Про затвердження Примірного переліку корекційних засобів навчання та реабілітаційного обладнання для спеціальних закладів освіти
На виконання статті 37 Закону України "Про загальну середню освіту", пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. № 630, та з метою реалізації забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Примірний перелік корекційних засобів навчання та реабілітаційного обладнання для спеціальних закладів освіти, що додається.
2. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Кононенко Ю.Г.) забезпечити опублікування та розміщення цього наказу на офіційному сайті Міністерства освіти і науки України.
3. Наказ Міністерства освіти і науки України від 11 квітня 2006 року № 289 "Про затвердження Базового переліку корекційних засобів навчання та реабілітаційного обладнання для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів (класів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку" вважати таким, що втратив чинність.
Управлінню адміністративно-господарського та організаційного забезпечення (Єрко І.А.) зробити відповідну відмітку у справах архіву.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Хобзея П.К.
ПРИМІРНИЙ ПЕРЕЛІК
корекційних засобів навчання та реабілітаційного обладнання для спеціальних закладів освіти
Назва засобу/обладнання | Технічне завдання |
1 | 2 |
I. Обладнання корекційного призначення | |
1. Комп'ютерне обладнання | 1.1. Портативний комп'ютер (ноутбук) |
1.3. Основне преінстальоване програмне забезпечення персонального комп'ютера вчителя формфактора ноутбук: | |
1.4. Багатофункціональний пристрій для друку, сканування, копіювання | |
1.5. Комплект обладнання для лінгафонного класу | |
1.6. Апаратно-програмний комп'ютерний тифлокомплекс із синтезом мови (комп'ютерний тифлокомплекс) | |
1.7. Принтер брайлівський з можливістю друку кольорової рельєфної графіки | |
2. Мультимедійне обладнання | 2.1. Мультимедійний проектор для збільшення зображень |
2.2. Інтерактивна LCD-панель для корекційно-розвиткових занять | |
2.3. Інтерактивна підлога/стіна для корекції опорно-рухового апарату | |
2.4. Інтерактивна система доповненої реальності | |
2.5. Світломузична панель | |
2.6. Інтерактивна світлова розвиваюча панель | |
2.7. Інтерактивна дошка для навчальної роботи | |
3. Демонстраційне обладнання | 3.1. Дошка магнітно-крейдова |
4. Медичне обладнання | 4.1. Ваги медичні для визначення маси тіла. Підлогові електронні ваги |
II. Комп'ютерні програми навчального призначення | |
1. Для дітей з тяжкими порушеннями мовлення | 1.1. Спеціальна комп'ютерна програма для вивчення елементів житла родини |
1.2. Спеціальна комп'ютерна програма для ознайомлення з професіями | |
1.3. Спеціальна комп'ютерна програма для вивчення будови тіла людини | |
1.4. Спеціальна комп'ютерна програма для вивчення життя на Землі | |
1.5. Спеціальна комп'ютерна програма для вивчення емоцій людини | |
1.6. Спеціальна комп'ютерна програма для вивчення явищ природи: пори року, погода, календар | |
1.7. Спеціальні комп'ютерні ігри для розвитку логіки | |
1.8. Комп'ютерна логопедична програма для корекційної роботи | |
1.9. Комп'ютерний логопедичний тренажер для закріплення правильної вимови | |
1.10. Комп'ютерна програма для комунікації (спілкування картинками з озвученням) | |
2. Для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату | 2.1. Навчальний програмно-апаратний комплекс для розвитку мисленнєвої діяльності |
3. Для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку | 3.1. Навчальний програмно-апаратний комплекс для корекційно-розвиткової роботи |
4. Для дітей із сенсорними порушеннями (із зниженим зором та сліпих) | 4.1. Програма екранного доступу |
III. Обладнання для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату | |
1. Меблі спеціального призначення | 1.1. Стіл для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату |
1.2. Підставка для книг | |
2. Обладнання колективного користування | 2.1. Масажний стіл для оздоровчих процедур |
IV. Корекційні засоби навчання для дітей з тяжкими порушеннями мовлення, з порушеннями опорно-рухового апарату та дітей з порушеннями інтелектуального розвитку | |
1. Моделі площинні, об'ємні, муляжі | 1.1. Моделі площинні для оволодіння механізмом письма |
2. Моделі площинні друковані | 2.1. Друковані картки Глена Домана для розвитку слухового відчуття |
2.2. Друковані картки з ілюстраціями для формування граматичної будови мови | |
2.3. Друковані таблиці для формування та розвитку мовлення | |
2.4. Друковані таблиці для оволодіння механізмом письма | |
2.5. Лото предметне для тренування м'язів руки | |
3. Моделі звукові та інтерактивні | 3.1. Інтерактивний альбом з відтворенням звуків для розвитку слухового сприймання |
3.2. Аудіозаписи різних звуків для розвитку слухового сприймання | |
V. Обладнання для дітей з тяжкими порушеннями мовлення | |
1. Обладнання індивідуального призначення для логопедичної роботи | 1.1. Дзеркало логопедичне для дітей з порушенням вимови |
1.2. Мовленнєвий тренажер "Поліфонатор" або еквівалент | |
2. Комплекти інструментів для постановки звуків | 2.1. Шпатель для обстеження ротової порожнини |
3. Комплекти логопедичних інструментів для постановки, автоматизації та диференціації звуків | 3.1. Музичні інструменти та іграшки із різночастотним звучанням |
4. Комплекти логопедичних інструментів для дітей з тяжкими порушеннями мовлення | 4.1. Апарат для логопедичних занять |
VI. Обладнання для дітей із сенсорними порушеннями (із зниженим слухом та глухих) | |
1. Обладнання колективного користування | 1.1. Прилад для читання плоскодрукованих текстів з функцією мовленнєвого виводу інформації |
1.2. Бездротова система у вільному звуковому полі для індивідуальної та колективної роботи | |
1.3. Акустична система для звукопідсилення (акустичні колонки) | |
1.4. Підсилювач для збільшення потужності | |
1.5. Радіосистема з мікрофоном | |
VII. Корекційні засоби навчання для дітей із сенсорними порушеннями (із зниженим слухом та глухих) | |
1. Моделі площинні, об'ємні | 1.1. Таблиці для розвитку мовлення |
VIII. Обладнання для дітей із сенсорними порушеннями (із зниженим зором та сліпих) | |
1. Обладнання колективного та індивідуального призначення | 1.1. Електронний записник Брайля (органайзер Брайля) |
1.2. Брайлівський дисплей | |
1.3. Пристрій для початкового навчання за системою Брайля | |
1.4. Пристрій для створення тактильної графіки типу "Piaf", "Zyfuse" | |
1.5. Тифлорепетитор (тифлоплеєр) для використання аудіокниг | |
1.6. Тифлопристрій з озвученою навігацією | |
1.7. Тифлорепетитор кишеньковий для використання аудіокниг | |
1.9. Прилад для письма шрифтом Брайля | |
1.11. Прилади для письма плоским шрифтом за системою Гебольда | |
1.12. Приладдя для письма дітям із зниженим зором: зошити для письма | |
1.13. Прилад Семевського для креслення, малювання, створення рельєфної графіки | |
1.14. Прилад для рельєфного малювання типу "Школяр" або аналогічний | |
1.14.1. Тифлоприлад (конструктор) типу "Графіка" або аналогічний | |
1.15. Механічна брайлівська друкарська машинка | |
1.15.1. Електронна брайлівська друкарська машинка | |
1.16. Набори для вивчення шрифту Брайля | |
1.17. Прилад Монтессорі для розвитку логічного мислення | |
1.18. Годинник для осіб з порушеннями зору | |
1.19. Великогабаритний м'який конструктор | |
1.20. Конструктор з фігурками людей | |
1.21. Набір геометричних фігур | |
1.22. Посібник математичний для вивчення складу числа типу абак | |
1.28. Лічильні набори для розвитку інтелектуальних здібностей | |
1.29. Сортувальник для вивчення геометрії | |
1.30. Розвиваючий куб для вивчення геометричних фігур | |
1.31. Конструктор тактильної стимуляції рук та ніг. Тактильний куб | |
1.32. Конструктор для тренування моторики, уваги. Фестиваль печива | |
2. Обладнання індивідуального користування | 2.1. Мовний електронний калькулятор для дітей з порушеннями зору |
2.2. Дошка тактильна (настільна) | |
2.3. Плеєр для комунікації | |
3. Орієнтаційні та побутові прилади | 3.1. Тростина тактильна телескопічна |
3.2. Тростина тактильна складана | |
3.6. Допоміжний пристрій для дистанційного попередження про наявність перешкод | |
3.12. Тифлоголка для виконання швейних робіт | |
3.13. Нитковдягач для забезпечення самообслуговування | |
4. Медичне обладнання | 4.1. Шрифти для визначення гостроти зору |
IX. Корекційні засоби навчання для дітей із сенсорними порушеннями (із зниженим зором та сліпих) | |
1. Моделі та макети об'ємні, рельєфно-графічні посібники | 1.1. Моделі об'ємні для розвитку зорового сприймання |
1.5. Макети для розвитку мовленнєвої діяльності | |
1.7. Набір об'ємних фігур для вивчення геометрії | |
1.8. Таблиці рельєфні для розвитку пізнавальної активності | |
1.9. Карти рельєфні для дидактичних занять | |
1.10. Рельєфні картки з ілюстраціями для дидактичних занять | |
1.11. Альбоми для рельєфного малювання | |
2. Моделі площинні друковані | 2.1. Трафарети для друкованого письма за системою Брайля |
2.2. Друковані картки для індивідуальної роботи з дітьми | |
2.3. Набір для вивчення дробів | |
2.4. Фігури для контролю знань. Куб | |
2.5. Набір фігур для вивчення геометрії | |
2.6. Геометричні фігури з кишеньками для дидактичного матеріалу | |
2.7. Магнітний набір для демонстрацій | |
3. Вимірювальні прилади та пристосування (з рельєфними позначками, шкалою, із звуковою сигналізацією) | 3.1. Штангенциркуль з рельєфними масштабними поділками |
3.2. Трикутник для виконання завдань з геометрії | |
3.3. Набір лінійок з тактильними позначками | |
3.4. Пристрій для вимірювання довжини, кутів нахилу | |
3.6. Транспортир з рельєфною шкалою для вимірювання та побудови кутів | |
3.7. Мікрометр з тактильними позначками | |
3.8. Рулетка із звуковим сигналом | |
3.9. Метр складний металевий з тактильними позначками | |
3.10. Сантиметр кравецький з рельєфними позначками | |
3.11. Терези побутові чашкові з рельєфним циферблатом | |
3.12. Багатофункціональні терези для виконання математичних дій | |
3.13. Математичні ваги для дослідження ваги різних предметів | |
3.14. Сонячний-місячний годинник для демонстрації зміни часу | |
3.15. Індикатор рівня рідини | |
4. Збільшувачі текстів | 4.1. Телевізійна збільшувальна система |
4.2. Збільшувальне електронне телевізійне обладнання для індивідуального використання дітьми з порушеннями зору | |
4.3. Електронна лупа для перегляду зображень | |
4.4. Настільна лупа для проведення дослідних робіт | |
4.5. Бінокулярна лупа для індивідуального використання | |
4.6. Висувна подвійна лупа для збільшення предметів | |
4.7. Лупа-лінійка циліндрична, збираюча для збільшення графічних зображень | |
X. Обладнання для кабінету психологічної реабілітації | |
1. Обладнання сенсорної кімнати | 1.1. Куб Лінка для розвитку тактильної чутливості та покращення зорово-моторної координації |
1.2. Фонтан для оздоровлення | |
1.3. Світлова штора для психологічного розвантаження | |
1.4. Світловий пучок (фіброоптичне волокно) для психологічного розвантаження | |
1.5. Світловий дощ для психологічного розвантаження | |
1.6. Світловий каркасний сухий басейн для дітей з порушеннями розвитку нервової системи | |
1.7. Світлова колона з бульбашок для психологічного розвантаження з м'яким модулем та безпечними дзеркалами | |
1.7.1. Наповнення для колони з бульбашками й освітленням | |
1.8. Пісочниця з освітленням та стійками для терапії | |
1.9. Світильник для психологічного розвантаження з ефектом лави | |
1.10. Система інтеграції та синхронізації світлових приладів для психологічного розвантаження | |
1.11. Маленька сенсорна кімната для психологічного розвантаження | |
1.11.1. М'який сенсорний куточок для дітей із сенсорними порушеннями | |
XI. Обладнання для кабінету лікувальної фізкультури, спортивного та ігрового призначення | |
1. Лікувально-оздоровче обладнання | 1.1. Гімнастична стінка з причіпним обладнанням для організації оздоровчих заходів |
1.2. Гімнастична лава для виконання фізичних вправ у приміщенні | |
1.3. Гімнастичний мат для безпечного виконання фізичних вправ | |
1.4. Гімнастичний джгут для підготовки до виконання вправ | |
1.5. Гімнастичні кільця підвісні для виконання вправ | |
1.6. Дошка Євмінова для профілактики та лікування захворювань опорно-рухового апарату | |
1.7. Гантель розбірна | |
1.8. Еспандер: плечовий, ручний, настінний силовий | |
1.8.2. Еспандер дитячий для активізації м'язів | |
1.9. Трекінгові палиці для занять скандинавською ходьбою | |
1.10. Ходунки з почерговим пересуванням стояків | |
1.11. Ходунки дитячі з 2-ма колесами | |
1.12. Ходунки дитячі крокуючі з почерговим пересуванням стояків | |
1.13. Тренажер для нижніх кінцівок | |
1.14. Велоергометр. Тренажер для проведення досліджень | |
1.15. Велотренажер | |
1.16. Греблетренажер для імітації греблі веслами по воді | |
1.17. Бігова доріжка для тренування | |
1.18. Манеж для обмеження простору | |
1.19. Пристрій з магнітною системою гальмування. Орбітрек | |
1.20. Мінібатут для тренування | |
1.21. Спортивний диск-тренажер для розвитку координації рухів | |
1.22. Сенсорний м'яч для зорової і тактильної стимуляції | |
1.23. М'яч ортопедичний для лікувальної та спортивної гімнастики | |
1.25. М'яч музичний для розвитку рухової активності дитини | |
1.26. Обруч для тренування основних груп м'язів | |
1.27. Корекційний круг для формування постави | |
1.28. Мат для проведення занять у спортивних комплексах | |
1.29. Балансуюча платформа для поліпшення роботи серцево-судинної та дихальної систем | |
1.29.2. Балансир равлик для розвитку вестибулярного апарату (круглий) | |
1.29.3. Балансир для розвитку координації (пелюстка лотосу) | |
1.29.4. Дитячий дерев'яний балансир для розвитку координації | |
1.29.5. Дитячий балансир для розвитку вестибулярного апарату "Рівновага" | |
1.29.6. Балансувальний стілець для розвитку вестибулярної системи | |
1.29.7. Дошка з коліщатами велика для формування постави | |
1.30. Дитячий педальний тренажер для ЛФК, фізіотерапії та занять спортивно-ігрового характеру | |
1.31. Дитяча роликова дошка-балансир для розвитку координації та моторики, тактильної та зорової системи | |
1.32. Корпус колоди для занять з гімнастики | |
1.33. Драбина мотузкова для покращення координації рухів | |
1.34. Доріжка шкільна для масажу | |
1.34.1. Тактильна доріжка для розвитку координації рухів | |
1.34.2. Тактильний ребристий килимок для профілактики плоскостопості | |
1.34.3. Тактильна сенсорна доріжка для розвитку вестибулярної системи та уяви | |
1.34.4. Доріжка рівноваги для лікувальної фізкультури | |
1.34.5. Тактильна панель для сенсорної інтеграції дитини | |
1.35. Масажне обладнання | |
1.35.1. Тренажер для витягування та виправлення постави | |
1.36. Кегля для спортивно-розважальних ігор | |
1.37. Сухий басейн для загального масажу | |
1.38. Ігровий лабіринт для орієнтування та розвитку м'язів | |
1.39. Ігровий куточок. Дитячий ігровий тунель для психологічної стимуляції | |
1.40. Дитячий мат для тренувально-профілактичних занять | |
1.41. Розкладний мат для відпочинку дітей | |
1.42. Тренажер для розвитку дрібної моторики, стіл-ванна | |
1.43. Набір для масажу кінцівок: ступня, долоня | |
1.44. Килимок для дітей | |
1.45. Килимок масажний для ходьби | |
1.46. Метроном для визначення темпу | |
1.47. Багатофункціональний тренажер гірка-гойдалка для тренування вестибулярного апарату | |
1.48. Дитячий тренажер драбинка-балансир для індивідуальних та колективних занять | |
1.49. Сенсорна гірка для безпечних занять з роликовою дошкою | |
1.50. Сенсорна гірка для забезпечення рухової активності організму (рекомендації Улли Кіслінг) | |
1.51. Канатний спуск із гірки для розвитку рухової активності | |
1.52. Багатофункціональний тренажер для розвитку вестибулярної системи. Гойдалка Т-подібна | |
1.53. Терапевтична гойдалка для вестибулярного розвитку | |
1.54. Гойдалка для стимулювання пропріоцептивної системи дитини (диск) | |
1.55. Дитяча підвісна гойдалка для дітей із розладами аутичного спектру | |
1.56. Сенсорний гамак з глибоким тиском для релаксації та активних занять | |
1.57. Модульна гойдалка для діагностики та корекції комунікативної сфери дітей | |
1.58. Змійка для розвитку координації руху | |
1.59. Тренажер дидактичний для розвитку сенсорної та моторної сфери | |
1.60. Універсальний трансформер. М'який куточок для колективних ігор та занять | |
1.61. Дитячий м'який модульний куточок із дзеркалами для соціалізації | |
2. Дидактичні та розвиваючі ігри | 2.1. Геометричні модулі для конструювання на підлозі |
2.2. Надувний батут для розвитку вестибулярного апарату | |
2.3. Дидактичний набір для розвитку мислення | |
2.4. Дидактичний набір для розвитку логіки | |
2.5. Навчальна гра для безпеки життєдіяльності | |
2.6. Модульний комплекс для спортивно-пізнавальних занять | |
2.6.1. Тренажер для розвитку просторового мислення | |
2.6.2. Тренажер для дітей з різними можливостями | |
2.7. Мозаїка для розвитку просторового мислення | |
2.8. Спеціальні настільні ігри |
{Текст взято з сайту Міністерства освіти і науки http://www.mon.gov.ua}