open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 9 серпня 2024 р. № 911
Київ

Деякі питання проведення евакуаційних заходів та ефективного реагування на масове переміщення населення

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Типове положення про координаційний штаб з проведення евакуаційних заходів та ефективного реагування на масове переміщення населення, що додається.

2. Внести до Порядку проведення евакуації у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2013 р. № 841 (Офіційний вісник України, 2013 р., № 92, ст. 3386; 2016 р., № 99, ст. 3215; 2020 р., № 67, ст. 2167; 2022 р., № 69, ст. 4176; 2023 р., № 23, ст. 1298, № 29, ст. 1630), зміни, що додаються.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 75



ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 серпня 2024 р. № 911

ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про координаційний штаб з проведення евакуаційних заходів та ефективного реагування на масове переміщення населення

1. Координаційний штаб з проведення евакуаційних заходів та ефективного реагування на масове переміщення населення (далі - координаційний штаб) є тимчасовим консультативно-дорадчим органом, утвореним для сприяння міжвідомчій координації дій центральних і місцевих органів виконавчої влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, військових формувань, утворених відповідно до законів, громадських об’єднань з питань організації та проведення евакуації населення (далі - евакуація) та ефективного реагування на масове переміщення населення (далі - масове переміщення), співпраці та об’єднання ресурсів.

Координаційний штаб може утворюватися:

на державному рівні - Кабінетом Міністрів України;

на регіональному рівні - обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями (військовими адміністраціями);

на місцевому рівні - райдержадміністраціями (військовими адміністраціями).

Координаційний штаб, утворений на державному рівні, координує роботу координаційних штабів, утворених на регіональному та місцевому рівні, а координаційний штаб, утворений на регіональному рівні, - роботу координаційних штабів, утворених на місцевому рівні.

2. Координаційний штаб у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських, районних, районних в мм. Києві та Севастополі держадміністрацій (військових адміністрацій).

3. Основними завданнями координаційного штабу є:

1) сприяння координації дій центральних і місцевих органів виконавчої влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, військових формувань, утворених відповідно до законів, та громадських об’єднань з питань організації та проведення евакуації та ефективного реагування на масове переміщення;

2) визначення шляхів і способів вирішення проблемних питань, що виникають під час евакуації та масового переміщення;

3) узагальнення та поширення досвіду щодо організації та проведення евакуації на відповідному рівні;

4) інформування населення з питань, що належать до компетенції координаційного штабу.

4. Координаційний штаб для виконання покладених на нього завдань:

1) проводить аналіз стану справ та причин виникнення проблем під час евакуації;

2) вивчає результати діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, військових формувань, утворених відповідно до законів, підприємств, установ та організацій з питань організації та проведення евакуації;

3) проводить моніторинг стану виконання завдань щодо організації та проведення евакуації, інформує про результати моніторингу орган, який його утворив;

4) бере участь у розгляді та розробленні проектів нормативно-правових актів з питань евакуації та виконанні таких актів;

5) координує заходи, що здійснюються центральними і місцевими органи виконавчої влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, з підтримки масового переміщення, які включають, зокрема, оповіщення та інформування, визначення місць збору населення та транспорту для його евакуації, регулювання дорожнього руху, забезпечення пально-мастильними матеріалами та предметами першої необхідності, розгортання місць для тимчасового перебування переміщених осіб;

6) координує дії з оперативного залучення залізничного, автомобільного та інших видів транспорту для вивезення населення (у тому числі спеціалізованих транспортних засобів та спеціалізованих санітарних автомобілів екстреної медичної допомоги, обладнаних для перевезення пацієнтів, осіб з інвалідністю, людей похилого віку та інших маломобільних груп населення), сприяє забезпеченню його безоплатного перевезення;

7) здійснює через Раду міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київську та Севастопольську міські, районні, районні в мм. Києві та Севастополі держадміністрації (військові адміністрації) інформування населення про:

визначення місць збору населення та транспорту для його евакуації;

порядок безпечного пересування населення власними транспортними засобами під час масового переміщення, зокрема визначення безпечних маршрутів та регулювання дорожнього руху, розгортання мережі мобільних пунктів для забезпечення питною водою, харчуванням, предметами першої необхідності і надання медичної допомоги;

місця для тимчасового проживання переміщених осіб, у тому числі у спеціалізованих установах для прийому осіб з інвалідністю, людей похилого віку, дітей-сиріт, крім дитячих будинків-інтернатів, психоневрологічних інтернатів, будинків-інтернатів для людей похилого віку та осіб з інвалідністю, спеціальних будинків-інтернатів системи соціального захисту населення, стаціонарних відділень територіальних центрів соціального обслуговування (надання соціальних послуг) та центрів надання соціальних послуг, соціальних гуртожитків для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;

можливість надання соціальної підтримки, правничої та іншої допомоги переміщеним особам у місцях їх тимчасового розміщення в безпечних районах тощо;

можливість швидкого залучення переміщених осіб до діяльності територіальних громад у безпечних районах з урахуванням їх професійного та особистого досвіду;

механізми та порядок повернення переміщених осіб до місць постійного проживання;

8) готує проекти рішень органу, який його утворив, про проведення обов’язкової евакуації в примусовий спосіб дітей з їх батьками, особами, які їх замінюють, або іншими законними представниками з населених пунктів, де ведуться бойові дії;

9) подає органові, який його утворив, розроблені за результатами своєї роботи пропозиції та рекомендації.

5. Координаційний штаб має право:

1) отримувати в установленому порядку від центральних і місцевих органів виконавчої влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань;

2) залучати до участі у своїй роботі представників центральних і місцевих органів виконавчої влади, інших державних органів і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), а також незалежних експертів (за згодою);

3) для виконання покладених на нього завдань:

залучати неурядові, у тому числі міжнародні, організації, а також неприбуткові організації, що залучають до своєї діяльності волонтерів для надання волонтерської допомоги відповідно до Закону України “Про волонтерську діяльність”;

ініціювати утворення мобільних груп, оснащених спеціалізованими броньованими транспортними засобами, для пошуку та вивезення уразливих категорій населення (осіб з інвалідністю, людей похилого віку, дітей з їх батьками, особами, які їх замінюють, або іншими законними представниками) з осередків ураження та районів ведення воєнних (бойових) дій;

здійснювати комунікацію з уразливими категоріями населення (особами з інвалідністю, людьми похилого віку та іншими маломобільними групами населення) щодо їх переміщення до безпечних районів та врахування їх інтересів.

6. Координаційний штаб під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з центральними і місцевими органами виконавчої влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями.

7. Посадовий склад координаційного штабу затверджується органом, який його утворив.

Голова координаційного штабу затверджує його персональний склад та у разі потреби вносить до нього зміни.

8. Голова координаційного штабу призначається керівником органу, який утворив координаційний штаб.

Голова координаційного штабу:

здійснює керівництво діяльністю координаційного штабу, несе персональну відповідальність за виконання покладених на координаційний штаб завдань;

дає обов’язкові для виконання доручення членам координаційного штабу;

скликає засідання координаційного штабу, визначає порядок денний засідань координаційного штабу, головує на них;

представляє координаційний штаб у відносинах з центральними і місцевими органами виконавчої влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями.

9. Формою роботи координаційного штабу є засідання, що проводяться в разі потреби.

Підготовку матеріалів для розгляду на засіданнях координаційного штабу забезпечує його секретар.

Засідання координаційного штабу вважається правоможним, якщо на ньому присутні більш як половина його членів.

Голова координаційного штабу може прийняти рішення про проведення засідання координаційного штабу в режимі реального часу з використанням технічних засобів електронних комунікацій, зокрема Інтернету, або про участь члена координаційного штабу в засіданні координаційного штабу в такому режимі.

10. На своїх засіданнях координаційний штаб розробляє пропозиції та рекомендації з питань, що належать до його компетенції.

Пропозиції та рекомендації вважаються схваленими, якщо за них проголосувало більш як половина присутніх на засіданні членів координаційного штабу.

У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.

Пропозиції та рекомендації фіксуються у протоколі засідання, який підписується головуючим на засіданні та секретарем і надсилається всім членам координаційного штабу та місцевим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування.

Член координаційного штабу, який не підтримує пропозиції (рекомендації), може викласти в письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання.

11. Пропозиції та рекомендації координаційного штабу можуть бути реалізовані шляхом прийняття рішення органом, який його утворив.

12. Координаційний штаб є головним органом з організації та проведення евакуації на відповідному рівні.

Координаційний штаб взаємодіє з комісією з питань евакуації, комісією з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій відповідного рівня в частині організації та проведення евакуації шляхом отримання від них пропозицій щодо її проведення, визначення їм завдань щодо здійснення контролю за проведенням евакуації.

13. Організаційне, інформаційне, матеріально-технічне забезпечення діяльності координаційного штабу здійснюється органом, який його утворив.



ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 серпня 2024 р. № 911

ЗМІНИ,
що вносяться до Порядку проведення евакуації у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій

1. Доповнити Порядок пунктом 11 такого змісту:

“11. У цьому Порядку терміни вживаються в значенні, наведеному у Кодексі цивільного захисту України, а також інших нормативно-правових актах.”.

2. У пункті 3:

в абзаці другому слова “з питань проведення обов’язкової евакуації населення в умовах воєнного стану” замінити словами “з проведення евакуаційних заходів та ефективного реагування на масове переміщення населення, утвореним Кабінетом Міністрів України,”;

в абзаці дев’ятому слова “з питань проведення обов’язкової евакуації населення в умовах воєнного стану” замінити словами “з проведення евакуаційних заходів та ефективного реагування на масове переміщення населення, утворений Кабінетом Міністрів України”.

3. Доповнити Порядок пунктом 31 такого змісту:

“31. Масове переміщення населення виникає під час проведення обов’язкової чи загальної евакуації із зон можливого ураження до безпечних районів (у тому числі за межі країни) в разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру, збройних конфліктів (у тому числі в особливий період) та характеризується переміщенням великої кількості людей та/або охоплює значні території, що потрапляють до зони можливого ураження.

Ефективне реагування на масове переміщення населення забезпечується шляхом міжвідомчої координації, співпраці та об’єднання ресурсів і своєчасного та в повному обсязі здійснення заходів, визначених частиною дванадцятою статті 33 Кодексу цивільного захисту України.

Для міжвідомчої координації проведення евакуаційних заходів та ефективного реагування на масове переміщення населення можуть утворюватися координаційні штаби:

на державному рівні - Кабінетом Міністрів України;

на регіональному рівні - обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями (військовими адміністраціями);

на місцевому рівні - райдержадміністраціями (військовими адміністраціями).

Координаційний штаб, утворений на державному рівні, координує роботу координаційних штабів, утворених на регіональному та місцевому рівні, а координаційний штаб, утворений на регіональному рівні, - координаційних штабів, утворених на місцевому рівні.

Координаційний штаб у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських, районних, районних в мм. Києві та Севастополі держадміністрацій (військових адміністрацій).

Координаційний штаб є головним органом з організації та координації проведення евакуаційних заходів на відповідному рівні.

Координаційні штаби взаємодіють з комісіями з питань евакуації, комісіями з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій відповідного рівня в частині організації та проведення евакуаційних заходів шляхом отримання від них пропозицій щодо проведення таких заходів, визначення їм завдань щодо проведення та здійснення контролю за проведенням евакуаційних заходів.”.

4. Доповнити Порядок пунктом 171 такого змісту:

“171. Евакуація дітей та осіб, які проживають або зараховані до закладів різних типів, форм власності та підпорядкування на цілодобове перебування, проводиться з урахуванням вимог Порядку тимчасового переміщення (евакуації) дітей та осіб, які проживають або зараховані до закладів різних типів, форм власності та підпорядкування на цілодобове перебування, та їх повернення за місцем постійного проживання (перебування), а в разі виїзду за межі України - в Україну, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2023 р. № 546 “Про тимчасове переміщення (евакуацію) дітей та осіб, які проживають або зараховані до закладів різних типів, форм власності та підпорядкування на цілодобове перебування, та їх повернення” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 56, ст. 3143).”.

5. Пункт 22 доповнити абзацами такого змісту:

“У разі утворення координаційного штабу з проведення евакуаційних заходів та ефективного реагування на масове переміщення населення відповідні комісії забезпечують взаємодію з ним.

До повноважень комісій з питань евакуації належать:

розроблення планів проведення заходів з евакуації населення (працівників), матеріальних і культурних цінностей у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій;

підготовка і проведення евакуації населення (працівників), матеріальних і культурних цінностей у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій;

участь у підготовці населення (працівників) до проведення евакуації;

організація оповіщення органів з евакуації, участь в оповіщенні населення (працівників) про початок евакуації в разі виникнення надзвичайних ситуацій;

вивчення і визначення зон виникнення можливих надзвичайних ситуацій на території Автономної Республіки Крим, області, міста, району, територіальної громади, суб’єкта господарювання, інших юридичних осіб;

прогнозування можливих наслідків у разі виникнення надзвичайних ситуацій і визначення потреби у проведенні евакуації населення (працівників), матеріальних і культурних цінностей;

підготовка безпечних районів для розміщення евакуйованого населення (працівників);

здійснення координації дій з організації та проведення евакуації населення (працівників), матеріальних і культурних цінностей на відповідній території, в апараті центрального органу виконавчої влади, іншого органу державної влади, у суб’єкта господарювання, іншої юридичної особи;

забезпечення готовності органів з евакуації до дій за призначенням;

залучення залежно від потреби підприємств, установ і організацій, сил та засобів спеціалізованих служб цивільного захисту відповідного рівня і підпорядкування до здійснення заходів з евакуації населення (працівників), матеріальних і культурних цінностей та їх координації;

здійснення контролю за діяльністю органів з евакуації Автономної Республіки Крим (області, міста, району, територіальної громади, суб’єкта господарювання, іншої юридичної особи, апарату центрального органу виконавчої влади, іншого органу державної влади) під час підготовки та проведення евакуації населення (працівників), матеріальних і культурних цінностей у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації;

здійснення контролю за підготовкою та розподілом усіх видів транспортних засобів для забезпечення проведення евакуації;

підготовка пропозицій стосовно укладення договорів з відповідними транспортними організаціями щодо виділення визначеного транспорту в разі евакуації населення (працівників), матеріальних і культурних цінностей;

визначення залізничних станцій, річкових (морських) портів для посадки (висадки) та маршрутів евакуації населення (працівників) транспортними засобами та пішки;

організація приймання евакуйованого населення (працівників) та ведення його обліку;

здійснення контролю за розміщенням та організацією життєзабезпечення евакуйованого населення (працівників);

взаємодія з іншими органами управління і силами цивільного захисту щодо організації та проведення евакуації населення (працівників), матеріальних і культурних цінностей на території Автономної Республіки Крим (області, міста, району, територіальної громади, суб’єкта господарювання, іншої юридичної особи, апарату центрального органу виконавчої влади, іншого органу державної влади);

організація інформаційного забезпечення проведення евакуації населення (працівників);

здійснення інших повноважень, передбачених цим Порядком та іншими нормативно-правовими актами.”.

6. У пункті 30:

абзац перший після слів “виконавчої влади” доповнити словами “, інші органи державної влади”, а після слів “евакуацію населення” - словом “(працівників)”;

абзац другий після слова “(працівників),” доповнити словами “дітей та осіб, які проживають або зараховані до закладів різних типів, форм власності та підпорядкування на цілодобове перебування,”.

7. Доповнити Порядок пунктом 301 такого змісту:

“301. До повноважень інших центральних органів виконавчої влади та органів державної влади у сфері цивільного захисту належить планування, організація та проведення під час виникнення надзвичайних ситуацій заходів з евакуації своїх працівників та майна.”.

8. Абзац третій пункту 36 доповнити реченням такого змісту: “Рішенням центральних органів виконавчої влади, інших органів державної влади, місцевих держадміністрацій, органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання, інших юридичних осіб можуть визначатися переліки, обсяги та черговість проведення евакуації матеріальних і культурних цінностей, що перебувають у їх власності (управлінні) і не включені до додатка 1 та підлягають обов’язковій евакуації з районів ведення воєнних (бойових) дій.”.

9. Абзац другий пункту 39 після слів “обліку працівників” доповнити словами “, дітей та осіб, які проживають або зараховані до закладів різних типів, форм власності та підпорядкування на цілодобове перебування”.

10. У тексті Порядку слова “суб’єкт господарювання” і “Суб’єкт господарювання” в усіх відмінках і формах числа замінити словами “суб’єкт господарювання, інша юридична особа” у відповідному відмінку і числі.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: