Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення порядку обробки та використання даних у державних реєстрах для військового обліку та набуття статусу ветерана війни під час дії воєнного стану
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2024, № 18, ст.76)
Верховна Рада України постановляє:
I. Внести зміни до таких законів України:
1. У Законі України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 45, ст. 425 із наступними змінами):
у частині першій слово "інформаційно-телекомунікаційна" замінити словом "інформаційно-комунікаційна";
доповнити частиною дев’ятою такого змісту:
"Електронна інформаційна взаємодія між Реєстром та Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов’язаних та резервістів здійснюється відповідно до законодавства та в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України";
2) у пункті 19 частини першої статті 6:
в абзаці першому слова "Служби зовнішньої розвідки України" замінити словами "розвідувальних органів України", а слова "Державної пенітенціарної служби України, особи" - словами "Державної пенітенціарної служби України, особи рядового і начальницького складу Державного бюро розслідувань, особи начальницького складу Національного антикорупційного бюро України, особи";
абзац другий після слів "надання статусу учасника бойових дій" доповнити словами і цифрами "(крім осіб, визначених у статті 61 цього Закону)";
абзац третій викласти в такій редакції:
"Особи, зазначені в абзаці першому цього пункту, або їх представники мають право відповідно до Закону України "Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг" подати заяву про надання статусу учасника бойових дій, у тому числі засобами Реєстру та/або Державного вебпорталу електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони, та/або Єдиного державного веб-порталу електронних послуг, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, до комісії з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій, повноваження якої визначаються законодавством";
доповнити абзацами четвертим - шостим такого змісту:
"У такій заяві зазначаються відомості про безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення та перебування безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, а також додаються копії відповідних документів, засвідчені підписом суб’єкта звернення (за наявності).
Якщо особа, яка подає заяву про надання статусу учасника бойових дій, не володіє такими відомостями (документами), комісія з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій витребовує такі відомості (документи) за запитом в уповноваженого органу або особи в рамках міжвідомчої взаємодії суб’єктів владних повноважень, але не пізніше ніж через п’ять календарних днів від дати надходження такої заяви. Уповноважений орган або особа зобов’язані надати запитувані відомості (документи) або обґрунтувати причину відмови у наданні не пізніше ніж через 15 календарних днів від дати надходження такого запиту.
Не пізніше ніж через 10 календарних днів після отримання відомостей (документів) комісія з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій приймає рішення про надання (відмову у наданні) статусу учасника бойових дій";
3) доповнити статтею 61 такого змісту:
"Стаття 61. Особливості набуття статусу учасника бойових дій під час дії воєнного стану
Під час дії воєнного стану військовослужбовці (резервісти, військовозобов’язані, добровольці Сил територіальної оборони) Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, розвідувальних органів України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, військовослужбовці військових прокуратур, особи рядового і начальницького складу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, поліцейські, особи рядового і начальницького складу Міністерства внутрішніх справ України, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Державної пенітенціарної служби України, військовослужбовці Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, особи, які входили до складу добровольчого формування територіальної громади, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України під час дії воєнного стану, виконуючи бойові завдання безпосередньо в районах ведення бойових дій, незалежно від тривалості виконання таких завдань, або брали безпосередню участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, набувають статусу учасника бойових дій на підставі довідки або відомостей про безпосередню участь особи у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України (далі - Довідка про безпосередню участь у бойових діях) у формі та в порядку, встановлених Кабінетом Міністрів України.
В такому ж порядку статус учасника бойових дій набувають особи з числа осіб, зазначених в частині першій цієї статті, які перебувають на стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров’я, у тому числі за межами України, або перебувають у відпустці для лікування після поранення (контузії, травми або каліцтва) у зв’язку з пораненням, контузією, каліцтвом, пов’язаних із виконанням бойових завдань під час ведення бойових дій.
Особи, зазначені в частині першій цієї статті, які за посадами, що вони займають, належать до кадрового складу розвідувальних органів України та/або залучені до конфіденційного співробітництва із цими органами, набувають статусу учасника бойових дій у спосіб, що унеможливлює розкриття належності таких осіб до розвідувальних органів України, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Уповноважені особи військових частин зобов’язані в п’ятиденний строк після дати закінчення реалізації бойового наказу (розпорядження) сформувати Довідку про безпосередню участь у бойових діях та внести відомості про підтвердження безпосередньої участі у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, та виконання бойових завдань безпосередньо в районах проведення воєнних (бойових) дій до Реєстру. У разі неможливості внесення зазначених відомостей в електронній формі Довідка про безпосередню участь у бойових діях у цей же строк направляється у паперовій формі до комісії з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Один примірник Довідки про безпосередню участь у бойових діях у паперовій формі надається військовослужбовцю.
Обробка персональних даних учасників бойових дій у Реєстрі здійснюється держателем Реєстру з додержанням вимог Закону України "Про захист персональних даних" та Закону України "Про розвідку" в частині запобігання розкриттю інформації про належність осіб до розвідувальних органів України та захист безпеки інформації про такі органи та їх діяльність.
Відомості про безпосередню участь у бойових діях зберігаються у відокремленому програмному модулі Реєстру.
Статус учасника бойових дій набувається автоматично після формування витягу разом із унікальним електронним ідентифікатором (QR-кодом, штрих-кодом, цифровим кодом) із застосуванням засобів Реєстру в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Держатель Реєстру чи інші уповноважені органи або особи несуть відповідальність за своєчасність набуття статусу учасника бойових дій та формування витягу разом з унікальним електронним ідентифікатором (QR-кодом, штрих-кодом, цифровим кодом) на підставі даних Реєстру.
За бажанням військовослужбовця розпорядник Реєстру чи інші уповноважені органи або особи видають йому посвідчення учасника бойових дій у паперовій формі або в електронній формі в порядку, визначеному статтею 18 цього Закону.
Для отримання пільг та/або послуг учасники бойових дій використовують Реєстр відповідно до Закону України "Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг" або унікальний електронний ідентифікатор (QR-код, штрих-код, цифровий код), або Довідку про безпосередню участь у бойових діях, або посвідчення учасника бойових дій у паперовій або електронній формі.
Контроль за наданням статусу учасника бойових дій через Реєстр здійснюється міжвідомчою комісією, утвореною центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері соціального захисту ветеранів війни, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Порядок позбавлення статусу учасника бойових дій осіб, зазначених у цій статті, визначається Кабінетом Міністрів України";
4) у статті 7:
у пункті 11 частини другої слова "Служби зовнішньої розвідки України" замінити словами "розвідувальних органів України", а слова "Державної пенітенціарної служби України, особи" - словами "Державної пенітенціарної служби України, осіб рядового і начальницького складу Державного бюро розслідувань, осіб начальницького складу Національного антикорупційного бюро України, осіб";
частину четверту викласти в такій редакції:
"Особи, зазначені у пункті 11 частини другої цієї статті, або їх представники мають право відповідно до Закону України "Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг" подати заяву про надання статусу особи з інвалідністю внаслідок війни, у тому числі засобами Реєстру та/або Державного вебпорталу електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони, та/або Єдиного державного веб-порталу електронних послуг, до органу, уповноваженого встановлювати статус особи з інвалідністю внаслідок війни, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України";
доповнити частинами п’ятою - сьомою такого змісту:
"У такій заяві зазначаються відомості, необхідні для встановлення статусу особи з інвалідністю внаслідок війни, а також додаються копії відповідних документів, засвідчені підписом суб’єкта звернення (за наявності).
Якщо особа, яка подає заяву про надання статусу особи з інвалідністю внаслідок війни, не володіє такими відомостями (документами), орган, уповноважений встановлювати статус особи з інвалідністю внаслідок війни, витребовує такі відомості (документи) за запитом в уповноваженого органу або особи в рамках міжвідомчої взаємодії суб’єктів владних повноважень, але не пізніше ніж через п’ять календарних днів від дати надходження такої заяви. Уповноважений орган або особа зобов’язані надати запитувані відомості (документи) або обґрунтувати причину відмови у наданні не пізніше ніж через 15 календарних днів від дати надходження такого запиту.
Не пізніше ніж через 10 календарних днів після отримання відомостей (документів) орган, уповноважений встановлювати статус особи з інвалідністю внаслідок війни, приймає рішення про надання відповідного статусу";
у пункті 5 частини першої слова "Служби зовнішньої розвідки України" замінити словами "розвідувальних органів України", а слова "Державної пенітенціарної служби України, особи" - словами "Державної пенітенціарної служби України, осіб рядового і начальницького складу Державного бюро розслідувань, осіб начальницького складу Національного антикорупційного бюро України, осіб";
частину п’яту викласти в такій редакції:
"Члени сімей осіб, зазначених у пункті 5 частини першої цієї статті, або їх представники мають право відповідно до Закону України "Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг" подати заяву про надання статусу члена сім’ї загиблого (померлого) Захисника чи Захисниці України, у тому числі засобами Реєстру та/або Державного вебпорталу електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони, та/або Єдиного державного веб-порталу електронних послуг, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, до органу, уповноваженого встановлювати статус сім’ї загиблого (померлого) Захисника чи Захисниці України";
доповнити частинами шостою - восьмою такого змісту:
"У такій заяві зазначаються відомості, необхідні для встановлення статусу члена сім’ї загиблого (померлого) Захисника чи Захисниці України, а також додаються копії відповідних документів, засвідчені підписом суб’єкта звернення (за наявності).
Якщо особа, яка подає заяву про надання статусу члена сім’ї загиблого (померлого) Захисника чи Захисниці України, не володіє такими відомостями (документами), орган, уповноважений встановлювати статус сім’ї загиблого (померлого) Захисника чи Захисниці України, витребовує такі відомості (документи) за запитом в уповноваженого органу або особи в рамках міжвідомчої взаємодії суб’єктів владних повноважень, але не пізніше ніж через п’ять календарних днів від дати надходження такої заяви. Уповноважений орган або особа зобов’язані надати запитувані відомості (документи) або обґрунтувати причину відмови у наданні не пізніше ніж через 15 календарних днів від дати надходження такого запиту.
Не пізніше ніж через 10 календарних днів після отримання відомостей (документів) орган, уповноважений встановлювати статус сім’ї загиблого (померлого) Захисника чи Захисниці України, приймає рішення про надання відповідного статусу".
2. Частину другу статті 10 Закону України "Про оборону України" (Відомості Верховної Ради України, 2000 р., № 49, ст. 420 із наступними змінами) доповнити абзацом двадцятим такого змісту:
"розробляє, затверджує профіль безпеки у відповідній сфері управління щодо захисту інформації, яким визначаються особливості умов обробки інформації, а також розробляє, затверджує план кіберзахисту у сфері оборони та визначає особливості його реалізації щодо інформаційних, інформаційно-комунікаційних, електронних комунікаційних систем, власником (розпорядником) яких є Міністерство оборони України, Збройні Сили України, інші утворені відповідно до законів України військові формування, за умови що такі системи не взаємодіють з будь-якими іншими системами та не використовуються для забезпечення надання електронних публічних послуг".
3. Статтю 10 Закону України "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах" (Відомості Верховної Ради України, 2005 р., № 26, ст. 347 із наступними змінами) доповнити частиною шостою такого змісту:
"Міністерство оборони України розробляє, затверджує профіль безпеки у відповідній сфері управління щодо захисту інформації, яким визначаються особливості умов обробки інформації щодо інформаційних, інформаційно-комунікаційних, електронних комунікаційних систем, власником (розпорядником) яких є Міністерство оборони України, Збройні Сили України, інші утворені відповідно до законів України військові формування, за умови що такі системи не взаємодіють з будь-якими іншими системами та не використовуються для забезпечення надання електронних публічних послуг".
4. У Законі України "Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів" (Відомості Верховної Ради України, 2017 р., № 18, ст. 217 із наступними змінами):
1) у статті 1 слова "автоматизована інформаційно-телекомунікаційна" замінити словом "інформаційно-комунікаційна";
2) пункти 1 і 2 частини першої статті 2 викласти в такій редакції:
"1) ідентифікація призовників, військовозобов’язаних, резервістів та забезпечення ведення військового обліку громадян України;
2) інформаційне забезпечення комплектування Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань особовим складом у мирний час та в особливий період";
3) статтю 3 викласти в такій редакції:
"Стаття 3. Основні засади ведення Реєстру
1. Основними засадами ведення Реєстру є:
1) обов’язковість та своєчасність внесення до Реєстру передбачених цим Законом відомостей про призовників, військовозобов’язаних та резервістів;
2) повнота та актуалізація відомостей Реєстру про призовників, військовозобов’язаних та резервістів;
3) захищеність Реєстру та внесених до нього відомостей - держава гарантує захист бази даних Реєстру від несанкціонованого доступу та зловживання доступом, незаконного використання відомостей Реєстру, порушення цілісності бази даних Реєстру та його апаратного чи програмного забезпечення, а також гарантує дотримання законодавства щодо захисту персональних даних призовників, військовозобов’язаних та резервістів, наявних у Реєстрі.
2. Оформлення документів військового обліку громадян України здійснюється з використанням засобів Реєстру";
4) у статті 5:
частини першу, другу і четверту викласти в такій редакції:
"1. Держателем Реєстру є Міністерство оборони України (далі - Держатель Реєстру), розпорядниками Реєстру є Генеральний штаб Збройних Сил України, Служба безпеки України, Служба зовнішньої розвідки України та розвідувальний орган Міністерства оборони України (далі - розпорядник Реєстру). Адміністратором Реєстру є Держатель Реєстру.
1) забезпечує технологічне функціонування Реєстру, для чого утворює уповноважений орган адміністрування Держателя Реєстру;
2) вносить на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо Порядку ведення Реєстру, в яких визначає процедури збирання, зберігання, обробки та використання відомостей про призовників, військовозобов’язаних та резервістів;
3) організовує взаємодію Реєстру з іншими реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних щодо отримання (обміну) інформації, визначеної статтями 6-9 цього Закону, відповідно до Закону України "Про публічні електронні реєстри";
4) забезпечує розвиток та модернізацію програмних та апаратних засобів Реєстру;
5) надає органам адміністрування та ведення Реєстру право доступу до бази даних Реєстру;
6) здійснює інші повноваження, передбачені законом";
"4. Розпорядник Реєстру відповідно до закону:
1) організовує функціонування Реєстру;
2) у межах своїх повноважень має доступ до відповідної інформації, що міститься в Реєстрі;
3) організовує підготовку підпорядкованих йому органів адміністрування та ведення Реєстру;
4) забезпечує контроль за повнотою, актуальністю, своєчасністю та достовірністю внесених до Реєстру відомостей";
частину п’яту доповнити абзацом сьомим такого змісту:
"відповідний підрозділ розвідувального органу Міністерства оборони України";
частини шосту і сьому викласти в такій редакції:
"6. Органи адміністрування Реєстру:
1) здійснюють аналітичну обробку даних;
2) забезпечують взаємодію щодо ведення Реєстру, контролюють повноту, відповідність та своєчасність внесення інформації, наданої державними органами, контролюють виконання рішень Держателя та розпорядника Реєстру. Орган адміністрування Реєстру має доступ до статистичних відомостей Реєстру;
3) забезпечують зберігання та резервування бази даних Реєстру, контроль за її цілісністю, дотриманням вимог законодавства та Порядку ведення Реєстру, затвердженого Кабінетом Міністрів України;
4) організовують підготовку та підвищення кваліфікації персоналу підпорядкованого органу адміністрування.
7. Порядок обробки та захисту відомостей про призовників, військовозобов’язаних та резервістів органами адміністрування Реєстру визначається Порядком ведення Реєстру, затвердженим Кабінетом Міністрів України";
частину восьму доповнити словами "та розвідувального органу Міністерства оборони України";
у частині одинадцятій слова "та Служби зовнішньої розвідки України" замінити словами "Служби зовнішньої розвідки України та розвідувального органу Міністерства оборони України", а слова "та Службі зовнішньої розвідки України" - словами "Службі зовнішньої розвідки України та розвідувальному органі Міністерства оборони України";
5) статтю 6 викласти в такій редакції:
1. До Реєстру вносяться, обробляються та зберігаються в базі даних Реєстру такі відомості:
1) персональні дані призовників, військовозобов’язаних та резервістів;
2) службові дані призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
2. Внесена до Реєстру інформація про призовника, військовозобов’язаного або резервіста є конфіденційною. Нерозголошення конфіденційної інформації гарантується державою. Збирання, зберігання, використання та захист інформації, що міститься у Реєстрі, здійснюються відповідно до закону.
3. Особам, які працюють з базами даних Реєстру, заборонено вимагати, обробляти та використовувати будь-яку інформацію, не передбачену законодавством.
Згода призовників, військовозобов’язаних та резервістів на обробку їх персональних даних для цілей Реєстру не потрібна.
4. У разі відсутності окремих відомостей до Реєстру вноситься відмітка про їх відсутність";
6) у статті 7:
пункти 1 і 2 викласти в такій редакції:
"1) прізвище, відомості про зміну прізвища;
2) власне ім’я (усі власні імена), відомості про зміну власного імені";
доповнити пунктом 71 такого змісту:
"71) номери засобів зв’язку та адреси електронної пошти";
пункти 8, 91, 10-12 викласти в такій редакції:
"8) відомості про батьків (усиновлювачів), опікунів, піклувальників та інших представників, а також дітей (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження) - за згодою призовника, військовозобов’язаного, резервіста";
"91) відомості про громадянство (зміну громадянства);
10) відомості про смерть особи або оголошення особи померлою чи визнання її безвісно відсутньою;
11) відомості щодо обмеження цивільної дієздатності, визнання особи недієздатною (поновлення дієздатності);
12) відомості про зайнятість (код ЄДРПОУ та місцезнаходження підприємства, установи, організації, місце роботи, посада, стаж роботи)";
доповнити пунктами 151, 161 і 162 такого змісту:
"151) відомості про переміщення особи на тимчасово окуповану територію України (дата та напрямок)";
"161) відомості про форму навчання здобувачів позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої та післядипломної освіти;
162) відомості про досвід роботи за спеціальністю";
пункт 17 викласти в такій редакції:
"17) відомості про встановлення, зміну групи інвалідності";
доповнити пунктом 171 такого змісту:
"171) відомості про результати медичних оглядів, що проводяться з метою визначення придатності до виконання військового обов’язку";
пункти 19, 21 і 22 викласти в такій редакції:
"19) відомості про притягнення до кримінальної відповідальності на підставі обвинувального вироку суду, що набрав законної сили";
"21) унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі;
22) відомості про статус ветерана війни";
доповнити пунктами 23-33 такого змісту:
"23) відомості про володіння іноземними мовами;
24) відомості про дозвіл на зберігання та носіння зброї;
25) відомості про проходження програм підвищення кваліфікації, перепідготовки;
26) відомості про документи, оформлені для виїзду за кордон на постійне проживання, або залишення на постійне проживання за кордоном, або повернення в Україну;
27) реквізити посвідчення водія (серія, номер, дата видачі, орган, що видав, строк дії, категорія);
28) реквізити посвідчення тракториста-машиніста (серія, номер, дата видачі, орган, що видав, категорія);
29) реквізити кваліфікаційного посвідчення члена палубної команди судна внутрішнього плавання, іншого кваліфікаційного документа, яким підтверджуються професійні компетентності для безпечної експлуатації судна внутрішнього плавання, міжнародного посвідчення на право управління прогулянковим судном, посвідчення судноводія малого судна/водного мотоцикла, іншого документа, що надає право на управління прогулянковим судном, малим судном, водним мотоциклом (серія, номер, дата видачі, орган, що видав, строк дії, кваліфікація);
30) реквізити свідоцтва пілота повітряного судна (серія, номер, дата видачі, орган, що видав, строк дії, категорія);
31) відомості про особу, зниклу безвісти за особливих обставин;
32) відомості про внутрішньо переміщену особу;
33) відомості про наявність права на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації";
7) текст статті 8 викласти в такій редакції:
"1. До службових даних призовника, військовозобов’язаного та резервіста належать:
1) відомості про виконання військового обов’язку;
2) відомості про результати проходження медичного огляду (військово-лікарської експертизи);
3) відомості про проходження альтернативної (невійськової) служби відповідно до Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу";
4) відомості про участь у бойових діях";
8) пункт 1 частини першої статті 9 викласти в такій редакції:
"1) отримувати інформацію про своє включення (невключення) до Реєстру та відомості про себе, внесені до Реєстру, в тому числі через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста";
9) частину другу статті 10 викласти в такій редакції:
"2. Держатель Реєстру здійснює відповідно до законодавства всі необхідні заходи для забезпечення технічного захисту персональних даних та інших даних Реєстру в процесі їх зберігання, обробки та передачі електронними комунікаційними мережами";
10) у статті 13:
частину першу викласти в такій редакції:
"1. Для формування бази даних Реєстру Центральна виборча комісія, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, подають шляхом електронної взаємодії Держателю Реєстру відомості, передбачені статтею 7 цього Закону, стосовно усіх громадян України віком від 18 до 60 років";
доповнити частиною третьою такого змісту:
"3. До Реєстру вносяться відомості, визначені статтею 6 цього Закону, одержані від призовників, військовозобов’язаних та резервістів або шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи, передбачені частиною третьою статті 14 цього Закону";
11) у статті 14:
абзаци перший, четвертий, шостий та сьомий викласти в такій редакції:
"3. Актуалізація бази даних Реєстру здійснюється на підставі відомостей, що вносяться органами ведення Реєстру, а також шляхом електронної інформаційної взаємодії (обміну відомостями) між Реєстром та інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи, передбачені цією частиною";
"2) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, - відомості, зазначені у пунктах 1-6, 7, 91, 14, 15, 21, 26 частини першої статті 7 цього Закону";
"4) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону, - відомості, зазначені у пунктах 15 і 151 частини першої статті 7 цього Закону;
5) центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти і науки, - відомості, зазначені у пунктах 16 і 161 частини першої статті 7 цього Закону";
абзаци дев’ятий, десятий та дванадцятий викласти в такій редакції:
"7) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань пенсійного забезпечення та ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню, - відомості, зазначені у пунктах 12, 162, 17 частини першої статті 7 цього Закону;
8) органу прокуратури вищого рівня, що організовує та координує діяльність усіх органів прокуратури, забезпечує належне функціонування Єдиного реєстру досудових розслідувань та його ведення органами досудового розслідування, визначає єдиний порядок формування звітності про стан кримінальної протиправності і роботу прокурора з метою забезпечення ефективного виконання функцій прокуратури, - відомості, зазначені у пункті 18 частини першої статті 7 цього Закону";
"10) Міністерства внутрішніх справ України та інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ України, - відомості, зазначені у пунктах 20, 24, 27, 32 частини першої статті 7 цього Закону";
після абзацу дванадцятого доповнити вісьмома новими абзацами такого змісту:
"11) центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, державну політику з питань банкрутства, у сфері нотаріату, організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації обтяжень рухомого майна, державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, реєстрації статуту територіальної громади м. Києва, реєстрації статутів Національної академії наук України та національних галузевих академій наук, у сфері виконання кримінальних покарань та пробації, з питань утримання військовополонених, у сфері правової освіти населення; забезпечує формування державної політики у сфері архівної справи і діловодства та створення і функціонування державної системи страхового фонду документації; забезпечує реалізацію державної політики у сфері стягнення в дохід держави активів осіб, щодо яких застосовано санкції, - відомості, зазначені у пункті 31 частини першої статті 7 цього Закону;
12) центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері соціального захисту ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, постраждалих учасників Революції Гідності, членів сімей ветеранів та осіб, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", - відомості, зазначені у пункті 22 частини першої статті 7 цього Закону;
13) центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах морського і внутрішнього водного транспорту, - відомості, зазначені в пункті 29 частини першої статті 7 цього Закону;
14) центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики в галузі цивільної авіації, - відомості, зазначені у пункті 30 частини першої статті 7 цього Закону;
15) центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері соціальної політики, загальнообов’язкового державного соціального та пенсійного страхування, соціального захисту населення, - відомості, зазначені у пунктах 7, 71, 8, 11, 17, 33 частини першої статті 7 цього Закону;
16) центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у галузі реєстрації та обліку машин в агропромисловому комплексі, державного нагляду (контролю) у сфері агропромислового комплексу, - відомості, зазначені у пункті 28 частини першої статті 7 цього Закону;
17) централізованої системи державних установ, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, соціального захисту від безробіття, - відомості, зазначені у пунктах 1-4, 7, 13, 162, 25 частини першої статті 7 цього Закону;
18) інших державних органів - держателів (розпорядників, адміністраторів) інформаційно-комунікаційних систем, реєстрів, баз (банків) даних - відомості, зазначені у частині першій статті 7 та у частині першій статті 8 цього Закону".
У зв’язку з цим абзац тринадцятий вважати абзацом двадцять першим;
абзац двадцять перший викласти в такій редакції:
"Електронна інформаційна взаємодія, у тому числі надання відповідних відомостей, між Реєстром та інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами, базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи, передбачені цією частиною, здійснюється відповідно до законів України "Про публічні електронні реєстри", "Про розвідку" та в порядку, визначеному Держателем Реєстру спільно з відповідним державним органом";
доповнити новими абзацами такого змісту:
"Реєстр здійснює отримання даних шляхом електронної інформаційної взаємодії з Єдиним державним демографічним реєстром для:
1) проведення зіставлення, звірки та верифікації інформації про фізичну особу відповідно до Закону України "Про публічні електронні реєстри";
2) використання при наданні публічних (електронних публічних) послуг відповідно до Закону України "Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг";
3) внесення до Реєстру унікального номеру запису в Єдиному державному демографічному реєстрі.
Реєстр здійснює електронну інформаційну взаємодію з інформаційно-комунікаційними системами з використанням системи електронної взаємодії електронних ресурсів.
У разі відсутності технічної можливості передачі даних засобами системи електронної взаємодії електронних ресурсів електронна інформаційна взаємодія може здійснюватися з використанням інших інформаційно-комунікаційних систем із застосуванням у них відповідних комплексних систем захисту інформації з підтвердженою відповідністю за результатами державної експертизи в порядку, встановленому законодавством, інших захищених методів, у тому числі з використанням змінних носіїв";
частину четверту викласти в такій редакції:
"4. Надання громадянам України інформації відповідно до статті 9 цього Закону здійснюється згідно з Порядком ведення Реєстру, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та/або шляхом електронної інформаційної взаємодії через інформаційні (інформаційно-комунікаційні) системи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері цифровізації, відповідно до законодавства про електронну інформаційну взаємодію";
12) доповнити статтями 141 та 142 такого змісту:
"Стаття 141. Електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста
1. Електронний кабінет - це персональний кабінет (захищений відокремлений веб-сервіс), за допомогою якого призовнику, військовозобов’язаному, резервісту, який пройшов електронну ідентифікацію, надається доступ до інформації про його персональні та службові дані, а також до послуг. Електронна ідентифікація особи здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису чи інших засобів електронної ідентифікації, які дають змогу однозначно встановити особу.
2. Порядок електронної ідентифікації в електронному кабінеті, перелік відомостей, що відображаються в ньому, а також перелік послуг, які надаються призовнику, військовозобов’язаному, резервісту через електронний кабінет, визначається Порядком ведення Реєстру, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та/або Положенням про Державний вебпортал електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони, затвердженим Кабінетом Міністрів України.
Стаття 142. Електронний кабінет центру надання адміністративних послуг
1. Електронний кабінет центру надання адміністративних послуг - це персональний кабінет (захищений відокремлений веб-сервіс), призначений для надання таких адміністративних послуг центрами надання адміністративних послуг щодо звернень військовослужбовців, членів їх сімей, призовників, військовозобов’язаних та резервістів, а саме:
1) розгляд звернень з питань, що належать до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, а також видача необхідних довідок та інших документів;
2) забезпечення підготовки та подання документів, необхідних для призначення пенсій, особам, звільненим з військової служби (крім військовослужбовців строкової служби), та членам їх сімей відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб";
3) оформлення документів для виплати компенсаційних сум військовослужбовцям, яким встановлена інвалідність, членам сімей військовослужбовців, які загинули під час виконання обов’язків військової служби, а також в інших випадках, визначених Кабінетом Міністрів України;
4) оформлення документів для призначення та виплати Міністерством оборони України одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов’язаних та резервістів, які призвані на збори чи для проходження служби у військовому резерві;
5) оновлення персональних даних призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
2. Порядок та параметри доступу до електронного кабінету центру надання адміністративних послуг, перелік відомостей, які відображаються в ньому, а також перелік послуг, які надаються центром адміністративних послуг через електронний кабінет, визначаються Порядком ведення Реєстру, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та/або Положенням про Державний вебпортал електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони, затвердженим Кабінетом Міністрів України";
13) у тексті Закону:
слова "володілець Реєстру" у всіх відмінках замінити словами "держатель Реєстру" у відповідному відмінку;
слова "розпорядник Реєстру" у всіх відмінках і числах замінити словами "адміністратор Реєстру" у відповідному відмінку і числі;
слово "інформаційно-телекомунікаційна" у всіх відмінках і числах замінити словом "інформаційно-комунікаційна" у відповідному відмінку і числі;
слова "інформаційна взаємодія" та "електронна взаємодія" у всіх відмінках замінити словами "електронна інформаційна взаємодія" у відповідному відмінку.
5. Пункт 4 частини другої статті 8 Закону України "Про основні засади забезпечення кібербезпеки України" (Відомості Верховної Ради України, 2017 р., № 45, ст. 403) викласти в такій редакції:
"4) Міністерство оборони України розробляє, затверджує план кіберзахисту у відповідній сфері управління та визначає особливості його реалізації щодо інформаційних, інформаційно-комунікаційних, електронних комунікаційних систем, власником (розпорядником) яких є Міністерство оборони України, Збройні Сили України та інші утворені відповідно до законів України військові формування, за умови, якщо такі системи не взаємодіють з будь-якими іншими системами та не використовуються для забезпечення надання електронних публічних послуг; здійснює військову співпрацю з НАТО; здійснює в межах своєї компетенції міжнародне співробітництво за воєнно-політичними, військово-технічними та іншими напрямами, а також з питань цивільно-військових відносин з відповідними органами іноземних держав та міжнародними організаціями у сфері кібероборони; визначає в межах своєї компетенції особливості вимог безпеки інформації до постачальників (їх субпідрядників) товарів, робіт та послуг оборонного призначення".
6. Частину третю статті 11 Закону України "Про хмарні послуги" від 17 лютого 2022 року № 2075-IX викласти в такій редакції:
"3. Надання хмарних послуг та/або послуг центру обробки даних публічним користувачам хмарних послуг здійснюється з дотриманням вимог законодавства про захист персональних даних, про захист інформації та про кібербезпеку.
Забороняється обробка інформації, що становить державну таємницю, за допомогою хмарних ресурсів та/або центрів обробки даних, що розміщені за кордоном чи на тимчасово окупованій території України або належать державі, визнаній Верховною Радою України державою-агресором чи державою-окупантом, або належать суб’єктам, діяльність яких підпадає під дію Закону України "Про санкції" та щодо яких прийнято рішення про застосування санкцій в Україні.
Вимоги, передбачені абзацом другим цієї частини, під час дії воєнного стану не поширюються на обробку інформації за допомогою хмарних ресурсів та/або центрів обробки даних, що розміщені за кордоном, в інформаційних, інформаційно-комунікаційних, електронних комунікаційних системах, власником (держателем, розробником) яких є Міністерство оборони України, Збройні Сили України та інші утворені відповідно до законів України військові формування. Обробка такої інформації може здійснюватися виключно на території держав-членів НАТО на підставі спільного рішення Міністра оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України з невідкладним повідомленням комітету Верховної Ради України, до предмета відання якого віднесено питання забезпечення контрольних функцій Верховної Ради України за діяльністю органів спеціального призначення з правоохоронними функціями, правоохоронних органів спеціального призначення та розвідувальних органів".
1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
2. Кабінету Міністрів України протягом одного місяця з дня набрання чинності цим Законом забезпечити:
прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації цього Закону;
приведення своїх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом;
приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.