Про затвердження Положення про Реєстр цінних паперів іноземних емітентів, допущених до обігу на території України
Відповідно до пунктів 1, 3 частини третьої статті 2, пунктів 1, 20, 76 частини першої статті 7, статті 29, частини п’ятої статті 30 Закону України «Про державне регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків», частини другої статті 4 Закону України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки», Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Положення про Реєстр цінних паперів іноземних емітентів, допущених до обігу на території України, що додається.
2. Внести Зміни до Положення про допуск цінних паперів іноземних емітентів до обігу на території України, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 21 січня 2021 року № 34, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 березня 2021 року за № 379/36001, що додаються.
3. Департаменту методології корпоративного управління, корпоративних фінансів, фінансових інструментів на ринках капіталу та організованих товарних ринків (Д. Пересунько) забезпечити подання цього рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Управлінню адміністративної діяльності забезпечити оприлюднення цього рішення на офіційному вебсайті Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
5. Департаменту реєстрації емісій цінних паперів протягом одного місяця з дня набрання чинності цього рішення забезпечити внесення інформації про допуски цінних паперів іноземних емітентів до обігу на території України.
6. Це рішення набирає чинності через три місяці з дня його офіційного опублікування.
7. Контроль за виконанням цього рішення покласти на членів Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку М. Лібанова, Ю. Шаповала.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
Положення
про Реєстр цінних паперів іноземних емітентів, допущених до обігу на території України
1. Це Положення визначає порядок створення і ведення Реєстру цінних паперів іноземних емітентів, допущених до обігу на території України (далі — Реєстр), визначає відомості, які вносяться до Реєстру.
2. У цьому Положенні терміни вживаються в таких значеннях:
допуск — надання Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі — НКЦПФР) допуску цінних паперів іноземних емітентів до обігу на території України;
реєстр — інформаційно-комунікаційна система, що є складовою інтегрованої підсистеми комплексного ведення реєстру інфраструктури комплексної інформаційної системи НКЦПФР (далі — КІС), що забезпечує збирання, накопичення, захист, облік, відображення, оброблення реєстрових даних та надання реєстрової інформації щодо цінних паперів іноземних емітентів, які допущені до обігу на території України;
публічний реєстратор — працівник структурного підрозділу НКЦПФР, який здійснює реєстраційні дії та якому надано право доступу до Реєстру у порядку та обсягах, передбачених цим Положенням та законодавством, а також який здійснює свої повноваження відповідно до посадових інструкцій НКЦПФР;
реєстраційні дії — дії публічного реєстратора в Реєстрі щодо внесення реєстрової інформації, передбаченої цим Положенням;
реєстрова інформація — відомості та інформація про цінні папери іноземних емітентів, допущених до обігу на території України, що вносяться до Реєстру.
Інші терміни вживаються у значеннях, визначених Законами України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки», «Про публічні електронні реєстри». Терміни, що застосовуються в цьому Положенні і не визначаються цими Законами, використовуються у значеннях, визначених іншими Законами України.
3. Реєстр перебуває у власності держави.
Держателем Реєстру є НКЦПФР, яка забезпечує внесення до нього реєстрової інформації, передбаченої цим Положенням.
Адміністратором Реєстру є Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку України (далі — АРІФРУ), яке забезпечує створення, функціонування та ведення Реєстру, а також здійснює його адміністрування.
4. НКЦПФР відповідно до покладених на неї завдань:
здійснює розробку організаційних і методологічних принципів ведення Реєстру;
забезпечує внесення до Реєстру та підтримання у контрольному стані відомостей, зазначених у пунктах 13 та 14 цього Положення;
здійснює розробку технологій та програмно-технічних засобів ведення Реєстру;
здійснює ведення Реєстру за допомогою засобів КІС;
здійснює розробку методологічних, нормативно-технічних документів та нормативно-правових актів щодо формування, ведення та користування даними Реєстру;
здійснює інші функції, передбачені законодавством.
5. Ведення Реєстру здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні електронні реєстри».
6. Плата за внесення інформації до Реєстру не справляється.
7. Реєстр є публічним, оприлюднюється і підтримується в актуальному стані у мережі Інтернет на офіційному вебсайті НКЦПФР.
Формування Реєстру здійснюється ретроспективно з урахуванням інформації про цінні папери іноземних емітентів, які отримали допуск до набрання чинності цього Положення на підставі прийнятих рішень НКЦПФР.
НКЦПФР забезпечує безоплатний доступ до Реєстру.
8. Реєстр ведеться державною мовою. Реєстрова інформація може вноситись іноземною мовою.
Реєстр ведеться з використанням програмного забезпечення, що забезпечує його сумісність та електронну взаємодію з іншими публічними електронними реєстрами, інформаційно-комунікаційними системами та мережами, що становлять державні інформаційні ресурси.
Електронна інформаційна взаємодія Реєстру з державними електронними інформаційними ресурсами, інформаційно-комунікаційними системами та іншими інформаційними системами здійснюється засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів «Трембіта» відповідно до Порядку електронної (технічної та інформаційної) взаємодії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2016 року № 606.
У разі відсутності технічної можливості передачі даних засобами системи електронної взаємодії, електронна інформаційна взаємодія суб’єктів електронної взаємодії може здійснюватися з використанням інших інформаційно-комунікаційних систем із застосуванням в них відповідних комплексних систем захисту інформації з підтвердженою відповідністю за результатами державної експертизи в порядку, встановленому законодавством.
9. При веденні Реєстру інформація про персональні дані фізичних осіб, відповідно до законодавства з питань захисту персональних даних, не використовується.
10. Реєстраційні дії щодо внесення інформації до Реєстру вчиняються публічним реєстратором не пізніше наступного робочого дня з дати прийняття постанови НКЦПФР / розпорядження уповноваженої особи НКЦПФР про допуск.
II. Формування та ведення Реєстру
11. Формування та ведення Реєстру здійснюється публічними реєстраторами, які відповідають за внесення реєстрової інформації до Реєстру.
12. Підставою для внесення інформації до Реєстру є:
прийняття рішення (постанови) НКЦПФР / розпорядження уповноваженої особи НКЦПФР про допуск;
прийняття рішення (постанови) НКЦПФР / розпорядження уповноваженої особи НКЦПФР про зупинення або анулювання допуску.
III. Реєстрова інформація, що вноситься до Реєстру
13. До Реєстру вноситься реєстрова інформація про іноземного емітента, цінні папери якого отримали допуск:
ідентифікаційний код згідно з торговельним, банківським або судовим реєстром країни походження іноземного емітента (за наявності);
країна походження іноземного емітента (на дату надання допуску);
код ідентифікації юридичної особи (код LEI) (за наявності).
14. До Реєстру вноситься реєстрова інформація про цінні папери іноземного емітента, які отримали допуск:
міжнародний ідентифікаційний номер цінного паперу (код ISIN);
код класифікації фінансових інструментів (код CFI);
дата погашення (за наявності);
дата прийняття рішення (постанови) НКЦПФР / розпорядження уповноваженої особи НКЦПФР про допуск;
номер рішення (постанови) НКЦПФР / розпорядження уповноваженої особи НКЦПФР про допуск;
дата прийняття рішення (постанови) НКЦПФР / розпорядження уповноваженої особи НКЦПФР про зупинення або анулювання допуску;
номер рішення (постанови) НКЦПФР / розпорядження уповноваженої особи НКЦПФР про зупинення або анулювання допуску;
оплата послуг за допуск (за наявності).
IV. Порядок отримання реєстрової інформації з Реєстру
15. Доступ до реєстрової інформації, що міститься в Реєстрі забезпечується шляхом відображення наступної інформації:
інформація про іноземного емітента:
ідентифікаційний код згідно з торговельним, банківським або судовим реєстром країни походження іноземного емітента (за наявності);
країна походження іноземного емітента (на дату надання допуску);
код ідентифікації юридичної особи (код LEI) (за наявності);
міжнародний ідентифікаційний номер цінного паперу (код ISIN);
код класифікації фінансових інструментів (код CFI);
дата погашення (за наявності);
дата прийняття рішення (постанови) НКЦПФР / розпорядження уповноваженої особи НКЦПФР про допуск;
номер рішення (постанови) НКЦПФР / розпорядження уповноваженої особи НКЦПФР про допуск;
дата прийняття рішення (постанови) НКЦПФР / розпорядження уповноваженої особи НКЦПФР про зупинення або анулювання допуску;
номер рішення (постанови) НКЦПФР / розпорядження уповноваженої особи НКЦПФР про зупинення або анулювання допуску.
16. Реєстрова інформація є офіційною з моменту її внесення до Реєстру.
Реєстрова інформація є відкритою і загальнодоступною з можливістю безоплатного цілодобового вільного доступу, оприлюднюється і підтримується в актуальному стані у мережі Інтернет на офіційному вебсайті НКЦПФР відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» у формі відкритих даних, крім службової та технологічної інформації.
Реєстрова інформація, яка внесена до Реєстру, вважається достовірною і може використовуватися органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами при здійсненні ними повноважень, визначених законом, а також фізичними та юридичними особами при вчиненні правочинів.
17. НКЦПФР забезпечує безоплатний, необмежений у часі та неавторизований доступ (загальний доступ) у формі забезпечення можливості самостійного перегляду за допомогою загальнопоширених програмно-апаратних (у тому числі мобільних) засобів до реєстрової інформації, що не належить до інформації з обмеженим доступом, необмеженому колу осіб через власний офіційний вебсайт, а також право її подальшого вільного використання.
Реєстрові дані можуть надаватись у форматі, що дозволяє їх автоматизоване оброблення електронними засобами, а також у формі витягів, довідок, що можуть отримуватися зацікавленими особами за допомогою прикладних програмних інтерфейсів.
18. Користування реєстровою інформацією здійснюється у порядку загального доступу, спеціального доступу та електронної інформаційної взаємодії між публічними електронними реєстрами відповідно до вимог Закону України «Про публічні електронні реєстри».
19. Користування реєстровою інформацією у порядку електронної інформаційної взаємодії між Реєстром та іншими публічними електронними реєстрами здійснюється суб’єктами такої взаємодії у порядку та обсягах, визначених Законом України «Про публічні електронні реєстри».
20. НКЦПФР відповідно до Закону України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки» у встановленому нею порядку забезпечує здійснення нагляду і несе відповідальність за нагляд по веденню Реєстру.
21. НКЦПФР, як держатель Реєстру:
забезпечує створення, функціонування та ведення Реєстру;
організовує роботу, пов’язану із провадженням діяльності з ведення Реєстру;
організовує електронну (технічну та інформаційну) взаємодію Реєстру та інших публічних електронних реєстрів;
виступає створювачем реєстрової інформації про об’єкти реєстру публічних електронних реєстрів;
забезпечує доступ до Реєстру визначених публічних реєстраторів, інших суб’єктів, право доступу яких визначено законом, і приймає рішення про тимчасове блокування або анулювання такого доступу у випадках, передбачених законом;
відповідає за збереження та захист Реєстру, реєстрових даних та реєстрової інформації відповідно до законодавства України;
забезпечує інформування про порушення цілісності реєстрової інформації, її несанкціонованої обробки та інформування правоволодільця про запити будь-яких осіб щодо інформації про нього та належні йому майно, майнові, правові та інші спеціальні статуси, а також про збирання, оброблення, внесення такої інформації до відповідних реєстрів, її зміну та видалення на офіційному вебсайті НКЦПФР або інший доступний спосіб;
забезпечує оприлюднення реєстрової інформації у формі відкритих даних;
здійснює інші повноваження, передбачені Законами України «Про публічні електронні реєстри», «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки».
22. АРІФРУ, як адміністратор Реєстру:
здійснює заходи із створення, впровадження, супроводження та адміністрування Реєстру;
здійснює проведення технічних і технологічних заходів для забезпечення роботи Реєстру, обслуговування технічного комплексу Реєстру;
здійснює заходи із створення, модифікації, впровадження та супроводу програмного забезпечення Реєстру;
забезпечує технічну взаємодію з іншими публічними електронними реєстрами.
23. Публічний реєстратор здійснює повноваження, передбачені Законом України «Про публічні електронні реєстри» та цим Положенням, зокрема:
забезпечує правильність (достовірність), повноту та точність внесення до Реєстру реєстрової інформації, її своєчасну актуалізацію відповідно до Закону України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки» та цього Положення;
самостійно приймає рішення про здійснення реєстраційних дій та/або про відмову в їх здійсненні.
Втручання будь-яких органів, їх посадових осіб, громадян, юридичних осіб та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, у діяльність публічного реєстратора під час здійснення реєстраційних дій, крім випадків, передбачених Законами України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки», «Про публічні електронні реєстри» та цим Положенням, забороняється і тягне за собою відповідальність, визначену законом.
Для доступу публічного реєстратора до Реєстру створюється обліковий запис публічного реєстратора.
Публічний реєстратор отримує доступ до Реєстру після проходження авторизації.
Засоби та порядок автентифікації дій публічного реєстратора в Реєстрі здійснюються відповідно до Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про публічні електронні реєстри».
Доступ публічного реєстратора до Реєстру припиняється у разі його звільнення та в інших випадках, передбачених законодавством.
24. НКЦПФР забезпечує контроль за дотриманням публічним реєстратором законодавства у сфері реєстрів, у тому числі шляхом моніторингу реєстраційних та інших дій, що були здійснені у Реєстрі або щодо нього.
НКЦПФР у разі виявлення порушень порядку ведення Реєстру, створення реєстрової інформації приймає вмотивоване рішення про:
тимчасове блокування доступу публічного реєстратора до відповідного Реєстру;
анулювання доступу публічного реєстратора до Реєстру.
Директор департаменту |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО |
Зміни
до Положення про допуск цінних паперів іноземних емітентів до обігу на території України
1. У тексті Положення слова «рішення», «відповідне рішення», «таке рішення» у всіх відмінках замінити словами «постанова», «відповідна постанова», «така постанова» у відповідних відмінках, крім абзацу другого пункту 2 розділу І, абзацу третього підпункту другого пункту 2 розділу II та підпункту восьмого пункту 1 розділу III.
2. У розділі І:
пункт 4 викласти у такій редакції:
«4. За заявою іноземного емітента цінних паперів або професійного учасника ринків капіталу (далі — заявник) НКЦПФР надає допуск на підставі прийняття відповідної постанови.»;
пункт 6 виключити.
3. У розділі II:
абзац другий пункту 5 викласти у такій редакції:
«повне найменування, країна походження іноземного емітента, код ідентифікації юридичної особи (код LEI) (за наявності);»;
пункт 8 викласти у такій редакції:
«8. НКЦПФР здійснює ведення Реєстру цінних паперів іноземних емітентів, допущених до обігу на території України (далі — Реєстр).
Вимоги до Реєстру визначаються Положенням про Реєстр цінних паперів іноземних емітентів, допущених до обігу на території України.
Реєстр оприлюднюється на офіційному вебсайті НКЦПФР.
У випадку прийняття постанови НКЦПФР про допуск, його зупинення або анулювання, НКЦПФР не пізніше наступного робочого дня з дати прийняття такої постанови забезпечує внесення відповідних змін до Реєстру.»;
абзац п’ятий пункту 9 викласти у такій редакції:
«у разі наявності інформації щодо припинення обігу у країні походження (погашення, анулювання, тощо) цінних паперів, які отримали допуск НКЦПФР, здійснювати зупинення або анулювання допуску таких цінних паперів на підставі прийняття відповідної постанови НКЦПФР.»;
доповнити розділ новими пунктами такого змісту:
«12. Заявник повинен мати особистий кабінет у комплексній інформаційній системі (далі — КІС) НКЦПФР.
Заявник має подавати до НКЦПФР документи, перелік яких визначений розділом ІІІ цього Положення.
Заява та інші документи, подання яких до НКЦПФР передбачено цим Положенням, створюються заявником в електронній формі.
Подання заявником до НКЦПФР заяви та інших документів та відправлення НКЦПФР емітенту документів, передбачених цим Положенням, здійснюється шляхом направлення електронних документів та/або повідомлень через особистий кабінет в КІС з урахуванням вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг відповідно до вимог та засобами, визначеними окремим документом нормативно-технічного характеру, інформація про якій оприлюднена на офіційному вебсайті НКЦПФР.
Датою отримання заяви та інших документів від заявника є дата їх надходження до особистого кабінету емітента в КІС.
В день отримання заяви та інших документів від заявника НКЦПФР інформує заявника про прийняття заяви та інших документів до розгляду та початок відрахування строків розгляду заяви та інших документів.
13. Підпис електронних документів уповноваженою особою НКЦПФР відповідно до вимог цього Положення, здійснюються шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису такої особи.
Підпис електронних документів, створених заявником в електронній формі або створених заявником як електронна копія паперового документа (сканкопія), здійснюється із застосуванням електронного підпису уповноваженої особи заявника, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, який повинен містити ідентифікаційні дані юридичної особи — заявника, представником якого є уповноважена особа (повне або офіційне скорочене найменування та ідентифікаційний код юридичної особи). У разі якщо кваліфікований сертифікат відкритого ключа уповноваженої особи заявника не містить даних, зазначених в цьому абзаці, такі електронні документи не приймаються до розгляду НКЦПФР.
Електронний підпис уповноваженої особи заявника, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, має міститись на заяві та кожному окремому електронному документі, подання якого передбачено цим Положенням.
14. Заява та інші документи, подання яких передбачено цим Положенням до НКЦПФР, складаються у одному із текстових форматів: формат Portable Document Format / A (формат специфікації PDF 1.4 ISO 19005-1:2005) — PDF/A, Rich Text Format — RTF, Excel (.xlsx), Word (.doc), (.docx).
15. НКЦПФР у разі надходження заяви та інших документів для надання допуску:
1) протягом 3 робочих днів з дня отримання заяви, опису переліку документів, що додаються до заяви та інших документів надає заявнику:
повідомлення про початок адміністративного провадження щодо реєстраційних дій та підтвердження отримання повного переліку документів, передбачених описом, або
у разі подання заявником переліку документів, що не відповідає опису поданих документів, або без урахування вимог, визначених пунктом 13 розділу II цього Положення,— повідомлення про початок адміністративного провадження щодо надання допуску та про залишення заяви та інших документів без руху, яке містить перелік виявлених недоліків, спосіб та строк усунення недоліків, а також способи, порядок та строки оскарження рішення про залишення заяви та інших документів без руху.
Строк для усунення недоліків не може бути меншим, ніж 3 робочі дні.
За клопотанням заявника НКЦПФР може продовжити строк усунення виявлених недоліків, але не більше ніж на 5 робочих днів. Розгляд клопотання здійснюється НКЦПФР відповідно до вимог статті 50 Закону України «Про адміністративну процедуру».
У разі усунення заявником виявлених недоліків у строк, встановлений НКЦПФР, заява та інші документи вважаються поданими в день їх первинного подання. При цьому строк розгляду заяви та інших документів продовжується на строк залишення заяви та інших документів без руху;
2) залишає у передбачений пунктом 3 розділу ІІ цього Положення строк документи заявника без розгляду, у разі їх подання не в повному обсязі або з порушенням встановлених НКЦПФР вимог до їх оформлення із зазначенням причин невідповідності.
НКЦПФР, не пізніше завершення передбаченого пунктом 3 розділу ІІ цього Положення строку, зупиняє, у тому числі на вимогу заявника, адміністративне провадження за заявою та іншими документами, поданими для допуску цінних паперів іноземного емітента до обігу на території України.
У такому разі НКЦПФР інформує заявника про зупинення адміністративного провадження.
Розгляд заяви та інших документів, поданих для надання допуску відновлюється за ініціативою НКЦПФР або за заявою заявника після припинення обставини, що спричинила зупинення їх розгляду.
З дня, коли обставина, що спричинила зупинення адміністративного провадження за заявою та іншими документами, поданими для допуску, перестала існувати, перебіг строку розгляду заяви та інших документів продовжується з моменту, що передував такому зупиненню.».
4. У розділі IV:
пункт 1 доповнити новим абзацом у такій редакції:
«У разі надання НКЦПФР допуску окремим категоріям цінних паперів за власною ініціативою відповідно до вимог визначених пунктами 2 та 3 розділу IV цього Положення, норми визначені розділом II та розділом III цього Положення не застосовуються.»;
у пункті 5 слова «перегляд рішення про допуск таких цінних паперів, на підставі прийняття відповідного рішення» замінити словами «зупинення або анулювання допуску таких цінних паперів на підставі прийняття відповідної постанови»;
доповнити розділ новим пунктом такого змісту:
«6. У випадку прийняття НКЦПФР за власною ініціативою постанови / розпорядження уповноваженої особи НКЦПФР про надання допуску, його зупинення або анулювання, НКЦПФР не пізніше наступного робочого дня з дати прийняття такої постанови / розпорядження уповноваженої особи НКЦПФР забезпечує внесення відповідних змін до Реєстру.».
5. Додаток 2 виключити.
6. У пункті 2 додатку 4 слово «місцезнаходження» замінити словами «країна походження».
7. У додатку 5 слова «ПОСТАНОВЛЯЄ», «Відкликати» замінити словами та символом «РОЗПОРЯДЖАЄТЬСЯ», «Зупинити / анулювати».