Про затвердження Порядку ведення та оприлюднення бази даних витягів із звітів з енергетичного аудиту, незалежного моніторингу витягів із звітів з енергетичного аудиту, незалежної верифікації звітів з енергетичного аудиту
Відповідно до абзацу сьомого частини сьомої статті 10 Закону України “Про енергетичну ефективність” Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок ведення та оприлюднення бази даних витягів із звітів з енергетичного аудиту, незалежного моніторингу витягів із звітів з енергетичного аудиту, незалежної верифікації звітів з енергетичного аудиту, що додається.
ПОРЯДОК
ведення та оприлюднення бази даних витягів із звітів з енергетичного аудиту, незалежного моніторингу витягів із звітів з енергетичного аудиту, незалежної верифікації звітів з енергетичного аудиту
1. Цей Порядок встановлює механізм ведення та оприлюднення електронної бази даних витягів із звітів з енергетичного аудиту (далі - база даних), проведення незалежного моніторингу витягів із звітів з енергетичного аудиту (далі - моніторинг витягів), незалежної верифікації звітів з енергетичного аудиту (далі - верифікація звітів).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про енергетичну ефективність”, “Про енергетичну ефективність будівель”, “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги”, “Про захист персональних даних”, “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах”.
3. База даних містить витяги із звітів з енергетичного аудиту (далі - витяги) та результати проведення моніторингу витягів та верифікації звітів.
База даних є об’єктом права державної власності і належить державі в особі Держенергоефективності.
4. Держателем та адміністратором бази даних є Держенергоефективності, яке здійснює нормативно-правове, організаційно-методичне, інформаційне забезпечення формування і доступу до бази даних.
5. База даних ведеться державною мовою та функціонує у цілодобовому режимі, крім випадків проведення планових та позапланових профілактичних та/або технічних робіт, пов’язаних з усуненням технічних та/або методологічних помилок чи технічного збою в роботі, тривалість проведення яких визначається адміністратором бази даних.
6. Користувачами бази даних є:
2) замовники енергетичного аудиту та їх уповноважені представники;
3) кваліфікаційні організації та їх уповноважені працівники.
7. Користувачі бази даних отримують доступ до неї після проходження процедури електронної ідентифікації та автентифікації через інтегровану систему електронної ідентифікації.
8. Користування базою даних здійснюється через відповідний електронний кабінет.
Користувачі бази даних під час проходження електронної ідентифікації зазначають в електронному кабінеті свою адресу електронної пошти, підтверджують правильність своїх ідентифікаційних даних та надають згоду на обробку персональних даних. За достовірність таких відомостей, зазначених під час електронної ідентифікації, відповідають користувачі електронного кабінету.
9. У разі зміни адреси електронної пошти користувач бази даних зобов’язаний у десятиденний строк внести відповідні зміни до свого облікового запису в електронному кабінеті. У разі несвоєчасного внесення змін до облікових даних всі негативні наслідки, спричинені таким невнесенням, покладаються на користувача електронного кабінету.
10. Адміністратор бази даних блокує доступ користувача бази даних до електронного кабінету в разі:
1) виявлення факту компрометації особистого ключа користувача бази даних;
2) отримання повідомлення користувача бази даних про необхідність блокування доступу до відповідного електронного кабінету;
3) отримання інформації про внесення користувачем бази даних недостовірної інформації;
4) набрання законної сили відповідним судовим рішенням.
11. Адміністратор бази даних анулює доступ користувача бази даних до електронного кабінету в разі:
1) отримання повідомлення керівника кваліфікаційної організації або особи, яка його заміщує, про необхідність анулювання доступу енергетичного аудитора або уповноваженої посадової особи кваліфікаційної організації до відповідного електронного кабінету;
2) отримання повідомлення керівника замовника енергетичного аудиту про необхідність анулювання доступу уповноваженої посадової особи;
3) отримання повідомлення енергетичного аудитора про необхідність анулювання його доступу до бази даних у зв’язку з припиненням виконання ним своїх повноважень;
4) набрання законної сили відповідним судовим рішенням.
12. Адміністратор бази даних відновлює доступ користувача, якому заблоковано доступ до електронного кабінету, в разі:
1) отримання повідомлення керівника кваліфікаційної організації, керівника замовника енергетичного аудиту або особи, яка їх заміщує, або повідомлення енергетичного аудитора про припинення обставин, що стали підставою для блокування доступу відповідного користувача до електронного кабінету;
2) набрання законної сили відповідним судовим рішенням.
13. Через електронний кабінет енергетичного аудитора здійснюється:
1) завантаження та реєстрація витягів із звітів з енергетичного аудиту;
2) отримання енергетичним аудитором інформації та висновку про проведення незалежного моніторингу витягів, відомостей (даних) та висновку про верифікацію звітів;
3) завантаження виправленого звіту з енергетичного аудиту у разі отримання негативного висновку про верифікацію звіту із зауваженнями за результатами проведеної верифікації звіту;
4) листування з адміністратором бази даних.
14. Через електронний кабінет замовника енергетичного аудиту здійснюється:
1) визначення відповідальної посадової особи замовника енергетичного аудиту, яка від імені замовника енергетичного аудиту уповноважена здійснювати дії згідно з вимогами цього Порядку;
2) завантаження звіту з енергетичного аудиту та іншої інформації, необхідної для проведення верифікації звіту;
3) листування з адміністратором бази даних.
15. Через електронний кабінет керівника кваліфікаційної організації і її уповноваженого працівника здійснюється:
1) визначення посадової особи кваліфікаційної організації, яка уповноважена здійснювати дії згідно з вимогами цього Порядку;
2) отримання інформації про порушення енергетичним аудитором законодавства, виявлені за результатами проведення верифікації звіту, для прийняття рішень, передбачених абзацом третім частини сьомої статті 10 Закону України “Про енергетичну ефективність”;
3) листування з адміністратором бази даних.
16. Реєстраційний номер і дата є ідентифікатором відповідного витягу в базі даних.
17. Реєстрація витягів здійснюється енергетичними аудиторами через електронний кабінет шляхом внесення їх до бази даних.
18. Моніторинг витягів здійснюється уповноваженою особою Держенергоефективності з використанням бази даних у послідовності їх реєстрації в базі даних.
Для проведення моніторингу витягів здійснюється автоматизований відбір щонайменше одного витягу серед зареєстрованих у базі даних витягів програмними засобами бази даних щоразу випадково після накопичення в базі даних двадцяти витягів, яким присвоєно реєстраційний номер та які не були відібрані.
19. Моніторинг витягу здійснюється з використанням програмних засобів бази даних шляхом перевірки відповідності витягу вимогам до структури та змісту витягу, встановленим постановою Кабінету Міністрів України від 1 грудня 2023 р. № 1258 “Про затвердження Порядку проведення та вимог до енергетичного аудиту процесів та транспорту” (Офіційний вісник України, 2024 р., № 4, ст. 155).
20. Моніторинг витягу вважається пройденим, якщо за результатом його проведення підтверджено відповідність витягу вимогам законодавства.
21. Витяг підлягає моніторингу лише один раз.
22. Складення висновку про моніторинг витягу здійснюється за формою згідно з додатком 1.
23. Уповноважена особа Держенергоефективності протягом двох робочих днів з дня складення висновку про моніторинг витягу надсилає його через електронний кабінет енергетичному аудитору та замовнику енергетичного аудиту.
У разі коли за результатами моніторингу витягу виявлено, що витяг не відповідає вимогам законодавства, у висновку про моніторинг витягу встановлюється вимога щодо подання замовником енергетичного аудиту цього звіту для проведення його верифікації.
24. Замовник енергетичного аудиту зобов’язаний у триденний строк через електронний кабінет завантажити в базу даних звіт з енергетичного аудиту для проведення верифікації звіту.
25. Верифікація звіту проводиться уповноваженою особою Держенергоефективності шляхом перевірки такого звіту на відповідність вимогам законодавства.
26. Звіт з енергетичного аудиту вважається таким, що не відповідає вимогам законодавства, якщо:
за результатами верифікації звіту виявлено невідповідність звіту з енергетичного аудиту встановленим вимогам до структури та змісту звіту з енергетичного аудиту;
за результатами верифікації виявлено, що енергетичний аудитор не є незалежним або проводив аудит за наявності конфлікту інтересів;
замовник енергетичного аудиту не надав на вимогу уповноваженої особи Держенергоефективності звіт з енергетичного аудиту, необхідний для проведення верифікації звіту.
27. За результатами верифікації звіту складається висновок за формою згідно з додатком 2.
28. Уповноважена особа Держенергоефективності в дводенний строк з дня складення висновку про верифікацію звіту надсилає його через електронний кабінет енергетичному аудитору та замовнику енергетичного аудиту.
У разі коли за результатами верифікації звіту виявлено, що такий звіт не відповідає вимогам законодавства, у висновку встановлюється вимога до енергетичного аудитора щодо усунення наданих зауважень, приведення у відповідність із вимогами законодавства звіту з енергетичного аудиту і відповідного витягу із звіту та завантажується виправлений звіт для проведення його повторної верифікації.
29. Енергетичний аудитор зобов’язаний протягом 15 робочих днів усунути надані зауваження та завантажити виправлений звіт з енергетичного аудиту для повторної верифікації звіту.
30. У разі виявлення за результатами повторної верифікації звіту невідповідності його вимогам законодавства уповноважена особа Держенергоефективності надсилає висновок замовнику енергетичного аудиту через електронний кабінет.
Уповноважена особа Держенергоефективності надсилає енергетичному аудитору через електронний кабінет попередження, що в разі повторного порушення енергетичним аудитором законодавства інформацію про це буде надіслано відповідній кваліфікаційній організації для прийняття рішення, передбаченого абзацом третім частини сьомої статті 10 Закону України “Про енергетичну ефективність”.
31. На вимогу замовника енергетичного аудиту Держенергоефективності здійснює верифікацію звітів на платній основі.
Верифікація звіту провадиться Держенергоефективності на вимогу замовника енергетичного аудиту протягом 30 робочих днів з дня завантаження замовником енергетичного аудиту звіту та документів, що підтверджують оплату послуги згідно з вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 14 липня 2023 р. № 720 “Про встановлення розміру плати за здійснення незалежної верифікації звіту з енергетичного аудиту на вимогу замовника енергетичного аудиту” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 69, ст. 3999).
32. Оприлюднення бази даних витягів здійснюється Держенергоефективності на своєму веб-сайті відкрито на безоплатній основі.
33. Не підлягає оприлюдненню інформація про найменування суб’єкта господарювання, його місцезнаходження, ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ, обсяг прибутку, інша інформація з урахуванням вимог законодавства щодо захисту комерційної таємниці.
34. Інформація про результати моніторингу витягів, верифікації звітів тощо відображається у режимі реального часу.
ВИСНОВОК
про незалежний моніторинг витягу із звіту з енергетичного аудиту
ВИСНОВОК
про незалежну верифікацію звіту з енергетичного аудиту