ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 березня 2024 року
м. Київ
справа № 320/4225/21
провадження № К/990/16030/22
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача - Єзерова А.А., суддів: Кравчука В.М., Стрелець Т.Г.
розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу
за касаційною скаргою заступника керівника Київської обласної прокуратури
на рішення Київського окружного адміністративного суду від 26 листопада 2021 року (суддя Дудін С.О.) та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 26 травня 2022 року (головуючий суддя Кузьмишина О.М., судді Костюк Л.О., Пилипенко О.Є.)
у справі №320/4225/21
за позовом заступника керівника Київської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Державної інспекції архітектури та містобудування України
до Козинської селищної ради,
за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Приватного акціонерного товариства "Тіз-Топаз" та Товариства з обмеженою відповідальністю "Лотос"
про визнання незаконними та скасування рішень.
І. РУХ СПРАВИ
1. У квітні 2021 року заступник керівника Київської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Державної інспекції містобудування України (ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 21 вересня 2021 року замінено на Державну інспекцію архітектури та містобудування України) звернувся до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Козинської селищної ради, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Приватного акціонерного товариства "Тіз-Топаз" та Товариства з обмеженою відповідальністю "Лотос" (залучені до участі у справі ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 01 червня 2021 року), у якому просив:
- визнати незаконним та скасувати рішення Козинської селищної ради Обухівського району Київської області від 29 червня 2016 року №5 "Про затвердження Детального плану території житлової забудови північної частини селища Козин Обухівського району Київської області";
- визнати незаконним та скасувати рішення Козинської селищної ради Обухівського району Київської області від 20 лютого 2018 року №19, на підставі якого Товариством з обмеженою відповідальністю "Інститут моделювання розвитку територій" розроблено проектну документацію "Внесення змін до детального плану території житлової забудови Північної частини смт. Козин Обухівського району Київської області".
2. Повідомлення про розгляд справи було опубліковано у газеті «Обухівський край» від 6 липня 2021 № 46.
3. Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 26 листопада 2021 року, яке було залишене без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 26 травня 2022 року, у задоволенні позову відмовлено повністю.
4. Не погодившись з такими судовими рішеннями, заступник керівника Київської обласної прокуратури звернувся до Верховного Суду з касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Київського окружного адміністративного суду від 26 листопада 2021 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 26 травня 2022 року, натомість, ухвалити нове судове рішення, яким позовні вимоги задовольнити.
ІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
5. Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що у 1995 році Інститутом землеустрою української академії аграрних наук розроблено проект формування території та встановлення меж Козинської селищної ради народних депутатів, смт. Козин і с. Рудики Обухівського району Київської області. Проект в цілому затверджений рішенням Обухівської районної ради народних депутатів від 28 листопада 1997 року №106 10.ХХІІ, яким визначено площу Козинської селищної ради у розмірі 6862,6 га.
6. Рішенням Козинської селищної ради від 11 червня 1998 року затверджено Генеральний план селища Козин Обухівського району Київської області. У рішенні вказано, що Генеральний план затверджено в третьому варіанті з усіма доповненнями згідно з рішеннями Обухівської районної ради, рекреаційної зони та проектних матеріалів ПДП житлового району "П`ятихатки", розроблені інститутом "Діпромісто".
7. Рішенням Обухівської районної ради народних депутатів Київської області від 18 вересня 1998 року №40 03.ХХІІІ затверджено генеральний план селища Козин, а також проект детального планування житлового району села П`ятихатки.
8. У 2000 році ДНДПІПМ "Діпромісто" розроблено проект обґрунтування зміни меж території населеного пункту селища міського типу Козин, тобто містобудівну документацію, яка мала назву "Коригування генерального плану смт. Козин Обухівського району Київської області. Містобудівне обґрунтування змін меж смт. Козин". Вказаною документацією розширено межі селища Козин до 3071 га.
9. Рішенням Козинської селищної ради від 27 січня 2000 року №1/2 погоджено проект коригування генерального плану смт. Козин Обухівського району Київської області та вирішено звернутися до Обухівської районної ради з проханням затвердити проект коригування генерального плану.
10. Управління містобудування та архітектури Київської обласної державної адміністрації за результатом розгляду матеріалів містобудівного обґрунтування зміни меж селища Козин Обухівського району, розроблених інститутом «Діпромісто», в листі від 30 листопада 2000 року №412 рекомендувало їх до затвердження у встановленому порядку.
11. Рішенням Обухівської районної ради від 09 лютого 2001 року №151.13ХХІІІ затверджено проект обґрунтування зміни меж території населеного пункту селища міського типу Козин, Обухівського району, Київської області, встановлено загальну площу селища міського типу Козин 2740 га в межах, передбачених проектом обґрунтування зміни меж території населеного пункту селища міського типу Козин.
12. Рішенням Виконавчого комітету Козинської селищної ради від 29 листопада 2001 року №113 «Про зміну меж селища міського типу» затверджено проект обґрунтування зміни меж території Козинської селищної ради, розроблений інститутом проектування міст «Діпромісто», згідно з яким загальна площа смт. Козин змінюється з 2740 до 3071 га під розширення інфраструктури селища. Також цим рішенням вирішено звернутися до Обухівської районної ради з проханням затвердити вищевказане рішення виконкому та внести зміни до рішення Обухівської районної ради від 09 лютого 2001 року №151 «Про зміну меж селища міського типу Козин Обухівського району Київської області».
13. Рішенням Обухівської районної ради від 21 грудня 2001 року № 206-16.XXIII "Про зміну меж смт.Козин" затверджено проект обґрунтування зміни меж території населеного пункту селища міського типу Козин Обухівського району Київської області, встановлено загальну площу селища міського типу Козин - 3071 га в межах, передбачених проектом обґрунтування зміни меж території населеного пункту селища міського типу Козин. Визнано таким, що втратило чинність, рішення районної ради від 09 лютого 2001 року №151.-13-ХХІІІ «Про зміну меж селища міського типу Козин Обухівського району Київської області».
14. Це рішення опротестовував прокурор Обухівського району. Проте, рішенням Обухівської районної ради від 12 квітня 2011 року №68.5.VI протест відхилено. Згодом Обухівський районний суд Київської області у справі №2-а-4237/11 за позовом прокурора Обухівського району про визнання незаконним рішення Обухівської районної ради від 21 грудня 2001 року № 206-16.XXIII «Про зміну меж смт. Козин» ухвалою від 15 червня 2011 року позов залишив без розгляду.
15. У зв`язку з необхідністю комплексного освоєння території (у тому числі земельних ділянок, які перебувають у користуванні ЗАТ «Тіз-Топаз») рішенням №2 від 29 січня 2004 року Виконавчий комітет Козинської селищної ради, розглянувши клопотання керівництва ЗАТ «Тіз-Топаз» про надання дозволу на розробку комплексного проекту освоєння належних йому земельних ділянок, прийнявши до уваги необхідність коригування Генерального плану смт. Козин відповідно до рішення виконкому Козинської селищної ради від 25 грудня 2003 року №7, визнав за доцільне необхідність розробки комплексної проектної документації (Концепції освоєння території, проект детального планування, проекти забудови) вказаного району в рамках коригування Генерального плану смт. Козин.
16. Вказаним рішенням надано ЗАТ «Тіз-Топаз» дозвіл на розроблення проектно-планувальної та проектно-кошторисної документації для забудови належних йому територій в межах Козинської селищної ради, з урахуванням Концепції коригування Генерального плану смт. Козин та освоєння прилеглих до земель ЗАТ «Тіз-Топаз» масивів. Розроблену проектну документацію вирішено погодити та затвердити у встановленому законом порядку.
17. Рішенням Козинської селищної ради №20 від 30 березня 2004 року надано дозвіл ЗАТ "Тіз-Топаз" на виготовлення проектної документації для створення житлово-рекреаційного масиву.
18. Розроблений детальний план території житлово-рекреаційного комплексу «Конча-Заспа» на території земель Козинської селищної ради Обухівського району Київської області був погоджений: Головним управлінням МНС України в Київській області листом від 27 жовтня 2005 року №9/6/5576; Київською обласною СЕС висновком від 06 жовтня 2005 року №03/02; Державним управлінням екології та природних ресурсів в Київській області листом від 09 листопада 2005 року №06-12/8107; Виконавчим комітетом Козинської селищної ради рішенням від 30 листопада 2005 року №142/1; громадськими слуханнями смт. Козин, про що свідчить виписка з протоколу від 25 грудня 2005 року; містобудівною радою управління містобудування і архітектури та розвитку інфраструктури Київської обласної державної адміністрації протоколом від 17 листопада 2005 року №209/05-п.
19. Детальний план території отримав позитивний експертний висновок Українського державного науково-дослідного інституту проектування міст «Діпромісто» від 13 жовтня 2005 року.
20. Рішенням Козинської селищної ради від 25 грудня 2005 року №7 затверджено ЗАТ «Тіз-Топаз» проект детального плану території житлово-рекреаційного комплексу «Конча-Заспа».
21. Після затвердження детального плану території житлово-рекреаційного комплексу «Конча-Заспа» розроблено проекти забудови 15 мікрорайонів ЖРК «Конча-Заспа» від імені ЗАТ «Тіз-Топаз», будівництва водозабірного вузла, напірного колектора, КНС подачі стоків, реконструкції дамби, розпочато проходження комплексної державної експертизи щодо проектів забудови окремих житлових мікрорайонів ЖРК «Конча-Заспа» та після їх затвердження отримані відповідні дозволи на виконання будівельних робіт.
22. Рішенням Козинської селищної ради від 08 серпня 2013 року №4 вирішено замовити розроблення детального плану території смт. Козин Обухівського району Київської області (північної частини населеного пункту) в організації, що має відповідні дозволи та ліцензії, на умовах передачі всіх прав (окрім авторського) Козинській селищній раді та/або уповноваженим нею органам, установам та організаціям.
23. Детальний план території житлової забудови Північної частини смт Козин розроблено Державним підприємством "Український науково-дослідний і проектний інститут цивільного будівництва "УкрНДПіЦивільбуд" на підставі: листа-замовлення Козинської селищної ради; завдання на проектування від 2014 року; вихідних матеріалів, наданих Козинською селищною радою; матеріалів аерофотогеодезичних вишукувань, виконаних КДП «Київгеоінформатика» та підприємцем ОСОБА_1 в 2013 році в масштабі 1:2000; даних державного земельного кадастру; натурних обстежень.
24. При розробленні детального плану території смт Козин (частини населеного пункту) використані матеріали попередньо розроблених детальних планів території, проектів забудови та іншої містобудівної документації, у тому числі: генеральний план селища Козин, розроблений інститутом ДП «Діпромісто» у 1998 році; генеральний план селища Козин, розроблений інститутом ДП «УКРНДПІЦИВІЛЬСІЛЬБУД» у 2009 році; Стратегія розвитку Київської області на період до 2015 року; містобудівний розвиток та планувальна організація приміської зони, визначення території спільних інтересів територіальних громад міста Києва та його приміської зони; містобудівне обґрунтування зміни меж селища Козин, розроблене інститутом УДНДІПМ «Діпромісто» у 2001 році; проект формування території та встановлення меж селищної ради і населених пунктів, розроблений інститутом землеустрою у 1995 році; робочі проекти впорядкування прибережно-захисних зон та берегоукріплення прибережних смуг; технічний звіт про науково-археологічне дослідження земельної ділянки, яка розташована в смт Козин Обухівського району Київської області.
25. Суди першої та апеляційної інстанцій встановили, що обставини, які склалися стосовно права власності та користування земельними ділянками, розташованими у межах прибережних захисних смуг, вже були предметом судового розгляду.
26. Зокрема, ТОВ «Лотос» та ТОВ «Ок-Інвест» звернулися до Господарського суду Київської області з позовом до Державного підприємства «Український науково-дослідний і проектний інститут цивільного будівництва «УКРНДПІЦИВІЛЬБУД» та Козинської селищної ради, згідно якого просили:
- зобов`язати Державне підприємство «Український науково-дослідний і проектний інститут цивільного будівництва «УКРНДПІЦИВІЛЬБУД» відкоригувати прибережну захисну смугу на території селища Козин Обухівського району Київської області з винесенням її за межі фактичних землеволодінь на праві приватної власності та праві користування ТОВ «Лотос», ТОВ «Ок-Інвест»;
- зобов`язати Козинську селищну раду Київської області ініціювати замовлення Державному підприємству «Український науково-дослідний і проектний інститут цивільного будівництва «УКРНДПІЦИВІЛЬБУД» коригування Генерального плану селища Козин Обухівського району Київської області в частині встановленої прибережно-захисної смуги поверхневих вод із винесенням її за межі фактичних землеволодінь на праві приватної власності та праві користування ТОВ «Лотос», ТОВ «Ок-Інвест».
В обґрунтування позовних вимог позивачі посилалися на те, що з 2003 по 2007 років вони отримали у власність та оренду земельні ділянки на території селища Козин Обухівського району Київської області. У 2010 році на замовлення Козинської селищної ради Київської області ДП «УкрНДІпроцивільсілбуд» розробило містобудівну документацію на територію селища Козин Обухівського району Київської області - «Генеральний план селища Козин Обухівського району Київської області». В Генеральному плані селища Козин Обухівського району Київської області ДП «УкрНДІпроцивільсілбуд» згідно отриманих та додатково наданих Козинською селищною радою відомостей встановило прибережно-захисну смугу поверхневих вод на території селища Козин, в зв`язку з чим до прибережно-захисної смуги відійшла частина земельних ділянок позивачів, що належить їм на праві приватної власності та на праві оренди. Позивачі наголосили, що в результаті дій відповідачів із розроблення Генерального плану селища Козин Обухівського району Київської області позивачів було позбавлено права приватної власності та право оренди на частину належних їм земельних ділянок, що такі дії відповідачів суперечать приписам Водному кодексу України та Земельному кодексу України (в редакції, що діяла на 2010 рік).
Рішенням Господарського суду Київської області від 10 червня 2014 року у справі №911/1562/14 позов був задоволений повністю. Судове рішення набрало законної сили 05 липня 2014 року.
27. Зазначене вище рішення Господарського суду Київської області було враховано під час розробки Детального плану території.
28. Управління водних ресурсів у місті Києві та Київській області листом від 25 листопада 2015 року №01-12/1175 зазначило, що детальним планом охоплена територія селища площею 511 га в північній частині села, яка передбачена під житлову забудову та інфраструктуру селища. В детальному плані запропоновані заходи щодо покращення стану водного середовища. Управління відзначило, що за відсутності генерального плану селища, яким був би врахований перспективний розвиток населеного пункту, земельні ділянки відводились хаотично без дотримання вимог Водного та Земельного кодексів України, про що свідчить зменшення розміру прибережних захисних смуг вздовж річок та водойм, які нанесені по межі існуючих приватних землеволодінь і мають ширину від 0 до 25 м. Проектована територія знаходиться на захищеному масиві Конча-Заспа, площею 1,4 га з переливною дамбою (гребень на відмітках 93,0-94,1 м), яка не забезпечує захист території від затоплення та підтоплення повеневими і паводковими водами 1% забезпеченості. З метою захисту від підтоплення та затоплення селища передбачено проведення інженерної підготовки території до відмітки 96,7 м на висоту під 0,3 - 4,7 м шляхом гідронамиву. Проведення значного підняття відміток поверхні землі в районі берегів Канівського водосховища, інших річок та водойм повинно здійснюватися в межах земельних ділянок поза межами водного плеса з проведенням берегоукріплення берегової лінії водосховище.
На півночі проектованої території в районі старих дачних масивів проведення інженерної підготовки території неможливо, зважаючи на існуючу забудову.
Враховуючи наведене, Київводресурсів визнав за можливе реалізацію запланованих заходів детального плану території житлової забудови північної частини селища Козин Обухівського району Київської області, що забезпечить покращення санітарно-екологічного стану водних ресурсів та земель водного фонду.
29. Детальний план території житлової забудови північної частини смт Козин погоджений: Управлінням культури, національностей та релігій Київської обласної державної адміністрації листом від 18 квітня 2016 року №647/01-17; Головним управлінням ДСНС у Київській області листом від 17 листопада 2015 року №66/1/6851; Департаментом екології та природних ресурсів Київської обласної державної адміністрації листом від 25 грудня 2015 року №06.2-08.3/5191; Головним управлінням Держсанепідслужби у Київській області листом від 13 жовтня 2015 року №2024/1.
30. Рішенням Козинської селищної ради від 29 червня 2016 року № 5 затверджено вказаний "Детальний план території житлової забудови північної частини смт. Козин Обухівського району Київської області".
31. ТОВ «Лотос» звернулося до Козинської селищної ради з заявою щодо внесення змін до Детального плану території житлової забудови північної частини смт. Козин Обухівського району Київської області, затвердженого рішенням Козинської селищної ради від 29 червня 2016 року № 5, у зв`язку з необхідністю внесення змін в планувальні рішення, уточнення меж водоохоронних зон та розміщення житлової та громадської забудови, в межах землекористування товариств з обмеженою відповідальністю «Лотос», «Дана», «ОК-Інвест», «Альфа-Плюс», «Затишне», Публічного акціонерного товариства «Тіз-Топаз», беручи до уваги протокол зборів керівників товариств землекористувачів від 05 лютого 2018 року №4.
32. Рішенням від 20 лютого 2018 року №19 Козинська селищна рада вирішила замовити розроблення змін до Детального плану території житлової забудови північної частини смт Козин Обухівського району Київської області, який був затверджений у 2016 році, в організації, що має відповідні дозволи та ліцензії, на умовах передачі всіх прав (окрім авторського) Козинській селищній раді та/або уповноваженим нею органам, установам та організаціям.
33. На підставі рішення Козинської селищної ради від 20 лютого 2018 року № 19 Товариство з обмеженою відповідальністю «Інститут моделювання розвитку територій» розробило проект внесення змін до детального плану території житлової забудови північної частини смт. Козин Обухівського району Київської області.
34. Не погоджуючись з рішеннями відповідача щодо затвердження і внесення змін до детального плану території житлової забудови північної частини смт Козин Обухівського району Київської області, заступник керівника Київської обласної прокуратури звернувся до суду.
ІІІ. АРГУМЕНТИ СТОРІН
35. Обґрунтовуючи вимоги, заступник керівника Київської обласної прокуратури зазначив, що оскаржуване рішення Козинської селищної ради Обухівського району Київської області від 29 червня 2016 року №5 "Про затвердження Детального плану території житлової забудови північної частини селища Козин Обухівського району Київської області" прийнято з порушенням порядку та чинного на час його прийняття містобудівного законодавства.
За твердженнями прокурора детальний план має розроблятись та затверджуватись на підставі генерального плану та уточнювати його положення.
При цьому Генеральний план смт Козин затверджений рішенням Козинської селищної ради від 11 червня 1998 року і рішенням Обухівської районної ради Київської області від 18 вересня 1998 року № 40-03ХХ1ІІ не охоплював північну частину смт Козин, щодо забудови якої у червні 2016 року затверджений детальний план території, оскільки станом на 1998 рік ці території не входили до складу смт. Козин.
У 2001 році ДНДПІПМ «Діпромісто» розроблено містобудівне обґрунтування зміни меж селища Козин, яким розширені межі селища Козин до 3071 га, до якого в тому числі входить територія, на яку розроблено Детальний план території житлової забудови північної частини селища Козин Обухівського району Київської області.
Рішенням від 21 грудня 2001 року № 206-16.XXIII «Про зміну меж смт. Козин» Обухівська районна рада Київської області затвердила проект обґрунтування зміни меж території населеного пункту смт. Козин Обухівського району Київської області та встановила загальну площу смт. Козин - 3071 га.
Заступник керівника Київської обласної прокуратури вважає, що чинне законодавство не містить такого різновиду містобудівної документації, як містобудівне обґрунтування, як і не містить норми, що детальний план території може розроблятися на основі містобудівного обґрунтування та уточнювати його положення.
Рішенням Козинської селищної ради від 01 квітня 2013 року № 1 термін дії Генерального плану 1998 року, з урахуванням пропозицій містобудівного обґрунтування 2001 року, продовжено та визнано таким, що є безстроковим. Водночас, відповідні зміни до Генерального плану смт Козин відповідачем не вносились.
Виходячи з такого, заступник керівника Київської обласної прокуратури стверджує, що в порушення вимог чинного містобудівного законодавства розроблений ДП «УКРНДГПЦИВІЛЬБУД» детальний план території житлової забудови північної частини смт Козин затверджено за відсутності Генерального плану, який би визначав принципові вирішення розвитку, планування, забудови цієї частини смт. Козин.
Також заступник керівника прокуратури зазначає, що Детальний план території житлової забудови північної частини смт. Козин розроблено всупереч вимог водного, земельного та природоохоронного законодавства в частині, що стосується встановлення меж прибережних захисних смуг р. Дніпро.
Зокрема, Детальним планом території житлової забудови північної частини смт. Козин, затвердженим оскаржуваним рішенням ради, передбачено зменшення розмірів прибережних захисних смуг на ширину від 0 до 25 метрів, що суперечить нормативним розмірам прибережних захисних смуг, встановленим ст. 88 Водного кодексу України, ст. 60 Земельного кодексу України (100 метрів).
Окрім того, заступник керівника Київської обласної прокуратури повідомив, що на підставі рішення Козинської селищної ради від 20 лютого 2018 року № 19 ТОВ «Інститут моделювання розвитку територій» розроблено проектну документацію «Внесення змін до детального плану території житлової забудови Північної частини смт Козин Обухівського району Київської області».
Зазначений проект внесення змін перебуває на громадському обговоренні, рішення про його затвердження не приймалося. Однак, зважаючи на незаконність рішення Козинської селищної ради Обухівського району Київської області від 29 червня 2016 року № 5 «Про затвердження «Детального плану території житлової забудови північної частини селища Козин Обухівського району Київської області», заступник керівника Київської обласної прокуратури вважає, що всі наступні рішення про внесення змін до цього рішення, а також рішення про надання згоди на розробку проектної документації про внесення змін до нього, є незаконними.
36. Відповідач відзиву не надав.
37. Третя особа ПАТ "Тіз-Топаз" у поясненнях зазначило, що первинно площу Козинської селищної ради у розмірі 6862,6 га було визначено проектом формування території та встановлення меж Козинської селищної ради народних депутатів, смт Козин і с. Рудики Обухівського району Київської області, затвердженим рішенням Обухівської районної ради народних депутатів від 28 листопада 1997 року № 106 10.ХХІІ.
Пунктом 2 рішення Київської обласної ради від 17 лютого 2000 року № 174-10-ХХІІІ було передбачено повторно доручити Обухівський районній раді встановити межі смт. Козин, після чого Обухівська районна рада рішенням від 21 грудня 2001 року № 206 16.ХХІІІ затвердила проект обґрунтування зміни меж території населеного пункту селища міського типу Козин та встановила загальну площу смт Козин - 3071 га. Вказане рішення прийнято відповідно до Проекту коригування генерального плану смт Козин Обухівського району Київської області. Містобудівне обґрунтування зміни меж території смт Козин було розроблено у 2000 році Державним інститутом проектування міст «Діпромісто» та погоджено листом Управління містобудування та архітектури Київської обласної державної адміністрації від 20 листопада 2000 року №412.
Таким чином, межа смт Козин була змінена рішенням Обухівської районної ради та становила 3071 га. При цьому рішення Обухівської районної ради від 21 грудня 2001 року № 206 16.ХХІІІ на сьогоднішній час є чинним. Третя особа зауважує, що пріоритет має саме чинне рішення про встановлення меж населеного пункту, на що звернув увагу Верховний Суд в постанові від 18 листопада 2020 року у справі №357/9259/17.
Також ПАТ "Тіз-Топаз" зазначає, що у зв`язку з необхідністю комплексного освоєння території (у тому числі земельних ділянок, які перебувають в користування ПАТ "Тіз-Топаз") на підставі рішення виконкому Козинської селищної ради від 20 січня 2004 року № 2 та рішення Козинської селищної ради від 30 березня 2004 року №20 було надано дозвіл ПАТ "Тіз-Топаз" на виготовлення проектної документації для створення житлово-рекреаційного комплексу «Конча-Заспа», а також замовлено і розроблено Концепцію об`єднаного генерального плану ЖРК «Конча-Заспа».
Згодом було розроблено ескізний проект будівництва ЖРК «Конча-Заспа», який був погоджений містобудівною радою Управління містобудування і архітектури та розвитку інфраструктури Київської обласної державної адміністрації, а на підставі розробленої і погодженої Концепції замовлено від імені ПАТ "Тіз-Топаз" містобудівну документацію - детальний план території ЖРК «Конча-Заспа», який був погоджений з усіма органами та службами, отримав позитивний експертний висновок Українського державного науково-дослідного інституту проектування міст «Діпромісто» від 13 жовтня 2005 року, А також затверджений рішенням сесії Козинської селищної ради від 25 грудня 2005 року №7.
За таких обставин, ПАТ «Тіз-Топаз» вважає, що станом на 2005 рік вже існувала містобудівна документація, яка уточнювала положення Генерального плану смт Козин.
Після затвердження детального плану території ЖРК «Конча-Заспа» було розроблено проекти забудови 15 мікрорайонів ЖРК «Конча-Заспа», які станом на той час відносилися до містобудівної документації та які у подальшому були використані при розробленні детального плану території, затвердженого спірним рішенням Козинської селищної ради Обухівського району Київської області від 29 червня 2016 року № 5.
ПАТ «Тіз-Топаз» стверджує, що під час розроблення детального плану території, затвердженого оспорюваним рішенням, брала участь громадськість, що підтверджується протоколом громадських зборів з обговорення містобудівної документації від 19 грудня 2014 року, а детальний план території був погоджений з усіма необхідними органами та службами.
Також ПАТ "Тіз-Топаз" зауважує, що чинне на час прийняття оскаржуваного рішення законодавство закріплювало, що прибережні захисні смуги у межах населеного пункту визначаються з урахуванням містобудівної документації у цій сфері та виходячи з конкретних умов забудови, які склалися на місцевості. При цьому третя особа посилається на правові висновки Верховного Суду, в яких наведено таку правову позицію.
38. Третя особа ТОВ «Лотос» пояснило, що рішенням Козинської селищної ради від 30 липня 2021 року № 25 затверджено проект землеустрою щодо організації і встановлення меж земель водного фонду та водоохоронних зон їх обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів (рішення Козинської селищної ради 43 сесії VIII скликання від 20 лютого 2018 року № 25 щодо визначення розмірів і меж водоохоронної зони з виділенням прибрежної захисної смуги та смуги відведення гідротехнічної споруди та каналів в межах землеволодінь та землекористування ТОВ «Лотос», ТОВ «Дана», ТОВ «Затишне», ТОВ «Альфа-Плюс», ТОВ «Ок-Інвест», ПрАТ «Тіз-Топаз», розташовані в північній частині смт Козин, Обухівського району Київської області».
Таким чином відсутні підстави стверджувати щодо порушення спірним Детальним планом вимог законодавства щодо охорони земель водного фонду.
ІV. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ
39. Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, дійшов висновку про необґрунтованість твердження заступника керівника Київської обласної прокуратури щодо невідповідності рішення Козинської селищної ради Обухівського району Київської області від 29 червня 2016 року №5 та від 20 лютого 2018 року № 19 вимогам чинного містобудівного та земельного законодавства.
40. Суди відхилили доводи прокурора про те, що оскаржуваними рішеннями Козинської селищної ради затверджено Детальний план території за відсутності Генерального плану, який би охоплював цю територію, з посиланням на те, що станом на 2005 рік вже існувала містобудівна документація, яка уточнювала положення Генерального плану смт Козин. При цьому, рішення Козинської селищної ради від 25 грудня 2005 року №7 є чинним, та у встановленому законом порядку не скасовано.
41. Суди звернули увагу на листи Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01 липня 2013 року № 370 та від 21 червня 2018 року №7/17-9687, в яких зазначено, що містобудівне обґрунтування внесення змін до Генерального плану смт Козин розроблено відповідно до чинного на той період законодавства, а відповідні матеріали цього містобудівного обґрунтування стали невід`ємною частиною Генерального плану смт Козин. При цьому Мінрегіонбуд України повідомив, що на підставі чинного Генерального плану смт Козин та містобудівного обґрунтування зміни меж смт Козин, яке є його невід`ємною частиною, може бути розроблений детальний план території.
42. Суди вважали необґрунтованими доводи прокурора про те, що детальним планом території зменшено розміри прибережних захисних смуг на ширину від 0 до 25 метрів. Частина четверта статті 88 ВК України у редакції, яка діяла до набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Водного і Земельного кодексів України щодо прибережних захисних смуг» №2 740-VI від 2 грудня 2010 року, визначала, що у межах існуючих населених пунктів прибережна захисна смуга встановлюється з урахуванням конкретних умов, що склалися.
Після прийняття Закону України від 2 грудня 2010 року № 2740-VI редакція статті 88 ВК України зазнала змін, за якими у межах існуючих населених пунктів прибережна захисна смуга встановлюється з урахуванням містобудівної документації.
Таким чином, до набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Водного і Земельного кодексів України щодо прибережних захисних смуг» №2740-VI від 2 грудня 2010 року (05 січня 2011 року) прибережна захисна смуга встановлювалася з урахуванням конкретних умов, що склалися, а після цього - з урахуванням містобудівної документації.
Відповідно до пункту 10 Порядку визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режим ведення господарської діяльності в них, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 травня 1996 року № 486 (в редакції станом на момент прийняття спірного рішення), на землях міст і селищ міського типу розмір водоохоронної зони, як і прибережної захисної смуги, встановлюється відповідно до існуючих на час встановлення водоохоронної зони конкретних умов забудови.
З огляду на вказані приписи, законодавство, чинне на час прийняття оскарженого рішення, вимагало визначати прибережні захисні смуги у межах населених пунктів з урахуванням будь-якої містобудівної документації у цій сфері та виходячи з конкретних умов забудови, які склалися на місцевості.
Суди дійшли висновку, що твердження прокурора про те, що спірним детальним планом території зменшено розміри прибережних захисних смуг на ширину від 0 до 25 метрів за розміри, визначені статтею 60 ЗК України та статтею 88 ВК України, є необґрунтованими.
Суди також взяли до уваги рішення Господарського суду Київської області від 10 червня 2014 року у справі №911/1562/14 (яке враховано під час розробки Детального плану територій відповідачем), яким зобов`язано Козинську селищну раду ініціювати замовлення коригування Генерального плану селища Козин Обухівського району Київської області в частині встановленої прибережно-захисної смуги поверхневих вод із винесенням її за межі фактичних землеволодінь на праві приватної власності та праві користування ТОВ «Лотос» та ТОВ «Ок-Інвест».
Окрім зазначеного, суд апеляційної інстанції встановив, що у провадженні Київського окружного адміністративного суду перебувала справа № 810/2509/17 за позовом першого заступника прокурора Київської області І.Грабця в інтересах держави до Козинської селищної ради про скасування рішення Козинської селищної ради від 29 червня 2016 року №5 «Про затвердження «Детального плану житлової забудови північної частини селища Козин Обухівського району Київської області».
Постановою Верховного Суду від 13 жовтня 2020 року у зазначеній справі касаційну скаргу ПАТ «Тіз-Топаз» задоволено частково, постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 25 червень 2020 року та рішення Київського окружного адміністративного суду від 09 грудня 2019 року скасовано, ухвалено нове рішення, яким позовну заяву першого заступника прокурора Київської області І.Грабця залишено без розгляду.
У зазначеній постанові Верховного Суду зазначено, що єдиним уповноваженим органом на внесення змін до Генерального плану смт Козин станом на 2001 рік була Обухівська районна рада Київської області як орган, який затверджував відповідний Генеральний план смт Козин у 1998 році. Обухівська районна рада Київської області прийняла рішення «Про зміну меж селища Козин» від 21 грудня 2001 року № 206 16.ХХІІІ, яким було затверджено містобудівну документацію та встановлено загальну площу смт Козин.
Відповідно, суд апеляційної інстанції врахував правову позицію Верховного Суду, наведену у справі № 810/2509/17, як преюдиційну для справи №320/4225/21.
V. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ
43. Обґрунтовуючи вимоги касаційної скарги, прокурор зазначає, що суди неправильно застосували норми матеріального права (статті 1, 10, 17, 19 24, Закону України «Про планування і забудову територій», статті 60, 61 Земельного кодексу України, статтю 88 Водного кодексу України), порушили норми процесуального права (статті 242, 244 КАС України), а також не врахували висновки Великої Палати Верховного Суду та Верховного Суду, викладені в постановах:
- від 11 квітня 2018 року у справі №803/1231/17 та інших, згідно яких генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації, а детальний план території розробляється на його основі;
- від 05 травня 2018 року у справі № 372/2180/15-ц та інших, згідно яких заволодіння землями водного фонду всупереч вимог Земельного кодексу України є неможливим;
- від 15 травня 2018 року у справі № 372/2180/15-2 та інших, згідно яких фактичний розмір і межі прибережної захисної смуги визначено законом. Відсутність проекту землеустрою щодо встановлення прибережної захисної смуги не свідчить про її відсутність).
44. На думку скаржника, суди першої та апеляційної інстанцій, всупереч положенням статей 1, 10, 16-19, 24, пункту 4 «Прикінцеві положення» Закону України «Про планування і забудову територій», статті 17 Закону України «Про основи містобудування», статей 16, 17, 18, 19, 25 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», дійшли безпідставного висновку про те, що на час затвердження Детального плану території житлової забудови північної частини смт Козин Обухівського району існував належним чином затверджений Генеральний план селища з урахуванням його північної частини, не зважаючи на те, що на момент затвердження Детального плану діяв Генеральний план селища Козин 1998 року, яким хоча й впорядковувалась існуюча на той час територія селища, однак який не включав і наразі не включає територію, охоплену Детальним планом житлової забудови північної частини смт Козин.
VІ. ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ
45. Верховний Суд перевірив правильність застосування судами норм матеріального і процесуального права у межах доводів касаційної скарги та дійшов висновку про відсутність підстав для її задоволення з нижче наведених мотивів.
46. Незгода скаржника з попередніми судовими рішеннями ґрунтується на переконанні про те, що:
(а) відсутність чинного Генерального плану є безумовною підставою для скасування розробленого та затвердженого Детального плану територій та
(б) порушено межі прибережної захисної смуги р. Дніпро, оскільки оскаржуваним Детальним планом встановлено прибережну захисну смугу від 0 до 25 метрів, тоді як згідно Державних будівельних норм встановлено мінімальну ширину захисної смуги не менше 20 метрів від урізу води.
(а) щодо наявності чинного Генерального плану смт Козин на час затвердження детального плану
47. Суд звертає увагу на те, що рішенням Обухівської районної ради народних депутатів Київської області від 18 вересня 1998 року №40 03.ХХІІІ затверджено Генеральний план селища Козин.
48. Після затвердження Генерального плану у 1998 році межі смт Козин змінювалися.
49. У 2000 році ДНДПІПМ "Діпромісто" розроблено проект обґрунтування зміни меж території населеного пункту селища міського типу Козин. Ця містобудівна документація мала назву "Коригування генерального плану смт. Козин Обухівського району Київської області. Містобудівне обґрунтування змін меж смт. Козин". Вказаною документацією розширено межі селища Козин до 3071 га.
50. Управління містобудування та архітектури Київської обласної державної адміністрації за результатом розгляду матеріалів містобудівного обґрунтування зміни меж селища Козин Обухівського району, розроблених інститутом «Діпромісто», листом від 30 листопада 2000 року №412 погодило зазначені матеріали містобудівного обґрунтування зміни межі селища, як перший етап коригування генерального плану смт Козин і рекомендувало їх до затвердження у встановленому порядку.
51. Рішенням Обухівської районної ради від 21 грудня 2001 року № 206-16.XXIII "Про зміну меж смт. Козин" затверджено проект обґрунтування зміни меж території населеного пункту селища міського типу Козин Обухівського району Київської області, встановлено загальну площу селища міського типу Козин - 3071 га в межах, передбачених проектом обґрунтування зміни меж території населеного пункту селища міського типу Козин.
52. Правові та організаційні основи планування, забудови та іншого використання територій станом на момент розроблення та затвердження містобудівного обґрунтування зміни меж смт. Козин у 2000-2001 роках визначалися Законом України «Про планування і забудову територій» від 20 квітня 2000 року № 1699-III (далі - Закон №1699).
53. Статтею 10 цього Закону визначено, що планування територій на місцевому рівні забезпечується відповідними місцевими радами та їх виконавчими органами відповідно до їх повноважень, визначених законом, і полягає у розробленні та затвердженні генеральних планів населених пунктів, схем планування територій на місцевому рівні та іншої містобудівної документації, регулюванні використання їх територій, ухваленні та реалізації відповідних рішень про дотримання містобудівної документації.
Розроблення, погодження та експертиза містобудівної документації провадяться згідно з встановленими державними стандартами, нормами та правилами в порядку, визначеному законодавством.
Містобудівна документація затверджується відповідною місцевою радою з визначенням строку її дії та переліку раніше прийнятих рішень, що втрачають чинність, а також тих рішень, до яких необхідно внести відповідні зміни.
Зміни до містобудівної документації вносяться рішенням ради, яка затвердила містобудівну документацію, після погодження з відповідним спеціально уповноваженим органом з питань містобудування та архітектури.
54. Суди взяли до уваги листи Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01 липня 2013 року № 370 та від 21 червня 2018 року №7/17-9687, в яких зазначено, що містобудівне обґрунтування внесення змін до Генерального плану смт. Козин розроблено відповідно до чинного на той період законодавства, а відповідні матеріали цього містобудівного обґрунтування стали невід`ємною частиною Генерального плану смт Козин. При цьому Мінрегіонбуд України повідомив, що на підставі чинного Генерального плану смт Козин та містобудівного обґрунтування зміни меж смт Козин, яке є його невід`ємною частиною, може бути розроблений детальний план території.
55. Колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій про те, що містобудівне обґрунтування зміни меж смт Козин відбулося в рамках коригування Генерального плану смт Козин з врахуванням значної кількості містобудівної документації як смт Козин, так і всього Обухівського району та погоджень усіх зацікавлених служб та установ. При цьому розроблення цієї містобудівної документації здійснено за дорученням Київської обласної ради та з урахуванням необхідних погоджень, що відповідає положенням чинного на той час законодавства.
56. Отже, затвердження запропонованих у містобудівному обґрунтуванні меж смт Козин як за назвою ("Коригування генерального плану смт. Козин Обухівського району Київської області. Містобудівне обґрунтування змін меж смт. Козин") так і за змістом та суттю свідчить про коригування генерального плану цього населеного пункту, незалежно від назви рішення, яким цю документацію затверджено.
57. Зважаючи на це, колегія суддів вважає необґрунтованими доводи прокурора про те, що Детальний план території, затверджений рішенням Козинської селищної ради Обухівського району Київської області від 29 червня 2016 року №5 не відповідав Генеральному плану смт Козин, оскільки у контексті цієї справи матеріали містобудівного обґрунтування зміни меж смт Козин стали невід`ємною частиною Генерального плану з моменту прийняття рішення Обухівської районної ради від 21 грудня 2001 року № 206-16.XXIII "Про зміну меж смт. Козин".
58. Відтак правові висновки, наведені у постанові Верховного Суду від 11 квітня 2018 року у справі №803/1231/17 та інших подібних справах, на які покликається прокурор у касаційній скарзі, не можуть бути застосовані у справі, оскільки спірний Детальний план території розроблявся на основі скоригованого Генерального плану смт Козин.
59. Прокурор не навів обставин, які б свідчили про те, чому спірний Детальний план території не узгоджується з Генеральним планом смт Козин з урахуванням його корегування у 2001 році.
60. Суд також враховує, що детальний план території є містобудівною документацією, що впорядковує забудову. За змістом частин 1-7 статті 19 Законом України від 17 лютого 2011 року № 3038-VI "Про регулювання містобудівної діяльності" (застосовується у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин; далі - Закон № 3038-VI) детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції.
61. Відсутність містобудівної документації суперечить інтересам територіальної громади та держави, призводить до хаотичної забудови, ускладнює державний контроль за законністю будівництва та дотриманням режиму природоохоронних територій. Відтак збереження детального плану території, з урахуванням обставин саме цієї справи, у більшій мірі сприяє захисту інтересів держави і громади, ніж його скасування з суто формальних причин.
(б) щодо меж прибережної захисної смуги
62. Відповідно до частини 1 статті 60 Земельного кодексу України вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм з метою охорони поверхневих водних об`єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності встановлюються прибережні захисні смуги.
63. Частиною 1 статті 88 Водного кодексу України передбачено, що з метою охорони поверхневих водних об`єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм в межах водоохоронних зон виділяються земельні ділянки під прибережні захисні смуги.
64. Згідно зі статтею 61 Земельного кодексу України та статтею 89 Водного кодексу України прибережні захисні смуги є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності. Зокрема, у прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах забороняється: розорювання земель (крім підготовки ґрунту для залуження і залісення), а також садівництво та городництво; зберігання та застосування пестицидів і добрив; влаштування літніх таборів для худоби; будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних, гідрометричних та лінійних), у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автомобілів тощо. Об`єкти, що знаходяться у прибережній захисній смузі, можуть експлуатуватись, якщо при цьому не порушується її режим. Непридатні для експлуатації споруди, а також ті, що не відповідають встановленим режимам господарювання, підлягають винесенню з прибережних захисних смуг.
65. Частина 4 статті 88 Водного кодексу України у редакції, яка діяла до набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Водного і Земельного кодексів України щодо прибережних захисних смуг» від 2 грудня 2010 року №2740-VI, визначала, що у межах існуючих населених пунктів прибережна захисна смуга встановлюється з урахуванням конкретних умов, що склалися.
66. Після прийняття Закону України від 2 грудня 2010 року № 2740-VI редакція статті 88 Водного кодексу України стала визначати, що у межах існуючих населених пунктів прибережна захисна смуга встановлюється з урахуванням містобудівної документації.
67. Постановою Кабінету Міністрів України від 8 травня 1996 року № 486 затверджено Порядок визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режим ведення господарської діяльності в них, яким встановлено єдиний правовий механізм визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режим ведення господарської діяльності в них.
68. Відповідно до пункту 10 Порядку визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режим ведення господарської діяльності в них, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 травня 1996 року № 486 (в редакції станом на момент прийняття спірного рішення), на землях міст і селищ міського типу розмір водоохоронної зони, як і прибережної захисної смуги, встановлюється відповідно до існуючих на час встановлення водоохоронної зони конкретних умов забудови.
69. Погоджуючи спірний детальний план території, Управління водних ресурсів у місті Києві та Київській області у листі від 25 листопада 2015 року №01-12/1175 зазначило, що в детальному плані запропоновані заходи щодо покращення стану водного середовища.
Управління відмітило, що земельні ділянки відводились хаотично без дотримання вимог Водного та Земельного кодексів України, про що свідчить зменшення розміру прибережних захисних смуг вздовж річок та водойм, які нанесені по межі існуючих приватних землеволодінь і мають ширину від 0 до 25 м.
З метою захисту від підтоплення та затоплення селища передбачено проведення інженерної підготовки території до відмітки 96,7 м на висоту під 0,3 - 4,7 м шляхом гідронамиву. Каналізування господарчо-побутових стоків від забудови передбачається централізованою каналізаційною мережею, що проектується з очищенням забруднених вод на існуючих очисних спорудах, які підлягають реконструкції з нарощування потужності до 5000 куб. м/добу. Дощові стоки передбачено відводити централізованою системою каналізування з очищенням їх найбільш забрудненої частини на очисних спорудах до нормативних показників з подальшим скидом у поверхневі водні об`єкти.
Враховуючи вищенаведене, Київводресурсів визнав за можливе реалізацію запланованих заходів детального плану території житлової забудови північної частини селища Козин Обухівського району Київської області, що забезпечить покращення санітарно-екологічного стану водних ресурсів та земель водного фонду.
70. Наведене свідчить про те, що забудова з порушенням прибрежних захисних зон існувала задовго до розроблення спірного детального плану території.
71. Прокурор не стверджував про те, що детальним планом території передбачено нове будівництво без дотримання прибрежних захисних смуг. При цьому під час розробки детального плану території враховано попередню забудову, яка безпосередньо впливає на конкретні умови, що склалися, що було передбачено у статті 88 Водного кодексу України, у редакції, яка діяла до набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Водного і Земельного кодексів України щодо прибережних захисних смуг» від 2 грудня 2010 року №2740-VI.
72. Колегія суддів враховує позиції Великої Палати Верховного Суду та Верховного Суду, висловлені стосовно того, що при наданні земельної ділянки за відсутності проєкту землеустрою зі встановлення прибережної захисної смуги необхідно виходити з нормативних розмірів прибережних захисних смуг, установлених статтею 88 Водного кодексу України, та орієнтовних розмірів і меж водоохоронних зон. Тобто віднесення земельних ділянок, зайнятих водними об`єктами, до земель водного фонду підтверджується самим фактом перебування їх під водним об`єктом і в межах прибережних захисних смуг.
73. Проте, у справі, що розглядається, не йдеться про надання земельних ділянок у власність чи нове будівництво. Затвердження детального плану території не є розпорядженням земельною ділянкою, оскільки детальний план території є формою державного планування забудови території, управлінською діяльністю і не має на меті зміну власника.
74. У зв`язку з цим, судова практика, наведена скаржником, не суперечить висновкам судів, зробленим у контексті обставин саме цієї справи. Окрім того, у постанові Верховного Суду від 16 червня 2021 року у справі № 805/2784/17-а зроблено висновок про те, що затвердження містобудівної документації жодним чином не впливає на правовий режим прибережної захисної смуги, який охороняється законом.
75. Стосовно похідного рішення Козинської селищної ради від 20 лютого 2018 року №19, на підставі якого розроблено проектну документацію "Внесення змін до детального плану території житлової забудови Північної частини смт. Козин Обухівського району Київської області", то прокурор обґрунтовує його незаконність лише незаконністю основного рішення Козинської селищної ради від 29 червня 2016 року № 5 «Про затвердження «Детального плану території житлової забудови північної частини селища Козин Обухівського району Київської області». Відтак, встановивши що основне рішення є правомірним, суди обґрунтовано дійшли висновку про відсутність підстав для скасування похідного рішення.
76. Враховуючи наведене, Суд не встановив порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень.
77. Відповідно до статті 350 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо рішення, переглянуте в передбачених статтею 341 цього Кодексу межах, ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права.
78. З огляду на викладене, касаційну скаргу слід залишити без задоволення, а судові рішення - без змін.
79. Оскільки Верховний Суд залишає без змін рішення судів попередніх інстанцій, то відповідно до статті 139 КАС України, судові витрати не підлягають новому розподілу.
80. Керуючись статтями 2, 3, 341, 345, 349, 350, 355, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, Верховний Суд
П О С Т А Н О В И В:
Касаційну скаргу заступника керівника Київської обласної прокуратури залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 26 листопада 2021 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 26 травня 2022 року у справі №320/4225/21 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач А.А. Єзеров
Суддя В.М. Кравчук
Суддя Т.Г. Стрелець