Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України
Відповідно до статей 6, 7, 15, 55, 56 Закону України “Про Національний банк України”, статей 9, 66, 67, 73 Закону України “Про банки і банківську діяльність”, Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”, затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України “Про введення воєнного стану в Україні”», з метою мінімізації негативного впливу наслідків військової агресії Російської Федерації проти України та сприяння стабільності банківської системи України Правління Національного банку України постановляє:
1. Унести до постанови Правління Національного банку України від 25 лютого 2022 року № 23 “Про деякі питання діяльності банків України та банківських груп” (зі змінами) такі зміни:
1) пункт 21 викласти в такій редакції:
1) розділу IX Положення про плани відновлення діяльності банків України та банківських груп, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 18 липня 2019 року № 95 (зі змінами) (далі - Положення № 95), до планів відновлення діяльності банків/банківських груп, розроблених у 2021 році, крім планів відновлення діяльності банків/банківських груп, оновлених починаючи з 2024 року;
2) абзацу другого пункту 28 розділу V Положення № 95 під час оновлення у 2024 році планів відновлення діяльності системно важливих банків.”;
2) підпункти 3, 4 пункту 5 замінити чотирма новими абзацами такого змісту:
“3) строків подання статистичної звітності, встановлених Правилами організації статистичної звітності, що подається до Національного банку України в умовах особливого періоду, затвердженими постановою Правління Національного банку України від 18 грудня 2018 року № 140 (зі змінами);
4) вимог пункту 24 розділу III Положення № 95, крім вимоги стосовно інформування Національного банку України про прийняття рішення щодо реалізації варіантів відновлення (у разі активації плану відновлення діяльності банку/банківської групи), - до дати затвердження радою банку оновленого у 2024 році плану відновлення діяльності банку/банківської групи;
5) вимог підпункту 1 пункту 48 розділу IV Положення про визначення банками України розміру кредитного ризику за активними банківськими операціями, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 30 червня 2016 року № 351 (зі змінами), якщо таке порушення виникло починаючи з 24 лютого 2022 року внаслідок реалізації заходів, спрямованих на захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни.
Заходи впливу не застосовуються, якщо порушення, зазначені в підпунктах 1-4 пункту 5 цієї постанови, виникли починаючи з 24 лютого 2022 року та спричинені негативним впливом військової агресії Російської Федерації проти України.”.
2. Затвердити Зміни до Правил роботи банків у зв’язку з введенням в Україні воєнного стану, затверджених постановою Правління Національного банку України від 25 лютого 2022 року № 23 (зі змінами), що додаються.
3. Департаменту методології регулювання діяльності банків (Оксана Присяженко) після офіційного опублікування довести до відома банків України інформацію про прийняття цієї постанови.
4. Постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її офіційного опублікування.
ЗМІНИ
до Правил роботи банків у зв’язку з введенням в Україні воєнного стану
1. В підпункті 3 пункту 2:
1) в абзаці першому цифри “1-4” замінити цифрами “2, 3”;
2. Пункт 21 викласти в такій редакції:
“21. Банки під час застосування вимог підпункту 1 пункту 1321 розділу XI1 Положення № 351 протягом періоду дії воєнного стану та 180 календарних днів після його припинення чи скасування здійснюють розрахунок 0,2% розміру основного капіталу банку залежно від дати укладення/внесення змін до договорів, на підставі яких виникли/зазнали змін фінансові активи/фінансові зобов’язання боржника/контрагента, за якими банк визначає розмір кредитного ризику із застосуванням спрощеного підходу, а саме:
1) за фінансовими активами/фінансовими зобов’язаннями, що виникли на підставі договору(ів), укладеного(их) до 09 жовтня 2023 року (включно), до якого(их) після 09 жовтня 2023 року не вносилися будь-які зміни, та/або з боржниками/контрагентами, за якими після 09 жовтня 2023 року не укладалися договори, на підставі яких виникали інші активи/зобов’язання, - ґрунтуючись на розмірі основного капіталу банку, визначеного згідно з вимогами Інструкції про порядок регулювання діяльності банків в Україні, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 28 серпня 2001 року № 368, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 26 вересня 2001 року за № 841/6032 (зі змінами) (далі - Інструкція № 368), що є більшим з двох:
станом на 24 лютого 2022 року або
станом на дату оцінки кредитного ризику;
2) за фінансовими активами/фінансовими зобов’язаннями, що виникли на підставі договору(ів), укладеного(их) до 09 жовтня 2023 року (включно), до якого(их) після 09 жовтня 2023 року були внесені будь-які зміни, та/або з боржниками/контрагентами, за якими після 09 жовтня 2023 року укладалися договори, на підставі яких виникали інші активи/зобов’язання, - ґрунтуючись на розмірі основного капіталу банку, визначеного згідно з вимогами Інструкції № 368 станом на дату оцінки кредитного ризику.”.
3. Абзац перший пункту 26 після слів “(зі змінами)” доповнити словами та цифрами “(далі - Програма 5-7-9%)”.
4. Пункт 27 доповнити новим абзацом такого змісту:
“Банки, які здійснювали перевірки наявності та стану майна після 24 лютого 2022 року, здійснюють відлік строків, зазначених у підпункті 4 пункту 107 розділу X Положення № 351, від дати останньої перевірки наявності та стану такого майна.”.
5. Пункт 28 доповнити новим абзацом такого змісту:
“Банки, які здійснювали переоцінку стану майна після 24 лютого 2022 року, здійснюють відлік строків, зазначених у підпункті 2 пункту 107 розділу X Положення № 351, від дати останньої переоцінки стану такого майна.”.
6. Правила після пункту 28 доповнити п’ятьма новими пунктами 29-213 такого змісту:
“29. Банки починаючи з 31 жовтня 2023 року та до 90 календарного дня після припинення чи скасування воєнного стану під час розрахунку розміру кредитного ризику на індивідуальній основі за активами боржників - юридичних осіб (крім: юридичних осіб, у яких держава в особі Кабінету Міністрів України або уповноважених ним органів прямо та/або опосередковано є власником 51 і більше відсотків статутного капіталу та одночасно має право вирішального впливу на господарську діяльність боржника; об’єднань співвласників багатоквартирних будинків та житловобудівельних кооперативів; підприємств, що діють на основі комунальної власності територіальної громади та утворені компетентним органом місцевого самоврядування) визнають подію дефолту, зазначену в підпункті 2 пункту 164 розділу XVIII Положення № 351, такою, що настала, за наявності хоча б однієї з ознак дефолту, встановлених у пункті 165 розділу XVIII Положення № 351 (крім ознак, зазначених у підпункті 3 пункту 2 цих Правил), ознак, визначених банком у внутрішньобанківському(их) положенні(ях) з урахуванням пункту 13 розділу II Положення № 351, а також наведених нижче ознак:
1) значне пошкодження або знищення власних/довгостроково орендованих основних засобів або іншого майна, необхідного для здійснення боржником діяльності, що генерує грошові потоки (включаючи виробниче обладнання, складські приміщення, транспортні засоби, торгові або офісні приміщення), що призвело до значних труднощів або неспроможності боржника здійснювати основну діяльність;
2) розташування в повному обсязі або значної частини бізнесу боржника (включаючи виробниче обладнання, складські приміщення, транспортні засоби, торгові або офісні приміщення) на територіях, зазначених у Переліку, щодо яких у Переліку не визначена дата припинення можливості бойових дій/завершення бойових дій/завершення тимчасової окупації, що призвело до значних труднощів або неспроможності боржника здійснювати основну діяльність;
3) втрата ринків збуту або спроможності здійснювати діяльність, що виражається в суттєвому зменшенні чистого доходу від реалізації продукції (зароблених страхових премій) порівняно з чистим доходом від реалізації продукції (зароблених страхових премій) за попередні періоди;
4) внесення змін до умов кредитного(их) договору(ів) після 25 лютого 2022 року, що передбачають відтермінування сплати відсотків на 180 та більше календарних днів поспіль та/або здійснення банком капіталізації або заміни на інший актив нарахованих та несплачених відсотків за 180 календарних днів та більше, якщо боржник не поновив регулярної та систематичної щомісячної/щоквартальної сплати процентів у сумі, не меншій ніж сума нарахованих відсотків за ставкою, визначеною в кредитному договорі;
5) зменшення номінальної процентної ставки за кредитом внаслідок внесення змін до умов кредитного(их) договору(ів) (крім реструктуризації боргу, здійсненої відповідно до вимог Закону України “Про фінансову реструктуризацію”) після 25 лютого 2022 року не передбачає повернення до рівня, що був до внесення змін до умов договору(ів), або до ринкового рівня протягом 365 календарних днів із дня внесення змін до умов кредитного(их) договору(ів);
6) боржник не надав банку інформації про свою господарську та операційну діяльність, або надана боржником інформація недостатня для належної оцінки банком спроможності боржника обслуговувати сукупний борг в усіх банках-кредиторах та інших кредиторах - фінансових установах;
7) фінансовий стан боржника свідчить про його неспроможність забезпечувати виконання зобов’язань щодо сплати відсотків перед усіма банками-кредиторами та іншими кредиторами - фінансовими установами.
Банк визначає критерії, що є свідченням неспроможності боржника забезпечувати виконання зобов’язань за відсотками перед усіма банками-кредиторами та іншими кредиторами - фінансовими установами. Одним із таких критеріїв є те, що на дату оцінки кредитного ризику відношення фінансового результату від операційної діяльності боржника до відрахування амортизації, скоригованого на разові неповторювані складові інших операційних доходів/витрат відповідно до підпункту 4 пункту 211 цих Правил, до розрахункового обсягу річних фінансових витрат боржника за сукупним боргом боржника перед усіма банками-кредиторами та іншими кредиторами - фінансовими установами, що підлягають сплаті згідно з умовами договору(ів) протягом наступних 365 календарних днів, становить менше 1.
Фінансовий результат від операційної діяльності до відрахування амортизації визначається за даними форми 2 “Звіт про фінансові результати” додатка 1 до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 “Загальні вимоги до фінансової звітності”, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07 лютого 2013 року № 73, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 лютого 2013 року за № 336/22868 (зі змінами) (далі - Національний стандарт бухгалтерського обліку) таким чином:
для великих та середніх підприємств (р. 2190 - р. 2195 + р. 2515 гр. 3);
для малих підприємств [р. 2000 - р. 2050 + р. 2120 - р. 2180 гр. 3 + сума амортизації (за наявності даних у розшифруваннях, а якщо їх немає - за розрахунком: р. 1012 гр. 4 - 1012 гр. 3, не менше “0”)];
для мікропідприємств [р. 2000 - р. 2050 гр. 3 + амортизація (за наявності даних у розшифруваннях, а якщо їх немає - за розрахунком: р. 1012 гр. 4 - 1012 гр. 3, не менше “0”)].
Банки використовують дані квартальної фінансової звітності боржника - юридичної особи або річної фінансової звітності для боржників - юридичних осіб, які відповідно до вимог законодавства України складають тільки річну фінансову звітність [далі - дані квартальної (річної) фінансової звітності].
Розрахунок фінансового результату від операційної діяльності до відрахування амортизації у разі використання квартальної фінансової звітності боржника - юридичної особи здійснюється після приведення чисельника та знаменника до річного виміру відповідно до додатка 7 до Положення № 351.
210. Банки під час застосування вимог підпункту 3 пункту 29 цих Правил для боржників - юридичних осіб, які зазнають впливу сезонності, або для малих та мікропідприємств використовують дані за останніх 12 місяців.
211. Банки під час застосування вимог підпункту 7 пункту 29 цих Правил ураховують таке:
1) у разі належності боржника - юридичної особи до групи юридичних осіб під спільним контролем або групи пов’язаних контрагентів банк має право здійснювати розрахунок спроможності боржника забезпечувати виконання зобов’язань на підставі квартальної (річної) фінансової звітності групи за умови, що борг боржника в повній сумі забезпечено:
у разі належності боржника - юридичної особи до групи юридичних осіб під спільним контролем - безумовною та безвідкличною гарантією/фінансовою порукою материнської компанії/контролера та учасника групи юридичних осіб під спільним контролем, фінансова звітність якого свідчить, що він генерує грошові потоки групи або володіє/розпоряджається активами групи (якщо він не є материнською компанією/контролером), наданою безпосередньо на користь банку, або безвідкличним резервним акредитивом, що виконує функцію фінансової гарантії, випущеним банком, який має інвестиційний рівень кредитного рейтингу за міжнародною шкалою, на замовлення материнської компанії/контролера/учасника групи юридичних осіб під спільним контролем; у разі належності боржника - юридичної особи до групи пов’язаних контрагентів - безумовною та безвідкличною гарантією/фінансовою порукою учасника групи пов’язаних контрагентів, фінансова звітність якого свідчить, що він генерує грошові потоки групи або володіє/розпоряджається активами групи, за умови, що цей учасник групи має фінансовий результат від операційної діяльності до відрахування амортизації більший ніж “0”, або безвідкличним резервним акредитивом, що виконує функцію фінансової гарантії, випущеним банком, який має інвестиційний рівень кредитного рейтингу за міжнародною шкалою, на замовлення учасника групи пов’язаних контрагентів.
Борг боржника може бути забезпечений фінансовою порукою, якщо гарантія не може бути надана материнською компанією/контролером/учасником групи юридичних осіб під спільним контролем/учасником групи пов’язаних контрагентів відповідно до вимог законодавства країни її(його) місцезнаходження.
Банк має сформоване судження про відповідність наданої гарантії вимогам законодавства країни місцезнаходження учасника групи юридичних осіб під спільним контролем/групи пов’язаних контрагентів, який взяв на себе зобов’язання щодо відповідальності за невиконання зобов’язань боржника, та про те, що немає будь-яких юридичних обмежень щодо виконання зобов’язань за такою гарантією;
2) до розрахунку кредитного ризику приймаються дані квартальної фінансової звітності боржника - юридичної особи або в разі дотримання вимог, визначених у підпункті 1 пункту 211 цих Правил, групи юридичних осіб під спільним контролем/групи пов’язаних контрагентів - за останній наявний 12-місячний період, починаючи від звітності за III квартал 2022 року, або, якщо група складає виключно річну фінансову звітність, - річної фінансової звітності групи, починаючи з фінансової звітності, складеної за 2022 рік.
Якщо у банку немає квартальної (річної) фінансової звітності боржника або групи за повні попередні 12 місяців, то використовуються наявні дані за коротший період, приведені до річного виміру.
Для боржників, які є сільськогосподарськими товаровиробниками, трейдерами, продавцями сільськогосподарської продукції, використовується фінансова звітність за останніх 12 місяців, починаючи з фінансової звітності, складеної за 2022 рік;
3) для розрахунку обсягу фінансових витрат сума основного боргу за кредитним(и) договором(рами) за сукупним кредитним портфелем боржника - юридичної особи або в разі дотримання вимог, визначених у підпункті 1 пункту 211 цих Правил, групи юридичних осіб під спільним контролем/групи пов’язаних контрагентів в усіх банках-кредиторах та інших кредиторах - фінансових установах за даними квартальної (річної) фінансової звітності боржника або консолідованої/комбінованої фінансової звітності групи множиться на річну процентну ставку за цим (цими) договором(ми), яка діяла на відповідну дату квартальної (річної) фінансової звітності боржника або консолідованої/комбінованої фінансової звітності групи.
Для розрахунку обсягу фінансових витрат боржника або групи, якщо немає інформації про процентні ставки за кредитними договорами/іншими фінансовими зобов’язаннями, використовується інформація про фінансові витрати за попередні 12 місяців поспіль за даними квартальної (річної) фінансової звітності боржника або консолідованої/комбінованої звітності групи;
4) коригування фінансового результату від операційної діяльності боржника - юридичної особи або в разі дотримання вимог, визначених у підпункті 1 пункту 211 цих Правил, групи юридичних осіб під спільним контролем/групи пов’язаних контрагентів до відрахування амортизації на разові неповторювані складові інших операційних доходів/витрат (крім мікропідприємств) здійснюється на:
доходи/витрати від операційної курсової різниці;
доходи/витрати від купівлі-продажу іноземної валюти;
доходи/витрати від списання інших оборотних активів;
доходи/витрати від реалізованих виробничих запасів та основних засобів;
доходи від безоплатно одержаних оборотних активів або фінансову допомогу;
доходи/витрати від списання кредиторської заборгованості;
переоцінку (крім переоцінки/уцінки залишків готової продукції, запасів, доходів/витрат від первісного визнання біологічних активів і сільськогосподарської продукції);
витрати від знецінення запасів;
нестачі і витрати від псування цінностей;
собівартість проданих активів;
збитки, визначені відповідно до Методики визначення шкоди та обсягу збитків, завданих підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності внаслідок знищення та пошкодження їх майна у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації, а також упущеної вигоди від неможливості чи перешкод у провадженні господарської діяльності, затвердженої наказом Міністерства економіки України та Фонду державного майна України від 18 жовтня 2022 року № 3904/1223, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 02 грудня 2022 року за № 1522/38858.
Коригування фінансового результату від операційної діяльності боржника до відрахування амортизації на разові неповторювані складові інших операційних доходів/витрат (крім мікропідприємств) розраховується як різниця між значеннями доходів та витрат, що мають разовий і неповторюваний характер у складі інших операційних доходів, та витрат за аналогічний період, за який розраховано фінансовий результат від операційної діяльності.
Фінансовий результат від операційної діяльності до відрахування амортизації:
зменшується на суму коригувань - якщо результат розрахунку має значення більше ніж “0”;
збільшується на суму коригувань - якщо результат розрахунку має значення менше ніж “0”.
Коригування фінансового результату від операційної діяльності до відрахування амортизації на разові неповторювані складові інших операційних доходів та витрат (крім мікропідприємств) здійснюється банком щонайменше один раз на рік. Частота коригування в межах року визначається банком залежно від суттєвості коригувань у попередні періоди, визначеної у внутрішньобанківському положенні, та з урахуванням макроекономічних умов, що впливають на виникнення разових неповторюваних складових доходів та витрат;
5) для боржників - юридичних осіб, які є сільськогосподарськими товаровиробниками, трейдерами, продавцями сільськогосподарської продукції, що складають звітність відповідно до принципів та підходів, встановлених Національним стандартом бухгалтерського обліку, та оцінюють залишки сільськогосподарської продукції за собівартістю, банки мають право під час визначення фінансового результату від операційної діяльності враховувати вартість залишків готової сільськогосподарської продукції/урожаю (далі - сільськогосподарська продукція), що не були реалізовані через проблеми з логістикою, за наявності в банку інформації про можливість боржника забезпечити доступ до сільськогосподарської продукції та про спроможність її реалізації в майбутньому, таким чином: визначений за даними квартальної (річної) фінансової звітності боржника фінансовий результат від операційної діяльності збільшується на вартість залишків за кожним видом сільськогосподарської продукції, яка не була реалізована через проблеми з логістикою, помножену на показник рентабельності операційної діяльності за відповідним видом сільськогосподарської продукції, визначений відповідно до таблиці 3 додатка 7 до Положення № 351. Інформацію для розрахунку рентабельності операційної діяльності, включаючи інформацію щодо залишків за кожним видом сільськогосподарської продукції, яка не була реалізована, банк отримує від боржника за запитом із періодичністю подання квартальної (річної) фінансової звітності боржника. Якщо в боржника немає інформації за видами сільськогосподарської продукції, банк має право брати до розрахунку показник рентабельності операційної діяльності боржника, визначений відповідно до таблиці 3 додатка 7 до Положення № 351, та загальну вартість залишків сільськогосподарської продукції;
6) за кредитами, за якими боржнику надається фінансова державна підтримка шляхом часткової компенсації процентів, включаючи кредити, надані за Програмою 5-7-9% та іншими програмами підтримки кредитування, розрахунок здійснюється за компенсаційною (пільговою) процентною ставкою;
7) для боржників - фінансових компаній/юридичних осіб-лізингодавців фінансовий результат від операційної діяльності до відрахування амортизації визначається без урахування фінансових витрат на обслуговування боргу, що належать до фінансових витрат за сукупним боргом таких боржників в усіх банках-кредиторах та інших фінансових установах за відповідний період.
212. Банки мають право ухвалити рішення про припинення визнання дефолту боржників/контрагентів, визначеного згідно з вимогами пункту 29 цих Правил, за одночасного виконання умов, визначених у пункті 167 розділу XVIII Положення № 351.
1) не пізніше 31 жовтня 2023 року здійснити актуалізацію внутрішньобанківських положень з урахуванням вимог, зазначених у пунктах 29-212 цих Правил, включаючи визначення на підставі судження рівня значного пошкодження, знищення, суттєвості зменшення чистого доходу від реалізації продукції (зароблених страхових премій), достатності інформації від боржника, потрібної для виконання вимог цих Правил, з урахуванням особливостей його діяльності, суттєвості коригувань, критеріїв, які є свідченням неспроможності боржника забезпечувати виконання зобов’язань за відсотками перед усіма банками-кредиторами та іншими кредиторами - фінансовими установами;
2) починаючи з 31 жовтня 2023 року забезпечити здійснення розрахунку розміру кредитного ризику з урахуванням зазначених у цих Правилах вимог.”.
7. Пункт 3 доповнити двома новими підпунктами такого змісту:
“4) починаючи з 31 жовтня 2023 року та до 90 календарного дня після припинення чи скасування воєнного стану додатково враховують ознаки дефолту, встановлені у пункті 29 цих Правил, під час визначення відповідно до Положення № 97:
непрацюючих активів, якщо банк на підставі судження не довів, що немає потреби вживати заходів врегулювання заборгованості боржника/контрагента підрозділом роботи з непрацюючими активами/відповідальною особою за роботу з непрацюючими активами (далі - підрозділ НПА);
потенційно проблемних активів, якщо банк на підставі судження довів, що немає потреби вживати заходів врегулювання заборгованості боржника/контрагента підрозділом НПА;
5) починаючи з 31 жовтня 2023 року та до 90 календарного дня після припинення чи скасування воєнного стану додатково враховують ознаки дефолту, встановлені у пункті 29 цих Правил, під час застосування вимог:
підпункту 8 пункту 70 розділу VI Положення № 97 щодо визначення переліку індикаторів раннього попередження;
підпункту 1 пункту 85 розділу VI Положення № 97 щодо права банку не здійснювати супроводження боржника/контрагента підрозділом НПА, якщо банк на підставі судження довів, що немає потреби вживати заходів врегулювання заборгованості боржника/контрагента підрозділом НПА. ”.
8. У пункті 6:
1) у підпункті 1 слова “протягом періоду дії воєнного стану” замінити словами та цифрами “у 2022, 2023 роках”;
2) підпункти 2 та 3 замінити трьома новими підпунктами 2-4 такого змісту:
“2) починаючи з 2024 року банки/відповідальні особи банківських груп оновлюють плани відновлення діяльності банку/банківської групи, розроблені у 2021 році, з урахуванням:
оновленої стратегії, бізнес-плану та ґрунтуючись на фактичних показниках фінансового стану банку/банківської групи і загальній ситуації в банківській системі;
стрес-тестування, здійсненого відповідно до вимог розділу V Положення № 95, крім вимог абзацу другого пункту 28 розділу V Положення № 95, із застосуванням щонайменше загальноринкового стрес-сценарію;
3) банки/відповідальні особи банківських груп подають до Національного банку України оновлені у 2024 році плани відновлення діяльності банку/банківської групи не пізніше 01 жовтня 2024 року;
4) до дати затвердження радою банку оновленого у 2024 році плану відновлення діяльності банку/банківської групи під час застосування:
вимог пункту 23 розділу III Положення № 95 - правління/комітет банку інформує раду банку про виникнення індикаторів відновлення показників капіталу та ліквідності не пізніше наступного робочого дня з дня їх виникнення, інших індикаторів відновлення - у визначений банком строк;
вимог пункту 24 розділу III Положення № 95 - банк/відповідальна особа банківської групи інформує Національний банк України лише про прийняття рішення щодо реалізації варіантів відновлення (у разі активації плану відновлення діяльності банку/банківської групи). Банк/відповідальна особа банківської групи здійснює таке інформування не пізніше п’ятого робочого дня з дня прийняття відповідного рішення.”.
9. В абзаці першому пункту 8 слова та цифри “Інструкції про порядок регулювання діяльності банків в Україні, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 28 серпня 2001 року № 368, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 26 вересня 2001 року за № 841/6032 (зі змінами),” замінити словом та цифрами “Інструкції № 368”.