Про спрямування за спеціальним фондом державного бюджету коштів, які надходять відповідно до Угоди про грант (Проект “Відновлення критично важливої логістичної інфраструктури та мережевого сполучення (RELINC)”) між Україною і Міжнародним банком реконструкції та розвитку від 10 лютого 2023 р., на відновлення критично важливої логістичної інфраструктури та мережевого сполучення
Відповідно до статті 33 Закону України “Про Державний бюджет України на 2023 рік” та частини сьомої статті 20 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Спрямувати кошти гранту, які надходять відповідно до Угоди про грант (Проект “Відновлення критично важливої логістичної інфраструктури та мережевого сполучення (RELINC)”) між Україною і Міжнародним банком реконструкції та розвитку від 10 лютого 2023 р., за спеціальним фондом державного бюджету на реалізацію інвестиційного проекту “Відновлення критично важливої логістичної інфраструктури та мережевого сполучення (RELINC)” за новими бюджетними програмами:
Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури для відновлення критично важливої логістичної інфраструктури та мережевого сполучення (RELINC) (ключові залізничні сполучення) в сумі 912204 тис. гривень;
Державному агентству відновлення та розвитку інфраструктури для відновлення критично важливої логістичної інфраструктури та мережевого сполучення (RELINC) (ключові автомобільні сполучення) в сумі 916226 тис. гривень.
2. Затвердити Порядок використання коштів державного бюджету, наданих згідно з Угодою про грант (Проект “Відновлення критично важливої логістичної інфраструктури та мережевого сполучення (RELINC)”) між Україною і Міжнародним банком реконструкції та розвитку від 10 лютого 2023 р., на відновлення критично важливої логістичної інфраструктури та мережевого сполучення, що додається.
3. Установити, що під час реалізації інвестиційного проекту, передбаченого пунктом 1 цієї постанови, в рамках Угоди про грант (Проект “Відновлення критично важливої логістичної інфраструктури та мережевого сполучення (RELINC)”) між Україною і Міжнародним банком реконструкції та розвитку від 10 лютого 2023 р. не застосовуються вимоги абзацу четвертого пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1070 “Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти” (Офіційний вісник України, 2020 р., № 2, ст. 64). Розмір авансу (попередньої оплати) для здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг для договорів, які фінансуються в рамках зазначеної Угоди, встановлюється такими договорами. Строки авансу (попередньої оплати) для здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за такими договорами встановлюються до повного їх виконання.
4. Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури забезпечити погодження з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету спрямування коштів гранту, передбаченого пунктом 1 цієї постанови.
5. Міністерству фінансів після отримання погодження, передбаченого пунктом 4 цієї постанови:
визначити коди і назви нових бюджетних програм, на які пунктом 1 цієї постанови передбачається спрямування коштів гранту;
здійснити коригування показників доходів та видатків, визначених Законом України “Про Державний бюджет України на 2023 рік”, на обсяг внесених змін до розпису спеціального фонду державного бюджету, пов’язаних із передбаченим пунктом 1 цієї постанови спрямуванням коштів гранту.
ПОРЯДОК
використання коштів державного бюджету, наданих згідно з Угодою про грант (Проект “Відновлення критично важливої логістичної інфраструктури та мережевого сполучення (RELINC)”) між Україною і Міжнародним банком реконструкції та розвитку від 10 лютого 2023 р., на відновлення критично важливої логістичної інфраструктури та мережевого сполучення
1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у спеціальному фонді державного бюджету за бюджетними програмами для реалізації спільного з Міжнародним банком реконструкції та розвитку (МБРР) інвестиційного проекту “Відновлення критично важливої логістичної інфраструктури та мережевого сполучення (RELINC)”, що надходять відповідно до Угоди про грант (Проект “Відновлення критично важливої логістичної інфраструктури та мережевого сполучення (RELINC)”) між Україною і Міжнародним банком реконструкції та розвитку від 10 лютого 2023 р. (далі - бюджетні кошти).
2. Цілями використання бюджетних коштів під час реалізації інвестиційного проекту “Відновлення критично важливої логістичної інфраструктури та мережевого сполучення (RELINC)” (далі - проект) є зменшення наслідків безпосереднього впливу порушеного функціонування транспортних мереж на населення та економіку України.
3. Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми для відновлення критично важливої логістичної інфраструктури та мережевого сполучення (RELINC) (ключові залізничні сполучення) є Мінінфраструктури, а одержувачем бюджетних коштів є відповідний виконавець проекту.
Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми для відновлення критично важливої логістичної інфраструктури та мережевого сполучення (RELINC) (ключові автомобільні сполучення) є Агентство відновлення.
Мінінфраструктури забезпечує здійснення загального нагляду, координацію та формування звітності за проектом.
Виконавцями проекту відповідно до Угоди про грант (Проект “Відновлення критично важливої логістичної інфраструктури та мережевого сполучення (RELINC)”) між Україною і Міжнародним банком реконструкції та розвитку від 10 лютого 2023 р. (далі - Угода) є:
4. Використання бюджетних коштів здійснюється з дотриманням умов Угоди за такими напрямами:
1) в частині залізничного сполучення:
виробництво фітингових платформ для збільшення пропускної спроможності контейнерних перевезень;
закупівля матеріалів, обладнання та модульних мостів для ремонту пошкоджених залізничних мостів;
управління проектом, моніторинг та оцінка (забезпечення діяльності Групи впровадження проекту, проектних менеджерів, консультаційні послуги щодо підготовки інвестицій та закупівель, включаючи технічні завдання/специфікації, та інша технічна підтримка, операційні витрати та проведення щорічного аудиту проекту) в АТ “Укрзалізниця”;
2) в частині автомобільного сполучення:
закупівля модульних мостів, необхідних для відновлення пошкоджених мостових переходів;
управління проектом, моніторинг та оцінка (забезпечення діяльності Групи впровадження проекту, проектних менеджерів, консультаційні послуги щодо підготовки інвестицій та закупівель, включаючи технічні завдання/специфікації, та інша технічна підтримка, операційні витрати та проведення щорічного аудиту проекту) в Агентстві відновлення.
5. Використання бюджетних коштів здійснюється відповідно до угод про безповоротну передачу коштів гранту, укладених між Мінфіном, Мінінфраструктури та АТ “Укрзалізниця” та між Мінфіном, Мінінфраструктури та Агентством відновлення відповідно.
6. Запит на вибірку коштів на правомірні витрати, які вже були профінансовані або на які було подано запит на вибірку коштів за будь-якою позикою або іншим грантом, що фінансується МБРР, не допускається.
7. Створені, покращені, відремонтовані, модернізовані, отримані за результатами реалізації проекту об’єкти, рухоме та нерухоме майно залишаються у державній власності протягом не менше 20 років з дати завершення реалізації проекту та використовуються за цільовим призначенням.
8. Виконавці проекту, зазначені в пункті 3 цього Порядку, забезпечують протягом часу його реалізації функціонування Груп управління проектом з відповідними ресурсами та персоналом у кількості та з кваліфікацією, погодженими з МБРР.
Групи управління проектом забезпечують здійснення нагляду за його реалізацією, дотримання умов Угоди, формування звітності та координацію комунікації з Мінінфраструктури, МБРР та Управлінням Організації Об’єднаних Націй з обслуговування проектів (ЮНОПС), яке є органом підтримки реалізації проекту.
9. Мінінфраструктури призначає координатора проекту (далі - координатор) відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 р. № 153 “Про створення єдиної системи залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги” (Офіційний вісник України, 2002 р., № 8, ст. 340).
10. Мінінфраструктури, Агентство відновлення та АТ “Укрзалізниця” подають АТ “Укрексімбанк” за встановленими ним правилами підтвердження повноважень і зразки підписів координатора та інших посадових осіб, які мають право підписувати платіжні інструкції.
11. Заявки на переказ коштів з рахунка, який відкривається МБРР, та рахунків, відкритих в АТ “Укрексімбанк” на ім’я Мінінфраструктури відповідно до вимог Угоди, за бюджетними програмами:
для відновлення критично важливої логістичної інфраструктури та мережевого сполучення (RELINC) (ключові залізничні сполучення) - підписуються уповноваженими особами Мінінфраструктури (в тому числі координатором) та уповноваженими особами АТ “Укрзалізниця”;
для відновлення критично важливої логістичної інфраструктури та мережевого сполучення (RELINC) (ключові автомобільні сполучення) - підписуються уповноваженими особами Мінінфраструктури (в тому числі координатором) та уповноваженими особами Агентства відновлення.
12. Бюджетні кошти не можуть бути спрямовані на погашення штрафних санкцій та/або пені, що нараховуються за порушення умов договорів.
13. Бюджетні кошти на день їх списання з рахунка, який відкривається МБРР, що підтверджується у системі Client Connection, розглядаються як кошти гранту, передані виконавцям проекту.
Відображення виконавцями проекту у бухгалтерському обліку, фінансовій та бюджетній звітності операцій з бюджетними коштами здійснюється у визначеному законодавством порядку.
Виконавці проекту подають протягом п’яти робочих днів з дати оформлення первинних документів, які фіксують факти здійснення господарських операцій за рахунок бюджетних коштів, Мінінфраструктури інформацію за формою згідно з додатком 1.
14. Мінінфраструктури та Агентство відновлення з метою відображення в обліку та звітності про виконання бюджетів операцій у частині доходів і видатків державного бюджету за відповідними бюджетними програмами подають протягом трьох робочих днів місяця, що настає за звітним, Казначейству зведене розпорядження за формою згідно з додатком 2.
Казначейство забезпечує відображення в обліку та звітності про виконання бюджетів операцій у частині доходів і видатків державного бюджету за відповідними кодами бюджетної класифікації у відповідному гривневому еквіваленті валюти гранту, наданого згідно з Угодою.
15. Виконавці проекту звітують щокварталу до 10 числа наступного місяця перед Мінінфраструктури про виконання плану заходів з реалізації проекту за формою згідно з додатком 3. Узагальнену звітність Мінінфраструктури подає щокварталу до 15 числа наступного місяця Мінфіну за формою згідно з додатком 3.
16. Відображення в первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, а також відкриття та закриття рахунків, проведення операцій, пов’язаних із використанням бюджетних коштів, забезпечення зберігання фінансових та інших документів, доступ аудиторів з метою проведення аудиту в рамках реалізації проекту здійснюються в установленому законодавством порядку.
17. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
ІНФОРМАЦІЯ
про фактичний стан використання бюджетних коштів, залучених державою до спеціального фонду державного бюджету від Міжнародного банку реконструкції та розвитку відповідно до Угоди про грант (Проект “Відновлення критично важливої логістичної інфраструктури та мережевого сполучення (RELINC)”) між Україною і Міжнародним банком реконструкції та розвитку від 10 лютого 2023 р., на відновлення критично важливої логістичної інфраструктури та мережевого сполучення
ЗВІТ
про виконання плану заходів щодо реалізації проекту