ДЕРЖАВНА СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ УКРАЇНИ
Н А К А З
01.06.2009 N 260
{ Наказ скасовано на підставі Наказу Державної службиавтомобільних доріг
N 115 ( v0115466-10 ) від 19.04.2010 }
Про введення у дію Положенняпро інспекційний контроль якості
З метою підвищення ефективності контролю та забезпечення
якості виконання дорожньо-будівельних і ремонтних робіт,
поліпшення експлуатаційного стану автомобільних доріг і споруд на
них та на виконання наказу Укравтодору від 19.03.2009 р. N 109
( v0109466-09 ) Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Положення про інспекційний контроль якості у
системі Державної служби автомобільних доріг України.
2. Керівникам департаментів, управлінь та самостійних
відділів і секторів Укравтодору, служб автомобільних доріг в
АР Крим, областях та м. Севастополі, ДНТЦ "Дор'якість", ВАТ "ДАК
"Автомобільні дороги України" взяти до обов'язкового виконання
визначені правила та завдання у Положенні про інспекційний
контроль якості у системі Державної служби автомобільних доріг
України.
Голова В.Гуржос
ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ Державної
служби автомобільних
доріг України
про інспекційний контроль якості у системі
Державної служби автомобільних доріг України
1. Загальні положення
1.1. Інспекційний контроль якості - це нагляд за
функціонуванням системи виконання вимог норм і правил замовником
та підрядником під час виконання робіт з будівництва,
реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг,
вибірковий контроль якості матеріалів та робіт, а також перевірки
відділів технічного контролю та випробувальних лабораторій.
1.2. Головною організацією з інспекційного контролю якості у
системі Державної служби автомобільних доріг України є Державний
науково-технічний центр інспекції якості та сертифікації дорожньої
продукції "Дор'якість" (далі - ДНТЦ "Дор'якість"). Функції інспекційного контролю можуть також виконувати
працівники Укравтодору, випробувальних лабораторій, відділів
якості, технічного контролю і нових технологій служб автомобільних
доріг в АР Крим, областях та м. Севастополі, ВАТ "ДАК
"Автомобільні дороги України". До виконання завдань служб якості можуть бути залучені
спеціалізовані науково-дослідні та учбові заклади (ДерждорНДІ,
УДВТП "Укрдортехнологія", НТУ, ХНАДУ та інші), а також профільні
проектні організації.
1.3. При інспекційному контролі якості здійснюється перевірка
ефективності функціонування відділів технічного контролю та
випробувальних лабораторій замовника та підрядника по забезпеченню
якості виконання дорожньо-будівельних робіт та утримання доріг і
штучних споруд. За документально оформленими результатами перевірок надаються
необхідні висновки та рекомендації.
2. Завдання інспекційного контролю якості
2.1. Інспекційний контроль якості здійснюється з метою
перевірки відповідності дій служб контролю якості та
випробувальних лабораторій вимогам нормативної, проектної та
технологічної документації.
2.2. ДНТЦ "Дор'якість" разом з регіональними представництвами
інспектує: - відділи технічного контролю, випробувальні лабораторії
замовника і підрядника на предмет дотримання вимог нормативної,
проектної і технологічної документації при проведенні робіт з
будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних
доріг; - наявність та оформлення проектної, нормативної та
технологічної документації, ведення лабораторних журналів та
виконавчої документації; - повноту проведення всіх видів контролю якості, випробувань
дорожньо-будівельних матеріалів, вимірювань параметрів дорожніх
конструкцій, визначення транспортно-експлуатаційного стану доріг; - порядок проведення сертифікації дорожньо-будівельних
матеріалів та атестації виробництв, відповідність органів
сертифікації галузі акредитації. Крім того на ДНТЦ "Дор'якість" покладено: - систематизацію і передачу Укравтодору інформації стосовно
виконання відділами технічного контролю та випробувальними
лабораторіями покладених на них вимог та обов'язків; - організацію і, при необхідності, проведення приймальних та
інших випробувань і обстежень.
2.3. Відділи якості, технічного контролю і нових технологій
служб автомобільних доріг в АР Крим, областях та м. Севастополі і
випробувальні лабораторії: - інспектують проведення вхідного контролю робочої
документації, конструкцій, виробів, матеріалів та операційний
контроль окремих будівельних процесів або виробничих операцій
підрядними організаціями, випробування дорожньо-будівельних
матеріалів, вимірювання параметрів дорожніх конструкцій,
визначення транспортно-експлуатаційного стану доріг; - контролюють наявність та правильність оформлення проектної,
нормативної та технологічної документації, лабораторних журналів
та виконавчої документації; - контролюють проведення дорожньо-будівельних, ремонтних
робіт та робіт з експлуатаційного утримання на відповідність
нормативним, технологічним вимогам та проектній документації.
2.4. ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України": - контролює проведення вхідного та операційного контролю
якості, випробувань дорожньо-будівельних матеріалів, що
виконуються дочірніми підприємствами, аналізує
транспортно-експлуатаційний стан доріг та штучних споруд; - контролює наявність та правильність оформлення проектної,
нормативної та технологічної документації, лабораторних журналів
та виконавчої документації у дочірніх підприємствах; - інспектує проведення дорожньо-будівельних, ремонтних робіт
та робіт з експлуатаційного утримання на відповідність
нормативним, технологічним вимогам та проектній документації.
2.5. За результатами інспекційного контролю оформляються акти
інспекційних перевірок, в яких відображають основні висновки щодо
відповідності чи невідповідності матеріалів і робіт діючим вимогам
та відмічаються причини виявлених у процесі інспекційного контролю
недоліків і рекомендації щодо їх усунення.
3. Права інспекційного контролю якості
3.1. Працівники, які здійснюють інспекційний контроль якості
відповідно до покладених на них завдань та у межах своїх
повноважень, мають право: - безперешкодного доступу на об'єкти будівництва і ремонту
автомобільних доріг, у випробувальні центри і лабораторії
замовників та підрядників, а також на інші підприємства, що
входять до сфери управління Укравтодору або працюють на його
замовлення (дорожньо-будівельні організації, кар'єри, бітумні
бази, асфальто- і цементобетонні заводи, полігони мостових
конструкцій, об'єкти будівництва та ремонту тощо); - одержувати від дорожньо-будівельних і ремонтних
організацій, а також від підприємств з виготовлення
дорожньо-будівельних матеріалів і конструкцій нормативно-технічну,
проектну та іншу документацію, необхідну для виконання покладених
на них обов'язків; - давати в установленому порядку замовникам і підрядним
організаціям, а також підприємствам з виготовлення
дорожньо-будівельних матеріалів і конструкцій обов'язкові до
виконання приписи щодо усунення порушень законодавства, державних
стандартів, норм і правил, технічних умов, затвердженої проектної
документації; - вносити замовникам пропозиції щодо припинення фінансування
робіт до усунення виявлених недоліків чи заміни підрядника з
одночасним інформуванням Департаменту автомобільних доріг,
Департаменту капітального будівництва та інвестиційної політики,
Управління науково-технічної політики; - при наявності відповідних повноважень, зупиняти роботи з
будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних
доріг у випадку виявлення грубих порушень вимог діючих норм, які
можуть привести до тяжких наслідків (ДТП, руйнування дорожньої або
мостової конструкції, припинення руху тощо) або значних
економічних збитків. Перелік уповноважених осіб встановлюється
наказом Укравтодору; - брати участь у роботі робочих та інших комісій при введенні
в експлуатацію дорожніх та мостових об'єктів після будівництва,
реконструкції і ремонту.
4. У разі здійснення контролю групою працівників
відповідальність за проведення інспекційного контролю та
оформлення його результатів покладається на керівника групи
інспекційного контролю.
Джерело:Офіційний портал ВРУ