ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1У Х В А Л А
28 листопада 2022 року м. Київ № 826/9914/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Мазур А.С., розглянувши у порядку письмового провадження заяву Відокремленому підрозділу ДПС України Головне управління Державної податкової служби у м. Києві про процесуальне правонаступництво в адміністративній справі:
Приватного акціонерного товариства "Ернст енд Янг Украудит" доГоловного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №023604128 від 19.04.2018 В С Т А Н О В И В:
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.07.2019 позовні вимоги Приватного акціонерного товариства "Ернст енд Янг Украудит" задоволено. Податкове повідомлення-рішення від 19.04.2018 №023604128, винесене Головним управлінням ДФС у м. Києві, визнати протиправним та скасувати. Скасовано та визнано протиправним податкове повідомлення-рішення від 19.04.2018 №023604128, винесене Головним управлінням ДФС у м. Києві.
Податкове повідомлення-рішення від 19.04.2018 №023604128, винесене Головним управлінням ДФС у м. Києві, визнати протиправним та скасувати.
Через відділ документального обігу, контролю та забезпечення розгляду звернень громадян (канцелярія) від Відокремленого підрозділу ДПС України Головне управління Державної податкової служби у м. Києві надійшла заява про процесуальне правонаступництво в адміністративній справі, в порядку вимог ст. 52 Кодексу адміністративного судочинства України.
Розглянувши вказану заяву, суд зазначає слідуюче.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 893 ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, в тому числі Головне управління ДПС у м. Києві.
Пунктом 2 Постанови № 893 встановлено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.
Наказом Державної податкової служби України від 24.12.2020 № 755 "Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій" розпочато з 01.01.2021 здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30.09.2020 № 529 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби", повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до пункту 1 постанови № 893.
Згідно з інформацією Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 22.10.2020 внесено рішення №1000741100011086626 засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.
Таким чином, з 22.10.2020 Головне управління ДПС у м. Києві перебуває у стані припинення, а повноваження та функції даного органу передано до Державної податкової служби України.
Водночас, 30.09.2020 внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №1000741030008085321 про створення Головного управління ДПС у м. Києві в якості філії (іншого відокремленого підрозділу) у складі Державної податкової служби України.
Відповідно до статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Згідно п. 6 ч. 1 ст.4 Кодексу адміністративного судочинства України судовий процес - правовідносини, що складаються під час здійснення адміністративного судочинства.
Згідно ч. 3 ст. 241 Кодексу адміністративного судочинства України судовий розгляд в суді першої інстанції закінчується ухваленням рішення суду.
Таким чином, з вищевказаних правових норм слідує, що процесуальне правонаступництво можливо здійснити лише під час судового процесу, який закінчується ухваленням рішення по справі.
Враховуючи те, що судом було ухвалено рішення у даній справі до подання заяви про процесуальне правонаступництво, суд не вбачає достатніх правових підстав для задоволення даної заяви.
Крім того, суд звертає увагу, що заявник не позбавлений процесуальної можливості звернутись до суду із заявою в порядку вимог ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст. 52 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
У Х В А Л И В:
Відмовити Відокремленому підрозділу ДПС України Головне управління Державної податкової служби у м. Києві у задоволенні заяви про процесуальне правонаступництво в адміністративній справі №826/9914/18.
Ухвалу направити сторонам по справі.
Ухвала набирає законної сили відповідно до ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції, відповідно до вимог ст.ст.293-297 КАС України.
Суддя А.С. Мазур