Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 листопада 2010 р. справа № 2а-25767/10/0570
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: <� година >
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Шальєвої В.А.
при секретарі < Призвище секретаря >
Дєєвій С.В.
за участю представника позивача Асадчого М.В.
представника відповідача Прудникова Р.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судового засідання в м. Донецьку, по вул. 50 Гвардійської дивізії, 17, адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Дзержинську до Державного підприємства «Дзержинськвугілля» про стягнення заборгованості,
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспекція у м. Дзержинську звернулась до суду з адміністративним позовом до Державного підприємства «Дзержинськвугілля» про стягнення податкового боргу, мотивуючи вимоги тим, що відповідач є юридичною особою, перебуває на податковому обліку у податковій інспекції та є платником податків. Відповідач має податкову заборгованість в розмірі 19427437 грн. з податку на прибуток. Вказану суму заборгованості позивач просив стягнути з відповідача.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, надав пояснення, аналогічні позову.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги визнав у повному обсязі, не заперечував проти їх задоволення.
Відповідно до ч. 1 ст. 136 КАС України, позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач – визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.
Частиною 3 ст. 156 КАС України передбачено, що судове рішення у зв’язку з визнанням адміністративного позову ухвалюється за правилами, встановленими ст. 112 КАС України.
Згідно вимог ст. 112 КАС України, зокрема, у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову. Крім того, суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.
Суд приймає визнання відповідачем адміністративного позову, оскільки визнання адміністративного позову відповідачем не суперечить закону та не порушує чиї-небудь права, свободи або інтереси.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню.
У відповідності до ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», завданнями органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі).
Згідно п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об`єднані державні податкові інспекції виконують, зокрема, таку функцію, а саме, подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Таким чином, позивач Державна податкова інспекція у м. Дзержинську є суб`єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах реалізує надані йому Законом України «Про державну податкову службу в Україні» повноваження.
Відповідач Державне підприємство «Дзержинськвугілля» зареєстровано як юридична особа виконавчим комітетом Дзержинської міської ради, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрації від 01.11.2005 року (а.с. 14), Статутом підприємства (а.с. 8-13), перебуває на податковому обліку у Держаній податковій інспекції у м. Дзержинську та є платником податків.
У відповідача існує заборгованість зі сплати податків на суму 19427437 грн., з податку на прибуток.
Податковий борг виник на підставі самостійно задекларованих податкових зобов’язань, поданих до податкового органу декларацій з податку на прибуток № 9004848574 від 08.11.2010 р. на суму податку 19427327 грн., які не були сплачені платником податку у встановлені строки.
Підпунктом 1.3 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов`язань перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлено, що податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Стосовно податку на прибуток підприємств, то відповідно до п. 2.1.1 п. 2.1 ст .2 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» платниками податку на прибуток підприємств є з числа резидентів – суб’єкти господарської діяльності, бюджетні, громадські та інші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спрямовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами. Пунктом 16.4 ст. 16 зазначеного Закону передбачено, що податок на звітний період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом квартального податкового періоду. Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток на звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до п. 6.1 ст. 6 цього Закону.
У відповідності до п. 3 ч. 1 ст. 14 Закону України «Про систему оподаткування», податок на прибуток є загальнодержавним податком.
Відповідно до ст. 67 Конституції України зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування», платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані, зокрема, сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно до п.п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 зазначеного Закону, узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Зазначені заборгованості були узгоджені у встановленому порядку.
У відповідності до п.п. 3.1.1. п. 3.1 ст. 3 Закону України «Про порядок погашення зобов`язань перед бюджетами та державними цільовими фондами», активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
З урахуванням викладених обставин, суд задовольняє позовні вимоги про стягнення податкового боргу та стягує з відповідача заборгованість в розмірі 19427437 грн. з податку на прибуток.
Відповідно до ч. 1 ст. 257 КАС України, у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні.
В судовому засіданні представником відповідача заявлено клопотання про розстрочення виконання постанови.
У відповідності до ст. 263 КАС України, за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.
Суд розглядає питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або сторони виконавчого провадження, що звернулися із поданням (заявою), та осіб, які беруть участь у справі, та у виняткових випадках може відстрочити або розстрочити виконання, змінити чи встановити спосіб і порядок виконання рішення. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду. У разі прийняття рішення про відстрочення чи розстрочення виконання постанови в адміністративній справі суд змінює строк подання суб'єктом владних повноважень звіту про виконання такої постанови.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що заява Державного підприємства «Дзержинськвугілля» про розстрочення виконання постанови підлягає задоволенню строком на сто двадцять місяців (10 років) за графіком: з січня 2011 р. по грудень 2013 р. включно в розмірі 50000 грн. щомісячно, а з січня 2014 р. по грудень 2018 р. в сумі 80000 грн., з січня 2019 р. по лютий 2019 р. включно в сумі 100000 грн., з березня 2019 р. по листопад 2020 р. включно в сумі 574000 грн., а в грудня 2020 р. в розмірі 573437 грн.
Згідно вимог ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 112, 159, 160, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Позов Державної податкової інспекції у м. Дзержинську до Державного підприємства «Дзержинськвугілля» про стягнення заборгованості задовольнити.
Стягнути з Державного підприємства «Дзержинськвугілля» на користь Державного бюджету заборгованість з податку на прибуток (р/р31114002700029 в ГУ ДКУ в Донецькій області, МФО 834016, отримувач УДК у м. Дзержинську, 34687216) у розмірі 19427437 (дев’ятнадцять мільйонів чотириста двадцять сім тисяч чотириста тридцять сім) грн.
Розстрочити виконання зазначеної постанови на сто двадцять місяців за графіком: з січня 2011 р. по грудень 2013 р. включно в розмірі 50000 грн. щомісячно, а з січня 2014 р. по грудень 2018 р. в сумі 80000 грн., з січня 2019 р. по лютий 2019 р. включно в сумі 100000 грн., з березня 2019 р. по листопад 2020 р. включно в сумі 574000 грн., а в грудня 2020 р. в розмірі 573437 грн.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через суд першої інстанції протягом десяти днів з дня проголошення постанови, з подачею її копії до апеляційної інстанції.
Суддя Шальєва В.А.