open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 23 серпня 2024 р. № 968
Київ

Про внесення до деяких постанов Кабінету Міністрів України змін щодо зменшення обігу паперових документів для надання деяких видів державної соціальної підтримки

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни щодо зменшення обігу паперових документів для надання деяких видів державної соціальної підтримки, що додаються.

2. Ця постанова набирає чинності з 1 вересня 2024 року.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 73



ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 23 серпня 2024 р. № 968

ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України, щодо зменшення обігу паперових документів для надання деяких видів державної соціальної підтримки

1. У Порядку призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. № 1751 (Офіційний вісник України, 2001 р., № 52, ст. 2365; 2013 р., № 29, ст. 1004; 2015 р., № 46, ст. 1473; 2020 р., № 89, ст. 2888; 2022 р., № 95, ст. 5891):

1) пункт 1 доповнити абзацом такого змісту:

“Призначення і виплата державної допомоги сім’ям з дітьми здійснюються з дотриманням вимог Закону України “Про адміністративну процедуру”.”;

2) у пункті 2:

абзац сьомий замінити абзацами такого змісту:

“Заяви з необхідними документами та/або відомостями для призначення державної допомоги сім’ям з дітьми (далі - заяви з необхідними документами та/або відомостями) приймаються від громадян органами соціального захисту населення районних держадміністрацій (військових адміністрацій) лише в разі надіслання їх із використанням засобів поштового зв’язку або в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування або Єдиний державний вебпортал електронних послуг (далі - Портал Дія).

Посадова особа органу соціального захисту населення, яка приймає заяви з необхідними документами та/або відомостями, зокрема надіслані з використанням засобів поштового зв’язку, реєструє їх та формує електронні особові справи з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.”.

У зв’язку з цим абзаци восьмий - дев’ятнадцятий вважати відповідно абзацами дев’ятим - двадцятим;

абзаци п’ятнадцятий - вісімнадцятий замінити абзацами такого змісту:

“Заяви з необхідними документами та/або відомостями також приймаються уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі - посадові особи виконавчого органу) та посадовими особами центру надання адміністративних послуг, які передають їх в електронній формі не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження відповідному органу соціального захисту населення.

Якщо для отримання допомоги сім’ям з дітьми необхідно подати документи та/або відомості, що містяться в інформаційно-комунікаційних системах, або якщо такі документи та/або відомості можуть бути отримані шляхом електронної інформаційної взаємодії з інформаційно-комунікаційними системами та публічними електронними реєстрами органів державної влади, такі документи та/або відомості не подаються, а в заяві зазначаються відомості, необхідні для верифікації особи та отримання даних з відповідних реєстрів і надання допомоги сім’ям з дітьми.

Посадова особа виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери приймає заяву з необхідними документами та/або відомостями (формує заяву, роздруковує, надає заявнику для підписання, сканує підписану заяву з необхідними документами та/або відомостями та реєструє) та формує електронну особову справу і не пізніше наступного робочого дня надсилає електронну особову справу відповідному органу соціального захисту населення з дотриманням вимог Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг”, “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги”, “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”.”.

У зв’язку з цим абзаци дев’ятнадцятий і двадцятий вважати відповідно абзацами вісімнадцятим і дев’ятнадцятим;

3) доповнити Порядок пунктом 281 такого змісту:

“281. У період воєнного стану для призначення допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, заявник, який тимчасово перебуває за межами України (крім осіб, які перебувають на території держави, визнаної згідно із законом державою-окупантом та/або державою-агресором щодо України), надсилає заяву з необхідними документами та/або відомостями до органу соціального захисту населення за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування).

Якщо заявник зазначає відомості про адресу задекларованого/ зареєстрованого місця проживання (перебування) на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, для яких не визначено дату завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації, така заява з необхідними документами та/або відомостями може надсилатися на поштову адресу структурного підрозділу з питань соціального захисту населення обласних держадміністрацій (далі - регіональний орган соціального захисту населення) у відповідному регіоні.

Заяви з необхідними документам та/або відомостями не пізніше наступного робочого дня після їх отримання розподіляються в хронологічному порядку їх надходження між функціонуючими органами соціального захисту населення відповідного регіону та надсилаються їм для опрацювання, прийняття рішення щодо призначення/продовження або відмови в наданні допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, та інформування заявника про прийняте рішення.

Якщо у відповідному регіоні всі органи соціального захисту населення не мають можливості забезпечити підготовку виплатних документів та проведення фінансування, заяви з необхідними документами та/або відомостями передаються в електронній формі департаменту соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації. Заяви з необхідними документами та/або відомостями не пізніше наступного робочого дня після їх отримання розподіляються в хронологічному порядку їх надходження між органами соціального захисту населення Рівненської області та надсилаються їм для призначення допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування.

Заяви з необхідними документами та/або відомостями, прийняті посадовими особами виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг, які не можуть бути надіслані відповідному органу соціального захисту населення (у випадках, коли такий орган соціального захисту населення не має можливості забезпечити підготовку виплатних документів та проведення фінансування), передаються в електронній формі відповідному регіональному органу соціального захисту населення. Такий регіональний орган соціального захисту населення не пізніше наступного робочого дня після отримання заяв з необхідними документами та/або відомостями розподіляє в хронологічному порядку їх надходження між органами соціального захисту населення відповідної області та надсилає їм для опрацювання та прийняття рішення щодо призначення/продовження або відмови в наданні допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, та інформування заявника про прийняте рішення.”;

4) абзац двадцять перший пункту 36 викласти в такій редакції:

“якщо реєстрацію особи, яка включена до складу сім’ї, як безробітної припинено з причин, передбачених абзацами шістнадцятим (крім припинення реєстрації в разі працевлаштування самостійно), вісімнадцятим - двадцять першим, двадцять четвертим і двадцять п’ятим підпункту 1, підпунктами 2-4 пункту 32 Порядку реєстрації, перереєстрації зареєстрованих безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 2023 р. № 446 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 49, ст. 2718), - з місяця, що настає за місяцем, в якому надійшла інформація з центру зайнятості;”;

5) доповнити Порядок пунктом 427 такого змісту:

“427. У період воєнного стану для призначення допомоги особі, яка доглядає за хворою дитиною, заявник, який тимчасово перебуває за межами України (крім осіб, які перебувають на території держави, визнаної згідно із законом державою-окупантом та/або державою-агресором щодо України), надсилає заяву з необхідними документами та/або відомостями до органу соціального захисту населення за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування).

Якщо заявник зазначає відомості про адресу задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, для яких не визначено дату завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації, така заява з необхідними документами та/або відомостями може надсилатися на поштову адресу регіонального органу соціального захисту населення у відповідному регіоні.

Заяви з необхідними документами та/або відомостями не пізніше наступного робочого дня після їх отримання розподіляються в хронологічному порядку їх надходження між функціонуючими органами соціального захисту населення відповідного регіону та надсилаються їм для опрацювання, прийняття рішення щодо призначення/продовження або відмови в наданні допомоги особі, яка доглядає за хворою дитиною, та інформування заявника про прийняте рішення.

Якщо у відповідному регіоні всі органи соціального захисту населення не мають можливості забезпечити підготовку виплатних документів та проведення фінансування, заяви з необхідними документами та/або відомостями передаються в електронній формі департаменту соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації. Заяви з необхідними документами та/або відомостями не пізніше наступного робочого дня після їх отримання розподіляються в хронологічному порядку їх надходження між органами соціального захисту населення Рівненської області та надсилаються їм для призначення допомоги особі, яка доглядає за хворою дитиною.

Заяви з необхідними документами та/або відомостями, прийняті посадовими особами виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг, які не можуть бути надіслані відповідному органу соціального захисту населення (у випадках, коли такий орган соціального захисту населення не має можливості забезпечити підготовку виплатних документів та проведення фінансування), передаються в електронній формі відповідному регіональному органу соціального захисту населення. Такий регіональний орган соціального захисту населення не пізніше наступного робочого дня після отримання заяв з необхідними документами та/або відомостями розподіляє в хронологічному порядку їх надходження між органами соціального захисту населення відповідної області та надсилає їм для опрацювання та прийняття рішення щодо призначення/продовження або відмови в наданні допомоги особі, яка доглядає за хворою дитиною, та інформування заявника про прийняте рішення.

6) у пункті 43:

в абзацах першому та п’ятому слова “Документи, необхідні для призначення” замінити словами “Документи та/або відомості, необхідні для призначення”;

в абзаці другому цифри і слово “16 років” замінити цифрами і словом “18 років”;

в абзаці четвертому слова “заяву та необхідні документи” замінити словами “заяву з необхідними документами та/або відомостями”;

7) у першому реченні пункту 44 слово “документи” замінити словами “документи та/або відомості”;

8) пункт 45 після слів “необхідних документів” доповнити словами “та/або відомостей”;

9) пункт 47 викласти в такій редакції:

“47. На кожного одержувача державної допомоги сім’ям з дітьми органом соціального захисту населення ведеться електронна особова справа, в якій зберігаються документи та/або відомості, на підставі яких призначена допомога, а також розрахунки її розміру.

Електронні особові справи одержувачів державної допомоги сім’ям з дітьми зберігаються відповідно до вимог Закону України “Про електронні документи та електронний документообіг”.

Заяви з необхідними документами та/або відомостями, що надійшли у паперовій формі, обробляються, реєструються та зберігаються в органі, що призначає державну допомогу сім’ям з дітьми, за правилами, встановленими постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 р. № 55 “Деякі питання документування управлінської діяльності” (Офіційний вісник України, 2018 р., № 23, ст. 770).”;

10) пункт 50 викласти в такій редакції:

“50. Рішення органу, що призначає і виплачує державну допомогу сім’ям з дітьми, може бути оскаржено в адміністративному порядку відповідно до Закону України “Про адміністративну процедуру” та/або до адміністративного суду.”;

11) пункт 54 викласти в такій редакції:

“54. У разі зміни місця проживання отримувача державної допомоги сім’ям з дітьми виплата її продовжується органом соціального захисту населення за новим місцем проживання або відбування покарання з місяця звернення на підставі електронної особової справи отримувача допомоги сім’ям з дітьми, а для отримувачів допомоги сім’ям з дітьми, які зверталися за її призначенням раніше та на яких не сформовано електронної особової справи, - на підставі особової справи в електронному вигляді, зокрема сформованої з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.”.

2. У Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2003 р. № 250 (Офіційний вісник України, 2003 р., № 9, ст. 394; 2020 р., № 61, ст. 1981; 2022 р., № 80, ст. 4826):

1) пункт 1 викласти в такій редакції:

“1. Цей Порядок визначає умови призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям (далі - державна соціальна допомога), передбаченої Законом України “Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям”, перелік документів та/або відомостей, необхідних для призначення такої допомоги, а також підстави для припинення її виплати.

Призначення і виплата державної соціальної допомоги здійснюються з дотриманням вимог Закону України “Про адміністративну процедуру”.”;

2) абзаци другий - шостий пункту 3 викласти в такій редакції:

“Заяви з необхідними документами та/або відомостями для призначення державної соціальної допомоги (далі - заяви з необхідними документами та/або відомостями) приймаються від громадян органами соціального захисту населення районних держадміністрацій (військових адміністрацій) лише в разі надіслання їх із використанням засобів поштового зв’язку або в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування або Єдиний державний вебпортал електронних послуг).

Посадова особа органу соціального захисту населення, яка приймає заяви з необхідними документами та/або відомостями, зокрема надіслані з використанням засобів поштового зв’язку, реєструє їх та формує електронні особові справи з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.

Заяви з необхідними документами та/або відомостями також приймаються уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі - посадові особи виконавчого органу) та посадовими особами центру надання адміністративних послуг, які передають їх в електронній формі не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження відповідному органу соціального захисту населення.

Якщо для отримання державної соціальної допомоги необхідно подати документи та/або відомості, що містяться в інформаційно-комунікаційних системах, або якщо такі документи та/або відомості можуть бути отримані/підтверджені шляхом електронної інформаційної взаємодії з інформаційно-комунікаційними системами та публічними електронними реєстрами органів державної влади, такі документи та/або відомості не подаються, а в заяві зазначаються відомості, необхідні для верифікації особи та отримання даних з відповідних реєстрів і надання державної соціальної допомоги.

Посадова особа виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери приймає заяву з необхідними документами та/або відомостями (формує заяву, роздруковує, надає заявнику для підписання, сканує підписану заяву з необхідними документами та/або відомостями, та реєструє) та формує електронну особову справу і не пізніше наступного робочого дня надсилає електронну особову справу відповідному органу соціального захисту населення з дотриманням вимог Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг”, “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги”, “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”.”;

3) у пункті 16:

абзац третій викласти в такій редакції:

“у разі переїзду малозабезпеченої сім’ї до іншої місцевості або настання обставин, що унеможливлюють виплату державної соціальної допомоги (зокрема смерть одинокої особи), - з місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зміни. Виплата державної соціальної допомоги продовжується органом соціального захисту населення за новим місцем проживання з місяця звернення до органу соціального захисту населення за новим місцем проживання на підставі електронної особової справи отримувача такої допомоги, а для отримувачів державної соціальної допомоги, які зверталися за її призначенням раніше та на яких не сформовано електронної особової справи, - на підставі особової справи в електронному вигляді, зокрема сформованої з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери;”;

абзац п’ятий викласти в такій редакції:

“якщо реєстрацію особи (включеної до складу малозабезпеченої сім’ї) як безробітної припинено з причин, передбачених абзацами шістнадцятим (крім припинення реєстрації в разі працевлаштування самостійно), вісімнадцятим - двадцять першим, двадцять четвертим і двадцять п’ятим підпункту 1, підпунктами 2-4 пункту 32 Порядку реєстрації, перереєстрації зареєстрованих безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 2023 р. № 446 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 49, ст. 2718), - з місяця, що настає за місяцем, в якому надійшла інформація з центру зайнятості;”;

4) в абзацах першому і другому пункту 20 слово “документи” в усіх відмінках замінити словами “документи та/або відомості” у відповідному відмінку;

5) абзац третій пункту 21 викласти в такій редакції:

“Рішення органу соціального захисту населення про призначення державної соціальної допомоги чи про відмову в її призначенні може бути оскаржено в адміністративному порядку відповідно до Закону України “Про адміністративну процедуру” та/або до адміністративного суду.”;

6) пункт 22 викласти в такій редакції:

“22. На кожного отримувача державної соціальної допомоги орган соціального захисту населення формує електронну особову справу, в якій зберігаються документи та/або відомості, необхідні для призначення державної соціальної допомоги, а також розрахунки її розмірів.

Електронні особові справи отримувачів державної соціальної допомоги зберігаються відповідно до вимог Закону України “Про електронні документи та електронний документообіг”.

Заяви з необхідними документами та/або відомостями, що надійшли у паперовій формі, обробляються, реєструються та зберігаються в органі, що призначає державну соціальну допомогу, за правилами, встановленими постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 р. № 55 “Деякі питання документування управлінської діяльності” (Офіційний вісник України, 2018 р., № 23, ст. 770).”.

3. У Порядку виплати допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2019 р. № 250 “Деякі питання надання соціальної підтримки багатодітним сім’ям” (Офіційний вісник України, 2019 р., № 28, ст. 985; 2020 р., № 61, ст. 1981):

1) пункт 1 доповнити абзацом такого змісту:

“Призначення і виплата допомоги здійснюються з дотриманням вимог Закону України “Про адміністративну процедуру”.”;

2) у пункті 6 слово “Документи” замінити словами “Документи та/або відомості”;

3) у пункті 7:

абзаци четвертий - восьмий замінити абзацами такого змісту:

“Заяви з необхідними документами та/або відомостями для призначення допомоги (далі - заяви з необхідними документами та/або відомостями) приймаються від громадян органами соціального захисту населення районних держадміністрацій (військових адміністрацій) лише в разі надіслання їх із використанням засобів поштового зв’язку або в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування або Єдиний державний вебпортал електронних послуг).

Посадова особа органу соціального захисту населення, яка приймає заяви з необхідними документами та/або відомостями, зокрема надіслані з використанням засобів поштового зв’язку, реєструє їх та формує електронні особові справи з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.

Заяви з необхідними документами та/або відомостями також приймаються уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі - посадові особи виконавчого органу) та посадовими особами центру надання адміністративних послуг, які передають їх в електронній формі не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження відповідному органу соціального захисту населення.

Якщо для отримання допомоги необхідно подати документи та/або відомості, що містяться в інформаційно-комунікаційних системах, або якщо такі документи та/або відомості можуть бути отримані/підтверджені шляхом електронної інформаційної взаємодії з інформаційно-комунікаційними системами та публічними електронними реєстрами органів державної влади, такі документи та/або відомості не подаються, а в заяві зазначаються відомості, необхідні для верифікації особи та отримання даних з відповідних реєстрів і надання допомоги.

Посадова особа виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери приймає заяву з необхідними документами та/або відомостями (формує заяву, роздруковує, надає заявнику для підписання, сканує підписану заяву з необхідними документами та/або відомостями та реєструє) та формує електронну особову справу і не пізніше наступного робочого дня надсилає електронну особову справу відповідному органу соціального захисту населення з дотриманням вимог Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг”, “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги”, “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”.

У період воєнного стану для призначення допомоги заявник, який тимчасово перебуває за межами України (крім осіб, які перебувають на території держави, визнаної згідно із законом державою-окупантом та/або державою-агресором щодо України), надсилає заяву з необхідними документами (зокрема копію посвідчення батьків багатодітної сім’ї/посвідчення дитини з багатодітної сім’ї) та/або відомостями до органу соціального захисту населення за адресою задекларованого/ зареєстрованого місця проживання (перебування).

Якщо заявник зазначає відомості про адресу задекларованого/ зареєстрованого місця проживання (перебування) на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, для яких не визначено дату завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації, така заява з необхідними документами та/або відомостями може надсилатися на поштову адресу структурного підрозділу з питань соціального захисту населення обласних держадміністрацій (далі - регіональний орган соціального захисту населення) у відповідному регіоні.

Заяви з необхідними документами та/або відомостями не пізніше наступного робочого дня після їх отримання розподіляються в хронологічному порядку їх надходження між функціонуючими органами соціального захисту населення відповідного регіону та надсилаються їм для опрацювання, прийняття рішення щодо призначення/продовження або відмови в наданні допомоги та інформування заявника про прийняте рішення.

Якщо у відповідному регіоні всі органи соціального захисту населення не мають можливості забезпечити підготовку виплатних документів та проведення фінансування, заяви з необхідними документами та/або відомостями передаються в електронній формі департаменту соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації. Заяви з необхідними документами та/або відомостями не пізніше наступного робочого дня після їх отримання розподіляються в хронологічному порядку їх надходження між органами соціального захисту населення Рівненської області та надсилаються їм для призначення допомоги.

Заяви з необхідними документами та/або відомостями, прийняті посадовими особами виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг, які не можуть бути надіслані відповідному органу соціального захисту населення (у випадках, коли такий орган соціального захисту населення не має можливості забезпечити підготовку виплатних документів та проведення фінансування), передаються в електронній формі відповідному регіональному органу соціального захисту населення. Такий регіональний орган соціального захисту населення не пізніше наступного робочого дня після отримання заяв з необхідними документами та/або відомостями розподіляє в хронологічному порядку їх надходження між органами соціального захисту населення відповідної області та надсилає їм для опрацювання та прийняття рішення щодо призначення/продовження або відмови в наданні допомоги, про що інформує заявника.”.

У зв’язку з цим абзаци дев’ятий - тринадцятий вважати відповідно абзацами чотирнадцятим - вісімнадцятим;

у першому реченні абзацу дванадцятого слово “документи” замінити словами “документи та/або відомості”;

4) у пункті 8:

слово “документи” в усіх відмінках замінити словами “документи та/або відомості” у відповідному відмінку;

доповнити пункт абзацом такого змісту:

“Рішення органу соціального захисту населення про призначення допомоги чи про відмову в її призначенні може бути оскаржено в адміністративному порядку відповідно до Закону України “Про адміністративну процедуру” та/або до адміністративного суду.”;

5) у пункті 9 слово “документами” замінити словами “документами та/або відомостями”;

6) пункти 13 і 14 викласти в такій редакції:

“13. У разі зміни місця проживання отримувача допомоги виплата її продовжується органом соціального захисту населення за новим місцем проживання з місяця звернення до органу соціального захисту населення за новим місцем проживання на підставі електронної особової справи отримувача допомоги, а для отримувачів допомоги, які зверталися за її призначенням раніше та на яких не сформовано електронної особової справи, - на підставі особової справи в електронному вигляді, зокрема сформованої з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.

14. На кожного отримувача допомоги органом соціального захисту населення ведеться електронна особова справа, в якій зберігаються документи та/або відомості, на підставі яких призначена допомога, а також розрахунки її розміру.

Електронні особові справи отримувачів допомоги зберігаються відповідно до вимог Закону України “Про електронні документи та електронний документообіг”.

Заяви з необхідними документами та/або відомостями, що надійшли у паперовій формі, обробляються, реєструються та зберігаються в органі, що призначає допомогу, за правилами, встановленими постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 р. № 55 “Деякі питання документування управлінської діяльності” (Офіційний вісник України, 2018 р., № 23, ст. 770).”.

4. У Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа, у тому числі з інвалідністю, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях за принципом “гроші ходять за дитиною”, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 р. № 552 “Деякі питання виплати державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа, у тому числі з інвалідністю, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях за принципом “гроші ходять за дитиною”, оплати послуг із здійснення патронату над дитиною та виплати соціальної допомоги на утримання дитини в сім’ї патронатного вихователя, підтримки малих групових будинків” (Офіційний вісник України, 2019 р., № 53, ст. 1840; 2020 р., № 4, ст. 210, № 89, ст. 2888):

1) пункт 1 доповнити абзацом такого змісту:

“Призначення і виплата державної соціальної допомоги, грошового забезпечення здійснюються з дотриманням вимог Закону України “Про адміністративну процедуру”.”;

2) пункт 4 викласти в такій редакції:

“4. Призначення і виплата державної соціальної допомоги, грошового забезпечення здійснюються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій (військових адміністрацій), виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі - структурний підрозділ з питань соціального захисту населення) з використанням (за технічної можливості) функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (крім виплат, які здійснюються відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 7 березня 2022 р. № 215 “Про особливості нарахування та виплати грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період дії воєнного стану” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1302) на підставі підготовлених службою у справах дітей документів, що зберігаються протягом п’яти років після припинення виплати соціальної допомоги та грошового забезпечення.”;

3) абзаци восьмий - дванадцятий пункту 5 замінити абзацами такого змісту:

“Заяви з необхідними документами та/або відомостями для призначення державної соціальної допомоги та грошового забезпечення (далі - заяви з необхідними документами та/або відомостями) приймаються від заявників структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних держадміністрацій (військових адміністрацій) лише в разі надіслання їх із використанням засобів поштового зв’язку або в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування або Єдиний державний вебпортал електронних послуг).

Посадова особа структурного підрозділу з питань соціального захисту населення, яка приймає заяви з необхідними документами та/або відомостями, зокрема надіслані з використанням засобів поштового зв’язку, реєструє їх та формує електронні особові справи з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.

Заяви з необхідними документами та/або відомостями також приймаються уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі - посадові особи виконавчого органу) та посадовими особами центру надання адміністративних послуг, які передають їх в електронній формі не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження відповідному структурному підрозділу з питань соціального захисту населення.

Якщо для отримання державної соціальної допомоги та грошового забезпечення необхідно подати документи та/або відомості, що містяться в інформаційно-комунікаційних системах, або якщо такі документи та/або відомості можуть бути отримані або підтверджені шляхом електронної інформаційної взаємодії з інформаційно-комунікаційними системами та публічними електронними реєстрами органів державної влади, такі документи та/або відомості не подаються, а в заяві зазначаються відомості, необхідні для верифікації особи та отримання даних з відповідних реєстрів і надання державної соціальної допомоги та грошового забезпечення.

Посадова особа виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери приймає заяву з необхідними документами та/або відомостями (формує заяву, роздруковує, надає заявнику для підписання, сканує підписану заяву з необхідними документами та/або відомостями та реєструє) та формує електронну особову справу і не пізніше наступного робочого дня надсилає електронну особову справу відповідному структурному підрозділу з питань соціального захисту населення з дотриманням вимог Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг”, “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги”, “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”.

У разі коли до заяви не додано всіх необхідних документів та/або відомостей, структурний підрозділ з питань соціального захисту населення повідомляє заявнику, які документи та/або відомості мають бути подані додатково. Якщо їх буде подано не пізніше ніж протягом одного місяця з дня одержання зазначеного повідомлення, днем (місяцем) звернення за призначенням державної соціальної допомоги та грошового забезпечення вважається день (місяць) прийняття або відправлення заяви.”.

У зв’язку з цим абзаци тринадцятий і чотирнадцятий вважати відповідно абзацами чотирнадцятим і п’ятнадцятим;

4) пункт 13 доповнити абзацом такого змісту:

“У разі зміни місця проживання отримувача державної соціальної допомоги та грошового забезпечення виплата їх продовжується структурним підрозділом з питань соціального захисту населення за новим місцем проживання з місяця звернення на підставі електронної особової справи отримувача державної соціальної допомоги та грошового забезпечення, а для отримувачів державної соціальної допомоги та грошового забезпечення, які зверталися за їх призначенням раніше та на яких не сформовано електронної особової справи, - на підставі особової справи в електронному вигляді, зокрема сформованої з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.”;

5) доповнити Порядок пунктом 131 такого змісту:

“131. Рішення структурного підрозділу з питань соціального захисту населення, що призначає і виплачує державну соціальну допомогу та грошове забезпечення, може бути оскаржено в адміністративному порядку відповідно до Закону України “Про адміністративну процедуру” та/або до адміністративного суду.”.

5. У Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 79 “Деякі питання призначення і виплати державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 13, ст. 545):

1) пункт 1 доповнити абзацом такого змісту:

“Призначення і виплата державної соціальної допомоги, надбавки на догляд та допомоги на поховання здійснюються з дотриманням вимог Закону України “Про адміністративну процедуру”.”;

2) абзаци п’ятий - восьмий пункту 3 замінити абзацами такого змісту:

“У період воєнного стану для призначення державної соціальної допомоги заявник, який тимчасово перебуває за межами України (крім осіб, які перебувають на території держави, визнаної згідно із законом державою-окупантом та/або державою-агресором щодо України), надсилає заяву з необхідними документами та/або відомостями до органу соціального захисту населення за адресою задекларованого/ зареєстрованого місця проживання (перебування).

Якщо заявник зазначає відомості про адресу задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, для яких не визначено дату завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації, така заява з необхідними документами та/або відомостями може надсилатися на поштову адресу структурного підрозділу з питань соціального захисту населення обласних держадміністрацій (далі - регіональний орган соціального захисту населення) у відповідному регіоні.

Заяви з необхідними документами та/або відомостями не пізніше наступного робочого дня після їх отримання розподіляються в хронологічному порядку їх надходження між функціонуючими органами соціального захисту населення відповідного регіону та надсилаються їм для опрацювання, прийняття рішення щодо призначення/продовження або відмови в наданні державної соціальної допомоги та інформування заявника про прийняте рішення.

Якщо у відповідному регіоні всі органи соціального захисту населення не мають можливості забезпечити підготовку виплатних документів та проведення фінансування, заяви з необхідними документами та/або відомостями передаються в електронній формі департаменту соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації. Заяви з необхідними документами та/або відомостями не пізніше наступного робочого дня після їх отримання розподіляються в хронологічному порядку їх надходження між органами соціального захисту населення Рівненської області та надсилаються їм для призначення державної соціальної допомоги.

Заяви з необхідними документами та/або відомостями, прийняті посадовими особами виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг, які не можуть бути надіслані відповідному органу соціального захисту населення (у випадках, коли такий орган соціального захисту населення не має можливості забезпечити підготовку виплатних документів та проведення фінансування), передаються в електронній формі відповідному регіональному органу соціального захисту населення. Такий регіональний орган соціального захисту населення не пізніше наступного робочого дня після отримання заяв з необхідними документами та/або відомостями розподіляє в хронологічному порядку їх надходження між органами соціального захисту населення відповідної області та надсилає їм для опрацювання та прийняття рішення щодо призначення/продовження або відмови в наданні державної соціальної допомоги, про що інформує заявника.

Посадова особа органу соціального захисту населення, яка приймає заяви з необхідними документами та/або відомостями, зокрема надіслані з використанням засобів поштового зв’язку, реєструє їх та формує електронні особові справи з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.

Заяви з необхідними документами та/або відомостями також приймаються уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі - посадові особи виконавчого органу) та посадовими особами центру надання адміністративних послуг, які передають їх в електронній формі не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження відповідному органу соціального захисту населення.

Якщо для отримання державної соціальної допомоги необхідно подати документи та/або відомості, що містяться в інформаційно-комунікаційних системах, або якщо такі документи та/або відомості можуть бути отримані/підтверджені шляхом електронної інформаційної взаємодії з інформаційно-комунікаційними системами та публічними електронними реєстрами органів державної влади, такі документи та/або відомості не подаються, а в заяві зазначаються відомості, необхідні для верифікації особи та отримання даних з відповідних реєстрів і надання державної соціальної допомоги.

Посадова особа виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери приймає заяву з необхідними документами та/або відомостями (формує заяву, роздруковує, надає заявнику для підписання, сканує підписану заяву з необхідними документами та/або відомостями та реєструє) та формує електронну особову справу і не пізніше наступного робочого дня надсилає електронну особову справу відповідному органу соціального захисту населення з дотриманням вимог Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг”, “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги”, “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”.”.

У зв’язку з цим абзац дев’ятий вважати абзацом чотирнадцятим;

3) у пункті 6:

абзац п’ятий викласти в такій редакції:

“Якщо із заявою звертається опікун або піклувальник, представник органу опіки та піклування чи закладу, подається також:”;

доповнити пункт після абзацу дев’ятого новими абзацами такого змісту:

“У разі звернення за призначенням/продовженням виплати державної соціальної допомоги опікуна (піклувальника) особи з інвалідністю з дитинства така допомога призначається особі з інвалідністю з дитинства.

Звернення (подання заяви) за призначенням, перерахунком або продовженням виплати державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю може здійснюватися за довіреністю, порядок оформлення і строк дії якої визначаються законом.

У разі відсутності або знищення, зокрема у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації проти України, особових справ осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю з документами, що підтверджують право таких осіб на державну соціальну допомогу, така допомога призначається на підставі даних, наявних у централізованому банку даних з проблем інвалідності, а в разі відсутності технічної можливості - на підставі копії довідки до акта огляду МСЕК (для осіб з інвалідністю з дитинства); копії медичного висновку, виданого лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я (для дітей з інвалідністю).”.

У зв’язку з цим абзаци десятий - шістнадцятий вважати відповідно абзацами тринадцятим - дев’ятнадцятим;

4) пункт 12 доповнити абзацом такого змісту:

“У разі поновлення (обмеження) дієздатності особи з інвалідністю з дитинства, визнаної недієздатною, виплата продовжується особі з інвалідністю з дитинства з дня поновлення (обмеження) дієздатності.”;

5) в абзаці першому пункту 17 слова “або особу з інвалідністю з дитинства, яку визнано недієздатною,” виключити;

6) пункт 18 викласти в такій редакції:

“18. У разі зміни отримувачем місця проживання виплата державної соціальної допомоги продовжується відповідним органом соціального захисту населення за новим місцем проживання з дня, що настає за днем припинення цієї виплати за попереднім місцем проживання на підставі електронної особової справи отримувача державної соціальної допомоги, а для отримувачів державної соціальної допомоги, які зверталися за її призначенням раніше та на яких не сформовано електронної особової справи, - на підставі особової справи в електронному вигляді, зокрема сформованої з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.”;

7) пункт 30 викласти в такій редакції:

“30. Рішення органу соціального захисту населення про призначення (про відмову у призначенні) державної соціальної допомоги особі з інвалідністю з дитинства, дитині з інвалідністю віком до 18 років чи надбавки на догляд за ними може бути оскаржено в адміністративному порядку відповідно до Закону України “Про адміністративну процедуру” та/або до адміністративного суду.”.

6. У постанові Кабінету Міністрів України від 7 березня 2022 р. № 214 “Деякі питання надання державної соціальної допомоги та пільг на період введення воєнного стану” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1301, № 95, ст. 5891; 2023 р., № 3, ст. 254):

1) абзац перший підпункту 2 пункту 1 після слів “та/або відомостей.” доповнити словами “Призначення допомоги здійснюється на строк, визначений відповідно до законодавства, що регламентує порядок її надання.”;

2) пункт 11 доповнити абзацом такого змісту:

“У разі коли отримувачі видів допомоги, передбачених в абзаці першому цього пункту, у період введення воєнного стану подають заяву з необхідними документами та/або відомостями для проведення перерахунку їх розмірів або звертаються за їх призначенням, структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій (військових адміністрацій), виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад визначають право на отримання такої допомоги і проводять розрахунок її розміру. Виплата допомоги проводиться в новому розмірі відповідно до поданої заяви з необхідними документами та/або відомостями, призначення допомоги здійснюється на строк, визначений відповідно до законодавства, що регламентує порядок її надання.”.

7. У Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 р. № 332 “Деякі питання виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 26, ст. 1418; 2023 р., № 69, ст. 3990; 2024 р., № 17, ст. 1098):

1) пункт 1 доповнити абзацом такого змісту:

“Призначення і виплата допомоги здійснюються з дотриманням вимог Закону України “Про адміністративну процедуру”.”;

2) пункт 4 доповнити абзацами такого змісту:

“Уповноважена особа виконавчого органу сільської, селищної, міської ради чи центру надання адміністративних послуг з використанням функціоналу Єдиної інформаційної системи соціальної сфери приймає заяву з необхідними документами та/або відомостями (формує заяву, роздруковує, надає заявнику для підписання, сканує підписану заяву з необхідними документами та/або відомостями та реєструє) та формує електронну справу і не пізніше наступного робочого дня надсилає електронну справу відповідному органу соціального захисту населення з дотриманням вимог Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг”, “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги”, “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”.

Якщо для отримання допомоги необхідно подати документи та/або відомості, що містяться в інформаційно-комунікаційних системах, або якщо такі документи та/або відомості можуть бути отримані шляхом електронної інформаційної взаємодії з інформаційно-комунікаційними системами та публічними електронними реєстрами органів державної влади, такі документи та/або відомості не подаються, а в заяві зазначаються відомості, необхідні для верифікації особи та отримання даних з відповідних реєстрів і надання допомоги.”;

3) абзац сьомий пункту 8 викласти в такій редакції:

“Рішення органу соціального захисту населення може бути оскаржено до Нацсоцслужби та/або в адміністративному порядку відповідно до Закону України “Про адміністративну процедуру” та/або до адміністративного суду.”.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: