Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 грудня 2015 року Справа № П/811/3371/15
Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Дегтярьової С.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом: Агропромислового виробничого приватного підприємства “Украгротехнологія”
до відповідача: Світловодської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області
про скасування податкового повідомлення-рішення,
за участю:
секретаря судового засідання – Черної О.Ю.,
представників:
позивача – ОСОБА_1,
відповідача – ОСОБА_2,
Агропромислове виробниче приватне підприємство “Украгротехнологія” звернулось з позовом до Світловодської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області про скасування податкового повідомлення-рішення №0000642200 від 10 вересня 2015 року, яким позивачу збільшено суму грошового зобов’язання за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 365400,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що не допускав порушень при п.п.39.4.2 п.39.4 ст.39 Податкового кодексу України, а тому вважає податкове повідомлення-рішення таким, що не відповідає чинному законодавству.
Відповідачем до суду подано заперечення на позовну заяву відповідно до змісту якого, позов ним не визнається у повному обсязі з огляду на те, в звітному періоді позивач здійснював контрольовані операції за якими був зобов’язаний подати звіт до 01.05.2015 року.
На підставі ч.3 ст.160 КАС України в судовому засіданні 15.12.2015 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено у строк до 21.12.2015 р., про що повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні.
Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,
ВСТАНОВИВ:
14 серпня 2015 року посадовою особою Світловодської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області проведено позапланову невиїзну перевірку АВПП «Украгротехнологія» з питання несвоєчасного подання Звіту про контрольовані операції за період з 01.01.2014 р. по 31.12.2014 р., за результатами якої складено акт №292/2200/13763834 від 21.08.2015 року, висновками якого, зокрема, є порушення, на думку відповідача п.п.39.4.2 п.39.4 ст.39 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-ІV (із змінами та доповненнями), в частині своєчасності подання звіту про контрольовані операції за 2014 рік (а.с.10-15).
Світловодською ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області на підставі акту перевірки винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення (а.с.9).
В ході розгляду справи встановлено, що грошове зобов’язання за вказаним податковим повідомленням-рішенням винесено податковим органом, у зв’язку з несвоєчасним поданням звіту про контрольовані операції, що є порушенням податкового законодавства, відповідальність за яке передбачено п.120.3 ст.120 Податкового кодексу України.
Суд встановив, що АВПП "Украгротехнологія" здійснювало експорт продукції (кукурудза 3-го класу ненасіннєва для кормових потреб) в Швейцарію згідно контрактів №РSА125-FС від 23.01.2014 р. та №РSА153-FС від 27.03.2014 р., укладених з „ОСОБА_3А.", П/С 2067 49, 2001 Ньовшатель, Швейцарія, врожаю 2013 року, 100% насипом (а.с.27-31). Відвантаження товару здійснено на умовах ОАР - Миколаїв перевантажувальний термінал ТОВ СП „Нібулон" (залізнична станція призначення Миколаїв-Вантажний-Експорт), ціна товару 191,00 дол. США за метричну тону. Загальна сума контракту складає 5921000,00 дол. США (а.с.27-31).
На виконання контракту №РSА125-FС від 23.01.2014 р. АВПП "Украгротехнологія" відвантажено кукурудзу відповідно до наступних вантажно-митних декларацій:
- №504050000/2014/300402 від 28.02.2014 на суму 2011774,73 дол. США - фактурна вартість товару 20090185,99 грн. (а.с.60);
- №504050000/2014/300403 від 28.02.2014 на суму 939147,00 дол. США - фактурна вартість товару 9378603,69 грн. (а.с.59);
- №504050000/2014/300515 від 20.03.2014 на суму 1480668,48 дол. США - фактурна вартість товару 14684973,85 грн. (а.с.58);
- №504050000/2014/300641 від 04.04.2014 на суму 191000,00 дол. США - фактурна вартість товару 2143631,20 грн. (а.с.57);
№504050000/2014/300639 від 04.04.2014 на суму 804964,53 дол. США - фактурна вартість товару 9034277,91 грн. (а.с.56);
- №504050000/2014/300640 від 04.04.2014 на суму 319650,34 дол. США - фактурна вартість товару 3587499,70 грн. (а.с.55).
Загальна вартість відвантаженого товару склала 5747205,08 дол. США, а його фактурна вартість 58 919 172,34 грн.
На виконання контракту від 27.03.2014 №Р8А 153-FС АВПП "Украгротехнологія" (загальна сума контракту складає 542500,00 доларів США), підприємством відвантажено кукурудзу 3 класу, ненасіннєву для кормових потреб, врожаю 2013 року, згідно з вантажно-митною декларацією №504050000/2014/300785 від 29.04.2014 на загальну суму 511610,92 дол. США – фактурна вартість товару 5 810 491,07 грн. (а.с.54).
Таким чином, судом встановлено, що загальна фактурна вартість експортних операцій за період з 01.01.2014 р. по 30.09.2014 р. – складає 64 729 663,41 грн. (58 919 172,34 грн. + 5 810 491,07 грн.).
Згідно п.39.2. Податкового кодексу України, для цілей цього Кодексу контрольованими операціями є операції визначені в підпунктах 39.2.1.1 та 39.2.1.2.
Відповідно до п.п.39.2.1.2 Податкового кодексу України (що діяв в редакції на час виникнення спірних правовідносин) для цілей нарахування податку на прибуток підприємств контрольованими операціями є операції, однією із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі (на території), в якій ставка податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижче, ніж в Україні, або який сплачує податок на прибуток (корпоративний податок) за ставкою на 5 і більше відсоткових пунктів нижчою, ніж в Україні. Перелік таких держав (територій) затверджується Кабінетом Міністрів України. Цей перелік держав (територій) центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, публікує щороку в офіційних друкованих виданнях та на офіційному веб-сайті із зазначенням ставок податку на прибуток (корпоративний податок). Інформація про зміну ставок публікується протягом трьох місяців з моменту такої зміни.
Відповідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25.12.2013 №1042 «Про затвердження переліку держав (територій), у яких ставки нижчі, ніж в Україні», Швейцарська Конфедерація входить до переліку держав (територій), у яких ставки податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижчі, ніж в Україні.
Відповідно до п. 39.2.1.7 пп. 39.2 ст. 39 Податкового кодексу України господарські операції, передбачені, зокрема, підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 цього пункту, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови:
- річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 50 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;
- обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 5 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.
Враховуючи те, що "ОСОБА_3А." (покупець) є нерезидентом, а річний дохід позивача, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 50 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік, а також обсяг господарських операцій АВПП "Украгротехнологія" з "ОСОБА_3А.", визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 5 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік, суд вважає, що вищевказані господарські операції позивача з "ОСОБА_3А." є контрольованими.
Посилання ж позивача на те, що АВПП "Украгротехнологія" не є платником податку на прибуток не може бути взяте до уваги, оскільки для цілей застосування підпункту п.п.39.2.1.2 Податкового кодексу України дана обставина значення не має, виключень для неплатників податку на прибуток така норма не містить.
Відповідно до п.п.39.4.1 п. 39.4 ст.39 Податкового кодексу України для цілей податкового контролю за трансфертним ціноутворенням звітним періодом є календарний рік.
Згідно з п.п.39.4.2 п. 39.4 ст. 39 Податкового кодексу України, платники податків, обсяг контрольованих операцій яких з одним контрагентом перевищує 5 млн. гривень (без урахування податку на додану вартість), зобов’язані подавати звіт про контрольовані операції центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, до 1 травня року, що настає за звітним, засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
Судом встановлено, що позивачем до податкового органу Звіт про контрольовані операції за 2014 рік подано 10.08.2015 року, що позивачем не заперечувалось (а.с.22-23).
Пунктом 11 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України визначено, що штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).
Так, відповідно до п.120.3 ст.120 Податкового кодексу України, що неподання платником податків звіту про контрольовані операції та/або документації з трансфертного ціноутворення або невключення до такого звіту інформації про всі здійснені протягом звітного періоду контрольовані операції відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу тягне за собою накладення штрафу у розмірі, зокрема 300 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, - у разі неподання (несвоєчасного подання) звіту про контрольовані операції.
З огляду на вищевикладене суд вважає, що податкове повідомлення-рішення №0000642200 від 10 вересня 2015 року, винесене податковим органом, яким позивачу збільшено суму грошового зобов’язання за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 365400,00 грн. за несвоєчасне подання звітності є правомірним, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст. 86, 94, 159 – 163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову відмовити.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України – з дня отримання копії постанови у повному обсязі, апеляційної скарги.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду ОСОБА_4