Про внесення змін до Порядку видачі висновку щодо продовження граничних строків розрахунків за окремими операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком
Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести до Порядку видачі висновку щодо продовження граничних строків розрахунків за окремими операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2019 р. № 104 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 17, ст. 592, № 90, ст. 3000), зміни, що додаються.
ЗМІНИ,
що вносяться до Порядку видачі висновку щодо продовження граничних строків розрахунків за окремими операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком
1. Абзац перший пункту 1 викласти в такій редакції:
“1. Цей Порядок визначає механізм видачі висновку щодо продовження граничних строків розрахунків за окремими операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком (далі - висновок), перелік документів, які подаються для видачі висновку, підстави для відмови у видачі висновку, залишення документів без розгляду, а також перелік товарів, за якими документи для видачі висновку залишаються без розгляду.”.
2. Пункт 3 викласти в такій редакції:
“3. Для одержання висновку резидент або його уповноважений представник подає до Мінекономіки не пізніше ніж за 10 робочих днів до закінчення граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком або продовжених відповідно до цього Порядку, заяву про одержання висновку (далі - заява) у письмовій формі, затвердженій Мінекономіки.
копії зовнішньоекономічного договору (контракту) із обов’язковим зазначенням місцезнаходження та банківських реквізитів іноземного (іноземних) контрагента (контрагентів), усіх специфікацій, додатків, додаткових договорів та інших документів, які є невід’ємною частиною договору (контракту), засвідчені в установленому законодавством порядку. У разі коли зовнішньоекономічний договір (контракт), а також його невід’ємна частина викладені іноземною мовою, до заяви додається його (їх) переклад українською мовою, засвідчений підписом резидента або його уповноваженого представника, зокрема із використанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису заявника;
копії документів, що підтверджують проведення операції з експорту (імпорту) товарів, зокрема платіжних банківських документів, довідок банків, митних декларацій, актів приймання-передачі товару (виконання робіт, надання послуг), засвідчені в установленому законодавством порядку;
документи або їх копії, що підтверджують причини, що призвели до затримки у проведенні розрахунків за зовнішньоекономічним договором (контрактом) (копії листів від виробника товару, акти виявлених дефектів товару, транспортно-експедиційні договори та заявки до них), та вжиті заходи до своєчасного проведення розрахунків (якщо вони вживалися). У разі коли такі документи складено іноземною мовою, резидент (або його уповноважений представник) додає їх переклад українською мовою, засвідчений підписом резидента або його уповноваженого представника, зокрема із використанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису заявника;
інші документи, які підтверджують, що операції резидента належать до операцій з експорту та імпорту товарів, перелік яких визначений пунктом 2 цього Порядку.
У разі подання документів уповноваженим представником до заяви додається оригінал документа або засвідчена копія, що підтверджує його повноваження.
Резидент або його уповноважений представник несе відповідальність за достовірність відомостей, що містяться в поданих ним документах, відповідно до закону.”.
3. Доповнити Порядок пунктами 31-34 такого змісту:
“31. Заява із доданими до неї документами (їх копіями) надсилається засобами поштового зв’язку чи подається особисто в паперовій формі або через відповідні електронні сервіси Мінекономіки чи засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг із використанням електронного підпису чи печатки, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, відповідно до вимог законодавства.
У разі коли заяву та додані до неї документи подано у вихідний, святковий, інший неробочий день або неробочий час робочого дня, днем подання заяви та відповідних документів вважається перший робочий день, що настає за таким днем.
32. У разі подання резидентом або його уповноваженим представником заяви та документів із порушенням вимог, встановлених цим Порядком, чи подання неповного переліку документів, передбачених пунктом 3 цього Порядку, Мінекономіки інформує резидента або його уповноваженого представника про залишення заяви без руху протягом трьох робочих днів з дня отримання заяви та відповідних документів шляхом направлення через офіційний канал зв’язку відповідного повідомлення, що містить інформацію про виявлені недоліки, із посиланням на порушені вимоги цього Порядку, спосіб і строк усунення недоліків, а також способи, порядок і строки оскарження рішення про залишення заяви без руху.
Строк для усунення недоліків становить 10 робочих днів.
За обґрунтованим клопотанням резидента або його уповноваженого представника Мінекономіки може продовжити строк усунення виявлених недоліків.
У разі усунення виявлених недоліків у строк, встановлений абзацом другим цього пункту, заява вважається поданою в день її первинного подання. При цьому встановлений законом строк розгляду заяви продовжується на строк залишення заяви без руху.
33. Заява залишається без розгляду в разі подання документів, передбачених пунктом 3 цього Порядку, у формі, що є непридатною для сприйняття змісту інформації, у разі, коли заяву та додані до неї документи подано після закінчення граничних строків розрахунків за операцією з експорту та імпорту товарів або строку, установленого відповідно до висновку Мінекономіки, виданого раніше за цією операцією, а також у разі, коли операція резидента проводиться з товарами, що включені до переліку товарів, за якими звернення про видачу висновку залишаються без розгляду згідно з додатком до цього Порядку.
Мінекономіки протягом п’яти робочих днів з дня отримання заяви та відповідних документів повідомляє через офіційний канал зв’язку про залишення заяви без розгляду із зазначенням відповідних підстав.
Після усунення причин, що були підставою для залишення заяви без розгляду, заявник може повторно подати заяву.
Заява не підлягає розгляду у випадках, визначених статтею 45 Закону України “Про адміністративну процедуру”.
34. Мінекономіки приймає рішення про видачу або відмову у видачі висновку протягом 10 робочих днів з дати надходження заяви та доданих до неї документів, передбачених пунктом 3 цього Порядку, із урахуванням строків, визначених пунктом 5 цього Порядку.
Резидент або його уповноважений представник має право протягом строку розгляду його заяви та відповідних документів письмово звернутися до Мінекономіки щодо залишення заяви без розгляду.”.
4. Пункт 4 виключити.
5. У пункті 6 слова “не раніше одержання Мінекономіки документів” замінити словами “з дня закінчення встановленого Національним банком граничного строку розрахунків за операцією з експорту та імпорту товарів aбo строку, установленого відповідно до висновку Мінекономіки, виданого раніше за цією операцією”.
6. Пункт 7 викласти в такій редакції:
“7. Висновок оформлюється в електронній формі із використанням кваліфікованого сертифіката відкритого ключа відповідно до вимог законодавства в одному примірнику за формою, затвердженою Мінекономіки, протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення про видачу висновку та направляється засобами поштового зв’язку та/або через відповідні електронні сервіси Мінекономіки чи засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг протягом одного робочого дня з дня видачі висновку.
Видача висновку проводиться безоплатно.”.
8. У пункті 10:
1) абзаци перший і другий викласти в такій редакції:
“Підставами для прийняття рішення про відмову у видачі висновку є:
документи, подані для отримання висновку, містять неповну, суперечливу, недостовірну інформацію та/або не відповідають вимогам законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та валютного регулювання;”;
2) абзаци сьомий і восьмий виключити;
3) доповнити пункт абзацами такого змісту:
“здійснення всіх розрахунків за відповідними операціями з експорту та імпорту товарів, щодо яких подано заяву, зокрема здійснення імпорту товарів відповідно до абзацу тридцять восьмого статті 1 Закону України “Про зовнішньоекономічну діяльність”;
зазначений у заяві строк, на який резидент просить продовжити установлений граничний строк розрахунків, не підтверджується доданими до заяви документами (їх копіями);
до суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи відповідно до Закону України “Про санкції”.”.
9. Пункт 11 виключити.
10. Пункт 12 викласти в такій редакції:
“12. Рішення Мінекономіки про відмову у видачі висновку повинно бути мотивованим. Повідомлення із обґрунтуванням підстав і причин прийняття рішення про відмову у видачі висновку направляється резиденту або його уповноваженому представнику засобами поштового зв’язку та/або через відповідні електронні сервіси Мінекономіки чи засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг протягом одного робочого дня з дня видачі висновку.”.
11. Доповнити Порядок пунктом 13 такого змісту:
“13. У разі виявлення в отриманому висновку технічної помилки, допущеної Мінекономіки, резидент може звернутися до Мінекономіки із заявою про внесення змін до висновку.
Мінекономіки протягом 10 робочих днів розглядає таку заяву та в разі підтвердження наявності технічної помилки видає новий висновок на заміну раніше наданого.
Мінекономіки протягом п’яти робочих днів з дня видачі висновку, зазначеного в абзаці другому цього пункту, інформує Національний банк і ДПС про видачу такого висновку засобами поштового зв’язку та/або через відповідні сервіси Мінекономіки чи засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг.”.