Деякі питання надання фінансової державної підтримки підприємствам, які визначені критично важливими для функціонування економіки в особливий період у сфері оборонно-промислового комплексу
Відповідно до частини сьомої статті 20 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок надання фінансової державної підтримки підприємствам, які визначені критично важливими для функціонування економіки в особливий період у сфері оборонно-промислового комплексу;
Порядок використання коштів державного бюджету, передбачених для надання фінансової державної підтримки підприємствам, які визначені критично важливими для функціонування економіки в особливий період у сфері оборонно-промислового комплексу.
2. Міністерству з питань стратегічних галузей промисловості за участю Фонду розвитку підприємництва забезпечити координацію діяльності, пов’язаної з наданням державної фінансової підтримки підприємствам, які визначені критично важливими для функціонування економіки в особливий період у сфері оборонно-промислового комплексу.
ПОРЯДОК
надання фінансової державної підтримки підприємствам, які визначені критично важливими для функціонування економіки в особливий період у сфері оборонно-промислового комплексу
1. Цей Порядок визначає умови, критерії та механізм надання фінансової державної підтримки шляхом здешевлення вартості кредитів підприємствам, зокрема підприємствам з іноземними інвестиціями, які беруть участь у виконанні державних цільових програм, пов’язаних із розвитком оборонно-промислового комплексу (далі - державна підтримка).
2. Державна підтримка надається підприємствам, зазначеним у пункті 1 цього Порядку, які визначені Мінстратегпромом критично важливими для функціонування економіки в особливий період у сфері оборонно-промислового комплексу (далі - підприємства).
Підприємства визнаються критично важливими для функціонування економіки в особливий період відповідно до наказу Мінстратегпрому від 23 лютого 2023 р. № 27 “Про затвердження Критеріїв для визначення Міністерством з питань стратегічних галузей промисловості України підприємств, установ і організацій у сфері оборонно-промислового комплексу, промисловості, авіабудівній галузі та у сфері космічної діяльності такими, що мають важливе значення для національної економіки”.
3. Надання державної підтримки підприємствам здійснюється через Фонд розвитку підприємництва (далі - Фонд), який затверджує програму надання такої підтримки.
4. Державна підтримка надається підприємствам у межах коштів, передбачених у державному бюджеті за бюджетною програмою “Відшкодування відсотків за кредитами, які надаються підприємствами оборонно-промислового комплексу, які беруть участь у виконанні заходів державних цільових програм, пов’язаних із розвитком оборонно-промислового комплексу”, отриманих Фондом від Мінстратегпрому, як часткова компенсація Фондом відсотків за кредитами, які надаються підприємствам (далі - компенсація відсотків).
Компенсація відсотків здійснюється протягом усього строку кредитування.
5. Державна підтримка може надаватися разом з наданням державних гарантій, зокрема державних гарантій на портфельній основі, відповідно до Порядку надання державних гарантій на портфельній основі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 р. № 723 “Деякі питання надання державних гарантій на портфельній основі” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 58, ст. 3604; 2024 р., № 43, ст. 2609) (далі - державні гарантії на портфельній основі).
6. Державна підтримка може надаватися підприємствам разом з наданням відповідно до законодавства місцевими держадміністраціями (військовими адміністраціями) та органами місцевого самоврядування фінансової підтримки відповідно до регіональних та місцевих програм відновлення та розвитку за рахунок місцевих бюджетів з урахуванням вимог Закону України “Про державну допомогу суб’єктам господарювання”. З метою спільного надання державної підтримки і фінансової підтримки, що передбачені регіональними та місцевими програмами відновлення та розвитку, Фонд може укладати договори про співробітництво з відповідними місцевими держадміністраціями (військовими адміністраціями) та органами місцевого самоврядування, в яких визначаються основні умови виконання зазначених програм.
Державна підтримка може надаватися підприємствам разом з наданням відповідно до Порядку надання місцевих гарантій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 травня 2012 р. № 541 (Офіційний вісник України, 2012 р., № 45, ст. 1774), місцевих гарантій.
7. Підприємства можуть звернутися за отриманням державної підтримки протягом дії правового режиму воєнного стану.
8. Державна підтримка надається через банки, які відповідають критеріям, визначеним у додатку, та підписали з Фондом договір про співробітництво за формою, затвердженою Фондом (далі - уповноважені банки).
9. Для отримання державної підтримки підприємство подає уповноваженому банку в паперовій та/або електронній формі заявку на отримання кредиту за формою, встановленою Фондом (у разі встановлення таких вимог), та/або інші документи чи інформацію відповідно до власних правил, процедур та банківських продуктів уповноваженого банку з урахуванням вимог до переліку інформації та форми документів, установлених Фондом.
10. Кредити, за якими може бути надана державна підтримка, надаються на цілі, пов’язані з розробленням, виготовленням, ремонтом, модернізацією та утилізацією озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів, їх складових та інших виробів військового призначення, які використовуються для задоволення потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а саме на:
фінансування оборотного капіталу.
11. Максимальна сума кредиту (кредитів), який (які) надається (надаються) на інвестиційні цілі та за яким (якими) надається державна підтримка підприємству, не повинна перевищувати 500 млн. гривень.
Максимальна сума кредиту (кредитів), який (які) надається (надаються) на фінансування оборотного капіталу та за яким (якими) надається державна фінансова підтримка підприємству, не повинна перевищувати 100 млн. гривень.
12. Максимальний строк кредитування за кредитами, за якими надається державна підтримка, становить:
п’ять років - за кредитами, наданими на інвестиційні цілі;
три роки - за кредитами, наданими на фінансування оборотного капіталу.
13. Відсоткова ставка за кредитом підприємства без урахування компенсації відсотків (далі - базова відсоткова ставка) не перевищує Індексу UIRD (три місяці) плюс п’ять відсоткових пунктів.
Індекс UIRD - український індекс ставок за депозитами фізичних осіб, що розраховується на основі номінальних ставок ринку депозитів фізичних осіб, які оголошуються банками України. Перегляд уповноваженим банком розміру базової відсоткової ставки за кредитом, наданим підприємству, з урахуванням зміни Індексу UIRD, здійснюється кожного календарного кварталу. Порядок перегляду розміру базової відсоткової ставки за кредитом, наданим підприємству, та дата, станом на яку він проводиться, визначаються у кредитному договорі, укладеному між підприємством та уповноваженим банком (далі - кредитний договір), відповідно до внутрішніх процедур такого банку. Максимальний розмір базової відсоткової ставки, що може бути застосований за кредитом підприємства, не може бути більше ніж 23 відсотки річних.
Уповноважений банк має право передбачити у кредитному договорі умову про застосування підвищеної (штрафної) відсоткової ставки за кредитом за невиконання підприємством умов кредитного договору. Така підвищена (штрафна) відсоткова ставка за кредитом може бути встановлена уповноваженим банком виключно на період, протягом якого підприємство порушило умови кредитного договору, та не може перевищувати максимального розміру базової відсоткової ставки більше ніж на 5 відсоткових пунктів.
14. Компенсація відсотків здійснюється з метою зниження фактичних витрат підприємства із сплати базової відсоткової ставки за кредитом, наданим на цілі, визначені цим Порядком, що визначена відповідно до пункту 13 цього Порядку, до рівня 5 відсотків річних (далі - компенсаційна відсоткова ставка).
15. Державна підтримка надається підприємствам, які на дату укладення кредитного договору належать до підприємств, які визначені Мінстратегпромом критично важливими для функціонування економіки в особливий період у сфері оборонно-промислового комплексу.
16. Факт наявності у підприємства статусу критично важливого для функціонування економіки в особливий період у сфері оборонно-промислового комплексу відповідно до абзацу другого пункту 2 цього Порядку встановлюється уповноваженим банком.
З метою встановлення факту наявності зазначеного статусу уповноважений банк надсилає у письмовій формі запит до Мінстратегпрому, який зобов’язаний у строк не більше 10 робочих днів з дня надходження такого запиту розглянути його та надати уповноваженому банку відповідь щодо підтвердження або скасування статусу підприємства як критично важливого для функціонування економіки в особливий період у сфері оборонно-промислового комплексу.
У разі підтвердження зазначеного статусу Мінстратегпром присвоює підприємству унікальний код, який надається уповноваженому банку разом з відповіддю.
Уповноважені банки здійснюють відбір, проведення оцінки кредитоспроможності та кредитування підприємства відповідно до власних правил, процедур та банківських продуктів з урахуванням вимог, визначених цим Порядком.
Умови кредитування підприємства визначаються з урахуванням вимог цього Порядку у кредитному договорі.
17. Кредитний договір може передбачати обов’язок підприємства сплатити уповноваженому банку одноразову комісію за надання кредиту в розмірі не більше ніж 0,75 відсотка суми наданого кредиту. Кредитний договір не може містити умови про сплату підприємством уповноваженому банку інших комісій за надання та/або обслуговування кредиту, крім комісій, що покривають операційні витрати уповноваженого банку з обслуговування кредиту, які сукупно за весь строк дії кредитного договору повинні становити не більше ніж 0,75 відсотка суми наданого кредиту.
18. У разі коли кредитний договір за кредитом, за яким надається компенсація відсотків відповідно до цього Порядку, одночасно включений в установленому порядку до портфеля кредитів, часткове виконання боргових зобов’язань за яким забезпечується державною гарантією на портфельній основі, розміри, умови та порядок сплати комісій за таким кредитом встановлюються Порядком надання державних гарантій на портфельній основі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 р. № 723 “Деякі питання надання державних гарантій на портфельній основі”.
19. Наданий підприємству кредит (кредити) не може бути забезпечений (забезпечені) заставою майнових прав за договором банківського вкладу та/або заставою облігацій внутрішньої державної позики.
20. Компенсація відсотків здійснюється Фондом щомісяця. Сума компенсації відсотків розраховується як різниця між сумою нарахованих відсотків за користування підприємством кредитом протягом одного місяця із застосуванням базової відсоткової ставки, визначеної з урахуванням вимог пункту 13 цього Порядку, та сумою нарахованих відсотків за кредитом протягом цього ж місяця із застосуванням компенсаційної відсоткової ставки.
21. Виплата компенсації відсотків здійснюється з використанням рахунків умовного зберігання (ескроу), відкритих Фондом.
Фонд з метою виплати підприємствам компенсації відсотків за кредитом, наданими уповноваженим банком, відкриває рахунок умовного зберігання (ескроу) в такому уповноваженому банку.
Відкриття та обслуговування рахунків умовного зберігання (ескроу) здійснюється уповноваженими банками на безоплатній основі.
Фонд перераховує кошти на рахунок умовного зберігання (ескроу), відкритий у відповідному уповноваженому банку, в сумі, погодженій з Фондом, яка згідно з плановим (прогнозним) розрахунком уповноваженого банку необхідна для сплати компенсації відсотків на користь підприємств протягом піврічного періоду кредитування (далі - сума авансування). Перша сума авансування розраховується як прогнозна сума коштів, необхідних для сплати компенсації відсотків за кредитом, які уповноважений банк планує надати підприємству протягом піврічного періоду.
Фонд перераховує кошти на рахунок умовного зберігання (ескроу), відкритий у відповідному уповноваженому банку, відповідно до нарахованої уповноваженим банком необхідної суми виплати компенсації відсотків протягом попереднього місяця (попередніх місяців) або в сумі самостійно сплаченої підприємством компенсації відсотків за відповідний місяць (відповідні місяці) у зв’язку з відсутністю коштів на рахунку умовного зберігання (ескроу).
За умови вчасного та в повному обсязі виконання підприємством зобов’язань за кредитним договором (крім прострочення в межах строку, зазначеного в пункті 26 цього Порядку) уповноважений банк щомісяця перераховує кошти для компенсації відсотків з рахунка умовного зберігання (ескроу), відкритого Фондом, для їх подальшого зарахування як часткового погашення нарахованих відсотків за кредитом підприємства відповідно до умов договору про співробітництво, укладеного між Фондом і уповноваженим банком, кредитного договору та договору рахунка умовного зберігання (ескроу), укладеного між Фондом і уповноваженим банком.
У разі порушення підприємством умов кредитного договору виплата компенсації відсотків зупиняється, але таке підприємство не втрачає права на її отримання, яке може бути реалізоване після погашення простроченої заборгованості за кредитом. У такому разі компенсація відсотків виплачується за весь період прострочення заборгованості за кредитом з урахуванням вимог абзацу восьмого цього пункту.
У разі часткового погашення підприємством заборгованості із сплати відсотків за кредитом на відповідну дату компенсація відсотків здійснюється у розмірі, що є пропорційним сумі часткового погашення такої заборгованості за кредитом.
Поповнення рахунка умовного зберігання (ескроу), відкритого Фондом в уповноваженому банку, здійснюється Фондом на підставі заявки уповноваженого банку на таке поповнення, переліку підприємств, в якому міститься унікальний код відповідного підприємства без зазначення у такому переліку інформації, що містить державну таємницю. Заявка на поповнення рахунка умовного зберігання (ескроу) складається за формою, встановленою Фондом, та подається до Фонду в порядку, передбаченому договором про співробітництво, укладеним між Фондом і уповноваженим банком.
Фонд протягом 10 робочих днів з дня надходженя заявки на поповнення рахунка умовного зберігання (ескроу) розглядає та погоджує її на підставі поданих уповноваженим банком документів.
Фонд перераховує необхідну суму на рахунок умовного зберігання (ескроу), відкритий ним у відповідному уповноваженому банку, за умови попереднього отримання Фондом коштів з державного бюджету від Мінстратегпрому.
22. Підприємство набуває права на отримання компенсації відсотків у разі ухвалення уповноваженим банком рішення про надання кредиту такому підприємству та надання Фонду інформації щодо такого кредиту без зазначення інформації, що становить державну таємницю.
23. Уповноважений банк відповідно до власних правил, процедур та банківських продуктів проводить перевірку використання підприємством кредитних коштів.
Протягом усього строку кредитування уповноважений банк проводить моніторинг щодо цільового використання кредитних коштів.
Моніторинг проводиться уповноваженим банком відповідно до його власних правил, процедур та банківських продуктів, але не рідше ніж один раз на квартал.
24. Уповноважений банк повинен враховувати суму компенсації відсотків, що надається підприємству, під час розрахунку показника обслуговування боргу за кредитом підприємства.
25. Уповноважений банк у разі несвоєчасного перерахування Фондом на рахунок умовного зберігання (ескроу), відкритий Фондом, суми авансування або компенсації відсотків повинен забезпечити безперервність кредитування підприємства із застосуванням компенсаційної відсоткової ставки.
Неможливість перерахування уповноваженим банком коштів для компенсації відсоткової ставки за кредитом підприємства у зв’язку з відсутністю на рахунку умовного зберігання (ескроу), відкритому Фондом в уповноваженому банку, необхідної суми коштів протягом не більше ніж шість місяців підряд не повинна бути підставою для уповноваженого банку визнати таку заборгованість підприємства із сплати відсотків за кредитним договором простроченою.
26. Надання Фондом державної підтримки підприємству шляхом часткової компенсації відсотків зупиняється у разі порушення ним більше ніж на 30 календарних днів зобов’язання за кредитним договором щодо своєчасного повернення кредиту (частини кредиту) та/або щодо своєчасної сплати частини нарахованих відсотків за кредитом у розмірі компенсаційної відсоткової ставки.
Виплата компенсації відсотків з урахуванням вимог абзацу восьмого пункту 21 цього Порядку відновлюється у разі погашення підприємством заборгованості за кредитним договором або здійснення уповноваженим банком та підприємством реструктуризації простроченої заборгованості за таким договором. У разі погашення простроченої заборгованості за кредитом виплата компенсації відсотків здійснюється за весь період прострочення з урахуванням вимог абзацу восьмого пункту 21 цього Порядку.
27. Відповідальність за недостовірність інформації, поданої до уповноваженого банку для отримання державної підтримки, несе підприємство.
28. Уповноважений банк несе відповідальність за недостовірність поданої Фонду інформації щодо відповідності підприємства вимогам цього Порядку у разі, коли Фондом буде доведено, що уповноважений банк володів достовірною інформацією або не доклав належних зусиль для її отримання.
29. У разі порушення уповноваженим банком критеріїв, визначених у додатку, та/або застосування до уповноваженого банку заходів впливу органами регулювання та нагляду, та/або невиконання ним своїх зобов’язань за договором про співробітництво, укладеним між Фондом і уповноваженим банком, Фонд має право:
зупинити співробітництво з уповноваженим банком та виплату коштів державної підтримки через такий уповноважений банк для нових кредитів підприємствам до моменту усунення порушень;
вимагати негайного перерахування уповноваженим банком коштів державної підтримки, які не були надані підприємствам, на визначений Фондом рахунок. Уповноважений банк зобов’язаний повернути зазначені кошти Фонду.
У разі віднесення уповноваженого банку до категорії проблемних надання Фондом державної підтримки підприємствам зупиняється, а уповноважений банк зобов’язаний негайно повернути (перерахувати) кошти з рахунка умовного зберігання (ескроу), відкритого Фондом, на визначений Фондом рахунок.
Фонд перераховує кошти на рахунок умовного зберігання (ескроу), відкритий у відповідному уповноваженому банку, в сумі, погодженій з Фондом, яка згідно з плановим (прогнозним) розрахунком уповноваженого банку необхідна для сплати компенсації відсотків на користь підприємств протягом піврічного періоду кредитування.
Фонд проводить перевірку уповноважених банків на відповідність критеріям, визначеним у додатку, відповідно до власних внутрішніх процедур.
30. Підприємство позбавляється права на отримання державної підтримки з дати виявлення уповноваженим банком факту:
порушення підприємством умов цього Порядку;
надання підприємством недостовірної, неправдивої або недійсної інформації, що призвело до виплати йому коштів державної підтримки, на отримання якої воно не мало права;
нецільове використання підприємством кредитних коштів, отриманих від уповноваженого банку за відповідним кредитним договором.
У разі виявлення будь-якого із зазначених фактів підприємство позбавляється права на отримання державної підтримки та зобов’язане повернути Фонду незаконно отримані кошти державної підтримки, а також самостійно забезпечити сплату відсоткової ставки, визначеної кредитним договором.
31. Уповноважений банк зобов’язаний повернути Фонду кошти державної підтримки, яка надана уповноваженим банком підприємству з порушенням умов цього Порядку, зокрема щодо подання уповноваженим банком Фонду недостовірної або неперевіреної інформації, внаслідок чого підприємство, що фактично не відповідало критерію, визначеному пунктом 15 цього Порядку, згідно з інформацією, наявною в уповноваженого банку станом на дату подання відповідної заявки, отримало державну підтримку.
32. Повернення коштів державної підтримки уповноваженим банком або підприємством внаслідок порушення вимог цього Порядку здійснюється на рахунок умовного зберігання (ескроу), відкритий Фондом в такому уповноваженому банку, відповідно до вимог Фонду та законодавства.
33. Підприємства, які отримують державну підтримку, відповідно до цього Порядку повинні забезпечити розмежування рахунків бухгалтерського обліку доходів і витрат за різними видами діяльності, а саме на провадження діяльності, щодо якої надається державна підтримка, та на провадження іншої діяльності підприємства. Усі витрати підприємства і доходи визначаються та розподіляються із застосуванням принципів бухгалтерського обліку доходів і витрат, визначених законом.
Додаток |
КРИТЕРІЇ,
яким повинен відповідати уповноважений банк
Дотримання регулятивних вимог (зокрема економічних нормативів та лімітів відкритої валютної позиції) разом із індивідуальними нормативами Національного банку, встановлено для конкретного банку*
Відсутність заборгованості із сплати податків, зборів та інших платежів до бюджету
Незастосування протягом останніх 12 місяців до банку або власників істотної участі в банку, або до пов’язаних осіб банку, що є контролерами або керівниками банку, санкцій іноземними державами (крім держав, що здійснили або здійснюють збройну агресію проти України у значенні, наведеному в Законі України “Про оборону України”) або міждержавними об’єднаннями, або міжнародними організаціями та/або незастосування санкцій відповідно до Закону України “Про санкції”
Наявність організаційної структури з кредитування підприємств
Наявність у посадових осіб уповноваженого банку допуску до державної таємниці
__________
* На період воєнного стану не є порушенням цього критерію недотримання регулятивних вимог у разі незастосування Національним банком заходів впливу за відповідне порушення у вигляді обмеження, зупинення чи припинення здійснення окремих видів здійснюваних банком операцій.
ПОРЯДОК
використання коштів державного бюджету, передбачених для надання фінансової державної підтримки підприємствам, які визначені критично важливими для функціонування економіки в особливий період у сфері оборонно-промислового комплексу
1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за бюджетною програмою “Відшкодування відсотків за кредитами, які надаються підприємствам оборонно-промислового комплексу, які беруть участь у виконанні заходів державних цільових програм, пов’язаних із розвитком оборонно-промислового комплексу” (далі - бюджетні кошти).
2. Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінстратегпром.
3. Ціллю використання бюджетних коштів є здешевлення вартості кредитів, що надаються підприємствам, які визначені Мінстратегпромом критично важливими для функціонування економіки в особливий період у сфері оборонно-промислового комплексу (далі - підприємства).
Підприємства визначаються критично важливими для функціонування економіки в особливий період у сфері оборонно-промислового комплексу відповідно до наказу Мінстратегпрому від 23 лютого 2023 р. № 27 “Про затвердження Критеріїв для визначення Міністерством з питань стратегічних галузей промисловості України підприємств, установ і організацій у сфері оборонно-промислового комплексу, промисловості, авіабудівній галузі та у сфері космічної діяльності такими, що мають важливе значення для національної економіки” і Критеріїв та порядку, за якими здійснюється визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 р. № 76 “Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 15, ст. 940; 2024 р., № 57, ст. 3356).
4. Бюджетні кошти спрямовуються на надання фінансової державної підтримки підприємствам через Фонд розвитку підприємництва (далі - Фонд) у вигляді часткової компенсації відсотків за кредитами, що надаються уповноваженими банками підприємствам відповідно до Порядку надання фінансової державної підтримки підприємствам, які визначені критично важливими для функціонування економіки в особливий період у сфері оборонно-промислового комплексу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2024 р. № 1288 “Деякі питання надання фінансової державної підтримки підприємствам, які визначені критично важливими для функціонування економіки в особливий період у сфері оборонно-промислового комплексу” (далі - державна підтримка).
5. Кошти, отримані Фондом відповідно до цього Порядку, використовуються виключно для часткової компенсації відсотків за кредитами, що надаються підприємствам на цілі, визначені у Порядку надання фінансової державної підтримки підприємствам, які визначені критично важливими для функціонування економіки в особливий період у сфері оборонно-промислового комплексу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2024 р. № 1288 “Деякі питання надання фінансової державної підтримки підприємствам, які визначені критично важливими для функціонування економіки в особливий період у сфері оборонно-промислового комплексу” (далі - компенсація відсотків за кредитами).
Залишок невикористаних коштів, отриманих Фондом у минулому бюджетному періоді для надання державної підтримки, використовується відповідно до визначеного напряму, на який було виділено відповідні бюджетні кошти, а у разі припинення такої підтримки відповідно до рішень Кабінету Міністрів України - повертаються на реєстраційний рахунок Мінстратегпрому з подальшим спрямуванням до загального фонду державного бюджету в установленому порядку.
6. Планування та здійснення витрат, пов’язаних із компенсацією відсотків за кредитами, за рахунок коштів, отриманих відповідно до пункту 4 цього Порядку, здійснює Фонд на підставі отриманих від уповноважених банків заявок за формою, встановленою Фондом.
Уповноважені банки, за участю яких надається державна підтримка підприємствам, повинні відповідати критеріям, визначеним у Порядку надання фінансової державної підтримки підприємствам, які визначені критично важливими для функціонування економіки в особливий період у сфері оборонно-промислового комплексу, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2024 р. № 1288 “Деякі питання надання фінансової державної підтримки підприємствам, які визначені критично важливими для функціонування економіки в особливий період у сфері оборонно-промислового комплексу”.
Фонд щомісяця складає перелік витрат за формою, затвердженою Мінстратегпромом, у розрізі уповноважених банків (далі - перелік витрат) та подає до 15 числа місяця, що настає за звітним періодом, Мінстратегпрому перелік витрат з інформацією про обсяг бюджетних коштів, що підлягають перерахуванню Фонду.
На підставі отриманого переліку витрат Мінстратегпром протягом п’яти робочих днів здійснює перерахування бюджетних коштів у межах помісячного плану асигнувань для надання державної підтримки.
Підставою для включення Фондом витрат за кожним уповноваженим банком до переліку витрат є відповідна заявка уповноваженого банку, погоджена з Фондом.
До заявки уповноваженого банку додається розрахунок його прогнозних витрат, пов’язаних із компенсацією відсотків за кредитами.
Заявка підписується керівником уповноваженого банку.
Заявка, подана з порушенням вимог цього пункту, не розглядається Фондом і повертається для доопрацювання уповноваженому банку не пізніше ніж протягом трьох робочих днів з дати отримання. Водночас уповноважений банк має право подати виправлену заявку повторно.
7. Перерахування бюджетних коштів здійснюється Мінстратегпромом за платіжними інструкціями з реєстраційного рахунка Мінстратегпрому, відкритого у Казначействі, на рахунок за субрахунком 3553 “Рахунки інших клієнтів Казначейства”, відкритий на ім’я Фонду за його місцезнаходженням в органі Казначейства, який може використовуватися Фондом для здійснення операцій, зазначених у пункті 5 цього Порядку.
Компенсація відсотків за кредитами відповідно до погоджених Фондом заявок, які були прийняті у минулому бюджетному періоді, але не були профінансовані або профінансовані не в повному обсязі, здійснюється Фондом за рахунок бюджетних коштів у межах бюджетних асигнувань, установлених Мінстратегпрому у поточному бюджетному періоді.
Якщо обсяг бюджетних коштів є недостатнім для задоволення усіх поданих заявок, Фонд здійснює пропорційний розподіл наявних бюджетних коштів за заявками, що були прийняті та погоджені, але не профінансовані або профінансовані частково. Такий розподіл здійснюється пропорційно до суми кожної заявки з огляду на загальний обсяг фінансових зобов’язань, що підлягають компенсації.
Мінстратегпром надає Казначейству подання на перерахування бюджетних коштів, сформоване на підставі переліку витрат.
Казначейство здійснює реєстрацію бюджетних зобов’язань на підставі наданого Мінстратегпромом подання на перерахування бюджетних коштів.
8. Ведення бухгалтерського обліку, відкриття і закриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства та проведення операцій, пов’язаних з використанням бюджетних коштів, здійснюються в установленому законодавством порядку.
9. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
10. Фонд подає щомісяця до 5 числа Мінстратегпрому інформацію про використання коштів за формою, затвердженою Мінстратегпромом.