Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020 р. № 587 і від 14 квітня 2021 р. № 404
Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести до постанов Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020 р. № 587 “Про організацію надання соціальних послуг” (Офіційний вісник України, 2020 р., № 57, ст. 1781; 2021 р., № 86, ст. 5484; 2022 р., № 41, ст. 2215) і від 14 квітня 2021 р. № 404 “Про затвердження Положення про Єдину інформаційну систему соціальної сфери” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 35, ст. 2067; 2023 р., № 100, ст. 5969) зміни, що додаються.
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020 р. № 587 і від 14 квітня 2021 р. № 404
1. У Порядку організації надання соціальних послуг, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020 р. № 587:
1) у пункті 7:
в абзаці другому слова “засобами телекомунікаційного, зокрема електронного та телефонного, зв’язку” замінити словами “засобами електронних комунікацій”, а після слова “повідомляє” доповнити словами “, зокрема за допомогою засобів Соціального веб-порталу електронних послуг Мінсоцполітики (далі - Соціальний портал Мінсоцполітики),”;
абзац третій викласти в такій редакції:
“У разі звернення особи до уповноваженого органу, зокрема через електронний кабінет особи на Соціальному порталі Мінсоцполітики, за призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, одноразової матеріальної допомоги непрацюючим малозабезпеченим особам, особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю, одноразової матеріальної допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми, за видачею довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи уповноважений орган інформує особу (зокрема за допомогою засобів Соціального порталу Мінсоцполітики та/або шляхом надання відповідних друкованих інформаційних матеріалів) про соціальні послуги, які вона може отримати, умови та порядок їх надання та в разі потреби надсилає, зокрема за допомогою засобів Соціального порталу Мінсоцполітики, соціальному менеджеру/фахівцю із соціальної роботи повідомлення про необхідність проведення оцінювання потреб особи/сім’ї в соціальних послугах.”;
2) пункт 8 викласти в такій редакції:
“8. За результатами оцінювання потреб у соціальних послугах особи/ сім’ї, яка належить до вразливих категорій населення або перебуває під впливом чинників, що можуть зумовити потрапляння у складні життєві обставини, соціальний менеджер/фахівець із соціальної роботи (у разі перебування особи/сім’ї, яка перебуває у складних життєвих обставинах, у надавача - його соціальний працівник) складає акт оцінки потреб сім’ї/ особи (у паперовій або електронній формі, зокрема за допомогою цифрового інструменту “Ведення випадку” (кейс-менеджмент) (далі - цифровий інструмент (кейс-менеджмент), що є складовою Єдиної інформаційної системи соціальної сфери відповідно до Положення про Єдину інформаційну систему соціальної сфери, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 р. № 404 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 35, ст. 2067), який не пізніше ніж наступного робочого дня подається, зокрема за допомогою засобів Соціального порталу Мінсоцполітики, до уповноваженого органу для прийняття рішення про надання/відмову в наданні соціальних послуг.
Якщо за результатами оцінювання потреб особи/сім’ї, яка належить до вразливих категорій населення або перебуває під впливом чинників, що можуть зумовити потрапляння у складні життєві обставини, підтверджується перебування особи/сім’ї у складних життєвих обставинах або належність до вразливих категорій населення, соціальний менеджер/ фахівець із соціальної роботи (у разі перебування особи/сім’ї, яка перебуває у складних життєвих обставинах, у надавача - його соціальний працівник) надає такій особі/сім’ї допомогу в оформленні заяви про надання соціальних послуг і пакета документів, що додаються до неї відповідно до пункту 28 цього Порядку, через електронний кабінет особи на Соціальному порталі Мінсоцполітики.
Заява може бути оформлена з використанням (за технічної можливості) електронного сенсорного пристрою (планшета) з можливістю її підписання особою цифровим власноручним підписом, створеним на екрані електронного сенсорного пристрою (підпис виконаний особою власноручно на екрані планшета, нерозривно поєднаний з підписаним електронним документом).
Соціальний менеджер/фахівець із соціальної роботи (у разі перебування особи/сім’ї, яка перебуває у складних життєвих обставинах, у надавача - його соціальний працівник) передає за допомогою засобів Соціального порталу Мінсоцполітики зазначені документи (відомості, дані) уповноваженому органу разом з актом, складеним, зокрема, за допомогою цифрового інструменту (кейс-менеджменту) за результатами оцінювання потреб у соціальних послугах особи/сім’ї, яка належить до вразливих категорій населення або перебуває під впливом чинників, що можуть зумовити потрапляння у складні життєві обставини, якщо особа через похилий вік, інвалідність, стан здоров’я, догляд за дитиною або інші обставини не може особисто подати заяву та пакет документів.
Форма акта оцінки потреб сім’ї/особи затверджується Мінсоцполітики.”;
3) у пункті 111 слова “засобами телекомунікаційного, зокрема електронного та телефонного зв’язку” замінити словами “засобами електронних комунікацій”;
4) у пункті 25:
абзац четвертий після слова “надає” доповнити словами “, зокрема через електронний кабінет особи на Соціальному порталі Мінсоцполітики,”;
в абзаці шостому слова “електронну систему” замінити словами “Соціальний портал Мінсоцполітики”;
абзац сьомий після слів “подають заяву” доповнити словами “, зокрема через електронний кабінет особи на Соціальному порталі Мінсоцполітики,”;
5) у пункті 27:
абзац перший викласти в такій редакції:
“27. Надавач, до якого особа, її законний представник, уповноважена особа органу опіки та піклування звернулися безпосередньо, допомагає в поданні, зокрема за допомогою засобів Соціального порталу Мінсоцполітики, заяви до уповноваженого органу не пізніше ніж наступного робочого дня та інформує про можливість отримання необхідної допомоги та умови її надання (в усній формі, через засоби електронних комунікацій, засоби Соціального порталу Мінсоцполітики або шляхом надання друкованих інформаційних матеріалів).”;
друге речення абзацу другого після слів “уповноважений орган” доповнити словами “, зокрема за допомогою засобів Соціального порталу Мінсоцполітики”;
6) у пункті 28:
доповнити пункт після абзацу першого новим абзацом такого змісту:
“Заява може бути сформована, зокрема, з використанням (за технічної можливості) електронного сенсорного пристрою (планшета) з можливістю її підписання особою цифровим власноручним підписом, створеним на екрані електронного сенсорного пристрою (підпис виконаний особою власноручно на екрані планшета, нерозривно поєднаний з підписаним електронним документом).”.
У зв’язку з цим абзаци другий - тридцятий вважати відповідно абзацами третім - тридцять першим;
абзац двадцять другий після слів “мобільного додатка” доповнити словами “, а також через Соціальний портал Мінсоцполітики”;
7) абзац третій пункту 33 викласти в такій редакції:
“За результатами оцінювання потреб особи/сім’ї у соціальних послугах складається, зокрема за допомогою цифрового інструменту (кейс-менеджменту), відповідний акт за формою, затвердженою Мінсоцполітики, з пропозиціями щодо переліку соціальних послуг, яких потребує особа/ сім’я, що подається, зокрема за допомогою засобів Соціального порталу Мінсоцполітики, уповноваженому органу для подальшого прийняття рішення про надання соціальних послуг.”;
8) у пункті 34:
абзац двадцять сьомий викласти в такій редакції:
“Акт формується протягом місяця з початку надання соціальних послуг, зокрема за допомогою цифрового інструменту (кейс-менеджменту). За результатами роботи в акті зазначаються відомості про необхідність продовження надання соціальних послуг, про що повідомляється уповноваженому органу з надісланням примірника акта, зокрема за допомогою засобів Соціального порталу Мінсоцполітики.”;
абзац двадцять восьмий після слів “складає індивідуальний план надання соціальних послуг” доповнити словами “, зокрема за допомогою цифрового інструменту (кейс-менеджменту),”;
абзац двадцять дев’ятий після слова “подати” доповнити словами “, зокрема через електронний кабінет надавача соціальних послуг на Соціальному порталі Мінсоцполітики,”;
9) абзац перший пункту 35 після слів “надавач складає” доповнити словами “, зокрема за допомогою цифрового інструменту (кейс-менеджменту),”;
10) пункт 36 після слів “з дня одержання” доповнити словами “, зокрема за допомогою засобів Соціального порталу Мінсоцполітики,”;
11) у пункті 37:
абзац перший після слів “надання (надсилання)” доповнити словами “, зокрема за допомогою засобів Соціального порталу Мінсоцполітики,”;
абзац другий після слів “надається (надсилається)” доповнити словами “, зокрема за допомогою засобів Соціального порталу Мінсоцполітики,”;
12) в абзацах шостому і сьомому пункту 371 слова “засобами телекомунікаційного, зокрема електронного зв’язку” замінити словами “засобами електронних комунікацій”;
13) пункт 38 після слів “електронній формі” доповнити словами “, зокрема засобами Соціального порталу Мінсоцполітики,”;
14) перше речення пункту 48 після слів “надавач надсилає” доповнити словами “, зокрема засобами Соціального порталу Мінсоцполітики,”;
15) у пункті 49:
в абзаці першому слова “засобами телекомунікаційного, зокрема електронного, зв’язку” замінити словами “засобами електронних комунікацій (зокрема, за допомогою засобів Соціального порталу Мінсоцполітики)”;
абзац третій викласти в такій редакції:
“Повідомлення про припинення надання соціальних послуг надавач протягом трьох робочих днів надсилає на поштову адресу особи, її законного представника (або передає за допомогою засобів Соціального порталу Мінсоцполітики), органу опіки та піклування за місцезнаходженням надавача та уповноваженому органу, який прийняв рішення про надання соціальних послуг (або передає за допомогою засобів Соціального порталу Мінсоцполітики); у разі надання соціальних послуг в інтернатному закладі - обласній, Київській та Севастопольській міській держадміністрації (військовій адміністрації), яка видала путівку, територіальному органу Пенсійного фонду України або уповноваженому органу за місцезнаходженням надавача в письмовій або електронній формі, зокрема за допомогою засобів Соціального порталу Мінсоцполітики, із зазначенням причин припинення надання соціальних послуг.”;
16) пункт 51 після слова “інформує” доповнити словами “, зокрема за допомогою засобів Соціального порталу Мінсоцполітики,”.
2. У Положенні про Єдину інформаційну систему соціальної сфери, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 р. № 404:
1) у пункті 2:
у підпункті 5 слова “офіційний вебсайт Мінсоцполітики” замінити словами “Соціальний веб-портал електронних послуг Мінсоцполітики (далі - Соціальний портал Мінсоцполітики)”;
в абзаці тринадцятому слова “Про електронні довірчі послуги” замінити словами “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги”;
2) пункт 8 після абзацу п’ятнадцятого доповнити новим абзацом такого змісту:
“забезпечення здійснення oнлайн-інформування заявників та/або отримувачів соціальної підтримки про етапи розгляду звернення (призначення, відмову у призначенні та припинення надання будь-якого виду соціальної підтримки) шляхом надсилання текстових повідомлень за допомогою засобів електронного зв’язку, на адреси електронної пошти, повідомлені особами під час звернення за отриманням чи під час отримання соціальної підтримки, а також за допомогою засобів Соціального порталу Мінсоцполітики та/або Порталу Дія (за технічної можливості);”.
У зв’язку з цим абзац шістнадцятий вважати абзацом сімнадцятим;
3) пункт 17 після абзацу третього доповнити новим абзацом такого змісту:
“підсистема “Соціальний портал Мінсоцполітики” - призначена для забезпечення дистанційного доступу заявників для подання звернень щодо отримання соціальних послуг та/або інших видів соціальної підтримки, а також оперативного приймання та передачі інформації (даних) суб’єктами Єдиної системи під час взаємодії із заявниками та/або надання їм соціальної підтримки;”.
У зв’язку з цим абзаци четвертий - чотирнадцятий вважати відповідно абзацами п’ятим - п’ятнадцятим;
4) підпункт 6 пункту 23 викласти в такій редакції:
“6) цифровий інструмент “Ведення випадку” (кейс-менеджмент) - складова Єдиної системи, призначена для забезпечення організації надання соціальних послуг, зокрема щодо ведення справи особи/родини, яка перебуває у складних життєвих обставинах, оцінювання потреб особи/родини в соціальних послугах, складення індивідуального плану надання соціальної послуги (зокрема, з можливістю використання автоматизованих підсистем підтримки прийняття рішень Єдиної системи (за наявності технічної можливості), обміну інформацією між надавачами соціальних послуг та інших публічних послуг, обліку наданих послуг та інших видів підтримки, проведення оцінки результатів впливу наданої соціальної послуги на життєву ситуацію;”;
5) у пункті 30 слова “Про електронні довірчі послуги” замінити словами “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги”;
6) доповнити Положення пунктом 41 такого змісту:
“41. Інформування заявників та/або отримувачів соціальної підтримки про етапи розгляду звернення (призначення, відмову в призначенні та припинення надання будь-якого виду соціальної підтримки) засобами Єдиної системи може здійснюватися в режимі реального часу (он-лайн) шляхом надсилання текстових повідомлень за допомогою засобів електронного зв’язку, на адреси електронної пошти, повідомлені особами під час звернення за отриманням чи під час отримання соціальної підтримки, а також за допомогою засобів Соціального порталу Мінсоцполітики та/або Порталу Дія (за технічної можливості).”.