Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України
Відповідно до статей 7, 15, 551, 56 Закону України “Про Національний банк України”, статей 21-23, 25, 46, 48, 50 Закону України “Про фінансові послуги та фінансові компанії”, статей 57-60, 66, 114, 119-123 Закону України “Про страхування”, статей 37, 46, 48, 51-54, 58 Закону України “Про кредитні спілки”, з метою актуалізації та вдосконалення нормативно-правових актів Національного банку України Правління Національного банку України постановляє:
1) Зміни до Положення про сертифікацію осіб на право здійснення тимчасової адміністрації небанківської фінансової установи, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 21 грудня 2020 року № 162 (зі змінами), що додаються;
2) Зміни до Положення про здійснення безвиїзного нагляду за діяльністю з надання фінансових та супровідних послуг, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 14 грудня 2023 року № 162 (зі змінами), що додаються;
3) Зміни до Положення про порядок призначення, здійснення та припинення тимчасової адміністрації страховика, кредитної спілки, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 23 грудня 2023 року № 178 (зі змінами), що додаються;
4) Зміни до Положення про застосування Національним банком України коригувальних заходів, заходів раннього втручання, заходів впливу у сфері державного регулювання діяльності на ринках небанківських фінансових послуг, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 25 грудня 2023 року № 183 (зі змінами), що додаються.
2. Департаменту методології регулювання діяльності небанківських фінансових установ (Сергій Савчук) після офіційного опублікування довести до відома учасників ринку небанківських фінансових послуг інформацію про прийняття цієї постанови.
3. Постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її офіційного опублікування.
Зміни до
Положення про сертифікацію осіб на право здійснення тимчасової адміністрації небанківської фінансової установи
1. У пункті 63 розділу VII:
1) у підпункті 5 цифри “51”, “52” замінити відповідно цифрами “52”, “55”;
2) пункт доповнити новим підпунктом такого змісту:
“7) повноваження тимчасового адміністратора були достроково припинені з ініціативи Національного банку в порядку, визначеному Положенням № 178.”.
Зміни до
Положення про здійснення безвиїзного нагляду за діяльністю з надання фінансових та супровідних послуг
1. У розділі III:
1) пункт 13 доповнити двома новими підпунктами такого змісту:
“4) інформація про те, що об’єкт безвиїзного нагляду разом з інформацією / поясненнями / документами та/або їх копіями має право подати клопотання про участь свого керівника (одноосібний виконавчий орган / голова колегіального органу) або свою участь (для фізичної особи, фізичної особи-підприємця) у засіданні Комітету з питань нагляду та регулювання діяльності ринків небанківських фінансових послуг (далі - Комітет з питань нагляду) / Правління Національного банку України (далі - Правління) щодо розгляду питання про застосування заходу впливу, заходу раннього втручання, заходу реагування, коригувального заходу до відповідного об’єкта безвиїзного нагляду (у разі ініціювання такого розгляду Національним банком);
5) застереження про те, що неподання об’єктом безвиїзного нагляду клопотання, визначеного в підпункті 4 пункту 13 розділу III цього Положення, не є перешкодою для розгляду Правлінням / Комітетом з питань нагляду питання щодо застосування заходу впливу, заходу раннього втручання, заходу реагування, коригувального заходу до такого об’єкта безвиїзного нагляду (у разі ініціювання такого розгляду Національним банком).”;
2) пункт 16 викласти в такій редакції:
“16. Об’єкт безвиїзного нагляду зобов’язаний в установлені Національним банком строки надавати до Національного банку у випадках, порядку, формі та форматі, що визначені цим Положенням, повну та достовірну інформацію / пояснення / документи та/або їх копії належної якості. Текст у поданих документах (їх копіях) має бути викладений розміром шрифту, що дає змогу прочитати всі зазначені в них відомості.
Об’єкт безвиїзного нагляду разом з інформацією / поясненнями / документами та/або їх копіями має право подати клопотання, визначене в підпункті 4 пункту 13 розділу III цього Положення, у відповідь на письмову вимогу та у строк, зазначений у ній.
Об’єкт безвиїзного нагляду разом із клопотанням, визначеним у підпункті 4 пункту 13 розділу III цього Положення, має право подати клопотання про участь у такому засіданні учасника (акціонера), члена органу управління та/або особи, яка виконує ключові функції в такому об’єкті безвиїзного нагляду, з обґрунтуванням необхідності такої участі.
Неподання об’єктом безвиїзного нагляду клопотання, визначеного в підпункті 4 пункту 13 розділу III цього Положення, не є перешкодою для розгляду Правлінням / Комітетом з питань нагляду питання щодо застосування заходу впливу, заходу раннього втручання, заходу реагування, коригувального заходу до такого об’єкта безвиїзного нагляду (у разі ініціювання такого розгляду Національним банком).”.
Зміни до
Положення про порядок призначення, здійснення та припинення тимчасової адміністрації страховика, кредитної спілки
1. У розділі II:
1) пункт 51 викласти в такій редакції:
“51. Кандидат на призначення тимчасовим адміністратором під час проведення співбесіди Комітетом з питань нагляду висловлює свою згоду на його призначення тимчасовим адміністратором / відмовляється від призначення тимчасовим адміністратором.”;
2) розділ після пункту 54 доповнити новим пунктом 55 такого змісту:
“55. Кандидат на призначення тимчасовим адміністратором перед прийняттям Правлінням рішення про призначення тимчасової адміністрації висловлює свою згоду на його призначення тимчасовим адміністратором / відмовляється від призначення тимчасовим адміністратором та підтверджує це відповідною письмовою заявою в довільній формі із зазначенням:
1) прізвища, власного імені, по батькові (за наявності);
2) даних паспорта [номер, серія (за наявності), дата видачі, орган, що видав] або іншого документа, що посвідчує особу;
3) повного та скороченого найменування страховика, кредитної спілки, у який/яку кандидат на призначення тимчасовим адміністратором погоджується бути призначеним тимчасовим адміністратором, ідентифікаційного коду юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР);
4) згоди на призначення тимчасовим адміністратором / відмови від призначення тимчасовим адміністратором;
5) згоди на збирання, зберігання, обробку та поширення персональних даних у межах та спосіб, визначених законодавством України відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”;
6) дати складення письмової заяви.”;
3) у підпункті 1 пункту 11 слова “Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України” замінити літерами “ЄДР”;
4) розділ після пункту 111 доповнити двома новими пунктами 112, 113 такого змісту:
“112. Винагорода тимчасового адміністратора страховика, кредитної спілки за здійснення функцій тимчасової адміністрації (крім службовця Національного банку) визначається на рівні середньомісячної винагороди, що включає середню заробітну плату та змінну винагороду, керівника (одноосібного виконавчого органу / голови колегіального органу) такого страховика, кредитної спілки за останніх 12 місяців, що передують даті прийняття рішення про призначення тимчасової адміністрації.
Винагорода тимчасового адміністратора страховика визначається з урахуванням частини шостої статті 60 Закону про страхування.
113. Національний банк та тимчасовий адміністратор (незалежний експерт) не пізніше дня прийняття рішення про призначення тимчасової адміністрації укладають договір про здійснення тимчасової адміністрації страховика, кредитної спілки за формою, визначеною Національним банком.
3) дані про незалежного експерта із зазначенням прізвища, власного імені, по батькові (за наявності), реєстраційного номера облікової картки платника податків (для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомила про це відповідний контролюючий орган та має відмітку в паспорті, - серії та номера паспорта).
Договір у разі виконання функцій тимчасової адміністрації групою осіб укладається з керівником такої групи та містить дані про осіб, які входять до складу групи, що виконуватиме функції тимчасової адміністрації.
Договір може містити інші умови, що потрібні для забезпечення здійснення тимчасової адміністрації.
Договір про здійснення тимчасової адміністрації від імені Національного банку підписує заступник Голови Національного банку, який згідно з функціональними обов’язками здійснює керівництво підрозділом Національного банку, що ініціював призначення тимчасової адміністрації.
Договір набирає чинності з моменту його підписання.”.
2. У розділі III:
1) розділ після пункту 21 доповнити новим пунктом 211 такого змісту:
“211. Тимчасовий адміністратор зобов’язаний вжити заходів для забезпечення збереження активів, документів, інформації, систем обліку та реєстрації, баз даних страховика, кредитної спілки, організації збереження інформаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем кредитної спілки, а саме:
1) провести інвентаризацію активів і пасивів (зобов’язань), що належать страховику, кредитній спілці;
2) заходів щодо захисту майна страховика, кредитної спілки, визначених у підпункті 8 пункту 24 розділу III цього Положення;
3) скласти кошторис витрат тимчасової адміністрації;
4) тимчасово позбавити (за потреби) повноважень осіб, які відповідають за окремі ділянки роботи страховика, кредитної спілки, та надати повноваження обмеженій кількості довірених осіб з урахуванням вимог законодавства України з питань регулювання ринків небанківських фінансових послуг;
5) сформувати реєстр діючих договорів страхування (перестрахування), договорів про надання фінансових послуг, а також договорів, за якими є невиконані зобов’язання, на дату прийняття рішення про призначення тимчасової адміністрації;
6) скласти баланс станом на останній робочий день роботи тимчасової адміністрації;
7) провести аналіз фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності страховика, кредитної спілки;
8) скласти реєстр заявлених вимог щодо виплати страхового відшкодування, вимог кредиторів кредитної спілки станом на останній робочий день роботи тимчасової адміністрації;
9) організувати продовження приймання та формування пакетів документів щодо подій, які можуть бути визнані страховим випадком, з урахуванням умов договору страхування;
10) укласти зі страховиком (крім страховика, у якому він здійснює функції тимчасової адміністрації) договір страхування відповідальності перед третіми особами за шкоду, заподіяну внаслідок неумисних дій або помилки під час здійснення повноважень тимчасового адміністратора (далі - договір страхування відповідальності), та договір страхування від нещасних випадків, що сталися під час здійснення повноважень тимчасового адміністратора (далі - договір страхування від нещасних випадків);
11) скласти реєстр активів для покриття технічних резервів, вимог кредиторів кредитної спілки станом на останній робочий день роботи тимчасової адміністрації;
12) інші заходи, необхідні для виконання завдань, визначених у пункті 21 розділу III цього Положення.”;
2) у пункті 24:
у підпункті 1 слова “, який подається Комітету з питань нагляду на затвердження не пізніше п’яти робочих днів із дня призначення тимчасової адміністрації” виключити;
у підпункті 5 слова “Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань” замінити літерами “ЄДР”;
3) розділ після пункту 24 доповнити сімома новими пунктами 241-247 такого змісту:
“241. Тимчасовий адміністратор страховика зобов’язаний забезпечити передання до Моторного (транспортного) страхового бюро України інформації та документів, необхідних для здійснення Моторним (транспортним) страховим бюро України виплат за зобов’язаннями відповідно до договорів обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності, укладених таким страховиком за всіма зареєстрованими страховими справами, протягом 30 календарних днів з дня його призначення.
Тимчасовий адміністратор страховика в разі отримання ним інформації та документів, необхідних для здійснення Моторним (транспортним) страховим бюро України виплат за зобов’язаннями страховика, після завершення строку, визначеного в абзаці першому пункту 241 розділу III цього Положення, зобов’язаний не пізніше наступного робочого дня з дня отримання таких інформації та документів передати їх до Моторного (транспортного) страхового бюро України.
242. Витрати, що включаються до проєкту кошторису тимчасової адміністрації, можуть містити такі статті витрат:
2) нарахування на фонд заробітної плати;
3) витрати на оренду приміщень (за потреби);
4) експлуатаційні витрати, включаючи комунальні платежі;
5) витрати на послуги зв’язку;
6) витрати на послуги охорони приміщень, майна;
7) витрати на організацію роботи тимчасової адміністрації, включаючи оренду житла, проїзд, страхування (за потреби);
8) витрати на публікації оголошень, поштові відправлення (за потреби);
9) витрати на проведення оцінки фінансового стану страховика, кредитної спілки (за потреби);
10) витрати на проведення аналізу та перевірки фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності страховика, кредитної спілки (за потреби);
11) витрати на проведення інвентаризації активів і пасивів (зобов’язань), що належать страховику, кредитній спілці, включаючи витрати на залучення суб’єкта аудиторської діяльності (за потреби);
12) витрати на оплату послуг осіб, залучених для забезпечення здійснення покладених на тимчасового адміністратора функцій (за потреби);
13) витрати (платежі) на послуги нотаріуса, державну реєстрацію змін до ЄДР;
14) інші обґрунтовані витрати, включаючи витрати на канцелярські товари, господарські товари, обслуговування автомобілів, витратні матеріали, супроводження програмних продуктів, витрати на закриття відокремлених підрозділів.
243. Тимчасовий адміністратор не пізніше п’яти робочих днів із дня призначення тимчасової адміністрації подає проєкт кошторису витрат разом із обґрунтуваннями їх доцільності до Національного банку.
244. Національний банк за результатами розгляду документів, визначених у пункті 243 розділу III цього Положення, має право:
1) прийняти рішення про затвердження проєкту кошторису витрат;
2) повернути на доопрацювання проєкт кошторису витрат, включаючи оновлений проєкт кошторису витрат, за наявності зауважень та/або пропозицій до проєкту кошторису витрат / оновленого проєкту кошторису витрат, які обов’язкові до врахування тимчасовим адміністратором.
245. Тимчасовий адміністратор зобов’язаний доопрацювати проєкт кошторису витрат з урахуванням наданих зауважень та/або пропозицій до проєкту кошторису витрат та подати оновлений проєкт кошторису витрат до Національного банку не пізніше трьох робочих днів із дня отримання зауважень та/або пропозицій Комітету з питань нагляду.
246. Проєкт кошторису витрат та оновлений проєкт кошторису витрат розглядає Комітет з питань нагляду.
247. Рішення, визначені в пункті 244 розділу III цього Положення, приймає Комітет з питань нагляду.”;
4) пункт 25 викласти в такій редакції:
“25. Кошторис витрат тимчасової адміністрації може бути змінений з огляду на фінансовий стан страховика, кредитної спілки та з урахуванням завдань, які виконує тимчасова адміністрація. Зміни разом з обґрунтуваннями подаються на розгляд Комітету з питань нагляду та затверджуються в порядку, визначеному в пункті 244 розділу III цього Положення.”;
5) розділ після пункту 25 доповнити новим пунктом 251 такого змісту:
“251. Національний банк має право вимагати від тимчасового адміністратора надання додаткових пояснень і обґрунтувань щодо складання, унесення змін та виконання кошторису.”;
6) пункт 30 виключити.
3. У розділі IV:
1) пункт 39 виключити;
2) пункти 40, 44 викласти в такій редакції:
“40. Тимчасовий адміністратор відповідно до вимог статті 60 Закону про страхування та статті 54 Закону про кредитні спілки укладає зі страховиком (крім страховика, у якому він здійснює функції тимчасової адміністрації) такі договори страхування (далі - договори страхування):
1) договір страхування відповідальності за класом страхування 13, визначеним у статті 4 Закону про страхування;
2) договір страхування від нещасних випадків за класом страхування 1, визначеним у статті 4 Закону про страхування.”;
“44. Договори страхування тимчасового адміністратора повинні бути чинними з моменту їх укладання і до припинення здійснення ним функції тимчасової адміністрації.”.
4. У розділі V:
1) пункт 47 викласти в такій редакції:
“47. Національний банк відповідно до Закону про страхування та Закону про кредитні спілки має право достроково припинити повноваження тимчасового адміністратора в будь-який час протягом строку, на який його призначено, і призначити нового тимчасового адміністратора шляхом унесення змін до рішення про призначення тимчасової адміністрації. Рішення про дострокове припинення повноважень тимчасового адміністратора приймає Правління.”;
2) розділ після пункту 47 доповнити тринадцятьма новими пунктами 471-4713 такого змісту:
“471. Національний банк у разі отримання заяви тимчасового адміністратора про дострокове припинення його повноважень або повідомлення, поданого відповідно до пункту 461 розділу V цього Положення, приймає рішення про дострокове припинення повноважень тимчасового адміністратора протягом п’яти робочих днів із дня отримання заяви / повідомлення тимчасового адміністратора.
472. Національний банк у разі виявлення обставин, що становлять конфлікт інтересів, після початку (запровадження) тимчасової адміністрації негайно після виявлення таких обставин, відсторонює тимчасового адміністратора від виконання обов’язків шляхом прийняття рішення про дострокове припинення повноважень тимчасового адміністратора і призначає нового тимчасового адміністратора шляхом унесення змін до рішення про призначення тимчасової адміністрації.
473. Національний банк у разі невиконання або неналежного виконання тимчасовим адміністратором своїх повноважень з урахуванням вимог частини сьомої статті 58 Закону про страхування, частини шостої статті 52 Закону про кредитні спілки не пізніше п’яти робочих днів із дня виявлення таких обставин припиняє виконання тимчасовим адміністратором своїх обов’язків шляхом прийняття рішення про дострокове припинення повноважень тимчасового адміністратора і призначає нового тимчасового адміністратора шляхом унесення змін до рішення про призначення тимчасової адміністрації.
474. Національний банк у разі прийняття рішення про дострокове припинення повноважень тимчасового адміністратора під час призначення нового тимчасового адміністратора має право також унести зміни до рішення про призначення тимчасової адміністрації щодо завдань та/або функцій, та/або повноважень тимчасової адміністрації, та/або порядку оплати праці (винагороди) тимчасового адміністратора із зазначенням обґрунтування необхідності таких змін.
475. Інформація про внесені зміни до рішення про призначення тимчасової адміністрації не пізніше наступного робочого дня з дня прийняття Національним банком відповідних змін розміщується на сторінці офіційного Інтернет-представництва Національного банку.
476. Рішення про дострокове припинення повноважень тимчасового адміністратора негайно надсилається тимчасовому адміністратору, повноваження якого достроково припинені, на адресу електронної пошти для здійснення офіційної комунікації з Національним банком, наданої ним відповідно до Положення про сертифікацію.
477. Національний банк повідомляє призначеного тимчасового адміністратора про прийняте рішення в порядку, визначеному в пункті 111 розділу II цього Положення.
478. Тимчасовий адміністратор, повноваження якого достроково припинені, призначений тимчасовий адміністратор вважаються належним чином повідомленими про прийняте рішення за умови виконання Національним банком відповідних дій, визначених у пунктах 476, 477 розділу V цього Положення.
479. Національний банк та призначений тимчасовий адміністратор (незалежний експерт) укладають договір про здійснення тимчасової адміністрації страховика, кредитної спілки в порядку, визначеному в пункті 113 розділу II цього Положення.
4710. Договори страхування призначеного тимчасового адміністратора можуть укладатися шляхом унесення змін до чинних договорів страхування тимчасового адміністратора, повноваження якого достроково припинені, у частині заміни страхувальника.
4711. У рішенні про дострокове припинення повноважень тимчасового адміністратора зазначаються:
1) повне та скорочене найменування страховика, кредитної спілки, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДР;
2) прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) тимчасового адміністратора, повноваження якого тимчасово припиняються;
3) підстава дострокового припинення повноважень тимчасового адміністратора.
Рішення про дострокове припинення повноважень тимчасового адміністратора може містити інші відомості (за потреби).
4712. Тимчасовий адміністратор, повноваження якого достроково припинені, забезпечує передання бухгалтерської та іншої документації, доступів, печаток і штампів, матеріальних та інших цінностей страховика, кредитної спілки, у яких було призначено тимчасову адміністрацію, призначеному тимчасовому адміністратору протягом трьох робочих днів із дня призначення тимчасового адміністратора.
4713. Тимчасовий адміністратор, повноваження якого достроково припинені, подає звіт Національному банку за результатами здійснення тимчасової адміністрації не пізніше п’яти робочих днів із дня прийняття рішення про дострокове припинення повноважень такого тимчасового адміністратора.”.
5. У пункті 56 розділу VII слова “про діяльність тимчасової адміністрації” виключити.
Зміни до
Положення про застосування Національним банком України коригувальних заходів, заходів раннього втручання, заходів впливу у сфері державного регулювання діяльності на ринках небанківських фінансових послуг
1. У главі 21 розділу III:
1) пункт 1421 викласти в такій редакції:
“1421. Рішення про анулювання ліцензії на здійснення діяльності із страхування з підстав, визначених у пунктах 2-13, 15 частини другої статті 123 Закону про страхування, за умови наявності у страховика зобов’язань за договорами страхування (перестрахування, співстрахування) додатково до інформації, зазначеної в пункті 10 глави 3 розділу II цього Положення, повинно містити положення про звернення до господарського суду відповідно до вимог абзацу другого частини першої, пункту 2 частини четвертої статті 66 Закону про страхування з урахуванням частини першої статті 57 Закону про страхування.”;
2) главу після пункту 1421 доповнити двома новими пунктами 1422, 1423 такого змісту:
“1422. Рішення про анулювання ліцензії на здійснення діяльності із страхування з підстав, визначених у пунктах 2-13, 15 частини другої статті 123 Закону про страхування, за умови відсутності у страховика зобов’язань за договорами страхування (перестрахування, співстрахування) додатково до інформації, зазначеної в пункті 10 глави 3 розділу II цього Положення, повинно містити положення про звернення до господарського суду з позовом про ліквідацію страховика відповідно до пункту 3 частини першої статті 110 Цивільного кодексу України з урахуванням вимог статті 66 Закону про страхування.
1423. Рішення про анулювання ліцензії на здійснення діяльності із страхування з підстави, передбаченої частиною першою статті 123 Закону про страхування, додатково до інформації, зазначеної в пункті 10 глави 3 розділу II цього Положення, повинно містити положення про звернення до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство страховика.”.
2. У главі 66 розділу XI:
1) пункт 488 викласти в такій редакції:
“488. Національний банк запрошує керівника (одноосібний виконавчий орган / голова колегіального органу) особи, зазначеної в пункті 4 глави 2 розділу I цього Положення, включаючи керівника відповідальної особи небанківської фінансової групи, та/або особу, зазначену в пункті 4 глави 2 розділу I цього Положення, щодо якої розглядатиметься питання про прийняття рішення, для участі у засіданні Правління / Комітету з питань нагляду, на якому розглядатиметься питання щодо застосування заходу впливу, заходу раннього втручання, заходу реагування, коригувального заходу, з метою надання пояснень / заперечень стосовно встановлених Національним банком фактів (за винятком випадку, визначеного в пункті 4882 глави 66 розділу XI цього Положення).”;
2) главу після пункту 4881 доповнити трьома новими пунктами 4882-4884 такого змісту:
“4882. Національний банк має право не запрошувати керівника (одноосібний виконавчий орган / голова колегіального органу) особи, зазначеної в пункті 4 глави 2 розділу I цього Положення, включаючи керівника відповідальної особи небанківської фінансової групи, та/або особу, зазначену в пункті 4 глави 2 розділу I цього Положення, щодо якої розглядатиметься питання про прийняття рішення, для участі у засіданні Правління / Комітету з питань нагляду, на якому розглядатиметься питання щодо застосування заходу впливу, заходу раннього втручання, заходу реагування, коригувального заходу, з метою надання пояснень / заперечень стосовно встановлених Національним банком фактів у разі дотримання таких умов:
1) неподання клопотання про участь такої особи у засіданні Правління / Комітету з питань нагляду відповідно до Положення про здійснення безвиїзного нагляду за діяльністю з надання фінансових та супровідних послуг, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 14 грудня 2023 року № 162 (зі змінами) (далі - Положення № 162);
2) наявності достатніх письмових пояснень / заперечень особи, зазначеної в пункті 488 глави 66 розділу XI цього Положення, щодо встановлених Національним банком фактів на момент розгляду питання про застосування заходу впливу, заходу раннього втручання, заходу реагування, коригувального заходу.
4883. Вимоги пункту 4882 глави 66 розділу XI цього Положення не поширюються на запрошення Національним банком голови правління або голови ради кредитної спілки в разі розгляду питання щодо застосування заходу впливу або коригувального заходу до кредитної спілки.
4884. Національний банк має право запросити для участі в засіданні Правління / Комітету з питань нагляду учасника (акціонера), члена органу управління та/або особу, яка виконує ключові функції особи, зазначеної в пункті 4 глави 2 розділу I цього Положення, включаючи функції відповідальної особи небанківської фінансової групи, у разі:
1) подання обґрунтованого клопотання про участь відповідної особи у засіданні Правління / Комітету з питань нагляду, наданого відповідно до Положення № 162;
2) запрошення Національним банком керівника (одноосібний виконавчий орган / голова колегіального органу) особи, зазначеної в пункті 4 глави 2 розділу I цього Положення, включаючи керівника відповідальної особи небанківської фінансової групи.”;
3) пункт 490 викласти в такій редакції:
“490. Особа, зазначена в пункті 4 глави 2 розділу I цього Положення / відповідальна особа небанківської фінансової групи / особа, зазначена в пункті 25 глави 8 розділу II цього Положення, для участі в засіданні Правління / Комітету з питань нагляду має надати до Національного банку інформацію (ідентифікаційні дані) про особу, визначену в пункті 25 глави 8 розділу II, пунктах 488, 4881, 4884 глави 66 розділу XI цього Положення (далі - запрошена особа), у порядку та обсязі, зазначених у запрошенні Національного банку.”;
4) у першому реченні пункту 491 слово “/ представник” виключити;
5) пункт 492 викласти в такій редакції:
“492. Запрошена особа, яка не пред’явила документа, що посвідчує особу, та/або не підтвердила своїх повноважень, не допускається до участі в засіданні Правління / Комітету з питань нагляду.”;
6) главу після пункту 492 доповнити новим пунктом 4921 такого змісту:
“4921. Учасник (акціонер), член органу управління та/або особа, яка виконує ключові функції особи, зазначеної в пункті 4 глави 2 розділу I цього Положення, включаючи функції відповідальної особи небанківської фінансової групи, допускається до участі в засіданні Правління / Комітету з питань нагляду виключно в разі участі в такому засіданні керівника (одноосібний виконавчий орган / голова колегіального органу) такої особи, включаючи голову правління кредитної спілки, голову ради кредитної спілки.”;
7) у пункті 493 слово “/ представника” виключити.