Деякі питання функціонування єдиної державної системи електронного обліку квитків, реалізованих кінотеатрами, “Єдиний електронний квиток”
Відповідно до абзацу третього пункту 5 розділу III “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про державну підтримку кінематографії в Україні” Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про єдину державну систему електронного обліку квитків, реалізованих кінотеатрами, “Єдиний електронний квиток”, що додається.
2. Державному агентству з питань кіно:
забезпечити функціонування єдиної державної системи електронного обліку квитків, реалізованих кінотеатрами, “Єдиний електронний квиток” (далі - система);
розробити та привести протягом року з дня набрання чинності цією постановою нормативно-правові акти, необхідні для забезпечення функціонування системи, у відповідність з цією постановою.
3. Користувачам системи забезпечити неухильне дотримання та виконання вимог Положення про єдину державну систему електронного обліку квитків, реалізованих кінотеатрами, “Єдиний електронний квиток”.
4. Рекомендувати суб’єктам кінематографії, що здійснюють демонстрацію фільмів (кінотеатрам):
протягом року з моменту початку функціонування системи здійснити підключення та реєстрацію у системі;
поінформувати у місячний строк Державне агентство з питань кіно про підключення до системи.
ПОЛОЖЕННЯ
про єдину державну систему електронного обліку квитків, реалізованих кінотеатрами, “Єдиний електронний квиток”
1. Це Положення визначає загальні засади функціонування єдиної державної системи електронного обліку квитків, реалізованих кінотеатрами, “Єдиний електронний квиток” (далі - система).
2. Терміни, що вживаються у цьому Положенні, мають таке значення:
автоматизований продаж - процес продажу квитків на кіносеанс за використанням спеціалізованих програмних та апаратних засобів;
адміністратор системи - фізична особа - підприємець та/або юридична особа, уповноважена на здійснення заходів із технологічного супроводження програмного забезпечення системи, збереження та захисту даних, що містяться у системі, виконання інших функцій, передбачених цим Положенням;
користувачі системи - адміністратор системи, уповноважені співробітники Держкіно, уповноважені співробітники кінотеатрів, які пройшли процедуру реєстрації та яким надано доступ до відповідних інформаційних ресурсів системи;
квиток - документ, що підтверджує право на вхід до кінотеатру на певний кіносеанс, який містить інформацію про назву фільму, дату та час сеансу, ціну квитка, індекс глядацької аудиторії, а також унікальний ідентифікатор чи штрих-код для перевірки його автентичності та може бути використаний лише один раз і є необхідним для входу до кінозалу;
кінотеатр - це суб’єкт кінематографії, який здійснює демонстрацію кіно- та відеофільмів у кіновидовищних закладах, на відкритому повітрі та в інших демонстраційних залах;
кіносеанс - демонстрація фільму/фільмів кінотеатром у кіновидовищних закладах, на відкритому повітрі та в інших демонстраційних залах, де глядачі мають можливість переглянути фільм на екрані;
спеціалізовані програмно-апаратні засоби - програмне забезпечення, яке здійснює автоматизований доступ до інформації про фільм, розклад кіносеансів, наявність місць у залі і квитків тощо та використовується для автоматизації процесу продажу квитків на кіносеанси, обробку платежів та збору результатів платної демонстрації фільмів;
реєстрація - електронна процедура встановлення рівня доступу до системи залежно від категорії користувача системи;
система - єдина державна інформаційна (автоматизована) система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку та захист інформації про результати платної демонстрації фільмів кінотеатрами незалежно від форми власності.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному у Законах України “Про кінематографію”, “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги”, “Про захист персональних даних”, “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”, “Про ліцензування видів господарської діяльності”, “Про основні засади забезпечення кібербезпеки України”.
3. Право власності на систему належить державі в особі Держкіно.
Програмне забезпечення системи є об’єктом права державної власності. Виключні майнові права на програмне забезпечення належать державі в особі Держкіно.
4. Метою функціонування системи є забезпечення автоматичного створення, перегляду, збирання, накопичення, обробки, використання, зберігання, захисту, обліку та надання інформації про результати платної демонстрації фільмів кінотеатрами.
облік квитків, реалізованих кінотеатрами за платні кіносеанси;
забезпечення відстеження демонстрації фільмів кінотеатрами з дотриманням норм Положення про Державний реєстр фільмів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2023 р. № 1069 “Деякі питання функціонування Державного реєстру фільмів” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 95, ст. 5646);
сприяння захисту прав інтелектуальної власності на фільми;
систематизація даних щодо демонстрації фільмів кінотеатрами;
забезпечення користувачів системи достовірною та оперативною інформацією у вигляді та обсягах, визначених цим Положенням.
1) здійснює фінансове забезпечення функціонування системи за рахунок коштів державного бюджету;
2) залучає для цілей фінансового забезпечення функціонування системи кошти з інших джерел, не заборонених законодавством;
3) здійснює контроль за виконанням адміністратором системи завдань, визначених цим Положенням та іншими документами, укладеними відповідно до вимог законодавства;
4) здійснює інші заходи, пов’язані із забезпеченням функціонування системи.
7. Адміністратор системи визначається наказом Держкіно та:
1) здійснює заходи із супроводу, модифікації, впровадження програмного забезпечення системи та відповідає за технічне i програмне забезпечення системи, збереження інформації, що міститься в системі;
2) здійснює використання програмного забезпечення системи на умовах ліцензійної угоди, укладеної з Держкіно;
3) забезпечує реєстрацію, блокування та анулювання доступу користувачів до системи;
4) провадить діяльність щодо збору, обробки, збереження та надання Держкіно інформації, яка передається до системи кінотеатрами;
5) здійснює комплекс програмних, технологічних та організаційних заходів щодо захисту відомостей, що містяться у системі, від несанкціонованого доступу;
6) здійснює надання та обмін інформацією між користувачами системи;
7) забезпечує інформаційно-консультаційне супроводження користувачів системи;
8) здійснює контроль за виконанням кінотеатром завдань, визначених цим Положенням;
9) здійснює інші заходи, пов’язані з технічним функціонуванням системи.
8. Кінотеатр як володілець інформації:
1) здійснює підключення програмно-апаратних засобів, що забезпечують продаж квитків, та внесення інформації, що міститься у квитку, до системи відповідно до порядку, затвердженого наказом Держкіно;
2) здійснює заходи, необхідні для реєстрації його в системі;
3) забезпечує здійснення контролю за:
коректним внесенням інформації до системи в автоматичному режимі з використанням інформаційно-комунікаційних мереж, обладнання, протоколу обміну даними, програмно-апаратних засобів (включаючи систему автоматизованого продажу квитків), що відповідають вимогам, затвердженим наказом Держкіно;
внесенням до системи інформації про кожний проданий квиток з використанням програмного забезпечення, яке встановлюється кінотеатром, яка містить:
інформацію про фільм, а саме: назву, вид, хронометраж, країну-виробника, рік виробництва;
дату і час початку кіносеансу;
найменування студії-виробника, яка надала право на розповсюдження і демонстрацію фільму;
9. Реєстрація кінотеатрів у системі здійснюється адміністратором системи у порядку, визначеному цим Положенням.
Отримання доступу до системи кінотеатром передбачає такі дії:
кінотеатр авторизується у системі та подає адміністратору системи реєстраційну картку за формою, затвердженою наказом Держкіно, в електронній формі за допомогою електронного кабінету, доступ до якого розміщено на офіційному веб-сайті Держкіно;
адміністратор системи перевіряє отриману від кінотеатру реєстраційну картку на відповідність вимогам законодавства, за результатом чого приймає рішення про реєстрацію кінотеатра в системі. У разі недотримання кінотеатром вимоги, передбаченої абзацом третім цього пункту, кінотеатр вважається незареєстрованим у системі. У такому разі адміністратор системи інформує кінотеатр про необхідність усунення виявлених недоліків протягом трьох календарних днів;
кінотеатр здійснює вхід до системи та перегляд інформації залежно від доступу, наданого йому адміністратором системи.
У разі порушення кінотеатром вимог підпункту 3 пункту 8, пунктів 13, 15 цього Положення адміністратор системи блокує відповідний доступ користувача до системи, про що інформує кінотеатр шляхом надсилання листа на адресу електронної пошти, зазначену в реєстраційній картці, невідкладно, але не пізніше ніж протягом наступного дня.
У разі порушення кінотеатром вимог пункту 18 цього Положення адміністратор системи анулює відповідний доступ користувача до системи. У разі анулювання доступу кінотеатр зобов’язаний протягом п’яти календарних днів здійснити підключення до системи.
10. Відповідальність за ненадання, несвоєчасне надання, надання недостовірної інформації aбo надання інформації не в повному обсязі несе кінотеатр згідно із законодавством.
11. Вимоги до технічних засобів, програмного забезпечення, засобів захисту інформації (в тому числі від несанкціонованого доступу), які застосовуються під час експлуатації системи, затверджуються наказом Держкіно.
12. Кожне оновлення інформації містить дані про квитки, що були продані протягом доби (з 00 годин 00 хвилин до 23 години 59 хвилин), що минула з моменту попереднього подання інформації.
13. Кінотеатр у разі виявлення факту неможливості передачі до системи інформації з незалежних від нього причин зобов’язаний терміново повідомити про це адміністратору системи за допомогою засобів електронних комунікацій (шляхом надсилання повідомлення в електронному кабінеті та/або на визначену адміністратором системи адресу електронної пошти) або фіксованого, або мобільного зв’язку.
Не передана за попередній період інформація передається до системи протягом найближчої години з моменту усунення причин, які перешкоджали її передачі.
Разом з інформацією, яка була передана після встановленого цим пунктом строку, зазначається причина затримки її внесення.
14. Інформація про кіносеанси, що проводяться без справляння плати (допрем’єрні, фестивальні та інші покази фільмів), не вноситься до системи за умови, що зазначені кіносеанси відповідають таким критеріям:
фільми, що демонструються на некомерційних і професійних показах;
фільми, що демонструються на міжнародних кінофестивалях, у рамках Днів українського кіно, які проводяться на території України за погодженням із Держкіно.
15. Для необхідності уточнення інформації, отриманої від кінотеатру, про продані квитки адміністратор системи надсилає кінотеатру запит за допомогою засобів електронних комунікацій (шляхом надсилання повідомлення в електронному кабінеті та/або на визначену адміністратором адресу електронної пошти), відповідь на який надається у такому ж порядку протягом трьох календарних днів.
16. Інформація, що міститься в системі на електронних носіях, повинна оброблятися в місцях, недоступних для сторонніх осіб, i в умовах, що забезпечують запобігання її витоку, знищення та блокування, порушення цілісності і режиму доступу до інформації.
17. З метою запобігання втраті інформації, що міститься в системі на електронних носіях, адміністратор системи формує її резервні копії, які зберігає в місцях, що виключають можливість їх втрати. Порядок створення резервних копій інформації, включаючи частоту, механізми зберігання та процедури відновлення даних в разі втрати, затверджується наказом Держкіно.
18. Забороняється вилучення і знищення інформації, що міститься в системі.
19. Інформація, що міститься в системі, зберігається безстроково.
20. Перелік доступної інформації із системи для кінотеатрів визначається адміністратором системи.
Держкіно та адміністратор системи мають повний доступ до інформації із системи, а кінотеатри мають доступ лише до наданих ними відомостей.
21. Користувачі системи несуть відповідальність за дотримання конфіденційності інформації згідно із законодавством.