Про реалізацію експериментального проекту щодо здійснення обов’язкової сертифікації механізованих засобів розмінування (гуманітарного розмінування), пов’язаних з ними виробів, компонентів та обладнання
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Погодитися з пропозицією Міністерства економіки стосовно реалізації протягом двох років з дня набрання чинності цією постановою експериментального проекту щодо здійснення обов’язкової сертифікації механізованих засобів розмінування (гуманітарного розмінування), пов’язаних з ними виробів, компонентів та обладнання (далі - експериментальний проект).
2. Затвердити Порядок реалізації експериментального проекту щодо здійснення обов’язкової сертифікації механізованих засобів розмінування (гуманітарного розмінування), пов’язаних з ними виробів, компонентів та обладнання, що додається.
1) надання на ринку та/або введення в експлуатацію механізованих засобів розмінування (гуманітарного розмінування), пов’язаних з ними виробів, компонентів та обладнання (далі - продукція), які введені в обіг та/або експлуатацію до дня набрання чинності цією постановою, не може бути заборонено або обмежено у зв’язку з непроходженням процедури обов’язкової сертифікації відповідно до Порядку, затвердженого цією постановою;
2) на період реалізації експериментального проекту до продукції не застосовуються положення Технічного регламенту затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 р. № 1367 (Офіційний вісник України, 2012 р., № 1, ст. 22), Технічного регламенту щодо складових частин і характеристик колісних сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 р. № 1368 (Офіційний вісник України, 2012 р., № 1, ст. 23), Технічного регламенту безпеки машин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 р. № 62 (Офіційний вісник України, 2013 р., № 9, ст. 344; 2023 р., № 81, ст. 4630), Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1067 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 102, ст. 3526), Технічного регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1077 (Офіційний вісник України, 2016 р., № 2, ст. 72), Технічного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р. № 139 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 24, ст. 683), Технічного регламенту радіообладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 р. № 355 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 45, ст. 1396), Технічного регламенту шумового випромінювання у навколишнє середовище від обладнання, що використовується ззовні приміщень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1186 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 23, ст. 839), Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури від 17 серпня 2012 р. № 521.
4. Міністерству економіки подати не пізніше ніж через два місяці після завершення реалізації експериментального проекту Кабінетові Міністрів України:
1) звіт про результати реалізації експериментального проекту;
2) пропозиції щодо внесення змін до законодавчих та інших нормативно-правових актів за результатами реалізації експериментального проекту.
5. Національному органу з питань протимінної діяльності подати не пізніше ніж через два місяці після завершення реалізації експериментального проекту Кабінетові Міністрів України пропозиції стосовно доцільності розроблення технічного регламенту щодо механізованих засобів розмінування (гуманітарного розмінування).
ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту щодо здійснення обов’язкової сертифікації механізованих засобів розмінування (гуманітарного розмінування), пов’язаних з ними виробів, компонентів та обладнання
1. Цей Порядок визначає механізм реалізації експериментального проекту щодо здійснення обов’язкової сертифікації механізованих засобів розмінування (гуманітарного розмінування), пов’язаних з ними виробів, компонентів та обладнання (далі - експериментальний проект).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
1) безпека персоналу - стан захищеності персоналу, за якого відсутні загрози та ризики для його життя та здоров’я під час виконання завдань з розмінування (гуманітарного розмінування);
2) заявник - суб’єкт господарювання, який здійснює розроблення та/або виробництво механізованих засобів розмінування (гуманітарного розмінування), пов’язаних з ними виробів, компонентів та обладнання, або постачання механізованих засобів розмінування (гуманітарного розмінування), пов’язаних з ними виробів, компонентів та обладнання іноземного виробництва, або виконавець державного контракту (договору) з оборонних закупівель, оператор протимінної діяльності, уповноважений урядом іноземної держави орган або організація, міжнародна організація, що надає міжнародну технічну або гуманітарну допомогу, які подали заявку на проведення обов’язкової сертифікації механізованих засобів розмінування (гуманітарного розмінування), пов’язаних з ними виробів, компонентів та обладнання;
3) живучість механізованих засобів розмінування (гуманітарного розмінування), пов’язаних з ними виробів, компонентів та обладнання - властивість механізованих засобів розмінування (гуманітарного розмінування), пов’язаних з ними виробів, компонентів та обладнання витримувати вплив вражаючої дії вибухонебезпечних предметів;
4) механізований засіб розмінування (гуманітарного розмінування), пов’язані з ним вироби, компоненти та обладнання (далі - продукція) - механізований засіб та/або механічні знаряддя для розмінування (гуманітарного розмінування) з відповідним обладнанням, що призначені для знешкодження/знищення вибухонебезпечних предметів та/або обробки (підготовки) ґрунту в ході виконання завдань з розмінування (гуманітарного розмінування), а також транспортні засоби для супроводження;
5) механізований засіб для розмінування (гуманітарного розмінування) - механізований засіб, призначений для очищення місцевості від вибухонебезпечних предметів на різній глибині їх виявлення та знешкодження/знищення методом активації шляхом детонації або механічного подрібнення;
6) механізований засіб для обробки (підготовки) ґрунту - механізований засіб, призначений для зменшення або усунення перешкод на замінованій, забрудненій вибухонебезпечними предметами території для подальшого проведення на ній операцій з розмінування (гуманітарного розмінування);
7) механічне знаряддя - додаткове навісне обладнання, компоненти, вироби, що приєднуються до машини для розмінування (гуманітарного розмінування) (обробки ґрунту);
8) обов’язкова сертифікація продукції - процес перевірки Державним науково-дослідним інститутом випробувань і сертифікації озброєння та військової техніки (далі - Інститут) відповідності продукції вимогам, зазначеним у додатку, в рамках реалізації експериментального проекту;
9) продуктивність продукції - сукупність властивостей продукції, що визначають її здатність до здійснення у контрольованих умовах виявлення, обробки або підготовки ґрунту та знешкодження/знищення вибухонебезпечних предметів на різній глибині та у різних типах ґрунту;
10) стандартні операційні процедури - інструкції, які визначають метод виконання оперативних завдань або здійснення заходів;
11) сертифікат відповідності продукції - документ про відповідність продукції вимогам, зазначеним у додатку, виданий Інститутом у рамках реалізації експериментального проекту;
12) уповноважений представник заявника - суб’єкт господарювання, що є резидентом України, який отримав від іноземного заявника письмове доручення діяти від його імені стосовно визначених завдань;
13) транспортний засіб для супроводження - механізований засіб, що використовується для забезпечення безпеки та захисту персоналу, який бере участь у здійсненні операцій з розмінування (гуманітарного розмінування).
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному у Законі України “Про протимінну діяльність”.
3. Метою експериментального проекту є:
впровадження обов’язкової сертифікації продукції та її апробація;
удосконалення вимог до безпеки персоналу, продукції, а також методів проведення оцінки відповідності продукції для розроблення на їх основі технічного регламенту щодо механізованих засобів розмінування (гуманітарного розмінування);
створення умов для проведення розробниками (виробниками), постачальниками, замовниками та споживачами продукції її перевірки щодо відповідності вимогам до безпеки персоналу, живучості та продуктивності продукції.
4. Координатором експериментального проекту є Мінекономіки у взаємодії з Національним органом з питань протимінної діяльності.
5. Учасниками експериментального проекту є:
3) акредитовані випробувальні лабораторії;
4) суб’єкти господарювання, які здійснюють розроблення та/або виробництво продукції, або постачання продукції іноземного виробництва, або виконавці державних контрактів (договорів) з оборонних закупівель, оператори протимінної діяльності, уповноважені урядом іноземної держави органи або організації, міжнародні організації, що надають міжнародну технічну або гуманітарну допомогу.
Інститут проводить обов’язкову сертифікацію продукції щодо відповідності вимогам, зазначеним у додатку.
6. Вимоги до продукції щодо безпеки персоналу, живучості та продуктивності продукції зазначені у додатку.
Надання на ринку та/або введення в експлуатацію продукції здійснюється за умови її відповідності зазначеним вимогам та набрання чинності сертифікатом відповідності продукції.
7. Матеріально-технічне забезпечення Інституту, зокрема забезпечення озброєнням, військовою та спеціальною технікою, боєприпасами для проведення обов’язкової сертифікації продукції, здійснюється Міноборони, компенсація витрат якого покладається на заявника згідно із сертифікаційною угодою (договором) на проведення обов’язкової сертифікації продукції.
8. За результатами обов’язкової сертифікації продукції за умови позитивного рішення Інституту видається сертифікат відповідності продукції.
9. Проведення обов’язкової сертифікації продукції передбачає такі етапи:
1) подання заявником заявки на проведення обов’язкової сертифікації продукції (далі - заявка);
3) укладення сертифікаційної угоди (договору) на проведення обов’язкової сертифікації продукції;
4) оцінювання продукції, відбір та ідентифікація зразків продукції;
5) проведення випробувань продукції;
6) проведення аналізу результатів оцінювання і випробування продукції та прийняття рішення щодо видачі чи відмови у видачі сертифіката відповідності продукції;
7) укладення угоди про право застосування сертифіката відповідності продукції, оформлення та видача чи відмова у видачі сертифіката відповідності продукції;
8) внесення Інститутом інформації про виданий (скасований) сертифікат відповідності продукції до переліку виданих (скасованих) сертифікатів відповідності продукції;
9) проведення технічного нагляду за сертифікованою продукцією під час дії сертифіката відповідності продукції (у разі, коли це передбачено схемою обов’язкової сертифікації продукції).
10. Для проведення обов’язкової сертифікації продукції заявник подає до Інституту заявку і матеріали у паперовій або електронній формі українською мовою.
У разі коли матеріали складено іноземною мовою, подається їх переклад українською мовою, завірений заявником. Переклад матеріалів повинен мати напис “Переклад з оригіналу”.
До заявки додаються такі матеріали:
опис продукції, що заявлена для проходження обов’язкової сертифікації, загальні відомості про її виробника (найменування, зареєстроване комерційне найменування чи зареєстрована торговельна марка (у разі наявності), поштова адреса, відомості щодо реєстрації, контактні номери телефонів, адреси електронної пошти) у довільній формі українською мовою та мовою країни-виробника;
технічна документація на продукцію, яка дає змогу ідентифікувати продукцію та в якій визначений порядок її використання (включаючи заходи безпеки), стандартні операційні процедури, у довільній формі;
копія сертифіката на систему управління якістю виробника (за наявності);
документи про відповідність продукції, видані за межами України (за наявності).
Уповноважений представник заявника повинен надати письмове доручення від заявника про те, що він уповноважений діяти від імені заявника, з чітким визначенням його прав та обов’язків.
Інститут приймає та реєструє заявку і матеріали та інформує протягом двох робочих днів заявника про їх отримання шляхом надсилання на адресу електронної пошти заявника відповідного повідомлення.
У разі подання неповного пакета матеріалів, передбачених цим пунктом, або виявлення недостовірної інформації за результатами розгляду заявки і матеріалів Інститут припиняє їх розгляд, про що письмово протягом трьох робочих днів повідомляє заявнику із зазначенням виявлених невідповідностей, способу та строків їх усунення.
Заявник надсилає Інституту у встановлений Інститутом строк матеріали та інформацію, що підтверджують усунення невідповідностей. Інститут аналізує їх та за результатами аналізу поновлює протягом п’яти робочих днів розгляд заявки і матеріалів.
У разі не надсилання заявником у встановлений Інститутом строк матеріалів та інформації, що підтверджують усунення невідповідностей, або неналежного усунення заявником невідповідностей розгляд заявки остаточно припиняється, про що Інститут письмово повідомляє заявнику з відповідним обґрунтуванням.
11. Інститут здійснює розгляд заявки та наданих до неї матеріалів, визначає схему обов’язкової сертифікації продукції та встановлює обсяг випробувань заявленої для обов’язкової сертифікації продукції з урахуванням вимог, зазначених у додатку.
Результати розгляду заявки і матеріалів не пізніше п’яти робочих днів від дня їх реєстрації або реєстрації надісланих заявником матеріалів та інформації, що підтверджують усунення невідповідностей, оформлюються висновком, який затверджує керівник Інституту.
Висновок за результатами розгляду заявки та матеріалів є підставою для оформлення сертифікаційної угоди (договору) на проведення обов’язкової сертифікації продукції.
12. Укладення сертифікаційної угоди (договору) на проведення обов’язкової сертифікації продукції між Інститутом та заявником є підставою для проведення обов’язкової сертифікації продукції.
Сертифікаційна угода (договір) на проведення обов’язкової сертифікації продукції повинна відповідати вимогам підпункту 4.1.2 ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019 (EN ISO/IEC 17065:2012, IDT; ISO/IEC 17065:2012, IDT) “Оцінка відповідності. Вимоги до органів з сертифікації продукції, процесів та послуг”.
Невід’ємною частиною сертифікаційної угоди (договору) на проведення обов’язкової сертифікації продукції є окремий протокол погодження договірної ціни, в якому зазначаються всі витрати на проведення обов’язкової сертифікації продукції з обґрунтуванням, зокрема витрати, пов’язані з матеріально-технічним забезпеченням, забезпеченням озброєнням, військовою та спеціальною технікою, боєприпасами, крім витрат, пов’язаних з випробуванням продукції акредитованими випробувальними лабораторіями, які мають угоди про співпрацю з Інститутом, сфера акредитації яких дає змогу проводити випробування з використанням необхідних методів.
У разі коли випробування продукції необхідно провести акредитованими випробувальними лабораторіями, з якими Інститут має угоди про співпрацю, Інститут про це письмово повідомляє заявнику із зазначенням переліку таких лабораторій та обсягу необхідних випробувань.
Оплата робіт з проведення випробувань продукції акредитованими випробувальними лабораторіями, з якими Інститут має угоди про співпрацю, здійснюється заявником на підставі договорів, укладених з такими лабораторіями.
Заявник відшкодовує протягом п’яти робочих днів з моменту надання рахунка Інститутом витрати на проведення робіт з обов’язкової сертифікації продукції згідно з протоколом погодження договірної ціни.
У разі коли заявником не відшкодовані витрати на проведення робіт з обов’язкової сертифікації продукції, зазначені роботи не проводяться.
Розрахунок вартості робіт здійснюється Інститутом відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р. № 514 “Про затвердження Правил визначення вартості робіт з оцінки відповідності вимогам технічних регламентів, що виконуються призначеними органами з оцінки відповідності та визнаними незалежними організаціями” (Офіційний вісник України, 2017 р., № 59, ст. 1804).
13. Проведення обов’язкової сертифікації продукції здійснюється відповідно до плану робіт з обов’язкової сертифікації продукції, який визначає етапи робіт за поданою заявкою згідно із визначеною схемою обов’язкової сертифікації продукції відповідного типу.
План робіт з обов’язкової сертифікації продукції розробляється Інститутом та затверджується його керівником.
Схеми обов’язкової сертифікації продукції, затверджені керівником Інституту, форми заявки, сертифіката відповідності, висновку за результатами розгляду заявки та матеріалів, сертифікаційної угоди (договору) на проведення обов’язкової сертифікації продукції, протоколу погодження договірної ціни, угоди на право застосування сертифіката відповідності продукції, акта відбору та ідентифікації продукції оприлюднюються на офіційному веб-сайті Інституту.
Ідентифікація зразків продукції проводиться з метою встановлення їх належності до конкретних типів продукції, заявленої для проходження обов’язкової сертифікації.
Кількість зразків продукції для випробувань та правила їх відбору встановлюються Інститутом з урахуванням заявлених для проходження обов’язкової сертифікації типів продукції та обсягу необхідних випробувань.
Відбір та ідентифікація зразків продукції здійснюються представником Інституту відповідно до визначеної схеми обов’язкової сертифікації продукції протягом 30 робочих днів з моменту укладення сертифікаційної угоди (договору) на проведення обов’язкової сертифікації продукції.
Відібрані зразки продукції оформлюються актом відбору та ідентифікації зразків, який підписується представником Інституту, що проводить відбір та ідентифікацію зразків, і заявником.
Акт відбору та ідентифікації зразків продукції складається в двох примірниках, один з яких залишається у заявника, а інший зберігається в Інституті.
14. Випробування продукції проводяться випробувальними лабораторіями Інституту та/або акредитованими випробувальними лабораторіями, які мають угоди про співпрацю з Інститутом, сфера акредитації яких дає змогу проводити випробування з використанням необхідних методів.
За результатами випробувань продукції оформлюються протоколи випробувань із зазначенням фактичних показників характеристик продукції. Протоколи випробувань складаються у двох примірниках, які підписуються керівниками лабораторій, що проводили випробування, та надсилаються до Інституту.
Один примірник протоколу випробувань надсилається Інститутом заявнику, а інший зберігається в Інституті.
15. Інститут проводить протягом семи робочих днів аналіз результатів виконаних робіт з обов’язкової сертифікації продукції (документів, складених у процесі виконання робіт з обов’язкової сертифікації, результатів випробувань) та за результатами готує рішення про видачу чи відмову у видачі сертифіката відповідності продукції.
Керівник Інституту затверджує протягом п’яти робочих днів рішення про видачу чи відмову у видачі сертифіката відповідності продукції.
Рішення про видачу сертифіката відповідності продукції є підставою для оформлення сертифіката відповідності продукції та внесення інформації про нього до переліку виданих (скасованих) сертифікатів відповідності.
Рішення про відмову у видачі сертифіката відповідності продукції є підставою для оформлення відмови у його видачі, яка надсилається протягом п’яти робочих днів заявнику у письмовій формі з обґрунтуванням підстав.
Підставами для відмови у видачі сертифіката відповідності продукції є:
невідповідність характеристик продукції вимогам, зазначеним у додатку;
невиконання умов сертифікаційної угоди (договору) на проведення обов’язкової сертифікації продукції.
У разі усунення заявником причин, що стали підставою для відмови у видачі сертифіката відповідності продукції, заявник подає Інституту нову заявку у паперовій або електронній формі українською мовою, яка розглядається у порядку та строки, встановлені цим Порядком.
16. Якщо для проходження сертифікації заявлено продукцію, що включає кілька конструктивно подібних типів, розбіжності між якими не впливають на вимоги, зазначені у додатку, оформлюється один сертифікат відповідності продукції на весь типовий ряд такої продукції на підставі рішення про його видачу.
Сертифікат відповідності продукції видається заявнику після укладення між Інститутом та заявником угоди на право застосування сертифіката відповідності продукції.
Угода на право застосування сертифіката відповідності продукції визначає вимоги до заявника щодо забезпечення відповідності продукції вимогам, зазначеним у додатку та підтвердженим сертифікатом відповідності продукції, та інформування Інституту про будь-які зміни в конструкції продукції, яка має сертифікат відповідності продукції, а також відповідальність Інституту та заявника протягом строку дії сертифіката відповідності продукції.
Строк дії сертифіката відповідності продукції визначає Інститут відповідно до застосованої схеми обов’язкової сертифікації.
Сертифікат відповідності продукції набирає чинності з дати включення інформації про нього до переліку виданих (скасованих) сертифікатів відповідності продукції.
17. Заявник зобов’язаний документувати всі зміни конструкції продукції, які можуть вплинути на її відповідність вимогам, зазначеним у додатку, та інформувати про такі зміни Інститут.
У разі отримання від заявника листа з інформацією про будь-які зміни конструкції продукції, яка має сертифікат відповідності продукції, Інститут здійснює її розгляд протягом п’яти днів з моменту реєстрації листа з метою визначення впливу таких змін конструкції на відповідність продукції вимогам, зазначеним у додатку.
За результатами розгляду листа Інститут приймає рішення щодо скасування дії сертифіката відповідності продукції або щодо впливу зміни конструкції продукції на відповідність вимогам, зазначеним у додатку.
18. Дію сертифіката відповідності продукції Інститут скасовує:
у разі встановлення факту порушення заявником умов угоди на право застосування сертифіката відповідності продукції;
у разі виявлення за результатами проведення технічного нагляду за сертифікованою продукцією під час дії сертифіката відповідності продукції її невідповідності вимогам, зазначеним у додатку;
за результатами аналізу інформації, отриманої від заявника, про зміну конструкції продукції у разі, коли вони впливають на її відповідність вимогам, зазначеним у додатку;
на підставі письмового звернення заявника.
Рішення про скасування дії сертифіката відповідності продукції приймається керівником Інституту та набирає чинності з дати його прийняття, про що Інститут письмово повідомляє заявнику протягом трьох робочих днів із зазначенням підстав для скасування сертифіката відповідності продукції.
19. Інститут формує перелік виданих (скасованих) сертифікатів відповідності продукції в електронній формі, який оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті.
Інститут зобов’язаний протягом трьох робочих днів з дня видачі або скасування сертифіката відповідності продукції внести інформацію про нього до переліку виданих (скасованих) сертифікатів відповідності продукції.
Інститут надає за запитом інформацію щодо виданих (скасованих) сертифікатів відповідності продукції.
20. Інститут здійснює технічний нагляд за сертифікованою продукцією з періодичністю, передбаченою застосованою схемою обов’язкової сертифікації, відповідно до укладеної угоди на право застосування сертифіката відповідності продукції.
21. Документи про відповідність продукції та/або протоколи випробувань продукції, та/або інші результати оцінки відповідності продукції вимогам країни-виробника, видані за межами України, визнаються Інститутом у разі, коли вони підтверджують відповідність продукції вимогам, зазначеним у додатку.
У разі коли документи про відповідність продукції та/або протоколи випробувань продукції, та/або інші результати оцінки відповідності продукції вимогам країни-виробника, видані за межами України, не підтверджують відповідність продукції вимогам, зазначеним у додатку, така продукція підлягає обов’язковій сертифікації відповідно до цього Порядку.
22. Заявник має право оскаржити дії та бездіяльність Інституту під час виконання ним робіт з обов’язкової сертифікації продукції до Національного органу з питань протимінної діяльності або у судовому порядку.
ВИМОГИ
до механізованих засобів розмінування (гуманітарного розмінування), пов’язаних з ними виробів, компонентів та обладнання
Найменування механізованих засобів розмінування (гуманітарного розмінування), пов’язаних з ними виробів, компонентів та обладнання | Вимоги до механізованих засобів розмінування (гуманітарного розмінування), пов’язаних з ними виробів, компонентів та обладнання* | Документ, що визначає вимоги до механізованих засобів розмінування (гуманітарного розмінування), пов’язаних з ними виробів, компонентів та обладнання (розділ, пункт тощо) | Документ, що визначає методи проведення випробувань механізованих засобів розмінування (гуманітарного розмінування), пов’язаних з ними виробів, компонентів та обладнання (розділ, пункт тощо) |
Механізовані засоби розмінування (гуманітарного розмінування) (засоби детонування (знешкодження/знищення) вибухонебезпечних предметів) | |||
Вимоги до безпеки операторів механізованих засобів розмінування (гуманітарного розмінування) (засобів детонування (знешкодження/знищення) вибухонебезпечних предметів) | |||
1. Механізовані засоби гуманітарного розмінування | забезпечення захисту оператора механізованого засобу розмінування під час підриву під будь-яким колесом або гусеничною стрічкою та днищем засобу ручних гранат, артилерійських осколкових суббоєприпасів, що не розірвалися, протипіхотних мін та інших невеликих вибухонебезпечних предметів або заряду в тротиловому еквіваленті вибухової речовини масою не менше 6 кілограмів | пункти 11.2.2, 11.2.4 ДСТУ 8820 “Протимінна діяльність. Процеси управління. Основні положення” розділи 3, 6 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) додаток А до військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) пункт В.3 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” IMAS 09.50 Second edition “Mechanical land release” | розділи 4, 5 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) додатки В, С, D, E, F до військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) пункт В.3 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” |
2. Механізовані засоби бойового розмінування | забезпечення захисту оператора механізованого засобу розмінування під час підриву під будь-яким колесом або гусеничною стрічкою та днищем засобу протитанкової міни типу ТМ-62 або її аналогу в тротиловому еквіваленті | оперативно-тактичні вимоги | розділи 4, 5 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) додатки В, С, D, E, F до військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) пункт В.3 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” |
Вимоги до живучості механізованих засобів розмінування (гуманітарного розмінування) (засобів детонування (знешкодження/знищення) вибухонебезпечних предметів) | |||
3. Легкі механізовані засоби гуманітарного розмінування, їх компоненти та обладнання | забезпечення захисту шасі механізованого засобу розмінування від підриву ручних гранат, артилерійських осколкових суббоєприпасів, що не розірвалися, протипіхотних мін та інших невеликих вибухонебезпечних предметів або заряду в тротиловому еквіваленті вибухової речовини масою не менше 0,57 кілограма під час детонації під навісним обладнанням для розмінування | пункти 11.2.2, 11.2.4 ДСТУ 8820 “Протимінна діяльність. Процеси управління. Основні положення” розділи 3, 6 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) додаток А до військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) таблиця B2 додатка В до військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) пункт В.2 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” IMAS 09.50 Second edition “Mechanical land release” | пункт 4.4 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) пункт В.2 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” типові методики Збройних Сил |
4. Середні механізовані засоби гуманітарного розмінування, їх компоненти та обладнання | забезпечення захисту шасі механізованого засобу розмінування від підриву ручних гранат, артилерійських осколкових суббоєприпасів, що не розірвалися, протипіхотних мін та інших невеликих вибухонебезпечних предметів або заряду в тротиловому еквіваленті вибухової речовини масою не менше 6 кілограмів під час детонації під навісним обладнанням для розмінування | пункти 11.2.2, 11.2.4 ДСТУ 8820 “Протимінна діяльність. Процеси управління. Основні положення” розділи 3, 6 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) додаток А до військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) таблиця B2 додатка В до військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) пункт В.2 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” IMAS 09.50 Second edition “Mechanical land release” | пункт 4.4 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) пункт В.2 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” типові методики Збройних Сил |
5. Важкі механізовані засоби гуманітарного розмінування, їх компоненти та обладнання | забезпечення захисту шасі механізованого засобу розмінування від підриву ручних гранат, артилерійських осколкових суббоєприпасів, що не розірвалися, протипіхотних мін та інших невеликих вибухонебезпечних предметів або заряду в тротиловому еквіваленті вибухової речовини масою не менше 8 кілограмів під час детонації під навісним обладнанням для розмінування | пункти 11.2.2, 11.2.4 ДСТУ 8820 “Протимінна діяльність. Процеси управління. Основні положення” розділи 3, 6 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) додаток А до військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) таблиця B2 додатка В до військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) пункт В.2 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” IMAS 09.50 Second edition “Mechanical land release” | пункт 4.4 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) пункт В.2 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” типові методики Збройних Сил |
6. Механізовані засоби бойового розмінування, їх компоненти та обладнання | забезпечення захисту шасі механізованого засобу розмінування від підриву протитанкової міни типу ТМ-62 або її аналогу в тротиловому еквіваленті під час детонації під навісним обладнанням для розмінування | оперативно-тактичні вимоги | пункт 4.4 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) пункт В.2 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” типові методики Збройних Сил |
7. Обладнання для тралення механізованих засобів розмінування | здатність витримати не менше п’яти підривів вибухонебезпечних предметів заявленого тротилового еквіваленту із збереженням можливості виконання завдань за призначенням з урахуванням можливості швидкого відновлення у разі потреби | оперативно-тактичні вимоги | типові методики Збройних Сил |
Вимоги до продуктивності механізованих засобів розмінування(гуманітарного розмінування) (засобів детонування (знешкодження/знищення) вибухонебезпечних предметів)** | |||
8. Механізовані засоби гуманітарного розмінування (легкі, середні, важкі) | забезпечення здатності в контрольованих умовах знешкоджувати (підривати, знищувати або видаляти) всі заявлені типи вибухонебезпечних предметів на різних глибинах та у різних типах ґрунту | пункти 11.2.2, 11.2.4 ДСТУ 8820 “Протимінна діяльність. Процеси управління. Основні положення” пункт А.2 додатка А Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” IMAS 09.50 Second edition “Mechanical land release” | додаток А Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” типові методики Збройних Сил |
9. Механізовані засоби бойового розмінування | забезпечення здатності знешкоджувати всі заявлені типи вибухонебезпечних предметів на поверхні та на глибині не менше 35 сантиметрів у різних типах ґрунту; темп розмінування - не менше 5 кілометрів на годину; кути подолання перешкод мінного тралу: підйом (спуск) - не менше 20°; боковий крен - не менше 10° | оперативно-тактичні вимоги | типові методики Збройних Сил |
Механізовані засоби розмінування (гуманітарного розмінування) (засоби детонування (знешкодження/знищення) вибухонебезпечних предметів) з дистанційним керуванням | |||
Вимоги до живучості механізованих засобів розмінування (засобів детонування (знешкодження/знищення) вибухонебезпечних предметів) з дистанційним керуванням | |||
10. Легкі механізовані засоби гуманітарного розмінування з дистанційним керуванням, їх компоненти та обладнання | забезпечення захисту шасі механізованого засобу розмінування від підриву ручних гранат, артилерійських осколкових суббоєприпасів, що не розірвалися, протипіхотних мін та інших невеликих вибухонебезпечних предметів або заряду в тротиловому еквіваленті вибухової речовини масою не менше 0,57 кілограма під час детонації під навісним обладнанням для розмінування | пункти 11.2.2, 11.2.4 ДСТУ 8820 “Протимінна діяльність. Процеси управління. Основні положення” розділи 3, 6 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) додаток А до військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) таблиця B2 додатка В до військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) пункт В.2 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” IMAS 09.50 Second edition. “Mechanical land release” | пункт 4.4 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) пункт В.2 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” типові методики Збройних Сил |
11. Середні механізовані засоби гуманітарного розмінування з дистанційним керуванням, їх компоненти та обладнання | забезпечення захисту шасі механізованого засобу розмінування від підриву ручних гранат, артилерійських осколкових суббоєприпасів, що не розірвалися, протипіхотних мін та інших невеликих вибухонебезпечних предметів або заряду в тротиловому еквіваленті вибухової речовини масою не менше 6 кілограмів під час детонації під навісним обладнанням для розмінування | пункти 11.2.2, 11.2.4 ДСТУ 8820 “Протимінна діяльність. Процеси управління. Основні положення” розділи 3, 6 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) додаток А до військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) таблиця B2 додатка В до військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) пункт В.2 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” IMAS 09.50 Second edition “Mechanical land release” | пункт 4.4 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) пункт В.2 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” типові методики Збройних Сил |
12. Важкі механізовані засоби гуманітарного розмінування з дистанційним керуванням, їх компоненти та обладнання | забезпечення захисту шасі механізованого засобу розмінування від підриву ручних гранат, артилерійських осколкових суббоєприпасів, що не розірвалися, протипіхотних мін та інших вибухонебезпечних предметів або заряду в тротиловому еквіваленті вибухової речовини масою не менше 8 кілограмів під час детонації під навісним обладнанням для розмінування | пункти 11.2.2, 11.2.4 ДСТУ 8820 “Протимінна діяльність. Процеси управління. Основні положення” розділи 3, 6 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) додаток А до військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) таблиця B2 додатка В до військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) пункт В.2 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” IMAS 09.50 Second edition “Mechanical land release” | пункт 4.4 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) пункт В.2 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” типові методики Збройних Сил |
13. Механізовані засоби бойового розмінування з дистанційним керуванням, їх компоненти та обладнання | забезпечення захисту шасі механізованого засобу розмінування від підриву протитанкової міни типу ТМ-62 або її аналогу в тротиловому еквіваленті під час детонації під навісним обладнанням для розмінування | оперативно-тактичні вимоги | пункт 4.4 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) пункт В.2 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” типові методики Збройних Сил |
14. Обладнання для тралення механізованих засобів розмінування з дистанційним керуванням | здатність витримати не менше п’яти підривів вибухонебезпечних предметів заявленого тротилового еквіваленту із збереженням можливості виконання завдань за призначенням з урахуванням можливості швидкого відновлення у разі потреби | оперативно-тактичні вимоги | типові методики Збройних Сил |
Вимоги до продуктивності механізованих засобів розмінування (гуманітарного розмінування) (засобів детонування (знешкодження/знищення) вибухонебезпечних предметів) з дистанційним керуванням** | |||
15. Механізовані засоби гуманітарного розмінування з дистанційним керуванням (легкі, середні, важкі) | забезпечення здатності в контрольованих умовах знешкоджувати (підривати, знищувати або видаляти) всі заявлені типи вибухонебезпечних предметів на різних глибинах та у різних типах ґрунту | пункти 11.2.2, 11.2.4 ДСТУ 8820 “Протимінна діяльність. Процеси управління. Основні положення” пункт А.2 додатка А Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” IMAS 09.50 Second edition “Mechanical land release” | додаток А Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” типові методики Збройних Сил |
16. Механізовані засоби бойового розмінування з дистанційним керуванням | дальність дистанційного керування не менше 800 метрів; забезпечення здатності знешкоджувати всі заявлені типи вибухонебезпечних предметів на поверхні та на глибині не менше 35 сантиметрів у різних типах ґрунту; темп розмінування - не менше 5 кілометрів на годину; кути подолання перешкод мінного тралу: підйом (спуск) - не менше 20°; боковий крен - не менше 10° | оперативно-тактичні вимоги | типові методики Збройних Сил |
Механізовані засоби обробки (підготовки) ґрунту для проведення операцій з розмінування | |||
Вимоги до безпеки операторів механізованих засобів обробки (підготовки) ґрунту для проведення операцій з розмінування | |||
17. Механізовані засоби обробки (підготовки) ґрунту для проведення операцій з розмінування | забезпечення захисту оператора механізованого засобу під час підриву під будь-яким колесом або під гусеничною стрічкою та днищем такого засобу ручних гранат, артилерійських осколкових суббоєприпасів, що не розірвалися, протипіхотних мін та інших невеликих вибухонебезпечних предметів або заряду в тротиловому еквіваленті вибухової речовини масою не менше 0,57 кілограма | пункти 11.2.2, 11.2.4 ДСТУ 8820 “Протимінна діяльність. Процеси управління. Основні положення” розділи 3, 6 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) додаток А до військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) пункт В.3 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” IMAS 09.50 Second edition “Mechanical land release” | розділи 4, 5 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) додатки В, С, D, E, F до військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) пункт В.3 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” |
Вимоги до живучості механізованих засобів обробки (підготовки) ґрунту для проведення операцій з розмінування | |||
18. Легкі механізовані засоби обробки (підготовки) ґрунту для проведення операцій з розмінування з керуванням оператором безпосередньо з кабіни та з дистанційним керуванням, їх компоненти та обладнання | забезпечення захисту шасі механізованого засобу від підриву ручних гранат, артилерійських осколкових суббоєприпасів, що не розірвалися, протипіхотних мін та інших невеликих вибухонебезпечних предметів або заряду в тротиловому еквіваленті вибухової речовини масою не менше 0,57 кілограма під час детонації під навісним обладнанням для обробки (підготовки) ґрунту | пункти 11.2.2, 11.2.4 ДСТУ 8820 “Протимінна діяльність. Процеси управління. Основні положення” розділи 3, 6 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) додаток А до військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) таблиця B2 додатка В до військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) пункт В.2 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” IMAS 09.50 Second edition “Mechanical land release” | пункт 4.4 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) пункт В.2 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” типові методики Збройних Сил |
19. Середні механізовані засоби обробки (підготовки) ґрунту для проведення операцій з розмінування з керуванням оператором безпосередньо з кабіни та з дистанційним керуванням, їх компоненти та обладнання | забезпечення захисту шасі механізованого засобу від підриву ручних гранат, артилерійських осколкових суббоєприпасів, що не розірвалися, протипіхотних мін та інших невеликих вибухонебезпечних предметів або заряду в тротиловому еквіваленті вибухової речовини масою не менше 6 кілограмів під час детонації під навісним обладнанням для обробки (підготовки) ґрунту | пункти 11.2.2, 11.2.4 ДСТУ 8820 “Протимінна діяльність. Процеси управління. Основні положення” розділи 3, 6 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) додаток А до військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) таблиця B2 додатка В до військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) пункт В.2 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” IMAS 09.50 Second edition “Mechanical land release” | пункт 4.4 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) пункт В.2 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” типові методики Збройних Сил |
20. Важкі механізовані засоби обробки (підготовки) ґрунту для проведення операцій з розмінування з керуванням оператором безпосередньо з кабіни та з дистанційним керуванням, їх компоненти та обладнання | забезпечення захисту шасі механізованого засобу від підриву ручних гранат, артилерійських осколкових суббоєприпасів, що не розірвалися, протипіхотних мін та інших невеликих вибухонебезпечних предметів або заряду в тротиловому еквіваленті вибухової речовини масою не менше 8 кілограмів під час детонації під навісним обладнанням для обробки (підготовки) ґрунту | пункти 11.2.2, 11.2.4 ДСТУ 8820 “Протимінна діяльність. Процеси управління. Основні положення” розділи 3, 6 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) додаток А до військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) таблиця B2 додатка В до військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) пункт В.2 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” IMAS 09.50 Second edition “Mechanical land release” | пункт 4.4 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) пункт В.2 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” типові методики Збройних Сил |
Вимоги до продуктивності механізованих засобів обробки (підготовки) ґрунту для проведення операцій з розмінування | |||
21. Легкі механізовані засоби обробки (підготовки) ґрунту для проведення операцій з розмінування з керуванням оператором безпосередньо з кабіни та з дистанційним керуванням | здатність видаляти та/або знищувати низьку та середню рослинність або виконувати обробку (підготовку) легкого (поверхневого шару) ґрунту залежно від методу проведення операції з розмінування | пункти 11.2.2, 11.2.4 ДСТУ 8820 “Протимінна діяльність. Процеси управління. Основні положення” пункт А.4 додатка А Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” IMAS 09.50 Second edition “Mechanical land release” | пункт А.4 додатка А Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” |
22. Середні механізовані засоби обробки (підготовки) ґрунту для проведення операцій з розмінування з керуванням оператором безпосередньо з кабіни та з дистанційним керуванням | здатність видаляти та/або знищувати низьку, середню та високу рослинність або виконувати обробку (підготовку) ґрунту середньої важкості (піску) залежно від методу проведення операції з розмінування | пункти 11.2.2, 11.2.4 ДСТУ 8820 “Протимінна діяльність. Процеси управління. Основні положення” пункт А.4 додатка А Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” IMAS 09.50 Second edition “Mechanical land release” | пункт А.4 додатка А Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” |
23. Важкі механізовані засоби обробки (підготовки) ґрунту для проведення операцій з розмінування з керуванням оператором безпосередньо з кабіни та з дистанційним керуванням | здатність видаляти та/або знищувати низьку, середню та високу рослинність або виконувати обробку (підготовку) важкого ґрунту (гравію) залежно від методу проведення операції з розмінування | пункти 11.2.2, 11.2.4 ДСТУ 8820 “Протимінна діяльність. Процеси управління. Основні положення” пункт А.4 додатка А Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” IMAS 09.50 Second edition “Mechanical land release” | пункт А.4 додатка А Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” |
Обладнання для виявлення вибухонебезпечних предметів | |||
Вимоги до продуктивності обладнання для виявлення вибухонебезпечних предметів | |||
24. Обладнання для виявлення вибухонебезпечних предметів | глибина виявлення протитанкової міни типу TМ-62М або її аналогу в тротиловому еквіваленті - не менше 15 сантиметрів | пункти 9.19.3.3, 11.1.2 ДСТУ 8820 “Протимінна діяльність. Процеси управління. Основні положення” | розділи 5, 8, 9 Test & Evaluation Protocol 07/05/2003 Version 1.0 “Metal Detectors” додатки А, В, C, D Test & Evaluation Protocol 07/05/2003 Version 1.0 “Metal Detectors” |
глибина виявлення протипіхотної міни типу ПМН-2 або її аналогу в тротиловому еквіваленті - не менше 15 сантиметрів | пункти 9.19.3.3, 11.1.2 ДСТУ 8820 “Протимінна діяльність. Процеси управління. Основні положення” | розділи 5, 8, 9 Test & Evaluation Protocol 07/05/2003 Version 1.0 “Metal Detectors” додатки А, В, C, D Test & Evaluation Protocol 07/05/2003 Version 1.0 “Metal Detectors” | |
Вимоги до живучості обладнання для виявлення вибухонебезпечних предметів | |||
25. Обладнання для виявлення вибухонебезпечних предметів | відсутність протікань корпуса, що викликають шкідливі наслідки під час суцільного оббризкування | розділ 6 ДСТУ IEC 60529 “Ступені захисту, забезпечувані корпусами (IP-код)” | розділ 14 ДСТУ IEC 60529 “Ступені захисту, забезпечувані корпусами (IP-код)” |
26. Бойове обладнання для виявлення вибухонебезпечних предметів | відсутність протікань корпуса, що викликають шкідливі наслідки під час занурення у воду на 30 хвилин на глибину від 0,15 до 1 метра | розділ 6 ДСТУ IEC 60529 “Ступені захисту, забезпечувані корпусами (IP-код)” | розділ 14 ДСТУ IEC 60529 “Ступені захисту, забезпечувані корпусами (IP-код)” |
Транспортні засоби супроводження, які використовуються для забезпечення безпеки та захисту персоналу, який бере участь в проведенні операцій з гуманітарного розмінування | |||
Вимоги до транспортних засобів супроводження, які використовуються для забезпечення безпеки та захисту персоналу, який бере участь в проведенні операцій з гуманітарного розмінування | |||
27. Транспортні засоби супроводження | забезпечення захисту персоналу транспортного засобу супроводження під час підриву під будь-яким колесом або гусеничною стрічкою та днищем такого засобу ручних гранат, артилерійських осколкових суббоєприпасів, що не розірвалися, протипіхотних мін та інших невеликих вибухонебезпечних предметів або заряду в тротиловому еквіваленті вибухової речовини масою не менше 6 кілограмів | розділи 3, 6 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) додаток А до військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) додаток В до військового стандарту 01.055.004-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Рівні захисту екіпажів та особового складу, що знаходиться на борту броньованих транспортних засобів” (STANAG 4569 Edition 3/ AVPP-1 Part I Edition A, Protection Level Lists for Jccupants of Armored Vehicles, IDT) пункт В.3 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” IMAS 09.50 Second edition “Mechanical land release” | розділи 4, 5 військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) додатки В, С, D, E, F до військового стандарту 01.055.002-2021 (01) “Захист та забезпечення безпеки озброєння та військової техніки. Процедури оцінювання рівня захисту броньованих транспортних засобів. Мінна загроза” (STANAG 4569 Edition 3/ AЕP-55 Volume 2 Edition C) пункт В.3 додатка В Test & Evaluation Protocol 30/06/2009 Version 1.0 “Machines” |
технічної документації та документації, яка визначає правила експлуатації механізованих засобів розмінування (гуманітарного розмінування), пов’язаних з ними виробів, компонентів та обладнання;
комплекту запасних частин та витратних матеріалів для експлуатації механізованих засобів розмінування (гуманітарного розмінування) згідно з технічною документацією на механізовані засоби розмінування (гуманітарного розмінування), пов’язані з ними вироби, компоненти та обладнання;
засобів захисту (аварійних виходів та люків, протипожежних засобів, засобів зв’язку);
допоміжних засобів евакуації для швидкого входу і виходу персоналу.
** Максимальна загальна маса тралу не повинна перевищувати 5 тонн. Тиск на ґрунт залежить від типу вибухонебезпечних предметів, які передбачено для знешкодження/знищення, і здійснюється з використанням методу розрахунку.