open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 30 серпня 2024 р. № 1001
Київ

Про реалізацію експериментального проекту щодо запровадження Реєстру базової мережі закладів культури у Вінницькій та Київській областях

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Погодитися з пропозицією Міністерства культури та інформаційної політики стосовно реалізації протягом двох років з дня набрання чинності цією постановою експериментального проекту щодо запровадження Реєстру базової мережі закладів культури у Вінницькій та Київській областях (далі - експериментальний проект).

2. Затвердити Порядок реалізації експериментального проекту щодо запровадження Реєстру базової мережі закладів культури у Вінницькій та Київській областях, що додається.

3. Установити, що:

1) координаторами експериментального проекту є Міністерство культури та інформаційної політики та Державне агентство з питань кіно;

2) учасниками експериментального проекту є:

Міністерство культури та інформаційної політики;

Державне агентство з питань кіно;

Державне агентство з питань мистецтв та мистецької освіти;

Вінницька та Київська обласні державні адміністрації (військові адміністрації), місцеві ради та їх виконавчі органи (за згодою), військові адміністрації населених пунктів (у разі їх утворення) у Вінницькій та Київській областях і заклади культури та заклади освіти сфери культури, що належать до сфери їх управління.

4. Міністерству культури та інформаційної політики:

1) забезпечити вжиття заходів, необхідних для реалізації експериментального проекту;

2) подати не пізніше ніж через два місяці після завершення реалізації експериментального проекту Кабінетові Міністрів України звіт про результати його реалізації та пропозиції щодо доцільності внесення змін до законодавчих актів.

5. Вінницькій та Київській обласним державним адміністраціям (військовим адміністраціям), військовим адміністраціям населених пунктів (у разі їх утворення) у Вінницькій та Київській областях вжити заходів до реалізації експериментального проекту.

6. Рекомендувати місцевим радам та їх виконавчим органам у Вінницькій та Київській областях забезпечити реалізацію експериментального проекту.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 73



ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 30 серпня 2024 р. № 1001

ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту щодо запровадження Реєстру базової мережі закладів культури у Вінницькій та Київській областях

1. Цей Порядок визначає механізм реалізації експериментального проекту щодо запровадження Реєстру базової мережі закладів культури у Вінницькій та Київській областях (далі - експериментальний проект), процедуру створення, ведення, забезпечення функціонування зазначеного Реєстру, збирання, накопичення, захисту, обліку, відображення, оброблення реєстрових даних та надання реєстрової інформації.

2. У цьому Порядку під Реєстром базової мережі закладів культури (далі - Реєстр) слід розуміти інформаційно-комунікаційну систему, що забезпечує збирання, накопичення, захист, облік, відображення, оброблення реєстрових даних та надання реєстрової інформації, у тому числі адміністративних даних щодо діяльності закладів культури та закладів освіти сфери культури, які включені до базової мережі закладів культури (далі - заклади культури).

Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Цивільному кодексі України, Законах України “Про культуру”, “Про музеї та музейну справу”, “Про бібліотеки і бібліотечну справу”, “Про театри і театральну справу”, “Про кінематографію”, “Про офіційну статистику”, “Про інформацію”, “Про публічні електронні реєстри”, “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги”, “Про електронні документи та електронний документообіг”, “Про електронні комунікації”, “Про захист персональних даних”, “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”, постановах Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2021 р. № 1388 “Про затвердження переліку музеїв та заповідників, в яких зберігаються музейні предмети, що є державною власністю і належать до державної частини Музейного фонду України” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 4, ст. 184), від 24 жовтня 2012 р. № 984 “Про затвердження Порядку формування базової мережі закладів культури” (Офіційний вісник України, 2012 р., № 81, ст. 3278).

3. Реєстр ведеться з метою:

збирання, накопичення, захисту, обліку, відображення, оброблення реєстрових даних та надання реєстрової інформації про заклади культури;

цифровізації процесів формування органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування базової мережі закладів культури;

проведення аналізу реєстрової інформації;

електронної інформаційної взаємодії між інформаційно-комунікаційними системами та Реєстром;

забезпечення можливості МКІП та Держмистецтв формувати та подавати до Держстату в порядку електронної інформаційної взаємодії адміністративні дані щодо діяльності закладів культури на підставі реєстрових даних та реєстрової інформації.

Користування Реєстром є безоплатним.

4. Джерелами фінансування експериментального проекту є кошти державного бюджету та/або міжнародної технічної допомоги та інших джерел, не заборонених законодавством.

5. Власником Реєстру, зокрема його програмно-технічних засобів та виключних майнових прав на програмне забезпечення, є держава в особі держателя Реєстру - МКІП.

6. Реєстр функціонує в цілодобовому режимі, крім випадків проведення планових і позапланових профілактичних та/або технічних робіт, пов’язаних з усуненням програмно-апаратних та/або методологічних помилок чи технічного збою в роботі, тривалість проведення яких визначається технічним адміністратором Реєстру. Інформація про проведення профілактичних та/або технічних робіт з підтримки Реєстру оприлюднюється на офіційному веб-сайті МКІП за три календарних дні до дати проведення таких робіт, крім випадків, коли через терміновість проведення таких робіт своєчасне попередження неможливе.

7. Авторизація, автентифікація користувачів та реєстраційні дії здійснюються за допомогою кваліфікованого електронного підпису з дотриманням вимог законодавства про електронні документи, електронний документообіг та відповідно до Законів України “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги”, “Про публічні електронні реєстри”.

8. Пошук і перегляд реєстрової інформації, обробка та захист персональних даних, зазначених у Реєстрі, а також інформування правоволодільця здійснюються відповідно до Законів України “Про захист персональних даних”, “Про публічні електронні реєстри”, “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”.

9. Електронна інформаційна взаємодії між Реєстром та іншими електронними інформаційними ресурсами забезпечується за допомогою засобів системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів “Трембіта” відповідно до Порядку електронної (технічної та інформаційної) взаємодії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606 “Деякі питання електронної взаємодії електронних інформаційних ресурсів” (Офіційний вісник України, 2016 р., № 73, ст. 2455; 2023 р., № 11, ст. 721), безоплатно із застосуванням засобів технічного та криптографічного захисту інформації та дотриманням вимог Закону України “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”.

Під час формування та підтримки реєстрової інформації в актуальному стані забезпечується електронна інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, Єдиною цифровою інтегрованою інформаційно-аналітичною системою управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури, Єдиним державним реєстром адрес з використанням засобів системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів “Трембіта”.

У разі відсутності технічної можливості передачі даних із використанням системи електронної інформаційної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів “Трембіта” електронна інформаційна взаємодія між суб’єктами електронної інформаційної взаємодії може здійснюватися з використанням інших інформаційно-комунікаційних систем із застосуванням у них відповідних комплексних систем захисту інформації з підтвердженою відповідністю за результатами державної експертизи в порядку, встановленому законодавством.

Обсяг та структура даних, якими обмінюються суб’єкти електронної взаємодії через програмні інтерфейси електронних інформаційних ресурсів (сервіси), визначаються договорами про інформаційну взаємодію, укладеними відповідно до законодавства.

10. Держатель Реєстру:

забезпечує здійснення організаційних заходів, пов’язаних із створенням та забезпеченням функціонування Реєстру;

здійснює методологічне та інформаційне забезпечення ведення Реєстру;

організовує електронну (технічну та інформаційну) взаємодію між Реєстром та іншими публічними електронними реєстрами;

приймає рішення про модернізацію програмного забезпечення Реєстру;

визначає організаційні заходи щодо забезпечення зберігання реєстрових даних відповідно до законодавства про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах, обов’язкових стандартів у сфері захисту інформації, законодавства про захист персональних даних та цього Порядку;

інформує адміністратора Реєстру про виявлені недоліки у роботі Реєстру, вносить пропозиції щодо їх усунення;

затверджує технічні вимоги та технічні завдання з розроблення та модернізації програмного забезпечення Реєстру, погоджує пропозиції адміністратора Реєстру щодо розроблення та модернізації спеціального програмного забезпечення Реєстру.

11. Адміністратором Реєстру є Держмистецтв, що забезпечує:

проведення технічних та технологічних заходів з надання, блокування та анулювання доступу користувачів до Реєстру у порядку, затвердженому держателем Реєстру;

формування адміністративних даних, визначених абзацом шостим пункту 3 цього Порядку;

організацію та проведення навчання щодо роботи з Реєстром.

12. Технічним адміністратором Реєстру є МКІП, що в межах своїх повноважень забезпечує адміністрування Реєстру відповідно до статей 36-39 Закону України “Про публічні електронні реєстри” та Порядку використання програмного забезпечення “Програмна платформа для розгортання та супроводження державних електронних реєстрів”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 квітня 2023 р. № 356 “Деякі питання створення та функціонування державних електронних платформ для ведення публічних електронних реєстрів” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 45, ст. 2399).

13. Включенню до Реєстру підлягають усі заклади культури, що належать до сфери управління Вінницької та Київської облдержадміністрацій (військових адміністрацій), місцевих рад та їх виконавчих органів (за згодою), військових адміністрацій населених пунктів (у разі їх утворення) у Вінницькій та Київській областях.

14. До Реєстру вносяться такі реєстрові дані про заклад культури:

найменування;

тип;

найменування органу управління;

код юридичної особи згідно з ЄДРПОУ;

дата та номер запису про державну реєстрацію утворення юридичної особи/відокремленого підрозділу юридичної особи відповідно до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;

дата та номер рішення засновника (засновників) про утворення структурного підрозділу у складі юридичної особи (для юридичної особи, у складі якої утворено заклад);

форма власності;

місцезнаходження;

номер телефону;

адреса електронної пошти;

код населеного пункту, в якому розташований заклад культури, відповідно до Кодифікатора адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, затвердженого наказом Мінінфраструктури від 26 листопада 2020 р. № 290.

15. Інформаційними джерелами Реєстру є документи, що містять інформацію про заклади культури, які відповідають визначеним статтею 29 Закону України “Про публічні електронні реєстри” вимогам.

16. Користувачами Реєстру є створювачі реєстрової інформації, посадові особи МКІП або Держкіно, публічні реєстратори, відповідальні за наповнення Реєстру та актуалізацію реєстрових даних.

17. Створювачі реєстрової інформації - працівники закладів культури, що належать до сфери управління Вінницької та Київської облдержадміністрацій (військових адміністрацій), місцевих рад та їх виконавчих органів (за згодою), військових адміністрацій населених пунктів (у разі їх утворення) у Вінницькій та Київській областях, здійснюють:

внесення та редагування реєстрових даних про заклади культури;

внесення/формування оперативної інформації та адміністративних даних щодо діяльності закладів культури.

18. Посадові особи МКІП або Держкіно здійснюють завантаження до Реєстру рішення МКІП або Держкіно щодо погодження або відмови у погодженні реорганізації або ліквідації закладу культури, включеного до Реєстру, а також рішення МКІП або Держкіно про погодження або відмову у погодженні виключення закладу культури з Реєстру за результатами проведеного аналізу відповідного клопотання.

19. Публічний реєстратор - працівник Держмистецтв здійснює:

реєстраційні дії з виключення з Реєстру закладів культури;

проведення перевірки інформації за результатами запиту до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

20. Публічні реєстратори - працівники Вінницької та Київської облдержадміністрацій (військових адміністрацій), місцевих рад та їх виконавчих органів (за згодою), військових адміністрацій населених пунктів (у разі їх утворення) у Вінницькій та Київській областях (далі - публічні реєстратори відповідного органу управління) здійснюють:

реєстраційні дії з включення закладу культури, що належить до сфери управління органів, визначених абзацом першим цього пункту;

формування клопотання про погодження реорганізації або ліквідації закладу культури, включеного до Реєстру, що належить до сфери управління органів, визначених абзацом першим цього пункту, виключення такого закладу культури з Реєстру;

завантаження рішень органів, визначених абзацом першим цього пункту, щодо реорганізації або ліквідації закладів культури відповідних рівнів, а також щодо виключення таких закладів з Реєстру.

21. Для включення закладу культури до Реєстру створювач реєстрової інформації вносить реєстрові дані про заклад культури, перелік яких визначений пунктом 14 цього Порядку, які надсилаються для перевірки до публічного реєстратора відповідного органу управління засобами програмного забезпечення Реєстру.

22. Публічний реєстратор відповідного органу управління протягом десяти робочих днів з дня отримання реєстрових даних про заклад культури проводить їх перевірку та після підтвердження здійснює реєстраційні дії з включення закладу культури до Реєстру.

У разі непідтвердження внесених до Реєстру створювачем реєстрової інформації реєстрових даних заклад культури до Реєстру не включається, про що створювач реєстрової інформації отримує повідомлення засобами програмного забезпечення Реєстру.

23. Заклад культури може бути виключений з Реєстру за погодженням з МКІП або Держкіно в результаті припинення юридичної особи шляхом реорганізації або ліквідації чи ліквідації філії або структурного підрозділу юридичної особи.

24. Для отримання рішення МКІП або Держкіно про погодження реорганізації або ліквідації закладу культури, включеного до Реєстру, а також рішення МКІП або Держкіно про погодження виключення закладу культури з Реєстру публічний реєстратор відповідного органу управління формує у Реєстрі клопотання із зазначенням інформації про заклад культури, визначеної пунктом 25 цього Порядку. До клопотання додаються підтвердні документи, які разом з клопотанням надсилаються для розгляду до посадових осіб МКІП або Держкіно засобами програмного забезпечення Реєстру.

25. У клопотанні зазначається інформація про:

кількість штатних одиниць закладу культури, які вивільняються/скорочуються;

контингент здобувачів мистецької освіти та педагогічних працівників закладу освіти сфери культури, який припиняється як юридична особа;

здійснені закладом освіти сфери культури заходи, спрямовані на дотримання прав здобувачів мистецької освіти на продовження здобуття освіти на відповідному рівні та за відповідною спеціальністю;

передачу майна, зокрема бібліотечних та музейних фондів закладу культури, який припиняється як юридична особа;

кількість аматорських колективів, які функціонують на базі закладу культури (клубні заклади, центри культурних послуг), та відомості про те, за рахунок якого закладу культури забезпечуватиметься їх подальше функціонування;

найменування закладу культури, на базі якого надаватимуться відповідні культурні послуги жителям населеного пункту у разі припинення юридичної особи в результаті реорганізації або ліквідації;

дотримання вимог державних соціальних нормативів у сфері обслуговування закладами культури, передбачених Законом України “Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії”, у разі припинення юридичної особи в результаті реорганізації або ліквідації;

прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), найменування посади, номер телефону, адресу електронної пошти відповідальної особи.

26. Посадова особа МКІП або Держкіно проводить у місячний строк аналіз клопотання та завантажує до Реєстру рішення МКІП або Держкіно про погодження або відмову у погодженні реорганізації або ліквідації закладу культури, а також рішення МКІП або Держкіно про погодження або відмову у погодженні виключення закладу культури з Реєстру, про що публічний реєстратор відповідного органу управління отримує повідомлення засобами програмного забезпечення Реєстру.

Рішення про погодження виключення закладу культури з Реєстру приймається МКІП або Держкіно з урахуванням вимог Порядку формування базової мережі закладів культури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 жовтня 2012 р. № 984 (Офіційний вісник України, 2012 р., № 81, ст. 3278; 2021 р., № 76, ст. 4787).

27. Публічний реєстратор відповідного органу управління завантажує до Реєстру рішення, зазначене в абзаці четвертому пункту 20 цього Порядку, яке надсилається до публічного реєстратора Держмистецтв засобами програмного забезпечення Реєстру.

Публічний реєстратор Держмистецтв здійснює реєстраційні дії щодо виключення закладу культури з Реєстру, про що публічний реєстратор відповідного органу управління отримує повідомлення засобами програмного забезпечення Реєстру.

28. У разі необхідності редагування реєстрових даних про заклад культури створювач реєстрової інформації вносить до Реєстру відповідні зміни, які разом з підтвердними документами надсилаються засобами програмного забезпечення Реєстру для перевірки до публічного реєстратора відповідного органу управління, який проводить їх перевірку та підтверджує або відхиляє їх внесення до Реєстру, про що створювач реєстрової інформації отримує повідомлення засобами програмного забезпечення Реєстру.

29. Доступ користувачів до Реєстру припиняється у разі їх звільнення з посад, посадовими обов’язками яких передбачається здійснення функцій як користувачів Реєстру.

30. Адміністратор Реєстру забезпечує здійснення контролю за дотриманням користувачами Реєстру вимог законодавства у сфері публічних електронних реєстрів, у тому числі шляхом проведення моніторингу дій, що здійснені у Реєстрі або щодо нього.

У разі виявлення порушень порядку ведення Реєстру адміністратор Реєстру приймає вмотивоване рішення про:

тимчасове блокування доступу користувача до Реєстру;

анулювання доступу користувача до Реєстру.

31. Ведення Реєстру здійснюється за допомогою технічних і програмних засобів, якими забезпечується:

автоматичне формування та присвоєння реєстрового номера кожному закладу культури, включеному до Реєстру;

захист реєстрових даних та реєстрової інформації від несанкціонованих дій;

оновлення, архівування та відновлення реєстрових даних та реєстрової інформації, їх пошук.

32. За внесення недостовірних реєстрових даних, розголошення персональних даних та інформації з обмеженим доступом з Реєстру чи з інших інтегрованих з Реєстром інформаційно-комунікаційних систем користувачі Реєстру несуть відповідальність згідно із законом.

33. Захист даних у Реєстрі встановлюється на рівні, що відповідає ступеню обмеження доступу до них, та забезпечується з дотриманням вимог Законів України “Про інформацію”, “Про захист персональних даних”, “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах” шляхом здійснення організаційних та інженерно-технічних заходів із використанням програмно-технічних засобів відповідно до законодавства та із застосуванням засобів криптографічного захисту інформації, відповідність яких підтверджується експертним висновком за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: