Про внесення змін до порядків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2021 р. № 451
Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою “Надання пільгових іпотечних кредитів внутрішньо переміщеним особам” та Порядку пільгового іпотечного кредитування внутрішньо переміщених осіб за рахунок коштів гранту, наданих Кредитною установою для відбудови (KfW), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2021 р. № 451 “Питання надання пільгових іпотечних кредитів внутрішньо переміщеним особам за рахунок коштів гранту, наданих Кредитною установою для відбудови (KfW)” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 39, ст. 2326; 2024 р., № 17, ст. 1095), зміни, що додаються.
ЗМІНИ,
що вносяться до порядків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2021 р. № 451
1. В абзаці другому пункту 12 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою “Надання пільгових іпотечних кредитів внутрішньо переміщеним особам”, слова “і одночасно” замінити словом “та”.
2. У Порядку пільгового іпотечного кредитування внутрішньо переміщених осіб за рахунок коштів гранту, наданих Кредитною установою для відбудови (KfW):
1) в абзаці першому пункту 8 слова “за рахунок бюджетних коштів отримали” замінити словами “після досягнення ними повноліття отримували за рахунок бюджетних коштів”;
2) пункт 9 викласти в такій редакції:
“9. Заява про намір отримати кредит (далі - заява) подається заявником в електронній формі засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія).”;
3) пункт 10 виключити;
4) пункт 11 викласти в такій редакції:
“11. Заява подається до фінансової установи заявником, який пройшов автентифікацію з використанням інтегрованої системи автентифікації, кваліфікованого електронного підпису або інших засобів електронної ідентифікації, які дають змогу однозначно встановити особу заявника.
У заяві зазначаються такі дані:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) заявника;
серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України;
реєстраційний номер облікової картки платника податків заявника та членів його сім’ї (крім випадків, коли заявник та члени його сім’ї через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті) (крім малолітніх дітей);
унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі заявника та членів його сім’ї (за наявності);
регіон, в якому заявник бажає отримати кредит;
кількість членів сім’ї заявника, на яких поширюється дія пункту 6 цього Порядку;
відомості про сімейний стан заявника;
підтвердження факту взяття заявника та членів його сім’ї, на яких поширюється дія пункту 6 цього Порядку, на облік внутрішньо переміщених осіб;
підтвердження факту наявності офіційних доходів заявника протягом шести місяців, що передують даті подання заяви;
підтвердження факту відсутності у власності заявника та членів його сім’ї житлової нерухомості (крім житлової нерухомості, що розташована на територіях активних бойових дій, територіях активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси, або тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, для яких не визначена дата завершення бойових дій або тимчасової окупації);
відмітка про відсутність фактів отримання заявником або членами його сім’ї у повнолітньому віці за рахунок бюджетних коштів державної підтримки/грошової компенсації/кредитів на пільгових умовах на будівництво (придбання) житла відповідно до цього Порядку та/або інших умов;
контактні дані заявника (адреса електронної пошти, номер телефону).
Заява підписується шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису чи удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Програмними засобами Порталу Дія шляхом електронної інформаційної взаємодії з Єдиною інформаційною базою даних про внутрішньо переміщених осіб, Державним реєстром загальнообов’язкового державного соціального страхування, Державним реєстром фізичних осіб - платників податків, Державним реєстром речових прав на нерухоме майно, Державним реєстром актів цивільного стану громадян, Єдиним державним демографічним реєстром через єдину інформаційну систему МВС у режимі реального часу проводиться перевірка наявності персональних даних заявника та членів його сім’ї у відповідних інформаційних базах та державних реєстрах та їх аналіз.
Обробка персональних даних заявника та членів його сім’ї здійснюється у порядку, визначеному законодавством про захист персональних даних та захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах.”;
5) доповнити Порядок пунктом 111 такого змісту:
“111. Відомості, зазначені в заяві, у разі підтвердження персональних даних заявника та членів його сім’ї передаються шляхом електронної інформаційної взаємодії до електронної інформаційної системи фінансової установи програмними засобами Порталу Дія.
До фінансової установи не передаються відомості щодо заяв, відповідно до яких:
відсутні персональні дані заявника та/або членів його сім’ї, на яких поширюється дія пункту 6 цього Порядку, в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб;
заявнику на дату подання ним заяви виповнилося 65 років;
відповідно до відомостей, отриманих з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, заявник та/або члени його сім’ї мають у власності житлову площу (крім житлової нерухомості, що розташована на територіях активних бойових дій, територіях активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси, або тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, для яких не визначена дата завершення бойових дій або тимчасової окупації). При цьому перевірка факту наявності житлової площі у власності обов’язково проводиться щодо другого з подружжя заявника та неповнолітніх дітей заявника незалежно від того, чи такі особи будуть включені в розрахунок розміру кредиту;
щодо заявника у Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування або Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків відсутні відомості про наявність доходів за останніх шість місяців, що відображені у Реєстрі;
заявник та/або члени його сім’ї не є громадянами України відповідно до відомостей з Єдиного державного демографічного реєстру.
Інформація про те, що до фінансової установи не передаються відомості щодо заяви, надсилається заявнику програмними засобами Порталу Дія.
Фінансовою установою розглядаються зазначені в заяві відомості, надані програмними засобами Порталу Дія. За результатами перевірки відповідності заявника умовам надання кредиту, визначеним пунктом 8 цього Порядку, приймається рішення про включення або відмову у включенні заявника до реєстрового переліку кандидатів, інформація про що передається до системи Порталу Дія шляхом електронної інформаційної взаємодії. Повідомлення про прийняття відповідного рішення фінансової установи надсилається заявнику програмними засобами Порталу Дія.
Інформація про включення заявника до реєстрового переліку кандидатів розміщується наступного робочого дня на веб-сайті фінансової установи.
Електронна інформаційна взаємодія Порталу Дія та інформаційної бази і державних реєстрів, визначених абзацом вісімнадцятим пункту 11 цього Порядку, здійснюється відповідно до Порядку електронної (технічної та інформаційної) взаємодії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606 (Офіційний вісник України, 2016 р., № 73, ст. 2455; 2023 р., № 11, ст. 721). Порядок електронної інформаційної взаємодії Порталу Дія та електронної інформаційної системи фінансової установи, структура та формат зазначеної в цьому пункті інформації, що надсилається, механізм та канали інформаційного обміну, процедури взаємодії інформаційних систем, ведення обліку інформаційних файлів визначаються Мінцифри разом з фінансовою установою, а за наявності технічної можливості - відповідно до Порядку електронної (технічної та інформаційної) взаємодії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606.”;
6) пункт 12 викласти в такій редакції:
“12. Реєстровий перелік кандидатів формується в алфавітному порядку. Кожному кандидату присвоюється індивідуальний номер в реєстровому переліку кандидатів.
Кандидат може подати заяву про виключення з реєстрового переліку кандидатів під час особистого звернення чи шляхом надіслання відповідної заяви на офіційну адресу електронної пошти фінансової установи або засобами Порталу Дія.
У заяві про виключення з реєстрового переліку кандидатів, яка подається засобами Порталу Дія, зазначаються такі відомості, як прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) заявника; індивідуальний номер в реєстровому переліку кандидатів; причина подання заяви.
Заява про виключення з реєстрового переліку кандидатів в електронній формі підписується шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису чи удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Такий кандидат виключається з реєстрового переліку кандидатів. При цьому індивідуальний номер інших кандидатів зберігається. Така особа може повторно зареєструватися в реєстровому переліку кандидатів.
Кандидати після досягнення ними 65 років виключаються з реєстрового переліку кандидатів без необхідності отримання від них згоди. При цьому індивідуальний номер інших кандидатів зберігається.
Відбір переможців з числа кандидатів здійснюється шляхом випадкового вибору за допомогою генератора випадкових чисел із застосуванням програмного забезпечення, що відповідає вимогам законодавства щодо захисту персональних даних.
Для забезпечення роботи програмного забезпечення формування реєстрового переліку кандидатів припиняється на добу, протягом якої здійснюється відбір переможців з числа зареєстрованих кандидатів у реєстровому переліку кандидатів.
Відповідальним за проведення такого відбору є фінансова установа.
З метою забезпечення всебічного контролю за відбором переможців з числа зареєстрованих кандидатів у реєстровому переліку кандидатів процедура відбору здійснюється за участю імплементаційного консультанта, уповноважених представників фінансової установи та Мінреінтеграції.
Процедура відбору здійснюється у разі потреби, але не рідше ніж один раз на чотири місяці починаючи з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 2 липня 2024 р. № 771 “Про внесення змін до порядків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2021 р. № 451” за умови фактичного надходження гранту на рахунок фінансової установи.
За результатами проведеного відбору підрозділ фінансової установи не пізніше ніж наступного робочого дня повідомляє переможцю про необхідність подання документів, зазначених у пункті 13 цього Порядку.
Повідомлення надсилається одним із доступних способів, що зазначений кандидатом у заяві, зокрема засобами електронних комунікацій.
Перелік переможців проведеного відбору публікується на веб-сайті фінансової установи.
Зміни вносяться до реєстрового переліку кандидатів протягом робочого дня з моменту їх виникнення шляхом внесення інформації до реєстрового переліку кандидатів. При цьому відповідні зміни відображаються у реєстровому переліку кандидатів, що розміщуються на веб-сайті фінансової установи наступного робочого дня.”;
7) у пункті 15:
абзац сьомий викласти в такій редакції:
“документи подано переможцем або позичальником з порушенням встановленого фінансовою установою строку їх подання, що становить не менше 30 днів.”;