ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
30 вересня 2021 року м. Київ № 640/9906/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Меркурій» до третя особа проГоловного управління Держпраці у Київській області Державна служба України з питань праці визнання протиправними та скасування рішень,
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся з позовом про:
визнання протиправними дії відповідача щодо ініціювання та проведення інспекційного відвідування ТОВ "Меркурій" у період з 05.03.2019р. по 21.03.2019р. за адресою: м. Київ, вул. Щусєва, 32 здійснені в супереч вимог Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та зобов`язання утриматися від вчинення подібних дій;
визнання протиправними та скасування: направлення відповідача на проведення інспекційного відвідування від 05.03.2019р. №581 щодо проведення інспекційного відвідування суб`єкта господарювання ТОВ "Меркурій"; наказ відповідача від 04.03.2019р. №1197 в частині, що стосується ТОВ "Меркурій"; акт інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю від 21.03.2019р. за №КВ581/1762/АВ; припис про усунення виявлених порушень №КВ581/1762/АВ/П від 22.04.2019р. зі строком усунення недоліків до 22.04.2019р.; постанову про накладення штрафу уповноваженими особами №КВ 581/1762/АВ/ТД/ФС-330 від 23.04.2019р.
Ухвалою суду від 20.06.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, суд зазначає наступне.
Так частиною першою статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.
Отже, правом на звернення до суду за захистом наділена особа в разі порушення, невизнання або оспорювання її прав, свобод та інтересів.
У той же час акт перевірки (інспекційного відвідування) є лише службовим документом, що фіксує проведення перевірки та висновки інспектора щодо наявності чи відсутності порушень вимог законодавства, не породжує, не змінює та не звужує права особи, не встановлює для неї додаткових обов`язків та не покладає відповідальність, а тому не є рішенням суб`єкта владних повноважень у розумінні статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України, яке може бути оскаржено до адміністративного суду.
При цьому дії службової особи щодо складання такого акта та включення до нього певних висновків не породжують обов`язкових юридичних наслідків, що не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов`язків для позивача.
Отже, оскаржувані позивачем дії органу Держпраці та акт інспекційного відвідування на момент звернення з цим позовом до суду не порушують прав, свобод або інтересів позивача, що, на підставі наведених вище положень частини першої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України, унеможливлює розгляд таких вимог у порядку адміністративного судочинства.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Як зазначено численною судовою практикою «спір, який не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства» слід тлумачити в більш широкому значенні, тобто як поняття, що стосується тих спорів, які не підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства, так і тих, які взагалі не підлягають судовому розгляду.
Таким чином, провадження у справі в частині позовних вимог щодо оскарження акту інспекційного відвідування підлягає закриттю.
Таку правову позицію висловлено в постановах Великої Палати Верховного Суду від 20 листопада 2018 року у справі № 9901/633/18, від 22 березня 2018 року у справі № 800/559/17, від 03 квітня 2018 року № 9901/152/18 та від 30 травня 2018 року у справі № 9901/497/18.
Аналогічну позицію у подібних правовідносинах було висловлено Великою Палатою Верховного Суду у постанові від 20 березня 2019 року по справі № 810/5854/14.
Керуючись пунктом 1 частини першої статті 238, статями 140, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, -
У Х В А Л И В:
Закрити провадження в адміністративній справі №640/9906/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Меркурій» до Головного управління Держпраці у Київській області, третя особа - Державна служба України з питань праці про визнання протиправними та скасування рішень в частині позовних вимог про визнання протиправним та скасування акту інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю від 21.03.2019р. за №КВ581/1762/АВ.
Копії ухвали надіслати учасникам справи.
Роз`яснити позивачу, що повторне звернення з тими самими позовними вимогами не допускається.
У випадку оскарження ухвали позовні матеріали будуть скеровані до апеляційної інстанції разом з апеляційною скаргою.
Відповідно до частини 2 статті 238 КАС України Ухвала суду про закриття провадження у справі може бути оскаржена.
Відповідно до ч. 2 ст. 256 КАС України ухвала, постановлена судом під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями). Згідно ч. 1 ст. 295 та ч. 1 ст. 297 КАС України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII «Перехідні положення» КАС України в редакції Закону № 2147-VIII до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Суддя В.В. Амельохін