Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки сільськогосподарських товаровиробників шляхом виділення бюджетних субсидій з розрахунку на одиницю оброблюваних угідь
Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести зміни до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки сільськогосподарських товаровиробників шляхом виділення бюджетних субсидій з розрахунку на одиницю оброблюваних угідь, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 2021 р. № 886 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 68, ст. 4258; 2022 р., № 16, ст. 853), виклавши його в редакції, що додається.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК
використання коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки сільськогосподарських товаровиробників шляхом виділення бюджетних субсидій з розрахунку на одиницю оброблюваних угідь
1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених Мінагрополітики у державному бюджеті за бюджетною програмою “Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників”, які спрямовуються для державної підтримки сільськогосподарських товаровиробників шляхом виділення бюджетних субсидій з розрахунку на одиницю оброблюваних угідь (далі - бюджетні кошти).
2. Головним розпорядником бюджетних коштів і відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінагрополітики.
3. Отримувачами бюджетних коштів є сільськогосподарські товаровиробники - юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми або фізичні особи - підприємці (далі - отримувачі) станом на дату подання заявки, які провадять господарську діяльність на територіях, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Мінреінтеграції, та для яких не визначена дата завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій), зокрема територіях:
активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси.
4. Бюджетні кошти надаються отримувачам на безповоротній основі в межах бюджетних призначень, передбачених у державному бюджеті на поточний рік, з розрахунку на 1 гектар оброблюваних угідь, засіяних/ засаджених сільськогосподарськими культурами під урожай поточного року, зокрема для територій:
можливих бойових дій - 1000 гривень;
активних бойових дій та активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси, - 2000 гривень.
5. Отримувачі, яким у поточному році затверджені заявки на отримання бюджетних коштів за державною підтримкою за програмою “Підтримка фермерських господарств та інших виробників сільськогосподарської продукції” за напрямами “Окрема бюджетна субсидія на одиницю оброблюваних угідь сільськогосподарського призначення (1 гектар) для провадження сільськогосподарської діяльності на територіях, на яких завершено ведення бойових дій, та на територіях, тимчасову окупацію яких завершено” та “Бюджетна субсидія на одиницю оброблюваних угідь сільськогосподарського призначення (1 гектар) для провадження сільськогосподарської діяльності”, не мають права на отримання бюджетних коштів відповідно до цього Порядку.
6. Для отримання бюджетних коштів відомості про отримувача, визначені пунктами 1 і 2 переліку відомостей Державного аграрного реєстру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 червня 2021 р. № 573 “Про функціонування Державного аграрного реєстру” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 46, ст. 2869), повинні бути внесені до Державного аграрного реєстру.
7. Заявка на отримання бюджетних коштів подається через особистий електронний кабінет до Державного аграрного реєстру отримувачами:
щодо яких не застосовуються судові процедури банкрутства (неплатоспроможності), передбачені Кодексом України з процедур банкрутства, та/або які не перебувають на стадії ліквідації;
які не притягалися до кримінальної відповідальності та/або не мають не зняту чи не погашену в установленому законом порядку судимість, та/або не перебувають в розшуку;
які не віднесені до юридичних або фізичних осіб, до яких застосовуються спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції), відповідними рішеннями Ради національної безпеки і оборони України, введеними в дію Указом Президента України щодо застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) відповідно до Закону України “Про санкції”;
які станом на дату подання заявки фактично не перебувають та не провадять свою господарську діяльність на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України (на яких не визначена дата завершення тимчасової окупації) відповідно до наказу Мінреінтеграції;
які не провадять господарську діяльність на території Російської Федерації та Республіки Білорусь;
керівники та/або кінцеві бенефіціарні власники яких не включені до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
у яких відсутня заборгованість з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.
На заявку накладається кваліфікований електронний підпис або удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису отримувача.
Форма заявки на отримання коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки сільськогосподарських товаровиробників шляхом виділення бюджетних коштів з розрахунку на одиницю оброблюваних угідь (далі - заявка), наведена в додатку 1.
Форма зведеної відомості отримувачів, які мають право на отримання державної підтримки сільськогосподарських товаровиробників шляхом виділення бюджетних коштів з розрахунку на одиницю оброблюваних угідь (далі - зведена відомість), наведена в додатках 2 і 3.
Внесені отримувачем банківські реквізити для перерахування бюджетних коштів фіксуються в Державному аграрному реєстрі на момент підписання заявки.
Відповідальність за достовірність відомостей, що містяться у заявці, несе отримувач.
8. Заявка подається програмними засобами ведення Державного аграрного реєстру після оприлюднення у Державному аграрному реєстрі оголошення про початок приймання заявок з 10 вересня по 25 вересня у 2024 році.
Програмними засобами ведення Державного аграрного реєстру до заявки додається:
для юридичних осіб - звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай поточного року (за формою № 4-сг (річна), для фізичних осіб - підприємців - довідка про підсумки сівби під урожай поточного року за підписом фізичної особи - підприємця;
довідка з ДПС про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, на дату її оформлення.
Заявка реєструється відповідно до вимог статті 42 Закону України “Про адміністративну процедуру”.
Заявки, що надійшли після закінчення строку їх подання, не розглядаються.
9. Загальна сума бюджетних коштів, які спрямовуються протягом одного бюджетного періоду отримувачу та пов’язаним із ним особам у розумінні поняття, наведеного у підпункті 14.1.159 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, не може перевищувати 10 тис. розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року.
10. Для визначення сум бюджетних коштів, які виплачуються отримувачу, облдержадміністрації утворюють до 10 вересня поточного року обласні комісії з прийняття рішень щодо виплати бюджетних коштів з розрахунку на одиницю оброблюваних угідь (далі - обласні комісії).
Положення та персональний склад обласних комісій затверджуються розпорядженням відповідної облдержадміністрації.
Обласну комісію очолює голова, до її складу також входять представники апарату та структурних підрозділів облдержадміністрацій та за згодою інших державних органів та органів місцевого самоврядування.
Склад обласної комісії повинен становити не менше п’яти та не більше 15 осіб.
Члени обласної комісії не можуть діяти в умовах конфлікту інтересів.
Оголошення про дату, час та місце проведення засідання обласної комісії, а також результати її роботи повинні бути розміщені на офіційному веб-сайті відповідної облдержадміністрації.
11. Обласні комісії перевіряють подані заявки та відомості про отримувача, які містяться в Державному аграрному реєстрі, на відповідність вимогам пунктів 3, 4, 7 і 8 цього Порядку, визначають суму бюджетних коштів в розрізі кожного отримувача.
Обласні комісії з використанням програмних засобів ведення Державного аграрного реєстру повідомляють отримувачу про погодження або відмову у погодженні поданої заявки із зазначенням причин відмови.
Обласні комісії за результатами розгляду заявок забезпечують до 1 листопада поточного року надходження до Мінагрополітики зведених відомостей в розрізі кожного отримувача із зазначенням суми нарахованих бюджетних коштів для виплати.
12. Мінагрополітики опрацьовує зведені відомості, які надійшли від обласних комісій, та з урахуванням наявних бюджетних асигнувань за відповідним напрямом здійснює до 1 грудня поточного року пропорційний розподіл бюджетних коштів в розрізі кожного отримувача, який затверджується наказом Мінагрополітики.
13. Казначейство здійснює перерахування бюджетних коштів з рахунка Мінагрополітики, відкритого в Казначействі, на поточні рахунки отримувачів, відкриті в банках, на підставі платіжних інструкцій та наказу, поданих Мінагрополітики.
14. У разі непроведення органами Казначейства платіжної операції з бюджетними коштами через:
невірно зазначені отримувачем банківські реквізити поточного рахунка - отримувач у дводенний строк після надходження відповідного повідомлення повинен підписати заяву про внесення змін у банківські реквізити програмними засобами ведення Державного аграрного реєстру шляхом електронного підпису з дотриманням вимог Закону України “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги”;
невірно зазначені обласними комісіями у зведеній відомості банківські реквізити поточного рахунка - обласні комісії у дводенний строк після надходження відповідного повідомлення повинні надати до Мінагрополітики зведену відомість отримувачів з виправленими банківськими реквізитами.
15. Мінагрополітики за результатами проведення розподілу бюджетних коштів робить відмітку в Державному аграрному реєстрі.
16. У разі встановлення контролюючими органами факту незаконного отримання бюджетних коштів отримувач повертає отримані бюджетні кошти до державного бюджету і позбавляється протягом трьох років від дати виявлення такого порушення права на отримання фінансової підтримки.
17. Відображення в первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, відкриття і закриття рахунків, а також реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства та проведення операцій, пов’язаних з використанням бюджетних коштів, здійснюються в установленому законодавством порядку.
18. Погашення кредиторської заборгованості за бюджетними зобов’язаннями минулих років, зареєстрованими в органах Казначейства, здійснюється в установленому законодавством порядку.
19. Мінагрополітики подає після закінчення бюджетного періоду до Мінфіну інформацію про стан виконання результативних показників із результатами аналізу, поясненнями, висновками щодо їх виконання у строки, визначені законодавством.
20. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів здійснюється в установленому законодавством порядку.
ЗАЯВКА
на отримання коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки сільськогосподарських товаровиробників шляхом виділення бюджетних коштів з розрахунку на одиницю оброблюваних угідь
ЗВЕДЕНА ВІДОМІСТЬ
отримувачів, які мають право на отримання державної підтримки сільськогосподарських товаровиробників шляхом виділення бюджетних коштів з розрахунку на одиницю оброблюваних угідь, які провадять господарську діяльність на територіях можливих бойових дій
ЗВЕДЕНА ВІДОМІСТЬ
отримувачів, які мають право на отримання державної підтримки сільськогосподарських товаровиробників шляхом виділення бюджетних коштів з розрахунку на одиницю оброблюваних угідь, які провадять господарську діяльність на територіях активних бойових дій та активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси