open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
7 Справа № 751/11448/16-а
Моніторити
emblem
Справа № 751/11448/16-а
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /12.05.2021/ Новозаводський районний суд м.Чернігова Ухвала суду /16.04.2021/ Новозаводський районний суд м.Чернігова Постанова /09.11.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /08.11.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /22.10.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.05.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /07.04.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /15.03.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.02.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.02.2017/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /13.02.2017/ Новозаводський районний суд м.Чернігова Постанова /08.02.2017/ Новозаводський районний суд м.Чернігова Постанова /25.01.2017/ Новозаводський районний суд м.Чернігова Ухвала суду /28.12.2016/ Новозаводський районний суд м.Чернігова
Справа№751/11448/16-а

Провадження №2-а/751/11/17

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 січня 2017 року м. Чернігів

Новозаводський районний суд міста Чернігова

у складі: головуючого-судді Косач І.А.,

при секретарі Летяга М.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Чернігівського об'єднаного Управління Пенсійного фонду України про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

27.12.16. позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Чернігівського об'єднаного Управління Пенсійного фонду України, який заявою від 12.01.17. уточнив (а.с.22), в якому просив визнати неправомірними дії Чернігівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України про призначення йому довічного грошового утримання судді у відставці у розмірі 80 % суддівської винагороди; зобов'язати Чернігівське об'єднане управління Пенсійного фонду України перерахувати та призначити ОСОБА_1, починаючи з жовтня 2016 р., довічне грошове утримання у розмірі 87 % грошового утримання судді, який працює на відповідній посаді, без обмежень граничного розміру довічного грошового утримання, виплатити різницю між належною до сплати сумою довічного грошового утримання судді у відставці та фактично виплаченою; визнати неправомірними дії Чернігівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України про відмову у перерахунку щомісячного довічного грошового утримання судді у відставці у зв'язку з підвищенням суддівської винагороди; зобов'язати Чернігівське об'єднане управління Пенсійного фонду України перерахувати та призначити ОСОБА_1, починаючи з грудня 2016 р., довічне грошове утримання судді у відставці, виходячи з мінімальної заробітної плати в розмірі 1600 грн., згідно з довідкою господарського суду Чернігівської області від 01.12.2016р. № 06-23/1840/16, виплатити різницю між належною до сплати сумою довічного грошового утримання судді у відставці та фактично виплаченою; судовий збір покласти на відповідача.

Свої вимоги обґрунтовує тим, що указом президента України від 11.11.2003 року він був призначений на посаду судді господарського суду Чернігівської області строком на 5 років, а постановою Верховної ради України від 05.02.2009 року його обрано на посаду судді безстроково. Постановою ВР України від 22.09.2016 року № 1600-V-ІІІ його звільнено з посади судді господарського суду Чернігівської області у зв'язку з поданням заяви про відставку, тому має право на отримання довічного грошового утримання та його перерахунок.

Позивач звернувся до Чернігівського об'єднаного Управління Пенсійного фонду України про призначення йому щомісячного грошового утримання судді, яке було нараховано у розмірі 80 % суддівської винагороди, замість 87 %, у зв'язку з чим він звернувся до суду.

Позивач в судове засідання не з'явився, про день та час розгляду справи повідомлений належним чином (а.с.20). До суду від нього надійшла заява, згідно якої просить справу за його позовом розглянути без його участі, позов підтримує, просить задовольнити (а.с.34).

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про день та час розгляду справи повідомлений належним чином (а.с.25). До суду подали заперечення на адміністративний позов (а.с.26) та додаткові заперечення (а.с.32), в яких просять в задоволенні позову відмовити в повному обсязі, справу розглянути без участі представника управління.

Відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Вивчивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлені такі факти і відповідні їм правовідносини.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 працював на посаді судді господарського суду Чернігівської області з 17.11.2003 року по 30.09.2016 року (а.с.7).

Відповідно до вимог п. 25 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про судоустрій та статус суддів» Закон від 02.06.2016 № 1402-VIII в інших випадках, коли суддя йде у відставку після набрання чинності цим Законом, розмір щомісячного довічного грошового утримання становить 80 відсотків суддівської винагороди, обчисленої відповідно до положень Закону України "Про судоустрій і статус суддів" (Відомості Верховної Ради України, 2010 р., №№ 41-45, ст. 529; 2015 р., № 18-20, ст. 132 із наступними змінами). За кожний повний рік роботи на посаді судді понад 20 років розмір щомісячного довічного грошового утримання збільшується на два відсотки грошового утримання судді, але не може бути більшим ніж 90 відсотків суддівської винагороди судді, обчисленої відповідно до зазначеного Закону.

Згідно розрахунку стажу судді, який дає право на відставку та отримання щомісячного довічного грошового утримання судді у відставці та подання про встановлення щомісячного довічного грошового утримання судді у відставці від 03.10.2016 року № 05-20/1469/16 зарахований стаж судді ОСОБА_1, який надає право на отримання довічного грошового утримання становить 23 роки 7 місяців 28 днів, таким чином щомісячний розмір довічного грошового утримання повинен складати 86 % суддівської винагороди діючого судді (а.с.7-8).

Згідно довідки господарського суду Чернігівської області від 01.12.2016 року № 06-23/1840/16, заробітна плата, яка враховується при призначенні (перерахунку) довічного грошового утримання суддям у відставці з 01 грудня 2016 року склала 24000,00 грн. (а.с.23).

01.12.16. позивач звернувсь до Чернігівського об'єднаного Управління Пенсійного фонду України з заявою про перерахунок щомісячного грошового утримання судді у відставці відповідно до ЗУ «Про судоустрій та статус суддів», до якої додав довідку господарського суду Чернігівської області від 01.12.2016 року № 06-23/1840/16 (а.с.11).

Листом від 19.12.16. № 24052/05 Чернігівське об'єднане Управління Пенсійного фонду України повідомило позивачу про відсутність правових підстав для здійснення перерахунку довічного грошового утримання судді у відставці; зазначено, що з 01 січня 2017 року набуває чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України», яким пункт 25 Прикінцевих та перехідних положень Закону Кураїни «Про судоустрій та статус суддів» доповнено положенням, що тимчасово, по 31.12.2017 року максимальний розмір щомісячного грошового утримання судді у відставці не може перевищувати 10740 грн., а тому проведення перерахунку вважає недоцільним (а.с.14).

Відмова відповідача в задоволенні заяви ОСОБА_1 про перерахунок щомісячного довічного грошового утримання судді у відставці є необґрунтованою, прийнятою без врахування норм Конституції України, Закону України «Про судоустрій і статус суддів», у редакції Закону України від 12 лютого 2015 року № 192- VIII «Про забезпечення права на справедливий суд», якими визначені гарантії незалежності суддів, що мають суттєве значення при вирішенні цього питання.

Згідно ч. 1 ст. 126 Конституції України, незалежність і недоторканність суддів гарантується Конституцією і Законами України.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частини 2 статті 152 Конституції України закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Рішенням Конституційного Суду України від 03 червня 2013 року № З-рп/201, встановлено, що: «В Основному Законі України незалежність як складова частина конституційного статусу особи та її професійної діяльності визначена лише стосовно суддів і забезпечується, насамперед, особливим порядком їх обрання або призначення на посаду та звільнення з посади (пункт 27 частини першої статті 85,частина четверта, п'ята статті 126, частини третя, четверта статті 127, стаття 128, пункт 1 частини першої статті 131); забороною впливу на них у будь-який спосіб (частина друга статті 126); захистом професійних інтересів суддів (частина шоста статті 127); підкорення суддів при здійсненні правосуддя лише закону (частина перша статті 129); особливим порядком притягнення їх до дисциплінарної відповідальності (пункт 3 частини першої статті 131); державним фінансуванням та належними умовами для фінансування судів і діяльності суддів шляхом визначення у Державному бюджеті України окремо видатків на утримання судів (частина перша статті 130)...» ( абз. 3 п.2.2.).

«Конституційний Суд України враховує попередні правові позиції стосовно гарантій незалежності суддів, викладені ними у рішеннях від 20 березня 2002 року № 5-рп/2002, від 1 грудня 2004 року № 19-рп/2004, від 11 жовтня 2005 року № 8- рп/2005, від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008. Визначені Конституцією України та законами України гарантії незалежності суддів є невід'ємним елементом їх статусу, поширюється на всіх суддів України та є необхідною умовою здійснення правосуддя неупередженим, безстороннім та справедливим судом. Такими гарантіями є надання їм за рахунок держави матеріального забезпечення (суддівська винагорода, пенсія, щомісячне довічне грошове утримання) та надання їм у майбутньому статусу судді у відставці. Право судді у відставці на пенсійне або щомісячне довічне грошове утримання є гарантією незалежного здійснення правосуддя і незалежності працюючих суддів та дає підстави висувати до суддів високі вимоги, зберігати довіру до їх компетентності і неупередженості. Щомісячне довічне грошове утримання судді спрямоване на забезпечення гідного його статусу життєвого рівня, оскільки суддя обмежений у праві заробляти додаткові матеріальні блага, зокрема обіймати будь - які інші оплачувані посади, виконувати іншу оплачувану роботу. Конституційний принцип незалежності суддів означає в тому числі, конституційно обумовлений імператив охорони матеріального забезпечення суддів від його скасування чи зниження досягнутого рівня без відповідної компенсації як гарантію недопущення впливу або втручання у здійснення правосуддя» (абз 5 п.2.2).

Крім того, з 01 грудня 2016 року змінився розмір мінімальної заробітної плати в України, розмір прожиткового мінімуму та розмір грошового утримання працюючого судді, що є підставою для перерахунку призначеного ОСОБА_1 щомісячного довічного грошового утримання відповідно до закону, у зв'язку з чим позивачка звернулася до Чернігівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України з заявою про перерахунок щомісячного довічного грошового утримання судді у відставці з 01 грудня 2016 року відповідно до довідки господарського суду Чернігівської області від 01.12.2016 року № 06-23/1840/16, в розмірі суддівської винагороди.

Судом встановлено, що вказаними доказами встановлений рівень досягнутого ОСОБА_1 матеріального забезпечення судді у відставці, а саме - отримання щомісячного довічного грошового утримання в розмірі 86 % заробітної плати судді, який працює на відповідній посаді, без обмеження граничного розміру щомісячного довічного грошового утримання судді у відставці.

Додаткові гарантії незалежності суддів визначені також у п. 8 ч. 4 ст. 48 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» (№2453-VI від 07.07.2010р.), у редакції Закону України від 12 лютого 2015 року № 192-VIII «Про забезпечення права на справедливий суд», згідно якої незалежність судді забезпечується належним матеріальним та соціальним забезпеченням судді.

Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи, а також фізичні і юридичні особи та їх об'єднання зобов'язані поважати незалежність судді і не посягати на неї (ч.5).

При прийнятті нових законів, або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу визначених Конституцією України гарантій незалежності судді (ч. 6).

Таким чином у відповідача є всі законні підстави для призначення та перерахунку призначеного ОСОБА_1 щомісячного довічного грошового утримання в розмірі 86 % заробітної плати судді, який працює на відповідній посаді.

В абз. 2 п. 7 Рішення від 03.06.2013 року № 3 - рп/2013 Конституційний Суд України зазначив, що право на щомісячне довічне грошове утримання не може бути звужене встановленням обмеження в перерахунку щомісячного довічного грошового утримання судді у відставці, що знижує досягнутий рівень гарантій незалежності суддів, суперечить вимогам ч. 1 ст. 126 Конституції України.

За змістом рішення Конституційного Суду України від 08 червня 2016 року № 4-рп/2016, положення пункту 5 розділу III «Прикінцеві положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» в частині скасування з 1 червня 2015 року норм щодо призначення щомісячного довічного грошового утримання відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» не відповідають частині першій, пункту 9 частини п'ятої статті 126 Конституції України.

Таким чином, вказані положення Конституції України та Законів України проігноровані Чернігівським об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України при розгляді заяви і вирішенні питання про перерахунок та виплату щомісячного довічного грошового утримання судді у відставці з 01 грудня 2016 року, що порушує законні права позивача на належне матеріальне забезпечення судді у відставці та посягає на конституційні гарантії незалежності судді, тобто дії відповідача щодо відмови у задоволенні вказаної частини заяви позивача є неправомірними.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 69-70, 71, 99, 100, 158-160, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, Законом України «Про судоустрій та статус суддів», суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Чернігівського об'єднаного Управління Пенсійного фонду України про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії - задовольнити частково.

Визнати неправомірними дії Чернігівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України про призначення ОСОБА_1 довічного грошового утримання судді у відставці у розмірі 80 % суддівської винагороди та дії щодо відмови у перерахунку щомісячного довічного грошового утримання судді у відставці у зв'язку з підвищенням суддівської винагороди.

Зобов'язати Чернігівське об'єднане управління Пенсійного фонду України перерахувати та призначити ОСОБА_1, починаючи з 01 жовтня 2016 року довічне грошове утримання у розмірі 86 % грошового утримання судді, який працює на відповідній посаді без обмежень граничного розміру довічного грошового утримання, виплатити різницю між належною до сплати сумою довічного грошового утримання судді у відставці та фактично виплаченою.

Зобов'язати Чернігівське об'єднане управління Пенсійного фонду України перерахувати та призначити ОСОБА_1, починаючи з 01 грудня 2016 року, довічне грошове утримання судді у відставці, виходячи з мінімальної заробітної плати в розмірі 1600,00 грн., згідно з довідкою господарського суду Чернігівської області від 01.12.2016 року № 06-23/1840/16, виплатити різницю між належною до сплати сумою довічного грошового утримання судді у відставці та фактично виплаченою.

Стягнути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 551 грн. 20 коп.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Новозаводський районний суд міста Чернігова шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення.

У разі проголошення в судовому засіданні вступної та резолютивної частини постанови, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя І.А. Косач

Джерело: ЄДРСР 64351197
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку