open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
N 159 від 22.08.95

м.Київ
vd950822 vn159

Про заходи щодо поліпшення медико-статистичної

інформації

Удосконалення управління охороною здоров'я на різних рівнях
значною мірою залежить від медико-статистичної інформації. Існуюча в даний час система організації статистичної служби в
медичних закладах не забезпечує потребу в повних, достовірних
даних про стан здоров'я населення. Отримання таких даних можливе
за умов добре організованого статистичного обліку в медичних
закладах, широкої інструктивно-методичної і аналітичної роботи. Оргметодвідділи обласних лікарень проводять в основному
методичне керівництво статистичною роботою в загальнолікувальній
мережі і не приділяють уваги спеціалізованій медичній мережі. Відсутність в областях правочинного органу з організаційного
і методичного керівництва обліком і звітністю нерідко зумовлює
отримання недостовірних звітних статистичних даних. Недоліки в організації статистичної служби на різних рівнях
негативно впливають на практичне використання даних про
захворюваність населення і причини смертності, діяльність медичних
закладів та використання ресурсів охорони здоров'я. З метою створення єдиної методології медико-статистичної
інформації, проведення її обробки і аналізу, враховуючи
рекомендації Всесвітньої організації охорони здоров'я, програму
переходу на міжнародну систему обліку і статистики,
П Р О П О Н У Ю:
1. Міністерству охорони здоров'я Автономної Республіки Крим,
управлінням охорони здоров'я обласних, Київської і
Севастопольської міських державних адміністрацій: 1.1. Створити на базі статистичних відділень оргметодвідділів
обласних лікарень інформаційно-аналітичні центри, до структури
яких включити діючі обласні відділи АСУ, з підпорядкуванням їх
обласному управлінню охорони здоров'я. 1.2. Відповідно на районному рівні (сільському, міському)
замість кабінетів обліку і медичної статистики створити
інформаційно-аналітичні відділи, до структури яких включити групи
медичної інформатики (відділення АСУ), з підпорядкуванням їх
головним лікарям центральних районних (міських)
лікарень. Н А К А З У Ю:
1. Центру медичної статистики МОЗ України як головній
установі забезпечити координацію діяльності новоствореної
інфраструктури медико-статистичної служби України. 2. Начальнику Центру медичної статистики МОЗ України
Міщенку А.Н.: 2.1. Розробити положення про обласний (міський)
інформаційно-аналітичний центр, положення про
інформаційно-аналітичний відділ центральної районної (міської)
лікарні та подати їх на затвердження до 25 серпня 1995 року. 2.2. Продовжити роботу щодо впровадження сучасних
комп'ютерних технологій в лікувально-профілактичних закладах,
нових засобів обробки та аналізу медико-статистичної інформації на
базі уніфікованих форм обліку, формування державної та галузевої
звітностей. 2.3. Удосконалювати діючі автоматизовані системи обробки
медико-статистичної інформації ("Медстат") на базі Центру
медстатистики, інформатики та АСУ Донецького обласного управління
охорони здоров'я, розширити функціональні можливості з метою
впровадження її в роботу лікувально-профілактичних закладів
міського та районного рівнів. 3. Директорам НДІ здоров'я Проданчуку М.Г.: 3.1. Підготувати до видання Міжнародну класифікацію хвороб,
травм та причин смерті десятого перегляду (том I і том II) до
01.01.96; алфавітний покажчик - до 01.01.97. 3.2. Підготувати методичні матеріали по впровадженню
Міжнародної класифікації хвороб, травм та причин смерті десятого
перегляду в лікувально-профілактичних закладах та взяти участь у
проведенні семінару щодо втілення класифікації, які
проводитимуться Міністерством охорони здоров'я. 3.3. До кінця 1995 року завершити перегляд і уніфікацію
первинної медичної облікової документації і підготувати альбоми
зразків облікових статистичних форм. 4. Контроль за виконанням наказу доручити заступнику Міністра
В.Д.Юрченку.
Міністр Є.С.Короленко
Затверджую

Заступник Міністра ______ В.Д.Юрченко

25 серпня 1995 р.
Положення

про обласний (міський) інформаційно-аналітичний центр
1. Загальні положення. 1.1. Обласний (міський) інформаційно-аналітичний центр,
створюється замість відділення медичної статистики оргметодвідділу
обласної (міської) лікарні в структуру якого включаються діючі
обласні відділи АСУ і є обласною (міською) установою,
підпорядковується управлінню охорони здоров'я обласної (міської)
державної адміністрації. 1.2. Обласний центр створюється рішенням обласної державної
адміністрації і є самостійною установою, має гербову печатку і
штамп з зазначенням свого найменування, бланки та інші реквізити,
є юридичною особою, має самостійний кошторис, розрахункові та інші
рахунки в установах банку. 1.3. У своїй діяльності центр керується Конституцією України,
( 888-09 ) Законами України, постановами Кабінету Міністрів,
наказами Міністерства охорони здоров'я України, рішеннями сесії
обласної (міської) Ради та державної адміністрації, наказами
управління охорони здоров'я, іншими законодавчими і нормативними
актами, а також цим положенням. 1.4. Майно центру належить до комунальної обласної (міської)
власності закріплена за ним на праві оперативного управління. 1.5. Фінансування центру здійснюється за рахунок обласного
(міського) бюджету. 1.6. Реорганізація та ліквідація Центру здійснюється обласним
управлінням охорони здоров'я у встановленому порядку. 1.7. Структура Центру, виходячи з місцевих умов,
встановлюється управлінням охорони здоров'я облвиконкому згідно з
цим положенням. 2. Основні напрямки діяльності центру: 2.1. Централізоване збирання, обробка та аналіз
медико-статистичної інформації на основі сучасних
медико-статистичних методик з застосуванням автоматизованої
обробки. 2.2. Визначення рівнів і тенденцій стану здоров'я населення,
показників здоров'я населення області (міста); аналіз та
визначення тенденцій розвитку лікувально-профілактичних закладів
області (міста); підготовка довідників, аналітичних оглядів стану
здоров'я населення області (міста), та діяльності закладів охорони
здоров'я. 2.3. Розробка і аналіз демографічних показників. 2.4. Впровадження автоматизованої обробки статистичних даних. 2.5. Вдосконалення і втілення єдиної системи
медико-статистичної інформації в установах охорони здоров'я
області (міста). 3. Основні завдання центру: 3.1. Здійснює організаційно-методичне керівництво діяльністю
статистичних підрозділів закладів охорони здоров'я на території
області (міста). 3.2. Приймає державні та відомчі статистичні звіти від
районів, міст обласного підпорядкування, а також окремих
лікувально-профілактичних закладів, формує зведені звіти по
області (місту) для подання до Міністерства охорони здоров'я. 3.3. Проводить перевірки стану організації статистичного
обліку і достовірності звітності в лікувально-профілактичних
закладах області (міста), здійснює заходи щодо усунення виявлених
недоліків. 3.4. Організовує та проводить декадники, семінари,
інструктажі та інші курсові заходи для працівників служби медичної
статистики, керівників лікувально-профілактичних закладів,
лікарів-спеціалістів з питань організації медичного статистичного
обліку в закладах охорони здоров'я, формування державних та
відомчих статистичних звітів. 3.5. Організовує облік випадків народжень, смертей в медичних
закладах області (міста), надає допомогу органам державної
статистики в розробці даних причин смерті населення (кодування
причин смерті тощо), веде контроль за правильністю заповнення
лікарських свідоцтв про смерть, фельдшерських довідок про смерть,
встановлення причин смерті. 3.6. Здійснює аналіз демографічних ситуацій (народжуваності,
перинатальної смертності та загальної смертності населення тощо). 3.7. Проводить, при наявності на це коштів, за завданням
управління охорони здоров'я облміськвиконкому спеціальні
дослідження захворюваності населення, інших показників, що
характеризують діяльність лікувально-профілактичних закладів,
стану здоров'я дорослого та дитячого населення. 3.8. Видає збірники довідкових статистичних матеріалів про
стан здоров'я населення, використання ресурсів охорони здоров'я і
діяльності лікувально-профілактичних закладів. 4. Центр має право: 4.1. Співпрацювати з відповідними НДІ, кафедрами соціальної
гігієни і організації охорони здоров'я з питань апробації і
впровадження нових методів медико-статистичних методик,
використання обчислювальної техніки. 4.2. Надавати практичну допомогу лікувально-профілактичним
закладам з питань організації медичного обліку і звітності. 4.3. Продавати або передавати іншим підприємствам,
організаціям і установам, обмінювати, здавати в оренду, надавати
безкоштовно у тимчасове користування належні йому будинки,
устаткування, транспортні засоби, інвентар та інші цінності, а
також списувати їх з балансу за згодою власника або уповноваженого
ним органу. 5. Штатно-організаційна структура: 5.1. Центр очолює начальник, який призначається на посаду і
звільняється з посади в установленому порядку начальником
управління охорони здоров'я обласної (міської) державної
адміністрації. 5.2. Начальник центру проводить комплектування штату
кваліфікованими кадрами у відповідності з структурою та штатним
розкладом. 5.3. Структура центру визначається у відповідності з обсягом
та характером роботи і затверджується управлінням охорони здоров'я
обласної (міської) державної адміністрації. 6. Права начальника інформаційно-аналітичного центру: 6.1. Затверджувати штатний розклад і вносити в нього
відповідні зміни. 6.2. Затверджувати положення про структурні підрозділи,
посадові інструкції і плани роботи центру. 6.3. Підписувати документи центру, вести переписку з
керівниками органів та установ охорони здоров'я по всіх питаннях
що відносяться до комплектації центру. 6.4. Представляти центр у відповідних органах і відомствах з
питань, які стосуються медичної статистики. 6.5. Використовувати державні тарифні ставки, посадові оклади
як орієнтир для диференційованої оплати праці в залежності від
кваліфікації працівників, обсягу і складності робіт, що
виконуються. 6.6. Вносити пропозиції МОЗ України щодо нових облікових та
звітних форм, а також змін до існуючих форм. 6.7. При необхідності одержувати від статистичної служби
районів, міст оперативну статистичну медичну інформацію, а також
дані, які відносяться до компетенції центру. 6.8. В межах своєї компетенції видавати накази по Центру, у
відповідності з трудовим Законодавством приймати та звільняти
працівників, застосовувати заходи заохочення та накладати
стягнення.
Затверджую

Заступник Міністра ______ В.Д.Юрченко

25 серпня 1995 р.
Положення

про районний інформаційно-аналітичний відділ
1. Загальні положення. 1.1. Районний інформаційно-аналітичний відділ створюється в
складі центральної районної лікарні замість кабінету обліку та
медичної статистики. В структуру центру включаються діючі
підрозділи автоматизованої обробки інформації та Національного
реєстру. 1.2. Відділ підпорядкований головному лікарю району та в
організаційно-методичному плані обласному
інформаційно-аналітичному центру. 1.3. Роботою відділу безпосередньо керує заступник головного
лікаря району по медичному обслуговуванню населення. 1.4. Відділ очолює завідуючий, який призначається з числа
кваліфікованих лікарів. 1.5. Фінансування відділу здійснюється за рахунок бюджету
системи охорони здоров'я району. 2. Функції керівництва відділом: 2.1. Головний лікар району за погодженням з керівництвом
обласного відділу: - формує штатний розклад відділу; - комплектує кадрами медичних та інженерно-технічних
фахівців; - виділяє необхідні для роботи відділу приміщення; - забезпечує необхідне матеріально-технічне постачання
відділу, включаючи засоби оргтехніки, обчислювальної,
розмножувальної техніки, сучасним зв'язком, в т.ч. телефаксним,
електронною поштою; 2.2. Обласний інформаційно-аналітичний центр: - проводить підготовку кадрів відділу на курсах інформації та
стажування, семінарах, конференціях; - проводить інструктивні семінари з питань статистичного
обліку, звітності, технології автоматизованої обробки звітності та
методики аналізу статистичних даних; - забезпечує відділ необхідними методичними матеріалами по
формуванню статистичного обліку та звітності, підготовки
статистичних довідників та оглядів; - отримує від відділу статистичні звіти та оперативні дані
(по запитанням); - контролює роботу відділу в питаннях достовірності
інформації; - подає пропозиції головному лікарю по змінах штатного
розкладу, про кадрові зміни, про табель оснащення відділу; - впроваджує в роботу відділу сучасні технології підготовки,
обробки та аналізу медико-статистичної інформації. 3. Основні напрямки роботи районного
інформаційно-аналітичного відділу: - забезпечує в лікувально-профілактичних закладах району
формування достовірного статистичного обліку; - проводить інструктивно-методичні заняття, наради з медичним
персоналом лікувально-профілактичних закладів з питань
статистичного обліку (ведення первинної медичної документації); - проводить статистичні ревізії в лікувально-профілактичних
закладах району, вносять пропозиції по усуненню недоліків,
виявлених при перевірках; - проводить централізований збір, обробку первинної облікової
документації, використовуючи для цього комп'ютерну техніку та
автоматизовані технології обробки медико-статистичної інформації; - формує статистичну звітність; - вивчає стан здоров'я населення району, його тенденції; - разом з санепідслужбою вивчає чинники, що впливають на стан
здоров'я населення та подає відповідні пропозиції по їх усуненню; - аналізує статистичні дані, що характеризують якість та
обсяг надання медичної допомоги населенню району; - формує статистичні характеристики діяльності
лікувально-профілактичних закладів; - приймає участь у проведенні спеціальних статистичних
досліджень, що проводяться обласним центром; - видає довідкові збірники про стан здоров'я населення,
використання ресурсів охорони здоров'я і діяльності
лікувально-профілактичних закладів; - готує оперативну медико-статистичну інформацію для
керівництва системою охорони здоров'я району. Обсяг та
періодичність цієї інформації визначається керівництвом охорони
здоров'я району та регламентується наказом; - робота відділу регламентується цим положенням, наказами
обласного управління охорони здоров'я та головного лікаря; - обгрунтована кореляція медико-статистичної інформації може
бути зроблена тільки за погодженням з обласним центром; - представники відділу несуть відповідальність за якість
сформованих звітів; - в роботі відділу для отримання необхідних інформаційних
матеріалів контактує з місцевими органами влади, статуправлінням,
державними органами запису актів громадянського стану та іншими
установами або організаціями; - веде облік випадків народжень, смертей в районі, контроль
за якістю заповнення лікарських свідоцтв про смерть, фельдшерських
довідок про смерть, правильності встановлення причин смерті,
проводить кодування причин смерті.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: