НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ |
ПОСТАНОВА |
12.12.2023 № 2418 |
Про затвердження Змін до Кодексу комерційного обліку електричної енергії
Відповідно до законів України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» та «Про ринок електричної енергії» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Зміни до Кодексу комерційного обліку електричної енергії, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 14 березня 2018 року № 311 (далі - Зміни), що додаються.
2. Ця постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її оприлюднення на офіційному вебсайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, крім абзаців чотирнадцятого та шістнадцятого-дев’ятнадцятого пункту 2 Змін, які набирають чинності з 01 вересня 2024 року.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ЗМІНИ
до Кодексу комерційного обліку електричної енергії
У розділі XI:
1) назву викласти у такій редакції:
«XI. Оплата та інформаційне забезпечення надання послуг комерційного обліку»;
2) доповнити новою главою такого змісту:
«11.3. Вимоги щодо інформаційного забезпечення надання послуг комерційного обліку
11.3.1. ППКО мають забезпечити інформаційну відкритість та прозорість під час надання послуг комерційного обліку.
ОС, які виконують функції ППКО, мають забезпечити роботу сервісу «Особистий кабінет замовника послуг комерційного обліку» на власному офіційному вебсайті у мережі Інтернет.
Сервіс «Особистий кабінет замовника послуг комерційного обліку» може функціонувати, як окремий функціонал загального сервісу ОС «Особистий кабінет».
11.3.2. Сервіс «Особистий кабінет замовника послуг комерційного обліку» є ресурсом інформування замовника про перелік послуг комерційного обліку електричної енергії, стан їх надання та способи передачі та отримання даних комерційного обліку, а також способи комунікації між ОС як ППКО та замовником.
11.3.3 Сервіс «Особистий кабінет замовника послуг комерційного обліку» має забезпечувати замовнику можливість:
1) реєстрації та створення облікового запису, який дозволяє замовити послуги ППКО по всіх ТКО на площадках комерційного обліку даного замовника за місцем провадження діяльності ОС з передачі/розподілу електричної енергії;
2) доступу до особистого кабінету шляхом аутентифікації замовника (наприклад, за допомогою логіна та пароля, двофакторної аутентифікації, кваліфікованого електронного підпису або ключів доступу тощо);
3) захисту та безпечної обробки даних та конфіденційності інформації, які стосується замовника;
4) перегляду актуального переліку послуг комерційного обліку, що надаються (замовлені замовником) та повний перелік всіх послуг комерційного обліку, які можуть бути надані замовнику;
5) подання звернень, заяв, заявок, запитів або скарг пов'язаних з забезпеченням надання послуг комерційного обліку та їх автоматичної реєстрації в системі з присвоєнням унікального номеру відповідно до вимог нормативно-правових актів для подальшого відстеження та обробки в особистому кабінеті інформації про стан виконання запиту;
6) отримання відповідей на звернення, заяви, заявки, запити або скарги пов'язаних з замовленням та наданням послуг комерційного обліку, а також отримання консультацій технічних спеціалістів, зокрема, стосовно процесів вимірювання та обробки даних вимірювань лічильників електричної енергії;
7) отримання рахунків на сплату платних послуг комерційного обліку (які передбачені вимогами цього Кодексу), оплати рахунка за послуги комерційного обліку через особистий кабінет та відображення інформації щодо статусу та термінів виконання/надання замовнику послуги комерційного обліку, а також інформації щодо оплати замовником послуги комерційного обліку;
8) гарантованого приймання показів (зокрема у цифровому вигляді) та результатів фото- та відеофіксації лічильників у визначені цим Кодексом терміни, а також відображення історичних даних журналу подій лічильників (за можливості) та історії показів лічильників;
9) перегляду (починаючи з дня їх формування) та вивантаження історичних даних комерційного обліку щодо обсягів відібраної/спожитої/виробленої/відпущеної електричної енергії по площадкам комерційного обліку замовника за різними періодами (година, доба, місяць, рік) і їх візуалізація в різних форматах (графіки, таблиці);
10) корегування своїх особистих даних (зокрема, контактних даних, мобільних номерів телефону, електронної пошти, тощо);
11) перегляду та вивантаження проєктів, проєктних рішень, паспортів точок розподілу, актів введення вузлів обліку в експлуатацію, введення в облік, збереження ЗКО, технічних перевірок, контрольних оглядів, вимог та інших документів щодо комерційного обліку;
12) перегляду доступних контактних даних та ресурсів, зокрема номерів телефонів або електронних адрес, за допомогою яких замовник може звернутися до спеціалістів ОС для отримання технічних консультацій.
11.3.4. ОС повинен забезпечити високу якість послуг комерційного обліку та надання своєчасних відповідей на звернення, заяви, запити або скарги замовників та розглядати їх у строки встановлених нормативно-правовими актами щодо питань комерційного обліку електричної енергії.
11.3.5. ОС зобов’язаний надавати замовникам допомогу та вирішувати технічні проблеми, стосовно роботи особистого кабінету, передачі/обробки/відображення даних комерційного обліку, а також функціонування вузлів обліку.».