенту ради та інших нормативно-правових актів, що визначають порядок діяльності ради та її органів; 2) брати участь у роботі ради, постійних комісій та інших її органів, до складу яких він входить, всебічно сприяти виконанню їх рішень; 3) виконувати доручення ради, її органів, сільського, селищного, міського голови чи голови ради; інформувати їх про виконання доручень, а відповідно до частини 2 статті 19 цього Закону депутат місцевої ради має право, зокрема : обирати і бути обраним до органів відповідної ради; офіційно представляти виборців у відповідній раді та її органах; пропонувати питання для розгляду їх радою та її органами; вносити пропозиції і зауваження до порядку денного засідань ради та її органів, порядку розгляду обговорюваних питань та їх суті; ... порушувати питання про недовіру сільському, селищному, міському голові, розпуск органів, утворених радою, та звільнення посадових осіб місцевого самоврядування та інше.
Частиною 2 статті 79 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що повноваження сільського, селищного, міського голови можуть бути також достроково припинені, якщо він порушує Конституцію або закони України, права і свободи громадян, не забезпечує здійснення наданих йому повноважень, а відповідно до частини 3 статті 79 даного Закону, повноваження сільського, селищного, міського голови за наявності підстав, передбачених абзацом першим частини другої цієї статті, можуть бути припинені достроково за рішенням місцевого референдуму або за рішенням відповідної ради, прийнятим шляхом таємного голосування не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради.
Щодо процедури проведення голосування 23 вересня 2016 року стосовно вирішення питання про недовіру голові Загрунівської сільської ради ОСОБА_1 то необхідно звернути увагу на те, що згідно статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" у разі немотивованої відмови сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті, районної, обласної ради або неможливості його скликати сесію ради сесія скликається: сільської, селищної, міської ради - секретарем сільської, селищної, міської ради; районної у місті, районної, обласної ради - відповідно заступником голови районної у місті, районної ради чи першим заступником, заступником голови обласної ради. У цих випадках сесія скликається: 1) якщо сесія не скликається сільським, селищним, міським головою (головою районної у місті, районної, обласної ради) у строки, передбачені цим Законом; 2) якщо сільський, селищний, міський голова (голова районної у місті, районної, обласної ради) без поважних причин не скликав сесію у двотижневий строк після настання умов, передбачених частиною сьомою цієї статті. Відповідно до частини 11 статті 46 даного Закону, сесію сільської, селищної, міської ради відкриває і веде відповідно сільський, селищний, міський голова, а у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, - секретар ради; сесію районної у місті, районної, обласної ради - голова ради або відповідно заступник голови районної у місті, районної ради чи перший заступник, заступник голови обласної ради. У випадку, передбаченому частиною восьмою цієї статті, сесію відкриває за дорученням групи депутатів, з ініціативи якої скликана сесія, один з депутатів, що входить до її складу, а веде за рішенням ради - один з депутатів цієї ради.
Частинами 12 та 13 статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування" встановлено, що сесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради. Пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися сільським, селищним, міським головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом ради, головою місцевої державної адміністрації, головою районної, обласної ради, загальними зборами громадян. Пропозиції щодо прийняття рішень, які відповідно до закону є регуляторними актами, вносяться з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Так, з Протоколу дев'ятої сесії Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області сьомого скликання від 23 вересня 2016 року, в якому зазначено, що в цей день створено лічильну комісію; проведено таємне голосування; після чого затверджено протокол №3 лічильної комісії про результати таємного голосування з питань дострокового припинення повноважень сільського голови Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області ОСОБА_1, достроково припинені повноваження сільського голови з 23 вересня 2016 року, а виконання обов'язків сільського голови покладено на секретаря Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області ОСОБА_3 Також, з даного протоколу вбачається, що в таємному голосуванні з 11 депутатів було присутні 11, тобто під час засідання дев'ятої сесії сьомого скликання Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області 23 вересня 2016 року були присутні більше половини депутатів від загального складу ради, що відповідає Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах своїх повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілям, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь в процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Так, судом встановлено,що відповідно до протоколу дев'ятої сесії Загрунівської сільської ради з питань соціально-економічного розвитку сіл Загрунівка, Романівка, Сулими про висловлення недовіри сільському голові та ситуацію, яка склалася 21.09.2016 року перед приміщенням Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області від 23 вересня 2016 року, ОСОБА_1 не забезпечує здійснення наданих йому повноважень та порушує Конституцію та Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні". Суд приймає до уваги акт від 27.03.2017 року секретаря та депутатів Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області,що в ксерокопії протоколу дев'ятої (позачергової) сесії Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області від 23.09.2016 року, невірним являється 2 листок протоколу з списком присутніх депутатів ( помилково зазначено в списку 9 осіб замість 11 осіб (а.с.115-120) і вважає, що в протоколі було допущено технічну помилку, оскільки вона підтверджена кількістю використаних бюлетенів, які були досліджені в судовому засіданні.
У свою чергу позивачем ОСОБА_1 в судовому засіданні не доведено факт того, що при розгляді питання сесією Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області про дострокове припинення повноважень сільського голови ОСОБА_1 було проведено з порушенням процедури та порядку його розгляду.
На підставі вищевикладеного, повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, суд приходить до висновку, що в задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області про визнання рішення Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області протиправним,скасування його та поновлення на роботі - необхідно відмовити.
Керуючись ст.ст. 18, 71, 99, 102, 158- 163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, ст.ст. 12, 26, 42, 46, 49, 79 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст.ст. 3, 18 Закону України" Про статус депутатів місцевих рад", суд, -
п о с т а н о в и в :
В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області про визнання рішення дев'ятої позачергової сесії сьомого скликання Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області від 23 вересня 2016 року протиправним, скасування його та поновлення на роботі - відмовити в повному обсязі.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Зіньківський районний суд Полтавської області. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови в письмовому провадженні - протягом десяти днів з дня отримання постанови.
Постанова набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст виготовлено 03.05.2017 року.
Суддя -