Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 25 квітня 2023 року № 56
Відповідно до статей 6, 7, 15, 55, 56 Закону України “Про Національний банк України”, статей 66, 67, 73, 74 Закону України “Про банки і банківську діяльність”, Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”, затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України “Про введення воєнного стану в Україні”», ураховуючи вимоги Положення про здійснення оцінки стійкості банків і банківської системи України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 22 грудня 2017 року № 141 (зі змінами), з метою гармонізації процедур Національного банку України з питань оцінки стійкості банків із загальними принципами адміністративного права, підвищення прозорості та ефективності виконання функцій публічної адміністрації, сприяння безпеці та стабільності банківської системи в період дії воєнного стану в Україні Правління Національного банку України постановляє:
1. Унести до постанови Правління Національного банку України від 25 квітня 2023 року № 56 “Про затвердження Правил здійснення оцінки стійкості банків і банківської системи України в 2023 році” такі зміни:
1) пункт 4 після слів “Національного банку України” доповнити словами “(далі - Національний банк)”;
2) постанову після пункту 4 доповнити шістнадцятьма новими пунктами 41-416 такого змісту:
“41. Банк має право до 30 січня 2025 року за наявності обґрунтованих підстав ініціювати внесення змін до погодженої Національним банком програми капіталізації / реструктуризації банку, розробленої за результатами оцінки стійкості, проведеної у 2023 році.
Банк у разі ініціювання таких змін подає до Національного банку:
1) оновлену програму капіталізації / реструктуризації, складену банком згідно з вимогами до складання банком програми капіталізації / реструктуризації, визначеними в додатку до Правил;
2) обґрунтовану заяву щодо потреби внесення змін до погодженої Національним банком програми капіталізації / реструктуризації банку.
42. Національний банк розглядає та погоджує подану банком оновлену програму капіталізації / реструктуризації протягом 30 календарних днів із дня її отримання за умови відповідності вимогам, визначеним у додатку до Правил.
Національний банк у разі невідповідності поданої банком оновленої програми капіталізації / реструктуризації встановленим вимогам має право вимагати від банку її доопрацювання з урахуванням наданих Національним банком обґрунтованих зауважень.
43. Національний банк у разі недосягнення банком планових показників за розмірами та у строки, що визначені програмою капіталізації / реструктуризації банку, погодженою Національним банком, не складає документ щодо фіксації такого порушення та не застосовує до банку заходів впливу за умови подання банком до Національного банку оновленої програми капіталізації / реструктуризації згідно з пунктом 41 цієї постанови, крім порушень, які відповідають критеріям / підставам, зазначеним у пункті 1 частини першої статті 75, пункті 2 частини першої статті 76 Закону України “Про банки і банківську діяльність” та на які поширюються вимоги пункту 131 розділу VII цього Закону.
44. Документи, зазначені в пункті 41 цієї постанови, подаються банком до Національного банку в один із таких способів:
1) на паперових носіях з одночасним поданням електронних копій цих документів без накладання кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП);
2) у формі електронних документів, підписаних шляхом накладання КЕП, або електронних копій документів, засвідчених КЕП.
45. Електронні документи та електронні копії документів надаються на цифрових носіях або надсилаються засобами електронної пошти на офіційну електронну поштову скриньку Національного банку, або іншими засобами електронного зв’язку, які використовуються Національним банком для електронного документообігу.
Електронні копії документів мають створюватися у формі файлів, які містять скановані з паперових носіїв зображення документів.
Сканування з паперових носіїв зображень документів здійснюється з урахуванням таких вимог:
1) документ сканується у файл формату pdf;
2) сканована копія кожного окремого документа зберігається як окремий файл;
3) файл повинен мати коротку назву латинськими літерами, що відображає зміст і реквізити документа;
4) документи, що містять більше однієї сторінки, скануються в один файл;
5) роздільна здатність сканування має бути не нижче ніж 300 dpi.
46. Національний банк має право за потреби запропонувати банку подати у визначений ним строк додаткову інформацію, необхідну для прийняття Національним банком рішення про погодження оновленої програми капіталізації / реструктуризації банку, шляхом направлення запиту з листом за підписом члена Правління Національного банку, який здійснює загальне керівництво та контролює діяльність структурного підрозділу Національного банку, до функцій якого належить здійснення безвиїзного банківського нагляду, або керівника підрозділу банківського нагляду (далі уповноважена особа - Національного банку).
47. Національний банк здійснює адміністративне провадження щодо прийняття рішень, визначених цією постановою та Правилами, відповідно до Закону України “Про адміністративну процедуру” з урахуванням особливостей, встановлених Законом України “Про Національний банк України”, Законом України “Про банки і банківську діяльність”.
48. Початком адміністративного провадження щодо прийняття Національним банком рішень, визначених цією постановою та Правилами, є день отримання заяви банку в письмовій формі та документів, визначених у цій постанові та Правилах.
Перебіг строку в адміністративному провадженні починається з наступного дня після дня отримання Національним банком заяви банку.
49. Національний банк залишає заяву банку без руху в разі:
1) подання банком неповного пакета документів, визначеного в пункті 41 цієї постанови;
2) недотримання банком вимог щодо способу подання документів, визначеного в пунктах 44, 45 цієї постанови.
410. Рішення про залишення заяви без руху приймає уповноважена особа Національного банку.
Національний банк надсилає банку лист про залишення поданої банком заяви без руху за підписом уповноваженої особи Національного банку протягом трьох робочих днів із дня отримання такої заяви.
Національний банк у листі про залишення заяви банку без руху зазначає:
1) виявлені недоліки з посиланням на порушені вимоги цієї постанови та Правил;
2) спосіб та строк усунення недоліків;
3) способи, порядок і строк оскарження рішення про залишення заяви без руху.
411. Уповноважена особа Національного банку має право одноразово продовжити строк усунення виявлених недоліків за обґрунтованим клопотанням банку.
412. Заява банку вважається поданою у день її первинного подання в разі усунення банком виявлених недоліків у строк, установлений Національним банком. Строк розгляду заяви продовжується на строк залишення заяви без руху.
413. Національний банк має право одноразово продовжити строк прийняття рішення, визначеного в пункті 42 цієї постанови, але не більше ніж на 15 календарних днів.
Національний банк повідомляє банк у листі за підписом уповноваженої особи Національного банку з відповідним обґрунтуванням прийнятого рішення про продовження строку прийняття рішення не менше ніж за три робочих дні до завершення граничного строку для його прийняття, визначеного цією постановою.
414. Національний банк надсилає банку у листі за підписом уповноваженої особи Національного банку рішення Комітету з питань нагляду та регулювання діяльності банків, оверсайта платіжної інфраструктури / Правління Національного банку невідкладно, але не пізніше наступного робочого дня, а за наявності обґрунтованих причин не пізніше третього робочого дня з дня його прийняття.
415. Рішення Національного банку про невідповідність поданої банком оновленої програми капіталізації / реструктуризації або невідповідність доопрацьованої банком оновленої програми капіталізації / реструктуризації вимогам, установленим у додатку до Правил, прийняте під час здійснення адміністративного провадження, визначеного цією постановою та Правилами, щонайменше повинно містити:
1) дату подання заяви банку та її стислий зміст;
3) зміст документів і відомості, враховані під час розгляду справи;
4) посилання на докази або інші матеріали справи, на яких ґрунтуються висновки;
5) правову оцінку обставин, виявлених Національним банком, і зазначення висновків, зроблених на підставі такої правової оцінки виявлених обставин;
6) інформацію про право банку оскаржити таке рішення;
7) інформацію про спосіб, порядок і строк оскарження рішення, включаючи інформацію про вид суду, до якого банк може подати позов;
8) інформацію, що оскарження рішення в судовому порядку не зупиняє його виконання, із зазначенням правових підстав для цього.
416. Адміністративне провадження завершується у день прийняття Національним банком рішення про погодження поданої банком оновленої програми капіталізації / реструктуризації або про невідповідність доопрацьованої банком оновленої програми капіталізації / реструктуризації вимогам, установленим у додатку до Правил.”.
2. Департаменту методології регулювання діяльності банків (Оксана Присяженко) після офіційного опублікування довести до відома банків України інформацію про прийняття цієї постанови.
3. Постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її офіційного опублікування, крім пунктів 47-416 цієї постанови, які набирають чинності з 01 січня 2025 року.