Про внесення змін до Порядку ведення Державного реєстру видавців, виготовлювачів і розповсюджувачів видавничої продукції
Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести зміни до Порядку ведення Державного реєстру видавців, виготовлювачів і розповсюджувачів видавничої продукції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р. № 135 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 24, ст. 679), виклавши його в редакції, що додається.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК
ведення Державного реєстру видавців, виготовлювачів і розповсюджувачів видавничої продукції
1. Цей Порядок визначає процедуру ведення, зокрема функціонування, збирання, накопичення, захисту, обліку, відображення, оброблення реєстрових даних та надання реєстрової інформації, що міститься в Державному реєстрі видавців, виготовлювачів і розповсюджувачів видавничої продукції (далі - Реєстр).
Реєстром є інформаційно-комунікаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, захист, облік, відображення, оброблення реєстрових даних та надання реєстрової інформації про суб’єктів видавничої справи, що провадять свою діяльність на території України (далі - суб’єкт видавничої справи).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про видавничу справу”, “Про культуру”, “Про обов’язковий примірник документів”, “Про авторське право і суміжні права”, “Про інформацію”, “Про публічні електронні реєстри”, “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги”, “Про електронні документи та електронний документообіг”, “Про електронні комунікації”, “Про захист персональних даних”, “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”, “Про державну підтримку книговидавничої справи в Україні”.
обліку інформації про суб’єктів видавничої справи;
надання адміністративних послуг із внесення суб’єкта господарювання до Реєстру та видачі свідоцтва про внесення суб’єкта господарювання до Реєстру (далі - свідоцтво), а також видачі дубліката, переоформлення, анулювання свідоцтва;
забезпечення доступу до відомостей Реєстру;
проведення аналізу інформації, яка обробляється в Реєстрі;
електронної інформаційної взаємодії між інформаційно-комунікаційними системами та Реєстром.
Плата за внесення суб’єкта господарювання до Реєстру та видачу свідоцтва не справляється.
4. Функціональні можливості Реєстру повинні забезпечувати розмежування прав неавторизованих та авторизованих користувачів на внесення, перегляд інформації у Реєстрі, внесення змін та доповнень до неї.
Створення та функціонування Реєстру, зокрема його програмно-технічних засобів, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету та/або міжнародної технічної допомоги та інших джерел, не заборонених законом.
5. Власником Реєстру, зокрема його програмно-технічних засобів та виключних майнових прав на програмне забезпечення, є держава в особі МКІП.
6. Держателем Реєстру є МКІП, яке здійснює:
забезпечення організаційних заходів, пов’язаних із створенням та забезпеченням функціонування Реєстру;
методологічне та інформаційне забезпечення ведення Реєстру;
організацію електронної (технічної та інформаційної) взаємодії між Реєстром та іншими публічними електронними реєстрами;
прийняття рішення про модернізацію програмного забезпечення Реєстру;
визначення організаційних заходів щодо забезпечення зберігання даних відповідно до законодавства про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах, обов’язкових стандартів у сфері захисту інформації, законодавства про захист персональних даних та цього Порядку;
інформування адміністратора Реєстру про виявлені недоліки у роботі, внесення пропозицій щодо їх усунення;
затвердження технічних вимог та технічних завдань з розроблення та модернізації програмного забезпечення Реєстру, погодження пропозицій адміністратора Реєстру щодо розроблення та модернізації спеціального програмного забезпечення Реєстру.
7. Адміністратором Реєстру є Держкомтелерадіо, яке забезпечує:
проведення технічних та технологічних заходів з надання, блокування та анулювання доступу користувачів до Реєстру, що здійснюються у порядку, затвердженому держателем Реєстру;
організацію та проведення навчання щодо роботи з Реєстром.
8. Технічним адміністратором Реєстру є структурний підрозділ МКІП, який у межах своїх повноважень забезпечує адміністрування Реєстру відповідно до статей 36-39 Закону України “Про публічні електронні реєстри” та Порядку використання програмного забезпечення “Програмна платформа для розгортання та супроводження державних електронних реєстрів”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 квітня 2023 р. № 356 “Деякі питання створення та функціонування державних електронних платформ для ведення публічних електронних реєстрів” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 45, ст. 2399).
суб’єкти господарювання, які після проходження авторизації відповідно до цього Порядку подають заяву про внесення їх до Реєстру;
суб’єкти видавничої справи, які пройшли авторизацію відповідно до цього Порядку;
публічні реєстратори (посадові особи Держкомтелерадіо, які взаємодіють з Реєстром відповідно до своїх посадових обов’язків).
10. Інформація, що міститься в Реєстрі (крім інформації з обмеженим доступом), є відкритою і загальнодоступною з можливістю безоплатного цілодобового вільного доступу та копіювання, оприлюднюється і підтримується в актуальному стані на офіційному веб-сайті Держкомтелерадіо.
11. Реєстр функціонує в цілодобовому режимі, крім випадків проведення планових і позапланових профілактичних та/або технічних робіт, пов’язаних з усуненням програмно-апаратних та/або методологічних помилок чи технічного збою в роботі, тривалість проведення яких визначається адміністратором Реєстру. Інформація про проведення профілактичних та/або технічних робіт з підтримки Реєстру оприлюднюється на офіційному веб-сайті Держкомтелерадіо за три календарних дні до дати проведення таких робіт, крім випадків, коли через терміновість проведення таких робіт своєчасне попередження неможливе.
12. Пошук і перегляд інформації, що міститься в Реєстрі, обробка та захист персональних даних, зазначених у Реєстрі, а також інформування суб’єкта видавничої справи про запити будь-яких осіб щодо інформації про нього, належні йому майно, майнові права та інші спеціальні статуси, а також про збирання, оброблення, внесення такої інформації до Реєстру, її зміну та видалення, крім випадків, передбачених законом, здійснюється відповідно до Законів України “Про захист персональних даних”, “Про публічні електронні реєстри”, “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”.
13. Електронна інформаційна взаємодія між Реєстром та іншими електронними інформаційними ресурсами забезпечується за допомогою засобів системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів “Трембіта” відповідно до Порядку електронної (технічної та інформаційної) взаємодії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606 “Деякі питання електронної взаємодії електронних інформаційних ресурсів” (Офіційний вісник України, 2016 р., № 73, ст. 2455; 2021 р., № 52, ст. 3216; 2023 р., № 11, ст. 721), безоплатно із застосуванням засобів технічного та криптографічного захисту інформації та з дотриманням вимог Закону України “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”.
У разі відсутності технічної можливості передачі даних із використанням системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів “Трембіта” електронна інформаційна взаємодія між суб’єктами електронної взаємодії може здійснюватися з використанням інших інформаційно-комунікаційних систем за умови застосування комплексних систем захисту інформації, відповідність яких підтверджується результатами державної експертизи у сфері технічного та криптографічного захисту інформації.
Під час формування реєстрової інформації Реєстру та підтримки реєстрової інформації в актуальному стані забезпечується електронна інформаційна взаємодія з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, Єдиним державним демографічним реєстром.
Обсяг та структура даних, якими обмінюються суб’єкти електронної взаємодії через програмні інтерфейси електронних інформаційних ресурсів (сервіси), визначаються договорами про інформаційну взаємодію, укладеними відповідно до законодавства.
Відомості про реєстрацію суб’єкта господарювання, наявність відповідних видів економічної діяльності, отримання установчого документа юридичної особи в електронній формі отримуються шляхом електронної інформаційної взаємодії між Реєстром та Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Відомості про унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі отримуються шляхом електронної інформаційної взаємодії між Реєстром та Єдиним державним демографічним реєстром.
14. Подання заяви про внесення суб’єкта господарювання до Реєстру здійснюється з використанням програмного забезпечення Реєстру, для чого суб’єкт господарювання авторизується в Реєстрі за допомогою кваліфікованого електронного підпису або вдосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису керівника суб’єкта господарювання (уповноваженої ним особи), що є юридичною особою, або суб’єкта господарювання, який є фізичною особою - підприємцем, з дотриманням вимог Закону України “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги”.
15. На підставі інформації, отриманої з використанням програмного забезпечення Реєстру, за кодом згідно з ЄДРПОУ перевіряється наявність у Реєстрі поданої суб’єктом господарювання заяви про внесення суб’єкта господарювання до Реєстру.
У разі наявності заяви про внесення суб’єкта господарювання до Реєстру суб’єкт господарювання інформується про це відповідним повідомленням.
У разі відсутності заяви в Реєстрі за кодом згідно з ЄДРПОУ суб’єкта господарювання засобами програмного забезпечення Реєстру перевіряється наявність у Реєстрі свідоцтва, що є об’єктом Реєстру.
16. Суб’єкт видавничої справи отримує доступ до Реєстру після проходження авторизації за допомогою кваліфікованого електронного підпису або вдосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги”.
17. У разі наявності свідоцтва в Реєстрі суб’єкту видавничої справи надається можливість:
подати заяву про переоформлення свідоцтва;
подати заяву про видачу дубліката свідоцтва;
подати заяву про анулювання свідоцтва;
внести зміни в контактні дані.
18. У разі відсутності свідоцтва в Реєстрі або наявності у свідоцтва статусу “анульовано” програмним забезпеченням Реєстру формується запит до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за кодом згідно з ЄДРПОУ та автоматично проводиться перевірка інформації про:
1) відсутність відомостей про перебування у процесі припинення; про застосування до суб’єкта господарювання судових процедур банкрутства (неплатоспроможності), про процедури санації до відкриття провадження у справі про банкрутство, передбачені Кодексом України з процедур банкрутства; про дату відкриття виконавчого провадження (для незавершених виконавчих проваджень);
2) наявність видів економічної діяльності для провадження діяльності суб’єкта видавничої справи (для видавничої діяльності - КВЕД 58.11 “Видання книг”, та/або 58.12 “Видання довідників і каталогів”, та/або 58.13 “Видання газет”, та/або 58.14 “Видання журналів і періодичних видань”, та/або 58.19 “Інші види видавничої діяльності”; для виготовлення видавничої продукції - КВЕД 18.11 “Друкування газет”, та/або 18.12 “Друкування іншої продукції”, та/або 18.13 “Виготовлення друкарських форм і надання інших поліграфічних послуг”, та/або 18.14 “Брошурувально-палітурна діяльність і надання пов’язаних із нею послуг”; для розповсюдження видавничої продукції - КВЕД 46.49 “Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення”, та/або 47.19 “Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах”, та/або 47.61 “Роздрібна торгівля книгами в спеціалізованих магазинах”, та/або 47.62 “Роздрібна торгівля газетами та канцелярськими товарами в спеціалізованих магазинах”).
19. У разі непідтвердження в порядку електронної інформаційної взаємодії з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про суб’єкта господарювання, зазначених у пункті 18 цього Порядку, суб’єкт господарювання отримує про це відповідне повідомлення.
Після підтвердження в порядку електронної інформаційної взаємодії з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про суб’єкта господарювання, зазначених у пункті 18 цього Порядку, суб’єкт господарювання додає до заяви про внесення суб’єкта господарювання до Реєстру копії установчих документів (у разі, коли установчі документи відсутні в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань). Сформованій заяві присвоюється номер, про що суб’єкт господарювання отримує відповідне повідомлення.
20. На заяву про внесення суб’єкта господарювання до Реєстру з присвоєним номером, що є інформаційним джерелом для внесення інформації до Реєстру, накладається кваліфікований електронний підпис публічного реєстратора і програмним забезпеченням Реєстру автоматично генерується номер свідоцтва. При цьому заява про внесення суб’єкта господарювання до Реєстру отримує статус “схвалено”, свідоцтво отримує статус “актуальне”, про що суб’єкт господарювання отримує відповідне повідомлення.
Інформація про об’єкт Реєстру вноситься до Реєстру протягом п’яти робочих днів з дати отримання інформації від суб’єкта господарювання.
21. Під час подання суб’єктом видавничої справи заяви про переоформлення свідоцтва та опрацювання її публічним реєстратором програмним забезпеченням Реєстру статус свідоцтва “актуальне” змінюється на статус “переоформлено” і запис про переоформлення свідоцтва архівується в Реєстрі.
22. Під час подання суб’єктом видавничої справи заяви про припинення діяльності у сфері видавничої справи та опрацювання її публічним реєстратором програмним забезпеченням Реєстру змінюється статус свідоцтва на “анульовано” і запис про анулювання свідоцтва архівується в Реєстрі.
23. Сформоване свідоцтво зберігається в Реєстрі та містить такі відомості:
код згідно з ЄДРПОУ суб’єкта видавничої справи;
найменування юридичної особи, у тому числі скорочене (за наявності), або прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) для фізичної особи - підприємця;
місцезнаходження юридичної особи або адреса місця проживання (перебування), за якою здійснюється зв’язок з фізичною особою - підприємцем);
перелік засновників та учасників (для юридичної особи);
види діяльності у сфері видавничої справи.
24. До Реєстру вноситься така реєстрова інформація:
1) відомості про суб’єкта видавничої справи;
2) відомості про видачу свідоцтва;
3) відомості про видачу дубліката свідоцтва;
4) відомості про анулювання свідоцтва.
25. У Реєстрі містяться такі реєстрові дані про суб’єкта видавничої справи:
1) реєстровий номер суб’єкта видавничої справи у Реєстрі;
2) серія, номер та дата видачі свідоцтва;
3) номер і дата рішення Держкомтелерадіо про видачу дубліката свідоцтва;
4) номер і дата рішення Держкомтелерадіо про переоформлення свідоцтва;
5) відомості про припинення діяльності суб’єкта видавничої справи (залежно від підстав припинення): номер і дата рішення Держкомтелерадіо про анулювання свідоцтва або номер і дата рішення суду;
6) статус суб’єкта видавничої справи (юридична особа / фізична особа - підприємець);
7) для фізичної особи - підприємця:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
вид (види) діяльності у видавничій справі;
реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта);
місцезнаходження (адреса місця проживання (перебування), за якою здійснюється зв’язок з фізичною особою - підприємцем);
інформація для зв’язку: номер телефону та/або адреса електронної пошти;
унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі;
найменування, у тому числі скорочене (за наявності);
перелік засновників та учасників;
вид (види) діяльності у видавничій справі;
інформація для зв’язку: номер телефону та/або адреса електронної пошти.
26. Для внесення запису про видачу дубліката свідоцтва до Реєстру вносяться відомості про номер і дату рішення Держкомтелерадіо про видачу дубліката свідоцтва.
27. Для внесення запису про переоформлення свідоцтва до Реєстру вносяться відомості про номер і дату рішення Держкомтелерадіо про переоформлення свідоцтва.
28. Для внесення запису про припинення діяльності суб’єкта видавничої справи до Реєстру вносяться:
у разі припинення діяльності суб’єкта видавничої справи з ініціативи засновника (співзасновників) суб’єкта видавничої справи або самим суб’єктом видавничої справи, який є фізичною особою - підприємцем, - відомості про номер і дату рішення Держкомтелерадіо про анулювання свідоцтва;
у разі припинення діяльності суб’єкта видавничої справи на підставі рішення суду - відомості про номер і дату рішення суду;
у разі припинення юридичної особи (припинення фізичної особи - підприємця) - відомості про номер і дату рішення Держкомтелерадіо про анулювання свідоцтва.
У випадках, визначених абзацами другим - четвертим цього пункту, суб’єкт видавничої справи отримує відповідне повідомлення про анулювання свідоцтва та виключення його з Реєстру.
29. Засоби та порядок автентифікації дій користувачів у Реєстрі застосовуються відповідно до Законів України “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги”, “Про публічні електронні реєстри”.
30. Припинення доступу авторизованим користувачам до Реєстру у разі припинення виконання ними своїх функцій (звільнення із займаної посади, переведення на іншу посаду, яка не передбачає виконання повноважень, пов’язаних з використанням Реєстру, відпусткою для догляду за дитиною до досягнення нею трьох років) здійснюється адміністратором.
31. Держатель та адміністратор Реєстру забезпечують здійснення контролю за дотриманням законодавства у сфері реєстрів користувачами Реєстру.
Держатель та адміністратор Реєстру в разі виявлення порушень порядку ведення Реєстру або створення недостовірної реєстрової інформації приймає вмотивоване рішення про:
блокування доступу користувача до Реєстру;
анулювання доступу користувача до Реєстру.
32. Ведення Реєстру здійснюється з використанням технічних і програмних засобів, якими забезпечується автоматичне формування та присвоєння реєстрового номера кожному суб’єкту видавничої справи; захист відомостей, що містяться у Реєстрі, від несанкціонованих дій; оновлення, архівування відновлення та пошук інформації, внесеної до Реєстру.
33. Суб’єкти видавничої справи несуть відповідальність за подання недостовірної інформації до Реєстру.
34. З метою проведення перевірки актуальності інформації про суб’єкта видавничої справи, в тому числі установчого документа юридичної особи в Реєстрі, програмним забезпеченням Реєстру із встановленою адміністратором Реєстру періодичністю надсилається запит до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
У разі отримання в результаті інформаційної взаємодії інформації про припинення діяльності суб’єкта видавничої справи дія свідоцтва підлягає анулюванню, публічний реєстратор отримує відповідне сповіщення, на підставі якого здійснює виключення такого суб’єкта видавничої справи з Реєстру, а суб’єкт видавничої справи отримує відповідне повідомлення.
У разі встановлення в результаті інформаційної взаємодії неактуальності даних про суб’єкта видавничої справи щодо прізвища, власного імені, по батькові (за наявності) фізичної особи - підприємця або найменування юридичної особи, місцезнаходження (місця проживання (перебування), засновників та учасників, видів економічної діяльності свідоцтво змінює статус на “потребує переоформлення”, а суб’єкт видавничої справи отримує відповідне повідомлення.
35. Програмним забезпеченням Реєстру забезпечується можливість формування публічними реєстраторами аналітичних, статистичних та інших матеріалів на підставі реєстрових даних та реєстрової інформації Реєстру.
36. Захист даних у Реєстрі встановлюється на рівні, що відповідає ступеню обмеження доступу до них, та забезпечується з дотриманням вимог Законів України “Про інформацію”, “Про захист персональних даних”, “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах” шляхом виконання організаційних та інженерно-технічних заходів із використанням програмно-технічних засобів криптографічного захисту інформації, відповідність яких підтверджується експертним висновком за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації.