ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 квітня 2015 р.м.ОдесаСправа № 815/724/15
Категорія: 6.1 Головуючий в 1 інстанції: Вовченко О. А.
Судова колегія Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:
Головуючого: Градовського Ю.М.
суддів: Кравченка К.В.
Лук`янчук О.В.
при секретарі Паламарчук Н.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 26 лютого 2015р. по справі за адміністративним позовом заступника прокурора Одеської області до Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Південне регіональне управління Державної прикордонної служби України, ТОВ «Біном-СТ» про визнання протиправними дій та скасування містобудівних умов і обмежень забудови,-
В С Т А Н О В И Л А:
У січні 2015р. заступник прокурора Одеської області звернувся в суд із позовом до Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Південне регіональне управління Державної прикордонної служби України, ТОВ «Біном-СТ» в якому просить:
- визнати протиправними дії Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради щодо видачі 18.11.2014р. за №239 містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки у м.Одесі по вул. Французький бульвар,47;
- скасувати містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки у м.Одесі по вул. Французький бульвар,47, видані 18.11.2014р. Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради за №239, видані Управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради.
В обґрунтування свої вимог позивач посилається на те, що 27.10.2006р. між Південним регіональним управлінням Державної прикордонної служби України та TOB «Біном-СТ» укладено договір генерального підряду та пайової участі, згідно якого TOB «Біном-СТ» зобов`язалось, зокрема, зібрати у повному обсязі вихідні дані для розробки проектно-кошторисної документації щодо забудови земельної ділянки Державної прикордонної служби України по Французькому бульвару, 47 у м.Одесі багатоповерховими житловими будинками.
Рішенням Одеської міської ради від 29.10.2014р. за № 5778-VI військовій частині 2138 Південного регіонального управління Державної прикордонної служби України надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,6га за адресою: м.Одеса, Французький бульвар,47, для розміщення та постійної діяльності прикордонної служби України.
Згідно листа Південного регіонального управління Державної прикордонної служби України від 15.01.2015р. за №14/118 у останньої відсутні будь-які документи про право власності (користування) на земельну ділянку орієнтовною площею 0,6га за адресою: м.Одеса, Французький бульвар,47.
На підставі п.4.4.1 договору генерального підряду та пайової участі та відповідної довіреності 11.11.2014р. до управління архітектури та містобудування Одеської міської ради звернулось TOB «Біном-СТ» із заявою про видачу містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки у м.Одесі по Французькому бульвару, 47.
Позивач зазначає, що незважаючи на відсутність документа, який підтверджував би право власності (користування) відповідною земельною ділянкою, у порушення вимог п.2.2 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, відповідачем 18.11.2014р. Південному регіональному управлінню Державної прикордонної служби України та TOB «Біном-СТ» видані містобудівні умови і обмеження забудови вищевказаної земельної ділянки. Такі дії позивач вважає протиправними, а тому, посилаючись на зазначені обставини просив позов задовольнити.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 26 лютого 2015р. позов задоволено, визнано протиправними дії Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради щодо видачі 18.11.2014р. за №239 містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки у м. Одесі по вул. Французький бульвар,47.
Скасовано містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки у м.Одесі по вул.Французький бульвар, 47, видані 18.11.2014р. Управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради за №239.
В апеляційній скарзі апелянт просить ухвалу суду скасувати, постановити нову ухвалу, якою відмовити у задоволені позову, посилаючись на порушення норм права.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідь судді-доповідача, доводи апеляційної скарги, перевіривши законність та обґрунтованість ухвали суду в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів дійшла до висновку про залишення скарги без задоволення, постанови суду без змін, з наступних підстав.
За правилами ст.200КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Не може бути скасоване правильне по суті рішення суду з одних лише формальних міркувань.
Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради видало 18.11.2014р. містобудівні умови і обмеження за №239 щодо забудови земельної ділянки у м.Одесі по вул. Французький бульвар,47 з порушенням діючого законодавства, оскільки порушений сам порядок видачі цих умов, а також не було підстав для надання та виготовлення таких умов, оскільки міською радою наданий дозвіл на забудову ділянки для прикордонної застави, а не на будівництво багатоквартирного житлового будинку.
Вирішуючи спір судова колегія вважає, що суд першої інстанції повно та об`єктивно дослідив обставини по справі, надані докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює.
Так, судом першої інстанції встановлено, підтверджено матеріалами справи і не спростовано сторонами, що на підставі рішення виконавчого комітету Одеської міської ради №08 від 11 лютого 1952р. (а.с.51) Одеському Червонознаменному Прикордонному загону відведена земельна ділянка площею 0,66га, що розташована в м.Одесі по Французькому бульвару №47 для будівництва прикордонного загону. Спірну земельну ділянку на даний час використовує Державна Прикордонна Служба України, а саме Південне регіональне управління ДПС України.
Начальником Одеського прикордонного загону підготовлене технічне завдання щодо землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі військовій частині НОМЕР_1 за спірною адресою від 31 травня 2006р. (а.с.135-137). Підготовлений висновок управлінням архітектури та містобудування №85/6493 від 27.03.2006р. (а.с.139) про можливість надання у користування спірної земельної ділянки. 31 травня 2006р. складений акт про встановлення в натурі та погодження меж земельної ділянки, що заходиться в фактичному користуванні військової частини № НОМЕР_1 за адресою: АДРЕСА_1 (а.с.141).
Рішенням Одеської міської ради №277 від 10.06.2010р. (а.с.90) наданий дозвіл Південному регіональному управлінню ДПС України на розроблення «Містобудівного обґрунтування та історико-містобудівного обґрунтування розміщення багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями соціально-побутового призначення та паркінгом в АДРЕСА_1 ».
З наведених документів вбачається, що ДПС користується спірною земельною ділянкою без правоустановчих документів, дозвіл органів місцевого самоврядування на початок будівельних робіт щодо багатоповерхового будинку не отримала.
Отже, тільки на підставі рішення Одеської міської ради №5778-УІ від 29.10.2014р. (а.с.18) Південному регіональному управлінню ДПС України наданий дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,6га за спірною адресою, для розміщення та постійної діяльності прикордонної служби України.
Однак, на підставі договору №15-06 від 27 жовтня 2006р. (а.с.10-17) та заяви ТОВ «Біном СТ» №19 від 11.11.2014р. (а.с.22а) про надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки за спірною адресою, управління архітектури та містобудування Одеської міської ради 11 листопада 2014р. підготувало та видало містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за №239 за адресою: м.Одеса, Приморський район, Французький бульвар, 47 для розміщення багатоквартирного десятиповерхового житлового будинку та приміщеннями з обслуговування (а.с.23-28).
Перевіряючи правомірність дій управління архітектури та містобудування Одеської міської ради та виданих містобудівних умов, суд першої інстанції виходив з того, що питання забудови у місті, їх початок та умови, визначаються Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» та «Порядком надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст» Затвердженим Наказом Міністерства Регулювання розвитку, будівництва та житлового-комунального господарства України за №109 від 7.07.2011р.
За правилами ст.26ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» забудова територій міста здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва. Суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів. Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону.
Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.
Проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок після: отримання замовником або проектувальником вихідних даних; розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; затвердження проектної документації; виконання підготовчих та будівельних робіт; прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; реєстрація права власності на об`єкт містобудування.
Як визначено в ст.29 цього Закону, основними складовими вихідних даних є: містобудівні умови та обмеження; технічні умови; завдання на проектування.
Порядком №109 від 7.07.2011р. визначений певний порядок отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок.
Отже, фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва. Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі.
Розгляд заяви і надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх наданні здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом семи робочих днів з дня реєстрації заяви.
У разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні відповідний орган приймає рішення про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень приймається.
В п.2.2 Порядку передбачено, що для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовником додаються: засвідчена в установленому порядку копія документа про право власності (користування) земельною ділянкою; ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; кадастрова довідка з містобудівного кадастру (у разі наявності); черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру - за умови відсутності містобудівного кадастру); фотофіксація земельної ділянки (з оточенням); містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об`єкта будівництва.
Як вбачається з матеріалів справи, на адресу прокуратури Одеської області за №14/118 від 15.01.2015р. надійшов лист з Південного регіонального управління ДПС (а.с.19,20) в якому вказано, що у прикордонної служби відсутні право установчі документи на спірну земельну ділянку, по Французькому бульвару,47. Тим більше, до справи надано рішення Одеської міської ради №5778-УІ від 29.10.2014р. яким тільки наданий дозвіл на розробку проекту відведення спірної земельної ділянки (а.с.18). В рішенні Міської ради вказано цільове призначення земельної ділянки для розміщення та постійної діяльності прикордонного загону.
Отже користувач земельної ділянки на даний час не має правоустановчих документів на земельну ділянку, не має рішення про зміну цільового призначення цієї ділянки, а тому надаючи містобудівні умови та обмеження забудови спірної земельної ділянки управління архітектури та містобудування Одеської міської ради на ці питання уваги не звернуло, та діяло з перевищенням своїх повноважень, та у спосіб, що не передбачений Конституцією України.
Виходячи з наведеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про те, що управління архітектури та містобудування Одеської міської ради не мало підстав для підготування та видачу містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки в м.Одесі по Французькому бульвару,47, оскільки відсутні правоустановчі документи на земельну ділянку, не зміно цільове призначення ділянки під забудову багатоквартирного житлового будинку.
В доводах апеляційної скарги апелянт посилається на неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права. На думку судової колегії, викладені у скарзі доводи не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи порушення норм процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи по суті.
За таких обставин, судова колегія вважає, що постанова суду ухвалена з додержанням норм процесуального та матеріального права, а тому не вбачає підстав для її скасування.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.197,198, 200, 206 КАС України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради - залишити без задоволення.
Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 26 лютого 2015р. залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, однак може бути оскаржена у касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий суддя (підпис) Ю.М.Градовський
Судді (підпис) К.В. Кравченко
(підпис) О.В.Лук`янчук