Про затвердження критеріїв визначення теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання і водовідведення, що мають право на відстрочення погашення заборгованості за договорами реструктуризації заборгованості, укладеними відповідно до Закону України “Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення”
Відповідно до частини другої статті 9 Закону України “Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення” Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити критерії визначення теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання і водовідведення, що мають право на відстрочення погашення заборгованості за договорами реструктуризації заборгованості, укладеними відповідно до Закону України “Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення”, що додаються.
КРИТЕРІЇ
визначення теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання і водовідведення, що мають право на відстрочення погашення заборгованості за договорами реструктуризації заборгованості, укладеними відповідно до Закону України “Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення”
1. Ці критерії визначають умови, за яких теплопостачальним та теплогенеруючим організаціям, підприємствам централізованого водопостачання і водовідведення, які в установленому порядку уклали договори реструктуризації заборгованості відповідно до статей 5 і 6 Закону України “Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення” (далі - договори реструктуризації заборгованості), надається право на відстрочення погашення заборгованості за такими договорами реструктуризації.
2. Терміни, що використовуються у цих критеріях, вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення”, “Про житлово-комунальні послуги”, “Про теплопостачання”, “Про питну воду та питне водопостачання”, “Про водовідведення та очищення стічних вод”, “Про ринок природного газу” та “Про ринок електричної енергії”.
3. Право на відстрочення погашення заборгованості за укладеними договорами реструктуризації заборгованості мають теплопостачальні та теплогенеруючі організації, підприємства централізованого водопостачання і водовідведення (далі - суб’єкти господарювання), виробничі потужності (підрозділи) яких:
1) внаслідок проведення воєнних (бойових) дій знищені, що не дає змоги провадити основну діяльність на території відповідної області або територіальної громади;
2) внаслідок проведення воєнних (бойових) дій зазнали руйнувань чи пошкоджень, що не дає змоги провадити основну діяльність на території відповідної області або територіальної громади;
3) розташовані на територіях активних воєнних (бойових) дій, що не дає змоги провадити основну діяльність на території відповідної області або територіальної громади.
Відповідне право може бути реалізованим за умови підтвердження суб’єктом господарювання однієї з умов (обставин), передбачених підпунктами 1-3 цього пункту, та збиткового фінансового стану відповідного суб’єкта господарювання.
4. Підтвердженням умов (обставин), що дають право на відстрочення погашення заборгованості за укладеними договорами реструктуризації заборгованості згідно з пунктом 3 цих критеріїв, є:
1) копія акта комісійного обстеження та/або звіту з технічного обстеження, зокрема в електронній формі, складеного відповідно до вимог Порядку виконання невідкладних робіт щодо ліквідації наслідків збройної агресії Російської Федерації, пов’язаних із пошкодженням будівель та споруд, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2022 р. № 473 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 37, ст. 1981; 2023 р., № 79, ст. 4477); та/або
2) довідка, видана виконавчим органом сільської, селищної, міської ради, військовою адміністрацією населеного пункту або військово-цивільною адміністрацією населеного пункту (у разі її утворення), про період, протягом якого суб’єкт господарювання не провадив основну діяльність на території територіальної громади у зв’язку із знищенням/руйнуванням/пошкодженням його виробничих потужностей (підрозділів), - у випадках, передбачених підпунктами 1, 2 пункту 3 цих критеріїв; та/або
3) довідка, видана виконавчим органом сільської, селищної, міської ради, військовою адміністрацією населеного пункту або військово-цивільною адміністрацією населеного пункту (у разі їх утворення), про розташування виробничих потужностей (підрозділів) суб’єкта господарювання на території активних бойових дій відповідно до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, - у випадку, передбаченому підпунктом 3 пункту 3 цих критеріїв.
5. Суб’єкт господарювання подає до кредитора заяву про відстрочення погашення заборгованості за договором реструктуризації заборгованості в паперовій формі, підписану його керівником, на поштову адресу або в електронній формі з накладенням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа керівника, та/або печатки, на адресу електронної пошти, до якої додаються документи/інформація, визначені пунктом 4 цих критеріїв.
6. Отримані кредитором заява про відстрочення погашення заборгованості за договором реструктуризації заборгованості суб’єкта господарювання та додані до неї документи/інформація, визначені пунктом 4 цих критеріїв, є підставою для прийняття ним рішення про відстрочення погашення заборгованості суб’єкта господарювання за договором реструктуризації заборгованості на період воєнного стану в Україні та протягом шести місяців після його припинення або скасування.
Якщо на момент звернення до кредитора суб’єктом господарювання відновлено основну діяльність (що припинялась через умови (обставини), визначені підпунктами 1-3 пункту 3 цих критеріїв, на території відповідної області або територіальної громади), рішення про відстрочення погашення заборгованості за укладеними договорами реструктуризації заборгованості може прийматися виключно за домовленістю сторін (кредитора та боржника), враховуючи фінансово-економічний стан суб’єкта господарювання та обсяг його заборгованості перед кредитором.
У разі коли суб’єктом господарювання відновлено основну діяльність (що припинялась через умови (обставини), визначені підпунктами 1-3 пункту 3 цих критеріїв, на території відповідної області або територіальної громади) після прийняття кредитором рішення про відстрочення погашення заборгованості за укладеними договорами реструктуризації заборгованості, він зобов’язаний повідомити про такі обставини кредитору з метою прийняття останнім рішення щодо виконання умов договорів реструктуризації заборгованості або відстрочення погашення заборгованості за такими договорами, враховуючи фінансово-економічний стан суб’єкта господарювання та обсяг його заборгованості перед кредитором.