Справа № 560/11734/23
УХВАЛА
24 червня 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В., розглянувши заяву щодо здійснення судового контролю по адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Військової частини НОМЕР_1 про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою від 03.05.2024 Хмельницький окружний адміністративний суд зобов`язав Військову частину НОМЕР_1 подати до Хмельницького окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення суду від 10.05.2023 по справі №560/11734/23 протягом 30 днів з моменту отримання цієї ухвали.
13.06.2024 ОСОБА_1 подав до суду заяву про здійснення судового контролю по адміністративній справі, в якій зазначив, що на виконання ухвали від 03.05.2024 Військова частина НОМЕР_1 не подала звіт про виконання рішення суду та не виконала рішення суду.
У зв`язку з цим просить суд накласти на командира Військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_2 , штраф у сумі сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осів, що становите 121120,00 (Сто двадцять одна тисяча сто двадцять гривень 00 копійок) грн. з яких 60560,00 грн. стягнути на користь ОСОБА_1 і 60560,00 грн. стягнути до Державною бюджету України.
Ухвалою від 17.06.2024 суд призначив до розгляду подану заяву.
В судове засідання сторони не з`явилися, про місце, дату та час повідомленні належним чином, заяв, клопотань до суду по суті спору не надходило.
Дослідивши подану заяву про накладення на керівника установи штрафу, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Ці конституційні норми зобов`язують сторони судового процесу виконувати судові рішення.
Стаття 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, зокрема, гарантує право особи на виконання судового рішення, винесеного на її користь, протягом розумного строку.
Згідно частини 2 статті 14 та частини 1 статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, і підлягає виконанню на всій території України.
Із зазначено вбачається, що виконуючи рішення суду відповідач зобов`язаний враховувати обставини встановленні судовим рішенням.
Положеннями частини 2 статті 382 КАС України передбачено, що за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Як встановив суд, рішення суду від 10.10.2024 у справі №560/11734/23 набрало законної сили 14.11.2023 та підлягає обов`язковому виконанню.
Із поданої до суду заяви про накладення штрафу вбачається, що доказів, які б свідчили про виконання рішення суду по вказаній справі відповідач суду не надав.
Також суд встановив, що на виконання ухвали суду від 03.05.2024 Військова частина НОМЕР_1 не подала до Хмельницького окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення суду від 10.05.2023 по справі №560/11734/23 протягом 30 днів з моменту отримання ухвали.
Головна мета судового контролю за виконанням рішень в адміністративних справах полягає перш за все в реалізації основних завдань адміністративного судочинства при здійсненні адміністративними судами правосуддя, оскільки воно не обмежується винесенням судового рішення, а також передбачає його виконання. Кожен судовий процес повинен завершуватися реалізацією судового рішення в спірних правовідносинах між його сторонами. Тому після вирішення публічно-правового спору та набрання судовим рішенням законної сили суд продовжує відігравати активну роль в реалізації сторонами прав і законних інтересів, з приводу захисту яких він прийняв судове рішення. Від здійснення судом належного контролю за виконанням судового рішення безпосередньо залежить ефективність правосуддя. Адже головним ефектом судового рішення повинно бути його ефективність у відновленні порушених прав і свобод особистості.
Таким чином, застосування механізмів судового контролю сприяє забезпеченню ефективності судового рішення.
Враховуючи те, що рішення у даній справі залишається невиконаним, суд вважає за необхідне встановити відповідачу повторно новий строк для подання звіту про виконання рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 10.05.2023 по справі №560/11734/23 протягом 30 днів з моменту отримання ухвали.
Керуючись статтями 248, 254, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
встановити Військовій частині НОМЕР_1 повторно новий строк для надання звіту про виконання рішення суду від 10.05.2023 по справі №560/11734/23 протягом 30 днів з моменту отримання ухвали.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.
Головуючий суддя В.В. Матущак