МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н О Р М И
N 420 від 08.12.97
м.Київ
vd971208 vn420
Норми експлуатаційного пробігу автомобільних шин
Затвердженонаказом Мінтрансу України
від 08.12.97 р. N 420
Норми експлуатаційного пробігу автомобільних шин
1. Загальні положення
1.1. Норми експлуатаційного пробігу автомобільних шин
призначені для планування, визначення рівнів тарифів та
раціональних витрат матеріальних ресурсів тощо. Норми обов'язкові
для використання автотранспортними підприємствами незалежно від
форм власності та відомчої підпорядкованості. 1.2. Експлуатаційна норма пробігу шин - інтегральна величина,
яка відображає, з одного боку, рівень досконалості конструкції
шини та якості її виготовлення, а з другого - рівень технічної
експлуатації, обслуговування в автотранспортних підприємствах та
стан дорожньо-кліматичних умов використання. Норма експлуатаційного пробігу визначається
середньостатистичним пробігом шин, що не відновлювались і вилучені
з експлуатації внаслідок: - зносу малюнка протектора при умові придатності до
відновлення; - зруйнувань виробничого та експлуатаційного характеру, які
виключають можливість її відновлення. 1.3. Норми експлуатаційного пробігу автомобільних шин
розроблені на підставі інформації про пробіги шин, отриманої від
ТВО автомобільного транспорту України, Білоцерківського та
Дніпропетровського шинних заводів, Акціонерної компанії
"Укртранс", автопідприємств МВС України в містах Донецьку і
Дніпропетровську, "Донбасенерго", "Донецьквугілля",
автопідприємств швидкої та невідкладної медичної допомоги в містах
Києві, Донецьку і Дніпропетровську.
2. Порядок коректування норм пробігу автомобільних шинв залежності від умов експлуатації
2.1. Експлуатаційна норма пробігу шин автомобілів, що
систематично експлуатуються з погодинною оплатою роботи водіїв при
обслуговуванні підприємств і організацій (крім спеціальних
автомобілів, наприклад, швидкої та невідкладної медичної допомоги
та інші), збільшується на 10 % для легкових, легких вантажних
автомобілів та автобусів особливо малої місткості, а на 15 % - для
шин вантажних автомобілів і автобусів. 2.2. Для автомобільних шин, які експлуатуються на причепах і
напівпричепах, норма пробігу визначається подібно як для шин
автомобілів-тягачів. 2.3. Норми пробігу автомобільних шин можуть бути знижені: - на 15 % - для автомобілів, постійно працюючих на розробках
вугілля та руди при добуванні їх відкритим способом та в кам'яних
кар'єрах; для автомобілів, які навантажуються із бункерів, а також
автомобілів, зайнятих на лісорозробках, на будівництвах, на
прокладанні та ремонті доріг, на транспортуванні нафтопродуктів та
хімікатів, тобто в умовах, що руйнують автошини; - на 10% - для автомобілів швидкої та невідкладної медичної
допомоги; - на 10% - для автомобілів, постійно працюючих з причепами та
напівпричепами, а також для автомобілів-самоскидів; - на 10% - для автобусів (крім автобусів малої місткості),
постійно працюючих у Республіці Крим, Одеській, Миколаївській,
Херсонській, Запорізькій, Луганській та Донецькій областях; - на 10% - для автомобілів, що постійно експлуатуються в IV
та V категоріях умов експлуатації; - на 5% - для автомобілів, що постійно експлуатуються в III
категорії умов експлуатації (дивись таблицю 3 "Категорії умов
експлуатації", "Положення про профілактичне обслуговування і
ремонт рухомого складу автомобільного транспорту", 1994). Сумарне процентне зниження норм експлуатаційного пробігу
автомобільних шин, які включають всі фактори, перелічені в цьому
пункті, не повинне перевищувати 25%.
Норми експлуатаційного пробігу автомобільних шинавтомобільні шини вітчизняного та держав СНД виробництва
—————————————————————————————————————————————————————————————————— | Групи, | Норми експлуата- | | типи автотранспорту | ційного пробігу | | та позначення розміру | автомобільних шин,| | автомобільних шин | тис. км. | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| |Вантажні автомобілі та автобуси | | | 1. Автомобілі МАЗ, КрАЗ, "Шкода", "Татра" | | | шини 12,00 R20 | | | мод. БЦИ-150 | 90 | | мод. И-109 | 90 | | мод. ИД-304, У-4 | 90 | | мод. И-332 | 65 | | мод.Д-56; Д-58 | 75 | | шини 12,00-20 | | | мод. ИЯВ-12Б | 85 | | мод. ВИ-243-1, УД-1; ВИ-243, УД-1; | 85 | | ВИ-243М; ВИ-243А; ВИ-243Б | | | шини 11,00 R20 | | | мод. И-111АМ | 90 | | мод. И-68 | 90 | | шини 11,00-20 | | | мод. В-195 | 70 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| | 2. Сідельні тягачі "Сканія", "Вольво", | | | "Мерседес-Бенц", "Івеко", "Рено- | | | Сканія", "ЛіАЗ" та напівпричепи до них | | | шини 12,00 R20 | | | мод. И-109 | 95 | | шини 12,00-20 | | | мод. ИЯВ-12Б | 85 | | шини 11,00 R20 | | | мод. И-111АМ | 90 | | мод. И-303, Д-3АМ | 100 | | шини 11,00-20 | | | мод. В-195 | 80 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| | 3. Автобуси міські Ікарус-260, -280 | | | шини 11.00 R20 | | | мод. И-111АМ | 75 | | мод. И-68 | 65 | | мод. И-303, Д-3МА | 65 | | шини 11,00-20 | | | мод. В-195 | 70 | | шини 10,00 R20 | | | мод. И-309, Д-4 | 80 | | мод. БЦИ-185 | 80 | | мод. ИА-265, Д-2М | 70 | | мод. ОИ-73А, Б | 70 | | мод. И-281, У-4; И-281М | 55 | | мод. И-321, Д-ЗМА | 55 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| | 4. Автобуси міські ЛіАЗ-5256 | | | шини 11/70 R22,5 | | | мод. И-305, Д-1М | 50 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| | 5. Автобуси міжміські Ікарус-250 | | | шини 11,00 R20 | | | мод. И-111АМ | 80 | | мод. И-303, Д-3МА | 80 | | шини 10,00 R20 | | | мод. И-309, Д-4 | 85 | | мод. БЦИ-185 | 85 | | мод. ИА-265, Д-2М | 75 | | мод. ОИ-73А, Б | 75 | | мод. И-281, У-4; И-281М | 65 | | мод. И-321, Д-ЗМА | 65 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| | 6. Автобуси міські ЛіАЗ-677 | | | шини 10,00 R20 | | | мод. И-309, Д-4 | 80 | | мод. БЦИ-185 | 80 | | мод. ИА-265, Д-2М | 70 | | мод. И-281, У-4; И-281М | 55 | | мод. ОИ-73А, Б | 70 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| | 7. Автобуси ЛАЗ | | | шини 10,00 R20 | | | мод. И-309, Д-4 | 90 | | мод. БЦИ-185 | 100 | | мод. ИА-265, Д-2М | 90 | | мод. ОИ-73А, Б | 90 | | мод. И-281, У-4; И-281М | 90 | | мод. И-321, Д-ЗМА | 90 | | шини 10,00-20 | | | мод. ИВЛ-1А, 1АБ | 95 | | мод. Д-47; Д-48 | 70 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| | 8. Автобуси ЛАЗ-4202 | | | шини 10,00 R20 | | | мод. И-309, Д-4 | 80 | | мод. ИА-265, Д-2М | 80 | | мод. БЦИ-185 | 90 | | мод. ОИ-73А, Б | 85 | | мод. И-281, У-4; И-281М | 80 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| | 9. Автобуси ЛАЗ-52523 | | | шини 10,00 R20 | | | мод. И-309, Д-4 | 75 | | мод. БЦИ-185 | 80 | | мод. ИА-265, Д-2М | 70 | | мод. ОИ-73А, Б | 70 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| |10. Автомобілі ЗІЛ | | | шини 9,00 R20 | | | мод. О-40-БМ-1 | 100 | | мод. ИН-142Б-1, БМ | 110 | | мод. БЦИ-342 | 100 | | мод. М-184 | 100 | | шини 9,00-20 | | | мод. ВИ-244, УД-1; ВИ-244-1, УД-1 | 90 | | мод. Д-46; Д-49 | 85 | | мод. И-252 | 95 | | мод. ИМ-192Б | 90 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| |11. Автомобілі ЗІЛ-130В-1 (борошновіз) | | | шини 9,00 R20 | | | мод. О-40-БМ-1 | 90 | | мод. ИН-142Б-1, БМ | 95 | | мод. БЦИ-342 | 90 | | шини 9,00-20 | | | мод. ВИ-244, УД-1; ВИ-244-1, УД-1 | 85 | | мод. И-252 | 90 | | мод. Д-46; Д-49 | 80 | | мод. ИМ-192Б | 85 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| |12. Автомобілі КамАЗ (крім самоскидів) | | | шини 9,00 R20 | | | мод. О-40-БМ-2 | 95 | | мод. ИН-142Б-1, БМ | 100 | | мод. БЦИ-342 | 95 | | мод. М-184 | 95 | | шини 9,00-20 | | | мод. ВИ-244, УД-1; ВИ-244-1, УД-1 | 95 | | мод. Д-46; Д-49 | 90 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| |13. Автомобілі КамАЗ (самоскиди) | | | шини 9,00 R20 | | | мод. О-40-БМ-1 | 80 | | мод. ИН-142Б-1, БМ | 85 | | мод. БЦИ-342 | 80 | | мод. М-184 | 80 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| |14. Автомобілі ГАЗ-53 | | | шини 8,25 R20 | | | мод. К-84, У-2 | 100 | | мод. К-55А; КИ-55А | 110 | | мод. КИ-63 | 110 | | шини 8,25-20 | | | мод. ИК-6АМ; ИК-6АН-1 | 80 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| |15. Автобуси ПАЗ, КАвЗ | | | шини 8,25 R20 | | | мод. К-84, У-2 | 100 | | мод. К-55А; КИ-55А | 110 | | мод. КИ-63 | 115 | | шини 8,25-20 | | | мод. ИК-6АМ; ИК-6АН-1 | 80 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| |16. Автомобілі ГАЗ-52, автобуси ПАЗ | | | шини 7,50 R20 | | | мод. И-196 | 100 | | шини 7,50-20 | | | мод. ИЯ-112А | 90 | | мод. МИ-173; МИ-173-1 | 90 | | мод. Я-151 | 90 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| |17. Автобуси міські Ікарус-260, -280 | | | шини 12,00 R20 | | | мод. БЦИ-150 | 90 | | мод. И-332 | 85 | | мод. Д-58 | 85 | | | Термін дії норм | | | для шин | | | 12,00 R20 - один| | | рік від дня | | | затвердження | | | норм | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| |18. Автомобілі легкові ГАЗ | | | (у тому числі таксі) | | | шини 7,35-14 | | | мод. ИД-195 | 35 | | шини 205/70 R14 | | | мод. БЦИД-220 | 65 | | мод. БЦ-1 | 65 | | Автомобілі ГАЗ-2413, -31023, -31029 | | | шини 205/70 R14 | | | мод. БЦИД-220 | 65 | | мод. БЦ-1 | 65 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| |19. Автомобілі легкові ЗАЗ | | | (у тому числі таксі) | | | шини 155/70 R13 | | | мод. БЛ-85-1 | 50 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| |20. Автомобілі ВАЗ, Москвич | | | (у тому числі таксі) | | | шини 175/70 R13 | | | мод. БЛ-85-1 | 55 | | шини 165/70 R13 | | | мод. БЛ-85-1 | 50 | | шини 6,95-16 | | | мод. ВЛИ-5 | 60 | | шини 6,45-13 | | | мод. М-145 | 45 | | мод. 130А | 45 | | шини 6,15-13 | | | мод. И-151 | 40 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| |21. Автомобілі Москвич-2141, -21412 | | | шини 165/80 R14 | | | мод. М-180 | 55 | | Автомобілі Москвич-21412 | | | шини 185/65 R14 | | | мод. БЦ-5 | 55 | | мод. М-198; М-199; М-200 | 55 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| |22. Автобуси особливо малої місткості | | | (у тому числі РАФ) | | | шини 185/82 R15C | | | мод. Я-288 | 45 | | шини 185/80 R15C | | | мод. М-243 | 50 | | шини 195/65 R15C | | | мод. БЦ-З | 50 | | (у тому числі УАЗ) | | | шини 8,40-15 (215/90-15С) | 60 | | мод. Я-192; Я-245 | 60 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| |23. Автомобілі вантажні, легкі | | | шини 6,50-16С | | | мод. Я-248 | 50 | | мод. Я-101 | 50 | | шини 8,40-15 (215/90-15С) мод.Я-245 | 60 | | мод. Я-192 | 60 | | шини 6,40-13С | | | мод. М-100 | 40 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| |24. Автомобілі ГАЗ-33021 "Газель" | | | шини 185/75 R16C | | | мод. БЦ-24 | 65 | | шини 17 R16C | | | мод. ДП-101 | 65 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| | | | | Автомобільні шини, імпортні | | | | | |25. Автобуси міські Ікарус-260, -280 | | | шини 11,00-20 | | | "Barum" (Чехія) | 65 | | "Taurus" (Угорщина) | 65 | | шини 11,00 R20 | | | "Barum" (Чехія) | 80 | | "Taurus" (Угорщина) | 80 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| |26. Автобуси міжміські Ікарус-250 | | | шини 11,00 R20 | | | "Matador" (Словакія) | 50 | | шини 10,00-20 | | | "Barum" (Чехія) | 70 | | "Matador" (Словакія) | 45 | | шини 10,00 R20 | | | "Barum" (Чехія) | 75 | | "Taurus" (Угорщина) | 75 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| |27. Автобуси міжміські "Каросса" | | | шини 10,00 R20 | | | "Barum" (Чехія) | 70 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| |28. Автомобілі "Шкода", "Татра" | | | шини 11,00 R20 | | | "Barum" (Чехія) | 100 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| |29. Автомобілі ЗІЛ, КАЗ з причепами ГКБ | | | шини 9,00 R20 | | | "Widlon" (Болгарія) | 90 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| |30. Автомобілі КамАЗ | | | шини 9,00 R20 | | | "Widlon" (Болгарія) | 85 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| |31. Сідельні тягачі "Сканія", "Вольво", | | | "Мерседес-Бенц", "Івеко", "Рено", | | | "Рено-Сканія", "ЛіАЗ" | | | шини 12,00 R20 (22,5); 385/65 R22,5; | | | 365/80 R20(22,5); 315/80 R22,5; | | | 305/70 R22,5; 295/80 R22,5 | | | "PIRELLI" | 140 | | "SEMPERIT" | 145 | | "CONTINENTAL" | 160 | | "MICHELIN" | 175 | |————————————————————————————————————————————+———————————————————| |32. Напівпричепи з тентом, напівпри- | | | чепи-рефрижератори "Шміт", "Трейлор", | | | "Кроне", "Когел", "Кесборер", "Паттон", | | | "Ламберт" | | | шини 12,00 R20(22,5); 14,00 R20(22,5); | | | 315/80 R22,5; 305/70 R22,5; | | | 295/80 R22,5; 215/79 R17,5 | | | "PIRELLI" | 140 | | "SEMPERIT" | 145 | | "CONTINENTAL" | 160 | | "MICHELIN" | 175 | |————————————————————————————————————————————————————————————————| | | | ПОСИЛАННЯ НА ДОКУМЕНТИ | | | | Правила эксплуатации автомобильных шин. "Химия", М., 1983. | | Основний асортимент шин по шинним заводам України та держав | | СНД. | | ГОСТ 5513-86 "Шины пневматические для грузовых автомобилей, | | автоприцепов, автобусов и троллейбусов, ТУ". | | ГОСТ 4754-80 "Шины пневматические для легковых автомобилей, | | ТУ". | | Правило ЄЕК ООН N 30, Правило ЄЕК ООН N 54. | |————————————————————————————————————————————————————————————————| | ЛИСТИ ТА НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ | | МІНАВТОТРАНСУ УРСР ТА МІНТРАНСУ УРСР | | | | - от 2 февраля 1976 г. N 1/28-93-49 "О временных нормах | | зксплуатационного пробега шин на автобусах "Икарус"; | | - от 13 февраля 1978 г. N 1/28-61-52 "Об установлении | | временных норм зксплуатационного пробега импортных шин"; | | - от 22 июня 1982 г. N 2/28-39-616 "Руководящий документ. | | Организация зксплуатации, обслуживания и ремонта автошин в | | АТП". РД 200 УССР 100-82 (в части норм пробега шин); | | - от 6 сентября 1984 г. N 1/28-39-203 "Об установлении норм | | зксплуатационного пробега импортных шин для грузовых | | автомобилей и автобусов "Икарус"; | | - от 12 мая 1986 г. N 4/28-39-165П "О нормах | | зксплуатационного пробега шин"; | | - от 14 мая 1987 г. N 4/28-39-317 "Об установлении | | временных норм зксплуатационного пробега шин для автомобилей | | семейства КамАЗ (бортового автомобиля, седельного тягача, | | самосвала)"; | | - от 15 июня 1987 г. N 2/28-39-482 "Технологический процесс | | подготовки подвижного состава к зксплуатации. Временные нормы | | пробега импортных автомобильных шин, их использование, режимы | | зксплуатации". ТП 200 УССР 84000-52-87 (в части норм пробега | | шин); | | - от 19 августа 1988 г. N 6/11-40-195 "О временных нормах | | зксплуатационного пробега шин" (автошина 10,00 R20 мод. ИА-185 | | для автобусов ЛАЗ "Икарус-250" и автошина 205/70 R14 для | | автомобиля ГАЗ-24-10); | | - от 25 июля 1990 г. N 4/11-40-166 "О временной норме | | пробега автошин 11,00-20 фирмы "Таурус"; | | - від 24 грудня 1990 р. N 6/11-40-475 "Про норми | | експлуатаційного пробігу шин легкових автомобілів". | ——————————————————————————————————————————————————————————————————
Надруковано: "Все о бухгалтерском учете" N 12 (194), 14.02.98 р.
Джерело:Офіційний портал ВРУ