ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
06.03.2009 N 209
{ Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державноїмитної служби
N 655 ( v0655342-10 ) від 17.06.2010 }
Про удосконалення діяльності підрозділівмитних органів, що здійснюють заходи з боротьби
з контрабандою та порушеннями митних правил
{ Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної митноїслужби
N 378 ( v0378342-10 ) від 20.04.2010 }
N 378 ( v0378342-10 ) від 20.04.2010 }
{ У тексті наказу та додатків до нього слова "Департаменторганізації боротьби з контрабандою та порушеннями
митних правил Державної митної служби України" у всіх
відмінках замінено словами "Департамент боротьби з
контрабандою та порушеннями митних правил Державної
митної служби України" у відповідних відмінках згідно з
Наказом Державної митної служби N 378 ( v0378342-10 )
від 20.04.2010 }
На виконання пункту 2.2 рішення колегії Держмитслужби України
від 12.02.09 "Про підсумки діяльності митної служби України в 2008
р. та завдання з наповнення Державного бюджету на 2009 р.",
уведеного в дію наказом Держмитслужби України від 18.02.09 N 122,
у зв'язку з уведенням в дію наказом Держмитслужби України від
27.02.09 N 150 штатного розпису центрального апарату Державної
митної служби України та з метою організаційного вдосконалення
діяльності підрозділів митних органів, що здійснюють заходи з
боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил
Н А К А З У Ю:
1. Реорганізувати служби митної варти та організації боротьби
з порушеннями митного законодавства регіональних митниць і митниць
у служби боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил
регіональних митниць, митниць у межах затвердженого фонду оплати
праці й граничної чисельності працівників відповідного митного
органу.
2. Затвердити:
2.1. Положення про Департамент боротьби з контрабандою та
порушеннями митних правил Державної митної служби України (далі -
Положення про Департамент), що додається.
2.2. Примірне положення про службу боротьби з контрабандою та
порушеннями митних правил регіональної митниці, митниці (далі -
Примірне положення), що додається.
2.3. Примірну структуру служби боротьби з контрабандою та
порушеннями митних правил регіональної митниці, митниці (далі -
Примірна структура), що додається.
3. Начальникам регіональних митниць, митниць, заступникам
начальників регіональних митниць, митниць (з правоохоронної роботи
відповідно до функціональних повноважень):
3.1. У 5-денний строк привести Положення про службу митної
варти та організації боротьби з порушеннями митного законодавства
відповідної регіональної митниці, митниці у відповідність до
затвердженого цим наказом Примірного положення. Відповідні зміни затвердити наказом митниці.
3.2. У 10-денний строк розробити відповідно до Примірного
положення про структурні підрозділи служби боротьби з контрабандою
та порушеннями митних правил відповідної регіональної митниці,
митниці й посадові інструкції особового складу, затвердити їх у
встановленому порядку.
3.3. У 1-денний строк розробити відповідно до Примірної
структури проект структури служби боротьби з контрабандою та
порушеннями митних правил відповідної регіональної митниці,
митниці й надіслати його на погодження в установленому порядку.
4. Начальникам регіональних митниць, митниць:
4.1. Після погодження структури служби боротьби з
контрабандою та порушеннями митних правил відповідної регіональної
митниці, митниці врахувати відповідні зміни при формуванні
структури та штатного розпису регіональної митниці, митниці на
2009 рік.
4.2. Відповідно до Примірного положення унести зміни до
положень про регіональні митниці, митниці, розподілів обов'язків
між начальником митниці та його заступниками і затвердити їх у
встановленому порядку.
5. Директору Департаменту митної варти та організації
боротьби з порушеннями митного законодавства Карману Ю.В. привести
у відповідність до затвердженого цим наказом Положення про
Департамент положення про відділи Департаменту організації
боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил та посадові
інструкції його працівників.
6. Уважати такими, що втратили чинність, накази Держмитслужби
України від 19.02.08 N 157 "Про організаційне забезпечення
діяльності підрозділів митних органів, що здійснюють заходи з
протидії митним правопорушенням" (зі змінами) та від 04.02.08 N 85
( v0085342-08 ) "Про удосконалення діяльності підрозділів митних
органів, що здійснюють заходи з боротьби з контрабандою та
порушеннями митних правил".
7. Директору Департаменту кадрової роботи Василенку О.Л.,
начальникам регіональних митниць і митниць:
7.1. Провести у строки, передбачені законодавством,
консультації з профспілковими організаціями працівників митних
органів з питань зміни організації та умов праці.
7.2. Забезпечити неухильне додержання вимог законодавства
України про працю під час проведення заходів з реорганізації.
8. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Голови Служби Козака Т.Р.
Голова Служби А.В.Макаренко
ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ Державної митної
служби України
про Департамент боротьби з контрабандою та порушеннями
митних правил Державної митної служби України
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Це Положення визначає правовий статус і компетенцію
Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил
Державної митної служби України (далі - Департамент), а саме
права, завдання, а також функції та відповідальність його
працівників.
1.2. Департамент є структурним підрозділом Державної митної
служби України (далі - Держмитслужба України).
1.3. Координацію, контроль та спрямування діяльності
Департаменту здійснює заступник Голови Служби (з питань
організації правоохоронної діяльності у сфері митної справи)
відповідно до функціональних обов'язків (далі - заступник Голови
Служби); безпосереднє керівництво Департаментом здійснює директор
Департаменту.
1.4. З питань організації службової діяльності Департаменту
підпорядковуються служби боротьби з контрабандою та порушеннями
митних правил регіональних митниць і митниць. Департамент у межах своєї компетенції здійснює координацію,
контроль та спрямування діяльності регіональних митниць і митниць
(далі - митні органи) у напрямі боротьби з контрабандою та
порушеннями митних правил.
1.5. Для виконання завдань, передбачених цим Положенням,
Департамент взаємодіє з правоохоронними та іншими органами
державної влади України, підприємствами, установами й
організаціями, громадянами, структурними підрозділами
Держмитслужби України, а також з іноземними установами,
підприємствами та організаціями.
1.6. У своїй діяльності посадові особи Департаменту керуються
Конституцією України ( 254к/96-ВР ) й законами України, Митним
кодексом України ( 92-15 ), актами Президента України й Кабінету
Міністрів України, наказами Держмитслужби України, а також цим
Положенням.
1.7. У своїй діяльності посадові особи Департаменту
дотримуються вимог Закону України від 21.09.99 N 1079-XIV
( 1079-14, 3855-12 ) "Про державну таємницю", інших
нормативно-правових актів з питань охорони державної таємниці та
інформації з обмеженим доступом.
1.8. Департамент здійснює свою діяльність згідно з планами
роботи Держмитслужби України й Департаменту.
1.9. Положення про Департамент затверджується наказом
Держмитслужби України, положення про відділи Департаменту,
посадові інструкції працівників Департаменту затверджуються
директором Департаменту.
2. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ДЕПАРТАМЕНТУ
Основними завданнями Департаменту є:
2.1. Участь у реалізації митної політики України у сфері
захисту економічних інтересів України, боротьби з контрабандою та
порушеннями митних правил.
2.2. Організація діяльності митних органів у напрямі
виявлення, розкриття, припинення й профілактики порушень митного
законодавства, запобігання таким правопорушенням. Координація взаємодії з цих питань митних органів з
правоохоронними органами України, митними органами зарубіжних
країн.
2.3. Забезпечення захисту прав громадян, наданих їм
Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України, актами Президента
України й Кабінету Міністрів України.
2.4. Забезпечення контролю за додержанням законності при
здійсненні митними органами дізнання в кримінальних справах про
контрабанду й провадженні в справах про порушення митних правил.
2.5. Проведення комплексного аналізу статистичної та іншої
інформації, яка надходить від митних органів, про результати
роботи митних органів з виявлення, розкриття, припинення й
профілактики порушень митного законодавства. Організація заходів щодо підвищення ефективності та якості
роботи митних органів у цьому напрямі.
2.6. Організація боротьби з незаконним переміщенням через
митний кордон України історичних і культурних цінностей, зброї та
боєприпасів, отруйних, сильнодіючих, радіоактивних і вибухових
речовин, наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів
або прекурсорів. Забезпечення участі Держмитслужби України й митних органів у
міжнародному співробітництві з цих питань.
2.7. Контроль за станом оперативної обстановки в Україні з
питань боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил.
2.8. Вивчення форм, методів, характеру вчинення контрабанди й
порушень митних правил, структури предметів правопорушень, а також
причин, що призводять до вчинення митних правопорушень, і умов, що
їм сприяють. Прогнозування можливих тенденцій і каналів незаконного
переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон
України. Проведення на цій основі заходів щодо боротьби з митними
правопорушеннями; розроблення рекомендацій митним органам,
спрямованих на попередження контрабанди й порушень митних правил.
2.9. Організація співробітництва, взаємодії та проведення
скоординованих дій з правоохоронними та іншими органами державної
влади України, структурними підрозділами Держмитслужби України,
митними органами, спеціалізованими митними установами й
організаціями в напрямі боротьби з контрабандою й порушеннями
митних правил.
2.10. Організація контролю за виконанням митними органами
актів законодавства, наказів Держмитслужби України й доручень її
керівництва з питань боротьби з контрабандою й порушеннями митних
правил, аналіз причин порушень їх вимог; подання пропозицій
керівництву Держмитслужби України щодо усунення таких порушень.
2.11. Забезпечення контролю за діяльністю митних органів у
напрямі боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил. Участь за дорученням керівництва Держмитслужби в перевірках
митних органів з питань, що належать до компетенції Департаменту. Подання методичної й практичної допомоги митним органам у
напрямі організації боротьби з контрабандою та порушеннями митних
правил.
2.12. Забезпечення в межах компетенції Департаменту
реалізації державної політики стосовно державної таємниці,
контролю за додержанням посадовими особами вимог законодавства
щодо порядку використання та збереження інформації з обмеженим
доступом.
2.13. Виконання інших завдань, визначених керівництвом
Держмитслужби.
3. ФУНКЦІЇ ДЕПАРТАМЕНТУ
Департамент згідно з покладеними на нього завданнями виконує
регулятивну, правозастосовну, контрольну, організаційну,
координаційну, аналітичну функції, провадить нормопроектувальну
діяльність. Відповідно до цього Департамент:
3.1. Організує проведення митними органами заходів з
виявлення, розкриття, припинення й профілактики порушень митного
законодавства, запобігання таким правопорушенням. Розробляє й уносить керівництву Держмитслужби України
пропозиції стосовно вдосконалення форм і методів роботи митних
органів у напрямі виявлення, розкриття, припинення й профілактики
порушень митного законодавства, запобігання таким правопорушенням.
3.2. Звертається до правоохоронних та інших органів державної
влади України, структурних підрозділів Держмитслужби України,
митних органів України й зарубіжних країн, спеціалізованих митних
установ і організацій із запитами щодо надання інформації,
потрібної для реалізації покладених на Департамент завдань.
3.3. Співпрацює й організує взаємодію митних органів з
правоохоронними органами, завданням яких є протидія контрабанді;
здійснює координацію таких дій. За наявності достатніх підстав інформує правоохоронні органи
відповідно до їх компетенції про операції, пов'язані з незаконним
переміщенням товарів і транспортних засобів через митний кордон
України.
3.4. Організує самостійно, або у взаємодії з митними й
правоохоронними органами України, проведення оперативних заходів
щодо виявлення порушень митного законодавства, запобігання
незаконному переміщенню товарів і транспортних засобів через
митний кордон України й затримання осіб, причетних до такого
переміщення. Контролює проведення таких заходів митними органами.
3.5. Організує самостійно, або у взаємодії з митними й
правоохоронними органами України, проведення оперативних заходів
щодо виявлення й затримання наркотичних засобів, психотропних
речовин і прекурсорів, виявлення джерел і каналів їх незаконного
обігу й осіб, причетних до цього. Контролює проведення таких заходів митними органами.
3.6. Організує в установленому Держмитслужбою України порядку
й у межах своєї компетенції ведення встановлених Держмитслужбою
України форм звітності, інформаційних баз даних Держмитслужби
України та їх обробку. Забезпечує збирання, узагальнення й аналіз інформації про
стан і результати боротьби з контрабандою й порушеннями митних
правил. Інформує керівництво Держмитслужби України з цих питань.
3.7. Забезпечує у встановленому Держмитслужбою України
порядку участь митних органів у міжнародному співробітництві з
питань протидії контрабанді й порушенням митних правил, зокрема,
щодо надання взаємної адміністративної допомоги з питань
запобігання, виявлення й розслідування порушень митного
законодавства на підставі відповідних міжнародних угод.
3.8. Забезпечує в межах компетенції Департаменту виконання
актів та указів Президента України, доручень Верховної Ради
України, Прем'єр-міністра України, розпоряджень і доручень
Кабінету Міністрів України, доручень Ради національної безпеки і
оборони України, керівництва Держмитслужби, запитів органів
державної влади та місцевого самоврядування, правоохоронних
органів. Координує виконання довгострокових державних програм щодо
правоохоронної діяльності митних органів, зміцнення законності й
правопорядку в державі, забезпечує їх реалізацію.
3.9. Уносить на розгляд керівництва Держмитслужби України
пропозиції щодо вдосконалення нормативно-правових актів з питань
боротьби з контрабандою й порушеннями митних правил. У межах компетенції розробляє проекти актів законодавства з
питань митної справи та нормативно-правових актів Держмитслужби, а
також пропозиції щодо проектів нормативно-правових актів,
підготовлених іншими суб'єктами нормотворчого процесу, або бере
участь у розробленні таких проектів іншими структурними
підрозділами Держмитслужби України.
3.10. Контролює дотримання законності при здійсненні митними
органами дізнання в кримінальних справах про контрабанду й при
провадженні в справах про порушення митних правил. Самостійно проводить дізнання в кримінальних справах про
контрабанду; безпосередньо заводить або приймає до свого
провадження будь-які справи про порушення митних правил, заведені
митними органами; здійснює передачу справ про порушення митних
правил для провадження будь-якому митному органу.
3.11. Розробляє методичні рекомендації щодо використання
криміналістичної та іншої спеціальної техніки при проведенні
дізнання в кримінальних справах про контрабанду, а також щодо
належного процесуального оформлення її використання.
3.12. Здійснює за дорученням керівництва Держмитслужби
України перевірки роботи митних органів у напрямі боротьби з
контрабандою й порушеннями митних правил, перевірки дотримання
нормативно-правових актів з питань боротьби з контрабандою й
порушеннями митних правил; готує пропозиції керівництву
Держмитслужби України за результатами таких перевірок.
3.13. Подає практичну допомогу митним органам в організації
їх діяльності з питань боротьби з контрабандою й порушеннями
митних правил. Здійснює методичне забезпечення діяльності митних органів у
цьому напрямі.
3.14. Забезпечує в межах компетенції Департаменту підготовку
матеріалів до засідань колегії Держмитслужби України, нарад
керівного складу Держмитслужби й митних органів з питань боротьби
з контрабандою та порушеннями митних правил. Контролює виконання рішень колегії Держмитслужби України,
протоколів зазначених нарад відповідно до своєї компетенції.
3.15. Контролює забезпечення митними органами: охорони й супроводження товарів і транспортних засобів, що
переміщуються територією України під митним контролем; безпеки громадян, а також схоронності товарів, що
переміщуються через митний кордон України; дотримання режиму,
правопорядку в зонах митного контролю; охорони будинків, споруд, приміщень митних органів та інших
об'єктів митної інфраструктури, зон митного контролю від будь-яких
протиправних посягань; фізичного захисту співробітників митних органів, інших осіб,
а також товарів, які перебувають у зоні митного контролю, від
протиправних дій; локалізації разом з іншими органами конфліктних ситуацій у
зоні діяльності митних органів; участі в ліквідації наслідків катастроф, аварій, стихійного
лиха та екологічного забруднення в зоні діяльності митних органів. Проводить спільно з правоохоронними органами й уповноваженими
на це органами виконавчої влади наради, консультації з питань
здійснення оперативних заходів з профілактики, припинення й
локалізації конфліктних ситуацій, протиправних дій у зонах митного
контролю, з ліквідації наслідків катастроф, аварій, стихійного
лиха й екологічного забруднення в зонах діяльності митних органів.
3.16. Забезпечує у встановленому порядку надання пропозицій
Голові Служби щодо призначення на посади й звільнення з них
посадових осіб Департаменту, посадових осіб служб боротьби з
контрабандою та порушеннями митних правил митних органів, посади
яких віднесені до номенклатури посад Голови Служби.
{ Пункт 3.17 виключено на підставі Наказу Державної митної
служби N 378 ( v0378342-10 ) від 20.04.2010 }
3.17. Уносить в установленому порядку пропозиції Голові
Служби щодо застосування дисциплінарних стягнень і заохочень до
посадових осіб Департаменту, служб боротьби з контрабандою та
порушеннями митних правил митних органів (у т.ч. за поданням
начальника митниці, письмово погодженим з Департаментом),
передбачених положеннями Дисциплінарного статуту митної служби
України.
3.18. Уносить в установленому порядку пропозиції Голові
Служби щодо застосування дисциплінарних стягнень і заохочень до
посадових осіб Департаменту, служб боротьби з контрабандою та
порушеннями митних правил митних органів, посади яких віднесені до
номенклатури посад Голови Служби (у т.ч. за поданням начальника
митниці, письмово погодженим з Департаментом), передбачених
положеннями Дисциплінарного статуту митної служби України.{ Пункт 3.18 в редакції Наказу Державної митної служби N 378
( v0378342-10 ) від 20.04.2010 }
3.19. Розглядає звернення, скарги, запити й пропозиції
юридичних і фізичних осіб, що надходять безпосередньо до
Департаменту.
3.20. Контролює виконання митними органами планів роботи,
окремих планів заходів у частині, що стосується компетенції
Департаменту.
3.21. Забезпечує випуск інформаційного бюлетеня з актуальних
питань у галузі боротьби з контрабандою та порушеннями митних
правил. Надання посадовим особам Департаменту доручень і покладення
на них функцій, не передбачених цим Положенням, не допускаються.
4. ПРАВА ПОСАДОВИХ ОСІБ ДЕПАРТАМЕНТУ
З метою забезпечення повноти й всебічності виконання
покладених на Департамент завдань і функцій посадові особи
Департаменту мають право:
4.1. Одержувати в установленому Держмитслужбою України
порядку від структурних підрозділів і посадових осіб Держмитслужби
України, митних органів документи, відомості, пояснення, інші
матеріали, потрібні для виконання покладених на Департамент
функцій і завдань.
4.2. Використовувати в установленому Держмитслужбою України
порядку інформаційні й довідкові бази даних Єдиної автоматизованої
інформаційної системи Держмитслужби України.
4.3. Отримувати консультації й висновки фахівців структурних
підрозділів Держмитслужби України, а з дозволу керівництва
Держмитслужби України - фахівців інших державних органів з питань,
що потребують спеціальних знань.
4.4. У встановленому законодавством України й
нормативно-правовими актами Держмитслужби України порядку
звертатися до органів державної влади, правоохоронних органів
України, підприємств, установ, організацій, громадян України й
зарубіжних країн із запитами про надання потрібної інформації.
4.5. У встановленому Держмитслужбою України порядку та в
межах компетенції Департаменту брати участь у перевірках митних
органів з питань боротьби з контрабандою та порушеннями митних
правил.
4.6. Користуватися безперешкодним доступом на території
пунктів пропуску через державний кордон України, зон митного
контролю, складів митних органів, інших об'єктів митної
інфраструктури; вилучати в установленому порядку потрібну
документацію.
4.7. Здійснювати в установленому порядку огляд територій і
приміщень складів тимчасового зберігання, митних ліцензійних
складів, спеціальних митних зон, магазинів безмитної торгівлі й
інших місць, де розміщені або можуть бути розміщені товари й
транспортні засоби, що підлягають митному контролю, чи провадиться
діяльність, контроль за якою покладено на митні органи.
4.8. Контролювати додержання працівниками митних органів
вимог законодавства під час провадження в справах про порушення
митних правил і під час дізнання в кримінальних справах про
контрабанду.
4.9. Здійснювати в повному обсязі процесуальні повноваження
дізнавачів і осіб, що займаються провадженням у справах про
порушення митних правил, розглядати справи про порушення митних
правил, заведені працівниками Департаменту або будь-якого митного
органу.
4.10. У встановленому порядку брати участь у проведенні
митного огляду товарів і транспортних засобів. Давати митним органам обов'язкові для виконання письмові
доручення щодо проведення цілеспрямованого митного огляду товарів,
транспортних засобів, особистого огляду громадян, а також
переогляду оформлених у митному відношенні або таких, що пройшли
митний контроль, товарів і транспортних засобів.
4.11. Використовувати в роботі криміналістичну, спеціальну
техніку, засоби зв'язку й транспорт. Зберігати, носити й застосовувати зброю та спеціальні засоби
в установленому законодавством порядку.
4.12. За дорученням керівництва Держмитслужби України брати
участь у роботі комісій, делегацій, експертних і робочих груп з
питань, які належать до компетенції Департаменту.
4.13. За дорученням керівництва Держмитслужби України й у
межах компетенції Департаменту представляти Держмитслужбу України
в державних, недержавних, міжнародних, громадських організаціях та
установах тощо.
4.14. Проводити наради керівного й оперативного складу митних
органів з питань, що належать до компетенції Департаменту.
4.15. Використовувати бланк Департаменту встановленого зразка
для листування із зовнішніми кореспондентами з питань, що належать
до компетенції Департаменту.
4.16. Виконувати свої службові обов'язки в цивільному одязі.
5. КЕРІВНИЦТВО Й СТРУКТУРА ДЕПАРТАМЕНТУ
5.1. Департамент очолює директор Департаменту, який
призначається на посаду й звільняється з неї наказом Держмитслужби
України.
5.2. Заступники директора Департаменту, інші посадові особи
Департаменту призначаються на посади й звільняються з них наказом
Держмитслужби України за поданням директора Департаменту, письмово
погодженим із заступником Голови Служби.
5.3. Директор Департаменту: 5.3.1. Здійснює керівництво роботою Департаменту. 5.3.2. Спрямовує роботу Департаменту, служб боротьби з
контрабандою та порушеннями митних правил митних органів на
виконання заходів щодо запобігання контрабанді й порушенням митних
правил. Організує й контролює проведення митними органами заходів і
перевірок, спрямованих на виявлення, розкриття та припинення
митних правопорушень. 5.3.3. Постійно інформує керівництво Держмитслужби України
про стан справ на митному кордоні, контрабандну, іншу протиправну
діяльність при переміщенні товарів і транспортних засобів через
митний кордон України, територією України. 5.3.4. Забезпечує взаємодію Департаменту й митних органів з
правоохоронними та іншими органами державної влади України,
структурними підрозділами Держмитслужби України, митними органами,
спеціалізованими митними установами й організаціями в напрямі
боротьби з контрабандою й порушеннями митних правил. 5.3.5. У межах компетенції Департаменту забезпечує участь
Держмитслужби в міжнародному співробітництві з питань боротьби з
контрабандою та порушеннями митних правил. Забезпечує взаємодію з митними органами зарубіжних країн у
сфері надання взаємної адміністративної допомоги з метою
запобігання, виявлення й розслідування порушень митного
законодавства на підставі відповідних міжнародних угод. 5.3.6. Організує та бере безпосередню участь у розробці
проектів законодавчих і нормативно-правових актів, положень
комплексних державних програм з питань, що належать до компетенції
Департаменту. 5.3.7. Уносить згідно зі своєю компетенцією Голові Служби
погоджені із заступником Голови Служби пропозиції про призначення
на посади й звільнення з них посадових осіб Департаменту, служб
боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил митних
органів, посади яких віднесені до номенклатури посад Голови
Служби.{ Пункт 5.3.7 в редакції Наказу Державної митної служби N 378
( v0378342-10 ) від 20.04.2010 } 5.3.8. Дає доручення, надсилає запити митним органам з
питань, визначених цим Положенням, контролює виконання цих
доручень. 5.3.9. Підписує відповіді на звернення (скарги, запити й
пропозиції), що надходять безпосередньо до Департаменту від митних
органів, органів державної влади, юридичних і фізичних осіб тощо. 5.3.10. Контролює додержання посадовими особами Департаменту
вимог Законів України "Про державну службу" ( 3723-12 ), "Про
боротьбу з корупцією" ( 356/95-ВР ), "Про Дисциплінарний статут
митної служби України" ( 2805-15 ), інших нормативно-правових
актів. 5.3.11. Контролює додержання посадовими особами Департаменту
вимог законодавства щодо порядку використання й збереження
інформації з обмеженим доступом. 5.3.12. За дорученням керівництва Держмитслужби України
представляє інтереси Держмитслужби України в органах державної
влади, у тому числі правоохоронних органах України, митних органах
зарубіжних країн. 5.3.13. Виконує інші завдання, визначені керівництвом
Держмитслужби України.
5.4. Структура й штатний розпис Департаменту затверджуються
Головою Служби як складова частина структури й штатного розпису
Держмитслужби України в межах установлених штатної чисельності й
фонду заробітної плати Держмитслужби України.
6. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПОСАДОВИХ ОСІБ ДЕПАРТАМЕНТУ
6.1. Директор Департаменту несе відповідальність за: 6.1.1. Невиконання Урочистого зобов'язання посадових осіб
митної служби України, порушення присяги державних службовців. 6.1.2. Невиконання або неналежне виконання своїх службових
обов'язків. 6.1.3. Перевищення повноважень, порушення обмежень і заборон,
установлених законодавством з питань проходження служби в митних
органах, спеціалізованих митних установах, організаціях або
вчинення інших дій, які дискредитують не тільки посадову особу, а
й митну службу України. 6.1.4. Порушення правил внутрішнього трудового розпорядку,
норм професійної етики та інші порушення службової дисципліни. 6.1.5. Негативні наслідки своїх доручень, самостійно
прийнятих рішень під час виконання службових обов'язків і за
бездіяльність.
6.2. Посадові особи Департаменту несуть відповідальність
згідно із законодавством України за неналежне виконання своїх
службових обов'язків і за порушення вимог законодавчих актів, у
тому числі щодо нерозголошення державної таємниці й службової
інформації, отриманої під час виконання службових обов'язків;
порушення правил внутрішнього трудового розпорядку; норм
професійної етики; обмежень, пов'язаних з прийняттям на державну
службу в митних органах України, та інші порушення службової
дисципліни.
Директор Департаменту митної
варти та організації боротьби
з порушеннями митного законодавства Ю.В.Карман
ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ Державної митної
служби України
06.03.2009 N 209
ПРИМІРНЕ ПОЛОЖЕННЯпро службу боротьби з контрабандою
та порушеннями митних правил
регіональної митниці, митниці
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Це Примірне положення визначає правовий статус і
компетенцію служби боротьби з контрабандою та порушеннями митних
правил регіональної митниці, митниці, а саме права, завдання,
функції та відповідальність її працівників.
1.2. Служба боротьби з контрабандою та порушеннями митних
правил (далі - служба) є визначеним Митним кодексом України
( 92-15 ) підрозділом з боротьби з контрабандою та порушеннями
митних правил регіональної митниці, митниці (далі - митний орган).
1.3. Служба підпорядковується начальнику митного органу. Координацію, контроль та спрямування діяльності служб митних
органів при виконанні покладених на них завдань і функцій здійснює
заступник Голови Держмитслужби України відповідно до
функціональних обов'язків (далі - заступник Голови Служби). Організаційне забезпечення діяльності служб здійснює
Департамент боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил
Державної митної служби України (далі - Департамент).
1.4. Для виконання завдань, передбачених цим Положенням,
служба взаємодіє з іншими структурними підрозділами митниці,
правоохоронними органами, іншими органами державної влади України,
відповідними органами іноземних держав.
1.5. У своїй діяльності служба керується Конституцією України
( 254к/96-ВР ), Митним кодексом України ( 92-15 ), іншими законами
України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України,
наказами Держмитслужби України й відповідної митниці, а також цим
Положенням.
1.6. Служба здійснює свою діяльність відповідно до Закону
України від 21.09.99 N 1079-XIV ( 1079-14, 3855-12 ) "Про державну
таємницю" й інших нормативно-правових актів з питань охорони
державної таємниці.
1.7. Служба здійснює свою діяльність відповідно до планів
роботи Держмитслужби України, відповідної митниці й плану роботи
служби на півріччя, затвердженого заступником начальника митниці -
начальником служби. Копія плану роботи служби надається Департаменту для
забезпечення контролю до 20 грудня та 20 червня відповідно до
вимог, установлених Держмитслужбою України.
1.8. У межах визначеної компетенції й у встановленому
Держмитслужбою України порядку служба здійснює окреме діловодство.
1.9. Положення про службу розробляється на підставі цього
Положення та затверджується наказом митниці після погодження з
Департаментом. Положення про структурні підрозділи служби й посадові
інструкції працівників служби розробляються й затверджуються в
установленому Держмитслужбою України порядку.
2. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ СЛУЖБИ
2.1. Забезпечення реалізації митної політики України,
зокрема, у сфері захисту економічних інтересів держави, боротьби з
контрабандою й порушеннями митних правил.
2.2. Виявлення, розкриття, припинення й профілактика порушень
митного законодавства, запобігання таким правопорушенням.
2.3. Забезпечення додержання посадовими особами митниці вимог
законодавства щодо діяльності в напрямі боротьби з контрабандою й
порушеннями митних правил для захисту прав громадян, наданих їм
Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України, актами Президента
України й Кабінету Міністрів України. Надання практичної допомоги структурним підрозділам митниці з
питань організації боротьби з контрабандою й порушеннями митних
правил.
2.4. Організація й проведення заходів з виявлення, розкриття
та припинення порушень митного законодавства на основі здійснення
аналітично-пошукової роботи, спрямованої на виявлення способів і
механізмів незаконного переміщення товарів і транспортних засобів
через митний кордон України, вивчення закономірностей у цьому
процесі, а також причин, що до цього призводять, і умов, що цьому
сприяють.
2.5. Організація й проведення заходів для попередження
незаконного переміщення через митний кордон України історичних і
культурних цінностей, зброї та боєприпасів, отруйних,
сильнодіючих, радіоактивних або вибухових речовин, наркотичних
засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів.
2.6. Збір, обробка, узагальнення та аналіз статистичної й
тематичної інформації щодо стану боротьби з контрабандою та
порушеннями митних правил, результатів роботи митниці з цих
питань. Розробка й внесення Департаменту та начальнику митниці
пропозицій щодо вдосконалення й підвищення ефективності та якості
роботи митниці в цьому напрямі.
2.7. Взаємодія з митними органами зарубіжних країн у сфері
надання взаємної адміністративної допомоги з метою запобігання,
виявлення й розслідування порушень митного законодавства на
підставі відповідних міжнародних угод і в межах визначеної
компетенції.
2.8. Взаємодія з митними й правоохоронними органами, іншими
органами виконавчої влади в напрямі запобігання, виявлення та
розслідування митних правопорушень у межах визначеної компетенції
та відповідно до законодавства.
2.9. Забезпечення в межах компетенції служби реалізації
державної політики стосовно державної таємниці, додержання
посадовими особами служби вимог законодавства щодо порядку
одержання, використання, поширення й збереження інформації з
обмеженим доступом.
2.10. Забезпечення безпеки громадян, а також схоронності
товарів, що переміщуються через митний кордон України, дотримання
режиму, законності й правопорядку в зоні митного контролю.
2.11. Охорона будинків, споруд, приміщень митниці й інших
об'єктів митної інфраструктури, у тому числі зон митного контролю,
від будь-яких протиправних посягань.
2.12. Фізичний захист співробітників митних органів, інших
осіб, а також товарів, які перебувають у зоні митного контролю,
від протиправних дій.
2.13. Локалізація разом з іншими уповноваженими органами
конфліктних ситуацій у зоні діяльності митниці.
2.14. Участь у ліквідації наслідків катастроф, аварій,
стихійного лиха й екологічного забруднення в зоні діяльності
митниці.
3. ФУНКЦІЇ СЛУЖБИ
Служба відповідно до покладених на неї завдань:
3.1. Організовує виконання актів і доручень Президента
України, Кабінету Міністрів України, доручень керівництва
Держмитслужби України, Департаменту щодо боротьби з контрабандою
та порушеннями митних правил, здійснює контроль за їх реалізацією.
3.2. Розробляє, організовує та здійснює самостійно або у
взаємодії з правоохоронними органами, іншими митними органами
України скоординовані заходи й спеціальні операції з виявлення й
припинення контрабанди та порушень митних правил, а також із
запобігання незаконному переміщенню транспортних засобів, товарів
та інших предметів через митний кордон України й затримання осіб,
причетних до такого переміщення.
3.3. Вивчає структуру предметів митних правопорушень,
тенденції й закономірності в скоєнні контрабанди та порушень
митних правил, їх форми й методи, здійснює прогнозування можливих
тенденцій і каналів незаконного переміщення товарів і транспортних
засобів через митний кордон України; розробляє рекомендації іншим
оперативним структурним підрозділам митниці, спрямовані на
посилення контролю за переміщенням через митний кордон України
окремих груп товарів і попередження протиправних дій. Упроваджує на цій основі й реалізовує заходи митниці щодо
боротьби з митними правопорушеннями.
3.4. Збирає й узагальнює інформацію для здійснення
комплексного аналізу діяльності митниці на напрямі боротьби з
контрабандою й порушеннями митних правил, у тому числі з
урахуванням специфіки регіону й митних оформлень, обсягів
вантажів, що переміщуються, кількості особового складу, що
проводить таке оформлення тощо. За результатами такого аналізу: інформує керівництво Департаменту, начальника митниці; готує й уносить Департаменту та начальнику митниці пропозиції
з підвищення ефективності організації боротьби з порушеннями
митного законодавства, удосконалення форм і методів роботи митниці
у цьому напрямі.
3.5. Здійснює оперативне орієнтування митних органів щодо
можливих фактів підготовки до незаконного переміщення товарів і
транспортних засобів через митний кордон України.
3.6. Проводить самостійно або у взаємодії з правоохоронними
органами оперативні заходи щодо виявлення, попередження та
припинення контрабанди й порушень митних правил, у тому числі
шляхом переоглядів вантажів, що пройшли митний контроль чи митне
оформлення.
3.7. Уживає заходів з виявлення й затримання наркотичних
засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів,
припинення каналів незаконного обігу цих речовин і виявлення осіб,
причетних до такого обігу. Забезпечує взаємодію й обмін
інформацією з правоохоронними органами України з цих питань.
3.8. Уживає спільно з правоохоронними органами, іншими
органами державної влади заходів, спрямованих на недопущення
незаконного вивезення за кордон цінностей, що становлять культурне
або історичне надбання українського народу.
3.9. Організовує в установленому Держмитслужбою України
порядку в межах компетенції служби взаємодію й обмін інформацією з
митними органами зарубіжних країн з питань подання правової
допомоги в запобіганні, виявленні й розслідуванні порушень митного
законодавства відповідно до міжнародних угод.
3.10. Забезпечує постійне інформування керівництва
Держмитслужби України, Департаменту, начальника митниці про
оперативну обстановку в зоні діяльності митниці й результати
роботи в напрямі боротьби з митними правопорушеннями відповідно до
встановлених Держмитслужбою України форм звітності.
3.11. Забезпечує в установленому Держмитслужбою України
порядку й у межах компетенції служби ведення баз даних митниці та
Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби.
3.12. Готує й подає Департаменту пропозиції щодо
вдосконалення нормативно-правових актів, які стосуються питань
боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил. Бере участь в опрацюванні проектів нормативно-правових актів
Держмитслужби в межах своєї компетенції.
3.13. Здійснює провадження у справах про порушення митних
правил і проведення дізнання в кримінальних справах про
контрабанду.
3.14. Забезпечує за погодженням з начальником митниці та за
наявності підстав скерування до судів вищого рівня й наглядових
прокурорів звернень стосовно перегляду рішень судів про закриття
справ про порушення митних правил або незастосування конфіскації
безпосередніх предметів порушення митних правил, уживає заходів
для поліпшення стану справ у цьому напрямі діяльності.
3.15. За погодженням з начальником митниці забезпечує спільно
з працівниками юридичного підрозділу митниці участь представників
митниці в судових засіданнях, на яких розглядаються справи про
порушення митних правил або скарги чи позови до митних органів.
3.16. Здійснює перевірки додержання вимог законодавства, що
визначають порядок організації боротьби з контрабандою й
порушеннями митних правил, посадовими особами підрозділів митного
оформлення митниці. За результатами таких перевірок готує відповідні пропозиції
начальнику митниці, подає вказаним підрозділам митниці практичну
допомогу з питань організації діяльності в напрямі боротьби з
контрабандою й порушеннями митних правил.
3.17. Проводить у встановлені Держмитслужбою України строки
звірення наявних у службі даних, що стосуються вилученого у
справах про порушення митних правил, переданого на зберігання,
конфіскованого за рішеннями судів майна, у тому числі товарів та
інших предметів, з даними бухгалтерських облікових документів. Про результати звірень інформує начальника митниці.
3.18. У встановленому порядку забезпечує охорону й
супроводження товарів, які перебувають під митним контролем, у
тому числі тих, що переміщуються транзитом через територію
України.
3.19. Здійснює заходи щодо: забезпечення безпеки громадян, схоронності товарів і
дотримання режиму й правопорядку в зоні митного контролю; охорони об'єктів митної інфраструктури й зон митного
контролю; фізичного захисту співробітників митниці та осіб, які
перебувають у зоні митного контролю; локалізації разом з іншими органами виконавчої влади
конфліктних ситуацій, ліквідації наслідків катастроф, аварій,
стихійного лиха й екологічного забруднення в зоні діяльності
митниці.
3.20. Забезпечує в установленому Держмитслужбою України
порядку й з урахуванням висновків підрозділів по роботі з особовим
складом і власної безпеки укомплектування служби кваліфікованими
фахівцями з профільною освітою. Організовує погодження призначення, переведення посадових
осіб на посади в службі, звільнення з них у порядку, встановленому
Держмитслужбою України.
3.21. Надає пропозиції начальнику митниці щодо підвищення
рівня професійної підготовки посадових осіб митниці з питань
попередження, виявлення й припинення контрабанди та порушень
митних правил, провадження у справах про порушення митних правил
шляхом проведення професійного навчання працівників оперативних
підрозділів митниці, а також їх стажування в службі митниці або в
Департаменті. Надає пропозиції Департаменту та начальнику митниці щодо
необхідності підвищення кваліфікації посадових осіб служби.
3.22. Організовує проведення, в межах компетенції служби,
семінарів і нарад, у тому числі за участю працівників
правоохоронних, судових органів України, прокурорів.
3.23. Розглядає звернення, пропозиції й запити органів
державної влади та місцевого самоврядування, правоохоронних
органів, інших державних установ, юридичних і фізичних осіб з
питань, що належать до компетенції служби. Бере участь у забезпеченні гласності в діяльності митних
органів.
3.24. Виконує інші завдання, визначені керівництвом
Держмитслужби України, Департаментом у межах компетенції служби.
4. КЕРІВНИЦТВО Й СТРУКТУРА СЛУЖБИ
4.1. Штатна структура служби затверджується та змінюється у
встановленому Держмитслужбою України порядку як складова частина
структури й штатного розпису митниці за письмовим погодженням із
заступником Голови Служби та Департаментом.
4.2. Безпосереднє керівництво службою, координацію її
діяльності з іншими митними органами та структурними підрозділами
митниці здійснює заступник начальника митниці - начальник служби.
4.3. Заступник начальника митниці - начальник служби: 4.3.1. Забезпечує: організацію роботи митниці із запобігання
контрабанді та порушенням митних правил; співпрацю, обмін інформацією, взаємодію й скоординовані дії з
правоохоронними органами, органами виконавчої влади, контрольними
органами, іншими митними органами України й зарубіжних країн у
напрямі боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил; систематичне інформування заступника Голови Служби,
керівництва Департаменту, начальника митниці про оперативну
обстановку в зоні діяльності митниці й стан реалізації заходів з
питань протидії митним правопорушенням; участь митниці, у межах її компетенції, в міжнародному
співробітництві з питань боротьби з контрабандою та порушеннями
митних правил, у тому числі боротьби з незаконним обігом
наркотичних засобів, психотропних речових, їх аналогів або
прекурсорів, зброї, історичних і культурних цінностей тощо; організацію роботи зі збору й узагальнення інформації для
здійснення комплексного аналізу стану боротьби з контрабандою й
порушеннями митних правил у зоні діяльності митниці та формування
пропозицій щодо вдосконалення форм і методів роботи митниці в
напрямі боротьби з митними правопорушеннями; дотримання особовим складом митниці вимог законодавства та
нормативно-правових актів Держмитслужби України, що визначають
порядок організації боротьби з контрабандою та порушеннями митних
правил; дотримання особовим складом служби законності при провадженні
у справах про порушення митних правил і проведенні дізнання у
справах про контрабанду; спільно з працівниками юридичного підрозділу митниці участь
представників митниці в судових засіданнях, на яких розглядаються
справи про порушення митних правил або скарги чи позови до
митниці; проведення перевірок діяльності підрозділів митниці в напрямі
протидії контрабанді та порушенням митних правил, уносить
рекомендації та пропозиції щодо усунення виявлених недоліків. ведення статистичних форм звітності, установлених
Держмитслужбою України; 4.3.2. Організує: проведення оперативних заходів щодо виявлення, попередження
та припинення контрабанди й порушень митних правил, у тому числі
шляхом переоглядів вантажів, що пройшли митний контроль чи митне
оформлення. вивчення ефективності роботи служби митниці, внесення
пропозицій з удосконалення форм і методів роботи в напрямі
боротьби з митними правопорушеннями; розгляд, у межах компетенції, запитів правоохоронних органів
і здійснення контролю за їх виконанням; розгляд звернень і запитів органів державної влади, місцевого
самоврядування, підприємств, організацій та громадян з питань, що
належать до компетенції служби. подання структурним підрозділам митниці методичної й
практичної допомоги з питань виявлення й припинення митних
правопорушень, організації цієї роботи; координацію дій структурних підрозділів митниці в напрямі
виявлення, попередження й припинення контрабанди та порушень
митних правил; роботу щодо своєчасного інформування підрозділу власної
безпеки митниці про факти й ознаки причетності працівників митних
органів до незаконного переміщення через митний кордон України
товарів і транспортних засобів; охорону будинків, споруд, приміщень митниці й інших об'єктів
митної інфраструктури, зон митного контролю від будь-яких
протиправних посягань; локалізацію разом з іншими органами виконавчої влади
конфліктних ситуацій у зоні діяльності митниці, наслідків
катастроф, аварій, стихійного лиха й екологічного забруднення в
зоні діяльності митниці; фізичний захист співробітників митниці, інших осіб, а також
товарів, які перебувають у зоні митного контролю, від протиправних
дій; проведення занять зі спеціальної фізичної та вогневої
підготовки посадових осіб служби; розроблення, погодження й затвердження в установленому
Держмитслужбою України порядку положень про службу, її структурні
підрозділи й посадових інструкцій посадових осіб служби. 4.3.3. Згідно із законодавством України приймає процесуальні
рішення під час порушення кримінальних справ і проведення дізнання
у справах про контрабанду, а також провадження у справах про
порушення митних правил у встановленому законодавством України
порядку. 4.3.4. Контролює: стан проведення дізнання в кримінальних справах про
контрабанду, порушених митним органом, та результати розгляду
справ про порушення митних правил. За наявності підстав уживає
заходів щодо перегляду рішень судів у справах про порушення митних
правил, винесених не на користь держави, а також щодо забезпечення
законності при закритті кримінальних справ і скасуванні постанов
про порушення кримінальних справ про контрабанду; відповідність заведених справ про порушення митних правил
вимогам законодавства України; проведення посадовими особами, яким доручено здійснювати
провадження в справах про порушення митних правил, передбачених
законодавством процесуальних дій під час провадження у справах про
порушення митних правил; своєчасність та повноту підготовки процесуальних документів
за кожною справою відповідно до вимог законодавства; своєчасність подання посадовими особами, яких уповноважено
здійснювати провадження в справах про порушення митних правил,
матеріалів справи про порушення митних правил до розгляду; повноту проведення перевірок і правильність прийняття рішень,
передбачених кримінально-процесуальним законодавством, посадовими
особами, до функціональних обов'язків яких віднесено боротьбу з
контрабандою; стан дотримання законності при здійсненні посадовими особами
служби дізнання в кримінальних справах про контрабанду й
провадження в справах про порушення митних правил; своєчасність внесення відповідальними особами служби даних до
програмно-інформаційного комплексу "Боротьба з контрабандою та
порушеннями митних правил" Єдиної автоматизованої інформаційної
системи Держмитслужби України; додержання посадовими особами служби вимог законодавства
України щодо боротьби з контрабандою й порушеннями митних правил;
Законів України "Про державну службу" ( 3723-12 ), "Про боротьбу з
корупцією" ( 356/95-ВР ), а також законодавства України з питань
проходження служби в митних органах; законодавства України щодо
порядку використання й збереження інформації з обмеженим доступом
і охорони державної таємниці; інших нормативно-правових актів
України; стан зберігання й порядок застосування посадовими особами
служби вогнепальної зброї й спеціальних засобів у встановленому
законодавством України порядку; стан виконавської й трудової дисципліни в підрозділах служби.
{ Пункт 4.3.5 виключено на підставі Наказу Державної митної
служби N 378 ( v0378342-10 ) від 20.04.2010 }
4.3.5. Веде прийом громадян та представників юридичних осіб;
розглядає в установленому порядку листи, заяви, скарги цих осіб
відповідно до компетенції та організовує підготовку відповідей на
них. Уживає заходів з усунення причин, що призвели до порушення
законних прав цих юридичних осіб і громадян. 4.3.6. Проводить в установленому порядку наради з питань, що
належать до його компетенції. 4.3.7. Контролює стан зберігання й порядок застосування
посадовими особами служби вогнепальної зброї й спеціальних засобів
у встановленому законодавством України порядку. 4.3.8. Виконує інші завдання, визначені керівництвом
Держмитслужби України, Департаменту, начальником митниці та
передбачені цим Положенням. Функціональні повноваження заступника начальника митниці -
начальника служби визначаються розподілом обов'язків між
начальником митниці та його заступниками.
4.4. Заступник начальника митниці - начальник служби має
заступників з основних напрямів діяльності. Їх кількість
установлюється Головою Держмитслужби України за пропозицією
заступника начальника митниці - начальника служби, письмово
погодженою із заступником Голови Служби, Департаментом та
начальником митниці.
4.5. Заступник начальника митниці - начальник служби
призначається на посаду й звільняється з посади наказом
Держмитслужби України, погодженим із заступником Голови Служби,
керівником Департаменту кадрового забезпечення та з питань
запобігання корупції Держмитслужби України, за поданням директора
Департаменту (або начальника митниці за погодженням із директором
Департаменту).{ Пункт 4.5 в редакції Наказу Державної митної служби N 378
( v0378342-10 ) від 20.04.2010 }
4.6. Дисциплінарні стягнення й заохочення до посадових осіб
служби застосовуються в установленому Дисциплінарним статутом
митної служби України порядку.
4.7. Підрозділи служби розташовуються, як правило, у місці
розташування відповідної митниці. За рішенням Голови Служби посадові особи служби митниці (крім
тих, зоною діяльності яких установлено всю митну територію
України), відповідні транспорт, зброя й спеціальні засоби в разі
оперативної потреби можуть бути в установленому законодавством
України порядку тимчасово переміщені в інші регіони України поза
місцем їх основного розміщення.
5. ПРАВА ПОСАДОВИХ ОСІБ СЛУЖБИ
Для забезпечення реалізації покладених на службу завдань і
функцій її посадові особи мають право:
5.1. Діяти в межах повноважень, наданих законодавством
України, наказами Держмитслужби України, дорученнями керівництва
Держмитслужби України й Департаменту, а також цим Положенням,
положенням про службу відповідно до затверджених посадових
інструкцій.
5.2. Брати участь у встановленому порядку в здійсненні
митного контролю щодо товарів і транспортних засобів на будь-якому
його етапі. Перевіряти документи, необхідні для здійснення митного
контролю товарів і транспортних засобів, які переміщуються
юридичними особами й громадянами через митний кордон України. Проводити в установленому Митним кодексом України ( 92-15 )
порядку адміністративне затримання, особистий огляд громадян,
огляд і переогляд їх ручної поклажі й багажу, огляд товарів і
транспортних засобів, які перебувають під митним контролем, а
також переогляд товарів і транспортних засобів, що переміщуються
через митну територію України, у тому числі в режимі транзиту.
5.3. Зупиняти й повертати в зони митного контролю транспортні
засоби та громадян, які без дозволу митних органів залишили зону
митного контролю, а також морські й річкові судна, які без дозволу
митних органів вийшли із зони митного контролю за межі митної
території України і не перебувають у територіальних водах інших
держав.
5.4. Здійснювати службову діяльність поза місцем розташування
митного органу, пересуватися будь-якими ділянками місцевості й
водного простору в межах зони діяльності митниці, у межах
контрольованого прикордонного району - за погодженням з
відповідними органами охорони державного кордону України.
5.5. У порядку, визначеному законодавством України, для
виконання покладених на митницю завдань і функцій, а також для
виконання окремих доручень керівництва Держмитслужби України й
Департаменту користуватися безперешкодним доступом на території
пунктів пропуску через державний кордон України, зон митного
контролю, складів митних органів та інших об'єктів митної
інфраструктури; вилучати в установленому порядку потрібну
документацію.
5.6. Здійснювати в установленому порядку огляд територій і
приміщень складів тимчасового зберігання, митних ліцензійних
складів, спеціальних митних зон, магазинів безмитної торгівлі й
інших місць, де розміщено або може бути розміщено товари й
транспортні засоби, що підлягають митному контролю, чи провадиться
діяльність, контроль за якою покладено законом на митні органи.
5.7. З метою перевірки в установленому порядку товарів і
транспортних засобів, що підлягають митному контролю чи контроль
за якими покладено на митні органи, а також відповідних документів
на них здійснювати митне обстеження територій, приміщень, складів
і сховищ підприємств, організацій і установ (крім іноземних
дипломатичних представництв і прирівняних до них за статусом)
незалежно від їх відомчого підпорядкування й форм власності.
5.8. Припиняти навантаження, вивантаження, перевантаження,
розпакування, упакування й перепакування товарів, які перебувають
під митним контролем, виявляти пошкодження їх пакування, заміну
акцизних марок та ідентифікаційних знаків чи маркування на цих
товарах або їх упаковці, а також заміну транспортного засобу, на
якому вони переміщуються, без дозволу митного органу.
5.9. Використовувати в установленому Держмитслужбою України
порядку інформаційні й довідкові бази даних митниці та Єдиної
автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби.
5.10. У встановленому Держмитслужбою України порядку
супроводжувати й охороняти товари, які перебувають під митним
контролем, у тому числі ті, що переміщуються територією України
транзитом.
5.11. Одержувати в установленому законодавством порядку від
державних органів, підприємств, установ і організацій, а також
громадян інформацію, документи й матеріали, необхідні для
виконання покладених на службу завдань і функцій. Залучати в установленому законодавством порядку спеціалістів
державних органів, підприємств, установ і організацій (за
погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до
компетенції служби.
5.12. Представляти митницю в органах державної влади та
місцевого самоврядування, місцевих державних адміністраціях,
правоохоронних органах, органах прокуратури й суду, інших митних
органах, спеціалізованих митних установах та організаціях України,
у митних органах зарубіжних країн з питань, що належать до
компетенції служби.
5.13. Перевіряти додержання посадовими особами інших
підрозділів митниці вимог законодавства, що визначають порядок
організації боротьби з контрабандою й порушеннями митних правил. Про результати перевірок інформувати начальника митниці,
подавати йому відповідні пропозиції щодо притягнення до
дисциплінарної відповідальності посадових осіб митниці.
5.14. Запрошувати до митниці юридичних і фізичних осіб для
з'ясування обставин порушення митних правил. В окремих випадках
з'ясування обставин і первинне документування такого порушення
здійснювати в інших придатних для цього місцях.
5.15. З метою припинення порушень митних правил, установлення
осіб, які вчинили порушення митних правил, а також для складення
протоколу про порушення митних правил, якщо його неможливо скласти
на місці вчинення правопорушення, здійснювати адміністративне
затримання громадян, які вчинили такі порушення, у встановленому
законодавством порядку.
5.16. Складати протоколи про порушення митних правил.
5.17. Вилучати товари, що є безпосередніми предметами
порушення митних правил, товари зі спеціально виготовленими
сховищами, що використовувалися для приховування від митного
контролю безпосередніх предметів порушення митних правил,
транспортні засоби, що використовувалися для переміщення через
митний кордон України безпосередніх предметів порушення митних
правил, а також документи, потрібні для розгляду справи про
порушення митних правил.
5.18. Здійснювати процесуальні дії, передбачені
законодавством України, під час провадження у справах про
порушення митних правил та дізнання в кримінальних справах про
контрабанду.
5.19. Одержувати в установленому порядку від підрозділів
митниці, інших митних органів, оглядових комісій, підприємств,
організацій і установ, окремих громадян документи, необхідні для
здійснення провадження у справах про порушення митних правил і
проведення дізнання у справах про контрабанду.
5.20. Використовувати в роботі криміналістичну й спеціальну
техніку, засоби митного контролю, засоби зв'язку й транспорт.
5.21. Зберігати, носити й застосовувати вогнепальну зброю й
спеціальні засоби в порядку, установленому Кабінетом Міністрів
України.
5.22. Виконувати службові обов'язки в цивільному одязі. Покладання на посадових осіб служби обов'язків, не
передбачених положенням про службу митниці, не допускається.
5.23. Крім визначеного, заступник начальника митниці -
начальник служби має право: 5.23.1 Приймати згідно із законодавством України процесуальні
рішення за матеріалами справ про порушення митних правил, а також
кримінальних справ про контрабанду, порушених митним органом. 5.23.2 Давати доручення посадовим особам митниці з питань, що
належать до його компетенції, здійснювати контроль за їх
виконанням. Доручення заступника начальника митниці - начальника служби
щодо організації роботи з протидії порушенням митного
законодавства, надання інформації та документації, потрібних для
здійснення процесуальних дій, що дані ним у межах своїх
повноважень, носять обов'язковий характер для всіх посадових осіб
митниці.
6. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПОСАДОВИХ ОСІБ СЛУЖБИ
6.1. Заступник начальника митниці - начальник служби несе
відповідальність згідно із законодавством України за: 6.1.1. Неправомірні рішення, що не відповідають вимогам
законодавства, їх негативні наслідки, незаконні дії або
бездіяльність. 6.1.2. Неналежне виконання посадових обов'язків, а також
покладених на службу завдань і функцій, передбачених цим
Положенням та положенням про службу відповідної митниці. 6.1.3. Неналежну організацію діяльності служби, недотримання
законності в службовій діяльності посадовими особами служби. 6.1.4. Неналежну організацію контролю за виконанням актів
законодавства України з питань митної справи та нормативних актів
Держмитслужби відповідно до компетенції. 6.1.5. Неналежний стан службової та виконавської дисципліни в
підпорядкованому підрозділі. 6.1.6. Незадовільний стан професійної підготовки посадових
осіб служби й виховної роботи з ними.
6.2. Посадові особи служби несуть відповідальність згідно із
законодавством України за неналежне виконання визначених цим
Положенням та положенням про службу відповідної митниці службових
обов'язків і за порушення вимог законодавчих актів, у тому числі
щодо нерозголошення державної таємниці й службової інформації;
порушення правил внутрішнього трудового розпорядку; норм
професійної етики; обмежень, пов'язаних з прийняттям на державну
службу в митних органах України, та інші порушення службової
дисципліни.
7. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ СЛУЖБИ
7.1. Матеріально-технічне й фінансове забезпечення діяльності
служби здійснюються за рахунок і в межах виділених асигнувань на
утримання відповідної митниці.
7.2. Підрозділи служби розміщуються в ізольованих
приміщеннях, які відповідають вимогам щодо специфіки роботи
підрозділу, з обмеженим доступом сторонніх осіб до службової
інформації й телефонних розмов.
7.3. Для виконання завдань, передбачених цим Положенням,
служба забезпечується автотранспортними засобами, засобами
зв'язку, вогнепальною зброєю, спеціальними засобами захисту,
комп'ютерами, оргтехнікою, пошуковими технікою й приладдям,
засобами аудіовізуального контролю, ідентифікації та аналізу.
Директор Департаменту митної
варти та організації боротьби
з порушеннями митного законодавства Ю.В.Карман
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua
Джерело:Офіційний портал ВРУ