Про затвердження Порядку визначення та обладнання місць міжнародного поштового обміну
Відповідно до абзацу другого частини шостої та частини чотирнадцятої статті 233 Митного кодексу України, частини першої статті 29 Закону України "Про поштовий зв'язок" та абзацу тринадцятого підпункту 43 пункту 4 Положення про Міністерство розвитку громад та територій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 2015 року № 460 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2022 року № 1400), НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок визначення та обладнання місць міжнародного поштового обміну, що додається.
2. Установити, що тимчасово на період дії воєнного стану та протягом чотирьох місяців з дня його припинення чи скасування для операторів поштового зв'язку, які мають місця міжнародного поштового обміну, що функціонують на день набрання чинності цим наказом:
допускається здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України в міжнародних поштових відправленнях, у цих місцях міжнародного поштового обміну;
під час розгляду заяв цих операторів щодо зміни розташування місця міжнародного поштового обміну або визначення нового місця міжнародного поштового обміну не застосовуються вимоги щодо обладнання місць міжнародного поштового обміну системами відеоконтролю, а також надання посадовим особам митного органу та Державної митної служби України доступу до таких систем, встановлені цим Порядком. Після закінчення строку, зазначеного в абзаці першому цього пункту, подальший митний контроль та митне оформлення товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України в міжнародних поштових відправленнях, здійснюється в цих місцях міжнародного поштового обміну за умови їх відповідності вимогам, встановленим цим Порядком.
3. Управлінню цифрового розвитку та поштового зв'язку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
4. Сектору зовнішніх комунікацій забезпечити оприлюднення цього наказу на офіційному вебсайті Міністерства розвитку громад та територій України.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Тимура Ткаченка.
ПОГОДЖЕНО: |
|
ПОРЯДОК
визначення та обладнання місць міжнародного поштового обміну
1. Цей Порядок визначає процедуру погодження Мінінфраструктури та Держмитслужбою визначених оператором поштового зв'язку (далі - оператор) місць міжнародного поштового обміну, а також вимоги до їх обладнання.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
електронна система обліку та зберігання - інформаційна система оператора, яка призначена для ведення обліку всіх категорій відправлень, що надходять у місця міжнародного поштового обміну (далі - ММПО), вивозяться з них, а також перебувають у місцях зберігання, та містить відомості про міжнародні поштові відправлення (далі - МПВ), які використовує оператор та митні органи;
електронна система обліку транспортних засобів - інформаційна система оператора, яка містить інформацію про в'їзд та виїзд автомобільного транспортного засобу, що здійснює перевезення депеш з МПВ до/з місця доставки товарів транспортними засобами, із зазначенням дати та часу в'їзду та виїзду, номерних знаків, ваги (з депешами), а також може містити інші відомості, визначені оператором;
місце зберігання міжнародних поштових відправлень - обладнане оператором у ММПО складське приміщення чи його відгороджена частина, призначене для окремого зберігання МПВ, які перебувають під митним контролем, та недопущення несанкціонованого вилучення товарів у МПВ з-під митного контролю;
місце розташування ММПО - фактична адреса розташування ММПО;
ММПО - визначені територія та приміщення, обладнані оператором для здійснення міжнародного поштового обміну МПВ, що приймаються для пересилання за межі України, доставляються в Україну або переміщуються територією України транзитом;
моніторинг відповідності - комплекс заходів, які здійснюються митницею, у зоні діяльності якої функціонує ММПО, та/або Держмитслужбою та забезпечують систематичний контроль за дотриманням оператором умов і вимог, визначених цим Порядком та іншими нормативно-правовими актами, що визначають порядок та умови здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України в МПВ;
оцінка відповідності - фактична перевірка митницею, у зоні діяльності якої планується розташування ММПО, відповідності оператора, територій, приміщень та обладнання для ММПО вимогам Митного кодексу України, цього Порядку, інших нормативно-правових актів, що визначають порядок та умови здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України в МПВ;
підрозділ митного оформлення (далі - ПМО) - структурний підрозділ митниці, посадові особи якого здійснюють митні формальності щодо товарів, які переміщуються (пересилаються) у МПВ.
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у Митному кодексі України (далі - Кодекс), Законі України "Про поштовий зв'язок" (далі - Закон) та інших нормативно-правових актах, що регламентують порядок надання послуг поштового зв'язку та з питань митної справи.
3. Взаємодія Мінінфраструктури, Держмитслужби, митниці та операторів, у тому числі щодо надання інформації про прийняті рішення та висновки, передбачені цим Порядком, здійснюється з використанням засобів інформаційних, електронних комунікаційних, інформаційно-комунікаційних систем та з дотриманням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".
Заява про погодження визначеного оператором ММПО та всі необхідні документи, передбачені цим Порядком, подаються в електронній формі в форматі PDF, збережені таким чином, що виключає можливість внесення до них будь-яких змін, та засвідчуються кваліфікованим або удосконаленим електронним підписом, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, керівника оператора.
4. Інформація та документи, що були надані оператором до Мінінфраструктури, Держмитслужби та митниці щодо визначення ММПО, для внесення змін до наявних даних, не можуть без дозволу оператора розголошуватися чи передаватися третім особам, включаючи інші органи державної влади, крім випадків обміну інформації в порядку, визначеному Кодексом та іншими законами України.
II. Вимоги до облаштування та обладнання ММПО
1. Для здійснення митного та інших видів контролю товарів, що переміщуються (пересилаються) у МПВ, оператор на дату подання заяви про погодження визначеного оператором ММПО та протягом усього періоду функціонування ММПО забезпечує:
1) організацію та функціонування на прилеглій до ММПО території місця доставки товарів транспортними засобами (далі - місце доставки) відповідно до вимог, встановлених наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 року № 646 "Про місця доставки товарів транспортними засобами", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 червня 2012 року за № 1052/21364 (далі - Наказ про місця доставки), з урахуванням особливостей, визначених цим Порядком.
Територія місця доставки, а також прилегла до ММПО територія мають бути забезпечені:
освітленням ММПО та прилеглої до ММПО території згідно із встановленими санітарними нормами та правилами;
наявністю і функціонуванням системи відеоконтролю (далі - СВК), яка відповідає вимогам, визначеним у додатку 1 до цього Порядку;
наявністю рампи або естакади, або оглядового майданчика (за необхідності);
наявністю та функціонуванням контрольно-пропускної системи при в'їзді на територію ММПО та при виїзді з неї, обладнаної шлагбаумами.
Оператор з використанням електронної системи обліку транспортних засобів забезпечує ведення обліку транспортних засобів, які переміщують МПВ, при в'їзді та виїзді з місця доставки;
2) у приміщеннях (на території) ММПО:
цілодобову охорону, у тому числі функціонування охоронної сигналізації, у всіх приміщеннях, де перебувають або можуть перебувати товари під митним контролем;
функціонування протипожежної сигналізації та наявність засобів пожежогасіння в приміщеннях (на території), де перебувають або можуть перебувати товари під митним контролем;
наявність і функціонування СВК в приміщеннях (на території), де перебувають або можуть перебувати товари під митним контролем, з можливістю виведення інформації з неї в ПМО;
фіксування зображень СВК для виявлення несанкціонованого доступу до товарів, що перебувають під митним контролем;
ведення архіву відеозображень СВК;
наявність і функціонування матеріально-технічного обладнання у достатній для забезпечення діяльності ММПО кількості (навантажувально-розвантажувальних засобів; спеціального сертифікованого та повіреного електронного обладнання для зважування депеш і окремих МПВ; технічних засобів контролю, у тому числі тих, що дають змогу проводити неруйнівний контроль товарів з використанням скануючих систем (без розпакування МПВ). Вимоги до деякого обладнання місць міжнародного поштового обміну наведено у додатку 1 до цього Порядку;
наявність і функціонування каналів і засобів зв'язку, у тому числі захищених каналів зв'язку для виконання посадовими особами митних органів своїх повноважень;
наявність інформаційних, комунікаційних та інформаційно-комунікаційних систем для відстеження проходження МПВ протягом усього часу його переміщення від відправника до одержувача;
наявність та ведення електронної системи обліку та зберігання МПВ;
належні умови зберігання МПВ з метою уникнення випадків пошкодження, втрати чи несанкціонованого доступу до товарів у МПВ, що перебувають під митним контролем;
3) безпосередньо у приміщеннях ММПО:
наявність оглядових залів з місцями для проведення посадовими особами ПМО митного огляду з розпакуванням МПВ та облаштування їх достатньою кількістю обладнання та технічних засобів (оглядових столів, обладнання для розпакування/запакування відправлень, комп'ютерної техніки, пристроїв для зважування, інших технічних засобів контролю тощо);
наявність обладнаних місць зберігання МПВ (окремо для МПВ, що ввозяться в Україну, МПВ, призначених для вивезення за межі митної території України, МПВ, що переміщуються транзитом);
наявність окремих місць для здійснення обробки МПВ з товарами, що декларуються в усній формі на підставі товаросупровідних документів, та МПВ, у яких переміщуються товари, що підлягають письмовому декларуванню;
розмежування в ММПО напрямків руху МПВ під час проведення їх обробки (МПВ, що ввозяться в Україну; МПВ, призначених для вивезення за межі митної території України; МПВ, митне оформлення яких не завершено або завершено);
обладнання вікон у приміщеннях ММПО, у яких товари в МПВ зберігаються під митним контролем, з внутрішнього боку металевими ґратами;
можливість накладення не менше ніж двох засобів забезпечення (ідентифікації), які унеможливлюють проникнення в місця зберігання МПВ або вилучення МПВ із цих місць без пошкодження засобів забезпечення (ідентифікації), один з яких має належати митниці, другий - оператору;
4) постійне підтримання ММПО та прилеглої до ММПО території у належному санітарному та технічному стані.
2. Для здійснення в ММПО митного контролю та митного оформлення товарів в МПВ оператор відповідно до статті 556 Кодексу забезпечує безоплатне надання митним органам у тимчасове користування належно облаштованих службових та побутових приміщень, а також обладнання, засобів та каналів електронних комунікацій (у тому числі забезпечення можливості доступу до автоматизованої системи митного оформлення, мережі "Інтернет").
3. Оператор забезпечує безперешкодний доступ посадових осіб митниці, у зоні діяльності якої розміщується ММПО, до:
МПВ, депеш і транспортних засобів, що перебувають під митним контролем на території ММПО, у тому числі в місцях зберігання МПВ, а також до документів на них;
системи для відстеження проходження МПВ та електронної системи обліку та зберігання МПВ, електронної системи обліку транспортних засобів (у режимі перегляду);
Оператор забезпечує надання митниці, у зоні діяльності якої розміщується ММПО, та відповідному підрозділу Держмитслужби, на який покладено функцію здійснення моніторингу, віддаленого доступу до наявних відеокамер СВК, зазначених на схемі розміщення відеокамер, та архівів відеозображень.
На письмовий запит керівника митниці оператор надає митниці відеоінформацію з СВК на носіях, узгоджених із митницею, за період, зазначений у запиті.
III. Розгляд заяви про погодження ММПО
1. Для погодження визначеного ММПО оператор подає до Мінінфраструктури заяву про погодження визначеного оператором ММПО за формою, наведеною в додатку 2 до цього Порядку (далі - Заява), у порядку, визначеному частиною другою статті 41 Закону України "Про адміністративну процедуру", а також документи та відомості, зазначені у пункті 3 цього розділу.
2. Оператор, який подає Заяву, має відповідати таким умовам:
включений до єдиного державного реєстру операторів поштового зв'язку та відповідає вимогам частини першої статті 29 Закону;
оператор не перебуває в процесі припинення;
оператор не перебуває у процедурі санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство, а також щодо оператора не відкрито провадження у справі про банкрутство;
наявні у оператора особи, зазначені у пункті 9 та підпункті 9 пункту 11 розділу I Заяви, не мають не погашеної або не знятої в установленому законом порядку судимості за вчинення: контрабанди наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів чи прекурсорів або фальсифікованих лікарських засобів, кримінальних правопорушень у сфері господарської діяльності; кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг;
у оператора відсутня заборгованість з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи;
до оператора, осіб, зазначених у пункті 9 та підпункті 9 пункту 11 розділу I Заяви, та/або до іноземного оператора, зазначеного в договорі (договорах, угодах, контрактах, протоколах про наміри тощо) про обмін МПВ, який вказаний (які вказані) у пункті 4 розділу II Заяви, не застосовані спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) згідно із Законом України "Про санкції" та/або міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України;
на осіб, зазначених у пункті 9 та підпункті 9 пункту 11 розділу I Заяви, у зв'язку з виконанням ними дій, пов'язаних із здійсненням митних формальностей щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення в інтересах такого оператора, протягом попередніх 365 днів, за які здійснюється оцінка відповідності оператора, не були накладені адміністративні стягнення за порушення митних правил (якщо постанови митних органів або рішення суду про накладення таких стягнень не були скасовані в установленому законом порядку), що належать до систематичних або серйозних порушень митних правил відповідно;
оператор має досвід здійснення діяльності в сфері пересилання МПВ та/або досвід здійснення діяльності в межах міжнародного ланцюга постачання товарів протягом календарного року, в якому проводиться оцінка відповідності оператора, та попередніх трьох календарних років;
оператор забезпечує наявність у себе:
особи (осіб), на яку (яких) покладено обов'язок щодо взаємодії з Мінінфраструктури, Держмитслужбою, митницею під час погодження визначеного оператором ММПО, функціонування ММПО, у тому числі щодо своєчасного інформування про внесення змін та/або доповнень у Заяву та/або документи, що подавались під час погодження визначеного оператором ММПО;
особи (осіб), відповідальної (відповідальних) за митні питання, та не менше двох осіб, уповноважених на декларування митним органам товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України у МПВ.
3. До Заяви додаються такі документи та відомості:
засвідчені належним чином копії документів, що підтверджують право власності на об'єкти (будівлі, споруди, інженерно-технічні засоби та комунікації тощо) та прилеглу територію, на виробничих площах яких планується розташовування ММПО, або право користування ними, а також копії документів та/або відомості про державну реєстрацію прав на ці об'єкти в установленому порядку, у разі, якщо такі документи та/або відомості не містяться в інформаційно-комунікаційних системах держави;
засвідчені належним чином копії договорів (угод, контрактів, протоколів про наміри тощо) про обмін МПВ з іноземними операторами поштового зв'язку, за виключенням інформації, яка містить комерційну таємницю, а саме інформації про: тарифи, строки доставки, строки розрахунків, умови ексклюзивності надання послуг;
загальний план території, на якій розташовані приміщення ММПО, та план (плани) приміщень ММПО. Вимоги до оформлення загального плану території, на якій розташовані приміщення ММПО, та плану (планів) приміщень ММПО наведено в додатку 3 до цього Порядку;
технологія оброблення МПВ у ММПО зі схемами розмежування напрямків вхідних та вихідних МПВ;
копії технічних паспортів технічних засобів контролю (зокрема тих, які дають змогу проводити неруйнівний контроль товарів з використанням скануючих систем (без розпакування МПВ); обладнання СВК; обладнання для зважування МПВ (депеш з МПВ) на ММПО) та документів, що підтверджують їх технічний стан (повірку) на дату подання Заяви;
схема розміщення відеокамер, із зазначенням на ній кількості відеокамер та кутів їх огляду, затверджена керівником оператора;
інші документи та відомості, які оператор вважає необхідними для підтвердження його відповідності вимогам, зазначеним у пункті 2 цього розділу.
4. Мінінфраструктури здійснює попередній розгляд Заяви та документів у строк, що не перевищує 5 календарних днів з дня реєстрації Заяви, під час якого перевіряє:
правильність оформлення та повноту заповнення Заяви;
наявність документів, визначених пунктом 3 цього розділу, та фактичну наявність документів, зазначених у пункті 7 розділу II Заяви;
відповідність відомостей про державну реєстрацію оператора інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
відповідність відомостей щодо права оператора на визначення ММПО згідно із частиною першою статті 29 Закону;
відповідність відомостей щодо дотримання оператором вимог, визначених абзацами другим - сьомим пункту 2 цього розділу, зокрема відповідність відомостей щодо публічної діяльності оператора (підприємство здійснює свою діяльність та публічно висвітлює її на своєму офіційному вебсайті у спосіб, який дає змогу громадськості здійснювати моніторинг його діяльності, дізнаватися про виконувані оператором функції і послуги, що надаються, умови та строки їх надання, мережу, контрагентів, укладені договори, угоди, контракти, протоколи про наміри тощо, тарифи на послуги, умови оплати, зобов'язання, систему для відстеження проходження МПВ протягом усього часу його переміщення від відправника до одержувача, результати діяльності тощо);
відсутність факту перебування оператора в процесі припинення за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
відсутність факту перебування оператора у процедурі санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство чи факту відкриття провадження у справі про банкрутство згідно з Єдиним реєстром боржників;
відсутність фактів притягнення осіб, зазначених у пункті 9 та підпункті 9 пункту 11 розділу I Заяви, до кримінальної відповідальності (наявність не погашеної або не знятої в установленому законом порядку судимості за вчинення: контрабанди наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів чи прекурсорів або фальсифікованих лікарських засобів, кримінальних правопорушень у сфері господарської діяльності; кримінальних правопорушень у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг) - за допомогою відповідних реєстрів МВС чи на підставі наданих оператором витягів з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості" відповідних осіб;
відсутність у оператора заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи;
відсутність спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), застосованих до оператора та осіб, зазначених у пункті 9 та підпункті 9 пункту 11 розділу I Заяви, та/або до іноземного оператора (операторів), зазначеного в договорі (договорах, угодах, контрактах, протоколах про наміри тощо) про обмін МПВ, який вказаний (які вказані) у пункті 4 розділу II Заяви, згідно із Законом України "Про санкції" та/або міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
За результатами попереднього розгляду Заяви та документів Мінінфраструктури у межах строку, передбаченого абзацом першим цього пункту, приймає одне з таких рішень:
про попереднє погодження Мінінфраструктури визначеного оператором місця міжнародного поштового обміну, яке оформлюється за формою, наведеною в додатку 4 до цього Порядку, за підписом керівника Мінінфраструктури або особи, яка виконує його обов'язки. Про прийняте рішення Мінінфраструктури інформує Держмитслужбу шляхом надсилання листа, до якого додаються попереднє погодження Мінінфраструктури визначеного оператором ММПО, Заява та додані до неї документи. Про прийняте рішення Мінінфраструктури також інформує оператора листом;
про залишення Заяви оператора без руху з метою доопрацювання у випадку виникнення зауважень до Заяви та документів, які перевіряє Мінінфраструктури, про що інформує оператора протягом трьох робочих днів з дня отримання Заяви шляхом надсилання листа за підписом керівника Мінінфраструктури або особи, яка виконує його обов'язки, із зазначенням підстав залишення Заяви оператора без руху та строку усунення зауважень Мінінфраструктури;
про відмову в попередньому розгляді Заяви. Про прийняте рішення Мінінфраструктури інформує оператора шляхом надсилання листа за підписом керівника Мінінфраструктури або особи, яка виконує його обов'язки, із зазначенням підстав відмови, строку і порядку оскарження такого рішення.
5. Мінінфраструктури залишає Заяву оператора без руху з метою доопрацювання у разі, якщо:
Заяву та документи подано та/або оформлено з порушенням вимог, встановлених цим Порядком, зокрема, Заяву складено не за встановленою формою або підписано особою, яка не має на це повноважень;
до Заяви подано не всі документи, визначені пунктом 3 цього розділу та/або зазначені у пункті 7 розділу II Заяви;
Заява та документи містять відомості не в повному обсязі та/або відомості, зазначені у Заяві та/або поданих оператором документах, не узгоджуються між собою;
встановлено невідповідність оператора одній з умов, визначених абзацами другим - сьомим пункту 2 цього розділу.
З дня реєстрації Мінінфраструктури листа про залишення Заяви оператора без руху перебіг строку, визначеного абзацом першим пункту 4 цього розділу, зупиняється до дня реєстрації в Мінінфраструктури листа оператора про надання належним чином оформленої Заяви та/або документів.
Належним чином оформлена Заява та/або документи подані у строк, зазначений у листі Мінінфраструктури, в якому зазначено про прийняте рішення відповідно до абзацу чотирнадцятого пункту 4 цього розділу, є підставою для поновлення перебігу строку розгляду Заяви та прийняття рішення про попереднє погодження Мінінфраструктури визначеного оператором ММПО відповідно до абзацу тринадцятого пункту 4 цього розділу.
Мінінфраструктури відмовляє у розгляді Заяви у разі, якщо:
оператор не усунув зауваження, зазначені у листі Мінінфраструктури про залишення Заяви оператора без руху;
виявлено факт подання оператором недостовірних відомостей та/або підроблених документів та/або документів, одержаних незаконним шляхом;
встановлено відсутність у оператора права на визначення ММПО згідно із Законом.
6. Держмитслужба у строк, що не перевищує 5 календарних днів, здійснює в межах компетенції, встановленої цим пунктом, попередній розгляд надісланих документів. Перебіг строку розгляду починається з робочого дня, наступного за днем реєстрації Держмитслужбою листа Мінінфраструктури.
Під час попереднього розгляду документів Держмитслужба з використанням систем, що забезпечують функціонування електронних ресурсів митних органів, інших державних та єдиних реєстрів, а також інших інформаційних баз, перевіряє:
1) перебування оператора на обліку в митних органах згідно зі статтею 455 Кодексу;
2) наявність у оператора рішення митного органу, передбаченого Кодексом, на провадження митної брокерської діяльності;
3) відповідність оператора умовам, визначеним абзацами сьомим, восьмим, одинадцятим, дванадцятим пункту 2 цього розділу, зокрема:
відсутність спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), застосованих до оператора та осіб, зазначених у пункті 9 та підпункті 9 пункту 11 розділу I Заяви, та/або до іноземного оператора (операторів), зазначеного в договорі (договорах, угодах, контрактах, протоколах про наміри тощо) про обмін МПВ, який вказаний (які вказані) у пункті 4 розділу II Заяви, згідно із Законом України "Про санкції" та/або міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України;
відсутність накладення на осіб, зазначених у пункті 9 та підпункті 9 пункту 11 розділу I Заяви, у зв'язку з виконанням ними дій, пов'язаних із здійсненням митних формальностей щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення в інтересах такого оператора, протягом попередніх 365 днів, за які здійснюється оцінка відповідності оператора, адміністративних стягнень за порушення митних правил (якщо постанови митних органів або рішення суду про накладення таких стягнень не були скасовані в установленому законом порядку), що належать до систематичних або серйозних порушень митних правил відповідно.
Для визначення систематичних або серйозних порушень використовуються критерії, наведені у пункті 2 частини першої статті 14 Кодексу.
За результатами попереднього розгляду надісланих документів Держмитслужба приймає одне з таких рішень:
про залучення до розгляду митниці, у зоні діяльності якої планується розташування ММПО, шляхом надсилання Держмитслужбою митниці листа, до якого додаються лист Мінінфраструктури, попереднє погодження Мінінфраструктури визначеного оператором ММПО, Заява та додані до неї документи;
про запит щодо надання додаткових документів та/або інформації шляхом надсилання оператору листа за підписом керівника Держмитслужби або особи, яка виконує його обов'язки;
про відмову у розгляді Заяви та документів за результатами попереднього розгляду Заяви шляхом надсилання Держмитслужбою Мінінфраструктури листа за підписом керівника Держмитслужби або особи, яка виконує його обов'язки, із зазначенням підстави такої відмови.
Держмитслужба надсилає оператору запит щодо надання додаткових документів та/або інформації у разі наявності в поданій Заяві та/або документах розбіжностей або документи, необхідні для прийняття рішення, не містять всіх відомостей.
На запит Держмитслужби щодо надання додаткових документів та/або інформації оператор зобов'язаний надати Держмитслужбі документи та інформацію, необхідні для прийняття рішення, протягом 30 днів з дня отримання такого запиту.
З дня прийняття рішення Держмитслужбою щодо надання додаткових документів та/або інформації, перебіг строку, визначеного абзацом першим пункту 6 цього розділу, зупиняється до дня реєстрації в Держмитслужбі листа оператора про надання додаткових документів та/або інформації.
Держмитслужба відмовляє у попередньому розгляді Заяви та документів у разі, якщо:
встановлено невідповідність оператора умовам, визначеним абзацами сьомим, восьмим, одинадцятим, дванадцятим пункту 2 цього розділу;
оператор не перебуває на обліку в митних органах згідно зі статтею 455 Кодексу;
у оператора відсутнє рішення митного органу, передбачене Кодексом, на провадження митної брокерської діяльності;
подано не всі документи, необхідні для прийняття митним органом рішення, або до таких документів внесено відомості не в повному обсязі, у тому числі не надано на запит Держмитслужби.
7. Митниця у строк, що не перевищує 10 календарних днів, здійснює в межах компетенції розгляд наданих документів (листа Мінінфраструктури, попереднього погодження Мінінфраструктури визначення ММПО, Заяви та доданих до неї документів) та проводить оцінку відповідності. Перебіг строку починається з робочого дня, наступного за днем реєстрації митницею листа Держмитслужби.
8. Попередній розгляд Заяви та документів здійснюється уповноваженим структурним підрозділом митниці.
Під час попереднього розгляду Заяви та документів проводиться перевірка відповідності оператора умовам, зазначеним в абзацах дев'ятому - дванадцятому пункту 2 цього розділу, а також перевірка відповідності відомостей, зазначених у Заяві та поданих оператором документах.
Для перевірки досвіду діяльності оператора в сфері пересилання МПВ та/або в міжнародному ланцюгу постачання товарів використовується інформація:
про виконання оператором митних формальностей щодо товарів у МПВ з використанням документів, встановлених актами Всесвітнього поштового союзу, та/або митних декларацій або документів, що їх замінюють, та/або
виконання оператором митних формальностей щодо інших товарів з використанням митних декларацій або документів, що їх замінюють, та/або
щодо наявних рішень митного органу на провадження видів діяльності, передбачених статтею 404 Кодексу, та/або
з офіційного вебсайту оператора, яка свідчить про публічність його діяльності;
інша інформація, яка підтверджує досвід діяльності оператора, надана за бажанням самим оператором.
У разі, якщо встановлено невідповідність оператора одній з умов, визначених в абзацах дев'ятому - дванадцятому пункту 2 цього розділу, митниця відмовляє у попередньому розгляді Заяви, про що надсилає Держмитслужбі лист за підписом керівника митниці або особи, яка виконує його обов'язки, до якого додається висновок митниці про можливість (неможливість) погодження визначеного оператором місця міжнародного поштового обміну за формою, наведеною в додатку 5 до цього Порядку (далі - Висновок митниці), про неможливість погодження визначеного оператором ММПО із зазначенням виявлених недоліків.
Після здійснення попереднього розгляду і за відсутності зауважень при попередньому розгляді Заяви та документів митниця проводить оцінку відповідності.
9. Оцінка відповідності оператора, території та приміщень, призначених для ММПО, проводиться з обов'язковим оглядом визначених оператором території та приміщень.
Огляд території та приміщень, призначених для ММПО, здійснює комісія у порядку та строки, передбачені статтею 343 Кодексу. За результатами огляду складається акт про проведення огляду територій та приміщень складів тимчасового зберігання, митних складів, магазинів безмитної торгівлі, територій вільних митних зон та інших місць, де знаходяться товари, транспортні засоби комерційного призначення, що підлягають митному контролю, чи провадиться діяльність, контроль за якою покладено на митні органи, за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 28 травня 2012 року № 615, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 15 червня 2012 року за № 981/21293 (далі - Акт огляду).
До складу комісії для проведення огляду території та приміщень, призначених для ММПО, залучаються:
посадові особи уповноваженого структурного підрозділу митниці, одна з яких є головою комісії;
посадові особи митниці, до функціональних обов'язків яких належить контроль за використанням технічних засобів митного контролю, відеоконтролю та забезпечення функціонування інформаційних, комунікаційних та інформаційно-комунікаційних систем у митниці;
посадова особа митниці, відповідальна за забезпечення охорони праці;
посадова особа митниці, до функціональних обов'язків якої належить контроль за доставкою товарів та місць доставки;
посадова особа ПМО, посадові особи якого у разі погодження визначеного оператором ММПО здійснюватимуть митний контроль та митне оформлення товарів у МПВ.
Огляд території та приміщень, призначених для ММПО, проводиться у присутності уповноваженого працівника оператора.
Під час проведення огляду території та приміщень, призначених для ММПО, члени комісії здійснюють:
перевірку забезпечення оператором вимог, визначених у розділі II цього Порядку;
перевірку відповідності території, приміщень, обладнання, технічних засобів та СВК відомостям у Заяві та у поданих оператором документах;
перевірку забезпечення належних умов для виконання посадовими особами ПМО митних формальностей щодо депеш і товарів у МПВ згідно з вимогами Кодексу, цього Порядку та інших нормативно-правових актів, що визначають порядок та умови здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України у МПВ;
перевірку наявності та належного облаштування службових та побутових приміщень для посадових осіб ПМО, у тому числі, наявності обладнання, засобів та каналів електронних комунікацій;
фотографування території та приміщень ММПО з обов'язковим відображенням на знімках обладнання, СВК, засобів пожежогасіння тощо, що встановлені на території та у приміщеннях ММПО.
Під час проведення огляду території та приміщень, призначених для ММПО, уповноважена (уповноважені) особа (особи) оператора, вказана (вказані) у підпункті 7 пункту 9 розділу I Заяви, може (можуть) надавати копії додаткових документів для підтвердження відомостей, зазначених у Заяві, та виконання вимог розділу II цього Порядку.
Відомості про здійснення комісією перевірок, визначених цим пунктом, та їх результати, назви та реквізити копій додаткових документів, поданих уповноваженим працівником оператора під час проведення огляду, а також кількість і назви файлів фотографій, які створювались під час проведення цього огляду, зазначаються митницею у рядку 12 додатка 3 до Акта огляду.
За результатами оцінки відповідності митницею оформлюється Висновок митниці.
10. Митниця, у межах строку, визначеного пунктом 7 цього розділу, супровідним листом за підписом керівника митниці або особи, яка виконує його обов'язки, надсилає Держмитслужбі Висновок митниці, до якого додаються скановані копії:
документів, отриманих від оператора під час попереднього розгляду Заяви та оцінки відповідності;
загального плану території, на якій розташовано приміщення, призначені для ММПО, плану (планів) приміщень ММПО та схеми розміщення відеокамер, погоджених керівником митниці;
подання про внесення даних до Переліку місць доставки, ведення якого передбачено положеннями Наказу про місця доставки, за формою, наведеною в додатку до Наказу про місця доставки.
11. Держмитслужба у строк, що не перевищує 5 календарних днів з дня реєстрації листа митниці, приймає одне з таких рішень:
про погодження визначеного оператором ММПО;
про відмову у погодженні визначеного оператором ММПО.
Рішення Держмитслужби оформлюється у вигляді висновку про погодження / відмову в погодженні визначеного оператором місця міжнародного поштового обміну за формою, наведеною в додатку 6 до цього Порядку.
Про прийняте рішення Держмитслужба інформує Мінінфраструктури шляхом надсилання листа за підписом керівника Держмитслужби або особи, яка виконує його обов'язки. До листа додаються: Висновок Державної митної служби України про погодження (відмову в погодженні) визначеного оператором місця міжнародного поштового обміну; Висновок митниці про можливість (неможливість) погодження визначеного оператором ММПО.
12. Держмитслужба приймає рішення про відмову у погодженні визначеного оператором ММПО у разі, якщо:
встановлено (у тому числі митницею) невідповідність фактичного стану територій і приміщень, передбачених для ММПО, та/або обладнання і технічних засобів, та/або організації виконання митних формальностей щодо депеш і товарів у МПВ вимогам Кодексу, цього Порядку та інших нормативно-правових актів, що визначають порядок та умови здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України у МПВ;
виявлено (у тому числі митницею) подання оператором недостовірних відомостей та/або підроблених документів та/або документів, одержаних незаконним шляхом;
встановлено, що Заява та документи містять відомості не в повному обсязі та/або відомості, зазначені у Заяві та/або поданих оператором документах, не узгоджуються між собою.
13. Після надходження від Держмитслужби документів, визначених абзацом п'ятим пункту 11 цього розділу, Мінінфраструктури в строк, що не перевищує 5 календарних днів з дати реєстрації листа Держмитслужби, приймає одне з таких рішень:
про погодження визначеного оператором ММПО; або
про відмову у погодженні визначеного оператором ММПО.
Рішення про погодження визначеного оператором ММПО приймається Мінінфраструктури шляхом видання наказу про погодження визначення ММПО, копія якого протягом одного робочого дня, наступного за днем видання такого наказу, надсилається оператору та Держмитслужбі. Інформацію про прийняте рішення Мінінфраструктури розміщує на своєму офіційному вебсайті.
Держмитслужба протягом одного робочого дня, наступного за днем надходження копії наказу Мінінфраструктури, вносить інформацію щодо ММПО до Переліку місць доставки, ведення якого передбачено положеннями Наказу про місця доставки, та інформує митниці про прийняте Мінінфраструктури рішення.
14. Мінінфраструктури відмовляє оператору в погодженні визначеного оператором ММПО, якщо:
встановлено невідповідність оператора хоча б одній з умов, визначених цим Порядком;
виявлено подання оператором недостовірних відомостей та/або підроблених документів та/або документів, одержаних незаконним шляхом;
Держмитслужбою прийнято рішення про відмову у розгляді Заяви та документів;
Держмитслужбою прийнято рішення про відмову у погодженні визначеного оператором ММПО.
Про прийняття рішення щодо відмови у погодженні визначеного оператором ММПО Мінінфраструктури інформує оператора та Держмитслужбу шляхом надсилання листа за підписом керівника Мінінфраструктури або особи, яка виконує його обов'язки, із зазначенням підстав такої відмови, строку та порядку оскарження цього рішення.
15. Граничний строк розгляду Заяви та прийняття одного з рішень, передбачених абзацами другим та третім пункту 13 цього розділу, становить не більше 30 календарних днів з дня її реєстрації в Мінінфраструктури.
IV. Внесення змін у документи та/або відомості, надані оператором
1. Про внесення змін у Заяву, документи та/або відомості, на підставі яких погоджено визначене оператором ММПО, та/або таких, що подані оператором під час функціонування цього ММПО, оператор інформує Мінінфраструктури, Держмитслужбу та митницю, у зоні діяльності якої функціонує ММПО, протягом 10 робочих днів з дня, коли стало відомо про такі зміни, шляхом надсилання у порядку, визначеному частиною другою статті 41 Закону України "Про адміністративну процедуру", заяви довільної форми, в якій вказує інформацію щодо документів та/або відомостей, до яких вносяться зміни. До заяви оператор подає копії документів, що підтверджують такі зміни, тільки у разі, якщо такі документи та/або відомості не містяться в інформаційно-комунікаційних системах держави.
2. Розгляд заяви, документів та/або відомостей щодо змін, які стосуються компетенції митниці, у зоні діяльності якої функціонує ММПО, погодження (відмова у погодженні) змін оператору здійснюються митницею в строк, що не перевищує 10 календарних днів з дня реєстрації в митниці заяви оператора про такі зміни. Про результати розгляду заяви і документів щодо змін митниця інформує оператора.
Будь-які зміни планів місць зберігання МПВ, оглядових залів чи службових приміщень для посадових осіб ПМО та їх розміщення на території ММПО, а також зміни, що стосуються місця доставки товарів, обладнання, СВК, технічних засобів (у тому числі зміни у документах, що підтверджують їх технічний стан), а також інших засобів, які можуть вплинути на організацію виконання митних формальностей щодо депеш та/або товарів у МПВ на ММПО, здійснюються оператором після погодження цих змін з митницею, у зоні діяльності якої розташована ММПО.
Після попереднього погодження змін з митницею, у зоні діяльності якої функціонує ММПО, заява, копії документів, що підтверджують такі зміни, та погодження митниці в електронній формі надсилаються оператором Мінінфраструктури та Держмитслужбі в строк, що не перевищує 10 робочих днів з дати отримання погодження митниці.
3. Розгляд заяви, документів та/або відомостей, надісланих оператором, Мінінфраструктури та Держмитслужба здійснюють протягом 10 календарних днів з дня реєстрації заяви оператора про такі зміни.
За відсутності інформації митниці про погодження внесення змін заява оператора залишається без розгляду.
4. Якщо під час розгляду надісланих оператором заяви, документів та/або відомостей виявлено порушення вимог цього Порядку з питань, які відносяться до компетенції Мінінфраструктури, Мінінфраструктури вживає заходів, передбачених підпунктом 5 пункту 1 розділу V цього Порядку.
Якщо під час розгляду надісланих оператором заяви, документів та/або відомостей виявлено порушення вимог цього Порядку, які відносяться до компетенції Держмитслужби та митниці, у зоні діяльності якої функціонує ММПО, Держмитслужба, митниця вживають заходів, передбачених розділом VI цього Порядку.
5. Зміна місця розташування ММПО розглядається Мінінфраструктури, Держмитслужбою та митницею в порядку як для визначення нового ММПО згідно з вимогами розділу III цього Порядку.
V. Скасування рішення про погодження визначеного оператором ММПО
1. Рішення про погодження визначеного оператором ММПО може бути скасоване Мінінфраструктури на підставі:
1) заяви оператора, поданої до Мінінфраструктури, у якій зазначається дата припинення функціонування ММПО. Така заява подається оператором не пізніше ніж за два місяці до дати припинення функціонування ММПО;
2) заяви оператора, поданої до Мінінфраструктури, про припинення оператора, якому погоджено визначення ММПО;
3) рішення суду щодо припинення діяльності ММПО;
4) звернення Держмитслужби у зв'язку з встановленням Держмитслужбою (митницею), які здійснюють моніторинг відповідності, фактів, що не були усунуті оператором після проходження процедури, зазначеної у пункті 2 розділу VI цього Порядку, а саме :
недотримання оператором хоча б однієї з умов, визначених пунктом 2 розділу III цього Порядку, крім абзаців п'ятого та восьмого;
невідповідності оператора та/або фактичного стану територій і приміщень, передбачених для ММПО, та/або обладнання і технічних засобів, та/або організації виконання митних формальностей щодо депеш і товарів у МПВ вимогам Кодексу, цього Порядку та інших нормативно-правових актів, що визначають порядок та умови здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України у МПВ;
надання оператором під час або після погодження визначення ММПО недостовірної інформації (даних) та/або підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості;
закінчення строків дії договорів оренди територій, приміщень, які використовуються як ММПО, якщо такі договори укладались;
переміщення (пересилання) оператором МПВ на підставі договору (договорів, угод, контрактів, протоколів про наміри тощо) про обмін МПВ, відомості про який (які) не надавались державним органам у встановленому порядку або до яких були внесені зміни без відповідного повідомлення про зміни у порядку, встановленому розділом IV цього Порядку.
У зверненні зазначаються конкретні підстави та обґрунтування скасування рішення про погодження ММПО;
5) встановлення Мінінфраструктури у межах компетенції порушення / порушень (невиконання) оператором вимог цього Порядку та ініціювання скасування рішення про погодження визначеного оператором ММПО.
2. Рішення про погодження визначеного оператором ММПО скасовується Мінінфраструктури у строк, що не перевищує 10 робочих днів з дати отримання інформації про виникнення підстав, зазначених у пункті 1 цього розділу, шляхом видання наказу про скасування рішення про погодження визначеного оператором ММПО, копія якого протягом одного робочого дня, наступного за днем видання такого наказу, надсилається оператору та Держмитслужбі. Інформацію про прийняте рішення Мінінфраструктури розміщує на своєму офіційному вебсайті. Держмитслужба протягом одного робочого дня, наступного за днем надходження копії наказу Мінінфраструктури, інформує митницю, в зоні діяльності якої розташоване ММПО, про прийняте Мінінфраструктури рішення.
У наказі Мінінфраструктури щодо скасування рішення про погодження визначеного оператором ММПО обов'язково зазначається дата припинення функціонування ММПО, яка узгоджується з Держмитслужбою.
3. МПВ, що перебувають під митним контролем у зонах митного контролю в ММПО, повинні бути оформлені в обраний декларантом митний режим чи повернуті оператором відправнику у строк, що не перевищує 30 календарних днів з дати видання наказу Мінінфраструктури щодо скасування рішення про погодження визначеного оператором ММПО. З дня припинення функціонування ММПО розміщення нових МПВ у ММПО не дозволяється.
4. У разі скасування рішення про погодження визначеного оператором ММПО з підстав, зазначених у підпунктах 4, 5 пункту 1 цього розділу, Заява щодо погодження визначеного оператором нового ММПО може бути подана оператором не раніше ніж через рік з дати скасування рішення про погодження визначеного оператором ММПО.
1. Держмитслужба та/або митниця, в зоні діяльності якого створено ММПО, протягом усього періоду функціонування ММПО забезпечують здійснення моніторингу відповідності.
Під час проведення моніторингу відповідності посадові особи митниці, Держмитслужби узагальнюють та аналізують відомості щодо діяльності оператора, отримані:
під час або після прийняття рішення про погодження визначеного оператором ММПО та оцінки відповідності;
за результатами документальних перевірок;
під час здійснення митних формальностей щодо депеш, МПВ, товарів у МПВ;
з баз даних, що використовують митні органи;
від державних органів, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, уповноважених органів іноземних держав;
у відповідь на письмовий запит до оператора щодо обставин, які можуть свідчити про недотримання оператором умов та вимог, визначених Кодексом, цим Порядком та іншими нормативно-правовими актами, що визначають порядок та умови здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України в МПВ.
2. Якщо за результатами моніторингу відповідності Держмитслужбою та/або митницею виявлено хоча б одну з підстав для скасування рішення про погодження визначення ММПО, встановлених підпунктом 4 пункту 1 розділу V цього Порядку, Держмитслужба, митниця та оператор діють у такому порядку:
про необхідність усунення виявлених Держмитслужбою та/або митницею під час моніторингу відповідності порушень Держмитслужба та/або митниця надсилає повідомлення оператору. Оператору надається право подати письмові заперечення та/або додаткові документи чи відомості щодо усунення виявлених Держмитслужбою та/або митницею порушень протягом 30 календарних днів з дня такого виявлення;
про усунення виявлених під час моніторингу відповідності порушень оператор інформує Держмитслужбу та/або митницю до закінчення визначеного Держмитслужбою та/або митницею строку їх усунення з наданням відповідних підтвердних документів та/або інформації та фотографій (за наявності);
у разі якщо за результатами розгляду поданих письмових заперечень встановлено, що такі заперечення є обґрунтованими, Держмитслужба та/або митниця не приймає рішення щодо ініціювання скасування рішення про погодження визначеного оператором ММПО;
у разі якщо оператором не надано інформації та/або документів про усунення порушень та/або не підтверджено усунення порушень, виявлених Держмитслужбою та/або митницею під час моніторингу відповідності, митниця ініціює перед Держмитслужбою звернення до Мінінфраструктури про скасування рішення про погодження визначеного оператором ММПО з урахуванням наявних у неї інформації та/або документів шляхом надсилання відповідного подання.
Подання щодо скасування Мінінфраструктури рішення про погодження визначеного оператором ММПО надсилається митницею до Держмитслужби протягом 5 робочих днів з дня закінчення строку, встановленого митницею для усунення виявлених під час моніторингу відповідності порушень.
За результатами моніторингу відповідності та після закінчення строку, встановленого оператору для усунення виявлених порушень, Держмитслужба має право самостійно ініціювати звернення до Мінінфраструктури про скасування рішення про погодження визначеного оператором ММПО з урахуванням наявних у неї інформації та/або документів. Про надсилання Держмитслужбою звернення щодо скасування Мінінфраструктури рішення про погодження визначеного оператором ММПО Держмитслужба одночасно інформує оператора.
3. Пропозиція щодо скасування Мінінфраструктури рішення про погодження визначеного оператором ММПО повідомляється Держмитслужбою в строк, що не перевищує 10 робочих днів з дня отримання подання митниці або з дня закінчення строку, встановленого оператору для усунення виявлених під час моніторингу відповідності порушень, шляхом надсилання до Мінінфраструктури листа за підписом керівника Держмитслужби або особи, яка виконує його обов'язки.
4. Рішення та висновки, прийняті відповідно до вимог цього Порядку, можуть бути оскаржені оператором у встановленому законодавством порядку.
Додаток 1 |
ВИМОГИ
до деякого обладнання місць міжнародного поштового обміну
1. Обов'язковою вимогою є наявність таких технічних засобів контролю:
ваг електронних сертифікованих (повірених), які дають можливість зважувати (здійснювати контроль ваги) кожне окреме МПВ, яке надходить у ММПО, - незалежно від його ваги та розмірів;
ваг електронних сертифікованих (повірених), які дають можливість зважувати депеші з МПВ, які прибувають в ММПО (формуються для відправки з ММПО);
вантажно-розвантажувальної техніки у справному стані (автонавантажувачів, електронавантажувачів, вантажних возиків тощо);
скануючої системи стаціонарного типу (транспортерна) з можливістю відображення кольорового зображення, запису і зберігання зображень об'єктів контролю не менш ніж 90 днів (кількість скануючих систем обирається з урахуванням обсягів (кількості) МПВ, що переміщуються оператором через ММПО).
Оператор забезпечує проходження технічного обслуговування (повірки) технічних засобів контролю та отримання відповідних документів (відміток про повірку) до закінчення строків, вказаних у технічних документах, сертифікатах. Не допускається використання під час здійснення митних формальностей технічних засобів контролю, які не пройшли технічне обслуговування (повірку).
2. Залежно від видів товарів, що надходять в ММПО у МПВ, перелік технічних засобів контролю може доповнюватись оператором.
3. У разі збільшення під час функціонування ММПО обсягів вхідних та вихідних МПВ більше ніж на 50 відсотків від обсягів, зазначених у техніко-економічному обґрунтуванні доцільності організації ММПО, поданого оператором під час визначення ММПО, оператор пропорційно збільшує кількість технічних засобів контролю з обов'язковим інформуванням митниці та Держмитслужби у порядку, визначеному розділом IV цього Порядку.
1. Оператор облаштовує ММПО, прилеглу до нього територію та місце доставки товарів транспортними засобами СВК.
2. Схема розміщення відеокамер, кількість відеокамер і кути їх огляду затверджуються керівником оператора та погоджуються керівником митниці або особою, яка виконує його обов'язки, у зоні діяльності якої планується розміщення ММПО, після проведення митницею оцінки відповідності.
3. Кількість відеокамер повинна повністю забезпечувати фіксацію:
всіх в'їздів і виїздів в/з місце(я) доставки товарів транспортними засобами;
усіх воріт або дверних отворів ММПО, через які здійснюється ввезення або вивезення МПВ в/з приміщення ММПО;
місць накладення (зняття) митного забезпечення в приміщеннях ММПО та в місці доставки товарів транспортними засобами;
місць обробки, пред'явлення, сканування, огляду та зберігання МПВ;
інших місць, визначених оператором та погоджених митницею, у зоні діяльності якої планується розміщення ММПО.
4. Відеокамери повинні бути підключені до детекторів руху або мати таку функцію.
5. Місця розміщення відеокамер визначаються з урахуванням конструктивних особливостей приміщень та території ММПО.
6. Відеоінформація СВК повинна зберігатися оператором не менше 365 днів з дати її отримання.
7. Технічні характеристики СВК
1) відеозаписувальні пристрої повинні:
забезпечувати чітке зображення відеозапису за будь-яких погодних умов, часу доби та освітлення (при температурі від -30° C до +40° C);
бути стаціонарними та захищеними від зовнішніх електромагнітних випромінювачів і грозових розрядів;
2) СВК повинні бути постійно увімкнені в режимі "очікування" та за сигналом детектора руху автоматично здійснювати відеозапис;
3) СВК повинні технологічно обслуговуватись для забезпечення збереження запису;
4) кожен кадр відеозапису повинен мати час та дату запису;
5) формат кадру відеозапису повинен мати розподільчу здатність не менше 1024 х 768 пікселів;
6) швидкість реєстрації відеоінформації має бути не менше ніж 8 кадр/сек. на канал.
8. У разі виходу з ладу СВК або її елемента (відеокамери тощо), у тому числі припинення віддаленого доступу до наявних СВК (архівів відеозображень), оператор зобов'язаний:
невідкладно вжити заходів щодо відновлення роботи СВК та не пізніше ніж на наступний робочий день з дня виходу з ладу СВК або її елемента письмово інформувати митницю, у зоні діяльності якої функціонує ММПО, про поломку СВК та період, необхідний для відновлення її роботи;
після відновлення роботи СВК не пізніше ніж на наступний робочий день з дня відновлення письмово інформувати митницю, у зоні діяльності якої функціонує ММПО, про період, протягом якого СВК чи її елементи не працювали, із зазначенням дати та часу початку поломки СВК та відновлення її роботи.
3. Санітарні вимоги до території та приміщень ММПО
1. Під'їзні дороги до ММПО, пішохідні доріжки, вантажно-розвантажувальні майданчики, місце доставки товарів автомобільним транспортом, що знаходяться на прилеглій до ММПО території, повинні мати тверде покриття (асфальт, бетон), рівне, доступне для миття та дезінфекції, з водостоком атмосферної, талої та змивної води у каналізацію.
2. Для збирання сміття установлюються контейнери з кришками на асфальтованому або забетонованому майданчику, більшому за площу такого контейнера на 1 кв. метр у кожну сторону та відділеному від приміщення ММПО на відстань не менше 25 м.
3. Зовнішня та внутрішня водопровідні системи приміщень ММПО мають підтримуватись у справному стані.
4. У приміщеннях ММПО може використовуватись природне та штучне освітлювання.
Світильники з лампами повинні бути обладнані захисними плафонами.
5. Приміщення ММПО має бути обладнане системами господарсько-питного та протипожежного водопостачання, вентиляції та кондиціювання повітря, опалення, каналізацією. Системи кондиціювання повітря та опалення повинні забезпечувати підтримку температури в приміщеннях, оптимальної для тривалого перебування обслуговуючого персоналу оператора та посадових осіб митниці (протягом робочого дня).
Додаток 2 |
ЗАЯВА
про погодження визначеного оператором місця міжнародного поштового обміну
(з додатком)
Додаток 3 |
ВИМОГИ
до оформлення загального плану території, на якій розташовані приміщення місця міжнародного поштового обміну, та плану (планів) приміщень місця міжнародного поштового обміну
1. На загальному плані території, на якій розташовані приміщення ММПО, зазначається адреса розташування ММПО та схематично відображаються приміщення ММПО із зазначенням лінійних розмірів цих приміщень, а також прилеглої до ММПО території, на якій планується визначення місця доставки товарів транспортними засобами, з позначенням під'їзних шляхів, схеми руху транспортних засобів, розташування системи відеоконтролю, контрольно-пропускних пунктів, пунктів охорони (за наявності).
Такий план може бути виготовлений із використанням зображень об'єктів, отриманих через мережу "Інтернет". У такому разі має бути зазначена дата створення такого зображення.
2. На плані (планах) приміщень ММПО зазначається адреса їх розташування, лінійні розміри цих приміщень та схематично позначаються вікна, двері, ворота; службові приміщення для посадових осіб митного органу; оглядові зали з позначенням службових місць для посадових осіб митного органу; місця зберігання МПВ із позначенням їх спеціалізації; системи відеоконтролю та технічних засобів контролю; схеми руху МПВ, що ввозяться в Україну, переміщуються транзитом через територію України і тих, що призначені для вивезення за межі України.
3. Загальний план території, на якій розташовані приміщення ММПО, та план (плани) приміщень ММПО затверджуються керівником оператора. За результатами проведення митницею оцінки відповідності вказані плани погоджуються (не погоджуються) керівником митниці, у зоні діяльності якої планується розміщення ММПО.
Додаток 4 |
ПОПЕРЕДНЄ ПОГОДЖЕННЯ
Мінінфраструктури визначеного оператором місця міжнародного поштового обміну
Додаток 5 |
ВИСНОВОК
митниці про можливість (неможливість) погодження місця міжнародного поштового обміну
Додаток 6 |
ВИСНОВОК
Державної митної служби України про погодження / відмову в погодженні визначеного оператором місця міжнародного поштового обміну