Справа №642/3037/14-а
Провадження №2а/642/25/16
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 березня 2016 р. Ленінський районний суд м. Харкова
у складі:
головуючого Лазарєва А.В.,
секретаря Клименко О.О.,
розглянувши на попередньому судовому засіданні в приміщенні Ленінського районного суду м. Харкова адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області, Департаменту соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації про зобов’язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
04 квітня 2014 р. ОСОБА_1 звернувся до Ленінського районного суду м. Харкова з адміністративним позовом, в якому просив зобов’язати ГУПФ України в Харківській області у відповідності до ст.2 Порядку виконання Постанови КМУ від 20.01.1997 р. №51 вважати його статус учасником ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС 1 категорії з 18.02.2011 р. із записом в пенсійній справі. Провести перерахунок пенсії у відповідності з положеннями: ст.13 Закону України 2011 р. про пенсійне забезпечення військовослужбовців; ст.13 Постанови КМУ від 23.11.2011 р. №1210; збільшення пенсій військовослужбовцям, раніше звільненим з військової служби, яке відбулося 01.07.2012 р., 01.09.2012 р., 01.01.2013 р.; передбаченими іншими діючими документами. На підставі п.3 провести перерахунок виплачених пенсій з 01.01.2012 р..
У позовній заяві позивач зазначив, що він являється пенсіонером міністерства оборони, інвалідом 2-ї групи, громадянином України, що постраждав внаслідок Чернобильської катастрофи, який з 18.02.2011 р. має статут ліквідатора наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 1 категорії. Всі необхідні документи знаходяться в його пенсійній справі в ГУПФУ в Харківській області. Незважаючи на це, починаючи з січня 2012 р. керівники ГУПФУ в Харківській області самочинно, без повідомлення і рішення Департаменту соціального захисту населення ГДА замінив йому статус «ліквідатора наслідків аварії на ЧАЕС» на «потерпілого від аварії» та позбавив його пільг, передбачених Законом України від 2011 р. про пенсійне забезпечення військовослужбовців (ст.13), Постановою КМУ від 23.11.2011 р. №1210 та іншими державними актами. На всі його усні та письмові заяви повідомити підстави таких дій ПФ отримав відповіді, про що завгодно, але не по-суті. З проханням підтвердити його статус, лише після звернення до міністра соціальної політики України, адміністрація ХОДА видало йому посвідчення і вкладку до нього 26.12.2013 р., які підтверджують його статус Учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, який має право на всі пільги цієї категорії громадян.
Відповідно до ст.99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого КАС України або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом своїх прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав.
У відповідності до ст.100 КАС України адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала. Позовна заява може бути залишена без розгляду як на стадії вирішення питання про відкриття провадження в адміністративній справі без проведення судового засідання, так і в ході підготовчого провадження чи судового розгляду справи.
Із наданої позивачем копії листа ГУПФУ в Харківській області №19939-14/20 від 21.12.2012 року вбачається, що його звернення щодо розміру пенсії було розглянуто. В листі вказано, що пенсія йому виплачується в повному обсязі згідно з вимогами чинного законодавства ( а. с. 12 – 13).
Виходячи з положень ст.99 КАС України, право на подачу до суду адміністративного позову за захистом своїх прав та інтересів з приводу пенсії у позивача виникло протягом 6-ти місяців після отримання листа ГУПФУ в Харківській області від 21.12.2012р..
Однак позивач звернувся до адміністративного суду після закінчення шестимісячного строку – лише 04.04.2014 р..
Підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними суд не вбачає.
Виходячи з викладеного суд постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без розгляду за період з 18 лютого 2011 р. по 03 жовтня 2013 р. у зв’язку з пропуском строку звернення до адміністративного суду.
Таким чином на розгляді суду залишається позов ОСОБА_1 за період з 04 жовтня 2013 р..
Керуючись ст. ст. 99, 100 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 за період з 18 лютого 2011 року по 03 жовтня 2014 року залишити без розгляду.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського адміністративного апеляційного суду через Ленінський районний суд м. Харкова протягом 5 днів з дня проголошення ухвали.
Суддя Лазарєв А.В.