open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Чинна

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 2 квітня 2024 р. № 374
Київ

Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах охорони здоров’я

Відповідно до частини другої статті 97 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:

Затвердити Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах охорони здоров’я, що додаються.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 73



ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 2 квітня 2024 р. № 374

ПОРЯДОК ТА УМОВИ
надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах охорони здоров’я

1. Ці Порядок та умови визначають механізм надання і використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах охорони здоров’я (далі - субвенція).

2. Головним розпорядником субвенції є МОЗ.

Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами визначаються рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства.

3. Субвенція спрямовується виключно на реалізацію проектів, пов’язаних із новим будівництвом, реконструкцією та капітальним ремонтом захисних споруд цивільного захисту та споруд подвійного призначення у закладах охорони здоров’я комунальної форми власності (далі - проекти), відповідно до Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, виключення таких споруд із фонду та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р. № 138 “Деякі питання використання захисних споруд цивільного захисту” (Офіційний вісник України, 2017 р., № 24, ст. 682; 2023 р., № 23, ст. 1298), та наказу МВС від 9 липня 2018 р. № 579.

Під час реалізації проектів необхідно дотримуватись вимог нормативно-правових актів з питань цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, містобудівного законодавства, державних будівельних норм (у тому числі ДБН В.2.2-5:2023 “Захисні споруди цивільного захисту” під час проектування сховищ, протирадіаційних укриттів та споруд подвійного призначення), національних стандартів, обов’язковість застосування яких встановлена законодавством (зокрема, з питань створення умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, інженерно-технічних заходів цивільного захисту).

4. Субвенція спрямовується на реалізацію проектів у разі дотримання таких обов’язкових умов:

передбачається реалізація проекту в загальному, кластерному або надкластерному закладі охорони здоров’я спроможної мережі;

для визначення багатопрофільних лікарняних закладів в Автономній Республіці Крим, Луганській, Донецькій, Запорізькій, Херсонській, Миколаївській областях органом, до сфери управління якого належить такий заклад охорони здоров’я, подається МОЗ обґрунтування щодо пріоритетності реалізації проекту;

реалізація проекту здійснюється на засадах співфінансування з місцевих бюджетів, визначених пунктом 5 цих Порядку та умов, при цьому джерелами співфінансування з місцевих бюджетів не можуть бути кошти державного фонду регіонального розвитку та міжбюджетних трансфертів із державного бюджету місцевим бюджетам;

реалізація проекту спрямована на створення захисних споруд цивільного захисту та споруд подвійного призначення, що становлять фонд захисних споруд цивільного захисту, або приведення наявних захисних споруд цивільного захисту та споруд подвійного призначення у відповідність з вимогами нормативно-правових актів у сфері регулювання містобудівної діяльності та цивільного захисту;

заклад охорони здоров’я, в якому плануються нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт захисних споруд цивільного захисту та споруд подвійного призначення, не має таких об’єктів, або має такі об’єкти, що потребують капітального ремонту, реставрації чи реконструкції;

завершення реалізації проекту (введення завершеного будівництвом об’єкта в експлуатацію) не пізніше 31 грудня 2024 року.

Обов’язковою умовою фінансування за рахунок субвенції є попереднє спрямування коштів місцевих бюджетів за цільовим призначенням у частині співфінансування та наявність затвердженого відповідно до законодавства проекту будівництва, зокрема позитивного експертного звіту щодо такого проекту будівництва (отриманого щодо відповідної частини проекту будівництва згідно із законодавством) у разі, коли такий проект будівництва підлягає обов’язковій експертизі згідно із законодавством у відповідній частині проекту будівництва.

5. Використання субвенції здійснюється на засадах співфінансування:

для бюджетів міських територіальних громад з індексом податкоспроможності більше 1,1: не більш як 70 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 30 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів;

для обласних бюджетів та бюджету м. Києва - не більш як 70 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 30 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів;

для бюджетів сільських та селищних територіальних громад з індексом податкоспроможності більше 1,1: не більш як 80 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 20 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів;

для бюджетів місцевого самоврядування з індексом податкоспроможності 1,1 та менше: не більш як 90 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 10 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів;

для бюджетів місцевого самоврядування, з яких здійснюється фінансування закладів, що розташовані в селах (селищах), які мають статус гірських населених пунктів: не більш як 95 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як п’ять відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів.

Співфінансування з місцевих бюджетів здійснюється згідно з розписом місцевих бюджетів.

Обсяг співфінансування за рахунок коштів місцевих бюджетів може бути збільшений заявником, про що зазначається в заявці.

6. Місцеві держадміністрації (військові адміністрації) не пізніше ніж протягом 20 робочих днів з дня набрання чинності цими Порядком та умовами подають до обласних, Київської міської держадміністрацій (військових адміністрацій) проектні заявки за формою згідно з додатком 1.

До проектних заявок додаються:

обґрунтування відповідності умовам, визначеним в пункті 4 цих Порядку та умов;

гарантійний лист органу місцевого самоврядування - власника закладу охорони здоров’я про дотримання таким органом умов щодо забезпечення реалізації проекту на умовах співфінансування з місцевого бюджету в обсязі не менше, ніж визначено пунктом 5 цих Порядку та умов, своєчасного використання субвенції в повному обсязі, завершення реалізації проєкту (введення завершеного будівництвом об’єкта в експлуатацію) не пізніше 31 грудня 2024 р. та забезпечення архітектурної доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;

копія акта (наказу, розпорядження, рішення) про затвердження проекту будівництва відповідно до умов законодавства, а також копія позитивного експертного звіту щодо такого проекту будівництва (отриманого щодо відповідної частини проекту будівництва згідно із законодавством) у разі, коли такий проект будівництва підлягає обов’язковій експертизі згідно із законодавством у відповідній частині проекту будівництва;

картка закладу охорони здоров’я згідно з додатком 2.

Проектна заявка та гарантійний лист підписуються керівником відповідної місцевої держадміністрації (військової адміністрації) чи керівником уповноваженого структурного підрозділу обласної, Київської міської держадміністрації (військової адміністрації), чи уповноваженою особою. У разі підписання проектної заявки та/або гарантійного листа уповноваженою особою до проектної заявки додається копія документа, що підтверджує повноваження такої особи підписувати проектну заявку та/або гарантійний лист.

7. Обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації) проводять перевірку проектної документації та поданих документів на відповідність вимогам пунктів 3-6 цих Порядку та умов і за результатами перевірки формують перелік проектів у розрізі місцевих бюджетів адміністративно-територіальної одиниці у порядку їх пріоритетності за формою згідно з додатком 3.

Перелік проектів формується з урахуванням обов’язкових умов, визначених пунктом 4 цих Порядку та умов.

Під час формування переліку проектів і визначення їх пріоритетності обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації) враховують відповідність поданих заявок таким критеріям:

вид лікарняного закладу відповідає вимогам абзацу другого або третього пункту 4 цих Порядку та умов;

завершення реалізації проекту до кінця поточного року, зокрема, згідно із строками виконання робіт, зазначеними у затвердженому проекті будівництва та позитивному експертному звіті (у разі, коли проходження проектом будівництва експертизи передбачено законодавством);

наявність обсягу співфінансування з місцевого бюджету.

Під час формування переліку проектів обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації) визначають пріоритетність їх реалізації відповідно до таких критеріїв:

територіальна наближеність закладу охорони здоров’я до територій активних бойових дій, територій активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси, або тимчасово окупованих Російською Федерацією територій України, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, для яких не визначена дата завершення бойових дій або тимчасової окупації;

наявність в лікарняному закладі автономного опалення;

наявність в лікарняному закладі автономного водопостачання;

наявність в лікарняному закладі автономного джерела електропостачання;

наявність укладеного договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з Національною службою здоров’я за пакетами медичних послуг “Хірургічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовах” та “Стаціонарна допомога дорослим та дітям без проведення хірургічних операцій”.

Під час формування переліку проектів обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації) можуть звертатися до місцевих рад із пропозицією щодо збільшення обсягу співфінансування з місцевого бюджету.

Місцеві держадміністрації (військові адміністрації) відповідають за правильність та достовірність інформації, зазначеної у проектній заявці, доданих до неї матеріалах, розрахунків, обґрунтувань, відповідність поданих документів вимогам пунктів 3-6 цих Порядку та умов.

Перелік проектів разом із проектними заявками та доданими до них матеріалами (далі - звернення) подається МОЗ обласними, Київською міською держадміністраціями (військовими адміністраціями) не пізніше ніж протягом 30 робочих днів з дня набрання чинності цими Порядком та умовами в електронній формі з використанням системи електронної взаємодії органів виконавчої влади в установленому законодавством порядку, а також з використанням Єдиної цифрової інтегрованої інформаційно-аналітичної системи управління процесом відбудови інфраструктури з моменту офіційного початку її функціонування або у паперовій формі у разі, коли звернення містить інформацію з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом.

8. МОЗ для розгляду поданих обласними, Київською міською держадміністраціями (військовими адміністраціями) звернень та підготовки пропозицій Кабінету Міністрів України щодо виділення коштів субвенції відповідно до цих Порядку та умов утворює комісію.

Персональний склад комісії та положення про неї затверджуються МОЗ.

Проект наказу МОЗ про затвердження складу комісії готує фінансово-економічний департамент МОЗ.

Кількість членів комісії становить від 10 до 14 осіб.

Комісія у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

До складу комісії входять Міністр охорони здоров’я, заступники Міністра охорони здоров’я, керівники структурних підрозділів МОЗ, голова Проектного офісу з відновлення системи охорони здоров’я МОЗ, член Комітету Верховної Ради України з питань бюджету за рішенням зазначеного Комітету.

Засідання комісії скликається головою (або заступником голови).

Засідання комісії веде голова, а за його відсутності - заступник голови. У випадку відсутності одночасно голови та обох заступників засідання комісії не проводиться.

Засідання комісії є правоможним, якщо в ньому беруть участь не менш як половина складу комісії.

У разі відсутності члена комісії участь у засіданні бере особа, на яку покладено виконання посадових обов’язків відсутнього члена комісії.

У разі зміни назви посади представника структурного підрозділу МОЗ член комісії бере участь у засіданнях до внесення змін до персонального складу комісії.

Голова комісії організовує роботу комісії, формує порядок денний, визначає дату, час і місце проведення засідання комісії, головує на засіданні комісії.

Член комісії має право вивчати матеріали, подані на розгляд комісії, брати участь в обговоренні, дослідженні питань порядку денного, викладати свою окрему думку у письмовій формі.

Член комісії зобов’язаний брати участь у засіданнях комісії, забезпечити подання на засідання Комісії інформації (матеріалів) відповідно до повноважень структурного підрозділу, який він представляє, брати участь у прийнятті рішень шляхом голосування.

У разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів члени комісії не беруть участь в опрацюванні, обговоренні та прийнятті рішень з питань, щодо яких у них існує конфлікт інтересів.

Про конфлікт інтересів членів комісії, голови або інших учасників засідання може заявити будь-який учасник засідання.

У разі неподання інформації щодо існування конфлікту інтересів, якщо про нього стає відомо після прийняття рішення комісією, таке рішення підлягає перегляду.

Комісія проводить перевірку поданих документів на відповідність вимогам пунктів 4 і 5 цих Порядку та умов та формує пропозиції щодо пріоритетності реалізації проектів відповідно до територіальної наближеності закладу охорони здоров’я до територій активних бойових дій, територій активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси або тимчасово окупованих Російською Федерацією, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, для яких не визначена дата завершення бойових дій або тимчасової окупації, і за результатами перевірки подає пропозиції МОЗ щодо затвердження переліку та пріоритетності проектів, поданих обласними, Київською міською держадміністраціями (військовими адміністраціями).

За наявності фінансової можливості комісія може прийняти рішення щодо додаткового подання обласними, Київською міською держадміністраціями (військовими адміністраціями) звернень до МОЗ.

Інформація щодо персонального та посадового складу комісії, порядку денного засідань, прийнятих рішень опубліковується на офіційному веб-сайті МОЗ.

МОЗ затверджує перелік проектів, враховуючи подані комісією пропозиції.

За результатами проведення відбору проектів, що фінансуватимуться за рахунок субвенції, МОЗ з урахуванням поданих комісією пропозицій подає Кабінетові Міністрів України для затвердження пропозиції щодо розподілу субвенції між місцевими бюджетами в межах обсягу субвенції з дотриманням умов, визначених пунктом 4 цих Порядку та умов.

9. Видатки, пов’язані з фінансуванням за рахунок субвенції об’єктів капітального будівництва, здійснюються відповідно до Порядку державного фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. № 1764 (Офіційний вісник України, 2001 р., № 52, ст. 2374), Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 32, ст. 1359; 2015 р., № 78, ст. 2599).

10. Проектна документація, її затвердження та проведення експертизи повинні відповідати вимогам Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 р. № 560 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 41, ст. 1674), та Порядку розроблення проектної документації на будівництво об’єктів, затвердженого Мінінфраструктури.

Титули об’єктів затверджуються відповідно до Порядку затвердження титулів об’єктів, будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів, коштів державних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 1997 р. № 995 (Офіційний вісник України, 1997 р., число 37, с. 17; 2015 р., № 97, ст. 3320).

Казначейство перераховує субвенцію відповідно до Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2010 р. № 1132 (Офіційний вісник України, 2010 р., № 96, ст. 3399; 2015 р., № 7, ст. 161), і Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого наказом Мінфіну від 24 грудня 2012 р. № 1407.

11. Закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється в установленому законом порядку.

Попередня оплата товарів, робіт і послуг, що закуповуються за рахунок субвенції, здійснюється у порядку, передбаченому законодавством.

12. Відображення у первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, а також відкриття та закриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства та операції, пов’язані з використанням субвенції, здійснюються в установленому законодавством порядку.

13. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання субвенції, а також контроль за її цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.

14. Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами подають обласним, Київській міській держадміністраціям (військовим адміністраціям):

звіт про використання субвенції та коштів місцевих бюджетів (на умовах співфінансування) і фотографії, на яких зафіксовано стан реалізації проектів, - щомісяця до 5 числа наступного за звітним місяця;

звіт про завершення реалізації проектів, що включає інформацію про здійснення оплати за отримані товари, виконані роботи і надані послуги, та документ про готовність об’єкта до експлуатації (зареєстрована декларація або отриманий сертифікат відповідно), крім випадків, коли згідно із законодавством виконувалися роботи, після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію, - не пізніше 31 грудня звітного року.

15. Обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації) в розрізі місцевих бюджетів адміністративно-територіальних одиниць подають щомісяця до 10 числа наступного за звітним місяця до МОЗ звіт про використання субвенції за формою згідно з додатком 4.

16. МОЗ інформує щомісяця до 30 числа наступного за звітним періоду Мінфін про використання субвенції та коштів місцевих бюджетів (на умовах співфінансування) у розрізі адміністративно-територіальних одиниць та об’єктів, що планується облаштувати захисними спорудами цивільного захисту.



Додаток 1
до Порядку та умов

ПРОЕКТНА ЗАЯВКА
___________________________________________________________
(найменування проекту, передбаченого пунктом 3 Порядку та умов надання субвенції з державного
бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах охорони здоров’я
(найменування закладу охорони здоров’я, в якому планується облаштування захисних споруд
цивільного захисту)

Характеристика проекту

Опис або значення

1. Мета проекту


2. Завдання проекту


3. Обґрунтування місцевої ради (військової адміністрації), яка забезпечує співфінансування проекту, щодо необхідності його реалізації


4. Основні заходи в рамках реалізації проекту


5. Очікувані результати реалізації проекту


6. Індикатори досягнення результатів реалізації проекту


7. Вплив реалізації проекту на забезпечення створення безпечних умов перебування пацієнтів у закладі охорони здоров’я


8. Забезпечення архітектурної доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення


9. Загальна вартість проекту, тис. гривень, у тому числі:


обсяг субвенції з державного бюджету


10. Частка співфінансування проекту з місцевого бюджету


11. Строк завершення реалізації проекту


12. Наявність затвердженого проекту будівництва, а також позитивного експертного звіту щодо такого проекту будівництва (отриманого щодо відповідної частини проекту будівництва згідно із законодавством) в разі, коли такий проект будівництва підлягає обов’язковій експертизі згідно із законодавством у відповідній частині проекту будівництва


13. Наявність ризиків, пов’язаних з реалізацією проекту, шляхи їх зниження, потенційні негативні наслідки або інформація про відсутність таких ризиків


14. Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) посадової особи місцевої ради (військової адміністрації), яка забезпечує співфінансування проекту, відповідальної за реалізацію проекту, її контактні дані (адреса електронної пошти, номер телефону)



Додаток 2
до Порядку та умов

КАРТКА
закладу охорони здоров’я

Характеристика закладу охорони здоров’я

Опис або значення

1. Найменування закладу


2. Код згідно з ЄДРПОУ


3. Місцезнаходження закладу


4. Тип закладу


5. Вид закладу, відповідно до Порядку функціонування госпітальних округів і госпітальних кластерів та встановлення їх меж, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2023 р. № 174 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 27, ст. 1515)


6. Найменування власника, код згідно з ЄДРПОУ


7. Код місцевого бюджету, з якого фінансується заклад


8. Мінімальна відстань (кілометрів) від закладу до територій активних бойових дій, територій активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси або тимчасово окупованих Російською Федерацією територій України, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, для яких не визначена дата завершення бойових дій або тимчасової окупації


9. Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) керівника закладу, його контактні дані (адреса електронної пошти, номер телефону)


10. Наявність автономного опалення


11. Наявність автономного водопостачання


12. Наявність автономних джерел електропостачання


13. Наявність укладеного договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з Національною службою здоров’я за пакетами медичних послуг “Хірургічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовах”


14. Наявність укладеного договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з Національною службою здоров’я за пакетами медичних послуг “Стаціонарна допомога дорослим та дітям без проведення хірургічних операцій”



Додаток 3
до Порядку та умов

ПЕРЕЛІК
проектів, передбачених пунктом 3 Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах охорони здоров’я


Додаток 4
до Порядку та умов

ЗВІТ
департаменту (управління) обласної (Київської міської) держадміністрації (військової адміністрації) про використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах охорони здоров’я

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: