open
  • Друкувати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Чинний
                             
                             
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ

РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
09.01.2003 N 2-221/89

Про розгляд скарги

Державний комітет України з питань регуляторної політики та
підприємництва розглянув Вашу скаргу від 03.12.2002 та повідомляє.
В своїй діяльності Держпідприємництво України керується
Положенням, яке затверджене Указом Президента України від
25.05.2000 N 721/2000 ( 721/2000 ). Оскарження рішень дій та
бездіяльності посадових осіб, які проводять оперативно-розшукову
діяльність, дізнання, досудове слідство, не є компетенцією
Держпідприємництва України.
Разом з тим, відповідно до пункту 3 статті 5 Закону України
від 05.11.91 N 1789-XII ( 1789-12 ) "Про прокуратуру" однією з
функцій прокуратури України є нагляд за додержанням законів
органами, які проводять оперативно-розшукову діяльність, дізнання,
досудове слідство. Тому, якщо вважаєте, що кримінальна справа
порушена і обвинувальний висновок складений та затверджений
неправомірно, маєте право оскаржити дії органів досудового
слідства до прокурора (вищестоящого прокурора) чи в судовому
порядку.
Що стосується перевірок Вашого магазину контролюючими
органами, то основні положення порядку проведення планових та
позапланових перевірок фінансово-господарської діяльності
суб'єктів підприємницької діяльності регулює Указ Президента
України від 23.07.98 N 817/98 ( 817/98 ) "Про деякі заходи з
дерегулювання підприємницької діяльності" (далі - Указ) (у тому
числі і стосовно підстав та періодичності проведення планових та
позапланових перевірок).
Так, відповідно до статті 2 Указу ( 817/98 ) планова виїзна
перевірка проводиться за сукупними показниками
фінансово-господарської діяльності суб'єкта підприємницької
діяльності за письмовим рішенням керівника відповідного
контролюючого органу не частіше одного разу на календарний рік у
межах компетенції відповідного контролюючого органу.
Відповідно до статті 2 Указу ( 817/98 ) забороняється
проведення планових виїзних перевірок за окремими видами
зобов'язань перед бюджетами, крім зобов'язань за бюджетними
позиками і кредитами, що гарантовані бюджетними коштами.
Право на проведення планової виїзної перевірки суб'єкта
підприємницької діяльності надається лише у тому разі, коли йому
не пізніше ніж за десять календарних днів до дня проведення
зазначеної перевірки надіслано письмове повідомлення з зазначенням
дати її проведення.
Позапланова ж виїзна перевірка, проводиться лише за наявності
хоча б однієї з обставин, визначених в статті 3 Указу ( 817/98 ).
Крім того, постановою Кабінету Міністрів України від 29 січня
1999 N 112 ( 112-99-п ) затверджено Порядок координації проведення
планових виїзних перевірок фінансово-господарської діяльності
суб'єктів підприємницької діяльності контролюючими органами, який
регулює порядок узгодження дій підрозділами контролюючих органів
по проведенню планових виїзних перевірок фінансово-господарської
діяльності суб'єктів підприємницької діяльності та містить суттєві
положення, які обмежують кількість таких перевірок.
Проведення "тематичних" перевірок не передбачено чинним
законодавством. А щодо оперативних перевірок, то згідно з частиною
2 статті 15 Закону України 06.07.95 N 265/95-ВР ( 265/95-ВР ) "Про
застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі,
громадського харчування та послуг" такі перевірки проводяться
Національним банком України, органами державної податкової служби
України лише для контролю додержання суб'єктами підприємницької
діяльності порядку виконання операцій з купівлі-продажу іноземної
валюти.
Тому, якщо перевірки магазину були здійснені податковими
органами з порушенням підстав та періодичності їх проведення,
маєте право оскаржити дії посадових осіб цих органів до
вищестоящих податкових органів, прокуратури чи суду.
Що стосується дозволу на розміщення об'єкта торгівлі, то
відповідно до частини 2 статті 77 Закону України від 21.05.97
N 280/97-ВР ( 280/97-ВР ) "Про місцеве самоврядування в Україні"
спори про поновлення порушених прав юридичних і фізичних осіб (у
тому числі щодо спонукання місцевої ради до прийняття рішення про
надання дозволу на розміщення об'єкта торгівлі), що виникають в
результаті рішень, дій чи бездіяльності органів або посадових осіб
місцевого самоврядування, вирішуються в судовому порядку.
В. о. Голови В.Загородній

  • Друкувати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: