ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
27.05.2011 N 440
{ Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державноїмитної служби
N 65 ( v0065342-12 ) від 31.01.2012 }
Про затвердження Порядку дій керівниківта посадових осіб митного органу
під час зменшення пропускної спроможності
пункту пропуску через державний кордон України
З метою практичної реалізації Концепції реформування митної
служби України на 2011 - 2015 роки "Обличчям до людей"
( n0019342-10, na019342-10, nb019342-10 ), схваленої на Колегії
Державної митної служби України 29 жовтня 2010 року, а також
виконання пункту 9 статті 11 Митного кодексу України ( 92-15 )
Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Порядок дій керівників та посадових осіб
митного органу під час зменшення пропускної спроможності пункту
пропуску через державний кордон України (далі - Порядок), що
додається.
2. Установити, що цей наказ набирає чинності з моменту його
підписання. Контроль за виконанням наказу покласти на директора
Департаменту організації митного контролю та оформлення
Сьомку С.М.
Голова Служби І.Г.Калєтнік
ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ Державної митної
служби України
дій керівників та посадових осіб митного органу
під час зменшення пропускної спроможності
пункту пропуску через державний кордон України
I. Загальні положення
1. Під зменшенням пропускної спроможності пункту пропуску
розуміється комплекс зовнішніх та внутрішніх обставин, що
виникають раптово та наростають у неконтрольований спосіб,
спричиняючи порушення в організації прикордонного руху або
громадського порядку на території пункту пропуску, а також таких
обставин, що мають вплив на пропускну спроможність пункту
пропуску.
2. Порядок дій посадових осіб митного органу під час
зменшення пропускної спроможності пункту пропуску через державний
кордон України для автомобільного сполучення застосовується у
випадках, коли кількість оформлених транспортних засобів є нижчою
за оптимальну кількість оформлених транспортних засобів,
визначених для даного пункту пропуску, а час очікування
транспортних засобів у черзі становить: - у пасажирському русі - більш, ніж 2 (дві) години; - у вантажному русі - більш, ніж 6 (шість) годин.
II. Порядок інформування при зменшенніпропускної спроможності пункту пропуску
через державний кордон України та вжиття заходів,
спрямованих на виправлення такої ситуації
При зменшенні пропускної спроможності пункту пропуску:
1. Керівник підрозділу митного оформлення, що знаходиться на
зміні (далі - старший зміни), ініціює зустріч на лінії державного
кордону з посадової особою митного органу суміжної сторони, яка
обіймає рівнозначну посаду, інформує її про зменшення пропускної
спроможності пункту пропуску, що впливає на його стабільну роботу,
встановлює причини виникнення такої ситуації, а також визначає
спосіб її виправлення.
2. Якщо ситуація не виправляється протягом 2 годин, старший
зміни доповідає про ситуацію, що склалася, керівнику митного поста
(відділу) (далі - керівник МП).
3. Керівник МП в телефонному режимі повідомляє посадовій
особі митного органу суміжної сторони, яка обіймає рівнозначну
посаду, про зменшення пропускної спроможності пункту пропуску, що
впливає на його стабільну роботу, встановлює причини виникнення
такої ситуації, а також визначає спосіб її виправлення.
4. Якщо ситуація не змінюється протягом 2 годин, незважаючи
на результативне повідомлення керівника МП в пункті пропуску на
суміжній стороні про позитивну тенденцію до відновлення пропускної
спроможності пункту пропуску, керівник МП: - доповідає про ситуацію, що склалася, керівнику митного
органу або уповноваженій ним особі (у т.ч. письмово з викладенням
всіх обставин у доповідній записці); - інформує оперативного чергового митного органу про
ситуацію, що склалася, для подальшого інформування оперативного
чергового Держмитслужби України.
5. Керівник митного органу інформує керівника митного органу
на суміжній стороні про ситуацію, що склалася в пункті пропуску.
6. Якщо ситуація не змінюється протягом 2 годин, незважаючи
на результативне повідомлення керівника митного органу на суміжній
стороні про позитивну тенденцію до відновлення пропускної
спроможності пункту пропуску, керівник митного органу інформує (у
т.ч. у письмовій формі) про вжиті заходи та їх результати
заступника Голови Держмитслужби України.
7. Заступник Голови Держмитслужби України доповідає Голові
Держмитслужби України та контактує з уповноваженим керівником
митної служби/адміністрації суміжної сторони.
III. Заходи, що здійснюються митним органомдля стабілізації пропускної спроможності пункту пропуску
1. Керівником МП вивчаються причини та обставини, що призвели
до зменшення пропускної спроможності пункту пропуску.
2. Якщо причина зменшення пропускної спроможності знаходиться
в межах компетенції контрольних служб, що здійснюють інші види
державного контролю в пунктах пропуску, керівник МП негайно
ініціює проведення робочої зустрічі з керівництвом відповідної
контрольної служби, на якій розглядаються причини та обставини, що
призвели до зменшення пропускної спроможності пункту пропуску,
шляхи усунення черг перед пунктом пропуску, а також визначається
час, необхідний для їх ліквідації.
3. Якщо причиною зменшення пропускної спроможності пункту
пропуску є блокування під'їзних шляхів до нього внаслідок
утворення черги транспортних засобів перед пунктом пропуску,
керівник митного органу або вповноважена ним особа негайно
інформує органи ДАІ МВС України та керівників відділів (відділень)
Держприкордонслужби України з пропозицією втрутитись в ситуацію та
вжити заходів для її виправлення.
4. Якщо причиною зменшення пропускної спроможності пункту
пропуску є недостатня чисельність особового складу посадових осіб
митного органу, які здійснюють свої функції в пункті пропуску,
керівником МП негайно вживаються заходи щодо її збільшення шляхом
перерозподілу особового складу по ділянках роботи.
5. Якщо причиною зменшення пропускної спроможності пункту
пропуску є недостатня кількість смуг руху для транспортних засобів
в пункті пропуску, керівником МП у взаємодії з представниками
Держприкордонслужби України, негайно вживаються заходи щодо
збільшення смуг руху (якщо дозволяє інфраструктура пункту
пропуску) або розглядається питання застосування реверсної системи
руху транспортних засобів в пункті пропуску до поновлення роботи
пункту пропуску у звичайному режимі.
6. У разі, якщо пропускна спроможність пункту пропуску не
поновлюється протягом 6 годин, керівник митного органу:
6.1. засобами електронного зв'язку негайно інформує інші
митні органи про зменшення пропускної спроможності пункту пропуску
та про час, протягом якого пропускна спроможність пункту пропуску
може бути відновлена;
6.2. повідомляє місцевим засобам масової інформації про
необхідність негайного інформування населення про ситуацію, що
склалася в пункті пропуску, про пов'язане з цим збільшення часу,
необхідного для перетину державного кордону, а також про ситуацію
в інших пунктах пропуску, що знаходяться в зоні діяльності цього
митного органу;
6.3. інформує органи ДАІ МВС України про зменшення пропускної
спроможності пункту пропуску та пропонує здійснювати
перенаправлення руху легкових транспортних засобів на інші
найближчі пункти пропуску через державний кордон України.
IV. Прикінцеві положення
1. Очікування протягом визначеного часу на реагування митними
органами суміжної сторони не є обов'язковим у разі, якщо з
суміжною стороною внаслідок об'єктивних причин відсутній
телефонний зв'язок. У такому випадку інформація про ситуацію, що
виникла, негайно передається керівництву вищого рівня згідно з
установленим порядком.
2. Моніторинг пропускних операцій транспортних засобів
здійснюється керівником МП протягом робочої зміни кожні 2 години.
3. При зменшення пропускної спроможності пункту пропуску
керівник митного органу зазначає у доповідній записці заступнику
Голови Держмитслужби України наступну інформацію: - причини виникнення порушень в технології (синхронності)
митного оформлення; - кількість транспортних засобів, що очікують на перетин
державного кордону перед пунктом пропуску, а також безпосередньо у
пункті пропуску, митні процедури щодо яких не були завершені; - кількість транспортних засобів, що очікують на перетин
державного кордону після завершення митних процедур; - заходи, вжиті з метою відновлення пропускної спроможності
пункту пропуску, їх результати; - передбачуваний час для відновлення роботи пункту пропуску у
звичайному режимі; - інша інформація.
4. Оптимальна кількість транспортних засобів визначається на
основі максимальної пропускної спроможності пункту пропуску,
зазначеної в його технічному паспорті або з урахуванням його
фактичної пропускної спроможності, при якій перед пунктом пропуску
не утворюються черги транспортних засобів.
5. Митними органами постійно здійснюється моніторинг
оперативної ситуації в пунктах пропуску, аналізуються причини
зменшення їх пропускної спроможності. За результатами такого
аналізу митними органами вживаються попередні заходи з метою
запобігання зменшенню пропускної спроможності пунктів пропуску. У
разі необхідності результати моніторингу та аналізу можуть бути
передані суміжній стороні для використання в роботі та вжиття
відповідних заходів.
6. Утворення черги перед пунктом пропуску розглядається як
надзвичайна ситуація, що знаходиться на постійному контролі
керівника митного органу. Інформація про хід усунення причин такої
ситуації та зменшення пропускної спроможності пункту пропуску
кожні 3 години передається в телефонному режимі оперативним
черговим митного органу оперативному черговому Держмитслужби
України для подальшого інформування керівництва Держмитслужби
України.
7. З метою організації виконання розділу II цього Порядку
керівник митного органу забезпечує здійснення обміну інформацією з
митним органом суміжної сторони про перелік посадових осіб,
уповноважених на здійснення прямих контактів з суміжною стороною у
разі виникнення надзвичайних ситуацій та зменшення пропускної
спроможності пунктів пропуску, а також контактні телефонні номери,
за якими такі контакти здійснюватимуться.
8. Дія цього Порядку (крім розділу III) не поширюється на
пункти пропуску, в яких застосовується Система попереднього
повідомлення про виникнення надзвичайних ситуацій.
9. Невиконання посадовими особами митних органів вимог цього
Порядку тягне за собою відповідальність згідно з законодавством
України.
Директор Департаменту організації
митного контролю та оформлення,
член колегії Держмитслужби С.М.Сьомка
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua
Джерело:Офіційний портал ВРУ